Maar die van Robyn is toch recenter... tenminste, dat dacht ik.quote:
Nee hoor, Robyn loopt al een poosje mee... het nummer kwam wel pas in 1998 in Nederland in de Top 40.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar die van Robyn is toch recenter... tenminste, dat dacht ik.Mijn fout dan.
Weet wel dat ze rond de eeuwwisseling al zong hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoor, Robyn loopt al een poosje mee... het nummer kwam wel pas in 1998 in Nederland in de Top 40.
Hier nu ook minstens zes jaar dezelfde nummer 1, All I need. Dat weet ik ook zónder in die periode nog aller tijden-lijstjes gemaakt te hebben. Daarvoor is Out Of Space het een jaar of drie geweest.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:50 schreef methodmich het volgende:
Die vasthoudendheid vind ik juist mooi ranja, de nummer 1 is de nummer 1 en klaar. Moet bij mij ook heel wat gebeuren wil ik die wisselen.
Ja, al zou je eigenlijk een bepaalde versie van een nummer moeten kiezen als je anoloog aan de popmuziek wil blijven. Daar noem je ook de uitvoerende en niet de songschrijver. Maar dat is misschien wat lastig. Zeker als een liedje eh compositie vaker genoemd wordt is het jammer als de een het Rotterdam Philharmonisch Orkest als artiest heeft en de ander het Metropole Orkest ofzoquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:30 schreef Gitank2 het volgende:
Klassieke muziek mag ook neem ik aan?
Ok, dat zal ik nog even aanpassen (wanneer ik wat meer tijd heb).quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, al zou je eigenlijk een bepaalde versie van een nummer moeten kiezen als je anoloog aan de popmuziek wil blijven. Daar noem je ook de uitvoerende en niet de songschrijver. Maar dat is misschien wat lastig. Zeker als een liedje eh compositie vaker genoemd wordt is het jammer als de een het Rotterdam Philharmonisch Orkest als artiest heeft en de ander het Metropole Orkest ofzo
Nou, besteed er niet teveel tijd aan, ik kan de lijst ook zo tellen en de kans dat zo'n nummer de eindlijst haalt is niet heel groot eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:48 schreef Gitank2 het volgende:
Ok, dat zal ik nog even aanpassen (wanneer ik wat meer tijd heb).
De volgorde waarin je het post houd ik aan, dus als je geen nummers erbij zet beschouw ik de eerste als nummer 1 die dan 100 punten krijgtquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:59 schreef MaJo het volgende:
Bezig met lijstje maken. Maakt de volgorde waarin je het zet nog uit of kan ik gewoon mijn 100 favoriete nummers in willekeurige volgorde neerzetten? Dat maakt het namelijk een stuk gemakkelijker
Men dat is helemaal lastig danquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:25 schreef ranja het volgende:
[..]
De volgorde waarin je het post houd ik aan, dus als je geen nummers erbij zet beschouw ik de eerste als nummer 1 die dan 100 punten krijgt
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:10 schreef female81 het volgende:
Gitank2's lijst vind ik wel leuk, zo van het-maakt-niet-uit-wat-voor-genre-zolang-het-maar-bij-je-past.
D'r stonden wel een aantal mooie nummers in, maar ook nummers waarvan ik de CD nog niet als onderzetter zou willen gebruiken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:24 schreef vp-3 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden mijn lijst gepost, verder niet meer hier geweest. Vinden jullie het wat?
Zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:44 schreef cafca het volgende:
[..]
D'r stonden wel een aantal mooie nummers in, maar ook nummers waarvan ik de CD nog niet als onderzetter zou willen gebruiken.
Haha, wie weet!quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?
Doe hetzelfde. Voor mij Sufjan Stevens, Josh Ritter, Tool als voorbeelden, zullen er volgend jaar wel bij staan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:44 schreef Gitank2 het volgende:
Haha, wie weet!
Ik ben eens de muziek uit andere lijstjes die ik niet ken aan het luisteren en dan kom ik ook weer wat leuks tegen! (My Morning Jacket - Off the record, Cunninlinguists - Lynguistics to name a few)
Dan moet je mijn lijst ook eens beluisteren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:49 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Doe hetzelfde. Voor mij Sufjan Stevens, Josh Ritter, ... zullen er volgend jaar wel bij staan.
Die van jou had ik even over het hoofd gezien (geen idee hoe het komt), maar die zit inderdaad vergelijkbaar in elkaar *even opgezocht in deel 1*. Ook een leuke.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Leuke lijst idd, of komt dat omdat zijn lijst zo overeenkomt met onze lijstjes?
Dat doet iedereen toch? Alleen hebben de meesten lijsten met liedjes die bij hun passen die uit minder genres komen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:10 schreef female81 het volgende:
Gitank2's lijst vind ik wel leuk, zo van het-maakt-niet-uit-wat-voor-genre-zolang-het-maar-bij-je-past.
Je kunt ook beginnen met rangschikken en dan kijken welke 25 je over houdt als je bij 100 bentquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:33 schreef MaJo het volgende:
Pfff moeilijk hoor, ik heb nu 125 nummers op basis van mijn Lastfm en Spotify uitgekozen maar daar moet ik er dus nog een paar uitgooien en dan nog rangschikken. Wel leuk om weer allemaal vergeten nummers tegen te komen
Dat is wel een goeie jaquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Je kunt ook beginnen met rangschikken en dan kijken welke 25 je over houdt als je bij 100 bent
Ik begin met rangschikken met zo'n 200 nummers en als ik dan bij de 90 ben wil ik er nog 30 inproppen
Nummers van 2012 bestaan nog niet hoorquote:Op dinsdag 15 november 2011 16:05 schreef ranja het volgende:
Okee, maar mag ik er zomaar alles in gooien?
De enige echte regel is dat er geen platen van 2011 of later in mogen, voor de rest mag alles zo ongeveer wel.
Vette nr1, die ben ik vergeten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:02 schreef FireFox1 het volgende:
1. Sting & Eric Clapton - It's Probably Me
2. The Beatles - Let It Be
3. Led Zeppelin - Stairway To heaven
4. Simply Red - Holding Back The Years
5. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
6. Michael Jackson - Man In The Mirror
7. Toto - Hold The Line
8. Adele - Rolling In The Deep
9. Pink Floyd - Great Gig In The Sky
10. Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
zeg dat tegen de mensen die alleen maar 'gelekte' albums luisterenquote:Op zaterdag 26 november 2011 03:14 schreef Stout64 het volgende:
Nummers van 2012 bestaan nog niet hoor
Klopt. En zonder Adele blijven er maar 9 over dus de lijst van FireFox1 tel ik nog even niet mee.quote:
Met deze man valt te praten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:33 schreef The_Substitute het volgende:
Zal 's kijken, maar Tool komt in mijn lijst, dat je 't even weet.
Volgens Wikipedia is de single in 2010 uitgebracht.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt. En zonder Adele blijven er maar 9 over dus de lijst van FireFox1 tel ik nog even niet mee.
Volgens RYM niet en die vind ik betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:20 schreef Wounded_Knee het volgende:
Volgens Wikipedia is de single in 2010 uitgebracht.
Het nummer kwam begin december in de mega top 50: http://megatop50.3fm.nl/zoeken/periode:04-12-2010quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens RYM niet en die vind ik betrouwbaarder.
Bovendien staat daar een bronvermelding bij: http://www.adele.tv/news/208/rolling-in-the-deep-out-now
circa, plusminusquote:Op zaterdag 26 november 2011 16:07 schreef Veldinspecteur het volgende:
Leuk topic, het maken van een lijst staat op m'n to-do list. Tot 10 december de tijd toch?
Hm ok. Blijkbaar was Nederland hierin voorloper.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:08 schreef Wounded_Knee het volgende:
Het nummer kwam begin december in de mega top 50: http://megatop50.3fm.nl/zoeken/periode:04-12-2010
Volgens mij duurt mijn hele top 100 nog geen 360 minutenquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:06 schreef Inkomen het volgende:
Mijn top-10 alleen duurt al een paar uur, zie ik net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |