abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104867872
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker, al zag ik hierboven iemand (Sportfreak) met net zo'n lijst.
Ik vind zelf de lijst wel erg leuk.
Stuk voor stuk allemaal lekkere nummers, maar die top 10 is wat mij betreft belachelijk. Wel weer lekkere nummers, maar het beste ooit gemaakt? Nee, dat gaat me wat te ver. Maar je hele top 100 staat wel bol van de lekkere nummers, dat wel!
pi_104868404
Tja, daar hebben we weer de eeuwige discussie over 'smaak' en 'objectief gezien de beste'. :)

In m'n lijst in deel 1 was ik overigens vergeten te zeggen dat die van Cappella de versie hieronder betrof (ik denk er opeens aan nu ik het nummer weer eens draai). Er zijn nog een paar andere bekende versies, die véél makkelijker te vinden zijn op YouTube, maar die vind ik de helft minder...

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 08:42:24 ]
pi_104868845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:43 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm ok. Blijkbaar was Nederland hierin voorloper.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolling_in_the_Deep

Nou niet allemaal lijstjes gaan aanpassen he :P
*O*

Rolling In The Deep hoort gewoon in mijn lijstje :)

Enige recente nummer wat ik zó goed vind, dat het gewoon een mooie plek (#8) in mijn top 10 krijgt O+
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_104869009
Da's inderdaad een hoogvlieger qua recente nummers, zeker als het om bekénde nummers gaat.

Dat ze iets TE vaak op de radio komt, doet niks af aan de kwaliteit van haar muziek. Al kan ik me voorstellen dat sommigen er op een gegeven moment van gaan kotsen als iets zó vaak gedraaid wordt.

Was er bij mij net buiten gevallen, als ik die hele waslijst 'bubbling unders' onder m'n top 100 ook meetel. Chasing pavements stond er nog wel ergens tussen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 09:30:54 ]
pi_104869033
Ik kotste de eerste keer al bij Adele, en na honderd(duizend) keer ook :()
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104869146
Je bedoelt óók popie nummers van de laatste drie jaar?

Ik weet genoeg leuke bekende nummers (ik geil zelf niet zo op 'onbekend'), maar de echte uitschieters zijn bijna allemaal ouder dan dat. :')

Maar goed, ligt aan m'n eigen smaak. Het zijn qua mainstream-muziek nou eenmaal slechte tijden als je iets hebt tegen opgepompte muziek vol autotune en zo, en uberhaupt van een redelijk naturel geluid met enige dynamiek houdt. En de loudness war kan óók 'gewone' pop vlakker laten klinken dan nodig, ik bedoel: luister maar eens goed naar Coldplay's nieuwste single Paradise. :{

Vind je autotune, loudness wars, enzovoort juist lekker, dan is het sinds pakweg 2008 smullen geblazen, en snap ik de opmerking 'maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn' wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 12:32:19 ]
  zondag 27 november 2011 @ 09:53:18 #157
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104869161
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
De balans is soms ver te zoeken. :P

Hoor de laatste tijd ook steeds vaker mensen die Adele-'moe' zijn, alsof 't aan haar ligt. Haar muziek hoort gewoon bij de betere popmuziek, maar 't mag alleen wel idd wat minder door je strot geduwd worden.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_104869374
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 09:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

De balans is soms ver te zoeken. :P

Hoor de laatste tijd ook steeds vaker mensen die Adele-'moe' zijn, alsof 't aan haar ligt. Haar muziek hoort gewoon bij de betere popmuziek, maar 't mag alleen wel idd wat minder door je strot geduwd worden.
Ik heb haar CD, maar eigenlijk vind ik alleen Rolling In The Deep steengoed. Rumour Has It en Someone Like You vind ik 3x niks. :N

Maar dat is persoonlijke smaak :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 27 november 2011 @ 10:24:05 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_104869489
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker,
Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).
In jouw lijst staan maar weinig bands die nog niet door anderen genoemd zijn, en dat geldt ook voor de nummers. Dus zo bijzonder is het niet :)
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:44:22 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104874581
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).
In jouw lijst staan maar weinig bands die nog niet door anderen genoemd zijn, en dat geldt ook voor de nummers. Dus zo bijzonder is het niet :)
Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream is :)

Wat vond je van mijn lijst trouwens? Dit omdat we het er in het trivia topic over hadden :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:46:19 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104874656
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:50 schreef -Wil- het volgende:

[..]

Met deze man valt te praten.

En ik kan me erg goed in MaJo´s lijst vinden.
En deze reactie zie ik nu pas, leuk :) Ben benieuwd naar jouw lijstje :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104874957
Ik kan mij ook goed in Majo's lijstje vinden, al is het voor mij meer mijn oude smaak dan mijn huidige smaak.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
:{w Zo slecht vind je het nu ook weer niet. Dat je het irritant vind OK, maar ze kan tenminste wel zingen, in tegenstelling tot sommige andere alternatieve zangeressen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_104880414
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream is :)

Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_104890688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:52 schreef Felagund het volgende:
Ik kan mij ook goed in Majo's lijstje vinden, al is het voor mij meer mijn oude smaak dan mijn huidige smaak.

[..]

:{w Zo slecht vind je het nu ook weer niet. Dat je het irritant vind OK, maar ze kan tenminste wel zingen, in tegenstelling tot sommige andere alternatieve zangeressen.
Ik vind dat ze niet kan zingen (verschrikkelijk stemgeluid en ik val sowieso op rauwere stemmen), haar teksten vind ik ronduit kut, cliche en simpel en de muziek is eentonig. Sorry maar ik kan het niet laten Posts in dit topic aan mijn Adele haat te wijden :(

OT: Kom naar weer met mooie lijstjes! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104890967
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 05:00 schreef female81 het volgende:
Tja, daar hebben we weer de eeuwige discussie over 'smaak' en 'objectief gezien de beste'. :)

In m'n lijst in deel 1 was ik overigens vergeten te zeggen dat die van Cappella de versie hieronder betrof (ik denk er opeens aan nu ik het nummer weer eens draai). Er zijn nog een paar andere bekende versies, die véél makkelijker te vinden zijn op YouTube, maar die vind ik de helft minder...

Dat nummer was ik gewoon vergeten in mijn top 100/ik wilde teveel verschillende artiesten en stijlen erin stoppen, reminder voor volgend jaar :)
Deze versie dan, een van de beste housenummers ooit wat mij betreft.
Neil LOVES Carrots!
  zondag 27 november 2011 @ 22:37:17 #166
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_104902066
1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. King Crimson - Red
3. King Crimson - Starless
4. Pink Floyd - Dogs
5. Marillion - Incubus
6. Genesis - The Cinema Show
7. Genesis - Supper's Ready
8. Pink Floyd - Time
9. Nits - Sketches of Spain
10.Nits - Fire in my Head
11.Rush - The Camera Eye
12.Yes - Close to the Edge
13.IQ - The Last Human Gateway
14.Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
15.Peter Gabriel - Here Comes the Flood
16.Michelle Shocked - Anchorage
17.Lou Reed - Caroline Says II
18.Twelfth Night - Love Song
19.Grateful Dead - New Speedway Boogie
20.Fleetwood Mac - Landslide
21.Peter Hammill - Traintime
22.Cardiacs - Is This the Life ?
23.Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
24.10CC - Feel the Benefit
25.Grateful Dead - Weather Report Suite
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_104904966
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
Zo middle of the road is het dus blijkbaar.
Niks mis mee verder. Smaken verschillen, gelukkig.
pi_104905628
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad met mijn opmerking dat het redelijk mainstream is. Als je het totaal aantal top40 punten van de lijsten zou optellen, zou ik waarschijnlijk redelijk hoog komen.
Sommige nummers in andere lijstjes ken ik niet eens, terwijl ik toch behoorlijk veel ken (maar met name hetgeen op de radio komt).
Leuk dus zo'n lijst, kijk ook uit naar het resultaat.
pi_104910814
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:37 schreef fripper het volgende:
1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. King Crimson - Red
3. King Crimson - Starless
4. Pink Floyd - Dogs
5. Marillion - Incubus
6. Genesis - The Cinema Show
7. Genesis - Supper's Ready
8. Pink Floyd - Time
9. Nits - Sketches of Spain
10.Nits - Fire in my Head
11.Rush - The Camera Eye
12.Yes - Close to the Edge
13.IQ - The Last Human Gateway
14.Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
15.Peter Gabriel - Here Comes the Flood
16.Michelle Shocked - Anchorage
17.Lou Reed - Caroline Says II
18.Twelfth Night - Love Song
19.Grateful Dead - New Speedway Boogie
20.Fleetwood Mac - Landslide
21.Peter Hammill - Traintime
22.Cardiacs - Is This the Life ?
23.Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
24.10CC - Feel the Benefit
25.Grateful Dead - Weather Report Suite
Landslide en Time zijn geweldig. De rest een top 25 onwaardig.
Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
pi_104910819
O Superman. :D

*grinnikt*

Ik kan het zelf niet aanhoren (houd van vage geluidjes, maar dit gaat weer net de grens over...), maar kan me ergens ook wel voorstellen wat ánderen er interessant aan vinden. :)

Btw, meningen geven maken wat mij betreft het topic juist interessanter, op voorwaarde dat je het met enige respect doet (als die mening negatief is). :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 04:36:41 ]
  maandag 28 november 2011 @ 07:04:29 #171
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_104911049
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:

[..]

Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.
  maandag 28 november 2011 @ 07:16:36 #172
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104911121
quote:

[..]

Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.
pi_104911173
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 07:04 schreef fripper het volgende:

[..]

Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.
Als het geven van meningen zinloos is, kunnen we heel Fok! wel opdoeken. :P
  maandag 28 november 2011 @ 08:02:40 #174
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_104911501
quote:

[..]

Hoeveel nummers ken je dan uit die lijst? Dat is wel belangrijk bij het vormen van een mening. Hoewel ik de samenstelling van die lijst best apart vind, met die verschillende paartjes in de top 10, staat de lijst vol met parels als Caroline Says II en prachtige nummers van Marillion, King Crimson en Genesis.

Dat nummer van Laurie Anderson is trouwens wel verschrikkelijk :P
Find hungry samurai...
pi_104911620
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Beregd het volgende:

[..]

Hee, we gaan niet Meatloaf bashen hier, ja! :(
  maandag 28 november 2011 @ 08:41:24 #176
13973 ranja
image means nothing
pi_104911814
quote:
Waaeom zou je iemand anders' smaak afkraken?
Je kunt bands of songs afkraken maar iemands smaak... het zijn persoonlijke lijsten dus als iemand vind dat een bepaald nummer daar in hoort dan is dat gewoon zo. Als jij dat niet vind, nou ja, het is niet jouw lijst.
  maandag 28 november 2011 @ 15:18:07 #177
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104923373
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 19:47 schreef Gitank2 het volgende:
Dat nummer was ik gewoon vergeten in mijn top 100/ik wilde teveel verschillende artiesten en stijlen erin stoppen, reminder voor volgend jaar :)
Deze versie dan, een van de beste housenummers ooit wat mij betreft.
Ach, de beste houseklassieker heb je gewoon in je lijst staan. Ik ben 'm vergeten.
pi_104926928
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 15:18 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ach, de beste houseklassieker heb je gewoon in je lijst staan. Ik ben 'm vergeten.
Je bedoelt Felix?
Die zal ik inderdaad nooit vergeten om in een dergelijk lijstje te zetten.
Een van die platen die ik als kind van 6 al helemaal geniaal vond en altijd (19 jaar verder) een klapper is gebleven, veel beter dan die plaat is er niet gemaakt als het om puur house gaat.

Verder heb je een vergelijkbaar lijstje met mij, maar dan soms net de trance/houseplaten die ik er bewust of onbewust uit heb gelaten :)
Zo zag ik Mercuy & Solace van BT en besefte me dat ik die samen met Flaming June ben vergeten, erg sfeervolle muziek :)
Neil LOVES Carrots!
pi_104929449
Hier is die van TC (Funky guitar), die ik ergens bij de bovenste tien had staan, er zoëen.

Typisch zo'n nummer wat ik altijd met me meegenomen heb sinds de release, ergens rond jaarwisseling '92/'93. Alle smaakgrillen en dergelijke ten spijt, om de een of andere reden heeft het alles overleefd.

Maar voor die van Cappella waar ik het enkele posts geleden over had, die vrij kort erna uitkwam, geldt dat ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 18:58:24 ]
pi_104937599
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

En deze reactie zie ik nu pas, leuk :) Ben benieuwd naar jouw lijstje :)
U vraagt wij draaien, hij staat in het vorige topic.

Helaas ben ik ook een van die mensen die er slecht tegen kan dat ik doodgegooid wordt met bepaalde artiesten / nummers. Soms ontkom je nu eenmaal niet aan de radio. Op het moment Adele, Gotye zit op het randje. Zo jammer.

Van het andermans lijstjes afkraken ben ik niet zo, ik voel gewoonweg de behoefte niet om te laten weten dat mijn smaak beter is. ;) Wie ben ik om te bepalen wat een ander moet luisteren? Als zal ik af en toe best wel een glimlachje hebben bij iemands keuze. Terwijl ik zelf ook wel wat 'ongewone' nummers heb staan. Ieder z'n ding.
  maandag 28 november 2011 @ 20:53:59 #181
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_104940049
Ik vind het trouwens ook prima dat mensen even kwijt willen dat ze Laurie Anderson verschrikkelijk vinden. Ik kan me daar best iets bij voorstellen.
  maandag 28 november 2011 @ 21:14:05 #182
13973 ranja
image means nothing
pi_104941582
Wel een ''love it or hate it' nummer :) Ik vind 'm wel gaaf.
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 22:43:04 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104947972
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:20 schreef -Wil- het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien, hij staat in het vorige topic.

Helaas ben ik ook een van die mensen die er slecht tegen kan dat ik doodgegooid wordt met bepaalde artiesten / nummers. Soms ontkom je nu eenmaal niet aan de radio. Op het moment Adele, Gotye zit op het randje. Zo jammer.

Van het andermans lijstjes afkraken ben ik niet zo, ik voel gewoonweg de behoefte niet om te laten weten dat mijn smaak beter is. ;) Wie ben ik om te bepalen wat een ander moet luisteren? Als zal ik af en toe best wel een glimlachje hebben bij iemands keuze. Terwijl ik zelf ook wel wat 'ongewone' nummers heb staan. Ieder z'n ding.
Mooie lijst ook ^O^ Alice in Chains en Queens of the Stone Age zijn op het laatst gesneuveld in mijn lijstje, blijft lastig :D En er staan een paar nummers in die ik niet ken, ik ga het checken. We hebben best dezelfde smaak dus grote kans dat ik het tof vind :s)
pi_104948849
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 20:53 schreef fripper het volgende:
Ik vind het trouwens ook prima dat mensen even kwijt willen dat ze Laurie Anderson verschrikkelijk vinden. Ik kan me daar best iets bij voorstellen.
Ik hoorde hem toevallig net op de radio.
Jeugdsentiment, ja. Maar ik zou het persoonlijk niet in mijn top 100 zetten.
  maandag 28 november 2011 @ 23:00:36 #185
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104949079
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 16:43 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Je bedoelt Felix?
Uiteraard.

quote:
Verder heb je een vergelijkbaar lijstje met mij, maar dan soms net de trance/houseplaten die ik er bewust of onbewust uit heb gelaten :)
Zo zag ik Mercury & Solace van BT en besefte me dat ik die samen met Flaming June ben vergeten, erg sfeervolle muziek :)
Bij BT bedoelde ik eigenlijk de Quivver remix, die ik wat beter vind, maar goed. Dan ben ik nu ook wel benieuwd naar degenen die je bewust hebt weggelaten. :)
pi_104949879
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 23:00 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Uiteraard.

[..]

Bij BT bedoelde ik eigenlijk de Quivver remix, die ik wat beter vind, maar goed. Dan ben ik nu ook wel benieuwd naar degenen die je bewust hebt weggelaten. :)
Ik heb er vooral wat weggelaten omdat ik wat mer diversiteit wilde ipv bijna een trance top 100.
Zo heb ik Flowtation van Vincent de Moor, Yahel - Voyage, Sasha - Expander en Secret Cinema - Timeless Altitude eruit gelaten.
En nog wel een heleboel anderen (Push, Art of Trance, Tilt, Astrix)
Wellicht staan ze er een volgende keer wel weer in.

(Ik ga eens een top 100 trance maken denk ik en ook eens een lijst van alle nummers in alle muziekgenres die ik goed/leuk/mooi vind. dat zijn er wel minstens 1000+ :P )
Neil LOVES Carrots!
pi_104967164
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

En er staan een paar nummers in die ik niet ken, ik ga het checken. We hebben best dezelfde smaak dus grote kans dat ik het tof vind :s)
Ik zat nog eens wat te vergelijken, maar er is aardig wat overlap, zeker in artiesten. En bijvoorbeeld Wim Sonneveld, Coldplay, Joy Division, Queen, Herman´s Hermits (en nog wel meer) zou ik ook met genoemde nummers in mijn lijst kunnen zetten. Maar je had me al met Tool. Die je er zelfs twee keer in hebt staan. Moet je me toch eens laten weten welke nummers je bent gaan luisteren aan de hand van mijn lijst.
quote:
081. Pater Moeskroen – Roodkapje
Deze? :7
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:35:30 #188
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104971423
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 23:00 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Uiteraard.

[..]

Shit, BT, die had er bij mij ook in gemoeten :o Afijn, dat geldt voor zoveel dingen.
pi_104996243
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Beregd het volgende:

[..]

Haha... ja, het is best erg om een klassieker als Paradise by the dashboard light goed te vinden.
Ga er even voor zitten en probeer een echte manier te vinden om mij onderuit te halen. Want met deze post maak je jezelf alleen maar belachelijk. Dus doe je best. Je kunt het vast. _O-
pi_104996244
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 08:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Waaeom zou je iemand anders' smaak afkraken?
Je kunt bands of songs afkraken maar iemands smaak... het zijn persoonlijke lijsten dus als iemand vind dat een bepaald nummer daar in hoort dan is dat gewoon zo. Als jij dat niet vind, nou ja, het is niet jouw lijst.
Een 'discussie forum' is vooral leuk omdat niet iedereen het met elkaar eens is. Dus als je niets meer kunt zeggen omdat over smaak niet valt te twisten, dan is de zin van het forum verdwenen lijkt mij.
  woensdag 30 november 2011 @ 10:10:47 #191
13973 ranja
image means nothing
pi_104998818
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 04:14 schreef Stout64 het volgende:

Een 'discussie forum' is vooral leuk omdat niet iedereen het met elkaar eens is. Dus als je niets meer kunt zeggen omdat over smaak niet valt te twisten, dan is de zin van het forum verdwenen lijkt mij.
:O
  woensdag 30 november 2011 @ 13:32:19 #192
13973 ranja
image means nothing
pi_105004670
Meer lijstjes graag }:|
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 13:37:28 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105004827
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 november 2011 @ 14:03:44 #194
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_105005811
quote:
Ranja +1
pi_105007846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:32 schreef ranja het volgende:
Meer lijstjes graag }:|
De mijne komt nog!
pi_105009622
1. Sigur Rós – Untitled #8 (a.k.a. Popplagiđ)
2. Kommil Foo - Atlantis
3. Radiohead - Street spirit (fade out)
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Grandaddy - He's simple, he's dumb, he's the pilot
6. Nick Drake - Northern sky
7. Angus & Julia Stone - Yellow brick road
8. Iron & Wine - Carousel
9. Radiohead - Let down
10. Spinvis - Limonadeglazen wodka
11. Sigur Rós - Svefn-g-englar
12. Johnny Cash - Hurt
13. Neil Young - Heart of gold
14. 16 Horsepower - Black soul choir
15. Arcade Fire - Rebellion (lies)
16. The Beatles - Here comes the sun
17. Sufjan Stevens - Heirloom
18. Sigur Rós - Ný batterí
19. Something Corporate - Konstantine
20. Sufjan Stevens - Casimir Pulaski day
21. Air - All I need
22. Iron & Wine - Cinder and smoke
23. Sigur Rós - Untitled #1 (a.k.a. Vaka)
24. Dodgy - Grassman
25. Simon & Garfunkel - The only living boy in New York
26. Iron & Wine - The Trapeze Swinger
27. Radiohead - Exit music (for a film)
28. Sufjan Stevens - Chicago
29. The Antlers - Two
30. Sufjan Stevens - The dress looks nice on you
31. Spinvis - Astronaut
32. DeVotchKa - How It Ends
33. Sufjan Stevens - Impossible Soul
34. The Tallest Man On Earth - The gardener
35. Kashmir - Melpomene
36. Angus & Julia Stone - For You
37. Coldplay - The scientist
38. The National - Bloodbuzz Ohio
39. Radiohead - Weird fishes/Arpeggi
40. Maarten van Roozendaal - Red mij niet
41. Beirut - A sunday smile
42. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
43. Damien Rice - The blower's daughter
44. Spinvis - Mare Frigoris
45. Ponoka - Help is on the way
46. Damien Rice - Eskimo
47. Fleet Foxes - Tiger mountain peasant song
48. Neutral Milk Hotel - King of carrot flowers part 1
49. Mew - Comforting Sounds
50. Elbow - Mirrorball
51. Spinvis - Wespen op de appeltaart
52. Dan Mangan - Basket
53. Grandaddy - The crystal lake
54. Snow Patrol - Run
55. Teitur - Josephine
56. Lisbee Stainton - Red
57. Sigur Rós - Sé lest
58. Jefferson Airplane - White Rabbit
59. Jónsi - Grow till tall
60. The National - Guest room
61. Neutral Milk Hotel - In the aeroplane over the sea
62. The Tallest Man On Earth – Thousand ways
63. Arcade Fire - Neighborhood #1 (tunnels)
64. Interpol - NYC
65. The Waterboys - Don't bang the drum
66. Uncle Tupelo - Still be around
67. Underworld - Born slippy (nuxx)
68. jj - Things will never be the same again
69. Daft Punk - Digital love
70. Elbow - One day like this
71. The Low Anthem - Charlie Darwin
72. Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
73. Jónsi - Stars In Still Water
74. The National - Afraid of Everyone
75. Rufus Wainwright - Go or go ahead
76. Nick Drake - Way to blue
77. Archive - Lights
78. Grandaddy - Rear view mirror
79. Radiohead - (Nice dream)
80. Richard Hawley - Soldier on
81. Dan Mangan - Robots
82. Elliott Smith - Tomorrow tomorrow
83. Patty Griffin - Rain
84. The Tallest Man On Earth - The Dreamer
85. Dan Le Sac vs. Scroobius Pip - Thou shalt always kill
86. Pulp - Common people
87. Tom McRae - Bloodless
88. Susanne Sundfřr - The Brothel
89. Gorki - Mia
90. Okkervil River – The latest toughs
91. Ryan Adams - La cienega just smiled
92. Harrie Jekkers - De man in de wolken
93. Reflekt ft. Delline Bass - Need to feel loved
94. Loudon Wainwright III - The picture
95. Villagers - Set The Tigers Free
96. The Antlers - Atrophy
97. William Fitzsimmons - We Feel Alone
98. Ryuichi Sakamoto - Bibo no Aozora
99. The National - Mistaken for strangers
100. Baz Luhrmann - Everybody's free (to wear sunscreen)
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen
pi_105010097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:47 schreef Rosarium het volgende:
....
Zeer mooie lijst _O_

Wat ik ervan ken, behoort vrijwel zonder uitzondering ook tot mijn favorieten, dus ga de voor mij nog onbekende nummers eens beluisteren :)
Demain, on roule
  Moderator woensdag 30 november 2011 @ 16:04:08 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105010140
Waarom trouwens altijd mia van gorki ik ben veel meer fan van de nummers die van het album eindelijk vakantie komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 30 november 2011 @ 16:04:48 #199
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_105010171
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom trouwens altijd mia van gorki ik ben veel meer fan van de nummers die van het album eindelijk vakantie komen.
Die heb ik ook nog ergens liggen! Goede plaat ja.
pi_105010509
Tsja ik weet ook niet zo goed welk Gorki nummer ik moet kiezen. Ze hebben tientallen goede nummers. Dus dan kies ik, toegegeven een beetje makkelijk, het bekendste maar.
Ik heb meer verloren dan jij ooit zult winnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')