abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104159766
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:46 schreef Cracka-ass het volgende:
Een crimineel, altijd -1.
...
:')

Nee.
pi_104159821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
...
Op dat moment ben je Imho gewoon al je rechten kwijt, nu is in coma slaan natuurlijk wel erg drastisch ...
Vind je het nou wél mogen of niet?
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 13:55:44 #103
8781 crew  Frutsel
pi_104160010
quote:
Verdachten Frans Otten Stadion nog vast

Alle vier de mannen die worden verdacht van het mishandelen van een inbreker in het Frans Otten Stadion zitten nog vast.

Dit laat het Openbaar Ministerie weten. De vier mannen zitten alle vier nog in beperking en worden een dezer dagen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het OM verdenkt het viertal van zware mishandeling.

Volgens een woordvoerder kunnen de vier mannen zich niet beroepen op noodweer. Eind 2010 kwam het ministerie van Justitie met een nieuwe aanwijzing voor het beroep op noodweer, waarin wordt gesteld dat mensen die zichzelf verdedigen tegen een overvaller of inbreker niet worden aangehouden. In deze aanwijzing zijn echter enkele uitzonderingssituaties opgenomen, zoals situaties waarbij het niet meteen duidelijk is wie het initiatief tot geweld nam. Volgens het OM is een van deze uitzonderingen van toepassing op de vier verdachten.

Vrijdag 4 november betrapten de vier mannen een inbreker in het Frans Otten Stadion in Zuid. Het viertal hield de man in het stadion aan, waarbij de 50-jarige man zwaargewond raakte. De man ligt nog steeds in coma.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:59:45 #104
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104160166
Met vieren jezelf lekker botvieren op een inbreker, even je agressie op iemand kwijtraken omdat je ergens wat opgevangen hebt dat je tegenwoordig een 'forse tik' mag uitdelen aan inbrekers.

Gewoon lekker nog vasthouden deze vier gekken.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 9 november 2011 @ 14:03:04 #105
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104160290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:04 schreef El_Liberaliste het volgende:
Toegeven, de dief raakte (zwaar)gewond. Maar desondanks lijkt dat mij gewoon het risico wanneer je uit stelen gaat..

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)-na-burgerarrestatie
Het risico is dat je wordt opgepakt door de politie en vervolgens een gevangenisstraf boven je hoofd hangt, niet dat je half dood wordt geslagen door vier op hol geslagen gorilla's. De politie tuigt je toch ook niet zo af? Waarom zouden burgers dat wel mogen? Maar blijkbaar vind jij de pakkans te laag dat je dit soort, ik zou het martelpraktijken willen noemen, goedkeurt. Het 'recht' moet toch zegevieren of niet, op welke manier dan ook.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:03:59 #106
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_104160318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vind je het nou wél mogen of niet?
Inbrekers in elkaar rossen mag best maar in coma slaan niet :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_104160350
Het is niet netjes, maar ook niet veel meer dan dat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104160366
In coma, doe even normaal. Dat kan toch niemand goedkeuren? Belachelijk, goed dat die mannen zijn opgepakt. Met z'n vieren iemand staande houden kan ook zonder geweld.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:06:39 #109
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104160442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Taurus het volgende:
In coma, doe even normaal. Dat kan toch niemand goedkeuren? Belachelijk, goed dat die mannen zijn opgepakt. Met z'n vieren iemand staande houden kan ook zonder geweld.
In ieder geval met minder geweld.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_104160524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

In ieder geval met minder geweld.
Tegen de grond werken bij verzet, niet meer dan dat lijkt me. Een tik op de koop toe vind ik ook al belachelijk, je hebt gewoon met je fikken van anderen af te blijven. Ja, ook als die persoon aan andermans spullen zit.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:11:51 #111
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104160616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:09 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tegen de grond werken bij verzet, niet meer dan dat lijkt me. Een tik op de koop toe vind ik ook al belachelijk, je hebt gewoon met je fikken van anderen af te blijven. Ja, ook als die persoon aan andermans spullen zit.
Ja helemaal eens :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand zich nogal verzet dus dan moet je hem wat harder aanpakken en kom je al in de categorie "geweld". Dus opzich ben ik niet tegen geweld. Wel tegen overmatig geweld en waar het niet op zijn plaats is.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_104160646
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inbrekers in elkaar rossen mag best maar in coma slaan niet :P
Ik vind dat als je iemand in elkaar rost al je rechten hebt verspeeld, dus kom maar door met de tuinslag, de stroomdraden en het tandartsgereedschap.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104160655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja helemaal eens :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand zich nogal verzet dus dan moet je hem wat harder aanpakken en kom je al in de categorie "geweld". Dus opzich ben ik niet tegen geweld. Wel tegen overmatig geweld en waar het niet op zijn plaats is.
Precies dit.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:18:43 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_104160876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind dat als je iemand in elkaar rost al je rechten hebt verspeeld, dus kom maar door met de tuinslag, de stroomdraden en het tandartsgereedschap.
Dan weet ik waar ik zonder enige hinder kan inbreken in het vervolg.

Staat de koffie al klaar?

;)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 9 november 2011 @ 14:20:59 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104160970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Taurus het volgende:
Het had met gepast geweld gekund maar misschien wilde de dief niet aangehouden worden en tja dan kan er iets vervelends gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat een verbrijzelde knie doeltreffender was geweest.
The truth was in here.
pi_104161654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het had met gepast geweld gekund maar misschien wilde de dief niet aangehouden worden en tja dan kan er iets vervelends gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat een verbrijzelde knie doeltreffender was geweest.
Als de inbreker weet weg te komen uit je handen dan ren je hem maar achterna, krijg je hem niet te pakken: jammer dan. Je weet het verschil tussen iemand slaan/schoppen en iemand vastpakken toch wel?
pi_104169462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Ferdo het volgende:
Het is niet netjes, maar ook niet veel meer dan dat.
Iemand bijna doden is enkel maar 'niet netjes'?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104169486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan weet ik waar ik zonder enige hinder kan inbreken in het vervolg.

Staat de koffie al klaar?

;)
Aha dus tussen iemand bijna doden en de koffie klaar zetten zit verder niks?
  woensdag 9 november 2011 @ 18:20:50 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104169812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als de inbreker weet weg te komen uit je handen dan ren je hem maar achterna, krijg je hem niet te pakken: jammer dan. Je weet het verschil tussen iemand slaan/schoppen en iemand vastpakken toch wel?
Als ik iemand moet vasthouden die niet mag ontkomen ben ik ook grof, zeker als het om stelen van mijn spullen gaat. Maar doodslaan staat natuurlijk niet in verhouding nee. :)
Verduidelijkt voor je?
The truth was in here.
pi_104169843
quote:
'Inbreker bewerkt met honkbalknuppel'
AMSTERDAM - De 50-jarige dief, die afgelopen vrijdag in Amsterdam zwaargewond raakte toen hij op heterdaad bij een inbraak werd betrapt, zou met een honkbalknuppel in elkaar zijn geslagen.

Dat meldt AT5. Omdat afgelopen weken al vijftien keer werd ingebroken in het Frans Ottenstadion vonden medewerkers het welletjes. Ze gingen posten en betrapten de insluiper op heterdaad. De gealarmeerde politie heeft de inbreker nog geprobeerd te reanimeren.

Het viertal, naar verluidt de eigenaar van het sportcomplex, zijn twee zonen en een bewaker, werden opgepakt en hangt een celstraf boven het hoofd. De bewaker is inmiddels vrijgelaten.

De in elkaar gebeukte inbreker ligt nog steeds in coma. Zijn situatie is zorgwekkend te noemen. De politie zou de camerabeelden van het incident inmiddels in bezit hebben.
pi_104170001
Tja, een dodelijk slagwapen meegenomen om een inbreker mee in elkaar te rossen. Als die dan vervolgens dood gaat dan zal de OvJ denk ik moord te laste leggen. Maar het statiegeld is veilig.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:33:39 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104170269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

Scorpie's theorie zal dit bericht ontkrachten.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:34:46 #123
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104170318
15x aangifte doen van inbraak, ik geloof dat de politie hier niet serieus op in ging en dus heeft de eigenaar zelf zn spullen beschermd. Tja schrijnend hoor.
The truth was in here.
pi_104170540
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:34 schreef Bastard het volgende:
15x aangifte doen van inbraak, ik geloof dat de politie hier niet serieus op in ging en dus heeft de eigenaar zelf zn spullen beschermd. Tja schrijnend hoor.
Er staat nergens dat ze 15 keer aangifte hebben gedaan.

Maar goed dat is dus voldoende om iemand bijna dood te slaan met een honkbalknuppel?
  woensdag 9 november 2011 @ 18:53:40 #125
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104171048
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar goed dat is dus voldoende om iemand bijna dood te slaan met een honkbalknuppel?
quote:
Maar doodslaan staat natuurlijk niet in verhouding nee.
Lezen.
The truth was in here.
pi_104171274
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

[..]

Lezen.
Ik ging in op je

quote:
Tja schrijnend hoor.
...
pi_104171557
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Iemand bijna doden is enkel maar 'niet netjes'?
Okee, voor die vier is het niet niks, dat is waar. Hopelijk krijgen ze er later geen problemen mee, qua psychische klachten. Ik wens ze sterkte bij de verwerking.

En voor de inbreker hoop ik dat hij niet meer in staat om ooit nog een inbraak te plegen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 9 november 2011 @ 19:05:16 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104171584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ging in op je

[..]

...
Ik vind het inderdaad schrijnend dat er blijkbaar totaal geen prioriteit ligt bij het-oogje-in-het-zeil houden van een zaak waar 15x een inbraak is geweest in enkele weken tijd.
Jij zal het vast wel weer rechtlullen, maar is het echt heel vreemd dat het heft in eigen handen genomen word? Is het zelfs niet een klein beetje de kat aan het spek binden?

En als het je eigen zaak was geweest?
The truth was in here.
pi_104171847
Is iemand bijna dood slaan 'het recht in eigen hand nemen'?

Dan verschillen we daarover van mening. Ik laat dat gedrag liever over aan achterlijke landen.
pi_104177694
Ik heb thuis ook een mooie aluminium honkbalknuppel in de kledingkast staan. Zal niet schromen hem tegen een inbreker te gebruiken. Toen vorig jaar bij de buurman ingebroken was heb ik de schop gepakt toen we naar binnen liepen en daar kan je toch ook een flinke knal mee geven. Beetje pech en je slaat iemand gelijk in coma. Moet toch kunnen, risico van het inbrekersvak en ik ga echt niet ongewapend zo'n huis in lopen of beneden een inbreker confronteren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104181744
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ik iemand moet vasthouden die niet mag ontkomen ben ik ook grof, zeker als het om stelen van mijn spullen gaat. Maar doodslaan staat natuurlijk niet in verhouding nee. :)
Verduidelijkt voor je?
Verduidelijkt? Het was me duidelijk hoor, maar alles wat onder doodslaan ligt, dat wil zeggen het verwonden van de inbreker of uberhaupt geweld gebruiken tegen de inbreker (als die dit niet tegen jou doet) vind ik verwerpelijk. Er is dus niets onduidelijk, ik ben het denk ik simpelweg niet met je eens.
Vasthouden, ook wanneer hij probeert weg te komen (en je bent met 4 man, kom op zeg), is iets totaal anders dan 'n klap geven. Of 'n schop. Je houdt iemand gewoon in bedwang, daar hoef je geen schaafwond of blauwe plek aan over te houden.
Gebruikt de inbreker zelf geweld, dan lijkt mij verdediging op de juiste plaats door het afweren van het geweld of eventueel dezelfde mate van geweld terug gebruiken. Maar 'grof' zijn voor spullen, nee, ik vind dat ondermaats.
pi_104182211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Verduidelijkt? Het was me duidelijk hoor, maar alles wat onder doodslaan ligt, dat wil zeggen het verwonden van de inbreker of uberhaupt geweld gebruiken tegen de inbreker (als die dit niet tegen jou doet) vind ik verwerpelijk. Er is dus niets onduidelijk, ik ben het denk ik simpelweg niet met je eens.
Vasthouden, ook wanneer hij probeert weg te komen (en je bent met 4 man, kom op zeg), is iets totaal anders dan 'n klap geven. Of 'n schop. Je houdt iemand gewoon in bedwang, daar hoef je geen schaafwond of blauwe plek aan over te houden.
Gebruikt de inbreker zelf geweld, dan lijkt mij verdediging op de juiste plaats door het afweren van het geweld of eventueel dezelfde mate van geweld terug gebruiken. Maar 'grof' zijn voor spullen, nee, ik vind dat ondermaats.
Wat is dat toch, dat opnemen voor inbrekers? Ik begrijp dat nooit zo goed.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik vind dat men met 4 man een inbreker moet neerslaan.
Hoe het zich allemaal heeft toegedragen is nu nog niet bekend.

Ik vind dat je je huis mag verdedigen tegen binnendringers. Als je inbreekt neem je een risico dat iemand je ontdekt en je probeert tegen te houden.
pi_104182394
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik vind dat men met 4 man een inbreker moet neerslaan.

Ik vind dat je je huis mag verdedigen tegen binnendringers. Als je inbreekt neem je een risico dat iemand je ontdekt en je probeert tegen te houden.
Absoluut. En toch is dat iets anders dan geweld gebruiken, d.w.z. in elkaar slaan of iets dergelijks. Wat is dat toch, dat mensen dat verschil niet zien?
  woensdag 9 november 2011 @ 22:21:31 #134
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104182579
quote:

[..]

Tegenhouden, oftewel de inbraak voorkomen. Prima, dat was ze dus ook gelukt of had met vieren makkelijk moeten lukken. Maar iemand met een knuppel bewerken versta jij onder 'tegenhouden'? Dat heeft niks te maken met 'opkomen voor inbrekers' maar opkomen voor de menselijke waardigheid en het rechtssysteem.
pi_104182748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:21 schreef Arglist het volgende:

[..]

Tegenhouden, oftewel de inbraak voorkomen. Prima, dat was ze dus ook gelukt of had met vieren makkelijk moeten lukken. Maar iemand met een knuppel bewerken versta jij onder 'tegenhouden'? Dat heeft niks te maken met 'opkomen voor inbrekers' maar opkomen voor de menselijke waardigheid en het rechtssysteem.
Dan moet je nogeens lezen wat ik schreef.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:33:26 #136
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104183294
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan moet je nogeens lezen wat ik schreef.
Het zal wel,

Maar op de mensen die zeggen dat je dat het niet normaal is om mensen lichamelijk letsel toe te brengen reageer je wel met de opmerkingen dat ze het 'opnemen' voor inbrekers.....

Anders heb ik geen flauw idee wie je bedoelt met diegene die het zouden opnemen..... Je bent dus voor eigen rechtertje spelen of tegen, of vind je dat harde klappen wel mogen maar een knuppel uit den boze is....
pi_104183494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Het zal wel,

Maar op de mensen die zeggen dat je dat het niet normaal is om mensen lichamelijk letsel toe te brengen reageer je wel met de opmerkingen dat ze het 'opnemen' voor inbrekers.....

Anders heb ik geen flauw idee wie je bedoelt met diegene die het zouden opnemen..... Je bent dus voor eigen rechtertje spelen of tegen, of vind je dat harde klappen wel mogen maar een knuppel uit den boze is....
Ik denk dat als ik in mijn huis overvallen word door een inbreker en ik heb een zaklantaarn in mijn hand en ik het idee heb dat de man me iets aan wil doen ik niet zou aarzelen die te gebruiken.
Is dit een afdoende antwoord voor je?
pi_104183863
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik in mijn huis overvallen word door een inbreker en ik heb een zaklantaarn in mijn hand en ik het idee heb dat de man me iets aan wil doen ik niet zou aarzelen die te gebruiken.
Dat heet zelfverdediging, zeker als je het idee hebt dat die man je iets aan wil doen. Overigens geldt dit over het algemeen niet voor inbrekers, die willen gewoon wegwezen en niet jou te grazen nemen.
Dat is toch iets anders dan wat er in de OP wordt gezegd? En als mensen dat dan verwerpelijk vinden, waarom noem je dat dan 'opkomen voor de inbreker'? Je zegt dat niet te snappen, terwijl jij zelf gericht geweld op een vluchtende inbreker ook verwerpelijk vindt.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:53:45 #139
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104184522
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me een faire reactie die een niet perse afkeurenswaardig is. Anders is dat jij de dief ziet vluchten, jij 'm achterna snelt, overmeestert en dan vervolgens bewerkt met je zaklantaarn. Maar, meestal zoals die boven mij stelt, gaat het in de meeste gevallen om inbraken zonder geweld puur vanuit economische motieven. De overige, roofovervallen met forse geweldpleging hebben vaak nog achterliggende motieven zoals intimidatie, afschrikking en vaak gaat het om bekenden van het slachtoffer of bekenden van de bekenden van het slachtoffer.
pi_104184800
quote:

[..]

Wat dat is? Bij mij is het een aversie tegen de nijging om maar voor eigen rechter te gaan spelen. Het begint bij een duw maar waar eindig je? Het is niet voor niks dat rechters een opleiding hebben gevolgd en hun functioneren kritisch wordt gevolgd. Dat kan je niet aan iedere willekeurige leek overlaten...

Er is dus geen sprake van het opnemen voor inbrekers maar het opnemen tegen het voor eigen rechter spelen. Toch echt iets anders...
pi_104186035
Als ik iemand, die daar gewoonweg niet hoort te zijn, bij mij thuis betrap met z'n fikken aan m'n spullen, zal ik niet schromen hem of haar het licht uit de ogen te slaan met m'n maglite.

Ik heb hard genoeg gewerkt en lang genoeg gespaard voor m'n spullen om het recht te hebben te voorkomen dat anderen die spullen binnen enkele minuten gratis en voor niets "in bezit" zouden krijgen. Alleen zou ik daarna eerder m'n beste maat bellen ipv de politie; even met meneer of mevrouw de inbreker een ritje naar Duitsland maken en hem of haar daar in een bos dumpen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104186141
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Als ik iemand, die daar gewoonweg niet hoort te zijn, bij mij thuis betrap met z'n fikken aan m'n spullen, zal ik niet schromen hem of haar het licht uit de ogen te slaan met m'n maglite.

Ik heb hard genoeg gewerkt en lang genoeg gespaard voor m'n spullen om het recht te hebben te voorkomen dat anderen die spullen binnen enkele minuten gratis en voor niets "in bezit" zouden krijgen. Alleen zou ik daarna eerder m'n beste maat bellen ipv de politie; even met meneer of mevrouw de inbreker een ritje naar Duitsland maken en hem of haar daar in een bos dumpen...
Dit lijkt mij een staaltje grootspraak. Lekker hoor, zo van achter je scherm. :')
pi_104186184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een staaltje grootspraak. Lekker hoor, zo van achter je scherm. :')
Schermpje; 't is maar een mobiele telefoon... :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104186303
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Schermpje; 't is maar een mobiele telefoon... :+
Kijk maar uit. Ze slaan alles op tegenwoordig. Mocht je ooit zoiets uitvoeren dan weten ze je te vinden. >:)
pi_104188233
Dit krijg je als politie en justitie al jaren op alle fronten falen. Iemand moet het toch doen.
  donderdag 10 november 2011 @ 09:17:59 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104192624
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef Taurus het volgende:

Het lijkt de Donald Duck wel in jouw belevingswereld. Waar de zware jongens geen geweld gebruiken en netjes blijven wachten op de politie, maar zo werkt het in de realiteit niet natuurlijk.
Helemaal niet als er 15x van je spullen gestolen is en de politie er blijkbaar geen tijd aan besteedt om het op te lossen, daaruit kan ik mij heel goed voorstellen dat je de inbreker(s) zelf dan op gaat wachten. Die zal zich natuurlijk gaan verweren en dan werk je hem tegen de grond met gepast geweld. En misschien dan net iets harder om je gram te halen voor al de geleden kosten en frustraties.

Maar goed, jouw vertrouwen in de wet en de sterke arm is wat groter dan die van mij, die dief pakken ze heus wel.
The truth was in here.
pi_104192673
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou het normaal gesproken opnemen voor degenen die de dief aanhielden, maar wanneer je met z'n vieren bent, moet je zo'n dief kunnen overmeesteren zonder dat je hem dusdanig letsel toebrengt dat hij in coma terechtkomt. Het lijkt er sterk op dat hier sprake is geweest van buitenproportioneel geweld, dus snap ik dat die mannen zijn aangehouden.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_104195361
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het lijkt de Donald Duck wel in jouw belevingswereld. Waar de zware jongens geen geweld gebruiken en netjes blijven wachten op de politie, maar zo werkt het in de realiteit niet natuurlijk.
Helemaal niet als er 15x van je spullen gestolen is en de politie er blijkbaar geen tijd aan besteedt om het op te lossen, daaruit kan ik mij heel goed voorstellen dat je de inbreker(s) zelf dan op gaat wachten. Die zal zich natuurlijk gaan verweren en dan werk je hem tegen de grond met gepast geweld. En misschien dan net iets harder om je gram te halen voor al de geleden kosten en frustraties.

Maar goed, jouw vertrouwen in de wet en de sterke arm is wat groter dan die van mij, die dief pakken ze heus wel.
Er is niks verkeerds aan het bewaken van je eigen spullen en ook niet aan het staande houden van inbrekers en dieven als je ze op heterdaad betrapt. Het gaat echter om de manier waarop je dat doet. Als je met z'n vieren bent dan kun je over het algemeen best wel een inbreker staande houden zonder ook maar één klap uit te delen. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie en hoe een inbreker reageert als hij betrapt wordt. Wat er in dit geval precies is voorgevallen weten wij niet. Als er een een inbreker gereanimeerd moet worden na een burger arrestatie vind ik het niet meer dan normaal dat de politie dit voorval grondig onderzoekt. Het is uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of deze 4 mannen excessief geweld hebben gebruikt of niet.
  Redactie Frontpage donderdag 10 november 2011 @ 11:19:09 #149
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104195503
quote:

[..]

Dit slaat op stront. Bij zelfverdediging ga je volgens het CDA/VVD vrijuit, niet bij het kapodt slaan van iemand die je verdenkt van eerdere inbraken. Hoe weten deze 4 droeftoeters met losse handjens nu dat deze 50 jarige man die ze in coma hebben geslagen ook de man is die de vorige inbraken heeft gepleegd? Als ze dat wisten hadden ze hem wel thuis opgezocht lijkt me.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104195662
quote:

[..]

Nee, en zo beschrijf ik het ook niet. Ten eerste is een inbreker geen zware jongen. Ten tweede is staande houden, vasthouden iets anders dan geweld gebruiken. Zeker als je met meerderen bent tegenover 1 inbreker.
quote:
Dat laatste begrijp ik wel, maar ik keur het niet goed. Tegen de grond werken; prima, maar nogmaals: daar hoef je amper een blauwe plek aan over te houden. Dat jij het daarna nodig vindt om te rammen en dat dat jou helpt bij het verwerken van het verlies van je spulletjes vind ik belachelijk.
quote:
Dat denk ik ook.
  donderdag 10 november 2011 @ 12:42:48 #151
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104198448
quote:
Er is niks verkeerds aan het bewaken van je eigen spullen en ook niet aan het staande houden aanhouden van inbrekers en dieven als je ze op heterdaad betrapt. Het gaat echter om de manier waarop je dat doet. Als je met z'n vieren bent dan kun je over het algemeen best wel een inbreker staande aanhouden zonder ook maar één klap uit te delen. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie en hoe een inbreker reageert als hij betrapt wordt. Wat er in dit geval precies is voorgevallen weten wij niet. Als er een een inbreker gereanimeerd moet worden na een burger arrestatie vind ik het niet meer dan normaal dat de politie dit voorval grondig onderzoekt. Het is uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of deze 4 mannen excessief geweld hebben gebruikt of niet.
[Zeikmodus aan]Het staande houden is alleen voor een daarvoor benoemde ambtenaar, Aanhouden mag iedere burger.[Zeikmodus uit]
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_104199607
Omgekeerde wereld. Behalve als deze mannen er met een vermaning mee weg komen.
pi_104201270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:21 schreef Vstark het volgende:
  Redactie Frontpage donderdag 10 november 2011 @ 14:53:20 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104202576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:21 schreef Vstark het volgende:
Tot dit moment ben je droeftoeter van de dag. Wat een opmerking zeg :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104202789
inbrekers gaan verdedigen op welke manier dan ook :') huilen om dieren die geslacht worden :') welke FAIL heeft dit in de mens geïmplementeerd?
  donderdag 10 november 2011 @ 15:11:44 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104203150
Eén van de daders wordt aangeklaagd wegens poging tot doodslag, waarom?

Omdat het neerknuppelen van een inbreker (met een honkbalknuppel) geen gepast geweld is. Heeft op zich weinig met inbrekers verdedigen te maken.

Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104203723
remember jaren terug het albert heijn incidentje? toen later bleek dat de vermeende dievegge helemaal niks gestolen had?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104210773
AT5 meldt nu dat de man gewurgd is :{
http://www.at5.nl/artikel(...)or-mishandeling-dief
  vrijdag 11 november 2011 @ 06:39:02 #159
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104233673
donderdag 10 november 2011 13:54
Verdachte probeerde dief te wurgen
De 43-jarige man die ervan wordt verdacht een inbreker te hebben geslagen met een honkbalknuppel is niet langer verdacht van zware mishandeling, maar poging tot doodslag.
UPDATE: De 43-jarige bewaker uit Oostzaan is voorgeleid en wordt er nu van verdacht de man verwurgd te hebben door een nekklem. De man zit nog zeker 14 dagen vast, zo oordeelde de rechter-commissaris donderdag.
Vrijdagavond 4 november werd een 50-jarige man gesnapt toen hij een diefstal wilde plegen bij het Frans Otten Stadion in Zuid. Vier mannen (van 31, 38, 43 en 61) betrapten hem en er volgde een gewelddadige burgerarrestatie waarbij de dief dusdanig gewond raakte, dat hij in coma raakte.
De overige drie mannen zijn inmiddels op vrije voeten, maar nog wel verdacht. De 43-jarige man wordt nu dus verdacht van poging tot doodslag. Er zijn beelden van het incident.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken stonden de vier mannen te posten en hing er een camera.

:N
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:11:03 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104234229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 06:39 schreef Ryker het volgende:
donderdag 10 november 2011 13:54
Verdachte probeerde dief te wurgen
De 43-jarige man die ervan wordt verdacht een inbreker te hebben geslagen met een honkbalknuppel is niet langer verdacht van zware mishandeling, maar poging tot doodslag.
UPDATE: De 43-jarige bewaker uit Oostzaan is voorgeleid en wordt er nu van verdacht de man verwurgd te hebben door een nekklem. De man zit nog zeker 14 dagen vast, zo oordeelde de rechter-commissaris donderdag.
Vrijdagavond 4 november werd een 50-jarige man gesnapt toen hij een diefstal wilde plegen bij het Frans Otten Stadion in Zuid. Vier mannen (van 31, 38, 43 en 61) betrapten hem en er volgde een gewelddadige burgerarrestatie waarbij de dief dusdanig gewond raakte, dat hij in coma raakte.
De overige drie mannen zijn inmiddels op vrije voeten, maar nog wel verdacht. De 43-jarige man wordt nu dus verdacht van poging tot doodslag. Er zijn beelden van het incident.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken stonden de vier mannen te posten en hing er een camera.

:N
10 jaar met een TBS-behandeling zou een geschikte straf zijn voor deze baviaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 08:36:42 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104234509
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:01 schreef Lindstrøm. het volgende:
inbrekers gaan verdedigen op welke manier dan ook :') huilen om dieren die geslacht worden :') welke FAIL heeft dit in de mens geïmplementeerd?
Lees het bericht. Iemand wurgen voor een inbraak - dat vind jij ok? Alsof een inbraak ook maar in verhouding staat met iemand omleggen. Er staat niets voor niets een lichtere straf op inbraak dan op doodslag/moord.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104234633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Lees het bericht. Iemand wurgen voor een inbraak - dat vind jij ok? Alsof een inbraak ook maar in verhouding staat met iemand omleggen. Er staat niets voor niets een lichtere straf op inbraak dan op doodslag/moord.
De meeste van die stoere figuren, in elk geval degenen die na drie keer natellen toch meer dan twee hercencellen bleken te hebben, hebben zich onderhand weer teruggetrokken uit dit topic omdat het toch wat minder simpel ligt allemaal :').
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:45:48 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104235887
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

De meeste van die stoere figuren, in elk geval degenen die na drie keer natellen toch meer dan twee hercencellen bleken te hebben, hebben zich onderhand weer teruggetrokken uit dit topic omdat het toch wat minder simpel ligt allemaal :').
Of misschien is er niet veel discussiewaarde aan.
The truth was in here.
pi_104236360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

En zijn ze het denigrerende toontje van bepaalde users, waaronder een enkele mod, zat.

Maar de discussiewaarde is er ook niet echt. Een inbreker die net het verkeerde object kiest en daardoor bijna in coma raakt. Het is een bedrijfsongevalletje, net zoals een brandweerman die gewond raakt bij een brand. Met het enige verschil dat ik met een brandweerman wel medelijden heb.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:10:43 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104236565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En zijn ze het denigrerende toontje van bepaalde users, waaronder een enkele mod, zat.

Maar de discussiewaarde is er ook niet echt. Een inbreker die net het verkeerde object kiest en daardoor bijna in coma raakt. Het is een bedrijfsongevalletje, net zoals een brandweerman die gewond raakt bij een brand. Met het enige verschil dat ik met een brandweerman wel medelijden heb.
Sluit ik mij bij aan inderdaad.
The truth was in here.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:15:55 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104236703
Ok, men is dus voor het vermoorden van winkeldieven, ook kinderen natuurlijk, als ze voetbalplaatjes jatten of snoepjes; immers een risico van het vak!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104236891
Ja, wat wil je dan? Moet ik dan een kaarsje branden voor zulke figuren? :')
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:26:39 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104236969
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:23 schreef Ferdo het volgende:
Nee, maar je kan toch toegeven dat iemand proberen om te leggen voor een skippybal best cru is, ipv het te bejubelen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237100
quote:

[..]

Nee, het ene is een ongeluk, het andere niet.

Kunnen jullie nou echt niet zien dat én inbreken fout is, én het wurgen van iemand ook? Je hoeft niet te kiezen. "De ene zat fout dus de ander niet" gaat hier niet op, ze doen beide iets wat niet mag. Is dat nou zo moeilijk?
pi_104237170
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Toegeven dat je toch wel stevig fout zat is niet eenvoudig inderdaad :)
pi_104237181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kunnen jullie nou echt niet zien dat én inbreken fout is, én het wurgen van iemand ook? Je hoeft niet te kiezen. "De ene zat fout dus de ander niet" gaat hier niet op, ze doen beide iets wat niet mag. Is dat nou zo moeilijk?
En zie jij níet in dat daar één partij bij is die niet om de situatie heeft gevraagd? Is dát nou zo moeilijk?
pi_104237236
quote:

[..]

Iemand bijna doodslaan en wurgen is een bedrijfsongevalletje? Dan wil ik niet weten in wat voor bedrijfsomgeving jij je begeeft :').

Maar goed je ziet nog steeds de absurditeit van je standpunten niet?
pi_104237252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:23 schreef Ferdo het volgende:
Goh meneer probeert het weer met zwart en wit.

Nogmaals de vraag, besef je echt niet dat er een verschil is tussen iemand zo goed als afmaken en een kaarsje voor ze branden?

Zie je dat verschil werkelijk niet?
pi_104237266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En zie jij níet in dat daar één partij bij is die niet om de situatie heeft gevraagd? Is dát nou zo moeilijk?
Jij denkt dat de inbreker erom heeft gevraagd? Seriously?

pi_104237274
quote:

[..]

Welke partij dan? Degene die klaar stond met honkbalknuppels, klaar om iemand af te maken? Of de andere crimineel?
pi_104237313
Ik kan me voorstellen dat als je regelmatig wordt overvallen en er niks aan gedaan wordt, je besluit zelf actie te ondernemen. Door omstandigheden en overmand door emotie sla je vervolgens zo'n kerel half kort.

Jammer maar helaas voor de inbreker, wat mij betreft.

quote:

[..]

Het ene is een directe reactie op het andere. Of dacht je dat de beste man ook gewurgd was als hij niet een low life inbreker was? Het zijn geen losstaande feiten.

Moet ik ook opgeborgen worden als mijn vriendin verkracht wordt en ik geef die kerel een tik op zijn slaap? :')
pi_104237354
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:40 schreef Cracka-ass het volgende:Moet ik ook opgeborgen worden als mijn vriendin verkracht wordt en ik geef die kerel een tik op zijn slaap? :')
Je denkt werkelijk dat het beter is wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen :D?
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:42:17 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104237360
quote:

[..]

Binnen deze drogredenering is degene die op pad ging om een inbreker om te leggen ook vogelvrij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, maar in de eerste plaats had hij er natuurlijk niet moeten zijn.
pi_104237414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zijn aanwezigheid praat zo'n beetje doodgeslagen worden goed?

In welk land leef jij? Somalie? Colombia? Tsjetsjenie?
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:46:35 #181
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104237472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, hij had er niet moeten zijn, daar zijn we het over eens. Maar dat is heel iets anders dan iemand een coma in wurgen/slaan. Ze waren daar met z'n vieren en hadden die man gewoon kunnen aanhouden en tegenhouden.

Maar goed, op inbreken staat dus de doodstraf volgens de sharia-eigenrechter-maatschappij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237492
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zijn aanwezigheid praat zo'n beetje doodgeslagen worden goed?

In welk land leef jij? Somalie? Colombia? Tsjetsjenie?
Dat zeg ik niet.
Maar je bent het met me eens dat hij daar niet had moeten zijn? Of is dat ook goed in jouw ogen?
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:48:20 #183
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104237523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Maar je bent het met me eens dat hij daar niet had moeten zijn? Of is dat ook goed in jouw ogen?
Daar gaat deze discussie helemaal niet over, het gaat erover dat mensen hier poging tot doodslag goed proberen te praten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237524
quote:

[..]

Dat zeg ik niet.
Zijn aanwezigheid daar is niet ok. Dat lijkt me voor iedereen helemaal duidelijk.
maar hij was er wel en jij hebt er geen problemen mee dat hij dat bijna met de dood moet bekopen?
pi_104237582
quote:
Dat zeg ik niet.
quote:
...
Het is dus kennelijk moeilijk.
pi_104237589
sinds wanneer staat er op inbreken de doodstraf? en sinds wanneer mag iedere debiel dat dan uitvoeren? telt het ook voor mensen die te hard rijden? hun hand niet uitsteken op de fiets als ze afslaan? zonder licht rondrijden?

wtf mankeert mensen dat ze het ok vinden wanneer iemand zomaar zonder due process door een klapmongool in een coma geslagen en gewurgd wordt :?
pi_104237654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zijn aanwezigheid daar is niet ok. Dat lijkt me voor iedereen helemaal duidelijk.
maar hij was er wel en jij hebt er geen problemen mee dat hij dat bijna met de dood moet bekopen?
Moet je toch eens quoten waar ik dat gezegd heb.
pi_104237690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat het beter is wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen :D?
Ik lees dit als een ja.

:') !

Om antwoord te geven op jouw vraag: Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat het er bij een burgerarrest hard aantoe kan gaan. Dat de crimineel hierbij wat schade oploopt zal me werkelijk aan mijn hol jeuken.

Overigens vind ik wel dat zodra iemand, ongewenst en met onaardige bedoelingen, zich op terrein van een ander begeeft, zichzelf vogelvrij verklaart. Ik zou zelf ook niet vreemd opkijken als ik een honkbalknuppel in mijn nek ontvang als ik ergens inbreek en shit meeneem.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:55:32 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104237742
Het is grappig dat mensen hier juichen om directe toepassing van een volksexecutie aka het shariarecht maar bang zijn voor het toepassen van de sharia in Nederland.

Laten we duidelijk zijn dat ik tegen beiden ben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237815
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:53 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik lees dit als een ja.

:') !

Om antwoord te geven op jouw vraag: Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat het er bij een burgerarrest hard aantoe kan gaan. Dat de crimineel hierbij wat schade oploopt zal me werkelijk aan mijn hol jeuken.

Overigens vind ik wel dat zodra iemand, ongewenst en met onaardige bedoelingen, zich op terrein van een ander begeeft, zichzelf vogelvrij verklaart. Ik zou zelf ook niet vreemd opkijken als ik een honkbalknuppel in mijn nek ontvang als ik ergens inbreek en shit meeneem.
Nu is het al zo dat je mag doen wat noodzakelijk is om jou en je spullen te verdedigen. Alleen mag je niet méér doen dan dat. Vertel mij nou eens waarom het volgens jou gerechtvaardigd is om meer geweld te gebruiken dan noodzakelijk is.
pi_104237865
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je regelmatig wordt overvallen en er niks aan gedaan wordt, je besluit zelf actie te ondernemen. Door omstandigheden en overmand door emotie sla je vervolgens zo'n kerel half kort.
Ten eerste is gebrek aan zelfbeheersing geen deugd, ten tweede is een overval heel wat anders dan een inbraak. Ten derde ben je je vooral aan het verkneukelen over het feit dat een strafbaar feit je de gelegeneheid geeft om eens lekker los te gaan. Ingebeeld uiteraard, want het zijn juist de zwakkelingen en lafbekken die zich dat daarom zo graag inbeelden omdat ze in het echt staan te trillen als een rietje wanneer een vreemde op straat hen de weg vraagt.

quote:
Het ene is een directe reactie op het andere. Of dacht je dat de beste man ook gewurgd was als hij niet een low life inbreker was? Het zijn geen losstaande feiten.
Jawel, ze hebben hem aangehouden. Dat is prima te doen met zijn drieen, dan is er nieuwe situatie waarin ze of eentje daarvan nog eens gepoogd hebben hem om het leven te brengen wat geleid heeft tot een coma.

quote:
Moet ik ook opgeborgen worden als mijn vriendin verkracht wordt en ik geef die kerel een tik op zijn slaap? :')
Als het je ingebeelde vriendin was die met haar vriend de liefde bedreef wel. Maar dat is natuurlijk geen vergelijking. Iemand anders of jezelf beschermen is heel wat anders dan zelf een inbreker willen straffen of je frustraties botvieren, zeker om statiegeld.
pi_104237918
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hij besloot toch zelf heel bewust op dievenpad te gaan, toch? Dan aanvaard je ook de bijbehorende risico's.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:01:42 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104237944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toegeven dat je toch wel stevig fout zat is niet eenvoudig inderdaad :)
Zeg, hou je trollopmerkingen anders gewoon even voor je?
Ik heb geen medelijden met de inbreker maar wel met de gedupeerde die zich helaas genoodzaakt ziet om het heft in eigen handen te nemen. Hij is daarin 'doorgeslagen' wellicht ja.
Dat mag jij fout vinden, ik vind het een verschil van visie maar ik snap het al, als de eigenaar gekleurd was geweest dan had je het wel kunnen begrijpen waarschijnlijk.
The truth was in here.
pi_104237960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hij besloot toch zelf heel bewust op dievenpad te gaan, toch? Dan aanvaard je ook de bijbehorende risico's.
Nope.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:03:01 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104237999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je bent woorden bij iemand zn mond aan het leggen, lees nou nog eens kalm het topic door.
The truth was in here.
pi_104238000
quote:

[..]

jazekers kan je stellen dat je de risico's aanvaard dan.
opgepakt worden :Y
gewurgd worden :N
pi_104238074
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nu is het al zo dat je mag doen wat noodzakelijk is om jou en je spullen te verdedigen. Alleen mag je niet méér doen dan dat. Vertel mij nou eens waarom het volgens jou gerechtvaardigd is om meer geweld te gebruiken dan noodzakelijk is.
Zoals ik al eerder aangaf kun je niet van iedereen verwachten dat ze volkomen rationele beslissingen nemen op het moment dat ze vol emotie/adrenaline zitten. Iemand stevig vasthouden, of hem onthouden van zuurstof is niet echt een duidelijke grens dan.

Kortom op zo'n moment en vaak door vlug moeten handelen is niet te bepalen wat meer dan noodzakelijk geweld is.

Zo'n situatie is volledig te wijten aan een bewuste keuze van de crimineel. Met hem heb ik dan ook geen medelijden.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:06:51 #198
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104238150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:03 schreef simmu het volgende:

[..]

jazekers kan je stellen dat je de risico's aanvaard dan.
opgepakt worden :Y
gewurgd worden :N
Waar staat dat ergens dat het niet bij de risico's zou horen als je bij de verkeerde persoon inbreekt? Is er een CAO voor het dievengilde waarvan ik niet op de hoogte ben?
Voor hetzelfde geldt hadden er 3 hongerige honden die nacht rond gelopen en had hij het niet meer naverteld, was dat niet ook het risico geweest?
The truth was in here.
pi_104238171
quote:

[..]

Dat geldt dan ook voor degene die het recht in eigen hand nemen en als je dat toe gaat staan, dan heeft de familie van de inbreker ook weer het recht om het recht in eigen hand te nemen etc.etc.etc..
pi_104238215
quote:

[..]

Als jij uitgaat aanvaardt je ook heel bewust het risico dat je me stoort met je aangezicht en dat ik lekker agressief dronken wordt en je met een paar vrienden in een coma schop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')