SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onzin, intelligentie is in staat om complexe situatie's te analyseren en tijdig in te grijpen, ingrijpen kan tot geweld leiden.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens zou intelligentie in mijn opvatting/interpretatie nooit kunnen leiden tot geweld. Derhalve is zo'n figuur als Bouyeri of Breivik nooit intelligent te noemen.
.....quote:Op woensdag 9 november 2011 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onzin, intelligentie is in staat om complexe situatie's te analyseren en tijdig in te grijpen, ingrijpen kan tot geweld leiden.
Onze "democratische" (westerse) overheid doen het regelmatig, dus ik snap niet wat je probleem is.quote:
En bij Breivik ging het meteen al verkeerd in de analyse. Daarnaast heb je ingrijpen en ingrijpen. En dat is dus meteen het dogmatische denken waar ik het net al over had. Nee. Breivik is eigenlijk een zeer onintelligent figuur.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onzin, intelligentie is in staat om complexe situatie's te analyseren en tijdig in te grijpen, ingrijpen kan tot geweld leiden.
Wat is je probleemquote:Op woensdag 9 november 2011 20:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onze "democratische" (westerse) overheid doen het regelmatig, dus ik snap niet wat je probleem is.
Als je geweld moet gaan gebruiken heb je behoorlijk gefaald in je analyseren .quote:Op woensdag 9 november 2011 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Liever 1 gek dan alle volgelingen van een idiote ideologie.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En bij Breivik ging het meteen al verkeerd in de analyse. Daarnaast heb je ingrijpen en ingrijpen. En dat is dus meteen het dogmatische denken waar ik het net al over had. Nee. Breivik is eigenlijk een zeer onintelligent figuur.
quote:Op woensdag 9 november 2011 20:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Liever 1 gek dan alle volgelingen van een idiote ideologie.
Past niet in je nuance en draaierij, ik begrijp het.quote:
Ach, het veelvoorkomende defensiemechanisme van de mens, het wegzetten van een dader als zijnde een beest om zo een confrontie met diens idealen te vermijden, omdat men bang is overeenkomsten tussen de dader en zichzelf te ontdekken.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En bij Breivik ging het meteen al verkeerd in de analyse. Daarnaast heb je ingrijpen en ingrijpen. En dat is dus meteen het dogmatische denken waar ik het net al over had. Nee. Breivik is eigenlijk een zeer onintelligent figuur.
Kijk naar wat de Israeli's in 1967 gedaan hebben, door de situatie scherp te analyseren en het gebruik van geweld hebben ze een eventuele vernietiging van hun staat voorkomen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je geweld moet gaan gebruiken heb je behoorlijk gefaald in je analyseren .
quote:Op woensdag 9 november 2011 20:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Liever 1 gek dan alle volgelingen van een idiote ideologie.
Nergens is er hier gesproken over Breivik als zijnde een beest. Ik betwist zijn door jou toegeschreven hoge intelligentieniveau. Mede op basis van zijn slappe schrijfsels en daaruit voortkomende conclusies en handelingen. Ik heb een groot deel van zijn crap moeten lezen omdat ik enorm nieuwsgierig was naar zijn (waan)idee. De coherentie is ver te zoeken, in de conclusies vallen gaten en hij spreekt zichzelf aan de lopende band tegen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, het veelvoorkomende defensiemechanisme van de mens, het wegzetten van een dader als zijnde een beest om zo een confrontie met diens idealen te vermijden, omdat men bang is overeenkomsten tussen de dader en zichzelf te ontdekken.
Niets mis mee.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ach, het veelvoorkomende defensiemechanisme van de mens, het wegzetten van een dader als zijnde een beest om zo een confrontie met diens idealen te vermijden, omdat men bang is overeenkomsten tussen de dader en zichzelf te ontdekken.
Als je iets wilt doorgronden moet je jezelf ervoor openstellen en vanuit andere invalshoeken dan de eigen kunnen redeneren, dan kun je pas een echt afgewogen oordeel maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:12 schreef De_Nuance het volgende:
Er is geen waarheid, enkel perceptie
Ik kan niet merken dat jij dat hier nu daadwerkelijk doet.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je iets wilt doorgronden moet je jezelf ervoor openstellen en vanuit andere invalshoeken dan de eigen kunnen redeneren, dan kun je pas een echt afgewogen oordeel maken.
Kom nou, nog even en je gaat zeggen dat het een terechte daad wasquote:Op woensdag 9 november 2011 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je iets wilt doorgronden moet je jezelf ervoor openstellen en vanuit andere invalshoeken dan de eigen kunnen redeneren, dan kun je pas een echt afgewogen oordeel maken.
Dat stel ik nergens, dat jij het uit een andere invalshoek benaderen meteen gelijkstelt aan het "ermee eens zijn" siert je niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:16 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Kom nou, nog even en je gaat zeggen dat het een terechte daad was
Dus omdat Israël landje pik ging doen hebben ze tijdig geanalyseerd dat andere landen boos zouden worden? En zo meer geweld ging toepassen?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk naar wat de Israeli's in 1967 gedaan hebben, door de situatie scherp te analyseren en het gebruik van geweld hebben ze een eventuele vernietiging van hun staat voorkomen.
Net zo'n analyse die Bush gaf zeker................. Speculeren.quote:Kijk naar was de Israeli's in 1983 hebben gedaan, door een scherpe analyse hebben ze Saddam Hussein de toegang tot kernwapens ontnomen, en daarmee ook de mogelijkheid om een onevenredig grote invloed op de regio uit te oefenen.
Lafheid vereist soms moed.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef Picchia het volgende:
Ik verkies geweld boven lafheid. Maar om je tegen geweld te keren kan ook moedig zijn.
Ik snap niet welk doel dat anders dient ?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens, dat jij het uit een andere invalshoek benaderen meteen gelijkstelt aan het "ermee eens zijn" siert je niet.
Lafheid, zoals jij dat noemt, is een lastigere keuze om te maken dan geweld. Geweld is meestal niet de verstandigste.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef Picchia het volgende:
Ik verkies geweld boven lafheid. Maar om je tegen geweld te keren kan ook moedig zijn.
Iemand die een (massa)moord pleegt hoeft niet per definitie "gek" (psychiatrisch ontoerekeningsvatbaar) te zijn. Iemand kan worden gedreven door een zeer rationele manier van denken, en het is juist interessant om die te doorgronden. Want dan kan je de daad zelf ook beter begrijpen i.p.v. meteen "gek" te roepen en iemand zo weg te zetten.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik snap niet welk doel dat anders dient ?
Dit slaat echt nergens op. Leuk dat je een eigen definitie aan intelligentie hebt gegeven.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens zou intelligentie in mijn opvatting/interpretatie nooit kunnen leiden tot geweld. Derhalve is zo'n figuur als Bouyeri of Breivik nooit intelligent te noemen.
Dachten er maar meer mensen zo over.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
Geweld is een "last resort". In mijn ogen dan. En dat kan in mijn ogen alleen het geval zijn als je eigen lichamelijke integriteit wordt aangetast of er concreet essentiele mensenrechten worden geschonden.
Zo ben ik overtuigd pacifistquote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef Picchia het volgende:
Geen probleem.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op. Leuk dat je een eigen definitie aan intelligentie hebt gegeven.
Eens.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
Geweld is een "last resort". In mijn ogen dan. En dat kan in mijn ogen alleen het geval zijn als je eigen lichamelijke integriteit wordt aangetast of er concreet essentiele mensenrechten worden geschonden.
Wat je echter geheel niet aanstipt is de 'first blood' methode of uit wraak, of uit voorkomen van... (aanslag op hitler bijv.)quote:Op woensdag 9 november 2011 20:23 schreef von_Preussen het volgende:
Iemand die een (massa)moord pleegt hoeft niet per definitie "gek" (psychiatrisch ontoerekeningsvatbaar) te zijn.
So you think you can dance?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:26 schreef Cerbie het volgende:
Maargoed, tijd voor de wekelijkse dansles
Verdiep je nog eens in de achtergronden van de zesdaagse oorlog zou ik zeggen, dan kunnen we hier een serieuze discussie over voeren.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus omdat Israël landje pik ging doen hebben ze tijdig geanalyseerd dat andere landen boos zouden worden? En zo meer geweld ging toepassen?
Israël heeft verkeerd geanalyseerd door dat grondgebied te betreden en te veroveren.
Chamberlain gaf 1938 ook een analyse en deed niets, tsja, de gevolgen ervan hebben we zelf mogen ondervinden.quote:Net zo'n analyse die Bush gaf zeker................. Speculeren.
Kijken of ik een naaldhak tussen mijn tenen kan ontwijken.quote:
Het motief is nu juist waar het om gaat in deze discussie. En dat is ook in eerste instantie waarom ik hem niet als intellect kan zien. De wijze waarop hij denkt, de conclusies heeft getrokken om zo te moeten handelen wijst op zichzelf al niet echt op een positieve wijze naar zijn intellect.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wat je echter geheel niet aanstipt is de 'first blood' methode of uit wraak, of uit voorkomen van... (aanslag op hitler bijv.)
a.k.a. motief.
Dat is wat ik bedoelde met "rationele manier van denken", maar dat is niet automatisch een rechtvaardiging voor het gebruik van geweld.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wat je echter geheel niet aanstipt is de 'first blood' methode of uit wraak, of uit voorkomen van... (aanslag op hitler bijv.)
a.k.a. motief.
In dat geval zou je ook iedereen die welke vorm van religie aanhangt als onintelligente bosmongool kunnen neerzetten.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het motief is nu juist waar het om gaat in deze discussie. En dat is ook in eerste instantie waarom ik Breivik al reden nummer 1 waarom ik hem niet als intellect kan zien. De wijze waarop hij denkt, de conclusies heeft getrokken om zo te moeten handelen wijst op zichzelf al niet echt op een positieve wijze naar zijn intellect.
quote:Op woensdag 9 november 2011 20:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Kijken of ik een naaldhak tussen mijn tenen kan ontwijken.
Dat is natuurlijk ook gewoon zo.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In dat geval zou je ook iedereen die welke vorm van religie aanhangt als onintelligente bosmongool kunnen neerzetten.
Dus de Arabieren waren ook al scherp analytisch bezig. Want die voorzagen de potentiele dreiging van Israël als regionale grootmacht. Dus de Arabieren waren enorm slim? Zoiets?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:
Verdiep je nog eens in de achtergronden van de zesdaagse oorlog zou ik zeggen, dan kunnen we hier een serieuze discussie over voeren.
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In dat geval zou je ook iedereen die welke vorm van religie aanhangt als onintelligente bosmongool kunnen neerzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |