abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104433857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:59 schreef BraveDribbel het volgende:
Maar het feit dat je een CDS van bv Griekenland kon kopen zonder de onderliggende staatsobligatie van Griekenland te bezitten is toch gewoon absurd?? Dat is alleen maar goed dat ze dat hebben verboden.

Anders krijg je dus partijen die in grote mate CDS Griekenland opkopen en daarna gaan roepen dat er problemen zijn met de Griekse economie, waardoor zij miljarden opstrijken door de uitkering van de CDS. (zo is het in werkelijkheid niet helemaal gegaan, maar het is maar een voorbeeld)

Zoals zuchtje al zegt, je kan het vergelijken als brandverzekering op het huis van de buren. Als jij die verzekering hebt, dan heb je een enorme incentive om het huis van de buren in de fik te steken, wat natuurlijk niet optimaal is economisch/sociaal gezien...
Ga eens enorm hard roepen dat er problemen zjin met de Duitse economie.

Het zal je niet veel opleveren.

Pas geleden kwam er een grafiekje op FOK voorbij waarop de rente die verschillende Europese landen vanaf 2000 betaald hebben. Bleek tot ~2008 volledig gelijk op te lopen. Hoe was dat in GHN mogelijk?? Had er toen maar iemand geroepen dat er iets volledig mis zat bij de Griekse economie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_104434547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ga eens enorm hard roepen dat er problemen zjin met de Duitse economie.

Het zal je niet veel opleveren.

Daar ben ik het met je eens, maar dachten veel mensen dit ook niet over de Franse economie? Werd vaak gezien als de sterkhouder samen met Duitsland in de Eurozone, maar nu staan ook zij te wankelen... Dus het kan wel degelijk effect hebben (al dan niet terecht daar niet van...)
  woensdag 16 november 2011 @ 14:22:49 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104435318
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

Enige punt waarop het dan nog een rol kan spelen is dat je misschien voorkomt dat bepaalde partijen tot verkoop moeten over gaan omdat de rating te laag wordt. Maar een goed risicomanager kijkt naar het risico en niet alleen naar de rating denk ik.
Het is denk ook weer een symptoom van het feit dat fondsbeheerders beleggen voor relatieve returns (een index verslaan). Veel (pensioen)fondsen hebben regels hoeveel je mag beleggen in een bepaalde risico catagorie. Als ik een fundmanager ben en ik moet 10 miljard beleggen in AAA-rated debt, dan pak ik natuurlijk liever Frankrijk dan Duitsland want dat geeft me 1,9% extra jaarlijks rendement. Natuurlijk zijn die Franse leningen riskanter dan Duitse maar ik kan binnen de regels 1,9% extra jaarlijks rendement halen dus doe ik dat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2011 @ 14:40:42 #34
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_104436004
http://www.federalreserve.gov/releases/cp/volumestats.htm

Sinds juli ongeveer kan je mooi zien wat er met het vertrouwen is gebeurd :P
The more debt, the better
pi_104438931
http://gonzalolira.blogsp(...)n-europeand-its.html

Zijn er nog bond-experts in de zaal die het niet eens zijn met Gonzalo Lira of moet ik nog snel ff een extra rondje gaan pinnen.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:06:38 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104476173
quote:
Fed Now Largest Owner of U.S. Gov’t Debt—Surpassing China

(CNSNews.com) - At the close of business on Tuesday, the debt of the federal government exceeded $15 trillion for the first time--with the largest single owner of the publicly held portion of that debt being the Federal Reserve.

Over the past year, as the Federal Reserve massively increased its holdings of U.S. Treasury securities and entities in China marginally decreased theirs, the Fed surpassed the Chinese as the top owner of publicly held U.S. government debt.

In its latest monthly report, the Federal Reserve said that as of Sept. 28, it owned $1.665 trillion in U.S. Treasury securities. That was more than double the $812 billion in U.S. Treasury securities the Fed said it owned as of Sept. 29, 2010.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_104615727
Binnenkort gaat er iets bijzonders gebeuren op http://www.usdebtclock.org/
pi_104617980
quote:
6s.gif Op maandag 21 november 2011 00:35 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Binnenkort gaat er iets bijzonders gebeuren op http://www.usdebtclock.org/
Je doelt op de debt-to-GDP die door de 100% gaat? *)
pi_104618025
Daar zijn we nu in ieder geval doorheen. Alhoewel, external-debt-to-gdp staat nog net onder de 100.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_104618034
Zie "Gross Debt to GDP", die staat nu op 99,9985620%.
(vakje rechtsboven het grote "US Total Debt"-vak in het midden)
pi_104618562
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 05:43 schreef dvr het volgende:
En er overheen! *O*
For great justice!
pi_104619154
Aiai, wat een mijlpaal. Ben benieuwd of de Congressional Budget Office het met de cijfers eens is en er een persberichtje aan waagt. Iets zegt me van niet.. :)
pi_104619353
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 04:06 schreef dvr het volgende:

[..]

Je doelt op de debt-to-GDP die door de 100% gaat? *)
Ik doelde er eigenlijk op dat de "US National Debt" (linksboven) boven het "US Gross Domestic Product" (rechts boven het midden) zou uitstijgen. Want dat er ook een percentage staat was me nog niet eens opgevallen. :@

Wel een beetje raar: als ik kijk naar de definitie van het percentage "Gross Debt to GDP ratio", dan kom ik tot de conclusie dat dat exact hetzelfde is als de "US National Debt" gedeeld door het "US Gross Domestic Product". Maar alhoewel het percentage nu nét boven de 100% uitkomt, terwijl de "US National Debt" ($15.031.664...) op dit moment nog nét lager is dan het "US Gross Domestic Product" ($15.031.719...). Maar ook die zal er binnenkort toch echt overheen gaan.

Zal vast met een kleine correctiefactor of een afrondingsfout ofzo te maken hebben.
  maandag 21 november 2011 @ 10:35:58 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104621065

Ik kan niet wachten tot die yields in de VS ook uit de hand gaan lopen en ze daar iets gaan leren over de beperkingen van een centrale bank om daar controle over te houden.
Mijn reisverslagen
pi_104624216
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:35 schreef SeLang het volgende:
Ik kan niet wachten tot die yields in de VS ook uit de hand gaan lopen en ze daar iets gaan leren over de beperkingen van een centrale bank om daar controle over te houden.
Hopelijk gebeurt dat eerder dan dat de ECB*/politiek denkt dat de Amerikaanse methode succesvol is geweest en het zelf toe gaat passen.

* ECB zal wel weten dat het niet zo is, maar wordt door de politiek onder druk gezet om met iets te komen.
pi_104624543
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:15 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Maar alhoewel het percentage nu nét boven de 100% uitkomt, terwijl de "US National Debt" ($15.031.664...) op dit moment nog nét lager is dan het "US Gross Domestic Product" ($15.031.719...). Maar ook die zal er binnenkort toch echt overheen gaan.
En inderdaad... ;)
  maandag 21 november 2011 @ 12:47:20 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104625146
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hopelijk gebeurt dat eerder dan dat de ECB*/politiek denkt dat de Amerikaanse methode succesvol is geweest en het zelf toe gaat passen.

* ECB zal wel weten dat het niet zo is, maar wordt door de politiek onder druk gezet om met iets te komen.
Ik denk zelf dat de VS pas in gevaar komt als de eurocrisis is opgelost. De eurocrisis is de perfecte bliksemafleider.
Mijn reisverslagen
pi_104629181
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 05:43 schreef dvr het volgende:
Staatsschuld VS boven 100 procent
pi_104629389
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 21 november 2011 @ 14:44:50 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104629477
quote:
Dit is echter veel interessanter nieuws:

quote:
U.S. Debt Supercommittee Ready to Announce Failure

A debt-reduction committee with special powers that was supposed to dissolve congressional gridlock in Washington is instead on the brink of failure, setting the stage for $1.2 trillion in automatic spending cuts.

http://www.bloomberg.com/(...)ailure-of-talks.html
Met een beetje geluk leidt dat tot een verdere downgrade van de USA
Mijn reisverslagen
pi_104629618
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 14:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Ik denk niet dat die 1,2 biljoen veel gaan uitmaken eerlijk gezegd :'). Das zeker over een periode van 10 jaar?
pi_104629779
quote:
Gaat niet gebeuren, want die bezuiniging gaat sowieso door, maar nu met de kaasschaaf. Die club ging alleen over het verdelen van de bezuinigingen.
  maandag 21 november 2011 @ 14:56:17 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104629974
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die 1,2 biljoen veel gaan uitmaken eerlijk gezegd :'). Das zeker over een periode van 10 jaar?
Het is inderdaad een druppel op een gloeiende plaat

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:51 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, want die bezuiniging gaat sowieso door, maar nu met de kaasschaaf. Die club ging alleen over het verdelen van de bezuinigingen.
Dat is nog maar de vraag, want nu is er opeens minder geld voor allerlei hobby projectjes die nodig zijn voor herverkiezing van de messias. Maar als het congress alsnog onder die $1,2T gaat proberen uit te komen dan leidt dat waarschijnlijk wel tot een verdere downgrade.
Mijn reisverslagen
pi_104631256
quote:

[..]

[..]

Dit artikel legt uit waarom gridlock uiteindelijk leidt tot een deficit reduction van iets van 7 met heeeeeel veel nullen: http://finance.yahoo.com/(...)w-may-133350281.html

En dat legt indirect ook uit waarom het nogal los zal lopen met de rating van de USA. Het simpelweg niet verlengen van tax cuts levert al deze bedragen op, het niet indexeren van budgetten en andere bedragen de rest.

Vergelijk dat eens met europa :)
  maandag 21 november 2011 @ 15:44:09 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104631947
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dit artikel legt uit waarom gridlock uiteindelijk leidt tot een deficit reduction van iets van 7 met heeeeeel veel nullen: http://finance.yahoo.com/(...)w-may-133350281.html

En dat legt indirect ook uit waarom het nogal los zal lopen met de rating van de USA. Het simpelweg niet verlengen van tax cuts levert al deze bedragen op, het niet indexeren van budgetten en andere bedragen de rest.

Vergelijk dat eens met europa :)
Maar dat gaat om het niet verlengen van dingen die vanzelf aflopen. Met andere woorden, dat zit dan toch al in de geprojecteerde budgetten voor de toekomst (waar ook de CRA's vanuit gaan)?

Een gridlock waarbij de $1,2T cuts van die augustus deal doorgaan leidt niet tot een downgrade want die $1,2T is ingecalculeerd. Maar mocht men die $1,2T uiteindeijk niet doorvoeren dan wacht er een downgrade, begrijp ik tenminste van een van de CRA's
Mijn reisverslagen
pi_104631953
Dat werken met wetgeving die om de zoveel tijd verlengd moet worden omdat het anders vervalt is toch iets wat ze wel goed op de rails hebben in de VS.
pi_104634165
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat gaat om het niet verlengen van dingen die vanzelf aflopen. Met andere woorden, dat zit dan toch al in de geprojecteerde budgetten voor de toekomst (waar ook de CRA's vanuit gaan)?

Een gridlock waarbij de $1,2T cuts van die augustus deal doorgaan leidt niet tot een downgrade want die $1,2T is ingecalculeerd. Maar mocht men die $1,2T uiteindeijk niet doorvoeren dan wacht er een downgrade, begrijp ik tenminste van een van de CRA's
Daar zit wat in t.a.v. CRA's en projecties, maar uiteindelijk is een relatief geringe belastingverhoging voldoende om enorm veel geld binnen te roeien. En dan komt vwb personal income tax de USA van een enorm lage basis af, in tegenstelling tot Europa. Vreemd genoeg is het voor corporate income tax precies omgekeerd, en dat heb ik nooit begrepen.
pi_104635084
quote:

Pray and delay
:')
One man's trash, another man's treasure.
pi_104636558
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 16:52 schreef Arkai het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pray and delay
:')
wel lekker warm in die kamer :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104636741
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')