abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104417045
Hihi ja het is met een knip oogje :D
maar ik vroeg me het af over de vitaminetjes! of kinderen ziek werden enzo
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:10:37 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104417088
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

vroegah hadden ze ook heel geen klittenband! Inbakeren kan met elke doek. Het is een techniek die de kraamhulp ons liet zien. Lastig uit te leggen, maar ik probeer het toch: een van de punten inklappen. Baby op doek leggen met nekje op rand. Armpje langs lichaam leggen, punt aan andere kant van doek over schouder langs en onder armpje vouwen. Dit herhalen aan andere kant. Onderste punt omvouwen naar achter of naar voor. Klaar is je pakketje baby! Heb die debiel dure puckaby of whatever doeken nooit begrepen. Echt geldklopperij!
Wij zette onze Bam-Bam z'n bakerdoekje vast met twee veiligheidsspelden :D een in de binnenste doek, een op de buitenste. Echt een kleine Houdini was dat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104417461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:08 schreef samsuus het volgende:
Ff een reactie op het inleiden na KS..

Mijn eerste bevalling eindigde in een ks. En bij de tweede werd ik ingeleid vanwege verschillende probleempjes.

Inleiden gebeurde met infuus. Ondanks dat ik idd wist dat hier risico's aanzaten na een ks.

Ik had echt het gevoel dat mijn buik open scheurde en was zooo bang! En zodoende eindigde ook deze bevalling in een KS.

Mijn baarmoederwand is hierdoor erg dun en een derde zwangerschap brengt veel risico's met zich mee (houd mn baarmoeder het wel? kan een derde ks nog wel met een horizontale incisie)

Ik raad dus echt niemand aan om na een ks te kiezen voor een inleiding met infuus oid.
stomme vraag maar bestaat een inleiding zonder infuus? of begrijp ik alles verkeerd
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104417972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:02 schreef bitterend het volgende:
wie gaat jessie pingen morgen???
moi
pi_104417992
Yay *O*
pi_104418122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:05 schreef bitterend het volgende:
hahaha ja vroegah dat is waar...eigenlijk zat ik nog vandaag te denken hoe deden ze het vroegah zonder vitamine K en D? ik las dat die vanaf dag 8 moest geven maar lijk me niet dat ze altijd een etos hadden he :9

Vroegâh hadden ze ook nog rachitis als gevolg van vitamine D tekort. Tegenwoordig komt dat in onze Westerse samenleving nauwelijks meer voor.

En vroeger gingen er ook nog best wat kindjes dood door ernstige inwendige bloedingen die niet hadden gestorven als zij vit. K. hadden gekregen.

Het is net als met vaccinaties. Nee er komt in Nederland nauwelijks meer Difterie, Kinkhoest of Polio of consorten meer voor. Dat wil niet zeggen dat de vaccinaties zinloos zijn omdat we inenten tegen iets wat niet meer voorkomt. Het wil zeggen dat de vaccinaties effectief zijn en dat de ziekten dus niet meer voorkomen. Hetzelfde geldt voor de druppels die je strakjes aan je kind geeft.
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 22:24:55 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104418145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

stomme vraag maar bestaat een inleiding zonder infuus? of begrijp ik alles verkeerd
ik werd bij Jan ingeleid met tabletjes in de vagina. Ik kreeg toen uiteindelijk een ruggeprik dus ook een ifuus, maar pas nadat ik de weeën niet meer aankon, zo heftig als ze waren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104418415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja, met dat ballonnetje dus.
pi_104418422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vroegâh hadden ze ook nog rachitis als gevolg van vitamine D tekort. Tegenwoordig komt dat in onze Westerse samenleving nauwelijks meer voor.

En vroeger gingen er ook nog best wat kindjes dood door ernstige inwendige bloedingen die niet hadden gestorven als zij vit. K. hadden gekregen.

Het is net als met vaccinaties. Nee er komt in Nederland nauwelijks meer Difterie, Kinkhoest of Polio of consorten meer voor. Dat wil niet zeggen dat de vaccinaties zinloos zijn omdat we inenten tegen iets wat niet meer voorkomt. Het wil zeggen dat de vaccinaties effectief zijn en dat de ziekten dus niet meer voorkomen. Hetzelfde geldt voor de druppels die je strakjes aan je kind geeft.
Ik zei niet dat ik er niet mee eens was hoor }:| ik was er gewoon nieuwsgierig naar wat en hoe ze het deden zonder de vitaminen.
over de vaccinaties weet ik het allemaal wel
pi_104418601
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:28 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ja, met dat ballonnetje dus.
Ik begreep het dus verkeerd :) dacht dat je eerst een ballon kreeg en daarna een infuus. niet dat het of de een of de andere was :) best ingewikkeld!
pi_104418605
Ik lees dat de prostaglandines in wee-opwekkende middelen de kans op het scheuren van het littekenweefsel vergroten. Zo'n ballonnetje werkt volgens mij zonder die hormonen en als je eenmaal ver genoeg ontsloten bent dan kan je in ieder geval de vliezen doorprikken. Zoiets?
pi_104418715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:28 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ik er niet mee eens was hoor }:| ik was er gewoon nieuwsgierig naar wat en hoe ze het deden zonder de vitaminen.
over de vaccinaties weet ik het allemaal wel
nou 1 en 1 is 2, hetzelfde als met vaccinaties dus. Toen gingen mensen nog gewoon dood aan zulke dingen, of werden er ernstig ziek van.
:)
pi_104418838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

nou 1 en 1 is 2, hetzelfde als met vaccinaties dus. Toen gingen mensen nog gewoon dood aan zulke dingen, of werden er ernstig ziek van.
Voor vaccinaties weet ik wel welke ziektes het waren. bij vit K en D wist ik het niet en dat vroeg ik me af. Was van plan om het morgen te googelen als ik wakkerder was.
pi_104419054
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:31 schreef octopussy het volgende:
Ik lees dat de prostaglandines in wee-opwekkende middelen de kans op het scheuren van het littekenweefsel vergroten. Zo'n ballonnetje werkt volgens mij zonder die hormonen en als je eenmaal ver genoeg ontsloten bent dan kan je in ieder geval de vliezen doorprikken. Zoiets?
Is oxytocine ook een prostagladine? of is dat iets anders\
omdat ik las ergens dat voor infuus wordt oxytocine gebruikt en de prosta dinges voor de baarmoedermond...
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:50:06 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104419885
Wat octo zegt ballon moet voor verdere ontsluiting zorgen, en hopen dat zo een beetje natuurlijk weeen op gang komen
En Dan vliezen door prikkebeen waardoor de hoop is dat t zich natuurlijk doorzet :) wee-opwekker via infuus mag wel dat kan stop gezet worden.
Gel/bolletjes/veter met spul zit er in en kan er niet uit ( wel kan eruit maar er blijft toch iets achter soort van dus kan t proces niet stop gezet worden. )

Althans dat is wat mij uitgelegd is.. :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104419937
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:37 schreef bitterend het volgende:

[..]

Is oxytocine ook een prostagladine? of is dat iets anders\
omdat ik las ergens dat voor infuus wordt oxytocine gebruikt en de prosta dinges voor de baarmoedermond...
Nee, oxytocine is het spul wat je in je infuus krijgt om weeen op te wekken. In NL krijg je volgens mij pas het infuus als ze je vliezen hebben gebroken (maar dat weet ik niet zeker). Prostaglandines zitten in de gel en de veter die ze vaginaal inbrengen om de bmm te verweken en een beetje ontsluiting te krijgen. Bij mijn inleiding was het dus eerst gel (2x), daarna genoeg ontsluiting om de vliezen te breken en vervolgens aan het wee-opwekkend infuus met oxytocine.

Ik heb er het volgende onderzoek over gevonden: (VBAC=Vaginal birth after C-section en induction=inleiding)

quote:
This is the most recent of the VBAC induction studies:
Uterine Rupture During Induced Trials Of Labour In Women With A Previous Cesarean Delivery

American Journal of Obstetrics and Gynecology, January 2000, in two parts, part 2, volume 182, number one

D. Ravasiax S. Woodx J. Pollard
University of Calgary, Foothills Hospital, Calgary, AB, Canada

OBJECTIVE: To determine the rate of uterine rupture during induced trials of labour (TOL) after previous cesarean delivery compared to spontaneous TOL.

STUDY DESIGN: Rates of uterine rupture were determined for all inductions in women with a prior cesarean section and for each mode of induction, including prostaglandin E2 gel (PGE2), intracervical Foley catheter (This is like a mechanical version of a slow stretch and sweep of the membranes), artificial rupture of membranes (ARM) and oxytocin. Comparisons were made with Fishers's exact test.

RESULTS: Between 1992 and 1998, there were 2119 TOL, 575 of which were induced (27%). The overall rate of uterine rupture was 15/2119 (0.71%). The uterine rupture rate with induced TOL (8/575, 1.4%) was significantly higher than with spontaneous TOL (7/1544, 0.45%), p=0.036. The relative risk of uterine rupture with induction was 3.09 (95% CI 1.12 to 8.42). Uterine rupture rates by method of induction (alone or in combination with another) are shown in the table below and are compared with uterine rupture during spontaneous TOL.

Induction Method Number of Ruptures Number of women Rupture rate p-value
PGE2 5 172 2.9% 0.004
ARM 2 130 1.5% 0.15
Foley 1 130 0.76% 0.47
Oxytocin 5 427 1.2% 0.15
Spontaneous TOL 7 1544 0.45%

The relative risk of uterine rupture with PGE2 use versus spontaneous TOL was 6.41 (95% CI 2.06 - 19.98). The relative risk for Foley catheter induction compared with spontaneous TOL was 1.70 (95% CI 0.21 to 13.69).

CONCLUSIONS:

• The rate of uterine rupture with induced trial of labour (TOL) is significantly higher than with spontaneous trial of labour.

• PGE2 exposure during TOL is associated with more than a 6-fold increase in uterine rupture when compared to spontaneous TOL.

• Foley catheter induction is associated with the lowest rupture rate in the induced TOL group and is comparable to spontaneous TOL.
bron

Sorry, het tabelletje kan ik niet goed weergeven, maar het blijkt dat bij ingeleide bevallingen na een keizersnee het risico op scheuren van littekenweefsel significant hoger is.

De prostaglandines geven 6 keer zoveel kans op het scheuren dan bij een spontane bevalling

Het ballonnetje is de methode om het minste scheuringen te krijgen bij ingeleide bevallingen na keizersnee.

Het gebruik van oxytocine of prostaglandines ontloopt elkaar erg weinig qua risico's.

Overigens laten andere onderzoeken weer geen verhoogde kans op littekenscheuring bij inleiding na keizersnee zien. Het laatste woord is er dus nog niet over gezegd, maar dat is ook niets nieuws in de wetenschap.
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:47:23 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_104422568
Bijna de 16de! (mijn baby wordt morgen 4 jaar!!)
Succes Evenstar, Jessie en TJ

oh, en de frambozrnbladthee (van de tuinen) doet geen kut kont. Heel een pakje opgedronken (in een paar dagen tijd) en niks weeen. Sterker nog, ze kwam pas met 41 wk.
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:50:55 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104422685
Het geeft je ook geen weeen. Het werkt op je gladde spieren zodat je makkelijker ontsluit zodra je wel weeeen krijgt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:53:46 #219
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_104422799
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Het geeft je ook geen weeen. Het werkt op je gladde spieren zodat je makkelijker ontsluit zodra je wel weeeen krijgt.
iemand schreef dat de vk had gezegd dat het ween op kon wekken.

En ik ontsloot ook niet makkelijk, helemaal niet als het ware
(oh de nostalgie, 4 jr geleden had ik net de ruggenprik gehad en zat ik aan een tostie)
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:54:35 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_104422838
Ontsluitte ??
  woensdag 16 november 2011 @ 06:34:32 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104425417
Tj, jessie en evenstar, veel succes vandaag!
  woensdag 16 november 2011 @ 06:46:29 #222
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104425438
Succes vandaag Jessie, TimeJumper en Evenstar! *O* :*
A grand adventure has begun.
  woensdag 16 november 2011 @ 07:17:10 #223
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104425556
Succes vandaag voor iedereen die gaat bevallen.

Ik denk dat ik eindelijk bovenaan het lijstje kom te staan, vorige keer was ik voorgekropen... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104425566
Heel veel succes vandaag Jessie, TimeJumper en Evenstar :* *O* :% :% :%
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_104425669
Succes dames!! *O*

Het is ook weer mijlpalendag hè? *O* jompels daarvoor!
Ik ben alweer 22 weken vandaag :o.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 16 november 2011 @ 08:06:25 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104425927
Succes vandaag meiden!
  woensdag 16 november 2011 @ 08:15:31 #227
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104426016
Mijlpalen EN bevallingsdag vandaag *O* *O* *O* !

Succes TimeJumper, Evenstar en Jessie!

Kuukske alweer 22 weken! Wat gaat het snel!

Ow ja, goeiemorgen trouwens :Z .

Gisteren heb ik (en (8> ) me tijdens de partneravond verbaasd over hoeveel mannen zich totaal NIET interesseren in het wel- en wee van een zwangerschap/bevalling/borstvoeding etc. Ik heb daar vragen voorbij horen komen die ik geloof ik op de basisschool al kon beantwoorden :X !
(8> vond er ook niks aan, die zat gewoon z'n tijd af te wachten dat hij weer naar huis kon (voetballen kijken }:| ).
Vandaag komen surrogaat-oma en oma- in spé 'op bezoek'. Eigenlijk willen ze even de stad in, maar ik denk dat ik daar maar niet in mee ga. Ben net een beetje te hard uit bed gestapt/gevallen/gestuiterd, m'n heupen doen vreselijk zeer tijdens het lopen ;( .
pi_104426145
Oh NTS dat klinkt niet fijn. Doe je wel voorzichtig? Was de informatie van die partneravond wel nuttig? Wij hebben over 2 weken partner avond. Gister vooral over bekkenbodem spieren endie ook getraind. We waren maar met z'n tweetjes dus bijna privé klasje.

TimeJumper, Evenstar en Jessie, heel veel succes vandaag!! :% :% :%

MissJones, onze pingreporter :*

Oh, en wat betreft de thee, mijn vk heeft er ook niet heel veel verstand van hoor, dat gaf ze zelf ook al aan, maar zij hanteren bij dit soort dingen, incl. homeopatische toestanden altijd vanaf 37 weken. juist OMDAT je dan dus ook mag bevallen dus als het toch weeën op zou wekken Maar ik wilde het alleen even aangeven, ook omdat ze het bij De Tuinen ook al aangaven. Iedereen moet doen wat haar goeddunkt. :*
pi_104426248
Dames die bevallen gaan: succes *O*
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 16 november 2011 @ 08:43:24 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104426260
Dames, mijn duimen draaien overuren vandaag en tot zolang dat het nodig is!

Er komen weer nieuwe bundeltjes geluk aan O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 16 november 2011 @ 08:45:50 #231
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104426295
Kyara, het valt wel mee hoor, het was niet echt vallen wat ik deed. Er zat gewoon meer ruimte tussen m'n pootjes en de vloer dan dat ik dacht en dat wilde mijn heupen opvangen :X . En mijn heupen zijn al niet zo blij met m'n +16kg }:| .

Partneravond was voor mij niet meer dan een korte herhaling van alles wat we in al die weken gedaan hadden en er werden wat tips uitgewisseld wat een man kan doen en waar hij aan moet denken voor, tijdens en na de bevalling. En manlief kreeg nog een spoedcursus rug- en voetmassage :P !

En nou ga ik me effe douchen... Ik zal maar niet in bad gaan liggen, anders krijg ik straks zo'n Bitterend effect: er niet meer uit kunnen komen en dan moeten wachten tot iemand thuis komt _O- .
pi_104426323
Succes vandaag TimeJumper, Evenstar en Jessie! :%

NTS, bij ons zaten er ook een paar van die kerels bij op de pufclub.. Onder welke steen die geleefd hebben..
En voorzichtig met je bekken. Laat de oma's anders wat klusjes in huis doen ;)

Bij Chris bood de VK aan het begin ook iets homeopatisch aan, met de opmerking dat we het er met 37 weken wel over zouden hebben. Maar daar hebben we het nooit meer over gehad. En nu reken ik toch niet op iets voor de 41 weken.. Dus NTS en octo mogen lekker voor, doe ik een datumtweeling met soempie :P

Vanmiddag weer naar de VK. Kijken of muppet eindelijk uit stuit is.
  woensdag 16 november 2011 @ 08:54:59 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104426441
Lieve dames die ingeleid gaan worden vandaag: heel veel succes! :% :% :%
  woensdag 16 november 2011 @ 09:01:11 #234
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104426523
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:54 schreef Asyniur het volgende:
Lieve dames die ingeleid gaan worden vandaag: heel veel succes! :% :% :%
+1!!

octo, klinkt alsof je je er goed in verdiept hebt :Y . En alsof je er inderdaad meer verstand van hebt dan de vk ;). En je bent helemaal op de hoogte van de voors en tegen. Ik ben benieuwd wat het bij je gaat doen! Of je een voorspoedige bevalling erdoor hebt :).

samsuus bedankt voor je input over inleiden na een ks, goed om te weten.

En ook al zijn de onderzoeken er niet over uit of het wel of geen groter risico is... ik ga het mooi niet doen. Het is algemeen bekend dat weeen die je opwekt (dan wel door prostaglandines, dan wel door oxytocine) meestal (ik zeg meestal he, dus er zijn vast uitzonderingen) sterker zijn dan weeen die je spontaan krijgt. Dus krijg je dat er meer kracht gezet wordt op je baarmoeder en het litteken en dat vind ik een eng idee.

NTS rustig aan maar vandaag! Met zoveel pijn klinkt de stad idd niet echt als een goed plan.
pi_104426580
Fysio loopt uit. Onhandig vandaag. /mopper. Wat is het trouwens een prachtige dag om te bevallen andaag drie dames die het te wachten staat! Koud, maar wel prachtig. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_104426794
Succes voor de meiden die vandaag worden ingeleid!
  woensdag 16 november 2011 @ 09:23:39 #237
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104426854
Brrr zo net voor een echo wordt het toch altijd weer heel spannend... Doet ie het nog wel? Is alles goed? etc etc etc
pi_104427043
Hoe laat heb je flugel? Ik duim voor je dat alles perfect is.
Ik moet nog wachten tot kwart voor 8 vanavond, fijn zo'n avondspreekuur maar je zit er wel de hele tijd op te wachten.

Ik ben benieuwd of de dames al een beetje onstluiting hadden of dat het vandaag helemaal vanaf het begin moet gaan beginnen.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  woensdag 16 november 2011 @ 09:35:25 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_104427097
Succes en veel plezier fluug!
pi_104427108
Evenstar, Jessie en Timejumper, heel veel succes *O* *O* *O* dat er maar snel 3 gezonde mupjes geboren gaan worden.
  woensdag 16 november 2011 @ 09:36:14 #241
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104427117
Ik ben om 11 uur aan de beurt, is een SEO... Omdat ik wel denk dat ik Pieter voel, maar het echt nog niet zeker weet blijf ik altijd een beetje bang dat ik weer een keer tijdens een echo alleen maar stilte aantref...
pi_104427132
Spannend flugeltje, ik duim voor een goede echo.
pi_104427231
Flugeltje, SEO is sowieso wel een beetje spannend hè? Maar wel leuk om weer lekker naar Pietertje te kunnen gluren *O*
pi_104427461
Wat gaat 't hier snel zeg! :P haha dames op fok en de (8> voetbal aan 't kijken zeker? :P

Sex;

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ow, mijn buik wordt meteen onplezierig hard waardoor ontspannen wat lastig is
en meteen ook de lol van het klaarkomen eraf haalt :{

Heb ik ook last van maar die pijn duurd maar een paar minuutjes gelukkig

*O* mijlpalendag!
kuuks 22wkn alweer!

ik 16 *O*

En bevaldag *O* succes dames!!! :%

Flugeltje; lekker gluren! :*
pi_104427463
Succes dames die gaan bevallen vandaag!

Flugel ik herken je gevoel echt zo goed. Heel veel succes straks!
pi_104427482
Zet hem op dames met de inleidingen!
Flugel spannend! Nog een uurtje maar komt goed joh!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104427530
Flugel, toch spannend inderdaad. Succes zometeen!

gisteren eindelijk de geboortekaartjes besteld. Proefdruk en enveloppen krijgen we over 2 weken. En ik geloof dat we de naam nu ook wel duidelijk hebben :P
pi_104427590
Evenstar en Jessie heel veel succes vandaag!! :*
pi_104427688
Alle dames die vandaag ingeleid worden: succes!! *O*

Gisteren op intakegesprek geweest bij de VK. Ik mag 28 november voor een termijnecho, dus nog even anderhalve week geduld daarvoor.
Dan moet ik rond de 14e week naar het ziekenhuis voor een speciale echo in het bijzijn van een cardioloog i.v.m. de aangeboren hartkwaal van mijn vader. Heb ik bij mijn dochter niet gehad dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat.
Mn HB was nu alweer veel te laag -O- dus ze heeft me direct naar de apotheek gestuurd voor Floradix drank.
En met 13 weken tweede afspraak bij de vk zelf. Poeh! Hele waslijst zeg. Kreeg nog wel een leuk pakket mee van zwitsal met folders en wat proeftubbetjes enzo. En een berg andere folders om door te lezen dus ik ging bepakt en bezakt de deur weer uit.
pi_104427733
Spannend bijtje.. :* hoop dat in de 14e week alles goed blijkt te zijn!
en voor je 't weet is 't 28nov, time flies *O*
  woensdag 16 november 2011 @ 10:22:47 #251
250838 Fee-nix
pi_104428096
flugel succes vandaag! Dat je maar een beweeglijk Pietertje mag zien :).

bijtje ook spannend! Nog even geduld inderdaad...

Leuk DF, geboortekaartjes!
pi_104428444
Mijlpalendag! *O*
Inleiddag *O*
pi_104428518
Succes ladies!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104428530
euh ja :O

fluugje een echo *O* O+ dat piet zichzelf mooi laat zien straks

NTS klinkt pijnlijk :* stuur je oma in spe lekker naar de stad met een lijstje *)

ohja mijlpaal voor zoe *O*
pi_104428624
Evenstar, Jessie en TJ, veel succes vandaag! Dat het allemaal maar soepel mag verlopen! *O* :% :% :%

Fluugs, lekker kijken zo. Komt goed meis! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104428709
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:04 schreef bijtje84 het volgende:

Gisteren op intakegesprek geweest bij de VK. Ik mag 28 november voor een termijnecho, dus nog even anderhalve week geduld daarvoor.
Dan moet ik rond de 14e week naar het ziekenhuis voor een speciale echo in het bijzijn van een cardioloog i.v.m. de aangeboren hartkwaal van mijn vader. Heb ik bij mijn dochter niet gehad dus ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat.
Mn HB was nu alweer veel te laag -O- dus ze heeft me direct naar de apotheek gestuurd voor Floradix drank.
En met 13 weken tweede afspraak bij de vk zelf. Poeh! Hele waslijst zeg. Kreeg nog wel een leuk pakket mee van zwitsal met folders en wat proeftubbetjes enzo. En een berg andere folders om door te lezen dus ik ging bepakt en bezakt de deur weer uit.
:* ik hoop dat Floradix helpt!
wat gek dat je bij je dochter geen speciale echo heb gehad en nu wel? heb je enig idee waarom?

DF *O*
pi_104428876
Update van Jessie :

Ze heeft nog maar 1 cm ontsluiting, ze kreeg geen gel maar een ballon.
omdat de gel een allergische reactie kon geven vanwege haar astma.
De ballon was een hel, moest 4 x overnieuw, en ze vond het echt afzien, een bla bla verhaal over haar baarmoedermond.
Het kan nu wel tot morgen gaan duren, ballon gaat langzaam, maakt een stof aan net als een natuurlijke bevalling dus kan nog wel ff gaan duren.
pi_104428878
Bitterend ik hoop ook dat de Floradix helpt. Bij mijn dochter heb ik zelfs bij de gyn gelopen voor het lage hb, en mocht ik op het nippertje thuis bevallen als ik dan direct een prik in mn bovenbeen zou krijgen om veel vloeien tegen te gaan, en de placenta moest er met een halfuur uit zijn.
Dus hopelijk kan ik het deze zwangerschap wat hoger houden.

Nee geen idee waarom! Ik zat toen bij een andere vk, ander dorp. De vk nu vroeg het zich ook al af en vond het ook nalatig van de vorige vk. Maar ja niks meer aan te doen nu.

En voor alle mijlpalen! *O*
pi_104428894
Even whaaaa, zonder bij te lezen, sorry :)

Ik ben net terug uit het ziekenhuis, waar ik speciaal met de gyn had afgesproken om eens voorzichtig te kijken of ik iets voor elkaar kon boksen qua Natural Caesarean - een keizersnede waarbij je je baby geboren zíet worden of op zijn minst qua baby gelijk op de OK al bij me.

Ik had gerekend op weerstand, op moeten argumenteren en misschien zelfs op een definitieve nee.
Waar ik níet op gerekend had was een: "Ja! Daar heb ik over gelezen en er gaat een prachtige video van rond op YouTube. Laten we dat proberen; jij bent de patiënt, jíj hebt het voor het zeggen."

UNK! Ik moest echt mijn onderkaak even van mijn knieën rapen en mijn strijdlust zo van mijn schouders laten glijden. :D Voor zover het medisch allemaal haalbaar is vinden ze het dus goed en de praktische invulling bespreken we met 35 weken.

Hardloper.
IG @webkim
pi_104429167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:55 schreef miss-jones25 het volgende:
Update van Jessie :

Ze heeft nog maar 1 cm ontsluiting, ze kreeg geen gel maar een ballon.
omdat de gel een allergische reactie kon geven vanwege haar astma.
De ballon was een hel, moest 4 x overnieuw, en ze vond het echt afzien, een bla bla verhaal over haar baarmoedermond.
Het kan nu wel tot morgen gaan duren, ballon gaat langzaam, maakt een stof aan net als een natuurlijke bevalling dus kan nog wel ff gaan duren.
_O-

Maareh dankje voor de update! bij evenstar gaat ook zo langzaam geloof ik...

zet m op jessie!! :% :% :% :%
  woensdag 16 november 2011 @ 11:07:04 #261
250838 Fee-nix
pi_104429252
Daar moest ik ook om lachen, bitterend! ;)

En ik was vergeten te jompelen voor mijlpalendag! Bij deze: *O* .

Webkim wat goeoeoeoeoed!!! *O* Ik hoop echt dat mijn gyn ook zo gaat reageren. (Maargoed bij jou was het nog wat belangrijker, want jij gaat volgens mij sowieso voor een keizersnee? En bij mij is dat nog niet duidelijk). Wat heerlijk zeg!
pi_104429315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:55 schreef bijtje84 het volgende:
Bitterend ik hoop ook dat de Floradix helpt. Bij mijn dochter heb ik zelfs bij de gyn gelopen voor het lage hb, en mocht ik op het nippertje thuis bevallen als ik dan direct een prik in mn bovenbeen zou krijgen om veel vloeien tegen te gaan, en de placenta moest er met een halfuur uit zijn.
Dus hopelijk kan ik het deze zwangerschap wat hoger houden.

Nee geen idee waarom! Ik zat toen bij een andere vk, ander dorp. De vk nu vroeg het zich ook al af en vond het ook nalatig van de vorige vk. Maar ja niks meer aan te doen nu.

En voor alle mijlpalen! *O*
Gelukkig was alles goed met je dochter!! jammer dat de vorige vk zo heeft gehandeld idd!
pi_104429403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:45 schreef NotTheSame het volgende:

En nou ga ik me effe douchen... Ik zal maar niet in bad gaan liggen, anders krijg ik straks zo'n Bitterend effect: er niet meer uit kunnen komen en dan moeten wachten tot iemand thuis komt _O- .
doe maar niet idd is niet charmant _O-
  woensdag 16 november 2011 @ 11:12:41 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104429443
bijtje, je kan ook elke dag een eitje eten. Ook heel goed voor je ijzer :Y

flugel :*

jessie-update: zet 'em op meid! Misschien had je lijf alleen dit kleine zetje nog nodig...

Webkim, daar sta je dan! Tot je tanden gewapend en opeens hoeft het niet meer :D
Tof dat ze er zo open voor stonden. Heel erg fijn :Y
pi_104429490
Webkim, wat een fijne reactie van de gyn zeg. ^O^

Bijtje, hopelijk helpt de floradix!

Jessie doet het ook rustig aan dus. Zij en evenstar dan morgen waarschijnlijk pas echt met kleintjes?
pi_104429501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:07 schreef Fee-nix het volgende:
Daar moest ik ook om lachen, bitterend! ;)

En ik was vergeten te jompelen voor mijlpalendag! Bij deze: *O* .

Webkim wat goeoeoeoeoed!!! *O* Ik hoop echt dat mijn gyn ook zo gaat reageren. (Maargoed bij jou was het nog wat belangrijker, want jij gaat volgens mij sowieso voor een keizersnee? En bij mij is dat nog niet duidelijk). Wat heerlijk zeg!
Ja, hoe dan ook. Voor de derde keer, maar dit is wel de eerste geplande. Toch nog iets nieuws. :)
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 16 november 2011 @ 11:20:15 #267
250838 Fee-nix
pi_104429671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:14 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ja, hoe dan ook. Voor de derde keer, maar dit is wel de eerste geplande. Toch nog iets nieuws. :)
Nou dat het maar een hele mooie ervaring mag worden! Heb je nare herinneringen aan de eerdere keizersnedes? Of valt dat wel mee?
pi_104429759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O-

Maareh dankje voor de update! bij evenstar gaat ook zo langzaam geloof ik...

zet m op jessie!! :% :% :% :%
Haha dat stuurde ze zelf hoor dat bla bla bla over baarmoedermond
kwam niet van mij af
pi_104429820
Ik vind het zo grappig _O-
doe haar een dikke :% :% :% :% :% van ons!
  woensdag 16 november 2011 @ 11:25:15 #270
250838 Fee-nix
pi_104429831
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:23 schreef miss-jones25 het volgende:

[..]

Haha dat stuurde ze zelf hoor dat bla bla bla over baarmoedermond
kwam niet van mij af
O haha! t Leek inderdaad net of jij zelf zoiets had van :{w dat ga ik niet allemaal herhalen :P.
pi_104429863
Dames die vandaag ingeleid worden heel veel succes :% :% :%

Voor mijlpalendag *O* *O* .
Hier vandaag 17 weken *O* . Volgens mij voel ik de beeb nu ook af en toe. Gisteren lag ik in bed met mijn hand op mijn buik en voelde ik ook aan de buitenkant echt iets hards voorbij komen.:).
En we krijgen een jongetje :)

Flugel ik snap je helemaal. Iedere keer voor een echo vind ik het toch weer spannend of alles goed is.

Webkim wat fijn dat je gyn er zo positief over is, maakt het vooruitzicht van een KS ook iets 'prettiger' (voor zover mogelijk) lijkt me.

Voor iedereen :*
pi_104429876
Goedemorgen *)

Verse beebs vandaag!!! Succes dames!! *O* :% x3

Bijtje dat pakket kreeg ik ook, ben gek op pakketjes :D
Is die floridax is dat beter dan die gewone tabletten?

mijlpalen *O*
  woensdag 16 november 2011 @ 11:27:44 #273
250838 Fee-nix
pi_104429918
Wat leuk Roosje, een jongen! O+
pi_104429925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:25 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

O haha! t Leek inderdaad net of jij zelf zoiets had van :{w dat ga ik niet allemaal herhalen :P.
whaha ja als ik t zo lees lijkt het idd zo maar ze stuurde het echt zelf _O-
pi_104429930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Nou dat het maar een hele mooie ervaring mag worden! Heb je nare herinneringen aan de eerdere keizersnedes? Of valt dat wel mee?
Naar in zoverre dat het even duurt voor je je baby echt ziet en zeker voor je die kan vasthouden.
Thomas & Morris werden ff snel boven het doek gehouden en toen meteen meegenomen voor controles, terwijl ik gehecht werd.
Daarna mocht F met ze aan m'n hoofdeinde, ik lag met m'n armen vast en kon m'n kinderen pas op de verkoever vasthouden.
Dat zal nu dus heel anders gaan. <3
Hardloper.
IG @webkim
pi_104430028
Webkim dat is echt wel heel fijn dat ze zo reageren. Dat is nog eens leuk! :o :D
Volgens mij ook vrij uniek, ik hoor niet vaak dat ze bij een zkh even de standaard procedure omgooien:)
pi_104430119
ohh ik ben benieuwd naar de nieuwe babytjes. Vooral naar de namen :)

Succes dames, zet hem op!
pi_104430217
Staalpillen werken verstoppend dacht ik. En Floradix is wat natuurlijker en verstopt niet. Dus dat is wel fijner. Dus als de waarde niet dramatisch laag is, dan werkt floradix prima.
Ze adviseerden in ons ziekenhuis bij de dames die veel bloedverlies hadden tijdens de bevalling, maar toch niet problematisch waren. Om even wat sneller op te knappen..
pi_104430279
en je krijgt zwarte peop!
  woensdag 16 november 2011 @ 11:44:55 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104430455
Zijn er al baby's?!
pi_104430645
Nog niet Aventura. Kan ook nog wel even duren zo te lezen. Misschien dat TJ wat sneller gaat???

Roosje, wat leuk een jongetje O+

Webkim, fijn dat ze zo reageren zeg! Ik kan me je reactie ook zo goed voorstellen (scene van Micha Wertheim is ook zo toepasselijk hierop, helemaal klaar voor de confrontatie, vol adrenaline, zijn ze het met je eens -O- *O* )

Oh, en wat betreft uit bad komen, niet de meest charmante manier maar ik ga eerst op handen en knieen zitten en dan kan ik veel beter op staan en uit bad klimmen :@
pi_104430948
Hoi hoi,

tj, evenstar en jessie succes vandaag en hopelijk gaat alles goed.

Wat is een normale tijd om aan de babykamer te beginnen? krijg volgende week mijn geld en kan eigenlijk echt niet wachten:O de kamer hebben we al maar ikw il behangen me ventje laten schilderen decoreren ik wil beginnen! maar ben pas 14 weken:S

Voel me toch zo moe laatste dagen. druk weekend gehad en dan gisteren een gesprek met mijn vriend zijn ex... pff ze bliujkt nu na 6 maanden pas een brief te hebben gekregen van onze advocaat dat mijn vriend gezamelijke voogdij wil en ze was dus laaiend. (ons werd vertelt dat ze die meteen zou krijgen) nu wil mevr. de kleine nog maar om de week laten komen terwijl ze vorige week de omgansregeling heeft getekent voor om het weekend??? vandaag dus maar advocaat bellen want volgens mij kan dit niet zomaar. Ons meisje :'( wij hebben haar nu al een jaar elk weekend en nu wil ze dit ons afpakken want haar advocaat zegt dat dat slecht is voor amber.. nee dat is gewoon juridisch het beste. Kan haar wel schieten soms. doe er alles aan om dr tevrede te houden alle producten het zelfde zelfde ritme we doen geen dingen met haar die moeders niet wil en nog is het niet goed. Niemand komt aan ons meisje:( sommige mensen snappen niet dat je zo'n hechte band met een kleintje op kan bouwen die je al 1.5 jaar ieder weekend ziet.

Weer flinke stress dus. hopelijk is het snel gedaan is het een opgelost komt het ander aanzetten. Voel me nu net alsof me eigen kind word afgenomen.. Dus nu maar een dagje rustig aan doen want stress is helemaal niet goed!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 16 november 2011 @ 12:00:15 #283
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104430955
Ik heb wederom het mooiste kiendje van de heule wereld O+ foto volgt
  woensdag 16 november 2011 @ 12:01:35 #284
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104430998
Roosje een menneke!! *O*

Spannend meisjes met de ballonnetjes... Zet 'm op :*
  woensdag 16 november 2011 @ 12:05:34 #285
250838 Fee-nix
pi_104431116
Flugel een goede SEO *O*

Webkim, ja dat vond ik ook het nare eraan inderdaad. En als je dat filmpje dan zo ziet, denk je: waarom doen ze het niet allang zo?! Het zijn zulke simpele wijzigingen in de procedure, met zo'n groot effect voor moeder en kind!
pi_104431209
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef flugeltje het volgende:
O+ was t ook nog steeds een jommetje? :D
pi_104431247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:00 schreef flugeltje het volgende:
kannie! heb ik al O+ :D
Fijn dat het goed was fluugje! en jaaa foto! *O*

Sam ik ben met 32 weken aan de babykamer begonnen...maar ik ben denk ik een uitzondering ;)
Gewoon kijken naar kamers en levertijden vragen...en dan beslissen :Y
pi_104431292
hoi hoi ik heb heel luxe een tv die ook gelijk computer is boven me bed met van die aan het beeldscherm toetsn.gaat nog een beetje onwennig maar he ik ben online *O*
Verder zit ik hier nu met ee ballon in me doos en gebeurt er niks. Men wat deed dat plaatsen pijn. thx he mjones :*
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104431322
Hoe gaat het metde andere ladys
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104431345
jessie O+ niet leuk dat het zo veel pijn deed! :* heb je al wat ontsluiting? en hoe lang blijft die ballon zitten?
pi_104431346
bitterend:

De kamer heb ik allang staan:p die moet alleen nog in elkaar en de mruen enz. moeten gedaan worden. dat is iets waar ik echt niet mee kan wachten. maar enem aan dat het geen kwaad kan als je het al vroeg hebt staan.. En dan heb ik iets om me op te storten.

Die pijn in me onderbuik had ik vanmorgen weer zal het dan toch zijn dat de kleine flink aan het groeien is. Hoop snel het geslacht te weten:D Kan eigenlijk niet wachten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 16 november 2011 @ 12:13:21 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104431349
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

O+ was t ook nog steeds een jommetje? :D
Dat was niet te missen zeg maar :D
pi_104431502
1cm lekker sneu he haaha. Blijft gewoon zitten tot hj er uitval dan heb je 3 cm ofzo. En morgen zette ze hem weer en spuiten/blazen ze hm verder op. Dus kijk morgen allemaal even in de lucht dan zwaai ik ff _O- _O- _O-
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104431579
Pfff, Jessie je moet wel geduld hebben! :D

Flugel, wat fijn dat je seo goed was, kom maar door met die foto's!!

Wie weet er meer van evenstarretje?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_104431810
Jessie: pff duurt nog ff dus.. :*

Sam: als je de meubels enz al hebt kun je opzich de muren ook wel doen. Hangt ervan af of je behang/verf passend wilt bij 't geslacht of niet.
Wel n gedoe met de biologische moeder, lastig om er iets van te zeggen, lijkt me dat de biologische moeder ook 't beste wil en dat kan verschillen van de mening van jou en je partner.
Hoop dat jullie er op n nette manier uit kunnen komen.

Flugeltje: ben benieuwd naar de foto O+ & fijn dat alles goed was!
  woensdag 16 november 2011 @ 12:36:28 #296
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104431990
Als we nou effe een beetje flink doorposten kunnen we in het volgende topic starten met m'n prachtige menneke O+
pi_104432039
Net echo nummer 86 ofzo gehad. Ik wist niet dat die dingen gaan vervelen, maar dat doen ze toch :@ . De kleine wordt nu geschat op 3270 gram en bij haar lengte schijnt dat mooi gemiddeld te zijn bij een termijn van 36.6 wk. Vanaf nu zal er elke week nog 200 gram bijkomen ongeveer dus de kleine meid blijft onder de 8 pond *O* heeft dat diëten en insuline spuiten toch zin gehad *O*.

Nu weer in de wachtkamer voor de gyn. Maar eens bespreken tot welke termijn ze me door gaan laten lopen.

Straks thuiss lees ik even alles bij en reageer ik uitgebreid. Voor nu: jammer dat de inleiding van Jessie niet echt wil vlotten. Hopelijk gaat het bij de andere 2 dames wat beter
pi_104432135
Ik heb morgen afspraak bij de vk even ahrtje luisteren en wil dan volgende week naar hellendoorn de kamer uitzoeken. Ben dan ongeveer 14/15 weken.
  woensdag 16 november 2011 @ 12:42:34 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104432167
Spannend Covie

Fijn dat alles goed was SB
pi_104432177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:36 schreef flugeltje het volgende:
Als we nou effe een beetje flink doorposten kunnen we in het volgende topic starten met m'n prachtige menneke O+
Post post post!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')