abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104351290
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:51 schreef okiokinl het volgende:

[..]

hier raak je wel de essentie; als je tikken uitdeeld, dan hebben woorden inderdaad weinig impact meer.
mijn ouders hebben mij nooit geslagen of getikt. nooit. toch kwam ik prima opgevoed tot volwassendom. ouderlijk slaan is een zwaktebod, en je leert kinderen dat lichamelijk geweld geoorloofd is om iets gedaan te krijgen.
Als je altijd tikken uitdeelt, ja. Als je mijn post goed leest is het wel duidelijk dat ik dat alleen doe bij onredelijk gedrag. Het komt dus zeker niet dagelijks voor dat ik een tik uitdeel. Woorden hebben absoluut impact, maar alleen als de kids voor reden vatbaar zijn.
pi_104351313
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als je altijd tikken uitdeelt, ja. Als je mijn post goed leest is het wel duidelijk dat ik dat alleen doe bij onredelijk gedrag.
Zoals het zeuren om een snoepje. :'). Of het plagen van broer/zus. :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:11:59 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104351315
quote:

[..]

Als je altijd tikken uitdeelt, ja. Als je mijn post goed leest is het wel duidelijk dat ik dat alleen doe bij onredelijk gedrag. Het komt dus zeker niet dagelijks voor dat ik een tik uitdeel. Woorden hebben absoluut impact, maar alleen als de kids voor reden vatbaar zijn.
als ik je post lees dan vind je wel heel veel dingen onredelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_104351345
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 14:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je bent er anders wel te bedonderd voor als je voor elke keer miepen een tik uitdeelt.
Ik zeg toch niet bij elke keer miepen? Snoepje was een slecht voorbeeld aangezien jij het blijkbaar gewend bent dat kinderen daar constant om zeuren, maar het was slechts een voorbeeld.. Ik zeg: onredelijk gedrag.
  maandag 14 november 2011 @ 14:12:48 #105
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_104351351
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:43 schreef Taurus het volgende:
Soms vertonen kinderen 'kinderachtig gedrag', gewoon onredelijk. "Mag ik nog 'n snoepje" terwijl ze net hebben gehad, je zegt nee, en dan gaan ze huilen. Ik ga dan echt niet uitleggen dat snoep niet goed voor ze is en dat ze daarom niet zoveel daarvan mogen eten op vierjarige leeftijd, als het kind 'onredelijk' doet geef ik ze 'n tik.
Dit vind ik wel degelijk |:( hoor. Een kind een tik geven omdat het om een snoepje vraagt?
En ja, ik begrijp dat het een voorbeeld is, maar echt wat een kansloze aktie.
En het dan proberen goed te praten door het te koppelen aan 'onredelijk gedrag'. Misschien moet je eerst zelf eens redelijke strafvoering invoeren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_104351385
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet bij elke keer miepen? Snoepje was een slecht voorbeeld aangezien jij het blijkbaar gewend bent dat kinderen daar constant om zeuren, maar het was slechts een voorbeeld.. Ik zeg: onredelijk gedrag.
Heb je ook een honkbalknuppel in je auto?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_104351448
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dit vind ik wel degelijk |:( hoor. Een kind een tik geven omdat het om een snoepje vraagt?
En ja, ik begrijp dat het een voorbeeld is, maar echt wat een kansloze aktie.
En het dan proberen goed te praten door het te koppelen aan 'onredelijk gedrag'. Misschien moet je eerst zelf eens redelijke strafvoering invoeren.
Proberen goed te praten ook.. Alsof ik hier mijn opvoeding putverdeurie moet verdedigen, hier is niets mis in het gezin hoor. Het was een slecht voorbeeld, al gezegd. Er staat duidelijk onredelijk bij overigens, dat heb ik er niet opeens bij gehaald.

Ik pak dit anders aan dan wat jullie voorstaan en ik deelde dat. Maar dat levert blijkbaar alleen maar persoonlijke aanvallen op. En dan wel volharden in de gedachte dat jullie redelijkheid op jullie kinderen overbrengen. Lijkt me sterk.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:16:43 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104351481
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

als je kinderen constant beginnen te huilen als ze niet nog een snoepje krijgen dan ben je al ergens de mist ingegaan ... dat los je niet op door ze een klap te geven!
pi_104351495
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Proberen goed te praten ook.. Alsof ik hier mijn opvoeding putverdeurie moet verdedigen, hier is niets mis in het gezin hoor.
Zegt je vrouw/vriendin/etc ook wel eens 'wacht maar tot papa thuis komt! :( ' en dat ze je dan heel angstig aankijken als je thuiskomt? En geniet je daar dan van?

:D.
pi_104351516
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Mijn niet gelovige schoonzus geeft ook even een harde heey! of straf op dergelijke scheldwoorden. Maar dan meer omdat ze het asociaal tokkie gescheld vond.
Oh, bij ons ging het ook niet per se om het religieuze. Maar om het schelden inderdaad. Maar als ik terugdenk vind ik het bijna zielig voor mezelf aangezien ik niet wist wat 'godverdomme' was. ;) Maar ik heb het wel afgeleerd.
pi_104351565
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je kinderen constant beginnen te huilen als ze niet nog een snoepje krijgen dan ben je al ergens de mist ingegaan ... dat los je niet op door ze een klap te geven!
Correctie: jij lost dat niet zo op. Ik zeg nu al vijf keer: slecht voorbeeld, dat hoef je me niet zo in het gezicht te wrijven, dat is al voldoende gebeurd nu. Ik heb overigens ook het woord klap niet gebruikt. Maar overdrijven komt je punt ten goede, dat snap ik wel.
pi_104351694
quote:

[..]

ik weet wat je zei, maar als een tik de grootste bestraffing is, dan is het logisch gevolg daarvan dat woorden minder erg zijn. dan zal een kind aanvoelen, zolang ik nog geen tik krijg, is het nog niet supererg wat ik doe. je verlegd de grens.

en er zijn zat manieren waarop je een kind kunt straffen. het gaat erom dat je duidelijk grenzen aangeeft, en dat er consequenties zitten aan bepaald gedrag, vervelende consequenties. en uiteraard helpt goed gedrag belonen met complimentjes ook een hoop.

en als een kind helemaal los gaat, jou zelfs slaat , dingen kapot maakt, helemaal niet meer luisterd, dan moet je nog steeds overduidelijk weten te maken dat dat gedrag niet kan. dat doe je niet door zelf te gaan slaan, want dan ziet dat kind alleen maar dat zulk gedrag soms wel kan, dus. want pa en ma doen het ook.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:24:27 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104351735
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

Correctie: jij lost dat niet zo op. Ik zeg nu al vijf keer: slecht voorbeeld, dat hoef je me niet zo in het gezicht te wrijven, dat is al voldoende gebeurd nu. Ik heb overigens ook het woord klap niet gebruikt. Maar overdrijven komt je punt ten goede, dat snap ik wel.
lol je kan er zelf ook wat van _O-

klap/tik/keihard op zijn bek stompen ... maak ervan wat je wil
het blijft fysiek geweld, je kinderen leren er alleen van dat papa losse handjes krijgt als hij geirriteerd raakt

waarom ze niet nog een snoepje mogen weten ze niet, die gaan er gewoon vanuit dat papa heel erg onredelijk is en dat je hem maar beter met rust kunt laten
pi_104351769
taurus, wat vind je dan onredelijk genoeg gedrag, dat een tik verantwoord?
pi_104351843
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:23 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik weet wat je zei, maar als een tik de grootste bestraffing is, dan is het logisch gevolg daarvan dat woorden minder erg zijn. dan zal een kind aanvoelen, zolang ik nog geen tik krijg, is het nog niet supererg wat ik doe. je verlegd de grens.
Dat denk ik niet, de tik komt vaak impulsief. Dat is niet een straf als in: 'ga daar maar staan, dit is zo erg wat je nu doet, nu krijg je een tik'.
quote:
en er zijn zat manieren waarop je een kind kunt straffen. het gaat erom dat je duidelijk grenzen aangeeft, en dat er consequenties zitten aan bepaald gedrag, vervelende consequenties. en uiteraard helpt goed gedrag belonen met complimentjes ook een hoop.
Zeker. Er zijn zat manieren, en ik deel ook wel eens een tik uit - naast andere manieren.
quote:
en als een kind helemaal los gaat, jou zelfs slaat , dingen kapot maakt, helemaal niet meer luisterd, dan moet je nog steeds overduidelijk weten te maken dat dat gedrag niet kan. dat doe je niet door zelf te gaan slaan, want dan ziet dat kind alleen maar dat zulk gedrag soms wel kan, dus. want pa en ma doen het ook.
Dat gedrag vertonen m'n kinderen gelukkig niet vaak, maar dan nog zou ik een tik niet schuwen. Dat is namelijk precies het verschil wat ik overbreng: papa en mama doen wel meer dingen die de kids niet mogen doen. Dat weten ze, ze laten het wel uit hun hoofd mij te slaan. Dat doe ik dus wel degelijk door zelf een tik uit te delen (ik vind 'slaan' overigens iets anders, ik snap niet waarom dat woord steeds wordt gebruikt op mijn reacties terwijl ik toch duidelijk 'tik' zeg).
pi_104351874
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de tik komt vaak impulsief.
:X.
pi_104351935
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol je kan er zelf ook wat van _O-

klap/tik/keihard op zijn bek stompen ... maak ervan wat je wil
het blijft fysiek geweld, je kinderen leren er alleen van dat papa losse handjes krijgt als hij geirriteerd raakt

waarom ze niet nog een snoepje mogen weten ze niet, die gaan er gewoon vanuit dat papa heel erg onredelijk is en dat je hem maar beter met rust kunt laten
Ik ben overigens een vrouw, ik dacht dat dat wel zichtbaar was aan het poppetje voor mijn naam. :P Maar Taurus doet blijkbaar wat mannelijk aan.

Ik vind 'fysiek geweld' en 'losse handjes' veel te grote woorden voor wat ik bedoel met tik. Ik kan het blijkbaar niet overbrengen zonder dat jullie een persoon voor ogen hebben die 'straft met slaan'. Laat dat maar zo dan, maar zo is de situatie niet en zo heb ik het wat mij betreft ook niet geschetst.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:30:21 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104351948
hoe werkt dit trouwens met oudere kinderen?

ik deed ijshockey vanaf dat ik kon lopen en als iemand mij een 'tik' gaf rond een jaar of 8 dan zei ik lolwhut? of iets in die trend
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:34:22 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104352086
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben overigens een vrouw, ik dacht dat dat wel zichtbaar was aan het poppetje voor mijn naam. :P Maar Taurus doet blijkbaar wat mannelijk aan.
ik mis dat soort dingen altijd ... ik probeer de hele tijd je avatar te doorgronden :')

quote:
Ik vind 'fysiek geweld' en 'losse handjes' veel te grote woorden voor wat ik bedoel met tik. Ik kan het blijkbaar niet overbrengen zonder dat jullie een persoon voor ogen hebben die 'straft met slaan'. Laat dat maar zo dan, maar zo is de situatie niet en zo heb ik het wat mij betreft ook niet geschetst.
mjah ok daar kan ik wel mee leven ... net als bij de hond ofzo

ik vind het onnodig en het lijkt me weinig effectief
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:34:46 #120
236264 crew  capricia
pi_104352097
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan met een tik geven?
En in welke situaties?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_104352117
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:25 schreef okiokinl het volgende:
taurus, wat vind je dan onredelijk genoeg gedrag, dat een tik verantwoord?
Het zogenoemde 'kattekwaad', dingen expres doen om een reactie uit te lokken. Niet luisteren. Natuurlijk heeft het ook met mijn eigen geduld te maken, wat mij betreft zwakte, zo zal dat hier wel genoemd worden, maar als ik het op een gegeven moment niet meer tolereer geef ik een tik.
Hierbij wil ik nog maar 'n keer benadrukken dat dit dus niet vaak voorkomt, ik heb hele zoete kindjes. *)
Dus ja, impulsief, ja, wellicht omdat ik m'n geduld verlies, allemaal prima. Ik ben een mens, geen opvoedmachine. Ik heb er daarna dan ook geen waanzinnige spijt van, zoveel stelt het mijns inziens ook helemaal niet voor. Maar dat is hier moeilijk over te brengen, blijkbaar.
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 14:35:45 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104352122
bv je loopt op de markt, kind pakt iets van een kraampje en je petst hem/haar op het achterhoofd ofzo
pi_104352143
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik mis dat soort dingen altijd ... ik probeer de hele tijd je avatar te doorgronden :')

[..]

mjah ok daar kan ik wel mee leven ... net als bij de hond ofzo

ik vind het onnodig en het lijkt me weinig effectief
Dat mag, en ik veroordeel het ook niet als iemand nooit een tik uitdeelt. Maar ik vind het af en toe wel nodig, en het lijkt mij ook effectief.
pi_104352242
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de tik komt vaak impulsief. Dat is niet een straf als in: 'ga daar maar staan, dit is zo erg wat je nu doet, nu krijg je een tik'.

dus eigenlijk betekend een tik; nu verliest mama haar geduld. terwijl op andere momenten hetzelfde gedrag niet zulke consequenties hebben.
dat klopt al niet echt, kinderen zijn erg gebaat bij duidelijkheid. je moet het zo zien, denk ik; kinderen zoeken altijd de grens op tot waar ze kunnen gaan. bereiken ze een grens, dan zullen ze de volgende keer proberen die grens weer te doorbreken. je moet als ouder dus nooit tot het uiterste gaan, want dan heb je geen speling meer. je moet juist altijd weer stapjes terug nemen, zodat kinderen weer opnieuw een aantal grenzen kunnen doorbreken. dat is hun aard nou eenmaal, en onderdeel van opgroeien.
pi_104352259
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:35 schreef sp3c het volgende:
bv je loopt op de markt, kind pakt iets van een kraampje en je petst hem/haar op het achterhoofd ofzo
Nee, dat maakt mij niet boos. Bij het pesten van broertje of zusje bijvoorbeeld, als ik zie dat er eentje gemeen doet. Als het scheldt. Dan inderdaad 'n tik tegen de arm of achterhoofd, een klap zou ik het nooit noemen.
Het is dus ook geen 'overwogen' straf, ik zou het raar vinden mijn kind zich te laten opstellen voor een tik. Als in: nog één keer en je krijgt een tik, dat dreigen hou ik ook niet van en doe ik ook niet. Ik waarschuw trouwens ook niet. Gewoon, meteen niet meer doen, klaar. Niet pas na drie keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')