abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 12:42:48 #151
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104198448
quote:
Er is niks verkeerds aan het bewaken van je eigen spullen en ook niet aan het staande houden aanhouden van inbrekers en dieven als je ze op heterdaad betrapt. Het gaat echter om de manier waarop je dat doet. Als je met z'n vieren bent dan kun je over het algemeen best wel een inbreker staande aanhouden zonder ook maar één klap uit te delen. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie en hoe een inbreker reageert als hij betrapt wordt. Wat er in dit geval precies is voorgevallen weten wij niet. Als er een een inbreker gereanimeerd moet worden na een burger arrestatie vind ik het niet meer dan normaal dat de politie dit voorval grondig onderzoekt. Het is uiteindelijk aan de rechter om te oordelen of deze 4 mannen excessief geweld hebben gebruikt of niet.
[Zeikmodus aan]Het staande houden is alleen voor een daarvoor benoemde ambtenaar, Aanhouden mag iedere burger.[Zeikmodus uit]
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_104199607
Omgekeerde wereld. Behalve als deze mannen er met een vermaning mee weg komen.
pi_104201270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:21 schreef Vstark het volgende:
:')
  Redactie Frontpage donderdag 10 november 2011 @ 14:53:20 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104202576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:21 schreef Vstark het volgende:
Tot dit moment ben je droeftoeter van de dag. Wat een opmerking zeg :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104202789
inbrekers gaan verdedigen op welke manier dan ook :') huilen om dieren die geslacht worden :') welke FAIL heeft dit in de mens geïmplementeerd?
  donderdag 10 november 2011 @ 15:11:44 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104203150
Eén van de daders wordt aangeklaagd wegens poging tot doodslag, waarom?

Omdat het neerknuppelen van een inbreker (met een honkbalknuppel) geen gepast geweld is. Heeft op zich weinig met inbrekers verdedigen te maken.

Bron
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104203723
remember jaren terug het albert heijn incidentje? toen later bleek dat de vermeende dievegge helemaal niks gestolen had?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104210773
AT5 meldt nu dat de man gewurgd is :{
http://www.at5.nl/artikel(...)or-mishandeling-dief
  vrijdag 11 november 2011 @ 06:39:02 #159
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104233673
donderdag 10 november 2011 13:54
Verdachte probeerde dief te wurgen
De 43-jarige man die ervan wordt verdacht een inbreker te hebben geslagen met een honkbalknuppel is niet langer verdacht van zware mishandeling, maar poging tot doodslag.
UPDATE: De 43-jarige bewaker uit Oostzaan is voorgeleid en wordt er nu van verdacht de man verwurgd te hebben door een nekklem. De man zit nog zeker 14 dagen vast, zo oordeelde de rechter-commissaris donderdag.
Vrijdagavond 4 november werd een 50-jarige man gesnapt toen hij een diefstal wilde plegen bij het Frans Otten Stadion in Zuid. Vier mannen (van 31, 38, 43 en 61) betrapten hem en er volgde een gewelddadige burgerarrestatie waarbij de dief dusdanig gewond raakte, dat hij in coma raakte.
De overige drie mannen zijn inmiddels op vrije voeten, maar nog wel verdacht. De 43-jarige man wordt nu dus verdacht van poging tot doodslag. Er zijn beelden van het incident.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken stonden de vier mannen te posten en hing er een camera.

:N
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  vrijdag 11 november 2011 @ 08:11:03 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104234229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 06:39 schreef Ryker het volgende:
donderdag 10 november 2011 13:54
Verdachte probeerde dief te wurgen
De 43-jarige man die ervan wordt verdacht een inbreker te hebben geslagen met een honkbalknuppel is niet langer verdacht van zware mishandeling, maar poging tot doodslag.
UPDATE: De 43-jarige bewaker uit Oostzaan is voorgeleid en wordt er nu van verdacht de man verwurgd te hebben door een nekklem. De man zit nog zeker 14 dagen vast, zo oordeelde de rechter-commissaris donderdag.
Vrijdagavond 4 november werd een 50-jarige man gesnapt toen hij een diefstal wilde plegen bij het Frans Otten Stadion in Zuid. Vier mannen (van 31, 38, 43 en 61) betrapten hem en er volgde een gewelddadige burgerarrestatie waarbij de dief dusdanig gewond raakte, dat hij in coma raakte.
De overige drie mannen zijn inmiddels op vrije voeten, maar nog wel verdacht. De 43-jarige man wordt nu dus verdacht van poging tot doodslag. Er zijn beelden van het incident.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van de zaak. De dief zou het hebben gemunt op koolzuurflessen die een hoge statiegeldwaarde hebben. In verband met verschillende eerdere inbraken stonden de vier mannen te posten en hing er een camera.

:N
10 jaar met een TBS-behandeling zou een geschikte straf zijn voor deze baviaan.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 08:36:42 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104234509
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:01 schreef Lindstrøm. het volgende:
inbrekers gaan verdedigen op welke manier dan ook :') huilen om dieren die geslacht worden :') welke FAIL heeft dit in de mens geïmplementeerd?
Lees het bericht. Iemand wurgen voor een inbraak - dat vind jij ok? Alsof een inbraak ook maar in verhouding staat met iemand omleggen. Er staat niets voor niets een lichtere straf op inbraak dan op doodslag/moord.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104234633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Lees het bericht. Iemand wurgen voor een inbraak - dat vind jij ok? Alsof een inbraak ook maar in verhouding staat met iemand omleggen. Er staat niets voor niets een lichtere straf op inbraak dan op doodslag/moord.
De meeste van die stoere figuren, in elk geval degenen die na drie keer natellen toch meer dan twee hercencellen bleken te hebben, hebben zich onderhand weer teruggetrokken uit dit topic omdat het toch wat minder simpel ligt allemaal :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:45:48 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104235887
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 november 2011 08:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

De meeste van die stoere figuren, in elk geval degenen die na drie keer natellen toch meer dan twee hercencellen bleken te hebben, hebben zich onderhand weer teruggetrokken uit dit topic omdat het toch wat minder simpel ligt allemaal :').
Of misschien is er niet veel discussiewaarde aan.
The truth was in here.
pi_104236360
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

En zijn ze het denigrerende toontje van bepaalde users, waaronder een enkele mod, zat.

Maar de discussiewaarde is er ook niet echt. Een inbreker die net het verkeerde object kiest en daardoor bijna in coma raakt. Het is een bedrijfsongevalletje, net zoals een brandweerman die gewond raakt bij een brand. Met het enige verschil dat ik met een brandweerman wel medelijden heb.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:10:43 #165
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104236565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En zijn ze het denigrerende toontje van bepaalde users, waaronder een enkele mod, zat.

Maar de discussiewaarde is er ook niet echt. Een inbreker die net het verkeerde object kiest en daardoor bijna in coma raakt. Het is een bedrijfsongevalletje, net zoals een brandweerman die gewond raakt bij een brand. Met het enige verschil dat ik met een brandweerman wel medelijden heb.
Sluit ik mij bij aan inderdaad.
The truth was in here.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:15:55 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104236703
Ok, men is dus voor het vermoorden van winkeldieven, ook kinderen natuurlijk, als ze voetbalplaatjes jatten of snoepjes; immers een risico van het vak!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104236891
Ja, wat wil je dan? Moet ik dan een kaarsje branden voor zulke figuren? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:26:39 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104236969
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:23 schreef Ferdo het volgende:
Nee, maar je kan toch toegeven dat iemand proberen om te leggen voor een skippybal best cru is, ipv het te bejubelen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237100
quote:

[..]

Nee, het ene is een ongeluk, het andere niet.

Kunnen jullie nou echt niet zien dat én inbreken fout is, én het wurgen van iemand ook? Je hoeft niet te kiezen. "De ene zat fout dus de ander niet" gaat hier niet op, ze doen beide iets wat niet mag. Is dat nou zo moeilijk?
pi_104237170
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Toegeven dat je toch wel stevig fout zat is niet eenvoudig inderdaad :)
pi_104237181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kunnen jullie nou echt niet zien dat én inbreken fout is, én het wurgen van iemand ook? Je hoeft niet te kiezen. "De ene zat fout dus de ander niet" gaat hier niet op, ze doen beide iets wat niet mag. Is dat nou zo moeilijk?
En zie jij níet in dat daar één partij bij is die niet om de situatie heeft gevraagd? Is dát nou zo moeilijk?
pi_104237236
quote:

[..]

Iemand bijna doodslaan en wurgen is een bedrijfsongevalletje? Dan wil ik niet weten in wat voor bedrijfsomgeving jij je begeeft :').

Maar goed je ziet nog steeds de absurditeit van je standpunten niet?
pi_104237252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:23 schreef Ferdo het volgende:
Goh meneer probeert het weer met zwart en wit.

Nogmaals de vraag, besef je echt niet dat er een verschil is tussen iemand zo goed als afmaken en een kaarsje voor ze branden?

Zie je dat verschil werkelijk niet?
pi_104237266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En zie jij níet in dat daar één partij bij is die niet om de situatie heeft gevraagd? Is dát nou zo moeilijk?
Jij denkt dat de inbreker erom heeft gevraagd? Seriously?

pi_104237274
quote:

[..]

Welke partij dan? Degene die klaar stond met honkbalknuppels, klaar om iemand af te maken? Of de andere crimineel?
pi_104237313
Ik kan me voorstellen dat als je regelmatig wordt overvallen en er niks aan gedaan wordt, je besluit zelf actie te ondernemen. Door omstandigheden en overmand door emotie sla je vervolgens zo'n kerel half kort.

Jammer maar helaas voor de inbreker, wat mij betreft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het ene is een directe reactie op het andere. Of dacht je dat de beste man ook gewurgd was als hij niet een low life inbreker was? Het zijn geen losstaande feiten.

Moet ik ook opgeborgen worden als mijn vriendin verkracht wordt en ik geef die kerel een tik op zijn slaap? :')
pi_104237354
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:40 schreef Cracka-ass het volgende:Moet ik ook opgeborgen worden als mijn vriendin verkracht wordt en ik geef die kerel een tik op zijn slaap? :')
Je denkt werkelijk dat het beter is wanneer iedereen voor eigen rechter gaat spelen :D?
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2011 @ 10:42:17 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_104237360
quote:

[..]

Binnen deze drogredenering is degene die op pad ging om een inbreker om te leggen ook vogelvrij.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_104237378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij denkt dat de inbreker erom heeft gevraagd? Seriously?

Nee, maar in de eerste plaats had hij er natuurlijk niet moeten zijn.
pi_104237414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, maar in de eerste plaats had hij er natuurlijk niet moeten zijn.
Zijn aanwezigheid praat zo'n beetje doodgeslagen worden goed?

In welk land leef jij? Somalie? Colombia? Tsjetsjenie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')