abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 11:46:38 #101
3542 Gia
User under construction
pi_104430508
Ik denk sowieso dat het vooral kinderen van aso-volk is dat vaak geslagen wordt. En nee, dan heb ik het niet over een tik met 2 vingers tegen het hoofd, maar echt een dreun verkopen.
Dat zij dan later ook aso-volk worden, ligt niet alleen aan die pakken slaag, maar meer aan de gehele opvoeding die daarom heen hangt. Dergelijke kinderen hangen vaak tot laat op straat rond, vanalles vernielend of bejaarden pesten met het lawaai van opgevoerde brommers.
Dergelijke kinderen gaan later ook weer hun kinderen meppen, gewoon om stoer te doen bij hun maten. Want een vader die zijn kind niet slaat is in die kringen een ei.

Toch vind ik niet dat je kunt stellen dat een kind dat weleens een tik krijgt, later grotere kans heeft om te ontsporen. Ligt echt wel aan de rest van de opvoeding.
Als je een kind met liefde opvoedt en duidelijke regels stelt en die ook naleeft, kan een tik, in uitzonderingsgevallen, echt geen kwaad. En nee, een schop onder de kont bij een knul van 13 ook niet.
pi_104431847
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:46 schreef Gia het volgende:

Toch vind ik niet dat je kunt stellen dat een kind dat weleens een tik krijgt, later grotere kans heeft om te ontsporen. Ligt echt wel aan de rest van de opvoeding.
Als je een kind met liefde opvoedt en duidelijke regels stelt en die ook naleeft, kan een tik, in uitzonderingsgevallen, echt geen kwaad. En nee, een schop onder de kont bij een knul van 13 ook niet.
En op basis waarvan claim je dat?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_104433233
ja sorrie, maar die "alleen kinderen van asovolk worden geslagen" (en eindigen als wifebeater) wil ik even ontkrachten middels een praktijkvoorbeeldje van mijn ex-met-nogal-losse-handjes. paps had een miljoenenbedrijf. dat leverde geloof ik dusdanig veel stress dat als papa dan eens thuis was, dit standaard eindigde in klap-er-op-los.

sorrie, maar dat is gewoon een erg hardnekkige misvatting. (kinder)mishandeling komt echt in alle bevolkingslagen voor. was het maar zo makkelijk dat je kon zeggen: "oh. jij leeft tokkie-ig, nou. dan houden we je standaard in de gaten vanuit het CB/jeugdpunt/whatever"

edit. zie oa
hier
google zelf maar eens op kindermishandeling en armoede. dan zal je zelf zien dat het verband op zn minst omstreden is.

een veel belangrijkere factor is hechting.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 16 november 2011 @ 13:24:11 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_104433373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon *gezond verstand * ? en levenservaring helpt ook !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 16 november 2011 @ 13:25:12 #105
3542 Gia
User under construction
pi_104433416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:31 schreef oompaloompa het volgende:

Op basis van mijn leeftijd. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat een tik of een pak slaag heel gewoon gevonden werd. Heel veel van mijn leeftijdgenootjes hebben vroeger regelmatig een pak rammel gehad, maar verder ook een heel gewoon gezinsleven en liefhebbende ouders.
Ze zijn stuk voor stuk goed terecht gekomen, niet agressief, niet asociaal. Kortom, ze hebben er niks van over gehouden.

Heb zelf ook weleens een tik gehad, vooral toen ik nog heel klein was, tegen die dikke luier.

Dat inzichten veranderen en slaan tegenwoordig uit den boze is, wil niet zeggen dat iedereen die vroeger slaag heeft gekregen nu in beginsel agressief en asociaal is. Integendeel.

Ken nu heel veel jongeren die gewoon niet deugen en waarvan ik weet dat de ouders van de moderne opvoeding zijn. Met kinderen praten, ze mee laten beslissen en vooral nooit straffen.
Die jongeren hangen nu op straat en terroriseren hier in de buurt een hele wijk waar veel senioren wonen. Politie staat machteloos. Cameratoezicht is geopperd, maar dat maakte inbreuk op hun privacy! Geloof dat er effe iets is geprobeerd met een irritant hoge toon die alleen die jeugd hoort, maar dat hielp ook niet. Werd gewoon vernield.
En ja, ik ken die knullen, stuk voor stuk en hun poezelige ouders ook.
pi_104433532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:25 schreef Gia het volgende:

Ken nu heel veel jongeren die gewoon niet deugen en waarvan ik weet dat de ouders van de moderne opvoeding zijn. Met kinderen praten, ze mee laten beslissen en vooral nooit straffen.
Maar dan is dát toch het probleem? En niet dat ze niet geslagen worden? Een moderne opvoeding, waar jij zo op neerkijkt, betekent niet dat je je kinderen niet mag straffen. Dat is gewoon een sléchte opvoeding.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 16 november 2011 @ 13:28:18 #107
3542 Gia
User under construction
pi_104433539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:19 schreef simmu het volgende:

Rijkdom zegt niets over asociaal zijn of niet. Ook rijkelui kunnen asociaal zijn.
Ik heb het ook nergens over tokkie-ig gehad, volgens mij.

Maar het is duidelijk dat jouw ex het gedrag van zijn vader had overgenomen.

Wees eens eerlijk, voelde hij zich stoer ten opzichte van zijn maten als hij zijn losse handjes gebruikte?
Dát is het aso-gedrag waar ik op doel

Heb het niet over rijk of arm gehad.

Het is juist een grote misvatting dat vooral arme mensen hun kinderen slaan.
pi_104433775
oh, sorrie. ik dacht dat je rijkdom bedoelde met asovolk. dan zijn we het gewoon helemaal eens ;)

die ex vond dat hij helemaal niks verkeerd deed. het lag (uiteraard) allemaal aan mij omdat ik niet goed genoeg meewerkte. het was natuurlijk ook nodig om dat aan zn maten uit te leggen. hij ging niet over de rooie omdat hij alleen dergelijk gedrag kende en een alcoholprobleem had :N tuurlijk niet. dat rotwijf (ik dus) dreef hem ertoe :Y :X

dat ik niet meewerkte aan zn onzin klopte wel, daarom is hij nu ex en zijn mijn wederhelft en ik alweer 10 jaar en 3 kinderen verder
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104453168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon *gezond verstand * ? en levenservaring helpt ook !
quote:

[..]

Op basis van mijn leeftijd. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat een tik of een pak slaag heel gewoon gevonden werd. Heel veel van mijn leeftijdgenootjes hebben vroeger regelmatig een pak rammel gehad, maar verder ook een heel gewoon gezinsleven en liefhebbende ouders.
Ze zijn stuk voor stuk goed terecht gekomen, niet agressief, niet asociaal. Kortom, ze hebben er niks van over gehouden.

Heb zelf ook weleens een tik gehad, vooral toen ik nog heel klein was, tegen die dikke luier.

Dat inzichten veranderen en slaan tegenwoordig uit den boze is, wil niet zeggen dat iedereen die vroeger slaag heeft gekregen nu in beginsel agressief en asociaal is. Integendeel.

Die jongeren hangen nu op straat en terroriseren hier in de buurt een hele wijk waar veel senioren wonen. Politie staat machteloos. Cameratoezicht is geopperd, maar dat maakte inbreuk op hun privacy! Geloof dat er effe iets is geprobeerd met een irritant hoge toon die alleen die jeugd hoort, maar dat hielp ook niet. Werd gewoon vernield.
En ja, ik ken die knullen, stuk voor stuk en hun poezelige ouders ook.
Ah ik had niet door dat het een mening betrof, je presenteerde het nogal feitelijk.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_104453330
Beste man heeft natuurlijk groot gelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 november 2011 @ 21:56:22 #111
3542 Gia
User under construction
pi_104454814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:36 schreef simmu het volgende:
oh, sorrie. ik dacht dat je rijkdom bedoelde met asovolk. dan zijn we het gewoon helemaal eens ;)

die ex vond dat hij helemaal niks verkeerd deed. het lag (uiteraard) allemaal aan mij omdat ik niet goed genoeg meewerkte. het was natuurlijk ook nodig om dat aan zn maten uit te leggen. hij ging niet over de rooie omdat hij alleen dergelijk gedrag kende en een alcoholprobleem had :N tuurlijk niet. dat rotwijf (ik dus) dreef hem ertoe :Y :X

dat ik niet meewerkte aan zn onzin klopte wel, daarom is hij nu ex en zijn mijn wederhelft en ik alweer 10 jaar en 3 kinderen verder
Zo een heb ik 26 jaar geleden ook gehad. Uiteindelijk zelfs in het ziekenhuis belandt!
Maar zo erg moest het schijnbaar worden voordat ik hulp kreeg om bij hem weg te komen, oftewel hem mijn (huur)huis uit te krijgen.

Gelukkig ligt dat ver achter me. Ben al 22 jaar (20 getrouwd) gelukkig met mijn man. (en kinderen)

Ik denk, dat vooral jongetjes die dergelijk gedrag meemaken van thuis uit en verder het veelal zelf uit moeten zoeken, veel kans hebben dit over te nemen.
Meisjes die dit meemaken (of misbruik) hebben juist weer een grotere kans om 'foute' mannen te kiezen.

Ook dit is maar mijn mening/ervaring, maar dat zie je toch vaak.
  donderdag 17 november 2011 @ 07:49:04 #112
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104464493
quote:

Dit (vetgedrukte deel) staat feitelijk los van de discussie, nl. of slaan van het kind 'goed' is voor de opvoeding. Als je een kind nooit straft geloof ik ook wel dat dat leidt tot kinderen die o.a. slecht tegen regels en gezag kunnen. Dat wil niet zeggen dat slaan/tikken de juiste manier van straffen is (zie onderzoek ietsje terug).

Ik wil (en zal) ook niet beweren dat iemand die tikken gehad heeft, per definitie slecht terecht komt. Het is een veelgemaakte fout (algemeen op FOK o.a.) dat een claim dat een bepaalde situatie X leidt tot gevolg Y meteen tot gevolg heeft dat iedereen die wel X maar niet Y heeft zich aangevallen voelt.

Het gaat hier om populaties. Daar moet je dus ook naar kijken. Toegenomen kansen o.i.v. een bepaalde situatie/actie.

Als je in de krant ziet staan '1 op de 5 mannen is homoseksueel' en je pikt 5 willekeurige mannen op straat eruit, en allen blijken heteroseksueel te zijn, zeg je toch ook niet 'het onderzoek klopt niet'?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 17 november 2011 @ 08:28:16 #113
78780 deedeetee
pi_104464791
Zoals ik het zie zien sommige mensen elke vorm van tik, pak voor de broek e.d. bij een klein kind als mishandeling en daar baseren ze hun mening op dat dit slechte gevolgen heeft.

Ik denk dat het er om gaat hoe het kind zélf het ervaart.

Voelt het kind zich echt mishandeld dan kan dat nare gevolgen hebben. Vind het kind de vorm van bestraffing geen probleem dan is het dat ook niet.

Ik geloof trouwens dat je kinderen ook prima verbaal kunt mishandelen, praten is echt niet altijd béter hoor. Het ligt er gewoon aan hoe de onderlinge relatie tussen ouder en kind is, dat is veel belangrijker dan alleen praten of af en toe een incidentele tik.
pi_104465023
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 08:28 schreef deedeetee het volgende:
Zoals ik het zie zien sommige mensen elke vorm van tik, pak voor de broek e.d. bij een klein kind als mishandeling en daar baseren ze hun mening op dat dit slechte gevolgen heeft.

Voelt het kind zich echt mishandeld dan kan dat nare gevolgen hebben. Vind het kind de vorm van bestraffing geen probleem dan is het dat ook niet.

Ik geloof trouwens dat je kinderen ook prima verbaal kunt mishandelen, praten is echt niet altijd béter hoor. Het ligt er gewoon aan hoe de onderlinge relatie tussen ouder en kind is, dat is veel belangrijker dan alleen praten of af en toe een incidentele tik.
Juist. Helemaal mee eens.
pi_104465101
quote:
Ik leg me neer bij het onderzoek dat op de algemene tendens wijst, dat slaan voor problemen zorgt bij kinderen. Zachte tikjes versus harde pak slaag zijn een verschil in graad, niet in soort.

quote:

Lijkt me een goed idee inderdaad om op de hoogte te blijven van hoe het kind zich voelt. Ernaar vragen of oppikken uit lichamelijke tekens (angstig gezicht, huilerig, stille terugtrekking, pijnlijk krijsen e.d.) Overigens weet ik niet of (jonge) kinderen iets al als mishandeling kunnen zien, vooral als ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. Als mama en papa hun pijn doen wanneer ze wat verkeerd doen, zullen ze dat eerder als een normale strafmaatregel zien. Pas toen ik 20 was ontdekte ik dat het niet ok en bovendien laf en wreed is dat mijn ouders me hebben aangevallen, tot die tijd vond ik het normaal.

quote:
Verbaal mishandelen kan prima. Uitschelden, de grond in bekritiseren of zelfs urenlange preek geven. Allemaal zelf ook meegemaakt.

Onder uitpraten versta ik dan ook dat beide kanten hun zegje kunnen doen en er geen sprake is van beledigen, intimideren, minimaliseren e.d. Wat kinderen natuurlijk van hun ouders als rolmodel moeten leren, zo'n respectvolle en aandachtige omgang.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:04:51 #116
78780 deedeetee
pi_104465312
@ eldodo:
Eerlijk gezegd denk ik dat het veel beter voor je zou zijn als jij je neer legde bij wat er in jouw jeugd is gebeurd. Jij hebt gewoon nog steeds de pest in over de opvoeding die jullie thuis kregen en bent domweg niet voor rede vatbaar. Het is voor jou in hoge mate zwart/wit.
Het komt op me over alsof je hier je gram probeert te halen. Daarvoor kun je beter bij je ouders aankloppen. Heb je al eens geprobeerd om er met hun een goed gesprek over te aan te gaan ?
  donderdag 17 november 2011 @ 09:13:33 #117
238326 Worteltjestaart
pi_104465486
quote:

Halloo, welk kind vind het leuk om gestraft te worden? Voor een kind is ELKE vorm van bestraffing vervelend.

En hoe het kind het ZELF ervaart is in dit geval niet zomaar 1-2-3 te zeggen. Als een kind al van jongs af aan een tik krijgt bij wijze van straf gaat het niet opeens denken 'hee ik word mishandeld' maar het als de 'normale' situatie beschouwen. Misschien is dàt eigenlijk nog wel erger, dat het kind een 'tik' normaal gaat vinden.

Verder kan ik het wel eens zijn met de laatste post van deedeetee. Eldodo's eigen geschiedenis leidt tot oogkleppengedrag.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_104465514
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:04 schreef deedeetee het volgende:
@ eldodo:
Eerlijk gezegd denk ik dat het veel beter voor je zou zijn als jij je neer legde bij wat er in jouw jeugd is gebeurd. Jij hebt gewoon nog steeds de pest in over de opvoeding die jullie thuis kregen en bent domweg niet voor rede vatbaar.
Ik heb gehoord dat je dan juist fysieke straf mag gebruiken...
quote:
Het is voor jou in hoge mate zwart/wit.
Het komt op me over alsof je hier je gram probeert te halen. Daarvoor kun je beter bij je ouders aankloppen. Heb je al eens geprobeerd om er met hun een goed gesprek over te aan te gaan ?
Geprobeerd, maar ze staan er helemaal niet voor open (liever, mijn moeder wou me weer slaan..).

Ik wou dat ik de enige was die naar behandeld is, maar dat is niet zo. Ik heb me ingelezen over geweld tegen kinderen, verhalen van anderen gehoord en mishandeling/verwaarlozing van andere kinderen gezien. Je kunt geen conclusies over mij trekken door maar wat forumposts.

In de toekomst wil ik waarschijnlijk een of ander werk gaan doen met het coachen van anders, gezinstherapie oid. Momenteel studeer ik psychologie.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:24:03 #119
78780 deedeetee
pi_104465694
Oww een psychologiestudent met een rotjeugd.....

Jammer van je jeugdervaringen maar je bent nu volwassen. Zijn je ouders echt rotlui- dat komt voor- laat ze dan achter je en ga lekker verder met je eigen leven.

Ik vind het niet zinvol om verder met je te discussieren aangezien we het over verschillende onderwerpen hebben en jij dat niet schijnt te willen of kunnen begrijpen.
  donderdag 17 november 2011 @ 10:29:29 #120
3542 Gia
User under construction
pi_104467354
quote:
Dát hoor ik regelmatig bij de buren. Doet ze trouwens ook bij haar man, die buuv.
Geweldig mens!! En een stem!!!

Aan de andere kant is het gewoon ook niet goed als je altijd maar het gesprek aangaat met je kinderen. Soms moeten ze iets doen wat geen tegenspraak duldt. Dat zullen ze wel vaker in het leven meemaken en jong geleerd....

We hebben hier voorbeelden voorbij zien komen van jongeren die niet gewend zijn orders op te volgen en dan op het werk de wind van voren krijgen. Waarna die ouders dan weer verhaal gaan halen, want owee, wie durft tegen dochterlief te mopperen!!
Zo zie je dus ook vaak kids die op het werk, in hun ogen, minderwaardige klusjes moeten doen en meteen de discussie aangaan met de chef waarom zij vinden dat ze dat niet hoeven te doen.
Hoor die verhalen vaak genoeg van mijn zoon (koksopleiding) dat andere leerlingen weigeren te poetsen. Ze komen om te leren koken! Niet om te poetsen!! Terwijl dat er toch echt gewoon bijhoort.

Maar ja, niet gewend om te doen wat gevraagd wordt. Altijd maar tegenspreken en de discussie aangaan. Lijkt me zo irritant voor leraren en werkgevers!
  donderdag 17 november 2011 @ 10:33:10 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104467453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:29 schreef Gia het volgende:

Dát hoor ik regelmatig bij de buren. Doet ze trouwens ook bij haar man, die buuv.
Geweldig mens!! En een stem!!!
Ze mishandelt verbaal maar is een geweldig mens?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 17 november 2011 @ 10:33:13 #122
238326 Worteltjestaart
pi_104467454
Er is een verschil tussen een opvoeding waar geen tikken worden uitgedeeld en een opvoeding waar de kinderen niet worden opgevoed.
  donderdag 17 november 2011 @ 13:16:02 #123
3542 Gia
User under construction
pi_104472330
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze mishandelt verbaal maar is een geweldig mens?
Je hebt niet echt gevoel voor sarcasme is het wel?
  donderdag 17 november 2011 @ 13:16:42 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104472349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:16 schreef Gia het volgende:

Je hebt niet echt gevoel voor sarcasme is het wel?
Alleen als het goed wordt ingezet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 17 november 2011 @ 13:23:16 #125
3542 Gia
User under construction
pi_104472594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:33 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er is een verschil tussen een opvoeding waar geen tikken worden uitgedeeld en een opvoeding waar de kinderen niet worden opgevoed.
Maar er zijn mensen die 'in discussie gaan met hun kinderen' opvoeden noemen.
Het is niet goed als je je als ouders op gelijke voet stelt als je kinderen. Ouders staan boven kinderen en zijn de baas. Als je een kind van jongsaf aan leert dat het niet mag tegenspreken, krijg je daar geen problemen mee als ze ouder worden.

En ja, er zijn zaken waarover je wel de mening van de kinderen kunt vragen, zeker als ze ouder worden, maar even een klusje doen bijvoorbeeld, valt daar niet onder.

Toen mijn zoon nog op zwemles zat, zag ik een keer een moeder op haar knieën naast de auto zitten, in conclaaf met haar zoon die geen zin had in zwemles. Zoon won, omdat hij zo goed uit kon leggen waarom hij geen zin had in zwemles. En hij won elke keer als hij iets wilde wat zijn ouders niet wilden en andersom, omdat die ouders vonden dat het kind ook inspraak mocht hebben over zijn eigen leven.
Dat joch is nu 17, gestopt met school en gebruikt drugs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')