quote:Op zondag 13 november 2011 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een clafoutis is eigenlijk een soort beslag met veel kersen erdoor dat gebakken wordt, wat was de hema variant? Iets met slagroom?
Het ziet eruit als flan.quote:Op zondag 13 november 2011 12:27 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.hema.nl/winkel/gebak/taarten/bosvruchten-clafoutis-(6344623)
Nou, de suiker klopt in ieder gevalquote:Op zondag 13 november 2011 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Een gevuld deegkorst met een soort pudding?
LOL
Een klassieke clafoutis, je slaat eieren,room en melk, suiker en meel tot een beslag, snufje zout, eventueel met wat Kirschwasser, of marsepeijn
Daar doe je veel kersen (ontpit) door en giet dit in een lage beboterde vorm en bakt dit in de oven.
Ingredientendeclaratie van de Hema variatie
Slagroom (melk) (slagroom, suiker, emulgator: E471, stabilisator: E407), water, tarwebloem, margarine (plantaardig vet, plantaardige olie, water, emulgator: E471, voedingszuur: E330, vitamine A, kleurstof: E160a, vitamine D3), witte basterdsuiker (suiker, invertsuikerstroop), suiker, gelei (glucose- fructosestroop, water, suiker, verdikkingsmiddel: E440, zuurteregelaars: E330, E332, E333, aroma, zout), 2% zwarte bessen, 2% rode bessen, 2% frambozen, gemodificeerd aardappelzetmeel, glucose, 1% bramen, maïszetmeel, magere melkpoeder, stabilisatoren: E450, E466, E263, E339, volle melkpoeder, eigeelpoeder, plantaardige olie, citroenrasp (suiker, citroenschil, zuurteregelaar: E330, gemodificeerd aardappelzetmeel, aroma, conserveermiddel: E220), dextrose, rijsmiddel: E500, zout, aroma, tarwezetmeel, plantaardig vet gehard, emulgatoren: E472a, E471, vruchten- en plantenextract, kleurstof: E160a, plantaardig vet, verdikkingsmiddel: E407.
Een kroket was oorspronkelijk een ragout met een korstje...quote:Op zondag 13 november 2011 12:31 schreef borisz het volgende:
ja het is een verkapte pudding met vruchten erin.. Maar goed het was gratis
.
.
LOLquote:Op zondag 13 november 2011 12:38 schreef LieLie het volgende:
Mensen, we praten nu wel erg OnSubForum.. misschien moet iemand even over voetbal beginnen?
Geen voetbal dit weekend.quote:Op zondag 13 november 2011 12:38 schreef LieLie het volgende:
Mensen, we praten nu wel erg OnSubForum.. misschien moet iemand even over voetbal beginnen?
Kunnen die gasten eindelijk eens die miljoenen die ze teveel verdienen in de economie pompenquote:
Hollander!quote:Op zondag 13 november 2011 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waarom al dat hoogstaande gezeik over voedsel nou echt nodig isMet fotografie hebben mensen die neiging ook al
Ik las vanmorgen een topic over bakkers en het restauranttopic en soms draven mensen echt te ver door zeg
De balans is lastig denk ik. Maar van een beetje doordraven worden dingen vaak wel beter. Betere foto's, betere gerechten als je technieken beheerst of smaken begrijpt, mooier haar als je je enorm verdiept in het soort haar dat je hebt en alle producten die je wel en niet kunt gebruiken en op welke manier en wanneer er vocht bij moet en wanneer proteïnenquote:Op zondag 13 november 2011 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af waarom al dat hoogstaande gezeik over voedsel nou echt nodig isMet fotografie hebben mensen die neiging ook al
Ik las vanmorgen een topic over bakkers en het restauranttopic en soms draven mensen echt te ver door zeg
Ik vind het ook vaak doorschieten, maar volgens mij gebeurd dat in zekere mate vanzelf als je fanatiek bent in een hobby (ik zie dat bij mezelf ook overigens).quote:Op zondag 13 november 2011 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ja, maar dat is ook zo als je van die wijn of whisky discussies ''op hoog niveau'' hebt waarbij mensen de perfectie proberen na te strevenquote:Op zondag 13 november 2011 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
Integenstelling tot die zatlappen kunnen de mensen die met fotografie of eten bezig zijn wel fotograferen of koken, maar die leuteraars niet voetballen.quote:Op zondag 13 november 2011 12:47 schreef borisz het volgende:
[..]
.
Mensen ouwehoeren ook uren over voetbal. Die pass was niet perfect, maar wat als Pietje de bal nu naar Henkie had gespeeld etc.
Hear hearquote:Op zondag 13 november 2011 12:40 schreef PdeHoog het volgende:
Oh my, noem het geen kiekje!quote:Op zondag 13 november 2011 12:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vind het ook vaak doorschieten, maar volgens mij gebeurd dat in zekere mate vanzelf als je fanatiek bent in een hobby (ik zie dat bij mezelf ook overigens).
Maak je jezelf daar niet ook schuldig aan? Volgens mij ben jij ook slecht in staat een kiekje gewoon als een leuk kiekje te zien?
Oh shit, het schoot er ineens uitquote:
B&BP?quote:Op zondag 13 november 2011 13:00 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik wil gewoon lekker eten kunnen makenTechnieken en kennis van zaken helpen hier bij, maar zijn voor mij niet het doel. Net als schuimpjes, zalfjes en cremepjes waar sommige restaurants mee smijten. Ziet er leuk uit hoor, maar een grote schotel rijst met stoofpot zoals ik gister op tafel zette spreekt mij véél meer aan
![]()
En qua desserts hou ik het ook simpel. Een B&BP zoals gister. of flensjes met dadelsaus en ijs.. simpel en doeltreffend. Dat vind ik leuk: de producten zelf hun werk laten doen
*Opvangt.*quote:
Jaaa! En daarna het over voetbal gaan hebbenquote:Op zondag 13 november 2011 13:23 schreef freecell het volgende:
/irritatiemodus
Zal ik een kiekje maken van mijn zelfgemaakte kwarktaart uit een pakje?
/irritatiemodus off
Koewlquote:Op zondag 13 november 2011 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaaa! En daarna het over voetbal gaan hebben
Waarom? Omdat het kan?quote:Op zondag 13 november 2011 13:26 schreef LieLie het volgende:
Over voedsel gesproken, ik ga straks olijfolie en honing in mijn haar smeren. Mogelijk met wat kokosmelk erbij
Gewoon de beuk erinquote:Op zondag 13 november 2011 13:28 schreef TAV74 het volgende:
Laten we het over handbal hebben![]()
Kijken of ik het overleef vanmiddag, tegenstander is fysiek nogal sterk weet ik van vroeger![]()
Later dus
Zeker om met zijn tweeen te doen, elkaar inolieen...quote:Op zondag 13 november 2011 13:32 schreef freecell het volgende:
Brrr, jij liever dan ik
Al is warme olie vaak wel een goede inderdaad.
Dat zal lekker ruikenquote:Op zondag 13 november 2011 13:26 schreef LieLie het volgende:
Over voedsel gesproken, ik ga straks olijfolie en honing in mijn haar smeren. Mogelijk met wat kokosmelk erbij
hmmmm.quote:Op zondag 13 november 2011 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker om met zijn tweeen te doen, elkaar inolieen...
ik heb het niet echtquote:Op zondag 13 november 2011 13:36 schreef Bluezz het volgende:
Ik zet me schrap voor de taart uit het pakje
In het begin wel. Daarna ben ik meer gegaan naar "vrijheid, blijheid" en "alles is goed zolang je zelf tevreden bent". En je hoort / ziet mij er allang niet meer over posten omdat ik mezelf ook erger aan dat soort dingen. Mensen hebben ook hele andere standaarden en criteria.quote:Op zondag 13 november 2011 12:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik vind het ook vaak doorschieten, maar volgens mij gebeurd dat in zekere mate vanzelf als je fanatiek bent in een hobby (ik zie dat bij mezelf ook overigens).
Maak je jezelf daar niet ook schuldig aan? Volgens mij ben jij ook slecht in staat een kiekje gewoon als een leuk kiekje te zien?
Komen jullie ze langsbrengen? Mag je mee-eten en spelen we daarna Carcassonnequote:Op zondag 13 november 2011 13:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat zal lekker ruiken
Er staan nu speculaascupcakes in de oven en die ga ik straks decoreren met kaneeltopping en de kruidnootjes die ik vanmorgen gebakken heb
Ben benieuwd
Gelukkigquote:
Goed plan. Ik ga maar eens het jaarverslag van FrieslandBank uitpluizen voor een opdrachtquote:Op zondag 13 november 2011 14:31 schreef PdeHoog het volgende:
Nu maar aankleden en nuttige dingen doen
Hier ook! Zou eens even buiten voelen. Bepalen of ik nu toch echt een winterjas uit de kast moet gaan halenquote:
Je ging eend rokenquote:Op zondag 13 november 2011 16:26 schreef LieLie het volgende:
Ik ga iets met eend doen, met een stamppotje erbij met paddestoelen en gecaramelisseerde ui.
Jep, nog even zien hoe ik dat precies ga doenquote:Op zondag 13 november 2011 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je ging eend roken![]()
Hoe bereiden jullie een eendeborstfilet normaal gesproken? De laatste keer dat ik er eentje maakte was hij nog helemaal rood van binnen![]()
Ondanks de 8 minuten op de vetlaag en 3 minuten op de andere kant EN 5-10 minuten rusten.
Ik had ook nog gezegd dat je het na het bakken nog een tijdje in de oven moest laten nagaren op ca. 130 graden.quote:Op zondag 13 november 2011 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je ging eend roken![]()
Hoe bereiden jullie een eendeborstfilet normaal gesproken? De laatste keer dat ik er eentje maakte was hij nog helemaal rood van binnen![]()
Ondanks de 8 minuten op de vetlaag en 3 minuten op de andere kant EN 5-10 minuten rusten.
Injecteren met grand marnierquote:Op zondag 13 november 2011 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op zondag 13 november 2011 16:43 schreef LieLie het volgende:
en dan gaat hij nog eventjes in de oven. Daarna rusten en hij is goed.
Ok. Volgende keer toch de oven danquote:Op zondag 13 november 2011 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had ook nog gezegd dat je het na het bakken nog een tijdje in de oven moest laten nagaren op ca. 130 graden.
Maar niet als ik hem bij een oosters getint gerecht wil maken hequote:Op zondag 13 november 2011 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Injecteren met grand marnier
Speklaag insnijden in fijn wiebertjes patroon en langzaam bakken op de huid tot rosé, daarna even de vleeskant carameliseren.
Klassieke sinaasappelsaus erbij met sinaasappelfilets als garnering, rode kool, spruiten en bloemige aardappels
Ja, dát hangt van de temperatuur van je vet af en de grootte van je filet hé? Je bent toch geen ui ofzo?quote:Op zondag 13 november 2011 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar niet als ik hem bij een oosters getint gerecht wil maken heBTW, wat voor tijden hebben we het dan over? Ik kan niet inschatten wanneer een eendeborst rose is van binnen eigenlijk
Nou, ik kan ook mensen aan het huilen krijgen hoorquote:Op zondag 13 november 2011 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dát hangt van de temperatuur van je vet af en de grootte van je filet hé? Je bent toch geen ui ofzo?
quote:Op zondag 13 november 2011 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dát hangt van de temperatuur van je vet af en de grootte van je filet hé? Je bent toch geen ui ofzo?
Zolang dat niet van de geur is heb ik er geen bezwaar tegen.quote:Op zondag 13 november 2011 16:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, ik kan ook mensen aan het huilen krijgen hoor
Of gewoon Sam op schootquote:Op zondag 13 november 2011 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Brrr nog steeds koud.. schapenvachtje + dekentje inzetten dan maar
De geur van uien maakt mensen toch ook niet aan het huilen? Het is toch een of ander stofje in de ui?quote:Op zondag 13 november 2011 17:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zolang dat niet van de geur is heb ik er geen bezwaar tegen.
Ja de muis van je duim en dan zachtjes drukken op je "muis" en vlees en kijken hoeveel 't inveert; duim tegen wijsvinger is rosé duim tegen middelvinger is medium en duim tegen pink is schoenzool.quote:
Ik was heel lekker warm, maar ik moest mijn haar uitspoelen met koud water wat dat is beter, maar brr, nu is mijn hoofd koudquote:Op zondag 13 november 2011 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Brrr nog steeds koud.. schapenvachtje + dekentje inzetten dan maar
Ik ga proberen het te onthoudenquote:Op zondag 13 november 2011 17:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja de muis van je duim en dan zachtjes drukken op je "muis" en vlees en kijken hoeveel 't inveert; duim tegen wijsvinger is rosé duim tegen middelvinger is medium en duim tegen pink is schoenzool.
Handig voor de biefstukjes ook dusquote:Op zondag 13 november 2011 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Werkt ook met rundvleeszo test ik het eigenlijk altijd
De truc is de temperatuur van je vet goed te hebben, en die verschilt per vleessoort en de dikte van het stuk dat je bakt. Er zijn ezelsbruggetjes e.d. maar het blijft een beetje een gevoelskwestie.quote:Op zondag 13 november 2011 17:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Handig voor de biefstukjes ook dusDa's goed nieuws
Misschien leer ik die dan ook eens op een reproduceerbare manier te bereiden
Amandelen zijn heel gezond!quote:Op zondag 13 november 2011 17:29 schreef z80 het volgende:
sinterklaas is weer in het land dus het mag weer. lekker een stuk marsepein naar binnen aan het werken.![]()
beter maar niet kijken wat de voedingswaarde is.
Marsepein bevat ook veel calorieën, dus je krijgt ook nog veel energie van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |