dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubusquote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaartquote:Op donderdag 1 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubus
Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart)quote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesquote:Op donderdag 1 december 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaart
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..quote:Op donderdag 1 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesvooral omdat je dus echt 2u kan tuffen met Qliners
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )quote:Op donderdag 1 december 2011 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..
Van 9292ov.nl:quote:Op donderdag 1 december 2011 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )
maar goed.. de 310 + 304 + 312 => Win!106 KM oid voor 6,- :-P Eat That OV-ShitKaart
Anders zo`n 13,28![]()
quote:Ritkaarten
Indien u niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op de Qliners 315, 325 of 335 een Ritkaartje aanschaffen. U betaald een hoger tarief dan met de OV-chipkaart. Een Ritkaartje is verkrijgbaar in 3 varianten met een tarief van ¤ 2,00 , ¤ 4,00 en ¤ 6,00. U betaalt voor de afstand die u wilt afleggen.
Tariefberekening:
Voor een overzicht van een stad-stad matrix: klik hier.
De ritkaart is verkrijgbaar bij de chauffeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
Het zijn ritkaarten; nee dus.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het zijn ritkaarten; nee dus.
Tenzij je een dagkaart hebt van ¤14,-, maar aangezien zo'n zelfde dagkaart volgens 9292ov.nl op lijn 315 ¤14,50 kost, zullen de dagkaarten van beide lijnen wel niet uitwisselbaar zijn..
En waarom parkeer jij een MB O408 op mijquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.
En waarom zouden ze eigenlijk begrenst moeten zijn? Als alle stoelen beschikken over veiligheidsriemen mogen ze ook gewoon 120 rijden. Die nieuwe Qliners hebben namelijk geen staanplaatsen meer.
Het antwoord was al gegevenquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
Baasquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Echte bazen wrijven het er dan nog even extra in.
Ik zal je even uit de droom helpen, ook de snelheidsmeter van een bus of vrachtwagen wijkt af maar dat mag max 2% zijn terwijl dat van een auto idd rustig 10% kan zijn. Tacho wordt jaarlijks geijkt maar desondanks kan de snelheidsmeter dus afwijken. Het ijken van de snelheidsmeter kan ook niet omdat er te veel factoren zijn waarop je geen invloed hebt zoals banden slijtage...quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
omdat dat in nederland alleen geld binnen de bebouwde komquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:53 schreef springer1980 het volgende:
Maar even wat anders, ik rij dagelijks in België en alle Belgische bussen hebben links achterop een sticker om automobilisten te helpen herinneren dat een bus voorrang heeft bij het weg rijden bij een halte. Waarom hebben we dat niet hier in Nl? Zie vrijwel dagelijks dat een automobilist "vergeet" om een bus voorrang te verlenen als hij aangeeft weg te willen rijden bij een halte.
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]En een hoger tarief dan met de OV-Chipkaart? Nou, ik vraag het me af op sommige trajecten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zo lekker klantvriendelijk: vroeger was het lekker duidelijk: een strippenkaart in de voorverkoop was goedkoper dan in de bus. Tegenwoordig moet je eerst maar uitvogelen wat je reis per OV-chipkaart kost en of dat goedkoper of duurder is dan met losse kaartjes.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
Fryskers moet je in de poeder rijden!quote:Op maandag 5 december 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.
Alleen de meeste Integro's zijn T-100
Ahquote:Op zondag 4 december 2011 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
dan is 85 de constructiesnelheid. ding heeft dan waarschijnlijk ook een gewone stadsbusautomaat. die lopen gewoon niet veel harder.quote:Op maandag 5 december 2011 09:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85
moauw nee... tis me te verquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.
Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind
en dat de krappe werkplek voor klachten kan zorgen ook ...quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze slechte vering hadden wisten wij al jaren
Béétje overdreven, die tekst.. Hoewel er wel veel collega's vrijstelling hebben van het rijden op de Frysker en anderen (waaronder ik) de voorkeur hebben voor een echte bus, heb ik van dat pijnstillerverhaal nog nooit wat meegekregen op de werkvloer...quote:
Klinkt een beetje als de klachten die er waren ten tijde van de eerste bussen met stuurbekrachtiging. Toen wou iedereen ineens niet meer op die MB200's rijden in verband met spierpijn en dergelijke.quote:
er is er voor zover ik weet geeneen naar Engeland verkocht, dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:57 schreef pogodeclown het volgende:
vraag eens aan een engelse chauffeur hoe die hokken rijden....
die dingen gebruiken ze in engeland veel en daar hebben ze ook al diverse aanpassingen gehad. meeste aanpassingen zijn gedaan aan de vering...
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep (quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:01 schreef marcel.nl het volgende:
Op OViB stond filmpje; In Hoogeveen en Meppel rijdt men kennelijk wel naar tevredenheid (daar rijden Fryskers al jaren), maar gaat het juist om de nieuwe busjes; Dat zijn Mercedes busjes, ik vermoed Kusters opbouw ofzo.
True, maar het lijkt erop dat die nieuwe bussen ook niet echt geschikt zijn voor het doel waar ze voor ingezet worden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:33 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep () de meeste zonnekleppen/schermen zijn niet geperforeerd. Daarnaast, doe anders eerst wat aan die dikke pens voordat je over 'gezondheidsklachten' begint tegen je werkgever
Zou die loopplank van filmpje 1 echt zo gemakkelijk en soepel uitklappen ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |