quote:Station Eijsden in december weer open
Het station Eijsden wordt per 1 december opnieuw in gebruik genomen. De dienst wordt verzorgd door de Belgische treinmaatschappij. De trein die nu op het traject rijdt, de Maastricht-Brussel Express, kan niet stoppen op station Eijsden, omdat de trein te lang is. De trein zal rijden van Luik naar Maastricht, en stopt naast Eijsden ook in Maastricht Randwijck. Station Eijsden werd vijf jaar geleden gesloten.
Een actiegroep voerde jarenlang actie om station Eijsden weer open te krijgen.
Daarmee is de aloude dienst Maatricht - Luik v.v. dus weer een feit.
Bron: http://www.l1.nl
Mijn telefoon heeft een nieuwe achtergrond.quote:Op donderdag 10 november 2011 01:17 schreef Bitlord het volgende:
Dan vind je deze ook wel leuk denk ik:
[ afbeelding ]
Tofquote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef greavy het volgende:
[..]Nu dus ook nog eens in Randwijck stoppen.
Ow. Jij was ook daar, zie ik nu. Die van Jan is verwijderdquote:Op donderdag 10 november 2011 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja anders laat je m door mijzelf ff posten ipv de foto te jatten
Je kunt je ook afvragen wat er zo boeiend aan is dat er mensen 14 foto's van een cargo maken.quote:
Ja, maar dan nog. Iemand in Mariahoeve, Haarlem en Ede hem op de foto. Zoiets is na 1x toch wel goed, lijkt mij? Zó speciaal is ie ook weer niet. Die wagens komen wel vaker terug.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou dat moet een ieder toch voor zich weten. Ik had
a) deze lok nog niet op de foto,
b) deze set Grawaco-wagens zijn pas geleden gereviseerd,
c) rijden nu als één bloktrein, binnenkort zullen deze wagens over vele treinen verdeeld zijn, en
d) ik had nog geen foto op deze stek gemaakt
Natuurlijk, zo bedoelde ik het ook nietquote:Op donderdag 10 november 2011 19:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou dat moet een ieder toch voor zich weten.
Ik vind 't ook niet erg hoor. Ik gun iedereen de foto. Maar wat ik mij meer afvraag, waarom vliegen mensen het hele land door om 3-4 foto's van deze trein te maken. Of komen helemaal uit Venlo naar Haarlem voor deze foto, terwijl ze normaal bijna geen foto's boven Eindhoven posten..quote:Op donderdag 10 november 2011 19:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik hobby voor mezelf, zoals bijna elke fotograaf doet. net als dat Fles bijvoorbeeld zelf een bordje op de foto wil zetten en niet eentje van iemand anders genoeg vindt.
Eigen collectie zeg maar.
Maar daarnaast ook de kick om er even op uit te gaan en de trein te fotograferen.
Ik vind 't echt niet erg. Ik gun iedereen die foto. Ik vraag mij meer af waarom ineens iedereen achter die trein aan wil vliegen, meerdere foto's probeert te maken op meerdere locaties e.d.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar inderdaad, lekker boeiend WAAROM iemand een foto van een trein maaktDe afgunst spat er vanaf zowat
![]()
Met name omdat die spotters daar niet voor die ICE staan maar voor omgeleide goederentreinen. De omgeving is daar erg mooi, ook tussen Kaldenkirchen en Viersen. Veel enkelspoor. Normaal gaan al die treinen gewoon over de Betuweroute en tja, dat is nu niet echt fotogeniek. Bij zulke omleidingen gaat er heel veel via Venlo en dat maakt het tot een leuke afwisselende dag met veel goederentreinen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:19 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een logische vraag eigenlijk.
Als de ICE een keer via Venlo wordt omgeleid staan ook meteen bij elke overweg spotters te fotograferen. Sommige de hele dag lang. Dan vraag ik me ook af: waarom?
Je krijgt daarvan het gevoel dat sommigen zich alleen interesseren voor wat bijzonder is. Immers, een foto maken van iets alledaags, dat kan altijd nog wel. Een heel begrijpelijke gedachte. Maar je moet wel uitkijken dat je het niet overdrijft.
Op Duitstalige fora heb ik bijvoorbeeld wel eens reacties gezien van: Verrek, er zijn bijna geen treinen met Silberlinge meer. Moet die maar gauw eens op de foto zetten, want al de tijd dat ze overal dagelijks rondreden was ik te druk met andere dingen die toen bijzonder waren!
Vraag ik me ook af, nog niet duidelijk volgens mij.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
Maar wat was eigenlijk de reden om Rotterdam-Utrecht helemaal via Amsterdam te doen?
Tegenwoordig ook ICMmquote:Op donderdag 10 november 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
er zijn koplopers waar ze een bankje op het balkon hebben ja, maar Utrecht - Leiden rijden normaal alleen maar dubbeldekkers dacht ik
Dubbeldekkers en virms.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
er zijn koplopers waar ze een bankje op het balkon hebben ja, maar Utrecht - Leiden rijden normaal alleen maar dubbeldekkers dacht ik
O ja, natuurlijk. Zelf heb ik niks met goederentreinen, vandaar dat ik er zelf niet was opgekomen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Met name omdat die spotters daar niet voor die ICE staan maar voor omgeleide goederentreinen. De omgeving is daar erg mooi, ook tussen Kaldenkirchen en Viersen. Veel enkelspoor. Normaal gaan al die treinen gewoon over de Betuweroute en tja, dat is nu niet echt fotogeniek. Bij zulke omleidingen gaat er heel veel via Venlo en dat maakt het tot een leuke afwisselende dag met veel goederentreinen.
Wees blij dat ze dat niet als 10 enkele reizen (qua tarief immers identiek) met 10x ¤ 0,50 servicekosten verkopen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:31 schreef Socios het volgende:
Haha, 5 retourenkaartjes worden ook niet meer aan het loket verkocht. "Doet u dan maar 5 dagretouren met korting zonder datum". Vijf keer servicekosten á EUR 0,50. erbij, wtf.
Het rechtstreekse traject Rotterdam-Utrecht zit overdag volgens mij al helemaal vol met reizigerstreinen, daar past niet met goed fatsoen nog een goederentrein bij.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
Maar wat was eigenlijk de reden om Rotterdam-Utrecht helemaal via Amsterdam te doen?
Dat bankje zit alleen in de viertjes, en volgens mij omdat daar een of andere kast onder zit die niet weg kon, waardoor daar geen klapzitjes gemaakt konden worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stond een tijd terug te praten met wat S&V'ers, één van hen vertelde toen hoe het er is Spanje en Zwitserland aan toegaat bij vervelende reizigers. Daar krijg je dan de Guardia Civil op je af, en dat wil je niet. Echt niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk een soort S&V personeel bij de spoorbedrijven moeten hebben dat gewoon een vuurwapen draagt en politiebevoegdheden heeft. Dan zouden we die dienst Spoorweg Politie. kunnen noemen
Top, dankje!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:46 schreef b2py het volgende:
http://www.nshispeed.nl/nl/ice/routes-ice-international
volgens hier wel
Nee. Kan altijd gebeuren dat de trein in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt namelijkquote:Op donderdag 10 november 2011 20:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Top, dankje!
Verder nog dingen? Volgorde van de rijtuigen zodat je weet waar je moet instappen? Ik weet dat er van die borden op het perron staan maar voordat ik morgen loop te zoeken.. Is dat ook online te vinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |