abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104156342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef rakotto het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je met een faal-rechtsysteem.
Oh? Kan je dat wat nader toelichten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104158522
Draaideur criminelen die nauwelijks en vaak helemaal niet worden berecht mogen best wat schade oplopen bij een burgerarrest. Zeker als je niet weet wat er is gebeurd, is kant kiezen voor een veelpleger nogal apart.
pi_104158568
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:11 schreef Cracka-ass het volgende:
Draaideur criminelen die nauwelijks en vaak helemaal niet worden berecht mogen best wat schade oplopen bij een burgerarrest. Zeker als je niet weet wat er is gebeurd, is kant kiezen voor een veelpleger nogal apart.
Ik vind kant kiezen voor mensen die met zijn vieren iemand in coma schoppen omdat ze dat leuk vonden nogal apart. Verachtelijk zelfs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104158644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind kant kiezen voor mensen die met zijn vieren iemand in coma schoppen omdat ze dat leuk vonden nogal apart. Verachtelijk zelfs.
Uiteraard, maar dat is dan ook offtopic.
pi_104159196
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:11 schreef Cracka-ass het volgende:
  woensdag 9 november 2011 @ 13:40:52 #96
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104159512
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik heb ook begrip voor dat die gasten opgepakt zijn - dat moet nou eenmaal. Maar ik laat geen traan om die dief, ook niet als hij overlijdt. En ik wens die gasten een voorspoedige vrijlating.
Dus jij vindt dat er op diefstal de doodstraf moet komen? Want dat is het. En daar laat je geen traan om zeg je.

Vindt je dat zelf niet een beetje uit verhouding?

Ik vind dat je een inbreker in je huis best een pak slaag mag verkopen en je deur uit mag trappen. Maar als iemand gereanimeerd moet worden en in coma ligt, dan is dat totaal niet in verhouding en mag je van mij zelf de bak in.

Dat is weer anders als het noodweer is.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_104159575
quote:
3s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:14 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat is dan ook offtopic.
Ik wil niet op het bekend worden van de feiten vooruitlopen, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het noodzakelijk was die man met zijn vieren in coma te schoppen, aangezien hij in zijn eentje was en de anderen met hun vieren en ze waren nog voorbereid ook. Dan was het dus kennelijk voor de lol.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:45:24 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104159668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet op het bekend worden van de feiten vooruitlopen, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het noodzakelijk was die man met zijn vieren in coma te schoppen, aangezien hij in zijn eentje was en de anderen met hun vieren en ze waren nog voorbereid ook.
Eens.

quote:
Dan was het dus kennelijk voor de lol.
Ik denk eerder een gevalletje van frustratie-agressie.

'Zo, gore smeerlap. Een beetje "ons" cluppie leegroven.'
pi_104159694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een crimineel, altijd -1.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet op het bekend worden van de feiten vooruitlopen, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het noodzakelijk was die man met zijn vieren in coma te schoppen, aangezien hij in zijn eentje was en de anderen met hun vieren en ze waren nog voorbereid ook. Dan was het dus kennelijk voor de lol.
Dat zijn nogal wat aannames.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:48:29 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_104159756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
En wanneer was nu precies besloten dat eigen rechter spelen is toegestaan?
Op het moment dat de dief besloten had dat het wel OK was om spullen van een ander te jatten.

Op dat moment ben je Imho gewoon al je rechten kwijt, nu is in coma slaan natuurlijk wel erg drastisch maar ik zal er verder geen traan om laten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_104159766
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:46 schreef Cracka-ass het volgende:
Een crimineel, altijd -1.
...
:')

Nee.
pi_104159821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:48 schreef Metro2005 het volgende:
...
Op dat moment ben je Imho gewoon al je rechten kwijt, nu is in coma slaan natuurlijk wel erg drastisch ...
Vind je het nou wél mogen of niet?
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 13:55:44 #103
8781 crew  Frutsel
pi_104160010
quote:
Verdachten Frans Otten Stadion nog vast

Alle vier de mannen die worden verdacht van het mishandelen van een inbreker in het Frans Otten Stadion zitten nog vast.

Dit laat het Openbaar Ministerie weten. De vier mannen zitten alle vier nog in beperking en worden een dezer dagen voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het OM verdenkt het viertal van zware mishandeling.

Volgens een woordvoerder kunnen de vier mannen zich niet beroepen op noodweer. Eind 2010 kwam het ministerie van Justitie met een nieuwe aanwijzing voor het beroep op noodweer, waarin wordt gesteld dat mensen die zichzelf verdedigen tegen een overvaller of inbreker niet worden aangehouden. In deze aanwijzing zijn echter enkele uitzonderingssituaties opgenomen, zoals situaties waarbij het niet meteen duidelijk is wie het initiatief tot geweld nam. Volgens het OM is een van deze uitzonderingen van toepassing op de vier verdachten.

Vrijdag 4 november betrapten de vier mannen een inbreker in het Frans Otten Stadion in Zuid. Het viertal hield de man in het stadion aan, waarbij de 50-jarige man zwaargewond raakte. De man ligt nog steeds in coma.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:59:45 #104
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104160166
Met vieren jezelf lekker botvieren op een inbreker, even je agressie op iemand kwijtraken omdat je ergens wat opgevangen hebt dat je tegenwoordig een 'forse tik' mag uitdelen aan inbrekers.

Gewoon lekker nog vasthouden deze vier gekken.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 9 november 2011 @ 14:03:04 #105
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104160290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:04 schreef El_Liberaliste het volgende:
Toegeven, de dief raakte (zwaar)gewond. Maar desondanks lijkt dat mij gewoon het risico wanneer je uit stelen gaat..

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)-na-burgerarrestatie
Het risico is dat je wordt opgepakt door de politie en vervolgens een gevangenisstraf boven je hoofd hangt, niet dat je half dood wordt geslagen door vier op hol geslagen gorilla's. De politie tuigt je toch ook niet zo af? Waarom zouden burgers dat wel mogen? Maar blijkbaar vind jij de pakkans te laag dat je dit soort, ik zou het martelpraktijken willen noemen, goedkeurt. Het 'recht' moet toch zegevieren of niet, op welke manier dan ook.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 9 november 2011 @ 14:03:59 #106
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_104160318
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vind je het nou wél mogen of niet?
Inbrekers in elkaar rossen mag best maar in coma slaan niet :P
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_104160350
Het is niet netjes, maar ook niet veel meer dan dat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104160366
In coma, doe even normaal. Dat kan toch niemand goedkeuren? Belachelijk, goed dat die mannen zijn opgepakt. Met z'n vieren iemand staande houden kan ook zonder geweld.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:06:39 #109
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104160442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Taurus het volgende:
In coma, doe even normaal. Dat kan toch niemand goedkeuren? Belachelijk, goed dat die mannen zijn opgepakt. Met z'n vieren iemand staande houden kan ook zonder geweld.
In ieder geval met minder geweld.
pi_104160524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

In ieder geval met minder geweld.
Tegen de grond werken bij verzet, niet meer dan dat lijkt me. Een tik op de koop toe vind ik ook al belachelijk, je hebt gewoon met je fikken van anderen af te blijven. Ja, ook als die persoon aan andermans spullen zit.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:11:51 #111
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104160616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:09 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tegen de grond werken bij verzet, niet meer dan dat lijkt me. Een tik op de koop toe vind ik ook al belachelijk, je hebt gewoon met je fikken van anderen af te blijven. Ja, ook als die persoon aan andermans spullen zit.
Ja helemaal eens :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand zich nogal verzet dus dan moet je hem wat harder aanpakken en kom je al in de categorie "geweld". Dus opzich ben ik niet tegen geweld. Wel tegen overmatig geweld en waar het niet op zijn plaats is.
pi_104160646
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inbrekers in elkaar rossen mag best maar in coma slaan niet :P
Ik vind dat als je iemand in elkaar rost al je rechten hebt verspeeld, dus kom maar door met de tuinslag, de stroomdraden en het tandartsgereedschap.
pi_104160655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja helemaal eens :)

Maar ik kan me voorstellen dat iemand zich nogal verzet dus dan moet je hem wat harder aanpakken en kom je al in de categorie "geweld". Dus opzich ben ik niet tegen geweld. Wel tegen overmatig geweld en waar het niet op zijn plaats is.
Precies dit.
  woensdag 9 november 2011 @ 14:18:43 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_104160876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind dat als je iemand in elkaar rost al je rechten hebt verspeeld, dus kom maar door met de tuinslag, de stroomdraden en het tandartsgereedschap.
Dan weet ik waar ik zonder enige hinder kan inbreken in het vervolg.

Staat de koffie al klaar?

;)
  woensdag 9 november 2011 @ 14:20:59 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104160970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Taurus het volgende:
Het had met gepast geweld gekund maar misschien wilde de dief niet aangehouden worden en tja dan kan er iets vervelends gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat een verbrijzelde knie doeltreffender was geweest.
The truth was in here.
pi_104161654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het had met gepast geweld gekund maar misschien wilde de dief niet aangehouden worden en tja dan kan er iets vervelends gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat een verbrijzelde knie doeltreffender was geweest.
Als de inbreker weet weg te komen uit je handen dan ren je hem maar achterna, krijg je hem niet te pakken: jammer dan. Je weet het verschil tussen iemand slaan/schoppen en iemand vastpakken toch wel?
pi_104169462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:04 schreef Ferdo het volgende:
Het is niet netjes, maar ook niet veel meer dan dat.
Iemand bijna doden is enkel maar 'niet netjes'?
pi_104169486
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan weet ik waar ik zonder enige hinder kan inbreken in het vervolg.

Staat de koffie al klaar?

;)
Aha dus tussen iemand bijna doden en de koffie klaar zetten zit verder niks?
  woensdag 9 november 2011 @ 18:20:50 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104169812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:42 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als de inbreker weet weg te komen uit je handen dan ren je hem maar achterna, krijg je hem niet te pakken: jammer dan. Je weet het verschil tussen iemand slaan/schoppen en iemand vastpakken toch wel?
Als ik iemand moet vasthouden die niet mag ontkomen ben ik ook grof, zeker als het om stelen van mijn spullen gaat. Maar doodslaan staat natuurlijk niet in verhouding nee. :)
Verduidelijkt voor je?
The truth was in here.
pi_104169843
quote:
'Inbreker bewerkt met honkbalknuppel'
AMSTERDAM - De 50-jarige dief, die afgelopen vrijdag in Amsterdam zwaargewond raakte toen hij op heterdaad bij een inbraak werd betrapt, zou met een honkbalknuppel in elkaar zijn geslagen.

Dat meldt AT5. Omdat afgelopen weken al vijftien keer werd ingebroken in het Frans Ottenstadion vonden medewerkers het welletjes. Ze gingen posten en betrapten de insluiper op heterdaad. De gealarmeerde politie heeft de inbreker nog geprobeerd te reanimeren.

Het viertal, naar verluidt de eigenaar van het sportcomplex, zijn twee zonen en een bewaker, werden opgepakt en hangt een celstraf boven het hoofd. De bewaker is inmiddels vrijgelaten.

De in elkaar gebeukte inbreker ligt nog steeds in coma. Zijn situatie is zorgwekkend te noemen. De politie zou de camerabeelden van het incident inmiddels in bezit hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')