Helemaal mee eensquote:Op woensdag 7 december 2011 13:26 schreef Beregd het volgende:
leuke lijst, TJ, wel veel artiesten waar ik geweldig fan van ben, met nummers die ik nooit zelf zou kiezen.
Ik snap het ook niet, daarom is het ook volledige willekeur.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik snap nogsteeds niet dat mensen 100 nummers op volgorde kunnen zetten.
Ja het is wel grappig. ik kreeg die reactie ook op mijn lijst. Kennelijk kiezen we originele nummers van niet originele artiestenquote:Op woensdag 7 december 2011 17:24 schreef TJLinden het volgende:
Leuke reacties.Grappig ook dat mijn nummerkeuze bij geliefde artiesten zo verrassend blijkt te zijn. Dat had ik niet echt verwacht.
Oh ja... Peter Gabriel versie beter? Alsjeblieft zeg...
Ik zou deze lijst kunnen samenstellen. Je hebt er veel nummers in staan die bij mij op plek 100-200 zouden staan. Bijv: Radiohead - Creep en Talk Talk - Such a Shame. Opvallend veel mensen met min of meer dezelfde smaak als ik dit jaar trouwens.quote:
Ze bestaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:03 schreef Kadafi het volgende:
Opvallend veel mensen met min of meer dezelfde smaak als ik dit jaar trouwens.
Weet je dit al?quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Minimaal zaterdagochtend.
Misschien nog een week langer, even kijken hoveel zin en tijd ik van't weekend heb
Als je garandeert dat je een lijst levert verleng ik graag met een weekquote:Op donderdag 8 december 2011 14:26 schreef Tchock het volgende:
Weet je dit al?Ik moet gaan haasten om het zaterdagochtend af te hebben namelijk
Het krijgt gewoon een kans, alleen zit er niet zoveel tussen dat me dermate diep raakt dat het de m'n lijst haalt. Wat deels ligt aan het feit dat de huidige trends haaks op m'n smaak staan.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:41 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet zo goed bij voetbalmanager en bij manco dat er alleen oude muziek instaat. Vinden jullie de muziek van de laatste jaren niet mooi of geven jullie dat geen kans? Ik vind het altijd zo jammer als mensen in het verleden blijven hangen
Heel wat minder inderdaad. Met de loop der jaren komen er wel nummers bij, maar niet veel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:41 schreef MaJo het volgende:
Ik snap niet zo goed bij voetbalmanager en bij manco dat er alleen oude muziek instaat. Vinden jullie de muziek van de laatste jaren niet mooi of geven jullie dat geen kans? Ik vind het altijd zo jammer als mensen in het verleden blijven hangen
Dat is nogal persoonlijk, voor mij is er bar weinig goede muziek gemaakt na pak em beet 1992.quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:41 schreef MaJo het volgende:
Ha. Dat kan je nog wel eens tegenvallen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Manco043 het volgende:
Toen moesten artiesten nog hard aan de weg timmeren en schreven ze alles zelf,
Hihi en dat zeiden ze in de 80s over de 60s en in de 70s over de 50s etc.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Manco043 het volgende:
[..]
En noem me niet objectief, maar ik zie dus ook dat in de jaren 70/80 de kwaliteit veel hoger was, tijdlozere nummers, etc. Toen moesten artiesten nog hard aan de weg timmeren en schreven ze alles zelf, nu is het vaak een grote marketingmachine die overgeproduceerde albums maakt, het is niet meer puur.
Als over 30 jaar nog steeds Lady Gaga en Di-rect in de top 40 staan...quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:58 schreef Norrage het volgende:
Over 30 jaar praten mensen net zo over Lady Gaga en Direct als wij nu over Madonna en Golden Earring spreken
misschien
Nee, in ieder geval niet wat betreft Di-rect.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:58 schreef Norrage het volgende:
Over 30 jaar praten mensen net zo over Lady Gaga en Direct als wij nu over Madonna en Golden Earring spreken
misschien
Txquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mooi lijstje Manco.
24 Dire Straits - Brothers in arms![]()
Dat alleen maakt je lijstje al mooi.
Zie de alinea erboven.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hihi en dat zeiden ze in de 80s over de 60s en in de 70s over de 50s etc.
Hoe komen mensen er toch telkens bij dat 'vroegah' alles zelf geschreven werd en tegenwoordig juist niet? Wie werkt dat sprookje toch de wereld in? En denk je echt dat er niet wekelijks stapels aan 'pure' albums uitkomen?quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Dat is nogal persoonlijk, voor mij is er bar weinig goede muziek gemaakt na pak em beet 1992.
Daarbij zul je meer 80's in je lijst hebben staan wanneer je ermee opgegroeid bent in die jaren, iemand die opgroeide in de jaren 90 met muziek zal meer 90's erin hebben staan in sommige gevallen.
En noem me niet objectief, maar ik zie dus ook dat in de jaren 70/80 de kwaliteit veel hoger was, tijdlozere nummers, etc. Toen moesten artiesten nog hard aan de weg timmeren en schreven ze alles zelf, nu is het vaak een grote marketingmachine die overgeproduceerde albums maakt, het is niet meer puur.
Tijd is toch wel het beste filter wat er voor muziek bestaat.quote:Op vrijdag 9 december 2011 17:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe komen mensen er toch telkens bij dat 'vroegah' alles zelf geschreven werd en tegenwoordig juist niet? Wie werkt dat sprookje toch de wereld in? En denk je echt dat er niet wekelijks stapels aan 'pure' albums uitkomen?
Morgen, maar ranja was graag bereid nog een week uit te stellen, voor een aantal anderen.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:50 schreef CoJackso het volgende:
Wanneer is de deadline, of krijgen we nog een weekje? Een week uitstel zou mij goed uitkomen.
weekje extra inderdaadquote:Op vrijdag 9 december 2011 18:50 schreef CoJackso het volgende:
Wanneer is de deadline, of krijgen we nog een weekje? Een week uitstel zou mij goed uitkomen.
Nummers van meer dan 10 jaar oud kun je moeilijk als nieuw beschouwenquote:Op vrijdag 9 december 2011 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel wat minder inderdaad. Met de loop der jaren komen er wel nummers bij, maar niet veel.
Overigens betitel ik nummers van Air en Radiohead als nieuw als het om mijn top 100 ga.
Dit is echt pure nonsens. De bands waar ik naar luister schrijven gewoon alles zelf en maken niet zo gebruik van een grote marketingmachine. Met muziek van nu bedoel ik ook niet Lady Gaga maar bands als Arcade Fire, dat maakt een wereld van verschil!quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Dat is nogal persoonlijk, voor mij is er bar weinig goede muziek gemaakt na pak em beet 1992.
Daarbij zul je meer 80's in je lijst hebben staan wanneer je ermee opgegroeid bent in die jaren, iemand die opgroeide in de jaren 90 met muziek zal meer 90's erin hebben staan in sommige gevallen.
Dat niet alleen, ook bij de jaren 60/70/80. Toen bestond er ook al een wereld buiten de top 40 maar die was lang niet zo makkelijk benaderbaar als nu. En er stond toen ook een hoop troep in de top 40 maar die is al lang vergeten.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:47 schreef MaJo het volgende:
Blijkbaar denken mensen bij muziek van 'nu' alleen aan de top 40 artiesten maar er valt voor jullie nog een hele wereld te ontdekken daarbuiten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |