Het staat gewoon op de bus (1279)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
die foto bedoelde ik niet. Je moet een pagina verder kijkenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Het staat gewoon op de bus (1279)
iemand? :pquote:Gestrande bus zorgt voor enig oponthoud op A6
SCHARSTERBRUG - Een bus heeft donderdagmorgen rond half acht voor enige vertraging op de A6 gezorgd. De bus stond tussen Joure en Lemmer even voorbij de brug over de Skarster Rien stil op de vluchtstrook.
Het is niet bekend van welke firma de bus was, of er passagiers aanwezig waren en of er sprake is geweest van pech. De rechterrijstrook werd enige tijd voor het verkeer afgesloten. Daardoor ontstond een kleine file.
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:45 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
Het probleem is vooral (tenminste, bij ons in Fryslân, waar we toch vooral ouder materieel hebben) dat de meeste bussen hier en daar al schades hebben, wat niet (meteen) wordt verholpen. Bussen rijden soms maanden door met ontbrekende schotten of flinke deuken.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.
Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Ten eerste is het donker als bussen om 04.30 vertrekken, hoe moet je dan schade zien?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wauw, het verbaasd me echt dat buschauffeurs het dus blijkbaar niks kan schelen of een collega misschien een vette deuk in de bus heeft gereden. Aan de andere kant heb ik een paar weken geleden voor het eerst twee buschauffeurs een schadeformulier zien invullen. De bus vertrok vervolgens 5 minuten te laat op een 10 minuten dienstregeling, dus blijkbaar is er ook helemaal geen tijd om te controleren op schades, laat staan een schadeformulier in te vullen.
Toch vind ik het geen geruststelling dat buschauffeurs blijkbaar ook een schade op naam kunnen krijgen zonder de veroorzaker te zijn. Als er iets tijdens je dienst gebeurt (bijvoorbeeld een auto die tegen je bumper rijdt zonder een briefje achter te laten) dan heb je gewoon vette pech. Maar als je voor aanvang dienst een schade over het hoofd ziet (kan gebeuren lijkt me bij zo`n grote bus) of dat er na afloop van je dienst door iemand anders schade wordt toegebracht, dat risico vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.
Volgens mij nietquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Luxemburg, uitsluitend op streeklijnen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft die eerder in Nederland als lijnbus gediend?
Het type is trouwens een Alliance, Alexquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Staf Cars
Land van herkomst: België
Locatie: Lommel [B]
Datum: 22 november 2011
busnerd B)quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:56 schreef classpc het volgende:
[..]
Het type is trouwens een Alliance, Alex.
Die VDL Citea bedoel je?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:01 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand toevallig iets over nieuwe Syntus Overijssel-bussen? Zag er vandaag en dinsdag een paar op het station Zwolle, wit met donkerblauw volgens mij..
Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 06:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die VDL Citea bedoel je?
In 2009 eigendom van Arriva Groningen, het jaar daarop verhuisd naar GVB Amsterdam. Laatstgenoemde bedrijf kreeg afgelopen zomer nieuwe Citea's en ging dit prototype weer terug naar Heerenveen.
Ik zat er overigens twee keer in, één keer bij Arriva, één keer bij GVB.
Is idd een ex demo van VDL, reed eerst bij Arriva onder het nummer 562 en toen bij het GVB onder het nummer 009. Syntus heeft blijkbaar deze bus overgenomen van VDL.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 09:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Uhm misschien wel ja, maar er staat echt Syntus Overijssel op. Ik zal er eens op letten als ik weer opt station ben.
Bij ons wordt er op elke schade een sticker geplakt, bij het GVB ook. Als je voor de grap eens beter naar zo`n bus kijkt heb je grote kans dat je heel wat van die stickers ziet zitten. Toch is het bij ons zo dat er ook aardig wat schades zijn waar helemaal geen sticker op is geplakt dus dat systeem werkt ook maar half.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is onmogelijk voor alle buschauffeurs om van iedere bus in het lokale wagenpark precies te weten en te onthouden welke schades 'standaard' zijn en welke er nieuw bij zijn gekomen..
quote:Streekbussen weg uit binnenstad Leeuwarden
LEEUWARDEN De streekbussen naar en van Franeker en Harlingen stoppen vanaf komend najaar niet meer in hartje Leeuwarden.
De nieuwe route voert vanaf het busstation aan de Zuidersingel, naast het NS-station, via Snekertrekweg en Heliconweg de stad uit. Op termijn zullen ook de bussen richting Stiens in de binnenstad worden geweerd.
De stadsbussen blijven wel langs Zaailand en Gerechtshof rijden. De gemeente wil fietsers en voetgangers in dit deel van het centrum meer ruimte bieden.
Bron: LC.
Dat komt door de uitwisseling van de bussen tussen de stallingen, al lijkt Kubus wel te proberen vaste setjes voor de stallingen te houden. Maar aan wisselingen ontkom je niet, omdat ze wel willen dat bussen ongeveer een gelijk aantal kilometers draaien.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:32 schreef marcel.nl het volgende:
Bij ons in Groningen rijden bussen van Qbuzz met reclame van OVbureau Groningen/Drenthe en ik plaats deze post in forum bussentopic EN in forum tenenkrommende fouten in het openbaar.
Want zogezegd rijden de bussen met op de achterruit, over de hele breedte met reclame van het OVbureau. Naast de OV-chipkaart hebben wij speciale papieren euro-kaartjes, dagkaarten enzovoort. Die stickers zijn kennelijk geheel willekeurig geplakt. Dus zitten mijn collega's en ik in Appingedam (nabij Delfzijl) in Noordoost Groningen naar reclames te kijken als: Van Pesse naar Hoogeveen 4euro, van Meppel naar Hijken 6euro, reizen binnen Assen 2euro. Daar staan plaatsen tussen die hier 150kilometer vandaan liggen en waarvan we voor het eerst in ons leven horen. Behang die bussen dan met reclame van je eigen regio, dus: binnen Groningen stad 2euro, bus van Delfzijl naar Winschoten 6euro enzovoort. Wat heb ik er nou aan te weten wat de bus in Meppel kost ? Tenenkrommend fout, maar voor mijn collega's wel voldoende stof om te lachen.
Wel opvallend, in een andere clip van scooter rijdt ook al een bus rond; een Duvedec als ik me niet vergisquote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:02 schreef stavromulabeta het volgende:
Is dat nou een VSL-bus rond 3:08? Of ben ik gewoon gek aan het worden?
Die dingen heb ik sinds de brugklas niet meer gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |