Geen goede optie. Een noodzakelijkheid. Die zelfgeroemde vreedzaamheid (lees: het niet durven aansturen op resultaten) is het grote manco van de beweging.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Denk niet dat ruiten van banken ingooien en auto's verbranden een goeie optie is. Het is in bijna alle occupy's vredig verlopen tot nu toe.
Precies. Zolang een grote meerderheid een baan en voedsel heeft zal dit nooit tot iets leiden.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:31 schreef Ringo het volgende:
Massaliteit is een vorm van psychologisch geweld. De 99% waar Occupy het over had, is veel te hoog gegrepen. Minstens de helft daarvan voelt zich diep van binnen 1%'er. Waarschijnlijk terecht. De crisis gaat nog lang niet diep genoeg, niet hier. Next war, new chances.
Ben het er mee eens dat de 'shine' er wat van af is, maar het hoogtepunt was dan ook al een maand geleden. Toch interessant te kijken hoe lang dit nog blijft leven.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:37 schreef Cynix ® het volgende:
Oh, ik heb best sympathie voor de gedachte achter de Occupy-beweging. En ik was ook verheugd dat het dit keer anders leek te gaan. Dat ook de man met de stropdas zich achter deze initiatieven schaarde en dat er dit keer écht iets ging veranderen.
Maar nu blijkt het eigenlijk toch weer een tentenkamp met hippies en wereldverbeteraars en een handjevol idealisten. De man met de stropdas is allang weer aan het werk, al dan niet gedesillusioneerd.
Omdat de mensen die echt gefucked zijn door het systeem geen tijd hebben om ergens hun tentje op te tuigen. Die moeten namelijk werken voor hun geld maar slapen wel aan het einde van de dag in eenzelfde huis als die 'vrijwilligers'.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En er zijn mensen die willen laten horen dat ze het er niet mee eens zijn. Heel veel mensen zelfs. Waarom is dat fout?
Voor de doelgroep die te arm is staat de occupy beweging toch al helemaal. Er is nu een grote groep mensen die op staan ook voor hen. Anders gebeurt er niks.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Omdat de mensen die echt gefucked zijn door het systeem geen tijd hebben om ergens hun tentje op te tuigen. Die moeten namelijk werken voor hun geld maar slapen wel aan het einde van de dag in eenzelfde huis als die 'vrijwilligers'.
Dat is wat er mis is met de occupy beweging in Nederland. Degene die nu (nog) het hardst boe roepen hebben het minst reden tot klagen. Zij kunnen onmogelijk draagvlak creëren. En al helemaal niet bij eerder genoemde benadeelde groep.
Zelfs jij, sympathisant, ziet die hele beweging als niet meer dan een media-hype. Je bent een meemompelende toeschouwer. 'Interessant', 'even kijken hoe lang het nog leeft'. De massa bewust maken, prima, hee, natuurlijk -- maar ik ben de massa niet dus laat mij maar aan de zijlijn staan.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ben het er mee eens dat de 'shine' er wat van af is, maar het hoogtepunt was dan ook al een maand geleden. Toch interessant te kijken hoe lang dit nog blijft leven.
Doelgroep? Occupy staat voor 99%. Wij, wij allemaal, het volk. Enzovoort. Weet je het nog?quote:Op woensdag 16 november 2011 00:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Voor de doelgroep die te arm is staat de occupy beweging toch al helemaal. Er is nu een grote groep mensen die op staan ook voor hen. Anders gebeurt er niks.
Ik ben van nature geen wereldverbeteraar maar een observator, net als jij, alleen heb ik nog sympathie voor de beweging en jij niet. Komt het een beetje op neer.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zelfs jij, sympathisant, ziet die hele beweging als niet meer dan een media-hype. Je bent een meemompelende toeschouwer. 'Interessant', 'even kijken hoe lang het nog leeft'. De massa bewust maken, prima, hee, natuurlijk -- maar ik ben de massa niet dus laat mij maar aan de zijlijn staan.
Ik ben nooit fan geweest van de leus 'WE ARE THE 99%'quote:Op woensdag 16 november 2011 00:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Doelgroep? Occupy staat voor 99%. Wij, wij allemaal, het volk. Enzovoort. Weet je het nog?
Burgers zijn de marketeers van hun eigen levensgeluk geworden. Gewoon, omdat het kan.
Herhaling, inderdaad. Enjoy to be bored.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ben van nature geen wereldverbeteraar maar een observator, net als jij, alleen heb ik nog sympathie voor de beweging en jij niet. Komt het een beetje op neer.
En bewustmaken is gewoon mensen er over laten nadenken. Net zoals SOA projecten mensen laten nadenken over het onderwerp. En de een is het er niet mee eens en de ander wel, maar toch gaat veel meer mensen zich in de stof verdiepen (eindeloze put, dat wel) en dat is een beetje de kern en daar vind ik de beweging in geslaagd.
Maargoed we vallen in herhaling
Slaap lekker, tot P&Wquote:Op woensdag 16 november 2011 00:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Herhaling, inderdaad. Enjoy to be bored.
Occupy is een wekker die te vroeg afging.
Let's snooze!
Derksen is te groot geworden voor P&W.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:35 schreef Jac0bus het volgende:
Dé kans om Derksen uit te nodigen, maar dat doen ze niet
Inderdaad, dat past nooit met Tim Knol aan 1 tafel.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Derksen is te groot geworden voor P&W.
quote:Vanavond ook in Pauw & Witteman: Sportjournalist Jaap de Groot over het aanstellen van Louis van Gaal als directeur van Ajax.
Omdat ie er al jarenlang woont, misschien?quote:Op woensdag 16 november 2011 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom was Simek ook al weer een Italië-kenner?
Ik woon al mijn hele leven in NL, maakt mij dat een NL-kenner?quote:Op woensdag 16 november 2011 22:01 schreef golfer het volgende:
Omdat ie er al jarenlang woont, misschien?
Woont elk jaar een half jaar in Calabriëquote:Op woensdag 16 november 2011 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Waarom was Simek ook al weer een Italië-kenner?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |