Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.quote:Op zaterdag 12 november 2011 03:04 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar dat doet niets af aan het feit dat die bussen gewoon begrensd horen te zijn. Ook een Qliner-bus mag nergens harder dan 100 KM/u.
De Qliner-bussen van Connexxion (nu dus in het noorden alleen nog lijn 350) zijn allemaal begrensd op ~100 KM/u.
Inderdaad. Maar we zullen zien hoe snel deze gaatquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef Bitlord het volgende:
Ach, alweer een nieuw topic? Deze ging toch minder snel dan somiige voorgaanden.
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.
En waarom zouden ze eigenlijk begrenst moeten zijn? Als alle stoelen beschikken over veiligheidsriemen mogen ze ook gewoon 120 rijden. Die nieuwe Qliners hebben namelijk geen staanplaatsen meer.
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.
Begrenzen op meer dan 110 KM/u zou dus onlogisch zijn.
Of misschien heeft de buschauffeur een Jedi Trick gebruikt...quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:21 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik of iets gemist, of jij zit er ff naast dan wel te trollen: 80 is de max voor bussen. Bussen met een T100-goedkeuring (dat zijn dus de bussen zonder staanplaatsen en met gordels) mogen 100 KM/u.
Begrenzen op meer dan 110 KM/u zou dus onlogisch zijn.
Wat ons terugbrengt bij mijn vraag, óf die dingen dus begrensd zijn of niet. Aangezien er hier verschillende dingen over gezegd worden, ga ik daar dus geen uitsluitsel over krijgen hier. Geeft niet; niet gevraagd is altijd mis.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef HetBrabandertje het volgende:
Dat ziet eruit als Utrecht Overvecht
Nah, ik vraag het in de kantine nog wel eens aan één van de Qbuzz-chaufsquote:Op zaterdag 12 november 2011 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt het hier proberen denk ik: http://casfiles.net/arriva/phpbb3/
Dat krijg ik als ik Qbuzz-forum intik
Dat rijden ze niet. Als jij meent te zien dat ze 110 rijden zou ik een bril overwegen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:54 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar de Qliners rijden echt wel harder dan 110.
Goeie comeback zeg!quote:Op zondag 13 november 2011 11:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat rijden ze niet. Als jij meent te zien dat ze 110 rijden zou ik een bril overwegen.
kilometerteller afwijking.quote:Ik heb de cc standaard op 100 staan en als je dan ingehaald wordt door een Qliner dan rijdt die dus echt wel harder dan 100.
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdagquote:Ontopic: Rijdt Arriva eigenlijk altijd al op 315? Ik zag vandaag een 315 van Arriva rijden maar ik meende dat Connexxion daar eerst op reed.
Nee, niet en ja.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:42 schreef Pallas-Athene het volgende:
Weet iemand wanneer de soap in de regio Utrecht is afgelopen?
Wanneer worden daar eens knopen doorgehakt om iemand de concessie toe te wijzen?
Of is het in bezwaar gaan een never ending story?
Laten we het daar maar op houden dan. En bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kilometerteller afwijking.
[..]
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdag
en op alle tussen liggende dagenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kilometerteller afwijking.
[..]
Arriva rijdt de 315 alleen op dinsdag en donderdag
twitter:Ockels twitterde op donderdag 24-11-2011 om 10:17:24Groningen Superbus staat om 11 uur op Gr Markt en zal rondje rijden St. Jansstraat Schuitendiep Zuiderdiep À kerkhof Vismarkt Gr. markt reageer retweet
zo te zien waren het niet de gasploffersquote:Op donderdag 24 november 2011 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz Zuid-Oost Fryslân moet het met vier bussen minder doen. Was vanochtend brand bij de stalling in Oosterwolde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)j-brand-Oosterwolde-
Ik vraag me af welke bussen het waren.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz Zuid-Oost Fryslân moet het met vier bussen minder doen. Was vanochtend brand bij de stalling in Oosterwolde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)j-brand-Oosterwolde-
2012 iigquote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke bussen het waren.
4 stuks MAN Lions City zo te zien.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke bussen het waren.
ik heb een aanvulling. Kwamen er zo'n tien jaar geleden Volvo's uit Zweden naar Groningen, nu gaat een groot deel van de Waterlandse meuk naar Zweden. Arriva heeft daar net een grote concessie gewonnen.quote:Op maandag 21 november 2011 20:31 schreef marcel.nl het volgende:
Heeft iemand al gehoord wat er gaat gebeuren met de Waterland bussen (ex-groningse bussen) die in Waterland rijden en al die TCR-bussen die men daar ook inzet ?
Het is wel snel gegaan, die 6 jaar Arriva Waterland, voor mijn gevoel is het amper 2, 3 jaar geleden ofzo dat zij begonnen.
Dat waren ze eerst toch ook al?quote:
En dat komt omdat de teller van de bus de werkelijke snelheid aangeeft en jouw teller afwijkt. Als ik achter een vrachtwagen rijd met mijn eigen auto staat de teller ook tegen de 100 aan te wijzen, maar zo hard gaat dat ding dan echt niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:35 schreef classpc het volgende:
[..]
Goeie comeback zeg!
Heb jij weleens achter een Qliner gereden op de snelweg die z'n vertraging probeerde te beperken? Ik heb de cc standaard op 100 staan en als je dan ingehaald wordt door een Qliner dan rijdt die dus echt wel harder dan 100.
Dus ik vraag me af of die Qliners dan überhaupt wel een begrenzer erop hebben. Lijkt me van niet dan, want dan ga je ze niet op een snelheid boven de 100 begrenzen. Dat is gewoon onlogisch.
Ontopic: Rijdt Arriva eigenlijk altijd al op 315? Ik zag vandaag een 315 van Arriva rijden maar ik meende dat Connexxion daar eerst op reed.
Nadat Arriva een vervoerscontract in Malmö verloor.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb een aanvulling. Kwamen er zo'n tien jaar geleden Volvo's uit Zweden naar Groningen,
Stockholm (Råsta, Lunda/Solna, Sundbyberg en Bromma), plus twee sneltramlijnen en een spoorlijntje.quote:nu gaat een groot deel van de Waterlandse meuk naar Zweden. Arriva heeft daar net een grote concessie gewonnen.
quote:Controleur Connexxion ernstig mishandeld
HAARLEM Een controleur van Connexxion is vrijdagavond rond 22.30 uur in het centrum van Haarlem ernstig mishandeld door een groep jongeren.
In de Zuidtangent wilde de controleur de jongen een boete geven voor het roken van een sigaret in de bus. De jongen probeerde te vluchten en er ontstond een vechtpartij in de bus.
Een groep van acht andere jongeren probeerden de jongen bij de bushalte te ontzetten. De vechtpartij ging buiten verder en daarbij werd de controleur in zijn gezicht geslagen en werd er een fiets op de man gegooid.
Bij aankomst van de politie was de groep inmiddels gevlucht. De controleur wist de rokende jongen, een 18-jarige Haarlemmer, vast te houden. Hij is door de politie aangehouden. De controleur raakte flink gewond in zijn gezicht en moest voor behandeling naar het ziekenhuis worden gebracht. De politie heeft een onderzoek ingesteld en is op zoek naar de overige verdachten.
Bron: RTV Noord-Holland.
quote:Kopstoot voor Zwarte Piet
ALMERE - Twee Zwarte Pieten in Almere zijn belaagd vanwege hun geschminkte huid. Een negroïde man kon niet verkroppen dat het duo verkleed was als knechten van Sinterklaas, dat hij een van hen een kopstoot gaf.
In een bus ter hoogte van halte Kruidenwijk uitte de belager zijn onvrede over de verkleed- en schminkpartij. De belager werd boos en pakte een van de mutsen af. Toen hij daarmee de bus uitliep, ging een van de pieten hem achterna. Deze moest dit bekopen met een kopstoot, meldt Dichtbij Almere.
Een getuige vertelt dat omstanders de verklede mannen niet te hulp schoten.
Bron: De Telegraaf.
Bazenactiequote:Buschauffeur verlaat bus, regelt lift en pakt stenengooier
Een buschauffeur in Benschop liet de jongens die een ruit van zijn bus ingooiden, niet ontkomen. Hij stopte zijn bus, verliet die samen met een passagier en de twee hielden een passerende auto aan. Gezamenlijk kregen ze de stenengooiers te pakken.
De man zag de jongens wegrennen en besloot de achtervolging in te zetten, zo meldt RTV Utrecht op hun website. De 15-jarige pubers, afkomstig uit Benschop en Lopik werden door de mannen in hun kraag gevat en door agenten afgevoerd naar het politiebureau. Dit gebeurde gisteren rond het middaguur.
De jongen uit Benschop had de steen gegooid, tegen hem werd proces-verbaal opgemaakt. De jongen uit Lopik mocht gaan.
Bron: Algemeen Dagblad.
Dank voor de uitlegquote:Op zondag 27 november 2011 23:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En dat komt omdat de teller van de bus de werkelijke snelheid aangeeft en jouw teller afwijkt. Als ik achter een vrachtwagen rijd met mijn eigen auto staat de teller ook tegen de 100 aan te wijzen, maar zo hard gaat dat ding dan echt niet.
Gaat alleen op bij lange reizen op 1 lijn. En op die lijnen is het maximale bedrag vaak afgetopt. Dit is in ieder geval zo op de 315 en 350. Verder gaat het niet op als je overstapt, want dan check je dus opnieuw in en loopt de teller weer vanaf 0.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:49 schreef Paxcon het volgende:
Hopelijk is dit de goede plek, maar weet iemand of er een maximumbedrag is dat van je OV kaart wordt afgeschreven als je een busreis van begin tot eind meemaakt? Als je gewoon in de bus een kaartje koopt, kost dat (hier tenminste) 6 euro. Kan dit met je OV-kaart meer worden, aangezien je dan per kilometer betaalt?
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Gaat alleen op bij lange reizen op 1 lijn. En op die lijnen is het maximale bedrag vaak afgetopt. Dit is in ieder geval zo op de 315 en 350. Verder gaat het niet op als je overstapt, want dan check je dus opnieuw in en loopt de teller weer vanaf 0.
Precies afgetopt op ¤16,11 zeker?quote:Traject | Vervoerbewijs | Prijs | Reductie
----------------------------------------------------------
van Station in Leeuwarden naar Station in Alkmaar | OV-chipkaart | ¤ 16,11 | ¤ 10,63
van Station in Leeuwarden naar Broekerweg in Heerhugowaard | OV-chipkaart | ¤ 15,07 | ¤ 9,94
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...quote:Op woensdag 30 november 2011 21:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Precies afgetopt op ¤16,11 zeker?
dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubusquote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaartquote:Op donderdag 1 december 2011 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog zijn de kaartjes van XX Duur tov die van Kubus
Ja, al een tijdje. En voor die afstand kun je idd beter ritkaartjes gebruiken. Als je dezelfde dag nog terug gaat, ben je ook klaar voor diezelfde ¤14,- (maar dan afgestempeld als dagkaart)quote:Op donderdag 1 december 2011 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Opvallend dat je voor die laatste kilometers nog een euro extra moet lappen ...
Maar goed, je kunt beter met ritkaartjes op de 350 reizen, want dan betaal je 14 euro
Ik neem aan dat die Wayfarer er nu uit is?
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesquote:Op donderdag 1 december 2011 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar het is nog altijd goedkoper dan de ov-flopkaart
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..quote:Op donderdag 1 december 2011 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
t blijft baas.. met die 6 euro kaartjesvooral omdat je dus echt 2u kan tuffen met Qliners
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )quote:Op donderdag 1 december 2011 23:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Weet niet hoe het met lijn 315 zit, maar op 350 kun je geen 2 uur tuffen met een 6-Euro-kaartje (tenzij de bus natuurlijk in een gigantische file komt te staan)..
Van 9292ov.nl:quote:Op donderdag 1 december 2011 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ontloop de 315 altijd :\ gezien ik nog steeds niet weet of ze daar uberhaubt de Eurokaartjes accepteren ( zo als in ZoF / GD )
maar goed.. de 310 + 304 + 312 => Win!106 KM oid voor 6,- :-P Eat That OV-ShitKaart
Anders zo`n 13,28![]()
quote:Ritkaarten
Indien u niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op de Qliners 315, 325 of 335 een Ritkaartje aanschaffen. U betaald een hoger tarief dan met de OV-chipkaart. Een Ritkaartje is verkrijgbaar in 3 varianten met een tarief van ¤ 2,00 , ¤ 4,00 en ¤ 6,00. U betaalt voor de afstand die u wilt afleggen.
Tariefberekening:
Voor een overzicht van een stad-stad matrix: klik hier.
De ritkaart is verkrijgbaar bij de chauffeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
Het zijn ritkaarten; nee dus.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. kleine aanvulling.. ik heb nou nog t goedkoopste KM tarief van 0,118 ct de kilometer gebruikt voor de berekening.. maar een groot deel van het traject heeft een KM tarief van 0,126 ct de kilometer..
oftewel nog een grotere besparing
( en mag je nou met die 6 euro kaart van de 315 van overstappen:? )
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het zijn ritkaarten; nee dus.
Tenzij je een dagkaart hebt van ¤14,-, maar aangezien zo'n zelfde dagkaart volgens 9292ov.nl op lijn 315 ¤14,50 kost, zullen de dagkaarten van beide lijnen wel niet uitwisselbaar zijn..
En waarom parkeer jij een MB O408 op mijquote:Op vrijdag 2 december 2011 10:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
precies. hoe houd je mensen uit het OV :|
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan zijn, maar de Qliner bussen van Arriva en Qbuzz rijden op de snelweg minimaal 110/120.
En waarom zouden ze eigenlijk begrenst moeten zijn? Als alle stoelen beschikken over veiligheidsriemen mogen ze ook gewoon 120 rijden. Die nieuwe Qliners hebben namelijk geen staanplaatsen meer.
Het antwoord was al gegevenquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
Baasquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Echte bazen wrijven het er dan nog even extra in.
Ik zal je even uit de droom helpen, ook de snelheidsmeter van een bus of vrachtwagen wijkt af maar dat mag max 2% zijn terwijl dat van een auto idd rustig 10% kan zijn. Tacho wordt jaarlijks geijkt maar desondanks kan de snelheidsmeter dus afwijken. Het ijken van de snelheidsmeter kan ook niet omdat er te veel factoren zijn waarop je geen invloed hebt zoals banden slijtage...quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
omdat dat in nederland alleen geld binnen de bebouwde komquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:53 schreef springer1980 het volgende:
Maar even wat anders, ik rij dagelijks in België en alle Belgische bussen hebben links achterop een sticker om automobilisten te helpen herinneren dat een bus voorrang heeft bij het weg rijden bij een halte. Waarom hebben we dat niet hier in Nl? Zie vrijwel dagelijks dat een automobilist "vergeet" om een bus voorrang te verlenen als hij aangeeft weg te willen rijden bij een halte.
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
die bussen hebben (net als de mijne) gewoon een tempo 100. die mogen en kunnen 100 en zijn ook begrenst op 100. verschil is echter dat bussen en vrachtwagens een geijkte teller hebben (ivm de tacho) en dus geen afwijking hebben. normale auto's hebben dat niet. als je dan een oude fransoos of duitser (die mag ook nieuw zijn) die wijken rustig 10km/u af. dus op de jou teller lijkt het 110+ te gaan maar in het echt rij je maar 100. enigste manier voor een bus om harder te gaan als 100 is van een steile berg af, en die heb je simpelweg niet in nederland. enigste plek waar dat kan is vlak voor maastricht op de A2. daar kan je ongeveer 115~120 halen met de bus.
op ons werk krijgen we vaak zat klachten van mensen die zeggen dat we zo belachelijk hard rijden en inhalen waar het niet mag (men doelt dan op VRACHTWAGEN inhaalverboden wat NIET voor bussen geld). die mensen word ook vaak verteld dat we gewoon niet te hard kunnen rijden. vaak worden ze gewoon serieus genomen en doen we alsof we er iets aan doen maar in het echt ben je ze na 2 min alweer vergeten.
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Van 9292ov.nl:
[..]En een hoger tarief dan met de OV-Chipkaart? Nou, ik vraag het me af op sommige trajecten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zo lekker klantvriendelijk: vroeger was het lekker duidelijk: een strippenkaart in de voorverkoop was goedkoper dan in de bus. Tegenwoordig moet je eerst maar uitvogelen wat je reis per OV-chipkaart kost en of dat goedkoper of duurder is dan met losse kaartjes.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.quote:Op zondag 4 december 2011 11:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee, de bussen van Qbuzz hebben geen tempo 100 goedkeuring. En ook lang niet alle bussen van Arriva hebben dat.
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
Fryskers moet je in de poeder rijden!quote:Op maandag 5 december 2011 01:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vrijwel alle Cxx-bussen zijn begrensd op ~100 KM/u. Meeste Integro's (Qliner) op ~105 en Fryskers op exact 90.
Alleen de meeste Integro's zijn T-100
Ahquote:Op zondag 4 december 2011 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De vijf nieuwste Qliners van Kubus mogen wel 100 rijden. Bij die snelheid zijn staanplaatsen uitgesloten.
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85quote:Op maandag 5 december 2011 01:13 schreef pogodeclown het volgende:
[..]
geen tempo 100 = begrenzer op 90 (als er niet aan gerommeld is). als ze het wel mogen zijn er ook geen zitplaatsen zoals al aangegeven was hierboven.
dan is 85 de constructiesnelheid. ding heeft dan waarschijnlijk ook een gewone stadsbusautomaat. die lopen gewoon niet veel harder.quote:Op maandag 5 december 2011 09:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan is dat veranderd. Toen Qbuzz net in de GGD-concessie reed stonden de begrenzers van de Q-liners op 85
moauw nee... tis me te verquote:Op dinsdag 6 december 2011 01:43 schreef NoBody122 het volgende:
Voor hen die in de buurt van Tilburg/Waalwijk wonen en graag buschauffeur willen worden: Link.
Ze zoeken studenten, maar aangezien het er uiteindelijk toch om draait dat er mensen voor hen werken, kom je waarschijnlijk ook als niet-student een aardig eind
en dat de krappe werkplek voor klachten kan zorgen ook ...quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze slechte vering hadden wisten wij al jaren
Béétje overdreven, die tekst.. Hoewel er wel veel collega's vrijstelling hebben van het rijden op de Frysker en anderen (waaronder ik) de voorkeur hebben voor een echte bus, heb ik van dat pijnstillerverhaal nog nooit wat meegekregen op de werkvloer...quote:
Klinkt een beetje als de klachten die er waren ten tijde van de eerste bussen met stuurbekrachtiging. Toen wou iedereen ineens niet meer op die MB200's rijden in verband met spierpijn en dergelijke.quote:
er is er voor zover ik weet geeneen naar Engeland verkocht, dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:57 schreef pogodeclown het volgende:
vraag eens aan een engelse chauffeur hoe die hokken rijden....
die dingen gebruiken ze in engeland veel en daar hebben ze ook al diverse aanpassingen gehad. meeste aanpassingen zijn gedaan aan de vering...
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep (quote:Op zaterdag 10 december 2011 08:01 schreef marcel.nl het volgende:
Op OViB stond filmpje; In Hoogeveen en Meppel rijdt men kennelijk wel naar tevredenheid (daar rijden Fryskers al jaren), maar gaat het juist om de nieuwe busjes; Dat zijn Mercedes busjes, ik vermoed Kusters opbouw ofzo.
True, maar het lijkt erop dat die nieuwe bussen ook niet echt geschikt zijn voor het doel waar ze voor ingezet worden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:33 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Achteraf je stoel naar achteren schuiven als het krap is, niet geperforeerde zonneklep () de meeste zonnekleppen/schermen zijn niet geperforeerd. Daarnaast, doe anders eerst wat aan die dikke pens voordat je over 'gezondheidsklachten' begint tegen je werkgever
Zou die loopplank van filmpje 1 echt zo gemakkelijk en soepel uitklappen ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |