abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:05:41 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104404568
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nee, ik weet inderdaad dat jij in je eigen paranormale kwaliteiten gelooft.
Lees eerst een klein beetje over de tarot en de achtergrond en je zou weten dat je wederom een domme en trollende opmerking maakt, tarot heeft niets met paranormaal te maken.

Maar ja, het is eng he voor sommige mensen, onverklaarbaar, vreemd en eng.
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:12:41 #102
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104404867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:05 schreef Bastard het volgende:
Lees eerst een klein beetje over de tarot en de achtergrond en je zou weten dat je wederom een domme en trollende opmerking maakt, tarot heeft niets met paranormaal te maken.

Maar ja, het is eng he voor sommige mensen, onverklaarbaar, vreemd en eng.
Duh! Natuurlijk heeft tarot niks met paranormaal of onverklaarbaar te maken! :D

En eng is het al helemaal niet, wat kaarten met afbeeldingen waar je een verhaaltje bij kunt vertellen.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:22:34 #103
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104405345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach weet je wat het is, ik geloof best dat die kerel wat kan. Alleen kan je nooit een 100% score garanderen. Het is daarom jammer dat het format van het TV-programma in deze vorm gegoten is en het lijkt alsof hij altijd gelijk heeft. Tuurlijk heeft hij niet altijd gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarom ook altijd ongelijk heeft, zoals in dit topic door JP wordt gesteld.
Huh? Waar stel ik dat?
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:23:01 #104
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_104405359
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb een respect voor die mensen. Liever dat soort mensen (bij een goede oplichting heb je nooit door gehad dat je opgelicht werd) dan het soort: ik sla je in elkaar, geef me je beurs.
Kan er niks aan doen. Het is krom, ik weet het ;)
Wat niet weet, wat niet deert :o Het is wel knap wat ze doen. Maar in mijn ogen ook heel erg verwerpelijk. Iemand wijs maken dat je contact hebt met zijn dode vader of moeder is wel heel erg laag. Ik snap niet dat die mensen 's avonds kunnen slapen. Maar ja, iedereen is anders :)
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:00:53 #105
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104407433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah, een JP topic. Goed topic man! Had je in TRU moeten posten!

O wacht, daar mag je niet meer komen :')
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Opvallend dat vooral skeptici dit soort posts openen.

Maar ja, je mag niet meer in TRU posten en nu probeer je het maar hier?
Wat is er eigenlijk met jou dat in zo'n beetje elk topic waar wij allebei in posten, jij moet gaan vermelden dat ik niet in TRU mag posten? En in dit topic zelfs 2 keer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:53:21 #106
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104410585
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:58:15 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104410939
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Huh? Waar stel ik dat?
Wat stel je dan? Dat hij een oplichter is maw ongelijk heeft toch?
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:03:38 #108
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104411342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:58 schreef Bastard het volgende:
Wat stel je dan? Dat hij een oplichter is
Als je de openingspost goed leest, dan zul je zien dat ik denk dat hij zelf gelooft in zijn eigen onzin, en eigenlijk maar gedeeltelijk een oplichter is:

quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2011 20:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Van Derek Ogilvie denk ik zelf dat hij wel gelooft, maar dat hij gedeeltelijk de boel oplicht om het wat spectaculairder te maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:58 schreef Bastard het volgende:
maw ongelijk heeft toch?
En die conclusie trek ik al helemaal niet! Integendeel! :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:09:08 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104411804
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Als je de openingspost goed leest, dan zul je zien dat ik denk dat hij zelf gelooft in zijn eigen onzin, en eigenlijk maar gedeeltelijk een oplichter is:

[..]

[..]

En die conclusie trek ik al helemaal niet! Integendeel! :D
Het is voor mij even onduidelijk wat nou je doel is van je topic eerlijk gezegd hoor.
Als iemand op je in gaat dan reageer je quasi verontwaardigd, tegen mij wilde je ook een punt maken ivm oplichtpraktijken wat niet helemaal uit de verf kwam. Dus wat is nu de doelstelling, gewoon lekker schoppen tegen paranormale praktijken? Was je al uitgekeken op je R&P topic?
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:19:40 #110
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104412706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:09 schreef Bastard het volgende:
Het is voor mij even onduidelijk wat nou je doel is van je topic eerlijk gezegd hoor.
Als iemand op je in gaat dan reageer je quasi verontwaardigd, tegen mij wilde je ook een punt maken ivm oplichtpraktijken wat niet helemaal uit de verf kwam.
Het is me wel vaker opgevallen dat jij voor mij dingen invult/aanvult die gewoon niet kloppen. Nu doe je het dus weer. Ik begrijp heel goed dat jij in sp(r)ookjes gelooft, want jij ziet echt veel te vaak dingen die er helemaal niet zijn.

Nogmaals, ik denk niet dat jij een oplichter bent. Jij gelooft echt in paranormale dingen en je gelooft in je kwaliteiten als tarotkaartenlegger en de verhaaltjes die je bij zo'n legging vertelt/schrijft.

quote:
Dus wat is nu de doelstelling, gewoon lekker schoppen tegen paranormale praktijken?
De openingspost is duidelijk genoeg over wat ik met dit topic wil. :) En wat is jouw doel om hier te reageren dan?

quote:
Was je al uitgekeken op je R&P topic?
Mijn R&P-topic? Waar heb je het over?
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:34:26 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104414005
Goed het is je doel om andere mensen belachelijk of zwart te maken met kleinerende opmerkingen, zover is mij wel duidelijk.
En nu, voel je je wat lekkerder, heb je jezelf nu in een beter daglicht gezet denk je?

quote:
Maar wat ik me dan altijd afvraag: Weten ze dat de boel aan het oplichten zijn of geloven ze zelf in die onzin en geloven ze dus ook dat ze die onzin 'doorkrijgen' via het paranormale?
Dat geeft blijk dat je heel erg zelfingenomen bent, en zeer weinig ruimte voor discussie openlaat, nogmaals; wat is je discussiepunt of is het meer afreageren in de hoop dat mensen zoals mijzelf reageren zodat je er snerend op kan reageren?
Meelijwekkend eigenlijk hoor.
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:41:22 #112
19242 yavanna
Results may vary.
pi_104414570
Die Derek en al zijn mede oplichters werken veel te hard om ervoor te zorgen dat sommige mensen geloven in wat zij doen ( en ervoor betalen ), om echt te denken dat ze paranormale krachten hebben.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:44:11 #113
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104414775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:34 schreef Bastard het volgende:
Goed het is je doel om andere mensen belachelijk of zwart te maken met kleinerende opmerkingen, zover is mij wel duidelijk.
Dat is jouw negatieve conclusie. Sta eens wat positiever in het leven, dan trek je niet zo snel negatieve conclusies. Voor anderen nota bene.

Ik heb het idee dat iedereen die hier post, het topic begrijpt, behalve jij. Maar omdat je het vandaag al zo moeilijk hebt en slecht in je vel zit, zal ik het O+ speciaal voor jou O+ nog even extra uitleggen:

Omdat ik gefascineerd ben door (onder andere) oplichting en psychologie, vraag ik me af of die mensen bewust de boel oplichten of dat ze zelf geloven dat ze paranormaal begaafd zijn. Ook vind ik het interessant om te weten hoe andere mensen daarover denken.

Snap je het nu? :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:01:33 #114
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104416230
Nog even een kleine toelichting op mijn uitleg aan Bastard:

Het discussiepunt is niet:
Is Derek Ogilvie (en anderen) paranormaal begaafd of een oplichter?
(We zitten hier niet in TRU, dus dat hoeven we niet op die manier te bespreken. :))

Maar:
Is Derek Ogilvie (en anderen) een bewuste oplichter of gelooft hij zelf echt dat die verhaaltjes die hij vertelt, via het paranormale bij hem binnenkomen?

Zie je het verschil in discussiepunt en in welk subforum we zitten? :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:04:21 #115
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104416462
Ik zeg bewuste oplichter.
Zal dadelijk na voetbalwedstrijd filmpje zoeken waar hij bewust aan wijzers klok draait om een hit te krijgen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_104418188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:04 schreef Michielos het volgende:
Zal dadelijk na voetbalwedstrijd filmpje zoeken waar hij bewust aan wijzers klok draait om een hit te krijgen :)
Die heb ik ook gezien en dat zou al genoeg moeten zijn... behalve als je spuugdom bent met het IQ van een baksteen natuurlijk, dan blijf je in die bullshit geloven :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:36:09 #117
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104418939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:25 schreef SoraAoi het volgende:
Die heb ik ook gezien en dat zou al genoeg moeten zijn... behalve als je spuugdom bent met het IQ van een baksteen natuurlijk, dan blijf je in die bullshit geloven :')
Heb jij een link naar dat filmpje?
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:02:30 #118
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104420499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:09 schreef Bastard het volgende:
Was je al uitgekeken op je R&P topic?
Oh, je bedoelt deze topics zeker:

Moet je paranormale begaafdheid serieus nemen?
Moet je paranormale begaafdheid serieus nemen? #2

Die topics zijn niet van mijn hand hoor, je trekt weer eens te overhaaste conclusies over mij. :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:14:52 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104421069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:50 schreef Bastard het volgende:

Ik word soms betaald voor de tijd en energie die ik aan mensen geef.
Wat? In SM clubs ofzo?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2011 @ 08:18:24 #120
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104426042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:04 schreef Michielos het volgende:
Lange wedstrijd zeg... :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat? In SM clubs ofzo?
:')
  woensdag 16 november 2011 @ 08:52:54 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104426410
Mensen die dit geloven. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 16 november 2011 @ 09:07:40 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104426598
Die overspannen reacties in dit topic zijn net zo leuk als dat Ogilvie een charlatan is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 16 november 2011 @ 12:35:15 #123
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104431949
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat is jouw negatieve conclusie. Sta eens wat positiever in het leven, dan trek je niet zo snel negatieve conclusies. Voor anderen nota bene.

Ik heb het idee dat iedereen die hier post, het topic begrijpt, behalve jij. Maar omdat je het vandaag al zo moeilijk hebt en slecht in je vel zit, zal ik het O+ speciaal voor jou O+ nog even extra uitleggen:

Omdat ik gefascineerd ben door (onder andere) oplichting en psychologie, vraag ik me af of die mensen bewust de boel oplichten of dat ze zelf geloven dat ze paranormaal begaafd zijn. Ook vind ik het interessant om te weten hoe andere mensen daarover denken.

Snap je het nu? :)
1. Jij start zélf het topic op om te kunnen bashen. Dus om met je eigen woorden te spreken:
quote:
Sta eens wat positiever in het leven, dan trek je niet zo snel negatieve conclusies.
2.
quote:
Ik heb het idee dat iedereen die hier post, het topic begrijpt, behalve jij.
Dan snap ik óók geen hol van dit topic. Bastard weet precies waar hij het over heeft, boterletter.

3.
quote:
Ook vind ik het interessant om te weten hoe andere mensen daarover denken.
Ja hoor!!! _O- Raap me op!
  woensdag 16 november 2011 @ 14:03:58 #124
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104434689
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:07 schreef Copycat het volgende:
Die overspannen reacties in dit topic zijn net zo leuk als dat Ogilvie een charlatan is.
Vooral jammer dat sommige believers het topic niet begrijpen, maar meteen als een dwaas tekeer gaan. Ik stel namelijk helemaal niet ter discussie of Derek Ogilvie (en anderen) paranormaal begaafd is. We zitten hier niet in TRU. Hier nog eentje die het niet begrijpt :'):

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
1. Jij start zélf het topic op om te kunnen bashen.
Nee, dat maak jij ervan. Ik stel het paranormale namelijk helemaal niet ter discussie in dit topic. Het gaat mij voornamelijk om de psychologie en in hoeverre het bewuste oplichting is, of dat die persoon zelf gelooft in die onzin. Sommige 'paragnosten' geloven namelijk zelf dat ze een paranormale gave hebben, sommigen zijn 100% bewuste oplichters en sommigen zitten tussen believer en oplichter in. Afgelopen weekend sprak ik iemand die een aantal jaar geleden met Robbert van den Broeke omging. Hij denkt dat Robbert van den Broeke een 100% bewuste oplichter is. Ik heb het meer idee dat Robbert van den Broeke tussen oplichter en overtuigd gelovige in zit.

quote:
Dan snap ik óók geen hol van dit topic. Bastard weet precies waar hij het over heeft, boterletter.
Het verbaast me niks dat ook jij niks van het topic begrijpt. En Bastard weet uiteraard beter het onderwerp van dit topic dan ikzelf en de rest die hier posten... :')

quote:
Ja hoor!!! _O- Raap me op!
Tja.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:11:41 #125
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_104434953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kun je ook bewijzen dat het een oplichter is of hou je een random heksenjacht? Gewoon omdat paranormale fenomen stomweg niet in je straatje passen? Wat is jouw onderzoek eigenlijk?
extraordinary claims require extraordinary evidence. als iemand claimt dat hij iets kan dat niemand kan verklaren, waarvoor de natuurwetten, wetenschap en common sense danig op hun kop gezet moeten worden, dan mag die persoon aantonen DAT hij het kan. als hij dat niet kan, is het niet waar.

"ik kan vliegen!"

"oja? bewijs het eens!"

"echt niet, bewijs jij maar dat ik het NIET kan!"

:?
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 16 november 2011 @ 14:18:18 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104435165
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:11 schreef punchdrunk het volgende:

"ik kan vliegen!"

"oja? bewijs het eens!"

"echt niet, bewijs jij maar dat ik het NIET kan!"

:?
Dan nog is het makkelijker om met bewijzen te komen waarom iets niet kan, vooral als het je eigen mening of idee ondersteunt. Er zijn ook zat filmpjes waarbij je wel vraagtekens kan plaatsen, maar dat is het doel niet van het topic.
Maar goed, wat weet ik er van :D
The truth was in here.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:52:56 #127
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104436472
Ter vergelijking met de wat beroemdere 'paragnosten' zoals Derek Ogilvie en Robbert van den Broeke. Van het type huisvrouw/simpele mannen 'paragnosten' denk ik niet dat het oplichters zijn, maar dat ze zelf echt 100% geloven dat ze een 'gave' hebben. Voorbeelden:

Anja - heldervoelend, helderhorend, helderziend, magnetiseren, fotolezen
Anna/Luna - (onder andere) theebladeren lezen
Hans - Reiki, pendelen, wichelroede, verwijderen van aardstraling
  woensdag 16 november 2011 @ 15:01:11 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_104436818
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:07 schreef Copycat het volgende:
Geen charlatan dus? Hier word ik pas echt overspannen van.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_104437142
Ik ga zaterdag naar ogilvie in utrecht!
I feel kinda Locrian today
pi_104437428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:08 schreef starla het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Doe je hier verslag?

Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze van tevoren proberen informatie los te peuteren bij mensen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:24:47 #131
7091 punchdrunk
pi_104437732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan nog is het makkelijker om met bewijzen te komen waarom iets niet kan, vooral als het je eigen mening of idee ondersteunt.
excuse me? een negatieve bewijzen is zo goed als onmogelijk, daarom ligt de bewijslast ook bij de eisende partij. als ik moet bewijzen dat jij niet kan vliegen, hoe moet ik dat in godsnaam doen? ik kan je van een tafel laten springen, waarop je zegt: "ja, binnenshuis werken mijn krachten niet". ik kan je vervolgens buiten van een tafel laten springen, waarop je zegt "ja, als het kouder is dan 10 graden, dan werkt het natuurlijk niet".

ditzelfde gebeurt bij zogenaamde paranormale mediums: zodra een dubbelblind onderzoek aantoont dat ze het niet vaker bij het rechte eind hebben dan jan met de pet, verzinnen ze er iets bij waardoor het zogenaamd niet meer representatief is. meestal iets als: "als je er niet in gelooft, werkt het niet"

quote:
Er zijn ook zat filmpjes waarbij je wel vraagtekens kan plaatsen, maar dat is het doel niet van het topic.
is dat niet verkeerd om geredeneerd? waarom zou je ervan uitgaan dat iemand paranormale gaven bezit, als hij niets doet of kan waarvoor paranormale gaven noodzakelijk zijn? zolang ik zaken kan verklaren met gegevens die we kennen, heeft het toch geen nu om het bestaan van nieuwe, onbekende gegevens te vermoeden?

quote:
Maar goed, wat weet ik er van :D
die laat ik even voor het doel langsrollen...
  woensdag 16 november 2011 @ 15:44:19 #132
7091 punchdrunk
pi_104438453
quote:
weet je wat ik nu grappig zou vinden? bekijk onderstaande link eens en kijk eens of je in een live situatie zaken herkent.

Cold reading wiki
  woensdag 16 november 2011 @ 15:47:17 #133
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104438567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:39 schreef punchdrunk het volgende:
in het geval van hot reading (bijvoorbeeld Robert van den B.) is het natuurlijk een ander verhaal. dat is gewoon een oplichter. je kunt mij niet wijsmaken dat je "onbewust" gaat googlen naar de achtergrond van je slachtoffer. wat wel frappant is, is dat mensen zo graag willen geloven, dat ze hem zelfs na dat heterdaadje nog de hand boven het hoofd houden. dan moet je wel heel erg naief zijn.
En hoe denk jij dan over Derek Ogilvie? 100% bewuste oplichter, 100% believer, of iets er tussenin? Zelf denk ik dus iets er tussenin.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:51:39 #134
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104438720
quote:
Starla, als ik het goed begrepen heb zie jij Derek Ogilvie als 100% oplichter, toch? Ik ben wel benieuwd hoe je erover denkt nadat je hem live gezien hebt. :) Ik neem niet aan dat jij gaat geloven dat hij paranormale krachten bezit, maar misschien ga je wel denken dat hij zelf denkt (voor een gedeelte) paranormale krachten te hebben. Ik ben erg benieuwd wat je er zaterdag van gaan vinden! :)
pi_104438854
Derek Ogilvie is gewoon iemand die van de wanhoop van anderen misbruik maakt. Vraag me ook af waarom mensen als hij en bijv. Char naar NL komen om hun werk te doen. Als je echt zo succesvol bent kan dat toch ook in je thuisland?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:56:12 #136
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104438865
Trouwens, ik heb in dit topic een aantal keer de term 'Barnum-effect' voorbij zien komen. Misschien handig (vooral voor de believers) om even een link te geven naar wat dat betekent:

Forer-effect/Barnum-effect
  woensdag 16 november 2011 @ 16:09:38 #137
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104439397
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:00 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

toen je eenmaal je ouders betrapte tijdens het verwisselen van de tand onder je kussen voor een gulden, geloofde je toen nog steeds dat het de keren erna de tandenfee was die dat deed?
Wie legt er nou weer een tand onder z'n kussen. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_104440418
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Starla, als ik het goed begrepen heb zie jij Derek Ogilvie als 100% oplichter, toch? Ik ben wel benieuwd hoe je erover denkt nadat je hem live gezien hebt. :) Ik neem niet aan dat jij gaat geloven dat hij paranormale krachten bezit, maar misschien ga je wel denken dat hij zelf denkt (voor een gedeelte) paranormale krachten te hebben. Ik ben erg benieuwd wat je er zaterdag van gaan vinden! :)
Yep, ik geloof niet in die poespas, maar het lijkt me wel leuk om het van dichtbij mee te maken!
pi_104440431
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Wie legt er nou weer een tand onder z'n kussen. :')
Kinderen die hun melktandjes kwijtraken.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:42:42 #140
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104440796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:33 schreef starla het volgende:
Yep, ik geloof niet in die poespas, maar het lijkt me wel leuk om het van dichtbij mee te maken!
Maar denk je dat hij zelf (gedeeltelijk) in zijn bijzondere paranormale gave gelooft?
pi_104441576
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Maar denk je dat hij zelf (gedeeltelijk) in zijn bijzondere paranormale gave gelooft?
Tsja, vind ik moeilijk om te zeggen. Of hij gelooft het echt en heeft last van wanen, of hij liegt en is een pathologische leugenaar. Weet nu niet welke van de 2 erger is.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:07:59 #142
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104441917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:59 schreef starla het volgende:
Tsja, vind ik moeilijk om te zeggen. Of hij gelooft het echt en heeft last van wanen, of hij liegt en is een pathologische leugenaar. Weet nu niet welke van de 2 erger is.
Die vraag heb ik in dit topic ook gesteld:

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Als het inderdaad bewuste oplichters zijn en dus geen believers, komt de volgende vraag in me op:

Wat is erger: Iemand die bewust de boel oplicht of iemand die daadwerkelijk gelooft dat hij/zij een gave heeft?
Vanwege mijn fascinatie voor meesteroplichters die dankzij oplichting i.c.m. hun intelligentie (en dus zonder fysiek geweld en/of bedreigingen) andere mensen geld kunnen aftroggelen, vind ik het erger als iemand daadwerkelijk gelooft dat hij/zij een gave heeft.
pi_104442799
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Duh! Natuurlijk heeft tarot niks met paranormaal of onverklaarbaar te maken! :D
Inderdaad. De kaarten geven je wel een bepaald inzicht in de vraag die je hebt gesteld.

quote:
En eng is het al helemaal niet, wat kaarten met afbeeldingen waar je een verhaaltje bij kunt vertellen.
Wat is dan je probleem? Waarom laat je andere mensen niet in hun waarde? Geef je ook af op Polo rijders omdat je Volkswagen misschien een rot merk vindt?
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Huh? Waar stel ik dat?
Je hele topic staat bol van je insinuaties en indirecte aanvallen op alles wat zogezegd paranormaal is, dus ga nou niet de vermoorde onschuld spelen :')

(verwachte reactie: Huh? Waar speel ik dat?)

quote:
5s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Wat is er eigenlijk met jou dat in zo'n beetje elk topic waar wij allebei in posten, jij moet gaan
vermelden dat ik niet in TRU mag posten? En in dit topic zelfs 2 keer.
Dat plaatst je afkeer jegens TRU en sommige personen in een zuiver daglicht, en schetst de context waarom je blijkbaar telkens zo afgeeft op alles wat paranormaal heet.

Met mij is er overigens helemaal niets, andersom zet ik serieuze vraagtekens bij hoe jij zo geworden bent. Dat jij daar niet meer mag posten ligt toch echt aan jezelf, dus ga nou niet het verongelijkte slachtoffer spelen :{

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Het is me wel vaker opgevallen dat jij voor mij dingen invult/aanvult die gewoon niet kloppen. Nu doe je het dus weer. Ik begrijp heel goed dat jij in sp(r)ookjes gelooft, want jij ziet echt veel te vaak dingen die er helemaal niet zijn.
Knap dat jij weet wat Bastard ziet, gelooft en wat er is. Jezelf niet zo als meetlat voor de rest van de wereld zien en mensen met een andere overtuiging in hun waarde laten zou je wellicht wat rust geven. Want eerlijk, daar schiet je geen donder mee op. Je kunt die tijd beter gebruiken dat je druk maken over wat andere mensen interesseert.

quote:
Nogmaals, ik denk niet dat jij een oplichter bent. Jij gelooft echt in paranormale dingen en je gelooft in je kwaliteiten als tarotkaartenlegger en de verhaaltjes die je bij zo'n legging vertelt/schrijft.
Waarbij heel veel facetten in die 'verhaaltjes' wel kloppen. Bij heel veel personen waar de legging voor is gedaan. Dat heeft niets met paranormaal te maken, wel met verschaffen van inzicht door onder andere heldere verbanden te leggen.

Ik heb overigens helemaal niets tegen jou, ik ken je niet eens. Ik kan me voorstellen dat je zelfs een heel aardige meid bent, ik vind alleen je gedrag niet passen :) Natuurlijk mag je je mening hebben maar hoe je die voor het voetlicht brengt slaat regelmatig de plank mis.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_104442937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:24 schreef punchdrunk het volgende:

die laat ik even voor het doel langsrollen...
Je mist de letter t B-)

Okee die was flauw :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:40:10 #145
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104443061
Dit vind ik trouwens ook zo'n vreselijk mens:

Liesbeth van Dijk

Deze hysterica heeft meegedaan aan het Zesde Zintuig en ze presenteerde het programma 'paranormale kinderen'. Ze begeleidde kinderen in dat programma om hun vermeende paranormale gaven te ontwikkelen.

Hier gaat ze bij Pauw en Witteman in debat met wetenschapsfilosoof dr. Herman de Regt:

Liesbeth van Dijk bij Pauw en Witteman

Ik vind het echt heel slecht dat zij (zonder dat zij ook maar iets van pedagogiek weet) doet alsof ze zo warm en begripvol is naar die kinderen toe, terwijl ze die kinderen alleen maar bevestigt in hun wanen.

Bijna ieder kind is bang voor spoken, heeft een monster onder het bed en/of in de kast, heeft een denkbeeldig vriendje. Normale kinderen groeien daar op een gegeven moment overheen, maar als die kinderen begeleid worden door iemand die de pedagoge gaat uithangen, maar ze eigenlijk alleen bevestigt in hun wanen en die wanen ook nog eens uitvergroot, dan is de kans dat die kinderen daar overheen groeien een heel stuk kleiner.

Van haar denk ik trouwens niet dat ze een oplichter is, ik denk dat zij echt 100% gelooft dat ze paranormaal begaafd is en dat die kinderen die ze begeleidt dat ook zijn.

Ik vind het maar een kil en gevaarlijk mens.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:43:51 #146
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104443187
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:16 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd. Doe je hier verslag?

Waar ik ook benieuwd naar ben is of ze van tevoren proberen informatie los te peuteren bij mensen.
Gebeurd niet. Ben er vaker geweest. Hij missed wel wat meer dan op TV, dat wel weer. Zoals ik eerder zei. Bovengemiddelde cold reader, meer niet.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:45:01 #147
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104443227
quote:
5s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En hoe denk jij dan over Derek Ogilvie? 100% bewuste oplichter, 100% believer, of iets er tussenin? Zelf denk ik dus iets er tussenin.
Again, 100% bewust :) Bij een goochelaar vraag ik me ook niet af of hij 100% de boel bezeikt of misschien maar 50%. Bij derek is het gewoon zo klaar als een klontje (voor niet leken that is) :)
je hebt wel wat lui die misschien borderline zijn, maar niet Derek hoor :)
pi_104443542
Ken je Derek?
  woensdag 16 november 2011 @ 17:54:01 #149
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104443587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:52 schreef lezzer het volgende:
Ken je Derek?
Persoonlijk niet nee. Moet dat?
pi_104443781
Oh, nee, nou, zo leek het even :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')