abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106306045
quote:
2s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:07 schreef Pallas-Athene het volgende:

Cxx moet niet zo zeuren.
De BRU had ze 6 ton gegeven voor onderhoud van de bussen, en die sluisden ze gelijk door naar Frankrijk, naar Transdev.
Door toedoen van de BRU moesten ze dat weer gelijk terugstorten.
Dus Cxx moet de hand in eigen boezem steken wat dit aangaat.
De pot verwijt de ketel.
Ook de BRU is niet vies van bepaalde dingen...
Ik denk dat Connexxion het minste zeurt zoals het nu gaat.
pi_106324803
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D

[ Bericht 1% gewijzigd door GlenSpey op 02-01-2012 20:28:07 ]
pi_106326939
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D
Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
  Spellchecker maandag 2 januari 2012 @ 23:42:21 #204
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106336837
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?

En dat je dus inderdaad niet even over stoepranden kunt 'hooveren' om extra ruimte te pakken :+
Tevens -purist.
pi_106341079
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Op de vrachtwagen heb je, lijkt me, veel meer te maken met uitzwaai achter (indien meesturende aanhanger/trailer)?

En dat je dus inderdaad niet even over stoepranden kunt 'hooveren' om extra ruimte te pakken :+
De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs... :( Gelukkig rij ik bij mijn huidige werkgever met een "starre" 3-asser dus zonder meesturende achteras. Dat vind ik niet alleen prettiger maar de verzekering volgens mij ook.
Bij mijn ex werkgever kreeg ik op een gegeven moment tijdelijk een starre 3-asser om supermarkten te gaan bevoorraden maar die kreeg hij mooi niet meer terug! Rijdt vele malen beter!!!. In de bochten loopt die wel veel meer naar binnen maar de uitzwaai is een stuk minder. Je kan precies zien waar de trailer draait. Soms was het wel lastiger om bij een winkel te komen maar soms juist ook fijner. En heb daar geen schades meer mee gereden...
Met de voorkant kan je wel redelijk makkelijk een stoepje meenemen maar dan moet je weer rekening houden met de uitzwaai van je kopschot...

Maar dat moeten jullie buschauffeurs ook wel herkennen, het meeste waar je rekening mee moet houden zijn de automobilisten, of beter gezegt de onkunde, het gebrek aan verstand van sommige bestuurders!
pi_106341593
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:36 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Ben dat inmiddels niets meer dan gewend, heb dat ook met de vrachtwagen, daar zit je boven de stuuras maar bij een bus lijkt mij dat nog "heftiger" indien je dat niet gewend bent want daar zit je nog verder naar voren, voor de as ipv erachter zoals bij een auto...

Wellicht krijg je als je wat meer ervaring hebt ook wel het idee wat ik ook heb, dat automobilisten de bochten wel erg veel afsnijden omdat jij juist veel verder de bocht in moet rijden om de bocht goed te nemen...

Heb ook wel eens verhalen gehoord dat als je in een vrachtwagen kan rijden ook zonder veel problemen in een bus kan rijden. Maar ik heb ooit een collega gehad die van die bus af kwam en die reed juist alles naar de klote. Binnen een maand en na meer dan 5 schades is hem ook maar gezegt dat hij beter weer de bus op kon gaan of iets anders kon gaan zoeken...
Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt me :@
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2012 @ 05:59:43 #207
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106343429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 01:42 schreef springer1980 het volgende:

[..]

De uitzwaai van een trailer moet je idd rekening mee houden ja, vooral als je een meesturende achteras hebt. Dat heb ik helaas ook al ondervonden ja, 3x zelfs... :( Gelukkig rij ik bij mijn huidige werkgever met een "starre" 3-asser dus zonder meesturende achteras. Dat vind ik niet alleen prettiger maar de verzekering volgens mij ook.
Bij mijn ex werkgever kreeg ik op een gegeven moment tijdelijk een starre 3-asser om supermarkten te gaan bevoorraden maar die kreeg hij mooi niet meer terug! Rijdt vele malen beter!!!. In de bochten loopt die wel veel meer naar binnen maar de uitzwaai is een stuk minder. Je kan precies zien waar de trailer draait. Soms was het wel lastiger om bij een winkel te komen maar soms juist ook fijner. En heb daar geen schades meer mee gereden...
Met de voorkant kan je wel redelijk makkelijk een stoepje meenemen maar dan moet je weer rekening houden met de uitzwaai van je kopschot...

Maar dat moeten jullie buschauffeurs ook wel herkennen, het meeste waar je rekening mee moet houden zijn de automobilisten, of beter gezegt de onkunde, het gebrek aan verstand van sommige bestuurders!
Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeur :P

Maar kan over het algemeen wel stellen dat het in Fryslân, waar ik rondrij, best meevalt; krijg, met name buiten de stad, vaak de ruimte van auto's, zelfs als dat eigenlijk niet eens nodig is. Mijn grootste ergernis zijn toch de automobilisten die met hun luxe auto (dus zonder aanhanger) minder soepel door het verkeer gaan dan ik.. Dan doe je als automobilist toch iets niet goed :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:11 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja precies, je zit in een keer voor de wielen in plaats van erachter, dat is zodanig anders dan wat ik ken vanuit de auto dat het gewoon echt even een omslag is. Vindt het gedeelte fietsers op rotondes trouwens ook nog erg lastig, want die zie je niet zo makkelijk meer aankomen als in de auto... heb het tijdens de rijles eigelijk een paar keer op de gok gedaan, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is lijkt me :@
Het was je eerste rijles.. Op een gegeven moment leer je al je spiegels wel op de juiste momenten te benutten en, gecombineerd met het op de juiste manier vooruit kijken, weet je dan op elk willekeurig moment exact wat er allemaal al dan niet om je heen zit ;)
Tevens -purist.
pi_106384004
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 05:59 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het valt mij geeneens meer op, handle 't allemaal op de automatische chauffeur :P

Maar kan over het algemeen wel stellen dat het in Fryslân, waar ik rondrij, best meevalt; krijg, met name buiten de stad, vaak de ruimte van auto's, zelfs als dat eigenlijk niet eens nodig is. Mijn grootste ergernis zijn toch de automobilisten die met hun luxe auto (dus zonder aanhanger) minder soepel door het verkeer gaan dan ik.. Dan doe je als automobilist toch iets niet goed :P

nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..

ik kom met de auto soms wel eens een bus tegen op plekken waar ik ze niet verwacht, en als de bestuurder dan het knipperlichtje vergeet kan het gebeuren dat die gewoon wat teweinig ruimte heeft.. maar sjoofs die er vanuit gaan dat ze ruimte krijgen krijgen die ruimte van mij ook niet :)
  Spellchecker woensdag 4 januari 2012 @ 03:14:16 #209
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106384963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 01:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja tis een beetje een kwestie van geven een nemen op de weg..

ik kom met de auto soms wel eens een bus tegen op plekken waar ik ze niet verwacht, en als de bestuurder dan het knipperlichtje vergeet kan het gebeuren dat die gewoon wat teweinig ruimte heeft.. maar sjoofs die er vanuit gaan dat ze ruimte krijgen krijgen die ruimte van mij ook niet :)
Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruiken |:(
Tevens -purist.
pi_106399361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 03:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Over knipperlichtjes gesproken; mensen die hun knipperlichten (met name bij rotondes) niet of veel te laat gebruiken |:(
sowieso ergenis dat foutief / niet knipperlichten
pi_106407513
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 20:04 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag mijn eerste rijles op de bus gehad.
Wat is dat wennen zeg, dat je zo laat pas moet in gaan sturen bij rotondes en bochten. Het is zo onnatuurlijk.... het lijkt bijna alsof je helemaal tegen de rand aan moet rijden voor je es een keer mag gaan sturen. Maar het was wel gaaf :D
Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.
De omschakeling van personenauto naar bus is er een die je niet zomaar voor mekaar krijgt, in ieder geval niet als je nog niet veel ervaring hebt.
Niet alleen is het rijden zelf anders, met bijvoorbeeld het veel meer ruimte nodig hebben en op verkeerde momenten niet krijgen :) , nog lastiger vond ik persoonlijk de omschakeling in je hoofd.
Je moet anders gaan denken en veel verder vooruit gaan kijken, voornamelijk om het comfort van de mensen achterin te waarborgen, maar ook om te voorkomen dat je jezelf klem rijdt :P.
Het kan denk ik nog wel een paar lesjes duren voor je dat allemaal op een rijtje hebt.

Moest je al meteen beginnen met spiegelen enzo?
Het is echt raar hoeveel moeite je daarvoor in het begin moet doen en hoe makkelijk dat later gaat.
Eerst kom je tijd tekort en later kun je wel 2 of zelfs 3 keer alle spiegels langs zonder al teveel moeite.

Heb je al een examen datum en voor hoeveel lessen hebben ze je ingedeeld?
Of is het gewoon lessen tot je er klaar voor bent?

Succes met je lessen en laat even weten hoe het gaat.
pi_106424853
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
  Spellchecker donderdag 5 januari 2012 @ 03:15:04 #213
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106426653
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet :P
Tevens -purist.
pi_106426698
die halen met een beetje pech een stevige drempel geen eens.. omdattie dan aan de grond zit :D!
  Spellchecker donderdag 5 januari 2012 @ 03:26:27 #215
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106426778
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Tevens -purist.
pi_106427491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.
pi_106431098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:15 schreef AeroxV8 het volgende:

[..]

Ik weet nog goed hoe ik dat vond met mijn eerste les en zelfs nog een aantal lessen daarna.
De omschakeling van personenauto naar bus is er een die je niet zomaar voor mekaar krijgt, in ieder geval niet als je nog niet veel ervaring hebt.
Niet alleen is het rijden zelf anders, met bijvoorbeeld het veel meer ruimte nodig hebben en op verkeerde momenten niet krijgen :) , nog lastiger vond ik persoonlijk de omschakeling in je hoofd.
Je moet anders gaan denken en veel verder vooruit gaan kijken, voornamelijk om het comfort van de mensen achterin te waarborgen, maar ook om te voorkomen dat je jezelf klem rijdt :P.
Het kan denk ik nog wel een paar lesjes duren voor je dat allemaal op een rijtje hebt.

Moest je al meteen beginnen met spiegelen enzo?
Het is echt raar hoeveel moeite je daarvoor in het begin moet doen en hoe makkelijk dat later gaat.
Eerst kom je tijd tekort en later kun je wel 2 of zelfs 3 keer alle spiegels langs zonder al teveel moeite.

Heb je al een examen datum en voor hoeveel lessen hebben ze je ingedeeld?
Of is het gewoon lessen tot je er klaar voor bent?

Succes met je lessen en laat even weten hoe het gaat.
Zeer herkenbaar. Inderdaad moest ik al gelijk spiegelen, wat niet erg makkelijk ging. Ik vond dit vooral tijdens het bochtenwerk erg lastig, om dan zover vooruit te rijden eerst en dan de spiegels te gebruiken om niet met de achterkant op de stoep terecht te komen. Ik zit dan voornamelijk nog te kijken of ik niet met de voorkant toch ergens tegenaan kom terwijl ik eigelijk in de spiegel moet kijken of ik in kan draaien. Ik draaide dan ook veelal te vroeg in :P

Moest ook nog erg wennen aan het rempedaal niet alleen omdat je voet er anders tegenaan zit maar ook omdat het een stukkie langzamer remt dan in de auto.

Ik heb in ieder geval 12 lessen van ieder 2 uur geadviseerd gekregen. Zelf was ik er verbaast over, ik had een veel hoger aantal verwacht :P

Op het moment wacht ik in ieder geval nog heel even met de lessen, omdat ik zit te wachten op een vacature voor de opleiding machinist (hetgeen me nog nét even leuker lijkt dan chauffeur). De vacature in kwestie zou als het goed is een dezer dagen online moeten komen, maar het is nog een beetje onzeker allemaal. Men is nog aan het onderhandelen is het laatste wat ik erover heb gehoord. Afwachten dus, zodra ik meer weet daarover weet ik ook of en wanneer ik verder ga met de rijlessen :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:41:35 #218
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106432395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 06:32 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik kan het me niet voorstellen. Zijn toch goede bussen, Integro ? Menig bergachtig land rijdt met die dingen.
de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
pi_106436594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:41 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

de 2928 is traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
ik neem aan dat die wagens ook met verschillende blokken / bakken worden uitgerust :?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 20:10:32 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106535106
Enkele oude streekgeledes uit Groningen die de afgelopen periode nog in Waterland reden zullen daar blijven om het scholierenvervoer voor EBS uit te vervoeren. Dit gaat onder de vlag van TCR die hiermee oudere bussen kan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:38:26 #221
78498 classpc
I don't like change
pi_106536340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 01:29 schreef springer1980 het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busgeschiedenis/cuba/

Blijft leuk om te zien dat ex Nederlandse bussen het nog steeds goed doen aan de andere kant van de wereld! Toeval of niet maar het zijn vrijwel allemaal bussen van Den Oudsten. Ik denk niet dat zo'n lage vloers Citaro of VDL barrel het zo lang vol kan houden!
Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106544905
Van een ander forum:
Arriva 7801 en 7803 zijn de TCR 497 en 499 geworden. (Citaro G) Ze schijnen ook al in EBS kleuren gestickerd te zijn, maar nog geen foto gevonden.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_106548541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden... :(
  zondag 8 januari 2012 @ 02:03:29 #224
78498 classpc
I don't like change
pi_106548854
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 01:46 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Me 2 maar dan geen MB200 want daar zijn naar mijn idee al genoeg van bewaard. Als ik het geld en de ruimte had zou ik graag een B88 van de VAD wel willen hebben met zo'n groene band / gras aan de onderzijde. De B88 blijf ik een mooie bus vinden, mooier dan zo'n Alliance. Maar volgens mij is er in heel NL geen ex B88 VAD bus meer te vinden, indien ze nog rijvaardig zijn zullen ze wel allemaal in Cuba of een ander ver warm land bevinden... :(
Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.

Waarom hebben wij trouwens niet van die kleine Van Hool bussen zoals op 1:40 in dit filmpje:

Da's toch veel mooier dan die lelijke VDL dingen die Frysker genoemd worden?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 02:08:06 #225
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106548953
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 02:03 schreef classpc het volgende:

[..]

Een B88 zou ik als tweede er nog wel bij willen. Maar ik vind ze in vergelijking met de MB200 eigenlijk een beetje simpel qua ontwerp. Weinig chroom enzo.

Waarom hebben wij trouwens niet van die kleine Van Hool bussen zoals op 1:40 in dit filmpje:

Da's toch veel mooier dan die lelijke VDL dingen die Frysker genoemd worden?
GVU heeft iets dat erop lijkt, op lijn 2.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:02:19 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549688
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:26 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn trouwens Integro's met nóg lagere verwachtingen, op het gebied van hellingen :')
Omdat die Integro's crimineel ondergemotoriseerd zijn met slechts 250 pk.

De Integro II's zijn wel 299 pk sterk, al zijn de meesten in Nederland slechts begrensd op 90 km/h.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:03:18 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Een beetje oudere Ambassador haalt een helling van 10% nog niet eens, gok ik. Zeker vanuit stilstand niet :P
180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:04:57 #228
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549722
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Zuinigheidsbod, eerder.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 03:07:29 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106549743
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:04 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zuinigheidsbod, eerder.
Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

De andere uitersten van het Connexxion-wagenpark zijn de 13,7-meter lange VDL Citea's (360 pk, Zaanstreek) en 14,5-meter lange Volvo 8700 LE's (340 pk).
  Spellchecker zondag 8 januari 2012 @ 03:22:51 #230
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106549926
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onzinargumenten zal Connexxion gebruikt hebben.

[..]
Hoe je het ook wendt of keert; voor gebruik in Nederland hebben de Amba's op zichzelf voldoende vermogen. Hier hoeven namelijk geen bergen, met of zonder haarspeldbochten, bedwongen te worden; geeneens echte heuvels.

Dat met name de wat oudere Amba's niet zo snel (meer) zijn, komt door andere factoren (waar Cxx wél wat meer aandacht aan zou mogen besteden).

Overigens waren, opvallend genoeg, de 17xx-Amba's, die bij ons in Fryslân de eerste reeks Amba's vormden, een stuk sneller.
Tevens -purist.
  zondag 8 januari 2012 @ 09:08:51 #231
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106551999
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 03:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

180 pk moet echt wel een zwaktebod zijn voor een 12-meterbus zonder hybride aandrijving.
Ik heb het net even opgezocht maar een MB200 heeft maar 170 pk. En de gelede versie heeft maar 250 pk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 8 januari 2012 @ 09:10:11 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106552004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
Ik ook, maar dan de gelede versie die bij de GADO reed.

Dat vind ik stoere bussen. Dat motorgeluid O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106552385
Ik heb redelijk wat MB200's en B88's van de VAD, zelfs een gelede. "Helaas" wel in de schaal 1:87 / H0 :D ( http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40599.0.html)
pi_106553249
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 januari 2012 @ 11:40:38 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106553782
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:12 schreef thumbnail het volgende:
We hebben wel eens Iveco's gehad en die hadden 300 pk motoren.
Ze gingen als een speer.
Die IVECO Berkhofs van de VEONN trokken de stenen uit de straat zo ongeveer.

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 8 januari 2012 @ 13:29:48 #236
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_106556694
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Enkele nieuwere series van de Mercedes-Benz O408 deden dat ook trouwens.
De bio-ethanolbussen van de GADO hebben op een gegeven moment andere sproeiers gekregen. Als de bus optrok konden staande passagiers zich amper staande houden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_106577061
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:38 schreef classpc het volgende:

[..]

Mooi om te zien, maar ook weer jammer. Ik had ze veel liever nog gewoon hier zien rondrijden in het Nederlandse landschap.

Zodra ik het geld en de ruimte heb, dan wil ik zelf ook nog wel eens een MB200 hebben.
Maar dan wel een originele en niet één die omgebouwd is tot camper of voor de cross.
lol jij ook al?

maar een O408 is ook wel gaaf dan denk ik :P
pi_106616665
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.

Weet iemand eigenlijk waarom Cxx wel lijndiensten uitbesteed aan touring bedrijven zoals Pauw en TCR maar niet aan hun eigen tour dochter??? Lijkt mij wel grappig, oude groene Integro's terug op de lijndienst... :)
pi_106619412
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:52 schreef springer1980 het volgende:
Connexxion Tours heeft blijkbaar dankbaar van de kerstvakantie gebruik gemaakt door een aantal van de MAN Lion's regio ex-Qliners in hun eigen huisstyl te laten spuiten / bestickeren. Moet zeggen dat je goed moet kijken of er een Lion's Coach aan komt of een Regio met de richtingsfilm uit. Die bussen zien er goed uit in hun nieuwe witte jasje.
Foto's ?
pi_106629415
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Helaas niet, ik zag ze ineens bij het Jacobus Fruytiercollege in Apeldoorn staan toen ik van mijn werk naar huis reed. maar ik ben zowieso geen bus fotograaf maar ik zal proberen om binnenkort eentje op de foto te krijgen als ik er weer 1 zie staan (en er aan denk). Bussen staan btw gewoon gestalt bij de Syntus / Cxx stalling in Apeldoorn, langs de spoordijk aan de achterzijde...
pi_106660282
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Tok.
  Spellchecker dinsdag 10 januari 2012 @ 21:39:08 #242
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_106660532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Deze mag een andere collega voor de verandering beantwoorden O-)
Tevens -purist.
pi_106661580
Dit is natuurlijk je eigen verantwoording, maar het verstandigste is om zelf altijd eerst een rondje om de bus te lopen en hem te controleren en wanneer je dan een schade constateert, dit meteen te melden voordat je gaat rijden.

Als je de bus al hebt weggezet en er vervolgens een collega tegenaan knalt die dat niet meldt, zou ik eerlijk gezegd zo een twee drie niet weten hoe dat moet worden opgelost.
pi_106676386
Eindelijk een busbedrijf in de regio gevonden die met mij een babbel aan wil over parttime rijden voor ze! _O_
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:28:08 #245
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_106677277
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
pi_106749719
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:36 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Foto's ?
Op OViB bij de weekfoto's...
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
pi_106749853
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef Gnittoo het volgende:
Jongen (13) vernielt voor ton in stadsbussen
Laatste update: 11 januari 2012 12:20 infoBekijk op de kaart
EINDHOVEN - Een 13-jarige jongen uit Veldhoven is dinsdag in Eindhoven door de politie aangehouden op verdenking van vernielingen in de zogenoemde Phileasstadsbussen.

De jongen zou voor ruim een ton schade hebben aangericht in meerdere bussen door apparatuur en meubilair met verf te bekladden.
De vernielingen vonden plaats in de weekeinden in december op de remise van de busmaatschappij in Eindhoven. Dat liet de politie woensdag weten.
De Phileas is een moderne stadsbus die magnetische geleid over speciale busbanen door Eindhoven rijdt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-stadsbussen.html
wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
niet meer
  vrijdag 13 januari 2012 @ 06:21:15 #248
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106750687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:55 schreef welkominspace het volgende:

[..]

wat is dat voor een bus dan?
ik heb ff op youtube op Phileas gezocht maar zie nergens bussen met magnetische velden ofzo
Dat was de bedoeling, maar de Phileassen toonden dermate veel storingen dat de chauffeurs volledig bijsturen.
pi_106752657
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hoi mensen,

Ik hoop over niet al te lange tijd ook een opleiding te gaan doen voor buschauffeur. Er is alleen een punt waar ik me zorgen over maak en dat toch wel een van de belangrijkste zaken voor een buschauffeur is (lijkt me tenminste), namelijk de schades aan een bus. Kan een buschauffeur (of wie zich geroepen voelt) mij vertellen hoe het controleren van schades in zijn werking gaat?

Buschauffeurs nemen vaak bussen van elkaar over (althans bij GVB Amsterdam) zonder te controleren op schades, misschien dat ik het bij het verkeerde eind heb maar ik heb een buschauffeur nog nooit een rondje zien lopen om een bus. Klopt dit, of wordt er tussendoor op een andere manier op nieuwe schades gecontroleerd? En als de bus na afloop van je dienst naar de garage gaat wordt deze dan op nieuwe schades gecontroleerd door een chef?

Ik werk nu al bijna 3 jaar als koerier bij een heel bekend bedrijf en bij ons worden de wagens na het einde van de dienst nooit gecontroleerd. Maar op het parkeerterrein kan er na afloop ook nog makkelijk door iemand anders schade toegebracht worden en het komt er dan op neer dat de laatste chauffeur gewoon een schadeformulier moet invullen.
Je moet eigenlijk bij het begin van je dienst je bus controleren op schades en eventuele schades melden bij het ROV (verkeersleiding).
Ik doe het nooit en ik heb nog nooit gedoe gehad.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 10:46:23 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106754031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 01:43 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Op OViB bij de weekfoto's...[ afbeelding ]
Credits: Etienne Tas

Ook opmerkelijk, de ex Arriva en GVB Citea bv-sf-54 zou nu in Zwolle rijden met Syntus Overijssel stickers. De ex demo wagens van Veolia en Cxx zouden naar Syntus Gld zijn gegaan maar ik heb ze nog niet rond zien rijden hier in Apeldoorn...
Bij diezelfde foto's kwam ook nog een IVECO Berkhof in VEONN-kleuren voorbij. Leek me de handgeschakelde 1279 te zijn die nu in een ver buitenland verblijft. Die bus is volgens mij als enige destijds niet omgestickerd in Arriva-kleuren. De 1280 leek me niet te kunnen omdat dit een vandalismebus van Arriva geworden was.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')