abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 19:03:58 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104446339
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik bedoelde 500 Kcal boven onderhoud, mijn fout. Maar even eerlijk, jaren bezig om af te vallen is toch raar? En ook dat van makkelijker gezegd dan gedaan... Als je iets echt wilt dan doe je er toch je best voor en werk je er keihard voor.
500 kcal boven onderhoud? Dan kan alleen als je elke dag de tijd en de energie hebt om flink te sporten. Je lichaam heeft ook rust nodig en ik heb ook nog een leven. Elke dag hard studeren (zit in mijn masterjaar) kost ook tijd. Verder heb ik naailes en rijd ik paard en heb ik ook nog een vriend, die ook wel eens een avondje romantisch op de bank wilt. Dan heb ik het nog gehad over familie, die ver weg woont, vrienden en mijn eigen behoeftes aan het af en toe lezen van een boek of nemen van een heerlijk lang bad.

Jaren bezig zijn vind ik niet raar. Ik ben nu, in bijna anderhalf jaar, bijna 25 kilo afgevallen. Als ik dat in minder tijd gedaan had, was ik hartstikke gaan jojoën, omdat dat niet vol te houden is. Er moet nog +- 10 kilo af om mijn bmi onder de 30 te krijgen en daar mag ik nog zeker tot de zomer over doen, simpelweg omdat ik op dit tempo vol kan houden en me fijn voel.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Liever hard bikkelen en een streng regime voor een half jaar en een super lichaam hebben voor je leven dan je hele leven ontevreden zijn over je gewicht/lichaam.
Dit is een illusie: Wat denk je dat er na dat half jaar gebeurt? Dan moet je of doorzetten, of je komt net zo hard weer aan. Als je een heel streng regime moet volgen, tel je de maanden af tot je weer mag doen wat je wilt, het resultaat: Jojoën.

Blijvend je eetpatroon en beweging aanpassen is wel de oplossing en dan duurt het idd wat langer, maar dan gaat het op een gezonde manier en zonder jezelf af te beulen.

Maar, zoals hier het grote motto is: Iedereen doet het op z'n eigen manier! In mijn geval is dat in 2 jaar tijd zo'n 40 kilo afvallen (als het goed is) door langzaam, maar zeker, door te zetten en m'n leefpatroon te veranderen, maar zonder mezelf alles te verbieden.

Anyway, lijstje:

O 7:30: 3 volkoren boterhammen, 2 rookvlees, 1 pindakaas. Groot glas sap.
T 10:30: Mueslireep op de uni, half flesje spa lichtblauw (met een beetje bubbels, zegmaar).
L 12:15: Bakje salade van komkommer, sellerie, een beetje kaas, 2 gekookte eieren en een handje amandelen (zoals altijd afhankelijk van het aanbod op de uni, er was geen sla zonder rauwe ui). Tweede helft van flesje spa.
T 13:30: Mueslireep tijdens college. 2 bekertjes thee.
T 15:30: Pakje hartige sultana's tijdens het tweede college. Nog een bekertje thee.
D 18:30: Tomaten-pasta ovenschotel met veel groentemix en tomaten en weinig kaas en pasta. Groot glas water.
T: Niks, ik heb vanmiddag twee tussendoortjes gehad. Beker thee.

S: 2 keer 20 minuten door de kou fietsen met een flink zware tas.

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104446619
Ik hoef overigens geen super strak lichaam te hebben.. :@
Dat pas niet bij me, niet bij mijn bouw, ik ben nooit zo geweest en zo wil ik ook nooit zijn
Ik val af op mijn eigen manier en beweeg op mijn eigen manier ook al is dat minder dan ik zou willen.
  woensdag 16 november 2011 @ 20:09:03 #228
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104449605
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Zoals welke zaken? Ieder persoon ongeacht de leeftijd of het leven wat die leidt kan wel 6 maaltijden per dag inplannen en die nakomen?
Dat weet ik niet. Ik kan het wel, met twee kinderen en een fulltime baan. Maar dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat kan.

Overigens post ik dus in slank, ben al jaren op gewicht (maat 36) en eet en drink ik heel normaal. Dus met wortels en ijs, kipfilet en chips, magere kwark en alcohol, met luie avondjes en sport. Het gaat om de balans.

Zo goed en geweldig zijn we nou ook weer niet hoor. Maar wel bewust van wat we doen ja.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 november 2011 @ 20:19:56 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104450140
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik kan het wel, met twee kinderen en een fulltime baan. Maar dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat kan.

Overigens post ik dus in slank, ben al jaren op gewicht (maat 36) en eet en drink ik heel normaal. Dus met wortels en ijs, kipfilet en chips, magere kwark en alcohol, met luie avondjes en sport. Het gaat om de balans.

Zo goed en geweldig zijn we nou ook weer niet hoor. Maar wel bewust van wat we doen ja.
En dat is hoe het hoort, bewust en in balans :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 november 2011 @ 20:27:37 #230
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104450464
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben echt wel goed!

Goed spekkig iig :+

</slecht grapje>
Balans wil ik ook ja O+ Een vast ritme zal vast veel gaan helpen.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104450555
Vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: appel
L: boterham kaas, boterham pindakaas
T: 1/2 luikse wafel
D: salade met garnalen en zalm, zuurkool met worst, bolletje ijs
*O* : de naaaaaaaadaaaaaaaaaaa
c_/ : ruim anderhalve liter water, 3 koffie, 2 thee

Gisteren
O: yoghurt muesli
T: kiwi
L: boterham met pindakaas, boterham met kaas
D: snijboontjes, slavinkje
T: kwark met appel
*O* : 40 minuten cardio, 5 apparaten 3x15
c_/ : ruim anderhalve liter water, 3 koffie, 1 thee
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_104452142
Gezond leven is ook een lifestyle verandering, anders is het ook niet. Maar of je nu in korte tijd je lifestyle verandert en zorgt dat je juist niet met het jojo effect bezig bent is om ervoor te zorgen dat je voedingsschema klopt en je die naleeft. Ik begrijp werkelijk waar niet dat het lastig is om 6x 15 minuten in te plannen per dag om een portie te eten.

Ik ben nu dus bezig met me 12 weken Stronglifts 5x5 incl. een goed voedingsschema, ik zal over 12 weken wel is een foto van before en after posten.

Verder heeft iedereen ze eigen manier en die respecteer ik maar als ik zie dat sommige mensen al zo lang bezig zijn terwijl het sneller kunt vind ik persoonlijk jammer. Want een mooi en gezond lichaam is niet alleen een lichaam maar ook een boost voor je zelfverzekerdheid waar veel mensen toch mee kampen.

Maar toch wens ik iedereen hier succes en dat iedereen ze doel mag behalen.
If not now, then when.
  Vis een optie? woensdag 16 november 2011 @ 23:23:28 #233
70532 loveli
N
pi_104459161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verder heeft iedereen ze eigen manier en die respecteer ik maar als ik zie dat sommige mensen al zo lang bezig zijn terwijl het sneller kunt vind ik persoonlijk jammer. Want een mooi en gezond lichaam is niet alleen een lichaam maar ook een boost voor je zelfverzekerdheid waar veel mensen toch mee kampen.
Snel afvallen is de kunst niet. Het eraf houden is de kunst. Verandering van lifestyle ben ik helemaal voor, 6 maaltijden per dag niet per se. Iedereen moet een methode vinden waarmee het voor hem/haar werkt. Jouw manier werkt voor jou, mijn manier voor mij.

En nog even over dat "vrouwen worden niet zo snel gespierd" - niet ieder lichaam werkt hetzelfde. Een vrouwenlichaam werkt anders dan een mannenlichaam (voor mannen is afvallen een stuk makkelijker, zeker als ze jong zijn hoeven ze er vrijwel niets voor te doen) en ook niet elk vrouwenlichaam reageert even sterk op sportprikkels. Als ik aan krachtsport doe (squatten of armspieren) raak ik uit verhouding en krijg ik niet het mooie lijf dat jij promoot.

One size doesn't fit all. Maatwerk is beter.

Oh ja, ik ben er ook eentje van slank. *terugkruipt*

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 17-11-2011 21:56:33 ]
crap in = crap out
pi_104460893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Snel afvallen is de kunst niet. Het eraf houden is de kunst. Verandering van lifestyle ben ik helemaal voor, 6 maaltijden per dag niet per se. Iedereen moed een methode vinden waarmee het voor hem/haar werkt. Jouw manier werkt voor jou, mijn manier voor mij.

En nog even over dat "vrouwen worden niet zo snel gespierd" - niet ieder lichaam werkt hetzelfde. Een vrouwenlichaam werkt anders dan een mannenlichaam (voor mannen is afvallen een stuk makkelijker, zeker als ze jong zijn hoeven ze er vrijwel niets voor te doen) en ook niet elk vrouwenlichaam reageert even sterk op sportprikkels. Als ik aan krachtsport doe (squatten of armspieren) raak ik uit verhouding en krijg ik niet het mooie lijf dat jij promoot.

One size doesn't fit all. Maatwerk is beter.

Oh ja, ik ben er ook eentje van slank. *terugkruipt*
De befaamde Vis een optie? poster. :s)

Door 6 maaltijden per dag te eten spreek je juist je vetreserves aan, door minder te eten sla je juist vet op. De meeste mensen eten 2 tot 3x op een dag, ontbijt, iets in de middag en het avondeten, jou lichaam slaat dit op om de uren dat je niet eet toch je lichaam te laten werken, eet je nou om de 2 uur dus ongeveer 6x per dag dan spreek je je vet aan en het dus niet opgeslagen wordt. Ben op dit moment bezig met het boek Burn the fat, feed the muscle die ik zeker iedereen aanraad.

Vergeet niet dat mannen veel testeron aanmaken en vrouwen maar voor 30%, vandaar dat vrouwen minder snel buffed worden omdat testeron een hele sterke anabool is. En zoals je zelf al aangeeft dat jij gelijk uit proportie getrokken wordt door squats wilt niet zeggen dat dit bij iedere vrouw gebeurd, het is over het algemeen een goede oefening samen met deadlifts, BOR's en overige grote aansprekende oefeningen.

Vrijwel niks te doen is beetje teveel van het goeie. Een dik kind van 10 jaar die moet ook hard zwoegen om op een mooi vet percentage uit te komen hoor, makkelijker dan volwassenen maar zeker met veel zwoegwerk, tevens is het voor oudere mensen ook makkelijker dat je denkt. Los je af van negatieve gedachten wat ik zo beschrijf.

Burn the fat, feed the muscle dus is het meest aangeraden vet verlies boek ter wereld en niet alleen voor bodybuilders maar voor iedereen. Een groot deel van het afvallen en je doelen behalen is je doelen opstellen en deze programmeren in je onderbewustzijn d.m.v. van positieve "orders". Door juist negatieve "orders" zoals van "Afvallen is veel te moeilijk voor mij" of "Waarom is het nou zo moeilijk" ga je je doel niet of heel lastig behalen omdat deze orders naar je onderbewustzijn zich op een gegeven moment gaan vertalen naar fysieke orders.

Onthoud mensen dat ik hier niet post voor me lolletje of om jullie te plagen of om mezelf te verheffen boven jullie, absoluut niet. Ik probeer juist ook mijn kennis te delen, het is alleen jammer dat vele hier standvastig zijn en liever in hun veilige cirkel van kennis blijven dan de wereld in te gaan en kennis op te doen.

Dus een dikke aanrader, 340 blz. is Burn the fat, feed the muscle. Op de piratenbaai te vinden in een pdf'je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 17-11-2011 00:55:09 ]
If not now, then when.
  Vis een optie? donderdag 17 november 2011 @ 00:58:42 #235
70532 loveli
N
pi_104462657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

De befaamde Vis een optie? poster. :s)
The one and only. En ik reageer tegen beter weten in...
quote:
Door 6 maaltijden per dag te eten spreek je juist je vetreserves aan, door minder te eten sla je juist vet op. De meeste mensen eten 2 tot 3x op een dag, ontbijt, iets in de middag en het avondeten, jou lichaam slaat dit op om de uren dat je niet eet toch je lichaam te laten werken, eet je nou om de 2 uur dus ongeveer 6x per dag dan spreek je je vet aan en het dus niet opgeslagen wordt. Ben op dit moment bezig met het boek Burn the fat, feed the muscle die ik zeker iedereen aanraad.
Boek zal prima zijn, weet dat het op DBB ook gepromoot wordt. Begrijp ik nou goed dat je het boek promoot zonder het gelezen te hebben? Ai...

Bij 6 maaltijden per dag hebben je spijsverteringsstelsel en alvleesklier weinig rust. Als je aan het afvallen bent is 6 keer eten op een dag prima, op de lange termijn is het geen must. Onze jager/verzamelaar-voorouders aten geen 6 keer per dag en die sloegen ook niet zoveel vet op. Vetopslag is een samenspel van voedselinname, energieverbruik en hormonen. Mijn lichaam slaat niet zoveel op wanneer ik geen 6 eetmomenten heb.
quote:
Vergeet niet dat mannen veel testeron aanmaken en vrouwen maar voor 30%, vandaar dat vrouwen minder snel buffed worden omdat testeron een hele sterke anabool is. En zoals je zelf al aangeeft dat jij gelijk uit proportie getrokken wordt door squats wilt niet zeggen dat dit bij iedere vrouw gebeurd, het is over het algemeen een goede oefening samen met deadlifts, BOR's en overige grote aansprekende oefeningen.
Zeker bij een ongetrainde vrouw zal in het begin spiergroei optreden wanneer ze sport en goed eet. Het is waar dat BB'ers hard moeten trainen voor extra massa, maar vergeet niet dat ook bij hun toen ze net bezig waren, de spieren heel snel groeiden. Ik heb een hekel aan betweters, waarschijnlijk omdat ik er zelf ook 1 ben. Oefeningen die voor mannen goed zijn om spieren op te bouwen, zullen ook bij vrouwen voor spiergroei zorgen. Als vrouw heb je met sporten een ander doel voor ogen dan als man, waarom zou je dan niet anders trainen?

Bedtijd. Succes met het programmeren van je onderbewustzijn. Probeer te begrijpen dat je goede bedoelingen niet zo overkomen als je zou willen. Komt nog wel goed als je ouder wordt. Hoop ik.
crap in = crap out
pi_104464457
... Is die zure (appel)azijn pisser ook weer terug? :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 17 november 2011 @ 07:53:55 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_104464532
Goeiemorgen!

Vandaag een lekker sportief dagje, maar liefst 2 keer 20 minuten fietsen, 2 keer 25 minuten fietsen, een half uur intensief paardrijden (priveles) en dan ook nog paardje poetsen, hoeven krabben, zadels slepen, etc... *O*

Verder probeer ik eens een dag zonder lijstje te doen, gewoon om te zien of dat werkt. Niet dat ik dan niet ongeveer in m'n hoofd heb wat ik wil eten, maar toch is dat anders dan een concreet lijstje hebben.

Overigens: gisteren alsnog 10 chocopepernoten gegeten als avondtussendoortje, maar er flink ziek van geweest. Eigen schuld, dikke bult enzo... :(

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_104464582
Mogen de dikkerds ajb hun topic terug?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 november 2011 @ 08:58:37 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104465201
Hoi hier ben ik weer :) Ik ga eens verder in Beck, die heb ik twee weken verwaarloosd :P
pi_104465311
Ben je weer 100% Sjeen?
  donderdag 17 november 2011 @ 09:05:18 #241
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_104465315
Mirena weg, minder honger, nice! Niet dat we een derde willen, maar ik kreeg allemaal vervelende bijwerkingen, dus nu weer de pil. Onbedoelde bijwerkingen yay!

O: Klein bakje honeyloops met melk + koffie
T: 2 mandarijntjes + thee (groene)
L: 3 wasa crackers, 1 ham, 2 kaas + koffie
T: Waarschijnlijk niets
D: Pannenkoeken want oma (van mn kids) eet mee. (het streven is max 1 1/2 pannenkoek)
T: mandarijn

En de hele dag door water en thee natuurlijk. Geen gesport, vanavond surprise maken met mijn moeder.

succes weer Sjeen. Tis altijd zo lastig weer alles op orde te krijgen na 2 weken ziek zijn!
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 november 2011 @ 09:07:55 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104465366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ben je weer 100% Sjeen?
Nope, werk deze week 50% en merk 's avonds dat ik tegen half tien toch echt moe word. Maar we gaan de goede kant op in elk geval :D
pi_104465563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nope, werk deze week 50% en merk 's avonds dat ik tegen half tien toch echt moe word. Maar we gaan de goede kant op in elk geval :D
Hihi, ik word altijd moe tegen half 10 :D
pi_104465770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hihi, ik word altijd moe tegen half 10 :D
ik ben ook al moe nu :P

vandaag raar dagje.. moet thuis zijn ivm werkzaamheden aan de standleidingen..
moet eigenlijk werken maar voel me behoorlijk verrot :@
en ik mag niet douchen.. dus wakker worden lukt niet zo -O-
bleeeghh..

zo maar eens met twee boterhammen ontbijten.. even om de werkster heen dansen.. ( toch gek om thuis te zijn als zij er ook is... )

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  donderdag 17 november 2011 @ 10:15:44 #245
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104467005
Gister een druk en vermoeiend dagje gehad. Die eindigde met theedrinken bij een vriendin, die aan kwam zetten met een Mona XL pudding. Heel mooi, omgekeerd op een bordje. Allebei de helft.. Later, toen ik de keuken in liep en de verpakking nog even checkte bleek ik net voor 500 kcal aan pudding verorberd te hebben ;( Uit puur schuldgevoel gaan fietsen toen ik thuiskwam, maar verder dan 250 kcal kwam ik niet. Ik was zó moe.

Voor vandaag:

O: 2 boterhammen pindakaas, beker thee.
L: 3 boterhammen met forel filet, beker melk.
T: Bekertje activia, golden d. appel.
D: Stamppot andijvie met spekjes.
A: Thee met lange vingers. Misschien een peer.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_104467667
Dacht je dat er op magische wijze maar 50 caloos in zouden zitten?
  donderdag 17 november 2011 @ 10:50:13 #247
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_104467893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pudding is helaas vloeibaar vet en suiker ;(

Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen om mijn oude riem weer om te krijgen. Nou zit hij wel veel te strak, maar hij gaat in ieder geval dicht :+
Zometeen op de uni maar een volkoren bol met pindakaas en een gekookt ei eten, Dat spul is nog best lekker. :D
Omdat ik ziek ben (geweest) kan ik al 4 maanden niet sporten met als resultaat dat als ik naar de winkel ben gelopen, ik al doodop ben. Een wandeling van een kwartier zorgt er al voor dat ik me kapotzweet, dus dat ga ik vanavond eens doen :)
My hovercraft is full of eel.
  donderdag 17 november 2011 @ 12:34:40 #248
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_104470797
Balen zeg :( als ik last heb van mijn allergie dan heb ik soms moeite om de trap op te komen of vijf minuten te fietsen..dan ben ik zo moe

En @silmarwen, dar had ik juist toen ik stopte met de pil en de nuvaring kreeg. Geen huilbuien meer en minder honger :)
O : havermout
t : sinaasappel, yoghurt
l : tosti appel ( zonder kaas, alleen appel en kaneel)
T : nootjes, thee
d : lasagne met zure room, soja en pesto

Ik zit nu houston aspca te kijken en ik wil alle zielige beestjes adopteren..
  donderdag 17 november 2011 @ 13:27:27 #249
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104472750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hihi, tuurlijk niet gekkie. Maar ik dacht zo rond de 250 :D
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_104474232
Ik heb schranszin :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')