Maar die van Robyn is toch recenter... tenminste, dat dacht ik.quote:
Nee hoor, Robyn loopt al een poosje mee... het nummer kwam wel pas in 1998 in Nederland in de Top 40.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar die van Robyn is toch recenter... tenminste, dat dacht ik.Mijn fout dan.
Weet wel dat ze rond de eeuwwisseling al zong hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoor, Robyn loopt al een poosje mee... het nummer kwam wel pas in 1998 in Nederland in de Top 40.
Hier nu ook minstens zes jaar dezelfde nummer 1, All I need. Dat weet ik ook zónder in die periode nog aller tijden-lijstjes gemaakt te hebben. Daarvoor is Out Of Space het een jaar of drie geweest.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:50 schreef methodmich het volgende:
Die vasthoudendheid vind ik juist mooi ranja, de nummer 1 is de nummer 1 en klaar. Moet bij mij ook heel wat gebeuren wil ik die wisselen.
Ja, al zou je eigenlijk een bepaalde versie van een nummer moeten kiezen als je anoloog aan de popmuziek wil blijven. Daar noem je ook de uitvoerende en niet de songschrijver. Maar dat is misschien wat lastig. Zeker als een liedje eh compositie vaker genoemd wordt is het jammer als de een het Rotterdam Philharmonisch Orkest als artiest heeft en de ander het Metropole Orkest ofzoquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef Gitank2 het volgende:
Klassieke muziek mag ook neem ik aan?
Ok, dat zal ik nog even aanpassen (wanneer ik wat meer tijd heb).quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, al zou je eigenlijk een bepaalde versie van een nummer moeten kiezen als je anoloog aan de popmuziek wil blijven. Daar noem je ook de uitvoerende en niet de songschrijver. Maar dat is misschien wat lastig. Zeker als een liedje eh compositie vaker genoemd wordt is het jammer als de een het Rotterdam Philharmonisch Orkest als artiest heeft en de ander het Metropole Orkest ofzo
Nou, besteed er niet teveel tijd aan, ik kan de lijst ook zo tellen en de kans dat zo'n nummer de eindlijst haalt is niet heel groot eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:48 schreef Gitank2 het volgende:
Ok, dat zal ik nog even aanpassen (wanneer ik wat meer tijd heb).
De volgorde waarin je het post houd ik aan, dus als je geen nummers erbij zet beschouw ik de eerste als nummer 1 die dan 100 punten krijgtquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:59 schreef MaJo het volgende:
Bezig met lijstje maken. Maakt de volgorde waarin je het zet nog uit of kan ik gewoon mijn 100 favoriete nummers in willekeurige volgorde neerzetten? Dat maakt het namelijk een stuk gemakkelijker
Men dat is helemaal lastig danquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:25 schreef ranja het volgende:
[..]
De volgorde waarin je het post houd ik aan, dus als je geen nummers erbij zet beschouw ik de eerste als nummer 1 die dan 100 punten krijgt
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:10 schreef female81 het volgende:
Gitank2's lijst vind ik wel leuk, zo van het-maakt-niet-uit-wat-voor-genre-zolang-het-maar-bij-je-past.
D'r stonden wel een aantal mooie nummers in, maar ook nummers waarvan ik de CD nog niet als onderzetter zou willen gebruiken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:24 schreef vp-3 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden mijn lijst gepost, verder niet meer hier geweest. Vinden jullie het wat?
Zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:44 schreef cafca het volgende:
[..]
D'r stonden wel een aantal mooie nummers in, maar ook nummers waarvan ik de CD nog niet als onderzetter zou willen gebruiken.
Haha, wie weet!quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?
Doe hetzelfde. Voor mij Sufjan Stevens, Josh Ritter, Tool als voorbeelden, zullen er volgend jaar wel bij staan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:44 schreef Gitank2 het volgende:
Haha, wie weet!
Ik ben eens de muziek uit andere lijstjes die ik niet ken aan het luisteren en dan kom ik ook weer wat leuks tegen! (My Morning Jacket - Off the record, Cunninlinguists - Lynguistics to name a few)
Dan moet je mijn lijst ook eens beluisteren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Doe hetzelfde. Voor mij Sufjan Stevens, Josh Ritter, ... zullen er volgend jaar wel bij staan.
Die van jou had ik even over het hoofd gezien (geen idee hoe het komt), maar die zit inderdaad vergelijkbaar in elkaar *even opgezocht in deel 1*. Ook een leuke.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?
Dat doet iedereen toch? Alleen hebben de meesten lijsten met liedjes die bij hun passen die uit minder genres komen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:10 schreef female81 het volgende:
Gitank2's lijst vind ik wel leuk, zo van het-maakt-niet-uit-wat-voor-genre-zolang-het-maar-bij-je-past.
Je kunt ook beginnen met rangschikken en dan kijken welke 25 je over houdt als je bij 100 bentquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:33 schreef MaJo het volgende:
Pfff moeilijk hoor, ik heb nu 125 nummers op basis van mijn Lastfm en Spotify uitgekozen maar daar moet ik er dus nog een paar uitgooien en dan nog rangschikken. Wel leuk om weer allemaal vergeten nummers tegen te komen
Dat is wel een goeie jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt ook beginnen met rangschikken en dan kijken welke 25 je over houdt als je bij 100 bent
Ik begin met rangschikken met zo'n 200 nummers en als ik dan bij de 90 ben wil ik er nog 30 inproppen
Nummers van 2012 bestaan nog niet hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:05 schreef ranja het volgende:
Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van 2011 of later in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel.
Vette nr1, die ben ik vergeten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:02 schreef FireFox1 het volgende:
1. Sting & Eric Clapton - It's Probably Me
2. The Beatles - Let It Be
3. Led Zeppelin - Stairway To heaven
4. Simply Red - Holding Back The Years
5. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
6. Michael Jackson - Man In The Mirror
7. Toto - Hold The Line
8. Adele - Rolling In The Deep
9. Pink Floyd - Great Gig In The Sky
10. Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
zeg dat tegen de mensen die alleen maar 'gelekte' albums luisterenquote:Op zaterdag 26 november 2011 03:14 schreef Stout64 het volgende:
Nummers van 2012 bestaan nog niet hoor
Klopt. En zonder Adele blijven er maar 9 over dus de lijst van FireFox1 tel ik nog even niet mee.quote:
Met deze man valt te praten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:33 schreef The_Substitute het volgende:
Zal 's kijken, maar Tool komt in mijn lijst, dat je 't even weet.
Volgens Wikipedia is de single in 2010 uitgebracht.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt. En zonder Adele blijven er maar 9 over dus de lijst van FireFox1 tel ik nog even niet mee.
Volgens RYM niet en die vind ik betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:20 schreef Wounded_Knee het volgende:
Volgens Wikipedia is de single in 2010 uitgebracht.
Het nummer kwam begin december in de mega top 50: http://megatop50.3fm.nl/zoeken/periode:04-12-2010quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM niet en die vind ik betrouwbaarder.
Bovendien staat daar een bronvermelding bij: http://www.adele.tv/news/208/rolling-in-the-deep-out-now
circa, plusminusquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:07 schreef Veldinspecteur het volgende:
Leuk topic, het maken van een lijst staat op m'n to-do list. Tot 10 december de tijd toch?
Hm ok. Blijkbaar was Nederland hierin voorloper.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:08 schreef Wounded_Knee het volgende:
Het nummer kwam begin december in de mega top 50: http://megatop50.3fm.nl/zoeken/periode:04-12-2010
Volgens mij duurt mijn hele top 100 nog geen 360 minutenquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:06 schreef Inkomen het volgende:
Mijn top-10 alleen duurt al een paar uur, zie ik net.
Stuk voor stuk allemaal lekkere nummers, maar die top 10 is wat mij betreft belachelijk. Wel weer lekkere nummers, maar het beste ooit gemaakt? Nee, dat gaat me wat te ver. Maar je hele top 100 staat wel bol van de lekkere nummers, dat wel!quote:Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker, al zag ik hierboven iemand (Sportfreak) met net zo'n lijst.
Ik vind zelf de lijst wel erg leuk.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 16:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm ok. Blijkbaar was Nederland hierin voorloper.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolling_in_the_Deep
Nou niet allemaal lijstjes gaan aanpassen he
De balans is soms ver te zoeken.quote:Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
Ik kotste de eerste keer al bij Adele, en na honderd(duizend) keer ook)
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
Ik heb haar CD, maar eigenlijk vind ik alleen Rolling In The Deep steengoed. Rumour Has It en Someone Like You vind ik 3x niks.quote:Op zondag 27 november 2011 09:53 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
De balans is soms ver te zoeken.
Hoor de laatste tijd ook steeds vaker mensen die Adele-'moe' zijn, alsof 't aan haar ligt. Haar muziek hoort gewoon bij de betere popmuziek, maar 't mag alleen wel idd wat minder door je strot geduwd worden.
Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).quote:Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker,
Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream isquote:Op zondag 27 november 2011 10:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).
In jouw lijst staan maar weinig bands die nog niet door anderen genoemd zijn, en dat geldt ook voor de nummers. Dus zo bijzonder is het niet
En deze reactie zie ik nu pas, leukquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:50 schreef -Wil- het volgende:
[..]
Met deze man valt te praten.
En ik kan me erg goed in MaJo´s lijst vinden.
quote:Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
Ik kotste de eerste keer al bij Adele, en na honderd(duizend) keer ook)
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).quote:Op zondag 27 november 2011 13:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream is
Ik vind dat ze niet kan zingen (verschrikkelijk stemgeluid en ik val sowieso op rauwere stemmen), haar teksten vind ik ronduit kut, cliche en simpel en de muziek is eentonig. Sorry maar ik kan het niet laten Posts in dit topic aan mijn Adele haat te wijdenquote:Op zondag 27 november 2011 13:52 schreef Felagund het volgende:
Ik kan mij ook goed in Majo's lijstje vinden, al is het voor mij meer mijn oude smaak dan mijn huidige smaak.
[..]Zo slecht vind je het nu ook weer niet. Dat je het irritant vind OK, maar ze kan tenminste wel zingen, in tegenstelling tot sommige andere alternatieve zangeressen.
Dat nummer was ik gewoon vergeten in mijn top 100/ik wilde teveel verschillende artiesten en stijlen erin stoppen, reminder voor volgend jaarquote:Op zondag 27 november 2011 05:00 schreef female81 het volgende:
Tja, daar hebben we weer de eeuwige discussie over 'smaak' en 'objectief gezien de beste'.
In m'n lijst in deel 1 was ik overigens vergeten te zeggen dat die van Cappella de versie hieronder betrof (ik denk er opeens aan nu ik het nummer weer eens draai). Er zijn nog een paar andere bekende versies, die véél makkelijker te vinden zijn op YouTube, maar die vind ik de helft minder...
Zo middle of the road is het dus blijkbaar.quote:Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
Ik bedoelde inderdaad met mijn opmerking dat het redelijk mainstream is. Als je het totaal aantal top40 punten van de lijsten zou optellen, zou ik waarschijnlijk redelijk hoog komen.quote:Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
Landslide en Time zijn geweldig. De rest een top 25 onwaardig.quote:Op zondag 27 november 2011 22:37 schreef fripper het volgende:
1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. King Crimson - Red
3. King Crimson - Starless
4. Pink Floyd - Dogs
5. Marillion - Incubus
6. Genesis - The Cinema Show
7. Genesis - Supper's Ready
8. Pink Floyd - Time
9. Nits - Sketches of Spain
10.Nits - Fire in my Head
11.Rush - The Camera Eye
12.Yes - Close to the Edge
13.IQ - The Last Human Gateway
14.Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
15.Peter Gabriel - Here Comes the Flood
16.Michelle Shocked - Anchorage
17.Lou Reed - Caroline Says II
18.Twelfth Night - Love Song
19.Grateful Dead - New Speedway Boogie
20.Fleetwood Mac - Landslide
21.Peter Hammill - Traintime
22.Cardiacs - Is This the Life ?
23.Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
24.10CC - Feel the Benefit
25.Grateful Dead - Weather Report Suite
Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.quote:Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Landslide en Time zijn geweldig. De rest een top 25 onwaardig.
Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.quote:Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
Als het geven van meningen zinloos is, kunnen we heel Fok! wel opdoeken.quote:Op maandag 28 november 2011 07:04 schreef fripper het volgende:
[..]
Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.
Hoeveel nummers ken je dan uit die lijst? Dat is wel belangrijk bij het vormen van een mening. Hoewel ik de samenstelling van die lijst best apart vind, met die verschillende paartjes in de top 10, staat de lijst vol met parels als Caroline Says II en prachtige nummers van Marillion, King Crimson en Genesis.quote:Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:
[..]
Hee, we gaan niet Meatloaf bashen hier, ja!quote:Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Beregd het volgende:
[..]
Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.
Waaeom zou je iemand anders' smaak afkraken?quote:Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:
Ach, de beste houseklassieker heb je gewoon in je lijst staan. Ik ben 'm vergeten.quote:Op zondag 27 november 2011 19:47 schreef Gitank2 het volgende:
Dat nummer was ik gewoon vergeten in mijn top 100/ik wilde teveel verschillende artiesten en stijlen erin stoppen, reminder voor volgend jaar
Deze versie dan, een van de beste housenummers ooit wat mij betreft.
Je bedoelt Felix?quote:Op maandag 28 november 2011 15:18 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ach, de beste houseklassieker heb je gewoon in je lijst staan. Ik ben 'm vergeten.
U vraagt wij draaien, hij staat in het vorige topic.quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
En deze reactie zie ik nu pas, leukBen benieuwd naar jouw lijstje
Mooie lijst ookquote:Op maandag 28 november 2011 20:20 schreef -Wil- het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien, hij staat in het vorige topic.
Helaas ben ik ook een van die mensen die er slecht tegen kan dat ik doodgegooid wordt met bepaalde artiesten / nummers. Soms ontkom je nu eenmaal niet aan de radio. Op het moment Adele, Gotye zit op het randje. Zo jammer.
Van het andermans lijstjes afkraken ben ik niet zo, ik voel gewoonweg de behoefte niet om te laten weten dat mijn smaak beter is.Wie ben ik om te bepalen wat een ander moet luisteren? Als zal ik af en toe best wel een glimlachje hebben bij iemands keuze. Terwijl ik zelf ook wel wat 'ongewone' nummers heb staan. Ieder z'n ding.
Ik hoorde hem toevallig net op de radio.quote:Op maandag 28 november 2011 20:53 schreef fripper het volgende:
Ik vind het trouwens ook prima dat mensen even kwijt willen dat ze Laurie Anderson verschrikkelijk vinden. Ik kan me daar best iets bij voorstellen.
Uiteraard.quote:
Bij BT bedoelde ik eigenlijk de Quivver remix, die ik wat beter vind, maar goed. Dan ben ik nu ook wel benieuwd naar degenen die je bewust hebt weggelaten.quote:Verder heb je een vergelijkbaar lijstje met mij, maar dan soms net de trance/houseplaten die ik er bewust of onbewust uit heb gelaten
Zo zag ik Mercury & Solace van BT en besefte me dat ik die samen met Flaming June ben vergeten, erg sfeervolle muziek
Ik heb er vooral wat weggelaten omdat ik wat mer diversiteit wilde ipv bijna een trance top 100.quote:Op maandag 28 november 2011 23:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uiteraard.
[..]
Bij BT bedoelde ik eigenlijk de Quivver remix, die ik wat beter vind, maar goed. Dan ben ik nu ook wel benieuwd naar degenen die je bewust hebt weggelaten.
Ik zat nog eens wat te vergelijken, maar er is aardig wat overlap, zeker in artiesten. En bijvoorbeeld Wim Sonneveld, Coldplay, Joy Division, Queen, Herman´s Hermits (en nog wel meer) zou ik ook met genoemde nummers in mijn lijst kunnen zetten. Maar je had me al met Tool. Die je er zelfs twee keer in hebt staan. Moet je me toch eens laten weten welke nummers je bent gaan luisteren aan de hand van mijn lijst.quote:Op maandag 28 november 2011 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
En er staan een paar nummers in die ik niet ken, ik ga het checken. We hebben best dezelfde smaak dus grote kans dat ik het tof vind
Deze?quote:081. Pater Moeskroen – Roodkapje
Shit, BT, die had er bij mij ook in gemoetenquote:Op maandag 28 november 2011 23:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Uiteraard.
[..]
Bij BT bedoelde ik eigenlijk de Quivver remix, die ik wat beter vind, maar goed. Dan ben ik nu ook wel benieuwd naar degenen die je bewust hebt weggelaten.
Haha... ja, het is best erg om een klassieker als Paradise by the dashboard light goed te vinden.quote:Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Beregd het volgende:
[..]
Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.
Een 'discussie forum' is vooral leuk omdat niet iedereen het met elkaar eens is. Dus als je niets meer kunt zeggen omdat over smaak niet valt te twisten, dan is de zin van het forum verdwenen lijkt mij.quote:Op maandag 28 november 2011 08:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Waaeom zou je iemand anders' smaak afkraken?
Je kunt bands of songs afkraken maar iemands smaak... het zijn persoonlijke lijsten dus als iemand vind dat een bepaald nummer daar in hoort dan is dat gewoon zo. Als jij dat niet vind, nou ja, het is niet jouw lijst.
quote:Op woensdag 30 november 2011 04:14 schreef Stout64 het volgende:
Een 'discussie forum' is vooral leuk omdat niet iedereen het met elkaar eens is. Dus als je niets meer kunt zeggen omdat over smaak niet valt te twisten, dan is de zin van het forum verdwenen lijkt mij.
quote:
Zeer mooie lijstquote:
Die heb ik ook nog ergens liggen! Goede plaat ja.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom trouwens altijd mia van gorki ik ben veel meer fan van de nummers die van het album eindelijk vakantie komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |