abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104867872
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker, al zag ik hierboven iemand (Sportfreak) met net zo'n lijst.
Ik vind zelf de lijst wel erg leuk.
Stuk voor stuk allemaal lekkere nummers, maar die top 10 is wat mij betreft belachelijk. Wel weer lekkere nummers, maar het beste ooit gemaakt? Nee, dat gaat me wat te ver. Maar je hele top 100 staat wel bol van de lekkere nummers, dat wel!
pi_104868404
Tja, daar hebben we weer de eeuwige discussie over 'smaak' en 'objectief gezien de beste'. :)

In m'n lijst in deel 1 was ik overigens vergeten te zeggen dat die van Cappella de versie hieronder betrof (ik denk er opeens aan nu ik het nummer weer eens draai). Er zijn nog een paar andere bekende versies, die véél makkelijker te vinden zijn op YouTube, maar die vind ik de helft minder...

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 08:42:24 ]
pi_104868845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:43 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm ok. Blijkbaar was Nederland hierin voorloper.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolling_in_the_Deep

Nou niet allemaal lijstjes gaan aanpassen he :P
*O*

Rolling In The Deep hoort gewoon in mijn lijstje :)

Enige recente nummer wat ik zó goed vind, dat het gewoon een mooie plek (#8) in mijn top 10 krijgt O+
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_104869009
Da's inderdaad een hoogvlieger qua recente nummers, zeker als het om bekénde nummers gaat.

Dat ze iets TE vaak op de radio komt, doet niks af aan de kwaliteit van haar muziek. Al kan ik me voorstellen dat sommigen er op een gegeven moment van gaan kotsen als iets zó vaak gedraaid wordt.

Was er bij mij net buiten gevallen, als ik die hele waslijst 'bubbling unders' onder m'n top 100 ook meetel. Chasing pavements stond er nog wel ergens tussen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 09:30:54 ]
pi_104869033
Ik kotste de eerste keer al bij Adele, en na honderd(duizend) keer ook :()
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104869146
Je bedoelt óók popie nummers van de laatste drie jaar?

Ik weet genoeg leuke bekende nummers (ik geil zelf niet zo op 'onbekend'), maar de echte uitschieters zijn bijna allemaal ouder dan dat. :')

Maar goed, ligt aan m'n eigen smaak. Het zijn qua mainstream-muziek nou eenmaal slechte tijden als je iets hebt tegen opgepompte muziek vol autotune en zo, en uberhaupt van een redelijk naturel geluid met enige dynamiek houdt. En de loudness war kan óók 'gewone' pop vlakker laten klinken dan nodig, ik bedoel: luister maar eens goed naar Coldplay's nieuwste single Paradise. :{

Vind je autotune, loudness wars, enzovoort juist lekker, dan is het sinds pakweg 2008 smullen geblazen, en snap ik de opmerking 'maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn' wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2011 12:32:19 ]
  zondag 27 november 2011 @ 09:53:18 #157
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_104869161
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
Maar verder zijn er zat popie nummers te bedenken die goed zijn. Het zweren op dit forum bij wat onbekendere muziek is af en toe wat vermoeiend.
De balans is soms ver te zoeken. :P

Hoor de laatste tijd ook steeds vaker mensen die Adele-'moe' zijn, alsof 't aan haar ligt. Haar muziek hoort gewoon bij de betere popmuziek, maar 't mag alleen wel idd wat minder door je strot geduwd worden.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_104869374
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 09:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

De balans is soms ver te zoeken. :P

Hoor de laatste tijd ook steeds vaker mensen die Adele-'moe' zijn, alsof 't aan haar ligt. Haar muziek hoort gewoon bij de betere popmuziek, maar 't mag alleen wel idd wat minder door je strot geduwd worden.
Ik heb haar CD, maar eigenlijk vind ik alleen Rolling In The Deep steengoed. Rumour Has It en Someone Like You vind ik 3x niks. :N

Maar dat is persoonlijke smaak :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 27 november 2011 @ 10:24:05 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_104869489
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:46 schreef andre77 het volgende:
Mijn lijst is iets meer Middle of the road dan de gemiddelde FOKker,
Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).
In jouw lijst staan maar weinig bands die nog niet door anderen genoemd zijn, en dat geldt ook voor de nummers. Dus zo bijzonder is het niet :)
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:44:22 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104874581
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:24 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat zeggen er wel meer, en meestal valt dat erg mee (of tegen).
In jouw lijst staan maar weinig bands die nog niet door anderen genoemd zijn, en dat geldt ook voor de nummers. Dus zo bijzonder is het niet :)
Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream is :)

Wat vond je van mijn lijst trouwens? Dit omdat we het er in het trivia topic over hadden :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 13:46:19 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104874656
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:50 schreef -Wil- het volgende:

[..]

Met deze man valt te praten.

En ik kan me erg goed in MaJo´s lijst vinden.
En deze reactie zie ik nu pas, leuk :) Ben benieuwd naar jouw lijstje :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104874957
Ik kan mij ook goed in Majo's lijstje vinden, al is het voor mij meer mijn oude smaak dan mijn huidige smaak.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:35 schreef Norrage het volgende:
:{w Zo slecht vind je het nu ook weer niet. Dat je het irritant vind OK, maar ze kan tenminste wel zingen, in tegenstelling tot sommige andere alternatieve zangeressen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_104880414
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je hem verkeerd, hij bedoelt juist dat zijn lijstje vrij mainstream is :)

Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_104890688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:52 schreef Felagund het volgende:
Ik kan mij ook goed in Majo's lijstje vinden, al is het voor mij meer mijn oude smaak dan mijn huidige smaak.

[..]

:{w Zo slecht vind je het nu ook weer niet. Dat je het irritant vind OK, maar ze kan tenminste wel zingen, in tegenstelling tot sommige andere alternatieve zangeressen.
Ik vind dat ze niet kan zingen (verschrikkelijk stemgeluid en ik val sowieso op rauwere stemmen), haar teksten vind ik ronduit kut, cliche en simpel en de muziek is eentonig. Sorry maar ik kan het niet laten Posts in dit topic aan mijn Adele haat te wijden :(

OT: Kom naar weer met mooie lijstjes! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_104890967
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 05:00 schreef female81 het volgende:
Tja, daar hebben we weer de eeuwige discussie over 'smaak' en 'objectief gezien de beste'. :)

In m'n lijst in deel 1 was ik overigens vergeten te zeggen dat die van Cappella de versie hieronder betrof (ik denk er opeens aan nu ik het nummer weer eens draai). Er zijn nog een paar andere bekende versies, die véél makkelijker te vinden zijn op YouTube, maar die vind ik de helft minder...

Dat nummer was ik gewoon vergeten in mijn top 100/ik wilde teveel verschillende artiesten en stijlen erin stoppen, reminder voor volgend jaar :)
Deze versie dan, een van de beste housenummers ooit wat mij betreft.
Neil LOVES Carrots!
  zondag 27 november 2011 @ 22:37:17 #166
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_104902066
1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. King Crimson - Red
3. King Crimson - Starless
4. Pink Floyd - Dogs
5. Marillion - Incubus
6. Genesis - The Cinema Show
7. Genesis - Supper's Ready
8. Pink Floyd - Time
9. Nits - Sketches of Spain
10.Nits - Fire in my Head
11.Rush - The Camera Eye
12.Yes - Close to the Edge
13.IQ - The Last Human Gateway
14.Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
15.Peter Gabriel - Here Comes the Flood
16.Michelle Shocked - Anchorage
17.Lou Reed - Caroline Says II
18.Twelfth Night - Love Song
19.Grateful Dead - New Speedway Boogie
20.Fleetwood Mac - Landslide
21.Peter Hammill - Traintime
22.Cardiacs - Is This the Life ?
23.Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
24.10CC - Feel the Benefit
25.Grateful Dead - Weather Report Suite
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_104904966
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar ranja bedoelt volgens mij juist dat de zogenaamde MotR-keuzes niet zo bijzonder zijn ten opzichte van andere lijsten, omdat die artiesten / nummers al vaker zijn genoemd. Dus dat die verontschulding als zijnde 'meet MotR' helemaal niet nodig is (en sowieso niet nodig, maar vooruit).
Zo middle of the road is het dus blijkbaar.
Niks mis mee verder. Smaken verschillen, gelukkig.
pi_104905628
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad met mijn opmerking dat het redelijk mainstream is. Als je het totaal aantal top40 punten van de lijsten zou optellen, zou ik waarschijnlijk redelijk hoog komen.
Sommige nummers in andere lijstjes ken ik niet eens, terwijl ik toch behoorlijk veel ken (maar met name hetgeen op de radio komt).
Leuk dus zo'n lijst, kijk ook uit naar het resultaat.
pi_104910814
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 22:37 schreef fripper het volgende:
1. Marillion - Script for a Jesters tear
2. King Crimson - Red
3. King Crimson - Starless
4. Pink Floyd - Dogs
5. Marillion - Incubus
6. Genesis - The Cinema Show
7. Genesis - Supper's Ready
8. Pink Floyd - Time
9. Nits - Sketches of Spain
10.Nits - Fire in my Head
11.Rush - The Camera Eye
12.Yes - Close to the Edge
13.IQ - The Last Human Gateway
14.Van Der Graaf- Cat's Eye / Yellow Fever (Running)
15.Peter Gabriel - Here Comes the Flood
16.Michelle Shocked - Anchorage
17.Lou Reed - Caroline Says II
18.Twelfth Night - Love Song
19.Grateful Dead - New Speedway Boogie
20.Fleetwood Mac - Landslide
21.Peter Hammill - Traintime
22.Cardiacs - Is This the Life ?
23.Laurie Anderson - O Superman (For Massenet)
24.10CC - Feel the Benefit
25.Grateful Dead - Weather Report Suite
Landslide en Time zijn geweldig. De rest een top 25 onwaardig.
Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
pi_104910819
O Superman. :D

*grinnikt*

Ik kan het zelf niet aanhoren (houd van vage geluidjes, maar dit gaat weer net de grens over...), maar kan me ergens ook wel voorstellen wat ánderen er interessant aan vinden. :)

Btw, meningen geven maken wat mij betreft het topic juist interessanter, op voorwaarde dat je het met enige respect doet (als die mening negatief is). :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2011 04:36:41 ]
  maandag 28 november 2011 @ 07:04:29 #171
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_104911049
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 04:25 schreef Stout64 het volgende:

[..]

Of is het not-done om meningen over andere lijstjes te geven? Vrij zinloos namelijk, maar de drang om het te doen is wel groot.
Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 28 november 2011 @ 07:16:36 #172
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104911121
quote:

[..]

Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.
pi_104911173
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 07:04 schreef fripper het volgende:

[..]

Inderdaad vrij zinloos, maar uiteraard mag je een mening hebben (en geven) over alle muziek die je wel eens gehoord hebt.
Als het geven van meningen zinloos is, kunnen we heel Fok! wel opdoeken. :P
  maandag 28 november 2011 @ 08:02:40 #174
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_104911501
quote:

[..]

Hoeveel nummers ken je dan uit die lijst? Dat is wel belangrijk bij het vormen van een mening. Hoewel ik de samenstelling van die lijst best apart vind, met die verschillende paartjes in de top 10, staat de lijst vol met parels als Caroline Says II en prachtige nummers van Marillion, King Crimson en Genesis.

Dat nummer van Laurie Anderson is trouwens wel verschrikkelijk :P
Find hungry samurai...
pi_104911620
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 07:16 schreef Beregd het volgende:

[..]

Meningen van mensen met meatloaf in de top 10 zijn ook zelden relevant.
Hee, we gaan niet Meatloaf bashen hier, ja! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')