Update:
Mijn plan liep iets anders dan ik bedacht had. Mijn vader had er lucht van gekregen dat mijn windmeter naar de knoppen was gegaan en had zelf nog een bijna ongebruikt station op zolder liggen
(Balance Meteo), hij houdt nl. niet van die digitale fratsen. Hij heeft een old-skool kwikbarometer aan de wand hangen en een windmeter met analoge klokken, het mooie daarvan is dat die echt realtime is.
Kortom, AchJa ging een gegeven paard niet in de bek kijken en besloot de Balance Meteo toch maar te gaan gebruiken. Echter zat ik wel weer met het batterijprobleem, die zitten nl. meteen bij de windmeter. Echter na een beetje klussen met een soldeerbout en een plat telefoonsnoer had ik dat probleem ook getackeld, het snoer loop nu vanaf de meter door een beluchtingspijp op zolder richting een 3 volts voeding in het stopcontact, want ik ken dat, sta ik midden in de hagel- en sneeuwbuiten batterijen te vervangen, als ik ergens van baal is dat dat spul er mee uitscheidt en met mijn geluk gebeurt dat op de momenten dat het er toe doet tijdens een dikke storm oid.
Opzich bevalt dat ding mij tot nu toe prima, ook handig voor de vrouw want die kan nu de voorspelling (wordt van internet gehaald) ook aflezen. Ik heb het "oude" station ook nog staan waarbij de sensoren zich op ongeveer 1.80m hoogte bevinden en de sensoren van de Balance staan op schoorsteenhoogte + ongeveer anderhalve meter. Ik weet de hoogte van het huis niet, maar het zal zo rond de 8 meter zijn schat ik zo in. Het leuke is dat ik nu de waardes (temp en RV) kan vergelijken op de verschillende hoogtes.
Ook de windmeter doet het vooralsnog prima, hij moet natuurlijk nog wel even een vuurdoop krijgen van een behoorlijke woei maar ik ben tot nu toe tevreden.
Zo staat het er nu bij op het dak: