abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:54:44 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104399696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:53 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

exact.

het is gewoon een set handigheidjes en trucjes die gecombineerd de illusie kunnen wekken dat de beoefenaar "paranormale" gaven heeft. als je ze eenmaal weet, zijn ze net zo makkelijk te doorzien als een kaarttruc. zonder gewillig slachtoffer blijft er overigens nog genoeg over:

[youtube]haP7Ys9ocTk[/youtube]

hier een voorbeeldje van de kracht van barnum statements. geniaal toch?
Nja, het vereist nog steeds oefening om ze goed te kunnen, net zoals sleight-of-hand kaarttrucs jaren oefening vereist (ook niet gemakkelijk te doorzien. interesse? PM me maar ;) ).
Je hebt wel gelijk dat het een skillset is, iets dat aan te leren is.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:55:14 #52
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_104399713
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Als het inderdaad bewuste oplichters zijn en dus geen believers, komt de volgende vraag in me op:

Wat is erger: Iemand die bewust de boel oplicht of iemand die daadwerkelijk gelooft dat hij/zij een gave heeft?
de 1e lijkt me. de eerste kun je hooguit naiviteit en gebrek aan kennis in het zelfscholingstijdperk verwijten.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:55:18 #53
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104399714
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Als het inderdaad bewuste oplichters zijn en dus geen believers, komt de volgende vraag in me op:

Wat is erger: Iemand die bewust de boel oplicht of iemand die daadwerkelijk gelooft dat hij/zij een gave heeft?
Het laatste is erger.

Penn: Iemand die bewust oplicht, weet de waarheid en besluit vervolgens om het te faken. iemand die daadwerkelijk gelooft, weet helemaal niks.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:55:36 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104399730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:55 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

de 1e lijkt me. de eerste kun je hooguit naiviteit en gebrek aan kennis in het zelfscholingstijdperk verwijten.
ik vind het 2de erger.
pi_104399745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:51 schreef Michielos het volgende:

[..]

heb je een link hier voor? Dan zeg ik het je. Voor zover ik weet was altijd ouder aanwezig. behalve bij test dat hij met baby alleen was en toen niks klaargespeeld kreeg ;)

hier:

overduidelijke cold reading :)
Dus omdat jij twee filmpjes hebt gevonden waarvan jij vindt dat het cold reading is, is alles ineens cold reading?

Er zijn zat fimpjes te vinden waar hij iets specifieks vertelt over een overleden persoon, dat hij nooit had kunnen weten. Maar die vind je dan natuurlijk weer niet :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:56:40 #56
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104399767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus omdat jij twee filmpjes hebt gevonden waarvan jij vindt dat het cold reading is, is alles ineens cold reading?

Er zijn zat fimpjes te vinden waar hij iets specifieks vertelt over een overleden persoon, dat hij nooit had kunnen weten. Maar die vind je dan natuurlijk weer niet :')
link maar ;) Derek was een gewild studieobject van mij en een friend jaren geleden toen we cold reading gingen leren. hij is er mee verder gegaan en nu beroepsoplichter. Ik niet (ik vond er niet veel meer aan en ging andere shit oefenen :') ). Heb diverse theatershows van hem bezocht ook :D (enkel om zijn lines te stelen).

Lijkt dit wel op cold reading volgens jou? Waarom zou het andere dan wel echt zijn? Enkel omdat je het niet kunt verklaren en DENKT dat het daarom maar paranormaal moet zijn? Of heb je een andere reden hier voor?

Denk jjij dat iemand bewust kan oplichten en tegelijkertijd ook een gave kan hebben? Waarom zou ie dan naar de oplichting grijpen, volgens jou?

ow het verwijt was onnodig. Ik heb honderden paginas volgeschreven over Dereks shows alleen (lines, outs e.d.) :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Michielos op 15-11-2011 17:02:03 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:57:28 #57
7091 punchdrunk
pi_104399808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nja, het vereist nog steeds oefening om ze goed te kunnen, net zoals sleight-of-hand kaarttrucs jaren oefening vereist (ook niet gemakkelijk te doorzien. interesse? PM me maar ;) ).
Je hebt wel gelijk dat het een skillset is, iets dat aan te leren is.
tuurlijk. ik zeg ook niet dat iedereen het kan. je moet er zeker bepaalde talenten voor hebben: goed kunnen observeren, overtuigend zijn, kunnen improviseren en vooral geen enkele compassie hebben als je dit bewust doet om zwakkeren uit te buiten. het is zeker knap. het is alleen niet "paranormaal"
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:57:48 #58
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104399821
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:57 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

tuurlijk. ik zeg ook niet dat iedereen het kan. je moet er zeker bepaalde talenten voor hebben: goed kunnen observeren, overtuigend zijn, kunnen improviseren en vooral geen enkele compassie hebben als je dit bewust doet om zwakkeren uit te buiten. het is zeker knap. het is alleen niet "paranormaal"
100% mee eens ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:00:15 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104399918
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik heb al langer ervaring met deze 2 believers. Roepen, roepen, (schelden ook soms :')) maar inhoudelijk ergens op in gaan? Nee.
Zat inhoudelijke posts gegeven in het verleden maar je wilt er gewoon niet aan en kiest ervoor om alle gelovige (of andersdenkende) af te schilderen als dom omdat ze jouw visie niet geheel willen overnemen, en dan druk ik mij nog heel zacht uit. Destijds al op TRU je best op gedaan en nu je daar verhinderd bent ga je verder in andere fora.
Je bent nog erger dan een jehova getuige eigenlijk. :D
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:00:19 #60
7091 punchdrunk
pi_104399919
quote:

[..]

toen je eenmaal je ouders betrapte tijdens het verwisselen van de tand onder je kussen voor een gulden, geloofde je toen nog steeds dat het de keren erna de tandenfee was die dat deed?
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:02:50 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104400031
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet. Het moet er allemaal zo dik mogelijk op liggen dat hij wel fout zou moeten wezen. En de keren dat hij dan eventueel wel dingen zegt die 'apart' zijn, die negeren we gewoon.
Doet er verder niet toe, de een slaat helemaal door in cold reading en de ander vaart blind op Oglivier zn woorden, beide is denk ik niet juist.
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:05:00 #62
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Het moet er allemaal zo dik mogelijk op liggen dat hij wel fout zou moeten wezen. En de keren dat hij dan eventueel wel dingen zegt die 'apart' zijn, die negeren we gewoon.
Doet er verder niet toe, de een slaat helemaal door in cold reading en de ander vaart blind op Oglivier zn woorden, beide is denk ik niet juist.
Ik ben zelf van mening dat het bij elke line er dik bovenop ligt. ;) Ik zie geen verschil in nuance tussen dingen die voor leken "apart" lijken en dingen die "er dik bovenop liggen", omdat naar mijn mening en kennis voor mij dit zo verklaarbaar is als een kaarttruc.
Ik zeg btw niks over alle mediums ofzo, enkel over Derek, even ter nuancering.

verschil van mening, maar dat kan :)
pi_104400192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ach weet je wat het is, ik geloof best dat die kerel wat kan. Alleen kan je nooit een 100% score garanderen. Het is daarom jammer dat het format van het TV-programma in deze vorm gegoten is en het lijkt alsof hij altijd gelijk heeft. Tuurlijk heeft hij niet altijd gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarom ook altijd ongelijk heeft, zoals in dit topic door JP wordt gesteld.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:07:39 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ach weet je wat het is, ik geloof best dat die kerel wat kan. Alleen kan je nooit een 100% score garanderen. Het is daarom jammer dat het format van het TV-programma in deze vorm gegoten is en het lijkt alsof hij altijd gelijk heeft. Tuurlijk heeft hij niet altijd gelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarom ook altijd ongelijk heeft, zoals in dit topic door JP wordt gesteld.
Zet een random mens er neer en ook hij heeft soms gelijk, soms fout. Hoe bepaal je dan of het bijzonder is of niet? Of dat er echt sprake is van communicatie met de doden? Welke hitrate zou jij als bewijs achten zeg maar?

Interessant discussiepunt!
pi_104400270
Dat vind ik frappant, hoezo kan hij geen 100% score geven, hij is toch begaafd?
pi_104400294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:00 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

toen je eenmaal je ouders betrapte tijdens het verwisselen van de tand onder je kussen voor een gulden, geloofde je toen nog steeds dat het de keren erna de tandenfee was die dat deed?
Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb zelfs Sinterklaas uit mijn kamer getrapt toen zijn allochtone compagnon mijn wortel probeerde te stelen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:10:27 #67
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb zelfs Sinterklaas uit mijn kamer getrapt toen zijn allochtone compagnon mijn wortel probeerde te stelen.
:D :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:10:33 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104400346
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik ben zelf van mening dat het bij elke line er dik bovenop ligt. ;) Ik zie geen verschil in nuance tussen dingen die voor leken "apart" lijken en dingen die "er dik bovenop liggen", omdat naar mijn mening en kennis voor mij dit zo verklaarbaar is als een kaarttruc.
Ik zeg btw niks over alle mediums ofzo, enkel over Derek, even ter nuancering.

verschil van mening, maar dat kan :)
Verschil van mening inderdaad. ;) We hebben die discussie wel eens gevoerd en mijn conclusie is dat een cold reader precies de trucen kan geven zodat hij lijkt op een medium, maar dat maakt hem nog geen medium. Destijds hebben we ook die programma's samen zitten bekijken en beoordelen, daar zaten wat zaken bij waarbij een truc mogelijk is maar ook zaken die we in het midden moesten laten. Althans, ik vond het te ver gegrepen om alles af te doen als cold reading.
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:11:37 #69
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Verschil van mening inderdaad. ;) We hebben die discussie wel eens gevoerd en mijn conclusie is dat een cold reader precies de trucen kan geven zodat hij lijkt op een medium, maar dat maakt hem nog geen medium. Destijds hebben we ook die programma's samen zitten bekijken en beoordelen, daar zaten wat zaken bij waarbij een truc mogelijk is maar ook zaken die we in het midden moesten laten. Althans, ik vond het te ver gegrepen om alles af te doen als cold reading.
:7 ^O^
pi_104400403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zet een random mens er neer en ook hij heeft soms gelijk, soms fout. Hoe bepaal je dan of het bijzonder is of niet? Of dat er echt sprake is van communicatie met de doden? Welke hitrate zou jij als bewijs achten zeg maar?

Interessant discussiepunt!
Op basis van aantallen en probability score van zeer specifieke punten. 'Ik zie een grote man staan' is nogal algemeen. Maar als je bijvoorbeeld weet te vermelden wat voor kleren hij draagt, dat hij mank loopt en dat hij specifieke dingen over een persoon zegt, dan is dat zeer onwaarschijnlijk dat dat allemaal toeval is.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:13:02 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Op basis van aantallen en probability score van zeer specifieke punten. 'Ik zie een grote man staan' is nogal algemeen. Maar als je bijvoorbeeld weet te vermelden wat voor kleren hij draagt, dat hij mank loopt en specifieke dingen over een persoon zegt, dan is dat zeer onwaarschijnlijk dat dat allemaal toeval is.
Klopt inderdaad. Maar ik zeg juist niet dat het toeval is , ik heb enkel een andere verklaring er voor dan wat jij hebt :)
pi_104400504
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Maar ik zeg juist niet dat het toeval is , ik heb enkel een andere verklaring er voor dan wat jij hebt :)
Jij hebt het over cold reading. Maar hoe kan het cold reading zijn als je informatie krijgt van een overleden persoon, die niemand anders kan weten?

Dat geeft cold reading bij overledenen wel een heel andere betekenis aan 'iemand koud maken' :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:15:27 #73
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104400536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij hebt het over cold reading. Maar hoe kan het cold reading zijn als je informatie krijgt van een overleden persoon, die niemand anders kan weten?

Dat geeft cold reading bij overledenen wel een heel andere betekenis aan 'iemand koud maken' :')
Als hij het kan zonder iemand present, ben ik overtuigd i.i.g. (als er dezelfde specifieke dingen uitkomen (verschil met specifiek ogende) als tijdens de show). En dan wel met dezelfde probability score *(het zou ook niks uit moeten maken of er iemand bij is of niet).
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:17:39 #74
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104400604
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:55 schreef Michielos het volgende:
Het laatste is erger.
Eens. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:14 #75
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104401748
Ik ben trouwens ook fan van Peter van der Hurk.

Viezerik om te zien is het, maar wát een _O_ meesteroplichter _O_
quote:
Peter van der Hurk is evenals zijn vader, wijlen Peter Hurkos (1911-1988), een wereldberoemde helderziende. Op 37-jarige leeftijd trad hij in de voetsporen van zijn vader, die eveneens op 37-jarige leeftijd, na een val van een ladder, ontdekte dat hij over sterke paranormale vermogens beschikte.

Peter van der Hurk is helderziend, helderhorend en heldervoelend. Ook is hij in staat met de doden te communiceren.
Vele mensen heeft hij al geholpen en hen de goede richting gewezen. Duizenden hebben reeds zijn demonstratie avonden bezocht en even zo velen zijn al op privé consult geweest.
Peter heeft alle landen van de wereld reeds bezocht en overal liet hij een diepe indruk achter. Een aantal keren per jaar geeft hij demonstraties helderziendheid en legt hij contacten met overledenen.
Zijn vader die na een val van een ladder ontdekt dat hij paranormaal begaafd is! _O_

pi_104402112
Nou ik stel voor dat de 'believers' filmpjes van Derek Ogilvie posten en dat de non-believers dan even een onderbouwde uitleg geven waarom dit niet speciaal is?

Want dit blijft een welles-nietes discussie. Zelf ben ik geheel neutraal hierin aangezien ik gewoon van dichtbij mensen ken die dit soort dingen kunnen maar alles op TV sceptisch benader.
Of saté?
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:05:48 #77
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_104402242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik ben totaal geen expert, maar dit zijn wat dingen die ik wel eens heb gezien:

Je kan aan de leeftijd van iemand zien naar de kans of de ouders van degene zijn overleden.

Kleding, houding en gezichtsuitdrukking zeggen veel over wie iemand is en waarom degene daar is. Verder weet je bijna zeker dat iemand daar is omdat ze ergens een probleem mee hebben.

Veel specifieke details in het leven van een individueel persoon komen veel meer voor dan je zou denken. Je zegt bijvoorbeeld: "Ik zie dat je een aandenken van hem hebt." De nabestaande knikt onbewust instemmend. "Iets mechanisch..." *kijkt weer naar de lichaamstaal van het familielid* "Een klok." Familielid is verbaasd. Heel veel mensen hebben een oude klok of horloge van hun opa.

Of bijvoorbeeld: "ik zie dat je iemand bent die zich sterker voordoet dan je bent. Wanneer iemand iets naars tegen je zegt doe je net alsof het je niet raakt, maar wanneer je naar huis fietst denk je er constant aan." Bijna iedereen heeft dit, wanneer overtuigend gebracht lijkt het alsof degene in je hoofd kan kijken.

Elke keer wanneer de paragnost iets verkeerds zegt praat hij snel door, zodat de nabestaande dat vergeet. Wanneer hij iets goed heeft gaat hij erop door, zo lijkt het alsof hij alles goed heeft.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:12:08 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104402434
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Zijn vader die na een val van een ladder ontdekt dat hij paranormaal begaafd is! _O_

[ afbeelding ]
Kun je ook bewijzen dat het een oplichter is of hou je een random heksenjacht? Gewoon omdat paranormale fenomen stomweg niet in je straatje passen? Wat is jouw onderzoek eigenlijk?
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:22:51 #79
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104402796
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:12 schreef Bastard het volgende:
Kun je ook bewijzen dat het een oplichter is of hou je een random heksenjacht? Gewoon omdat paranormale fenomen stomweg niet in je straatje passen? Wat is jouw onderzoek eigenlijk?
Ik hoef niet te bewijzen dat iemand geen paranormale gaven heeft, degene die beweert dat hij/zij een paranormale gave heeft moet laten zien en bewijzen dat hij/zij die daadwerkelijk heeft. :)

Maar ik heb nog nooit een 'paranormaal' persoon gezien die echt 'bijzondere' dingen kan/weet. En veel van die cold reading dingen kan ik ook en doe ik ook soms als ik daar zin in heb. :) 't Is dat ik te goed ben voor deze wereld, anders zou ik allang professioneel oplichtster geworden zijn, maar ik denk dat ik niet met dat schuldgevoel zou kunnen leven. Mensen die zonder schuldgevoel anderen oplichten en daar geld mee verdienen fascineren me wel enorm!
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:26:28 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104402929
Tis dat je te goed bent voor deze wereld inderdaad _O-
The truth was in here.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:28:48 #81
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104403015
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:52 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zijn pa is wel een bewezen oplichter. Opgepakt door politie omdat hij zich voordeed als agent en zodoende informatie wilde verkrijgen ;) Is uitgebreid bekend , google internet maar.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:29:56 #82
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104403059
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik hoef niet te bewijzen dat iemand geen paranormale gaven heeft, degene die beweert dat hij/zij een paranormale gave heeft moet laten zien en bewijzen dat hij/zij die daadwerkelijk heeft. :)

Maar ik heb nog nooit een 'paranormaal' persoon gezien die echt 'bijzondere' dingen kan/weet. En veel van die cold reading dingen kan ik ook en doe ik ook soms als ik daar zin in heb. :) 't Is dat ik te goed ben voor deze wereld, anders zou ik allang professioneel oplichtster geworden zijn, maar ik denk dat ik niet met dat schuldgevoel zou kunnen leven. Mensen die zonder schuldgevoel anderen oplichten en daar geld mee verdienen fascineren me wel enorm!
Ik fascineer je _O_
pi_104403064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zijn pa is wel een bewezen oplichter. Opgepakt door politie omdat hij zich voordeed als agent en zodoende informatie wilde verkrijgen ;) Is uitgebreid bekend , google internet maar.
Ik dacht juist dat Peter Hurkos een belangrijke rol gespeeld had bij het opsporen van misdadigers.

*even zoeken gaat
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:30:52 #84
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104403099
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:26 schreef Bastard het volgende:
Tis dat je te goed bent voor deze wereld inderdaad _O-
Jij verdient toch geld met tarotleggingen?
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:31:38 #85
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104403123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat Peter Hurkos een belangrijke rol gespeeld had bij het opsporen van misdadigers.

*even zoeken gaat
haha, bij geen enkele :) (en dat is het punt. Het zijn meestal mond-op-mond verhalen ;) )

quote:
Hurkos became the first American psychic superstar of the twentieth century.
Though he claimed to have psychically solved dozens of murders and disappearances as well as the abduction of the Stone of Scone, the evidence is lacking. Scotland Yard flatly denied that he contributed in any way to the recovery of the Stone.

One of the men who financed Hurkos' immigration to America, department store magnate Henry Belk, turned to Hurkos when his 10-year-old daughter disappeared in 1957. Belk had been a patron of Hurkos, and even invested in a uranium mine on his say-so. Hurkos urged Belk not to worry; his daughter was safe. A short time later, she was found drowned in a pond on the family estate and the uranium mine went bust. Incidentally, these two events eerily echoed the fate of Belk's grandfather, Abel Belk, who had been drowned by Union soldiers when he refused to disclose the location of a gold mine.

Hired by a friend of Roman Polanski to solve the 1969 murders of Sharon Tate and her three friends, Hurkos stated that three men, friends of Sharon Tate, had slaughtered everyone in the house after ingesting huge quantities of LSD and performing a black magic ritual called "goona goona" (a faux-Balinese term for love potion, used as the title of a 1930s sexploitation flick). He claimed he knew the names of the men and had given them to the LAPD. Later he claimed that he had named one of the three as "Charlie", but even if that's true, Manson himself was not at the scene. Sharon Tate had glimpsed him briefly on just one occasion; she did not know any of the killers (three women, one man). And all of the killers have denied they were on drugs that night.
Hurkos sold photos of the Tate crime scene to the press without consulting Polanski nor the Life photographer who took them. He also used his marginal participation in the case to advertise his L.A. stage show.

In the case of the murders of Michigan co-eds earlier that same year, Hurkos was spectacularly wrong. He said the killer was a "sick homosexual", a transvestite, a genius, and a motocyclist who belonged to a "blood cult" (like goona goona, he never actually explained what this was supposed to be). This killer was twentysomething, blonde, rather short, and baby-faced. He worked as a salesman but liked to hang around at garbage dumps. A short time later, he said the killer was dark-haired and tall. This second description applied to the killer, John Norman Collins. He drove motorcycles, but every other detail was wrong.

Hurkos was caught fishing for information while "investigating" the Boston Strangler case in the early '60s; he impersonated an FBI agent in order to interview people. Skeptics have documented his use of cold reading techniques (see James Randi's Flim-Flam!). He also perpetrated what appear to be gold- and uranium-mining scams, and made some truly bizarre statements that can't be verified (notably, that Hitler is still alive).
aka bewuste oplichter.

"the history of the paranormal is really a field of fraud and deception".

[ Bericht 1% gewijzigd door Michielos op 15-11-2011 18:39:09 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:41:16 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104403509
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En wat wil je daar mee insinueren? Ik gaf er al talloze gratis via het forum ook.
The truth was in here.
pi_104403522
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Bastard doet voor iedereen gratis leggingen op TRU, dus nee, dit klopt niet.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:43:08 #88
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104403593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
Bastard doet voor iedereen gratis leggingen op TRU, dus nee, dit klopt niet.
Hij doet het ook betaald. :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:45:17 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104403687
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:43 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En weer een ander krijgt betaald voor het maken van schilderijen is het zo vreemd?

Plus, cold reading komt niet voor bij mij, ik zie de mensen niet en ken hun achtergronden niet, toch mooi als je dan iemand kan helpen op zo'n manier.
Denk er maar van wat je denkt.
The truth was in here.
pi_104403810
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:43 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Maar niet op Fok, en daar gaat het om.
Als jij een dienst levert , waar om gevraagd werd, reken je toch ook een tarief?
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:48:50 #91
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104403846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:28 schreef Michielos het volgende:
Dat wist ik al. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:45 schreef Bastard het volgende:
En weer een ander krijgt betaald voor het maken van schilderijen is het zo vreemd?
Nee, ik vind het niet vreemd. Ik zeg toch juist dat het me fascineert dat er mensen zijn die zonder schuldgevoel daar geld voor vragen. :)
pi_104403853
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:25 schreef BasEnAad het volgende:
Misselijkmakend dat ze over de rug van de emotioneel zwakkeren hun zakken vullen.
Jij zou precies hetzelfde doen als je de kans had.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:49:50 #93
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104403883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:49 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Jij zou precies hetzelfde doen als je de kans had.
Zou iedereen doen. Is toch heerlijk? :)
De kick die zoiets geeft, werkt als een drugs af en toe :)
pi_104403916
Maar dat is toch net zo met dat ene programma op rtl (volgens mij) met die krullenbol. Is toch ook super triest dat d'r zoveel (voornamelijk vrouwen) heenbellen met vragen over overleden mensen enzovoort. Maar goed geld verdienen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:50:54 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104403926
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

Nee, ik vind het niet vreemd. Ik zeg toch juist dat het me fascineert dat er mensen zijn die zonder schuldgevoel daar geld voor vragen. :)
Nee je insinueert dat ik mensen oplicht, toon dat eens aan. Makkelijk om iemand daarvan te beschuldigen, maar maak het ook hard of hou je mond.
Ik word soms betaald voor de tijd en energie die ik aan mensen geef.
The truth was in here.
pi_104404000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

Zou iedereen doen. Is toch heerlijk? :)
De kick die zoiets geeft, werkt als een drugs af en toe :)
Niet het feit om iemand op te lichten, dat gevoel is juist fucked (tenminste, vind ik als ik iemand bedrieg of tegen iemand lieg). It's all about the money.
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:54:09 #97
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104404065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:52 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Niet het feit om iemand op te lichten, dat gevoel is juist fucked (tenminste, vind ik als ik iemand bedrieg of tegen iemand lieg). It's all about the money.
Ik vind de kick om door skill en slimmigheid euros onder mensen hun neus vandaan te schrapen heerlijk. Het ermee wegkomen, "making the hazard". Waar ik zelf op tegen ben zijn barbaarse oplichtingen of fysiek geweld. Ik heb een stiekeme fascinatie voor mensen die via beat the system methodes, intellect e.d. mensen scammen (hence the populariteit van figuren zoals Billy the KID e.d.).
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:58:27 #98
92926 Joipoidoipoipoi
pi_104404250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:50 schreef Bastard het volgende:
Nee je insinueert dat ik mensen oplicht, toon dat eens aan.
Nee, ik weet inderdaad dat jij in je eigen paranormale kwaliteiten gelooft.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:00:58 #99
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_104404357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik vind de kick om door skill en slimmigheid euros onder mensen hun neus vandaan te schrapen heerlijk. Het ermee wegkomen, "making the hazard". Waar ik zelf op tegen ben zijn barbaarse oplichtingen of fysiek geweld. Ik heb een stiekeme fascinatie voor mensen die via beat the system methodes, intellect e.d. mensen scammen (hence the populariteit van figuren zoals Billy the KID e.d.).
Ik zou het niet kunnen. Ik kan niet eens fatsoenlijk liegen :') Het schuldgevoel zou me gek maken. Dus ik vind mensen die andere mensen oplichten echt misselijkmakend. Wel is het heel interessant hoe oplichters dingen voor elkaar krijgen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:03:07 #100
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_104404443
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:00 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik zou het niet kunnen. Ik kan niet eens fatsoenlijk liegen :') Het schuldgevoel zou me gek maken. Dus ik vind mensen die andere mensen oplichten echt misselijkmakend. Wel is het heel interessant hoe oplichters dingen voor elkaar krijgen.
Ik heb een respect voor die mensen. Liever dat soort mensen (bij een goede oplichting heb je nooit door gehad dat je opgelicht werd) dan het soort: ik sla je in elkaar, geef me je beurs.
Kan er niks aan doen. Het is krom, ik weet het ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')