abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104396891
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb verhalen gelezen van users wiens vader ook sloeg en het hielp niet. Dus dan mag het niet...oh wacht..:)
Of het al dan niet werkt is helemaal niet van belang.
pi_104396997
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat je ook zegt..het is toch niet goed. Zijn vader sloeg broertje (en het hielp niet) en dus is elke opvoeding met harde hand niet goed. :W
Ik heb allang gezegd dat elk kind anders is. Wellicht dat andere kinderen er wel baat bij hebben. Het kan mij ook werkelijk niet schelen of andere mensen hun kind wel of niet slaan. Maar goed, selectief lezen is wel jouw sterkste punt.
PWBF
pi_104397121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb allang gezegd dat elk kind anders is. Wellicht dat andere kinderen er wel baat bij hebben. Het kan mij ook werkelijk niet schelen of andere mensen hun kind wel of niet slaan. Maar goed, selectief lezen is wel jouw sterkste punt.
Voor iemand die het niet kan boeien steek je er anders verrot veel moeite in om mensen te overtuigen dat het niet zou mogen.
pi_104397197
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Voor iemand die het niet kan boeien steek je er anders verrot veel moeite in om mensen te overtuigen dat het niet zou mogen.
Ik geef alleen aan waarom ik het niet zou doen. Net zoals andere posters maar wat veel moeite doen om vooral duidelijk te maken dat slaan juist dé manier is om je kind op te voeden. Wat mensen uiteindelijk met hun eigen kind doen moeten ze zelf weten. Het is niet alsof ik er voor moet zorgen.
PWBF
pi_104397305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan waarom ik het niet zou doen. Net zoals andere posters maar wat veel moeite doen om vooral duidelijk te maken dat slaan juist dé manier is om je kind op te voeden. Wat mensen uiteindelijk met hun eigen kind doen moeten ze zelf weten. Het is niet alsof ik er voor moet zorgen.
Ja precies eigen kind, maar taurus geeft ook aan de kinderen van anderen gerust een tik te geven.
Dat vind ik echt 19 bruggen te ver.

Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit de oplossing is, praten maakt zoveel duidelijk.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:01:31 #81
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104397662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb allang gezegd dat elk kind anders is. Wellicht dat andere kinderen er wel baat bij hebben. Het kan mij ook werkelijk niet schelen of andere mensen hun kind wel of niet slaan.
Dat is juist iets wat mij wel kan schelen. Niet zozeer ben ik ervan overtuigd dat een opvoedkundige tik direct schade oplevert, maar wel dat ik ervan overtuigd bent dat het niet de oplossing is, en het feit blijft dat het een fysieke actie tegen je kind is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104398358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zegt niemand...je draait weer. Het kan een onderdeel zijn van de opvoeding....en dan uiteraard bij uitzondering anders heeft het überhaupt geen nut.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:29:40 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_104398801
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:52 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja precies eigen kind, maar taurus geeft ook aan de kinderen van anderen gerust een tik te geven.
Dat vind ik echt 19 bruggen te ver.

Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit de oplossing is, praten maakt zoveel duidelijk.
Leer ze dan ook dat je anderen niet ten last moet zijn, want wie weet wat ze doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:37:28 #84
238326 Worteltjestaart
pi_104399098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Leer ze dan ook dat je anderen niet ten last moet zijn, want wie weet wat ze doen.
Not sure if troll....?
Wat kan een kind van een ander bij jou thuis doen dat je het een mep geeft? En dat je kiest voor de mep i.p.v. naar huis sturen o.i.d.?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_104399162
De effecten van corrigerende tikken, een enorme meta-analyse

Dus ze luisteren beter op de korte termijn
Maar internaliseren de misdraging minder (leren er minder van)
worden agressiever
worden asocialer
kwaliteit van de relatie vermindert
minder mentaal gezond
sneller slachtoffer mishandeling (spurieus lijkt mij)

lange termijn
agressiever
crimineler
slechtere mentale gezondheid
meer kans eigen kind te mishandelen.

Nu zijn een aantal correlaties iig deels spurieus (agressieve mensen slaan hun kinderen sneller en krijgen agressievere kinderen) maar dit lijkt mij genoeg reden om geen tikken uit te delen.

(Behalve als je doel is dat je kind op de korte termijn beter luistert natuurlijk en je dat belangrijker vind dan alle andere negatieve gevolgen)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_104399258
http://jandirksnel.wordpr(...)an-morele-opwinding/

Prima blog, die mijn mening over de zaak Vlietstra eigenlijk aardig weergeeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_104399404
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat zegt niemand...je draait weer. Het kan een onderdeel zijn van de opvoeding....en dan uiteraard bij uitzondering anders heeft het überhaupt geen nut.
och ja ik draai weer :D :')
PWBF
pi_104399417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:39 schreef oompaloompa het volgende:

[ afbeelding ]

Dus ze luisteren beter op de korte termijn
Maar internaliseren de misdraging minder (leren er minder van)
worden agressiever
worden asocialer
kwaliteit van de relatie vermindert
minder mentaal gezond
sneller slachtoffer mishandeling (spurieus lijkt mij)

lange termijn
agressiever
crimineler
slechtere mentale gezondheid
meer kans eigen kind te mishandelen.

Nu zijn een aantal correlaties iig deels spurieus (agressieve mensen slaan hun kinderen sneller en krijgen agressievere kinderen) maar dit lijkt mij genoeg reden om geen tikken uit te delen.

(Behalve als je doel is dat je kind op de korte termijn beter luistert natuurlijk en je dat belangrijker vind dan alle andere negatieve gevolgen)
Nice.
PWBF
pi_104399453
quote:
Bedankt voor de info. Kan je nog de titel of een link van het oorspronkelijke artikel geven?
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:56:39 #90
238326 Worteltjestaart
pi_104399766
Erg mooie tabel.
Inderdaad zou dit met wat duiding erbij extra informatief zijn.

Maar ik wil er sowieso een kanttekening bij plaatsen; er is hier duidelijk sprake van statistische verbanden. Hoewel van belang, is het wel zaak om te proberen een duidelijk causaal verband aan te tonen. Hoe dat moet, zou ik overigens niet weten.
pi_104399774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:47 schreef eldodo het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Kan je nog de titel of een link van het oorspronkelijke artikel geven?
Sure:
Corporal Punishment by Parents and Associated Child Behaviors and
Experiences: A Meta-Analytic and Theoretical Review
Elizabeth Thompson Gershoff
Columbia University

http://www.repeal43.org/d(...)ic%20review%3A02.pdf

Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet uitgebreid heb gezocht en een van de eerste hits kort door heb gekeken. Ik was de thread aan het lezen waar heel veel meningen stonden maar weinig feiten en vroeg mezelf af of er onderzoek naar gedaan is. Ik weet dus niet hoe volledig dit paper is maar het is veel gerefereerd, komt uit een goed journal en heeft een enorme sample dus ik denk dat het redelijk representatief is. (alhoewel ik dus wel denk dat een deel van de effecten spurieus is).
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_104399979
Ik moest vroeger van mijn vader bij straf vaak naar de leefkuil in de tuin. Dat ding lag half verborgen in de struiken. Moest ik daar zitten. Een gruwel was dat zeg. Van mij moeder hoefde ik slechts naar mijn kamer en hoefde ik pas beneden te komen als ik weer 'gezellig' kon doen. Ik heb nooit een tik gehad.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:13:26 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_104400476
quote:

[ afbeelding ]

Ik kan zo even nattevingerwerk wel meer problemen met de validiteit (voor dit argument) aangeven, namelijk dat

1) hier geen onderscheid gemaakt wordt naar leeftijd of staat van het kind. Ik snap het argument dat een kind meer internaliseert wanneer je hun foute handelingen aan ze uitlegt dan alleen een correctieve straf oplegt, dit is een vrij bekend resultaat van het grotere cognitief psychologische veld, maar dat vooronderstelt dat het kind op dat moment in staat is naar uitleg te luisteren, maar 'buiten zinnen zijn' is niet iets dat je in een experiment kunt vangen. Noch, zo lijkt het, is meegenomen dat kinderen onder de vier uberhaupt weinig internaliseren.

2) Je uiteraard heel goed een regressielijn kunt trekken tussen hoe vaak je geslagen wordt en de mate van agressie van het kind (ook als je het in gemiddeldes probeert te vangen), om de simpele reden dat je bij regelmatiger slaan al vrij snel in het misbruikgebied terecht komt. Niemand die 'tuchtiging is in een enkel geval toelaatbaar', of zelfs maar 'is positief' zegt zal bedoelen dat je het vaker dan een keer per jaar (oid) dient toe te passen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104403902
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik kan zo even nattevingerwerk wel meer problemen met de validiteit (voor dit argument) aangeven, namelijk dat

1) hier geen onderscheid gemaakt wordt naar leeftijd of staat van het kind. Ik snap het argument dat een kind meer internaliseert wanneer je hun foute handelingen aan ze uitlegt dan alleen een correctieve straf oplegt, dit is een vrij bekend resultaat van het grotere cognitief psychologische veld, maar dat vooronderstelt dat het kind op dat moment in staat is naar uitleg te luisteren, maar 'buiten zinnen zijn' is niet iets dat je in een experiment kunt vangen. Noch, zo lijkt het, is meegenomen dat kinderen onder de vier uberhaupt weinig internaliseren.

2) Je uiteraard heel goed een regressielijn kunt trekken tussen hoe vaak je geslagen wordt en de mate van agressie van het kind (ook als je het in gemiddeldes probeert te vangen), om de simpele reden dat je bij regelmatiger slaan al vrij snel in het misbruikgebied terecht komt. Niemand die 'tuchtiging is in een enkel geval toelaatbaar', of zelfs maar 'is positief' zegt zal bedoelen dat je het vaker dan een keer per jaar (oid) dient toe te passen.
Die tweede hebben ze er volgens mij uitgefiltert of in ieder geval proberen uit te filteren.
Je eerste punt begrijp ik niet zo goed aangezien het t.o.v. een controlegroep is.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 19:17:57 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104405127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:25 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

"foei jantje dit mag je nooit meer doen. hier heb je een snoepje" :')

"Godverdomme jan! dat! mag! *klets* NIET!" ^O^
of

"Godverdomme Jan! nu krijg je de hele week geen snoepje meer ... mafkees!"

zelfde effect alleen weet Jan het een week later nog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_104405745
of je legt gewoon duidelijk uit zodat het kind niet vergeet wat er niet mag en waarom niet. ^O^
En als dat nou blijft hangen zal het de volgende keer ook snappen waarom je boos bent

Kinderen vergeten al snel waarom ze nou die straf hadden en denken alleen maar aan de straf
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 19:32:14 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104405826
kind wil vooral een snoepje ... dat bloemkool gezonder is wist ik ook wel maar dat kon me niet zo heel veel schelen _O-

ligt er ook een beetje aan wat er fout ging denk ik, niet alles valt heel erg goed uit te leggen aan kindertjes
pi_104406063
Ik ben nog niets tegengekomen wat niet uit te leggen valt eigenlijk :)
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 19:37:47 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104406138
houden zo ^O^
pi_104407458
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:25 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

"foei jantje dit mag je nooit meer doen. hier heb je een snoepje" :')

"Godverdomme jan! dat! mag! *klets* NIET!" ^O^
Ah, nog een kenner. Hoeveel kinderen heb jij?

Kan het eigenlijk wel raden; 0

Iets met beste stuurlui...
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')