Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.quote:Op zaterdag 12 november 2011 03:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat die bussen gewoon begrensd horen te zijn. Ook een Qliner-bus mag nergens harder dan 100 KM/u.
De Qliner-bussen van Connexxion (nu dus in het noorden alleen nog lijn 350) zijn allemaal begrensd op ~100 KM/u.
Inderdaad. Maar we zullen zien hoe snel deze gaatquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef Bitlord het volgende:
Ach, alweer een nieuw topic? Deze ging toch minder snel dan somiige voorgaanden.
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.
En waarom zouden ze eigenlijk begrenst moeten zijn? Als alle stoelen beschikken over veiligheidsriemen mogen ze ook gewoon 120 rijden. Die nieuwe Qliners hebben namelijk geen staanplaatsen meer.
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.
Begrenzen op meer dan 110 KM/u zou dus onlogisch zijn.
Of misschien heeft de buschauffeur een Jedi Trick gebruikt...quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.
Begrenzen op meer dan 110 KM/u zou dus onlogisch zijn.
Wat ons terugbrengt bij mijn vraag, óf die dingen dus begrensd zijn of niet. Aangezien er hier verschillende dingen over gezegd worden, ga ik daar dus geen uitsluitsel over krijgen hier. Geeft niet; niet gevraagd is altijd mis.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat ziet eruit als Utrecht Overvecht
Nah, ik vraag het in de kantine nog wel eens aan één van de Qbuzz-chaufsquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt het hier proberen denk ik: http://casfiles.net/arriva/phpbb3/
Dat krijg ik als ik Qbuzz-forum intik
Dat rijden ze niet. Als jij meent te zien dat ze 110 rijden zou ik een bril overwegen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.
Goeie comeback zeg!quote:Op zondag 13 november 2011 11:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat rijden ze niet. Als jij meent te zien dat ze 110 rijden zou ik een bril overwegen.
kilometerteller afwijking.quote:Ik heb de cc standaard op 100 staan en als je dan ingehaald wordt door een Qliner dan rijdt die dus echt wel harder dan 100.
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdagquote:Ontopic: Rijdt Arriva eigenlijk altijd al op 315? Ik zag vandaag een 315 van Arriva rijden maar ik meende dat Connexxion daar eerst op reed.
Nee, niet en ja.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:42 schreef Pallas-Athene het volgende:
Weet iemand wanneer de soap in de regio Utrecht is afgelopen?
Wanneer worden daar eens knopen doorgehakt om iemand de concessie toe te wijzen?
Of is het in bezwaar gaan een never ending story?
Laten we het daar maar op houden dan. En bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kilometerteller afwijking.
[..]
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdag
en op alle tussen liggende dagenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kilometerteller afwijking.
[..]
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdag
twitter:Ockels twitterde op donderdag 24-11-2011 om 10:17:24Groningen Superbus staat om 11 uur op Gr Markt en zal rondje rijden St. Jansstraat Schuitendiep Zuiderdiep À kerkhof Vismarkt Gr. markt reageer retweet
zo te zien waren het niet de gasploffersquote:Op donderdag 24 november 2011 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz Zuid-Oost Fryslân moet het met vier bussen minder doen. Was vanochtend brand bij de stalling in Oosterwolde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)j-brand-Oosterwolde-
Ik vraag me af welke bussen het waren.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz Zuid-Oost Fryslân moet het met vier bussen minder doen. Was vanochtend brand bij de stalling in Oosterwolde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)j-brand-Oosterwolde-
2012 iigquote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke bussen het waren.
4 stuks MAN Lions City zo te zien.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke bussen het waren.
ik heb een aanvulling. Kwamen er zo'n tien jaar geleden Volvo's uit Zweden naar Groningen, nu gaat een groot deel van de Waterlandse meuk naar Zweden. Arriva heeft daar net een grote concessie gewonnen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:31 schreef marcel.nl het volgende:
Heeft iemand al gehoord wat er gaat gebeuren met de Waterland bussen (ex-groningse bussen) die in Waterland rijden en al die TCR-bussen die men daar ook inzet ?
Het is wel snel gegaan, die 6 jaar Arriva Waterland, voor mijn gevoel is het amper 2, 3 jaar geleden ofzo dat zij begonnen.
Dat waren ze eerst toch ook al?quote:
En dat komt omdat de teller van de bus de werkelijke snelheid aangeeft en jouw teller afwijkt. Als ik achter een vrachtwagen rijd met mijn eigen auto staat de teller ook tegen de 100 aan te wijzen, maar zo hard gaat dat ding dan echt niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:35 schreef classpc het volgende:
[..]
Goeie comeback zeg!
Heb jij weleens achter een Qliner gereden op de snelweg die z'n vertraging probeerde te beperken? Ik heb de cc standaard op 100 staan en als je dan ingehaald wordt door een Qliner dan rijdt die dus echt wel harder dan 100.
Dus ik vraag me af of die Qliners dan überhaupt wel een begrenzer erop hebben. Lijkt me van niet dan, want dan ga je ze niet op een snelheid boven de 100 begrenzen. Dat is gewoon onlogisch.
Ontopic: Rijdt Arriva eigenlijk altijd al op 315? Ik zag vandaag een 315 van Arriva rijden maar ik meende dat Connexxion daar eerst op reed.
Nadat Arriva een vervoerscontract in Malmö verloor.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb een aanvulling. Kwamen er zo'n tien jaar geleden Volvo's uit Zweden naar Groningen,
Stockholm (Råsta, Lunda/Solna, Sundbyberg en Bromma), plus twee sneltramlijnen en een spoorlijntje.quote:nu gaat een groot deel van de Waterlandse meuk naar Zweden. Arriva heeft daar net een grote concessie gewonnen.
quote:Controleur Connexxion ernstig mishandeld
HAARLEM Een controleur van Connexxion is vrijdagavond rond 22.30 uur in het centrum van Haarlem ernstig mishandeld door een groep jongeren.
In de Zuidtangent wilde de controleur de jongen een boete geven voor het roken van een sigaret in de bus. De jongen probeerde te vluchten en er ontstond een vechtpartij in de bus.
Een groep van acht andere jongeren probeerden de jongen bij de bushalte te ontzetten. De vechtpartij ging buiten verder en daarbij werd de controleur in zijn gezicht geslagen en werd er een fiets op de man gegooid.
Bij aankomst van de politie was de groep inmiddels gevlucht. De controleur wist de rokende jongen, een 18-jarige Haarlemmer, vast te houden. Hij is door de politie aangehouden. De controleur raakte flink gewond in zijn gezicht en moest voor behandeling naar het ziekenhuis worden gebracht. De politie heeft een onderzoek ingesteld en is op zoek naar de overige verdachten.
Bron: RTV Noord-Holland.
quote:Kopstoot voor Zwarte Piet
ALMERE - Twee Zwarte Pieten in Almere zijn belaagd vanwege hun geschminkte huid. Een negroïde man kon niet verkroppen dat het duo verkleed was als knechten van Sinterklaas, dat hij een van hen een kopstoot gaf.
In een bus ter hoogte van halte Kruidenwijk uitte de belager zijn onvrede over de verkleed- en schminkpartij. De belager werd boos en pakte een van de mutsen af. Toen hij daarmee de bus uitliep, ging een van de pieten hem achterna. Deze moest dit bekopen met een kopstoot, meldt Dichtbij Almere.
Een getuige vertelt dat omstanders de verklede mannen niet te hulp schoten.
Bron: De Telegraaf.
Bazenactiequote:Buschauffeur verlaat bus, regelt lift en pakt stenengooier
Een buschauffeur in Benschop liet de jongens die een ruit van zijn bus ingooiden, niet ontkomen. Hij stopte zijn bus, verliet die samen met een passagier en de twee hielden een passerende auto aan. Gezamenlijk kregen ze de stenengooiers te pakken.
De man zag de jongens wegrennen en besloot de achtervolging in te zetten, zo meldt RTV Utrecht op hun website. De 15-jarige pubers, afkomstig uit Benschop en Lopik werden door de mannen in hun kraag gevat en door agenten afgevoerd naar het politiebureau. Dit gebeurde gisteren rond het middaguur.
De jongen uit Benschop had de steen gegooid, tegen hem werd proces-verbaal opgemaakt. De jongen uit Lopik mocht gaan.
Bron: Algemeen Dagblad.
Dank voor de uitlegquote:Op zondag 27 november 2011 23:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En dat komt omdat de teller van de bus de werkelijke snelheid aangeeft en jouw teller afwijkt. Als ik achter een vrachtwagen rijd met mijn eigen auto staat de teller ook tegen de 100 aan te wijzen, maar zo hard gaat dat ding dan echt niet.
Gaat alleen op bij lange reizen op 1 lijn. En op die lijnen is het maximale bedrag vaak afgetopt. Dit is in ieder geval zo op de 315 en 350. Verder gaat het niet op als je overstapt, want dan check je dus opnieuw in en loopt de teller weer vanaf 0.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:49 schreef Paxcon het volgende:
Hopelijk is dit de goede plek, maar weet iemand of er een maximumbedrag is dat van je OV kaart wordt afgeschreven als je een busreis van begin tot eind meemaakt? Als je gewoon in de bus een kaartje koopt, kost dat (hier tenminste) 6 euro. Kan dit met je OV-kaart meer worden, aangezien je dan per kilometer betaalt?
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gaat alleen op bij lange reizen op 1 lijn. En op die lijnen is het maximale bedrag vaak afgetopt. Dit is in ieder geval zo op de 315 en 350. Verder gaat het niet op als je overstapt, want dan check je dus opnieuw in en loopt de teller weer vanaf 0.
Precies afgetopt op ¤16,11 zeker?quote:Traject | Vervoerbewijs | Prijs | Reductie
----------------------------------------------------------
van Station in Leeuwarden naar Station in Alkmaar | OV-chipkaart | ¤ 16,11 | ¤ 10,63
van Station in Leeuwarden naar Broekerweg in Heerhugowaard | OV-chipkaart | ¤ 15,07 | ¤ 9,94
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...quote:Op woensdag 30 november 2011 21:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Precies afgetopt op ¤16,11 zeker?
dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubusquote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaartquote:Op donderdag 1 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubus
Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart)quote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesquote:Op donderdag 1 december 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaart
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..quote:Op donderdag 1 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesvooral omdat je dus echt 2u kan tuffen met Qliners
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )quote:Op donderdag 1 december 2011 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..
Van 9292ov.nl:quote:Op donderdag 1 december 2011 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )
maar goed.. de 310 + 304 + 312 => Win!106 KM oid voor 6,- :-P Eat That OV-ShitKaart
Anders zo`n 13,28![]()
quote:Ritkaarten
Indien u niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op de Qliners 315, 325 of 335 een Ritkaartje aanschaffen. U betaald een hoger tarief dan met de OV-chipkaart. Een Ritkaartje is verkrijgbaar in 3 varianten met een tarief van ¤ 2,00 , ¤ 4,00 en ¤ 6,00. U betaalt voor de afstand die u wilt afleggen.
Tariefberekening:
Voor een overzicht van een stad-stad matrix: klik hier.
De ritkaart is verkrijgbaar bij de chauffeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
Het zijn ritkaarten; nee dus.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het zijn ritkaarten; nee dus.
Tenzij je een dagkaart hebt van ¤14,-, maar aangezien zo'n zelfde dagkaart volgens 9292ov.nl op lijn 315 ¤14,50 kost, zullen de dagkaarten van beide lijnen wel niet uitwisselbaar zijn..
En waarom parkeer jij een MB O408 op mijquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.
En waarom zouden ze eigenlijk begrenst moeten zijn? Als alle stoelen beschikken over veiligheidsriemen mogen ze ook gewoon 120 rijden. Die nieuwe Qliners hebben namelijk geen staanplaatsen meer.
Het antwoord was al gegevenquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
Baasquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Echte bazen wrijven het er dan nog even extra in.
Ik zal je even uit de droom helpen, ook de snelheidsmeter van een bus of vrachtwagen wijkt af maar dat mag max 2% zijn terwijl dat van een auto idd rustig 10% kan zijn. Tacho wordt jaarlijks geijkt maar desondanks kan de snelheidsmeter dus afwijken. Het ijken van de snelheidsmeter kan ook niet omdat er te veel factoren zijn waarop je geen invloed hebt zoals banden slijtage...quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
omdat dat in nederland alleen geld binnen de bebouwde komquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:53 schreef springer1980 het volgende:
Maar even wat anders, ik rij dagelijks in België en alle Belgische bussen hebben links achterop een sticker om automobilisten te helpen herinneren dat een bus voorrang heeft bij het weg rijden bij een halte. Waarom hebben we dat niet hier in Nl? Zie vrijwel dagelijks dat een automobilist "vergeet" om een bus voorrang te verlenen als hij aangeeft weg te willen rijden bij een halte.
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]En een hoger tarief dan met de OV-Chipkaart? Nou, ik vraag het me af op sommige trajecten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zo lekker klantvriendelijk: vroeger was het lekker duidelijk: een strippenkaart in de voorverkoop was goedkoper dan in de bus. Tegenwoordig moet je eerst maar uitvogelen wat je reis per OV-chipkaart kost en of dat goedkoper of duurder is dan met losse kaartjes.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
Fryskers moet je in de poeder rijden!quote:Op maandag 5 december 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.
Alleen de meeste Integro's zijn T-100
Ahquote:Op zondag 4 december 2011 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
dan is 85 de constructiesnelheid. ding heeft dan waarschijnlijk ook een gewone stadsbusautomaat. die lopen gewoon niet veel harder.quote:Op maandag 5 december 2011 09:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85
moauw nee... tis me te verquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.
Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind
en dat de krappe werkplek voor klachten kan zorgen ook ...quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze slechte vering hadden wisten wij al jaren
Béétje overdreven, die tekst.. Hoewel er wel veel collega's vrijstelling hebben van het rijden op de Frysker en anderen (waaronder ik) de voorkeur hebben voor een echte bus, heb ik van dat pijnstillerverhaal nog nooit wat meegekregen op de werkvloer...quote:
Klinkt een beetje als de klachten die er waren ten tijde van de eerste bussen met stuurbekrachtiging. Toen wou iedereen ineens niet meer op die MB200's rijden in verband met spierpijn en dergelijke.quote:
er is er voor zover ik weet geeneen naar Engeland verkocht, dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:57 schreef pogodeclown het volgende:
vraag eens aan een engelse chauffeur hoe die hokken rijden....
die dingen gebruiken ze in engeland veel en daar hebben ze ook al diverse aanpassingen gehad. meeste aanpassingen zijn gedaan aan de vering...
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep (quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:01 schreef marcel.nl het volgende:
Op OViB stond filmpje; In Hoogeveen en Meppel rijdt men kennelijk wel naar tevredenheid (daar rijden Fryskers al jaren), maar gaat het juist om de nieuwe busjes; Dat zijn Mercedes busjes, ik vermoed Kusters opbouw ofzo.
True, maar het lijkt erop dat die nieuwe bussen ook niet echt geschikt zijn voor het doel waar ze voor ingezet worden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:33 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep () de meeste zonnekleppen/schermen zijn niet geperforeerd. Daarnaast, doe anders eerst wat aan die dikke pens voordat je over 'gezondheidsklachten' begint tegen je werkgever
Zou die loopplank van filmpje 1 echt zo gemakkelijk en soepel uitklappen ?quote:
Ik had er zelf ook last van, toen ik even na 12:15 lijn 314 naar Hoorn pakte.quote:
ik vond het Arriva-terrein afgelopen weken al zo leeg ...quote:Op maandag 12 december 2011 20:22 schreef NoBody122 het volgende:
Het ex-Waterland-materieel van Arriva staat nu (grotendeels) in Leeuwarden.
nieuwe dienstregeling teh suck!quote:Op zondag 11 december 2011 14:20 schreef Hugo__Boss het volgende:
Qliner 327 Emmen - Hoogeveen verdwijnt ook vanaf begin januari, helaas. was handig geweest als backup voor naar mn werk toe. Een keer genomen, maar was een vrij lege bus gewoon in de spits.
Net zo snel als de Scania OmniLinks.quote:Op dinsdag 13 december 2011 00:03 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een der chauffeurs niet. Er zijn trouwens maar 4 staanplaatsen. Echter, ik neem aan dat op de a10 waar deze bussen over rijden er in de spits toch niet veel harder wordt gereden dan 85 km/h, waarop deze wagens zijn begrensd.
ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?quote:Op donderdag 1 december 2011 23:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart)
Nee. Althans, de dagkaart niet.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je in de spitsuren je reis aanvangt?
Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).quote:Op maandag 19 december 2011 21:26 schreef NoBody122 het volgende:
Connexxion zet volgende stap met busvending
Hoe verzinnen ze het
Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..quote:Op maandag 19 december 2011 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit was al een tijdje aanwezig in de regio Amstel-Meerlanden (o.a. Amstelveen en Uithoorn).
Het concept werkt contraproductief aangezien je wel snoep mag kopen, maar niet mag eten...
houd je ons op den hoogte?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Dat laatste, daar gaat het omquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Hoezo vaag?quote:Op maandag 19 december 2011 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
Het conflicteert inderdaad ook met de OV-huisregels, al zijn die op het gebied van eten/drinken vrij vaag..
Er wordt ruim mee omgegaan (door mij in ieder geval) en het eten van een broodje is wat anders dan het wegwerken van een McDonald's-menu..quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:46 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hoezo vaag?
Niet eten of drinken in de bus.
quote:Aanbesteding stadsvervoer Utrecht opnieuw
UTRECHT - GVU en Connexion blijven nog twee jaar het openbaar vervoer in de stad Utrecht verzorgen. Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) gaat een nieuwe aanbestedingsprocedure opstarten onder grote druk vanuit de aangesloten gemeenten.
Het BRU besloot begin 2011 dat Qbuzz mocht gaan rijden in de regio Utrecht. Daartegen spande de huidige vervoerder Connexxion beroep aan. De rechter oordeelde dat bij de keuze voor Qbuzz fouten zijn gemaakt.
Het BRU wil nu met schone lei beginnen en dat betekent dat ieder bedrijf opnieuw mee kan dingen naar het vervoer in de regio rond de stad Utrecht. Eind 2013 zal de procedure afgerond moeten zijn.
Ook zal er opnieuw gekeken worden naar de eisen die aan het openbaar vervoer worden gesteld. Het BRU eiste in de vorige procedure onder meer het gebruik van hybride bussen, maar daar wordt vanaf gestapt.
In het BRU werken de gemeenten Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist samen.
Bron: RTV Utrecht.
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, over een paar weken begin ik aan mijn rijlessen voor het rijbewijs D. Ik was al zolang aan het kloten met sollicitaties die constant werden afgewezen dat ik het nu zelf maar ga bekostigen. Een duur grapje is het absoluut, maar het is het waard (althans, voor mij)
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:18 schreef NoBody122 het volgende:
Zoals bij zoveel dingen, is ervaring ook bij het besturen van een bus de key-factor.
Na een tijdje wordt het vanzelf een 2e natuur, mits je er aanleg voor hebt.
Bij Dam in Ede. Heb heel lang zitten kloten met sollicitaties, maar elke keer als er een schaarse vacature voor in mijn regio (Arnhem) was, dan werd ik na wekenlang wachten toch weer afgewezen. Uiteindelijk heb ik daardoor meerdere jaren werk gedaan wat me eigelijk niet ligt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:56 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Leuk man, waar ga je de lessen volgen?
Ik heb het hele traject net achter de rug.
Ik heb de gehele opleiding(theorie + praktijk) bij E&R opleidingen in Nieuwegein gevolgd.
Aangenomen via Randstad en die hebben alles voor mij betaald.
Het is volgens mij inderdaad best prijzig als je alles zelf moet bekostigen, zeker als je ook code95 erbij moet halen.
Tip voor je lessen, doe het lekker rustig aan, zo snel als die busprofs kun je in het begin echt niet.
Maar dat zullen ze je wel vertellen tijdens je lessen denk ik:P
Om producten voor je OV-chipkaart op te laden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?quote:
Heel slim.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:20 schreef AeroxV8 het volgende:
Inderdaad, als ik bij mezelf kijk naar het verschil tussen de eerste en laatste lesuren, is dat echt een wereld van verschil.
En dan nog verbaas ik me soms met welk gemak de ervaren collega's door bepaalde versmallingen en andere vage situaties heen knallen, daar doe ik het toch echt wat rustiger aan.
denk hetquote:Op donderdag 22 december 2011 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Blijft het GVU dan nog 2 jaar met die ouwe meuk rijden?
Het is wel weer een staaltje van pure domheid moet ik zeggen.
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:59 schreef Bitlord het volgende:
Oude troep; de oudste zijn van oktober 1997. Naast een drietal teolleys in Arnhem is de op een na oudste lijnbus in Nederland uit 2001 ongeveer, als het niet nog later is..
Volgens mij zijn dat de reeksen 4086-4100 en 4102-4106.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
4000/4100 van het GVU komen uit april/mei 2000. Volgens mij zijn dat de oudsten.
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is dit nou weer voor een ding
[ afbeelding ]
En toch denk ik dat ondanks de leeftijd het prima bussen zijn. Beter in ieder geval dan de eerste series ambassadors enzo.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef GlenSpey het volgende:
De drie trolley's uit de serie 5172 - 5182 (welke nummers het precies zijn weet ik niet) zijn inderdaad de alleroudsten; bouwjaar 1989. Dan rijdt er ook nog een 'prototype' gelede trolley (5201) rond die is gebouwd in 1993. Vervolgens hebben we ook nog de serie 5202 - 5209 die in '97 van de band rolden. Nummers 5210 en 5211 komen -als ik het goed heb- uit 1998.
Het stikt dus van de bejaarde hangbussen hier in Arnhem
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?quote:
nah die leasen het spulquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
bus nummer weet ik nietquote:Op donderdag 22 december 2011 22:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Inderdaad wat Ofyles al zegt. Een ophaalautomaat, waarbij je niet rechtstreeks kunt opladen met je PIN-pas.
Bij het GVU hebben ze alleen die dingen in de bussen. Bij Connexxion in Utrecht tref je ze in de gele Ambassadors aan. De groene Amba's zijn, voor zover ik daarin gezeten heb, voorzien van de grotere gele apparaten, die in Fryslân in alle bussen in principe standaard zijn.
In welke bus heb jij die eigenlijk gespot?
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:31 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou Qbuzz daar ook al bussen voor aangeschaft hebben of niet?
Op de Lorentzkade? Wat heeft die bus daar te zoeken...quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
xx had vandaag wat materieel over kennelijk. Trof vanmiddag Ramba 8346 aan op de Lorentzkade in Leeuwarden en zag dat de Qliner naar Alkmaar van 15:00 uur door een soortgenoot versterkt werd.
nja als je goede afspraken maakt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ze hadden nog een jaar tot de start van de concessie en zolang er nog rechtszaken zijn is het beter om te wachten met de bouw van de bussen. Zie de GD-concessie. Daar had Kubus afspraken met Mercedes. Na de uitspraak van de rechter is daar dezelfde dag nog de eerste bus van de band gerold.
Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen...quote:
Dat is in Roemenië zo, in het Verenigd Koninkrijk rijden bussen met afgesloten cabines rond.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
tja.. als t zo elke keer doorgaat.. dan zie ik het nog wel gebeuren dat de sjoof een eigen deur naar buiten krijgt.. en het een afgesloten hok gaat worden ( en er dus _GEEN_ kaartjes meer in de bus verkocht wordne :/ )
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het aparte is dat veel mensen op de FP het nog goedpraten ook...
Die mentaliteit van tegenwoordig
Niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:28 schreef GlenSpey het volgende:
Na het zien van dit soort filmpjes/berichten zit ik altijd te twijfelen of ik het hele vak buschauffeur wel moet najagen. Het werk zelf lijkt me geweldig, maar als je voor iedere halte moet gaan zitten hopen dat er geen agressieve lui instappen...
Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:03 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Slaan mag naturlijk nooit maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik.
Neem de passagier dan voor niks mee denk ik dan als je geen wisselgeld hebt.
Vervolgens pakt de chauffeur de arm van de passagier beet en daarmee begint hij het lichamelijke contact.
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:50 schreef classpc het volgende:
Ik vind het erg fout dat jij de agressie hier goed praat. De chauffeur heeft het helemaal niet aan zichzelf te danken, het kan nou eenmaal gebeuren dat je wisselgeld een keer op is omdat je vaker hebt moeten wisselen op een dag. En ik ben het er al helemaal niet mee eens dat je een passagier dan maar voor niks mee moet nemen omdat je geen wisselgeld meer hebt.
Je kunt als passagier ook gewoon zorgen dat je gepast geld bij je hebt. Of er genoegen mee nemen dat je geen 10 cent terug krijgt, want daar ging het uiteindelijk om.
Hij kreeg 10 cent terug maar de chauffeur had geen wisselgeld.
En anders pak je toch gewoon de volgende bus?
Ik snap überhaupt niet waarom je iemand om 10 cent een mep geeft. Ik had dan gewoon gezegd "laat het wisselgeld dan maar zitten" en er genoegen mee genomen.
Die gast is duidelijk geestelijk niet in orde.
Ik vind het in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de reiziger om er voor te zorgen dat hij een geldig vervoersbewijs heeft/kan aanschaffen. Het is misschien wel onhandig van de chauffeur om zijn 10 centjes op te maken, het is alleen maar een hulpmiddel. Het is in mijn ogen dus niet relevant of hij wisselgeld heeft of niet, de reiziger mag gewoon niet slaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.
En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:14 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Volgens mij begin ik met de woorden "Slaan mag naturlijk nooit" dus waarom jij dan zegt dat ik agressie goedpraat is mij een raadsel.
En verder vind ik het erg vreemd dat jij wel vindt dat de passagier maar moet accepteren dat hij geen wisselgeld terug krijgt en de chauffeur niet.
De chauffeur moet gewoon zorgen dat hij wisselgeld bij zich heeft, punt.
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.
En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.
Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.
Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.quote:Op zondag 25 december 2011 12:28 schreef Je-zus het volgende:
Wat betreft de 10 centjes, het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur dat hij voldoende wisselgeld heeft. Dat je dan precies zo'n figuur tegenkomt wanneer je net door je 10 centjes heen bent is domme pech en als je agressief wordt om 10 eurocent, dan ben je hoe dan ook uit op problemen.
Onzin.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:38 schreef classpc het volgende:
Je zegt "maar de chauffeur heeft het wel aan zichzelf te danken vind ik". Daarmee praat praat je het dus wel degelijk goed.
En een chauffeur heeft maar een beperkte hoeveelheid wisselgeld. Als hij al eerder die dag een paar keer heeft moeten wisselen dan kan het voorkomen dat het wisselgeld op een gegeven moment op raakt.
Dan heb je simpelweg de keuze: je gaat niet met de bus, of je neemt je verlies van 10 cent.
Dat de chauffeur je dan maar gratis moet laten meerijden is bullshit, heb jij ooit iets gratis gekregen omdat die gene geen wisselgeld had? Nee.
Dat jij stelt dat een buschauffeur ten alle tijde wisselgeld moet hebben is gewoon onredelijk, punt.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.quote:Op zaterdag 24 december 2011 16:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat een onzin man, alsof er iemand van wakker ligt als je iemand zo meeneemt. je kan het je als buschauffeur zo moeilijk maken als je zelf wil.
Praktisch nooit, en die paar keren dat dat wel zo was (maar ook dat was niet met geweld ofzo), veroorzaakte ik dat zelfquote:Op zaterdag 24 december 2011 09:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij bent toch ook chauffeur? In hoeverre kom je dit soort dingen nou dagelijks tegen? En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de extreme gevallen zoals in het filmpje, maar de in het algemeen 'vervelende' klanten.
ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oidquote:Op zondag 25 december 2011 23:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is echter wel aan de chauffeur om dat te bepalen, niet aan de passagier.
Tekort aan wisselgeld kan heel goed voor komen, zeker na een dag vol papiergeldbetalingen (ondanks dat passagiers striktgenomen verantwoordelijk zijn voor het contant betalen, staat geloof ik ergens in de Wet Personenvervoer).
Juist jij als collega zou dat als geen ander moeten weten.
[edit]
Even gezocht; kan er niets over vinden in de WP2000.. Wél adviseren cq vragen de meeste vervoerders, waaronder Connexxion, om zoveel mogelijk gepast te betalen in de bus. Niet voor niets, uiteraard.
Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakjequote:Op zondag 25 december 2011 15:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, leuk bedacht, maar als jij volle bussen hebt en iedereen koopt losse kaartjes, dan ben je vanzelf een keer door je wisselgeld heen.
Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.quote:Op maandag 26 december 2011 11:08 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Kwestie van zelf geld bij vragen om op hele euro's uit te komen. Ik zit nooit zonder wisselgeld in mn bakje
Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.quote:Op maandag 26 december 2011 13:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Idem. Imo moet je gewoon tot een fatsoenlijke oplossing komen en je niet gaan verschuilen achter regeltjes. Een passagier weigeren omdat je geen 10 cent hebt vind ik vrij kansloos.
Uiteraard.quote:Op maandag 26 december 2011 13:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als passagier dan gelijk die chauffeur maar op zijn bek slaan vind ik nog kanslozer.
Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar:quote:Op maandag 26 december 2011 10:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik probeer altijd zo gepast mogelijk te betalen.. hoewel het mij soms niet uit komt ( eurotje overhouden voor de automatiek oid ) maar dan vraag ik het wel even als ze er toevallig een eurotje bij willen ( 6 euro kaartje met een 10tje kopen ) oid
want dan hoeft de beste sjoof me geen muntgeld retour te doen
of als ik een enorme berg kleingeld heb, vraag ik ook wel eens na het instappen als die nog wat ruilen wil
ja hey wat moet ik met al dat kut klein geld..quote:Op maandag 26 december 2011 18:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nou, zo hoeft het natuurlijk ook weer niet persé, maar:![]()
.
Tja, ze hebben nu materieel zat over, maar vraag me af of die oude integro's ook eindelijk eens vervangen worden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.
De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Kom afentoe nog wel eens wat tegen op de A27 thv Gorinchem, meestal oude Integro's in de oude groene kleur en soms een gelede Citaro. Nadat ze alweer bijna een jaar uit groningen verdreven zijn kwam ik zelfs een citaro tegen met op de achter-ruit reclame voor het Groningse Eurokaartje...quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.
Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjesquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan
Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea!quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft bij de sontweg nog genoeg ouwe troep staan
Toch zou ik het knap vinden als een vervoerder ooit schoollijnen onder zijn eigen regie neemt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele verkassen naar lijn 315.
Daarnaast is TCR nog niet helemaal weg uit Waterland, want ze rijden nog enkele scholierenlijnen.
Vind ik een grote plus voor het DAV-gebied.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva gaat 38 Wrights uit DAV vervangen door andere bussen. 28 Amba's die in Waterland hebben gereden, alsmede 10 Scania standaardbussen die ook tot die concessie behoorden zullen dit gaan doen.
De Citaro G die nu in DAV rijden worden vervangen door gelede Scania's.
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschrevenquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.
Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind
Heb de facature net even bekeken, kan iemand mij uitleggen waarom je voor het vak van buschauffeur een HBO / Universitair denkniveau moet hebben???quote:Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven).
Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus?
Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen..
Als je het een beetje treft, kun je het ook combineren met een baan in jouw studierichting.. Busrijden is erg leuk, maar als je dat fulltime doet, gaat het op den duur toch vervelen.quote:Op zondag 1 januari 2012 10:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Rotterdam maar ben student aan twee universiteiten tegelijkertijd. Ben echter al sinds ik 3 jaar oud ben van plan buschauffeur te worden... iets wat niet makkelijk te combineren is met de verwachting van iedereen dat je in een 'hogere' functie komt (zo wordt het omschreven).
Echter, wat is nou een hogere functie dan rijden op een bus?
Na het halen van mijn A, B en C gaan we dus nu op voor de D als deze sollicitatie goed gaat komen..
ah.. vandaar dat die nu in groningen staanquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach ja, de stalling in Assen moest leeg. Verhuurd aan Mammoet geloof ik. In die stalling stonden nog wat Dennisbusjes
Precies.. je kan ze vanaf het IKEA terein dus ook zien staanquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:48 schreef classpc het volgende:
[..]
Sontweg... ik wist dat de me dat bekend voorkwam. Da's bij de Ikea!.
Cxx moet niet zo zeuren.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:50 schreef thumbnail het volgende:
Ik vraag me af wat er nou met dat BRU gebeid gaat gebeuren.
Als dat nou nog 2 jaar Connexxion blijft dan heeft het GVU volgens mij een probleem met die ouwe troep.
En ik hoorde dat de BRU niet blij was met de rekening die Connexxion indiende voor dat extra jaar dus wat zal het dan wel niet worden als daar nog een jaar en een nog vettere rekening bijkomt?
Ik denk dat Connexxion het minste zeurt zoals het nu gaat.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
Cxx moet niet zo zeuren.
De BRU had ze 6 ton gegeven voor onderhoud van de bussen, en die sluisden ze gelijk door naar Frankrijk, naar Transdev.
Door toedoen van de BRU moesten ze dat weer gelijk terugstorten.
Dus Cxx moet de hand in eigen boezem steken wat dit aangaat.
De pot verwijt de ketel.
Ook de BRU is niet vies van bepaalde dingen...
Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...quote:Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf
Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?quote:Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...
Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...
Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs...quote:Op maandag 2 januari 2012 23:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?
En dat je dus inderdaad niet even over stoepranden kunt 'hooveren' om extra ruimte te pakken
Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt mequote:Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...
Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...
Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeurquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs...Gelukkig rij ik bij mijn huidige werkgever met een "starre" 3-asser dus zonder meesturende achteras. Dat vind ik niet alleen prettiger maar de verzekering volgens mij ook.
Bij mijn ex werkgever kreeg ik op een gegeven moment tijdelijk een starre 3-asser om supermarkten te gaan bevoorraden maar die kreeg hij mooi niet meer terug! Rijdt vele malen beter!!!. In de bochten loopt die wel veel meer naar binnen maar de uitzwaai is een stuk minder. Je kan precies zien waar de trailer draait. Soms was het wel lastiger om bij een winkel te komen maar soms juist ook fijner. En heb daar geen schades meer mee gereden...
Met de voorkant kan je wel redelijk makkelijk een stoepje meenemen maar dan moet je weer rekening houden met de uitzwaai van je kopschot...
Maar dat moeten jullie buschauffeurs ook wel herkennen, het meeste waar je rekening mee moet houden zijn de automobilisten, of beter gezegt de onkunde, het gebrek aan verstand van sommige bestuurders!
Het was je eerste rijles.. Op een gegeven moment leer je al je spiegels wel op de juiste momenten te benutten en, gecombineerd met het op de juiste manier vooruit kijken, weet je dan op elk willekeurig moment exact wat er allemaal al dan niet om je heen zitquote:Op dinsdag 3 januari 2012 02:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt me
nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 05:59 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeur
Maar kan over het algemeen wel stellen dat het in Fryslân, waar ik rondrij, best meevalt; krijg, met name buiten de stad, vaak de ruimte van auto's, zelfs als dat eigenlijk niet eens nodig is. Mijn grootste ergernis zijn toch de automobilisten die met hun luxe auto (dus zonder aanhanger) minder soepel door het verkeer gaan dan ik.. Dan doe je als automobilist toch iets niet goed
Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruikenquote:Op woensdag 4 januari 2012 01:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..
ik kom met de auto soms wel eens een bus tegen op plekken waar ik ze niet verwacht, en als de bestuurder dan het knipperlichtje vergeet kan het gebeuren dat die gewoon wat teweinig ruimte heeft.. maar sjoofs die er vanuit gaan dat ze ruimte krijgen krijgen die ruimte van mij ook niet
sowieso ergenis dat foutief / niet knipperlichtenquote:Op woensdag 4 januari 2012 03:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruiken
Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf
Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/
Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen
Zeer herkenbaar. Inderdaad moest ik al gelijk spiegelen, wat niet erg makkelijk ging. Ik vond dit vooral tijdens het bochtenwerk erg lastig, om dan zover vooruit te rijden eerst en dan de spiegels te gebruiken om niet met de achterkant op de stoep terecht te komen. Ik zit dan voornamelijk nog te kijken of ik niet met de voorkant toch ergens tegenaan kom terwijl ik eigelijk in de spiegel moet kijken of ik in kan draaien. Ik draaide dan ook veelal te vroeg inquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.
De omschakeling van personenauto naar bus is er een die je niet zomaar voor mekaar krijgt, in ieder geval niet als je nog niet veel ervaring hebt.
Niet alleen is het rijden zelf anders, met bijvoorbeeld het veel meer ruimte nodig hebben en op verkeerde momenten niet krijgen, nog lastiger vond ik persoonlijk de omschakeling in je hoofd.
Je moet anders gaan denken en veel verder vooruit gaan kijken, voornamelijk om het comfort van de mensen achterin te waarborgen, maar ook om te voorkomen dat je jezelf klem rijdt.
Het kan denk ik nog wel een paar lesjes duren voor je dat allemaal op een rijtje hebt.
Moest je al meteen beginnen met spiegelen enzo?
Het is echt raar hoeveel moeite je daarvoor in het begin moet doen en hoe makkelijk dat later gaat.
Eerst kom je tijd tekort en later kun je wel 2 of zelfs 3 keer alle spiegels langs zonder al teveel moeite.
Heb je al een examen datum en voor hoeveel lessen hebben ze je ingedeeld?
Of is het gewoon lessen tot je er klaar voor bent?
Succes met je lessen en laat even weten hoe het gaat.
de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagquote:Op donderdag 5 januari 2012 06:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.
ik neem aan dat die wagens ook met verschillende blokken / bakken worden uitgerustquote:Op donderdag 5 januari 2012 11:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.quote:Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/
Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.
Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.quote:Op zondag 8 januari 2012 01:46 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden...
GVU heeft iets dat erop lijkt, op lijn 2.quote:Op zondag 8 januari 2012 02:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.
Waarom hebben wij trouwens niet van die kleine Van Hool bussen zoals op 1:40 in dit filmpje:
Da's toch veel mooier dan die lelijke VDL dingen die Frysker genoemd worden?
Omdat die Integro's crimineel ondergemotoriseerd zijn met slechts 250 pk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.quote:Op donderdag 5 januari 2012 03:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet
Zuinigheidsbod, eerder.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.quote:
Hoe je het ook wendt of keert; voor gebruik in Nederland hebben de Amba's op zichzelf voldoende vermogen. Hier hoeven namelijk geen bergen, met of zonder haarspeldbochten, bedwongen te worden; geeneens echte heuvels.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.
[..]
Ik heb het net even opgezocht maar een MB200 heeft maar 170 pk. En de gelede versie heeft maar 250 pk.quote:Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Ik ook, maar dan de gelede versie die bij de GADO reed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Die IVECO Berkhofs van de VEONN trokken de stenen uit de straat zo ongeveer.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:12 schreef thumbnail het volgende:
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
De bio-ethanolbussen van de GADO hebben op een gegeven moment andere sproeiers gekregen. Als de bus optrok konden staande passagiers zich amper staande houden.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
lol jij ook al?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.
Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Foto's ?quote:Op maandag 9 januari 2012 20:52 schreef springer1980 het volgende:
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.
Helaas niet, ik zag ze ineens bij het Jacobus Fruytiercollege in Apeldoorn staan toen ik van mijn werk naar huis reed. maar ik ben zowieso geen bus fotograaf maar ik zal proberen om binnenkort eentje op de foto te krijgen als ik er weer 1 zie staan (en er aan denk). Bussen staan btw gewoon gestalt bij de Syntus / Cxx stalling in Apeldoorn, langs de spoordijk aan de achterzijde...quote:
Deze mag een andere collega voor de verandering beantwoordenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?
Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?
Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Op OViB bij de weekfoto's...quote:
wat is dat voor een bus dan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef Gnittoo het volgende:
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.
De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
Dat was de bedoeling, maar de Phileassen toonden dermate veel storingen dat de chauffeurs volledig bijsturen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:55 schreef welkominspace het volgende:
[..]
wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?
Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?
Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 01:43 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op OViB bij de weekfoto's...[ afbeelding ]
Credits: Etienne Tas
Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
Het staat gewoon op de bus (1279)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
die foto bedoelde ik niet. Je moet een pagina verder kijkenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Het staat gewoon op de bus (1279)
iemand? :pquote:Gestrande bus zorgt voor enig oponthoud op A6
SCHARSTERBRUG - Een bus heeft donderdagmorgen rond half acht voor enige vertraging op de A6 gezorgd. De bus stond tussen Joure en Lemmer even voorbij de brug over de Skarster Rien stil op de vluchtstrook.
Het is niet bekend van welke firma de bus was, of er passagiers aanwezig waren en of er sprake is geweest van pech. De rechterrijstrook werd enige tijd voor het verkeer afgesloten. Daardoor ontstond een kleine file.
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
Het probleem is vooral (tenminste, bij ons in Fryslân, waar we toch vooral ouder materieel hebben) dat de meeste bussen hier en daar al schades hebben, wat niet (meteen) wordt verholpen. Bussen rijden soms maanden door met ontbrekende schotten of flinke deuken.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.
Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Ten eerste is het donker als bussen om 04.30 vertrekken, hoe moet je dan schade zien?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.
Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Volgens mij nietquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Luxemburg, uitsluitend op streeklijnen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Het type is trouwens een Alliance, Alexquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Staf Cars
Land van herkomst: België
Locatie: Lommel [B]
Datum: 22 november 2011
busnerd B)quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:56 schreef classpc het volgende:
[..]
Het type is trouwens een Alliance, Alex.
Die VDL Citea bedoel je?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:01 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand toevallig iets over nieuwe Syntus Overijssel-bussen? Zag er vandaag en dinsdag een paar op het station Zwolle, wit met donkerblauw volgens mij..
Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 06:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die VDL Citea bedoel je?
In 2009 eigendom van Arriva Groningen, het jaar daarop verhuisd naar GVB Amsterdam. Laatstgenoemde bedrijf kreeg afgelopen zomer nieuwe Citea's en ging dit prototype weer terug naar Heerenveen.
Ik zat er overigens twee keer in, één keer bij Arriva, één keer bij GVB.
Is idd een ex demo van VDL, reed eerst bij Arriva onder het nummer 562 en toen bij het GVB onder het nummer 009. Syntus heeft blijkbaar deze bus overgenomen van VDL.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.
Bij ons wordt er op elke schade een sticker geplakt, bij het GVB ook. Als je voor de grap eens beter naar zo`n bus kijkt heb je grote kans dat je heel wat van die stickers ziet zitten. Toch is het bij ons zo dat er ook aardig wat schades zijn waar helemaal geen sticker op is geplakt dus dat systeem werkt ook maar half.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is onmogelijk voor alle buschauffeurs om van iedere bus in het lokale wagenpark precies te weten en te onthouden welke schades 'standaard' zijn en welke er nieuw bij zijn gekomen..
quote:Streekbussen weg uit binnenstad Leeuwarden
LEEUWARDEN De streekbussen naar en van Franeker en Harlingen stoppen vanaf komend najaar niet meer in hartje Leeuwarden.
De nieuwe route voert vanaf het busstation aan de Zuidersingel, naast het NS-station, via Snekertrekweg en Heliconweg de stad uit. Op termijn zullen ook de bussen richting Stiens in de binnenstad worden geweerd.
De stadsbussen blijven wel langs Zaailand en Gerechtshof rijden. De gemeente wil fietsers en voetgangers in dit deel van het centrum meer ruimte bieden.
Bron: LC.
Dat komt door de uitwisseling van de bussen tussen de stallingen, al lijkt Kubus wel te proberen vaste setjes voor de stallingen te houden. Maar aan wisselingen ontkom je niet, omdat ze wel willen dat bussen ongeveer een gelijk aantal kilometers draaien.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef marcel.nl het volgende:
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
Wel opvallend, in een andere clip van scooter rijdt ook al een bus rond; een Duvedec als ik me niet vergisquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Is dat nou een VSL-bus rond 3:08? Of ben ik gewoon gek aan het worden?
Die dingen heb ik sinds de brugklas niet meer gezien.
Maar wat doet in godsnaam een VSL-bus in een in Brabant spelende videoclip van een Duitse band anno 2011?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wel opvallend, in een andere clip van scooter rijdt ook al een bus rond; een Duvedec als ik me niet vergis
Wat een fijne bussen waren dat! Vaak in gezeten als passagier, naar school, in de wat latere 90'er jarenquote:
Een oude Hermes bus zou idd logischer zijn. Ik vermoed dat dit de VSL bus van de SVA is maar die hebben toch ook een oude Hermes Alliance bus?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:48 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Maar wat doet in godsnaam een VSL-bus in een in Brabant spelende videoclip van een Duitse band anno 2011?
150 kilometer?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef marcel.nl het volgende:
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
Klachten van dorpsbewoners ontvangen ofzo?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
150 kilometer?Dan zit ik vanaf Appingedam toch al ver buiten het Qbuzz gebied.
Wat ik een faal van de nieuwe dienstregeling vind: een goedlopende nachtbus niet meer door het dorp laten gaan, maar alleen nog laten stoppen langs de autoweg. Ik gok dat die bus straks toch aanmerkelijk minder goed loopt.
Ik bedoelde eigenlijk een oude BBA of Veolia busquote:Op zondag 29 januari 2012 09:38 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Een oude Hermes bus zou idd logischer zijn. Ik vermoed dat dit de VSL bus van de SVA is maar die hebben toch ook een oude Hermes Alliance bus?
Dat zou best kunnen want hier slopen ze ook de boel als ze uit de nachtbus komen.quote:Op zondag 29 januari 2012 20:48 schreef NoBody122 het volgende:
Klachten van dorpsbewoners ontvangen ofzo?
De midibussen die Arriva rond heeft rijden in Gorinchem zijn van het type Heuliez GX127.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:45 schreef springer1980 het volgende:
Arriva heeft zulke bussen ook gehad maar dan vele malen kleiner, volgens Busfoto.nl blijkt het een Heuliez-Irisbus te zijn. Volgens mij had die Veolia bus die ik tegen kwam hetzelfde logo voorop...
Tja dat weet ik ook niet, de bus zal ongetwijveld wel een keer gespot worden op de lijndienst door een busfotograaf...quote:Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De midibussen die Arriva rond heeft rijden in Gorinchem zijn van het type Heuliez GX127.
Ik weet niet of jij een Irisbus Citélis 12 of een Heuliez GX327 gespot hebt.
Of leeg naar binnen (gebroken dienst) of op een andere lijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:15 schreef smvs het volgende:
Ik verwonderde me over iets, misschien weet iemand het hier. Veel spitsbussen hebben 's ochtends of 's middags slechts een dienstregeling in één richting. Bijvoorbeeld lijn 276 van Connexxion in de regio Utrecht/Amersfoort. Hoe zit dat dan, rijdt zo'n bus dan in de regel leeg (als 'geen dienst') terug richting het beginpunt? Of zou het een andere lijn worden? (die eventuele andere lijn gaat dan in ieder geval niet terug naar Amersfoort want vanaf de Uithof/Utrecht oost gaat alleen om 8:18 een bus (lijn 623, schoolbus) naar Amersfoort).
dat is logisch trouwens, want er is een tekort aan streekbussen sinds lijn 316 en 317 met LE's gereden worden. Daarom zie je regelmatig stadsbussen en Qliners versterkingsdiensten op streek rijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:26 schreef marcel.nl het volgende:
En op lijn 178 van Groningen naar Appingedam via Siddeburen zag ik vanmiddag een Qbuzz Qliner rijden met opschrift "178 - extra bus"
De bus blijkt op proef te rijden in Maastricht: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/ronaldbartels/quote:Op dinsdag 31 januari 2012 01:41 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Tja dat weet ik ook niet, de bus zal ongetwijveld wel een keer gespot worden op de lijndienst door een busfotograaf...
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veoliaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva, xx en Kubus hebben een offerte ingediend voor de concessie Noord- en Zuidwest Fryslân, Leeuwarden, Schiermonnikoog en de lijn Groningen - Emmeloord. Op 20 maart zal duidelijk worden welke partij het vervoer zal krijgen.
van mij mag Qbuzz t wel hebben hoor.. mischien dat er dan nog wat mooie lijnen ontstaan... :-)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |