Ik ookquote:
Maandag Walking Dead in de woonkamer, vaste prik.quote:
In 28 Days Later waren het eigenlijk ook geen zombies, maar infected.quote:Op zondag 13 november 2011 09:20 schreef MikeyMo het volgende:
Die opmerking van Gamekings over The Walking Dead is ook niet echt correct. Ze hebben het erover dat zombies niet kunnen rennen, nou ten eerste werd al in seizoen 1 uitgelegd dat ze doorgaans strompelen tenzij ze een feeding frenzy hebben als ze vers vlees ruiken ten tweede is de strompelende zombie iets wat sinds 28 Days Later niet meer gemeengoed is.
Bij The Walking Dead zeggen de makers geloof ik dat het afhankelijk is van de stage waar je als zombie in zit. Ze rotten gewoon langzaam weg, dus hoe langer je zombie bent, hoe slechter je mobiliteit wordt. Hoe verser hoe sneller en dat klinkt best logischquote:Op zondag 13 november 2011 16:14 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
In 28 Days Later waren het eigenlijk ook geen zombies, maar infected.
Verder wel eens dat zombies niet perse enkel moeten strompelen.
Mooi! Ik dacht: Dit is of een goede TT of een hele foute TT.quote:
Nja zombies zijn ondoden, in 28 days later waren de infected dus geen doden maar mensen die met het Rage virus besmet waren en gingen uiteindelijk gewoon dood als ze niks aten. Dat is best verschillend nog.quote:Op zondag 13 november 2011 18:21 schreef Mirel het volgende:
zombie/infected lekker boeiendHet komt op hetzelfde neer
En 28 days later is de bijbel hierop? In Walking Dead zijn ze toch ook geinfecteerd? Weinig mensen die ze niet zombies noemen. Ik vind het eigenlijk een geekissue hoor.quote:Op zondag 13 november 2011 18:48 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Nja zombies zijn ondoden, in 28 days later waren de infected dus geen doden maar mensen die met het Rage virus besmet waren en gingen uiteindelijk gewoon dood als ze niks aten. Dat is best verschillend nog.
In 28DL kan je ze ook doden dmv kogeld elders in het lijf, in TWD alleen in het hoofd. Das ook wel belangrijkquote:Op zondag 13 november 2011 20:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
En 28 days later is de bijbel hierop? In Walking Dead zijn ze toch ook geinfecteerd? Weinig mensen die ze niet zombies noemen. Ik vind het eigenlijk een geekissue hoor.
dat zegt hij toch niet..verschil zit hem in het feit dat bij 28days een druppel infected bloed in je oog of wond lines recta leidt tot een change..in the walking dead niet..je moet eerst doodgaan nadat je infected bent geraakt, zoals bij alle zombiefilms en series.quote:Op zondag 13 november 2011 20:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
En 28 days later is de bijbel hierop? In Walking Dead zijn ze toch ook geinfecteerd? Weinig mensen die ze niet zombies noemen. Ik vind het eigenlijk een geekissue hoor.
Nee dat bedoelde ik helemaal niet, enkel dat het twee compleet verschillende soort 'zombies' zijn en dat ik het in 28 Days Later niet echt zombies vind omdat ze niet dood zijn en ze veel makkelijker sterven. Ik had het dan ook over wat ik van de 28 Days Later infected vind, niet dat het een algemeen goed is ofzo. Alhoewel er wel meer mensen zijn die een scheiding maken tussen de 28 Days Later infected en de algemene zombies uit de meeste films.quote:Op zondag 13 november 2011 20:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ze zitten pas net een paar dagen op een vaste plek..daarvoor continu op de vlucht op het begin met die camping na..dan ga je echt niet meteen een walker vangen en hem aan de ketting leggen hoor. Verder weten ze al dat ze alleen doodgaan door een headshot en dat ze vooral op close range reuk en zicht af gaan..anders hadden ze nooit die actie uitgehaald van seizoen 1 met al die zombierommel op zichquote:Op zondag 13 november 2011 21:15 schreef Flixxy het volgende:
Overigens snap ik ook niet dat ze geen Walker ergens aan de ketting leggen en wat experimenten gaan doen. Hoelang kunnen ze zonder eten? Hoe kunnen ze makkelijk dood? Zijn ze te kalmeren? Wat zijn primaire zintuigen, en zijn deze te misleiden (reuk bijvoorbeeld).
Meer drama dan logica deze serie...
Ik denk dat de schrijvers van de show gewoon geen zin hebben in een zombie-aanval op de farm.quote:Op maandag 14 november 2011 00:08 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Hebben ze trouwens al "verklaard" waarom die ranch eigenlijk zo zombie-vrij is? Nogal vreemd dat er een complete zwerm zombies over de highway loopt, groepjes in de bossen zitten en geen enkele de ranch lijkt te kunnen vinden (uitgezonderd de put-zombie)?
omdat er een hek omheen staatquote:Op maandag 14 november 2011 00:08 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Hebben ze trouwens al "verklaard" waarom die ranch eigenlijk zo zombie-vrij is? Nogal vreemd dat er een complete zwerm zombies over de highway loopt, groepjes in de bossen zitten en geen enkele de ranch lijkt te kunnen vinden (uitgezonderd de put-zombie)?
Gewoon kijken. Zulke dingen worden wel vaker verklaard later in een seriequote:Op maandag 14 november 2011 00:12 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Met andere woorden, een officiele verklaring is er niet. Ik heb dus niks over het hoofd gezien. Tnx!
Ja, bovendien zijn zombies vleeseters. Die boerderij heeft 1 paard en verder geen vee.quote:Op maandag 14 november 2011 00:12 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Met andere woorden, een officiele verklaring is er niet. Ik heb dus niks over het hoofd gezien. Tnx!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |