500 kcal boven onderhoud? Dan kan alleen als je elke dag de tijd en de energie hebt om flink te sporten. Je lichaam heeft ook rust nodig en ik heb ook nog een leven. Elke dag hard studeren (zit in mijn masterjaar) kost ook tijd. Verder heb ik naailes en rijd ik paard en heb ik ook nog een vriend, die ook wel eens een avondje romantisch op de bank wilt. Dan heb ik het nog gehad over familie, die ver weg woont, vrienden en mijn eigen behoeftes aan het af en toe lezen van een boek of nemen van een heerlijk lang bad.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik bedoelde 500 Kcal boven onderhoud, mijn fout. Maar even eerlijk, jaren bezig om af te vallen is toch raar? En ook dat van makkelijker gezegd dan gedaan... Als je iets echt wilt dan doe je er toch je best voor en werk je er keihard voor.
Dit is een illusie: Wat denk je dat er na dat half jaar gebeurt? Dan moet je of doorzetten, of je komt net zo hard weer aan. Als je een heel streng regime moet volgen, tel je de maanden af tot je weer mag doen wat je wilt, het resultaat: Jojoën.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Liever hard bikkelen en een streng regime voor een half jaar en een super lichaam hebben voor je leven dan je hele leven ontevreden zijn over je gewicht/lichaam.
Dat weet ik niet. Ik kan het wel, met twee kinderen en een fulltime baan. Maar dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat kan.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zoals welke zaken? Ieder persoon ongeacht de leeftijd of het leven wat die leidt kan wel 6 maaltijden per dag inplannen en die nakomen?
En dat is hoe het hoort, bewust en in balansquote:Op woensdag 16 november 2011 20:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kan het wel, met twee kinderen en een fulltime baan. Maar dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat kan.
Overigens post ik dus in slank, ben al jaren op gewicht (maat 36) en eet en drink ik heel normaal. Dus met wortels en ijs, kipfilet en chips, magere kwark en alcohol, met luie avondjes en sport. Het gaat om de balans.
Zo goed en geweldig zijn we nou ook weer niet hoor. Maar wel bewust van wat we doen ja.
Ik ben echt wel goed!quote:Op woensdag 16 november 2011 20:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kan het wel, met twee kinderen en een fulltime baan. Maar dat wil dus niet zeggen dat iedereen dat kan.
Overigens post ik dus in slank, ben al jaren op gewicht (maat 36) en eet en drink ik heel normaal. Dus met wortels en ijs, kipfilet en chips, magere kwark en alcohol, met luie avondjes en sport. Het gaat om de balans.
Zo goed en geweldig zijn we nou ook weer niet hoor. Maar wel bewust van wat we doen ja.
Snel afvallen is de kunst niet. Het eraf houden is de kunst. Verandering van lifestyle ben ik helemaal voor, 6 maaltijden per dag niet per se. Iedereen moet een methode vinden waarmee het voor hem/haar werkt. Jouw manier werkt voor jou, mijn manier voor mij.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verder heeft iedereen ze eigen manier en die respecteer ik maar als ik zie dat sommige mensen al zo lang bezig zijn terwijl het sneller kunt vind ik persoonlijk jammer. Want een mooi en gezond lichaam is niet alleen een lichaam maar ook een boost voor je zelfverzekerdheid waar veel mensen toch mee kampen.
De befaamde Vis een optie? poster.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Snel afvallen is de kunst niet. Het eraf houden is de kunst. Verandering van lifestyle ben ik helemaal voor, 6 maaltijden per dag niet per se. Iedereen moed een methode vinden waarmee het voor hem/haar werkt. Jouw manier werkt voor jou, mijn manier voor mij.
En nog even over dat "vrouwen worden niet zo snel gespierd" - niet ieder lichaam werkt hetzelfde. Een vrouwenlichaam werkt anders dan een mannenlichaam (voor mannen is afvallen een stuk makkelijker, zeker als ze jong zijn hoeven ze er vrijwel niets voor te doen) en ook niet elk vrouwenlichaam reageert even sterk op sportprikkels. Als ik aan krachtsport doe (squatten of armspieren) raak ik uit verhouding en krijg ik niet het mooie lijf dat jij promoot.
One size doesn't fit all. Maatwerk is beter.
Oh ja, ik ben er ook eentje van slank. *terugkruipt*
The one and only. En ik reageer tegen beter weten in...quote:Op donderdag 17 november 2011 00:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De befaamde Vis een optie? poster.![]()
Boek zal prima zijn, weet dat het op DBB ook gepromoot wordt. Begrijp ik nou goed dat je het boek promoot zonder het gelezen te hebben? Ai...quote:Door 6 maaltijden per dag te eten spreek je juist je vetreserves aan, door minder te eten sla je juist vet op. De meeste mensen eten 2 tot 3x op een dag, ontbijt, iets in de middag en het avondeten, jou lichaam slaat dit op om de uren dat je niet eet toch je lichaam te laten werken, eet je nou om de 2 uur dus ongeveer 6x per dag dan spreek je je vet aan en het dus niet opgeslagen wordt. Ben op dit moment bezig met het boek Burn the fat, feed the muscle die ik zeker iedereen aanraad.
Zeker bij een ongetrainde vrouw zal in het begin spiergroei optreden wanneer ze sport en goed eet. Het is waar dat BB'ers hard moeten trainen voor extra massa, maar vergeet niet dat ook bij hun toen ze net bezig waren, de spieren heel snel groeiden. Ik heb een hekel aan betweters, waarschijnlijk omdat ik er zelf ook 1 ben. Oefeningen die voor mannen goed zijn om spieren op te bouwen, zullen ook bij vrouwen voor spiergroei zorgen. Als vrouw heb je met sporten een ander doel voor ogen dan als man, waarom zou je dan niet anders trainen?quote:Vergeet niet dat mannen veel testeron aanmaken en vrouwen maar voor 30%, vandaar dat vrouwen minder snel buffed worden omdat testeron een hele sterke anabool is. En zoals je zelf al aangeeft dat jij gelijk uit proportie getrokken wordt door squats wilt niet zeggen dat dit bij iedere vrouw gebeurd, het is over het algemeen een goede oefening samen met deadlifts, BOR's en overige grote aansprekende oefeningen.
Nope, werk deze week 50% en merk 's avonds dat ik tegen half tien toch echt moe word. Maar we gaan de goede kant op in elk gevalquote:
Hihi, ik word altijd moe tegen half 10quote:Op donderdag 17 november 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope, werk deze week 50% en merk 's avonds dat ik tegen half tien toch echt moe word. Maar we gaan de goede kant op in elk geval
ik ben ook al moe nuquote:Op donderdag 17 november 2011 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hihi, ik word altijd moe tegen half 10
Pudding is helaas vloeibaar vet en suikerquote:Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dacht je dat er op magische wijze maar 50 caloos in zouden zitten?
Hihi, tuurlijk niet gekkie. Maar ik dacht zo rond de 250quote:Op donderdag 17 november 2011 10:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dacht je dat er op magische wijze maar 50 caloos in zouden zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |