abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104212842
Ik vind het wel een logische vraag eigenlijk.

Als de ICE een keer via Venlo wordt omgeleid staan ook meteen bij elke overweg spotters te fotograferen. Sommige de hele dag lang. Dan vraag ik me ook af: waarom?

Je krijgt daarvan het gevoel dat sommigen zich alleen interesseren voor wat bijzonder is. Immers, een foto maken van iets alledaags, dat kan altijd nog wel. Een heel begrijpelijke gedachte. Maar je moet wel uitkijken dat je het niet overdrijft.

Op Duitstalige fora heb ik bijvoorbeeld wel eens reacties gezien van: Verrek, er zijn bijna geen treinen met Silberlinge meer. Moet die maar gauw eens op de foto zetten, want al de tijd dat ze overal dagelijks rondreden was ik te druk met andere dingen die toen bijzonder waren!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2011 19:20:41 ]
pi_104212981
Ik schiet gewoon treinen waar en wanneer ik maar zin heb hoor *O* Heb al zeker 300 keer een foto gemaakt van een VIRM die om 17:27 vanaf Ede-Wageningen naar Utrecht vertrok :') Ik vind fotograferen gewoon leuk *O* Ik schiet dus op alles wat los en vast zit. Ik schiet ook weleens een reportage van 10-15 foto's van dat ik eten aan het koken ben bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_104213127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:19 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel een logische vraag eigenlijk.

Als de ICE een keer via Venlo wordt omgeleid staan ook meteen bij elke overweg spotters te fotograferen. Sommige de hele dag lang. Dan vraag ik me ook af: waarom?

Je krijgt daarvan het gevoel dat sommigen zich alleen interesseren voor wat bijzonder is. Immers, een foto maken van iets alledaags, dat kan altijd nog wel. Een heel begrijpelijke gedachte. Maar je moet wel uitkijken dat je het niet overdrijft.

Op Duitstalige fora heb ik bijvoorbeeld wel eens reacties gezien van: Verrek, er zijn bijna geen treinen met Silberlinge meer. Moet die maar gauw eens op de foto zetten, want al de tijd dat ze overal dagelijks rondreden was ik te druk met andere dingen die toen bijzonder waren!
Met name omdat die spotters daar niet voor die ICE staan maar voor omgeleide goederentreinen. De omgeving is daar erg mooi, ook tussen Kaldenkirchen en Viersen. Veel enkelspoor. Normaal gaan al die treinen gewoon over de Betuweroute en tja, dat is nu niet echt fotogeniek. Bij zulke omleidingen gaat er heel veel via Venlo en dat maakt het tot een leuke afwisselende dag met veel goederentreinen.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
Maar wat was eigenlijk de reden om Rotterdam-Utrecht helemaal via Amsterdam te doen?
Vraag ik me ook af, nog niet duidelijk volgens mij.
pi_104213218
Zat vandaag in een IC naar Utrecht Centraal vanuit Leiden centraal.
En wat bleek dat in de wagon waar je de overloop hebt naar de andere wagon hadden ze een bankje geplaats inplaats van 3 klapstoelen op een rij.

dus de vraag gebeurd dat wel vaker dat er een bankje staat inplaats van 3 klapstoeltjes?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_104213276
dubbeldekker of koploper?
pi_104213312
er zijn koplopers waar ze een bankje op het balkon hebben ja, maar Utrecht - Leiden rijden normaal alleen maar dubbeldekkers dacht ik :Y
  donderdag 10 november 2011 @ 19:29:36 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104213354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
er zijn koplopers waar ze een bankje op het balkon hebben ja, maar Utrecht - Leiden rijden normaal alleen maar dubbeldekkers dacht ik :Y
Tegenwoordig ook ICMm *O*
pi_104213409
quote:
Dubbeldekkers en virms.
Meeste van de tijd is het een Dubbel en rond de middag uren van 1 en 3 is het een koploper.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_104213456
Haha, 5 retourenkaartjes worden ook niet meer aan het loket verkocht. "Doet u dan maar 5 dagretouren met korting zonder datum". Vijf keer servicekosten á EUR 0,50. erbij, wtf. _O-
pi_104213476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Met name omdat die spotters daar niet voor die ICE staan maar voor omgeleide goederentreinen. De omgeving is daar erg mooi, ook tussen Kaldenkirchen en Viersen. Veel enkelspoor. Normaal gaan al die treinen gewoon over de Betuweroute en tja, dat is nu niet echt fotogeniek. Bij zulke omleidingen gaat er heel veel via Venlo en dat maakt het tot een leuke afwisselende dag met veel goederentreinen.
O ja, natuurlijk. Zelf heb ik niks met goederentreinen, vandaar dat ik er zelf niet was opgekomen. :')
pi_104213516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:31 schreef Socios het volgende:
Haha, 5 retourenkaartjes worden ook niet meer aan het loket verkocht. "Doet u dan maar 5 dagretouren met korting zonder datum". Vijf keer servicekosten á EUR 0,50. erbij, wtf. _O-
Wees blij dat ze dat niet als 10 enkele reizen (qua tarief immers identiek) met 10x ¤ 0,50 servicekosten verkopen. :P
pi_104213597
Die servicekosten zijn sowieso schoftig.
pi_104213729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
Maar wat was eigenlijk de reden om Rotterdam-Utrecht helemaal via Amsterdam te doen?
Het rechtstreekse traject Rotterdam-Utrecht zit overdag volgens mij al helemaal vol met reizigerstreinen, daar past niet met goed fatsoen nog een goederentrein bij.
Maar ja, ik zuig het nu uit m'n duim, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten :+
  donderdag 10 november 2011 @ 19:36:38 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104213751
Tussen Rotterdam en Utrecht is echt wel ruimte voor cargo hoor :Y Kon ook toen de Betuweroute EN Tilburg-Eindhoven eruit lag. Alles via Rotterdam-Gouda-Utrecht ev :P
pi_104213754
Zie vaak zat in de spits nog een Cargo ertussendoor.. kan prima tussen ic en stopper..
Gaat ie maar aan de kant in Oudewater
  Redactie Sport donderdag 10 november 2011 @ 19:40:11 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_104213935
quote:
Dat bankje zit alleen in de viertjes, en volgens mij omdat daar een of andere kast onder zit die niet weg kon, waardoor daar geen klapzitjes gemaakt konden worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_104213965
Heb je een foto? Kan me het totaal niet herinneren..
  donderdag 10 november 2011 @ 19:43:13 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104214105
http://img707.imageshack.us/img707/3967/img0449hy.jpg (copy/paste deze link)
pi_104214137
nog nooit gezien..
pi_104215112
Ik bedacht me net, gister en vandaag geen zelfmoorden so far, beter dan al die dagen met minimaal 3 per dag! En nu is het alweer 2x raak -.-
  donderdag 10 november 2011 @ 20:12:48 #146
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_104215921
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ze zouden eigenlijk een soort S&V personeel bij de spoorbedrijven moeten hebben dat gewoon een vuurwapen draagt en politiebevoegdheden heeft. Dan zouden we die dienst Spoorweg Politie. kunnen noemen :')
Ik stond een tijd terug te praten met wat S&V'ers, één van hen vertelde toen hoe het er is Spanje en Zwitserland aan toegaat bij vervelende reizigers. Daar krijg je dan de Guardia Civil op je af, en dat wil je niet. Echt niet.
pi_104217961
Ik ga morgen voor het eerst met de ICE. Utrecht - Keulen Hbf. Nog speciale dingetjes waar ik op moet letten die jullie kenners weten?

edit:
Zitten er stopcontacten in de tweedeklas?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_104218505
quote:
Top, dankje! :)

Verder nog dingen? Volgorde van de rijtuigen zodat je weet waar je moet instappen? Ik weet dat er van die borden op het perron staan maar voordat ik morgen loop te zoeken.. Is dat ook online te vinden?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_104218683
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:48 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Top, dankje! :)

Verder nog dingen? Volgorde van de rijtuigen zodat je weet waar je moet instappen? Ik weet dat er van die borden op het perron staan maar voordat ik morgen loop te zoeken.. Is dat ook online te vinden?
Nee. Kan altijd gebeuren dat de trein in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt namelijk *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')