abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:28:28 #1
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104116064
Nieuwe Dramaserie van de VARA vanaf donderdag 8 september 11 weken lang om 20.25 uur op Nederland 1.

Zie ook: http://overspel.vara.nl/H(...)2a698d3c76619e85d3c6
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:29:13 #2
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104116086
Ben benieuwd wat er in het tweede seizoen ons te wachten staat. De makers zijn tot nu toe erg goed bezig, je moet op alle details letten en er zijn al genoeg verrassende, uitmuntende plotwendingen geweest dat ik er niet omheen kan om te denken dat het voor seizoen 2 toch echt heel moeilijk zal worden om het te evenaren.

Ben nog altijd erg benieuwd wat de rol van het 'anonieme afluister mannetje' gaat worden. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid een sleutelrol gaan spelen, maar het is nog niet precies bekend hoe en of dit al in seizoen 1 of in 2 komt.

Kanttekening is dat ik de rollen van Pepijn en Iris niet overtuigend vind en de blonde politieagente met haar marokkaanse college ernstig op mijn zenuwen werken, hun acteerwerk is echt het minst, zeker vergeleken met Bjorn, Huub. De acteer prestaties van zowel Willem als Joachim, een echte trouwe handlanger met subtiele bewegingen en woordkeus, mogen niet onderbelicht worden.

Willem is verreweg mijn favoriete karakter omdat hij de grootste verandering doormaakt. Zijn karakter is in het begin de nemesis van Pepijn, terwijl later de rollen echt overduidelijk omgedraaid worden. Uiteindelijk is het 'maffiamaatje' Willen die het recht vertegenwoordigt en Officier van Justitie Pepijn die het 'maffiamaatje' wordt. Geweldig. Willem zet alles op het spel voor de liefde en blijft, althans zoals het er nu voor staat, met lege handen achter. Zijn zoon, zijn vrouw, zijn familie en uit eindelijk zijn vrijheid komen vreselijk onder druk te staan. Dit terwijl zijn motieven, de reden waarom hij voor Huub werkt is waarschijnlijk een plichtsbesef vanwege dat 'ongeluk', volkomen legitiem zijn. Waarschijnlijk reed Willem in de auto op de dag die voor Bjorn zijn leven zou veranderen.
Ik vind daarom ook de relatie tussen Willem en Huub verreweg de meest interessante. Het is overduidelijk dat Huub, met pijn in zijn hart, zijn liefde voor zijn zoon Bjorn, maar uiteindelijk ook voor zichzelf, laat prevaleren boven zijn liefde voor Willem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 08-11-2011 12:35:32 ]
pi_104116643
En ook hier maar even het nieuws over het tweede seizoen

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Tweede seizoen voor VARA-serie Overspel

De VARA gaat een tweede seizoen van de psychologische thrillerserie Overspel maken. De opnames staan gepland voor het voorjaar van 2012. Dat heeft de omroep maandag laten weten. De hoofdrollen in het vervolg worden wederom vertolkt door acteurs Sylvia Hoeks, Fedja van Huêt, Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen. Het gezelschap neemt in totaal tien nieuwe afleveringen van vijftig minuten op, die worden geregisseerd door Frank Ketelaar en Robert Kievit.

Overspel, dat het verhaal van een onmogelijke liefde in beeld brengt, wordt redelijk goed bekeken op de donderdagavond van Nederland 1. Wel behaalt de serie scores die ver onder het zendergemiddelde liggen. Zo keken er deze week 857.000 mensen.

Toch is de serie volgens de VARA een groot succes. “Met wekelijks in totaal ruim één miljoen kijkers en lovende ontvangst door zowel pers als publiek is de serie een ware hit. Ook op Uitzending Gemist domineerde Overspel de Top 5 van afgelopen maand en staat de openingsaflevering zelfs op nummer 1 aller tijden“, zegt een woordvoerder.

Er staan momenteel nog twee afleveringen van Overspel op stapel.

Bron
:)
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:58:32 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_104117104
Stiekem gereekst met deel 1.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:01 #5
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104117379
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef remlof het volgende:
Stiekem gereekst met deel 1.
Dankje Remlofje O+
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:35 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104117400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:45 schreef alors het volgende:
En ook hier maar even het nieuws over het tweede seizoen

:)
Thnx :)
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:08:11 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104121730
^O^
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:18:02 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104122140
In de nieuwe Varagids staat een interview met Kees Prins.

Over the cast: en aantal afleveringen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:00:32 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_104123907
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:18 schreef Staal het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het net gelezen, leuk interview.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:51:04 #10
42366 Staal
pi_104126121
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb het net gelezen, leuk interview.
Ja zeker. Vond het eigenlijk wat sip voor hem dat hij zich kennelijk al vrij lang moet verdedigen over het financiële plaatje. Over de Toppers hoor je echt niemand. Iedereen werkt om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen. Als je kunt doen wat leuk vindt is dat een zegen, niet iets om iemand op af te fikken en mensen die naar zo'n voorstelling gaan vinden het ook leuk want anders blijft men thuis. Het gaat in die wereld juist altijd om win-win want anders is het een financieel verlies, zoals bij Paul de Leeuw.

Maar goed, ik ben wat gekleurd want ik vind het ook een heel goed acteur.
Un certain jeune homme
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:53:27 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_104126238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja zeker. Vond het eigenlijk wat sip voor hem dat hij zich kennelijk al vrij lang moet verdedigen over het financiële plaatje. Over de Toppers hoor je echt niemand. Iedereen werkt om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen. Als je kunt doen wat leuk vindt is dat een zegen, niet iets om iemand op af te fikken en mensen die naar zo'n voorstelling gaan vinden het ook leuk want anders blijft men thuis. Het gaat in die wereld juist altijd om win-win want anders is het een financieel verlies, zoals bij Paul de Leeuw.

Maar goed, ik ben wat gekleurd want ik vind het ook een heel goed acteur.
Mjah, maar dat komt ook omdat hij door Jiskefet wordt gezien als een linkse die tegen de rijken aantrapt... Maar zoals hij zegt, hij heeft ook gewoon een hypotheek te betalen.

Het zou trouwens wel leuk zijn als ze volgend voorjaar weer met de Skybox komen :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:48:43 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104136656
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:18 schreef Staal het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_104137057
Was er al beetje bang voor en vermoeden met aankondigen van 2e serie krijg ik nog meer de indruk dat er niet echt 100% einde komt.
pi_104138696
Is er niemand in de mogelijkheid om dat interview in te scannen?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_104145496
Leuk dat er een tweede seizoen komt, maar hoop dat ze het niveau vasthouden. Het is zooo spannend nu. :9~
  woensdag 9 november 2011 @ 01:36:18 #16
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104149689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:56 schreef ddx het volgende:
Was er al beetje bang voor en vermoeden met aankondigen van 2e serie krijg ik nog meer de indruk dat er niet echt 100% einde komt.
Dat is ook mijn grootste angst. Vond het eigenlijk wel prima zo, maar waarschijnlijk zal het seizoen eindigen met een cliffhanger en komt het eind pas in seizoen 2. Erg jammer want dit lijkt puur om economische reden gedaan te worden. Dingen die uitmuntend zijn moet je ook kunnen afsluiten, in plaats van ze te rekken met het risico dat het minder wordt, en gezien de lengte van het tweede seizoen ben ik toch benieuwd of ze het niveau kunnen vasthouden en met de nodige wendingen kunnen komen die het verhaal aantrekkelijk genoeg houden. Want toegegeven, we worden verwend met een ontzettend hoog niveau. Zou het zonde vinden als dat zou dalen puur om de reden dat er perse een 2e seizoen moet komen. Dan maar geen 2e seizoen.....

[ Bericht 9% gewijzigd door Arglist op 09-11-2011 02:16:09 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 03:08:28 #17
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_104150484
Wat een heerlijke serie is dit zeg! Net aflevering 9 gezien en kan niet wachten op 10. Ben ook bang voor een open eind, maar dat zien we dan wel weer..
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
pi_104216991
Straks weer!
know'm sayin?
word? word.
pi_104218262
De afluistermeneer wilde wat zeggen!
know'm sayin?
word? word.
pi_104220556
Omg dom kind, je naait je eigen vader erbij! o|O
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:22:45 #21
42366 Staal
pi_104220665
Verdorie weer he. |:( . Donderdag doe ik vanalles op de achtergrond en vergeet het gewoon, grmbl.

Hoop dat het er vanavond nog op zal staan.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 21:25:45 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104220833
Wat blijft dit een krankzinnig goede, en verdomd spannende serie!! Wat ontzettend goed gespeeld. Die scene met Marit, bij opa. En de scene waarin Willem en Huub elkaar zien. Briljant!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_104221094
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 01:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Dat is ook mijn grootste angst. Vond het eigenlijk wel prima zo, maar waarschijnlijk zal het seizoen eindigen met een cliffhanger en komt het eind pas in seizoen 2. Erg jammer want dit lijkt puur om economische reden gedaan te worden. Dingen die uitmuntend zijn moet je ook kunnen afsluiten, in plaats van ze te rekken met het risico dat het minder wordt, en gezien de lengte van het tweede seizoen ben ik toch benieuwd of ze het niveau kunnen vasthouden en met de nodige wendingen kunnen komen die het verhaal aantrekkelijk genoeg houden. Want toegegeven, we worden verwend met een ontzettend hoog niveau. Zou het zonde vinden als dat zou dalen puur om de reden dat er perse een 2e seizoen moet komen. Dan maar geen 2e seizoen.....
bij vuurzee lukte het ze ook om een goed 2de seizoen te maken.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:30:21 #24
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104221101
Potverdikkie wat was het weer een spannende aflevering.
Volgende week de laatste, en er moet nog zo veel gebeuren!
pi_104221424
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:24 schreef THeeF het volgende:
Is er niemand in de mogelijkheid om dat interview in te scannen?
Ik scan het interview morgenavond (als ik het niet vergeet en de tijd heb).

Ik heb het wéér gemist, ik hoop dat het nu al online staat. Kan ik even terugkijken.

Vuurzee wordt steeds vergeleken met deze serie? Kan iemand een uitleg geven over die serie en waar kan ik die serie terugkijken?
pi_104221976
Was me weer een aflevering zeg!
  donderdag 10 november 2011 @ 21:52:08 #27
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_104222570
Goeie aflevering weer! Moet inderdaad nog een hoop gebeuren. Hoop niet dat ze het af gaan raffelen...

Die Marit trouwens, wat kijkt die altijd lekker creepy uit haar ogen zeg. Zou ook niet misstaan hebben als dat kind in The Exorcist :o
  donderdag 10 november 2011 @ 22:06:17 #28
42366 Staal
pi_104223555
Ah, ik dacht nog wel dat vanavond het slot zou zijn. Maar logisch, op dinsdag het gidsje lezen van de week erop. Lekker opletten. :').

Zal het morgen wel even inscannen als iemand anders het nog niet gedaan heeft.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 22:10:06 #29
42366 Staal
pi_104223779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Ik scan het interview morgenavond (als ik het niet vergeet en de tijd heb).

Ik heb het wéér gemist, ik hoop dat het nu al online staat. Kan ik even terugkijken.

Vuurzee wordt steeds vergeleken met deze serie? Kan iemand een uitleg geven over die serie en waar kan ik die serie terugkijken?
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115683-moord
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 23:10:50 #30
42366 Staal
pi_104227362
http://www.keepandshare.com/doc/view.php?id=3263227&da=y

Hoop dat het werkt, heb mijn best gedaan iig.

Als het banwaardig is, ik plaats dit interview wel in alle onschuld he. Niet bewust met verkeerde bedoelingen, ik weet namelijk niet hoe het werkt met rechten.

Interview is uit de VARAgids.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 23:14:22 #31
42366 Staal
pi_104227538
Je moet wel onwijs veel geduld hebben wil dat laden. :').

De bedoeling was iig goed.
Un certain jeune homme
pi_104228813
@Staal.
Ik heb me geregistreerd maar:
quote:
have just tried to access a document in another KeepandShare account. To view it you need to ask the owner of the other account to set the Sharing controls to give your KeepandShare user name rights to view the document.
Kun je hem aub via WeTransfer uploaden?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  vrijdag 11 november 2011 @ 01:23:42 #33
42366 Staal
pi_104232397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:40 schreef THeeF het volgende:
@Staal.
Ik heb me geregistreerd maar:

[..]

Kun je hem aub via WeTransfer uploaden?
Ah, dat is ook lullig, moet eik slapen maar ik heb gekeken hoe ik dat moet doen.

Alles ingevuld maar ik moet bij wetransfer een ontvanger opgeven. Mag tot twintig e-mailadressen. Maar ja, daar heeft gewoon helemaal niemand iets aan.

Ik heb eerder vanavond een PDF gemaakt van de pagina's. Zal morgen wel even kijken hoe ik dat anders ga doen. Sorry.
Un certain jeune homme
pi_104232553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 01:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Het kan ook een voordeel zijn dat de acteurs straks (nog) beter op elkaar zijn ingespeeld. Een open einde zou ik ook flauw vinden, vooral omdat het tempo van deze serie een beetje onevenwichtig is: het begin (eerste drie afleveringen) was heel goed, daarna zakte het behoorlijk in en begon het verhaal te slepen - weinig concrete actie, veel informatie - en pas sinds vorige week zit er weer echt schot in. Ik dacht dat die onevenwichtigheid te maken had met de grote hoeveelheid informatie die verteld moest worden om de ontknoping geloofwaardig en helder te maken, maar als ze straks met een open eind komen, hadden ze het allemaal wel wat scherper kunnen doseren.

Verder: geweldige serie :)

Die vrouwelijke politieagent moet heel snel in een bouwput vallen, maar de andere acteurs zijn steengoed. Favoriet: Kees Prins. Volgens mij is hij de beste acteur van Nederland. De acteur die Björn speelt, ken ik niet, maar wat speelt die man overtuigend en ontroerend. Zelfs Ramsey Nasr vind ik te pruimen, of nee: echt goed, terwijl ik hem in zijn prentieuze rol als Dichter des Vaderlands onverdraaglijk vind. Maar goed, hij kan dus wel acteren. Ik merk wel dat ik me steeds meer begin te ergeren aan het personage Iris. In het begin was zij één van mijn favorieten, maar het totale gebrek aan humor en zelfrelativering (ik weet het... het is maar film) begint haar nu een beetje op te breken. Wat een zeikerd. Wel weer erg leuk is de vileine manier waarop Ramsey Nasr haar telkens zijn troostende schouder biedt })
  vrijdag 11 november 2011 @ 07:47:19 #35
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_104234022
Straks even terug kijken :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:40:54 #36
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104235770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 01:34 schreef Nadine26 het volgende:
Die vrouwelijke politieagent moet heel snel in een bouwput vallen, maar de andere acteurs zijn steengoed. Favoriet: Kees Prins. Volgens mij is hij de beste acteur van Nederland. De acteur die Björn speelt, ken ik niet, maar wat speelt die man overtuigend en ontroerend. Zelfs Ramsey Nasr vind ik te pruimen, of nee: echt goed, terwijl ik hem in zijn prentieuze rol als Dichter des Vaderlands onverdraaglijk vind. Maar goed, hij kan dus wel acteren. Ik merk wel dat ik me steeds meer begin te ergeren aan het personage Iris. In het begin was zij één van mijn favorieten, maar het totale gebrek aan humor en zelfrelativering (ik weet het... het is maar film) begint haar nu een beetje op te breken. Wat een zeikerd. Wel weer erg leuk is de vileine manier waarop Ramsey Nasr haar telkens zijn troostende schouder biedt })
^O^
pi_104236336
Ik vind het knap hoe ze ervoor zorgen dat je met alle personages sympathie krijgt. Zoals die opa. Eigvenlijk iemand die over lijken gaat en heel erg egoïstisch, maar hoe dan zijn kleindochter zijn muziekcollectie omgooit....tsja....heb wel met hem te doen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:05:02 #38
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104236437
Dat medelijden had ik ook gek genoeg. Vooral toen hij alles aan het terugzetten was en Björn de kamer in kwam gelopen. Je zag duidelijk dat Huub overstuur was ervan.

Leuk ook die scene met Elsie en Willem in de gevagenis. Dat ze tegen die cipier roept 'Als jij je grote bek nou effe houdt ja!' Merkte naarmate de aflevering vorderde dat de cipier Willem best een toffe vond ofzo.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:19:45 #39
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104236796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:05 schreef Purdey het volgende:
Dat medelijden had ik ook gek genoeg. Vooral toen hij alles aan het terugzetten was en Björn de kamer in kwam gelopen. Je zag duidelijk dat Huub overstuur was ervan.
En ik vond het toen weer zielig voor Bjorn hoe hij de kamer uit werd gestuurd en achteruit wegliep..
pi_104237952
Bjorn speelt echt zo goed he _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_104239467
Bij de scene met Elsie en Willem in de gevangenis verwachte ik eigenlijk een luide 'niet toegestaan'.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:45:34 #42
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104239805
quote:

Ow wat is die politieagente slecht... Snap ook niet dat ze haar steeds het hoogste woord laten voeren bij aanhoudingen en tijdens de verhoren of overleggen met de officier. In tegenstelling tot jou ben ik niet zo kapot van Pepijn, de manier waarop hij tegen Iris praat is te overdreven, duidelijk geacteerd, en niet in de eerste plaats omdat het een serie is :p, maar het is gewoon niet geloofwaardig, althans het komt niet geloofwaardig op mij over. Zijn stem intonatie stoor ik me het meest aan. Iris vind ik eigenlijk vanaf het aller eerste begin het slechtste personage maar ze begon me nog het meest te irriteren toen ze begon door te drammen op WIllem waarom hij niks kan zeggen, dat die mensen met wie hij werkte criminelen waren, dat hij er mee moest stoppen en dat ze weg moesten etc.

Ik ben wel benieuwd wat er nog gaat komen. Vooral de ontwikkeling van Pepijn kan nog alle kanten op, gaat hij nog meer naar 'the dark side' of komt hij tot bezinning, wat me erg sterk lijkt. Iris en de creepy afluisterman gaan in het proces tegen Willem de sleutelrollen spelen, maar Pepijn zal alles op alles zetten dat zij dat niet zal doen. De vraag is alleen nog hoe. Ook ben ik benieuwd naar het juridische aspect aangezien Pepijn de opnames van het ter zake doende gesprek heeft vernietigd en een getuigenis van iemand die aan het afluisteren is niet waardevol is en niet eens gebruikt mag worden. Dat Iris in haar agenda ging kijken wat ze nu op 16 mei had gedaan is leuk, dat ze zich herinnert dat ze bij Willem was ook, ze waren rond die afleveringen steeds bij elkaar, dat ze zich kan herinneren dat Willem gebeld werd kan ik me nog voorstellen, maar dat ze zich herinnert dat ze zei dat ze van hem houdt en dan ook nog eens de link legt dat het is opgenomen vind ik eigenlijk ongeloofwaardig. Het menselijk geheugen is niet zo goed, zeker als het om details gaat en verklaringen van getuigen zaak vaak de meest onbetrouwbare bewijsstukken, zeker als er tussen de getuigenis en de verklaring hieromtrent al een behoorlijke tijd is verstreken of als het om kleine details gaat.

Verder was het duidelijk dat Willem 'vast' zat in de zaken van Huub vanwege dat ongeluk en vanuit een schuldgevoel niet weg kon of ging. We wisten al zeker dat ze samen in de auto zaten toen het gebeurde en dat ze het water in waren gereden. We wisten echter niet wie reed en wat de echte aanleiding was van het ongeluk. Ik persoonlijk dacht dat Willem een grotere rol speelde dan dit, dat hij misschien beschonken achter het stuur zat en dat als het naar buiten zou komen hij ook strafrechtelijke vervolging riskeerde. Maar het tegendeel bleek, hij zei alleen tegen Huub 'ach laat die jongen toch' of zo en daarna dat hij harder moest. Persoonlijk vind ik dat te weinig en dat ligt ook aan de spanning die er omheen werd gebouwd. Woorden als 'ga je dat in de rechtbank verklaren verklaren' 'Willem dan komt alle zooi naar buiten' 'Wat gaat Elsie zeggen' of in ieder geval woorden van die strekking geven een te grote lading aan iets kleins in mijn ogen, namelijk een net afgestudeerde 17 jarige laten autorijden....... Maar goed ik kan er verder mee leven :p Natuurlijk waren de gevolgen desastreus en is het niet slim om een te jong iemand te laten rijden en dan ook nog eens aan te moedigen harder te gaan en aan hem te zitten, maar het was een fataal ongeluk, en niet meer dan dat als je het mij vraagt.

Het ironische is dat Willem zichzelf helemaal kapot heeft gemaakt, terwijl hij eigenlijk niks gedaan heeft. Hij is alles kwijt en de mensen die hij beschermde, Huub en eigenlijk ook zijn dochter, keren zich tegen hem. Als hij ook maar enige tijd voor zijn dochter genomen had, waar zij meerdere keren om gevraagd heeft, dan zat hij niet in de situatie waar hij nu zit en zou zijn dochter zich ook niet tegen hem gekeerd hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Arglist op 11-11-2011 16:00:07 ]
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:07:29 #43
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104240668
Hoe zit het nu eigenlijk met die rekening?
Waarom heeft Willem die opgesteld voor Huub?
Was dat geld inderdaad ook echt voor het restaurant van Elsie? Dat heb ik even gemist.
En wordt die rekening nu tegen hem gebruikt als bewijs van "vergoeding" voor die moord?
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:38:47 #44
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104241796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die rekening?
Waarom heeft Willem die opgesteld voor Huub?
Was dat geld inderdaad ook echt voor het restaurant van Elsie? Dat heb ik even gemist.
En wordt die rekening nu tegen hem gebruikt als bewijs van "vergoeding" voor die moord?
Elsie had geld nodig voor het restaurant maar wilde het niet aan haar vader vragen. Willem zou voor haar kijken of hij zelf aan geld kon komen uit zijn eigen kantoor, maar dat kon niet. Daarom vroeg Willem aan Huub om het geld aan hem te geven, zodat Willem het dan weer vervolgens aan Elsie zou geven. Dat werd dus gedaan, Willem schreef een rekening uit voor Huub, een rekening voor 'speciale diensten', Huub betaalde en Willem gaf vervolgens dat geld weer aan Elsie.

De dochter heeft de rekening echter onderschept, ofwel van het bureau van Willem gehaald en gebruikt het nu tegen hem. Huub gebruikt het ook tegen Willem omdat 'speciale diensten' nu niet echt een specifieke inhoud heeft en hij de rekening nooit heeft ontvangen. Dat 'speciale diensten' heeft hij echter verandert in het leveren van een alibi, waar Willem duidelijk niets mee te maken had en er niets van wilde weten. Willem heeft het geld in cash gehad

[ Bericht 4% gewijzigd door Arglist op 11-11-2011 15:32:57 ]
pi_104247063
quote:

[..]

Het kan ook een voordeel zijn dat de acteurs straks (nog) beter op elkaar zijn ingespeeld. Een open einde zou ik ook flauw vinden, vooral omdat het tempo van deze serie een beetje onevenwichtig is: het begin (eerste drie afleveringen) was heel goed, daarna zakte het behoorlijk in en begon het verhaal te slepen - weinig concrete actie, veel informatie - en pas sinds vorige week zit er weer echt schot in. Ik dacht dat die onevenwichtigheid te maken had met de grote hoeveelheid informatie die verteld moest worden om de ontknoping geloofwaardig en helder te maken, maar als ze straks met een open eind komen, hadden ze het allemaal wel wat scherper kunnen doseren.

Ik erger me ook aan Iris, gek genoeg. :P

Ik vind (itt iedereen hier) die vrouwelijke politieagent helemaal niet zo heel slecht acteren. Niet dat ik er echt verstand van heb, maar zo ongeloofwaardig komt ze niet op mij over.
  vrijdag 11 november 2011 @ 15:53:00 #46
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104249271
Elsie gaat wat flikken heb ik het idee. Ik denk dat Iris het doelwit zal zijn. Ik denk dat in de rechtszaal Elsie een wapen zal meesmokkelen, aangezien ze toch dat medische pasje heeft voor haar heup. Elsie zal er alles aan doen om Willem weer terug te krijgen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:15:27 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104263907
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Elsie gaat wat flikken heb ik het idee. Ik denk dat Iris het doelwit zal zijn. Ik denk dat in de rechtszaal Elsie een wapen zal meesmokkelen, aangezien ze toch dat medische pasje heeft voor haar heup. Elsie zal er alles aan doen om Willem weer terug te krijgen.
Volgens mij werd daar in het voorstukje voor volgende week ook naar gehint. Dat Elsie een wapen bij zich had in die rechtzaal.
pi_104264022
Ga nou geen voorstukjes bespreken aub, probeer ze altijd te ontwijken.
Al komen ze meestal precies langs als ik in de keuken sta ofzo...
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:01:51 #49
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104266598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:38 schreef Arglist het volgende:

[..]

Elsie had geld nodig voor het restaurant maar wilde het niet aan haar vader vragen. Willem zou voor haar kijken of hij zelf aan geld kon komen uit zijn eigen kantoor, maar dat kon niet. Daarom vroeg Willem aan Huub om het geld aan hem te geven, zodat Willem het dan weer vervolgens aan Elsie zou geven. Dat werd dus gedaan, Willem schreef een rekening uit voor Huub, een rekening voor 'speciale diensten', Huub betaalde en Willem gaf vervolgens dat geld weer aan Elsie.

De dochter heeft de rekening echter onderschept, ofwel van het bureau van Willem gehaald en gebruikt het nu tegen hem. Huub gebruikt het ook tegen Willem omdat 'speciale diensten' nu niet echt een specifieke inhoud heeft en hij de rekening nooit heeft ontvangen. Dat 'speciale diensten' heeft hij echter verandert in het leveren van een alibi, waar Willem duidelijk niets mee te maken had en er niets van wilde weten. Willem heeft het geld in cash gehad
Thanks. Maar Willem hoefde dus eigenlijk helemaal NIKS te doen voor dat geld dat hij kreeg voor Elsie..
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:18:33 #50
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104276095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Thanks. Maar Willem hoefde dus eigenlijk helemaal NIKS te doen voor dat geld dat hij kreeg voor Elsie..
Nee, Huub gaf het gewoon omdat de zaak van zijn dochter failliet dreigde te gaan. Hij wist dat zij het niet van hem zou aannemen dus ging het via Willem.
  zaterdag 12 november 2011 @ 09:09:08 #51
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104278531
Oke. Duidelijk.
Ben benieuwd naar de ontknoping! *O*
pi_104280076
Sylvia Hoeks is wel mooi hr maar ze doet me soms denken aan Michael Jackson :{
pi_104285082
Wat een goede aflevering was deel 10 vooral het moment dat Marit tegen Huub begon en zijn muziekcollectie op de grond gooide. Ook weer het momentje van die man met zijn koptelefoon. Die man krijg nog zijn moment in deel 11 denk ik want Pepijn heeft het Cdtje wel doorgebroken op de computer zal het beruchte gesprek wat Willem vrijpleit nog wel staan en ook de telefoontje tussen Huub en Willem zullen nog wel eens belangrijk kunnen zijn.

Ook mooi dat er een tweede seizoen komt. Komt seizoen 1 overigens ook uit in Bluray? Weet iemand dat misschien.
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:49:57 #54
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_104287245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:16 schreef kenwel het volgende:
Ook mooi dat er een tweede seizoen komt. Komt seizoen 1 overigens ook uit in Bluray? Weet iemand dat misschien.
Ik hoop van wel, maar ik betwijfel het. Van goed bekeken series als 't Spaanse Schaap, Penoza en Van God Los zijn ook alleen DVD's verschenen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:26:16 #55
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:27:50 #56
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:55:53 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104290487
Er werd flink ingezoomd op de afluisterman toen hij uit de lift en Pepijn erin stapte. Hij keek Pepijn toen heel vreemd aan. Dat komt zeker nog wel terug.
pi_104293502
Bazen aflevering weer.
pi_104296450
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:55 schreef Aventura het volgende:
Er werd flink ingezoomd op de afluisterman toen hij uit de lift en Pepijn erin stapte. Hij keek Pepijn toen heel vreemd aan. Dat komt zeker nog wel terug.
Hij zal wel weten dat het niet klopt.
know'm sayin?
word? word.
pi_104314624
Net op iPhone terug gekeken. Stond niet op uitzending gemist op tv :-s

Echt wederom een goede aflevering!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_104317399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:14 schreef Sofia90 het volgende:
Sylvia Hoeks is wel mooi hr maar ze doet me soms denken aan Michael Jackson :{
:o _O-

Ze is mooi zoals een leeg vel papier mooi kan zijn: je kunt alles op haar gezicht projecteren omdat het eigenlijk totaal blanco is, en daarom kunnen wij, de kijkers, ons met haar identificeren. Het perfecte acteursgezicht, zou ik zeggen.

Maar als Iris is ze wel ontzettend saai. Het nadeel daarvan is dat het moeilijk voorstelbaar is dat Willem zo hartstochtelijk verliefd op haar wordt, en zij op hem. Het zou leuker zijn geweest, en ook geloofwaardiger, als Iris een geheimzinnige vrouw was geweest, iemand met een rafelrandje, zogezegd. Dan zou Willem zich aangetrokken hebben gevoeld tot die duistere en mysterieuze kant, terwijl Iris zich nu heeft ontpopt tot een vinexwijk-achtig huisvrouwtje. Kraak noch smaak. Ik weet het niet, ik ben zelf een vrouw, maar als man zou ik veel eerder vallen voor de onvoorspelbare Elsie 8-)
  zondag 13 november 2011 @ 16:53:02 #62
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104320840
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef Nadine26 het volgende:

Maar als Iris is ze wel ontzettend saai. Het nadeel daarvan is dat het moeilijk voorstelbaar is dat Willem zo hartstochtelijk verliefd op haar wordt, en zij op hem. Het zou leuker zijn geweest, en ook geloofwaardiger, als Iris een geheimzinnige vrouw was geweest, iemand met een rafelrandje, zogezegd. Dan zou Willem zich aangetrokken hebben gevoeld tot die duistere en mysterieuze kant, terwijl Iris zich nu heeft ontpopt tot een vinexwijk-achtig huisvrouwtje. Kraak noch smaak. Ik weet het niet, ik ben zelf een vrouw, maar als man zou ik veel eerder vallen voor de onvoorspelbare Elsie 8-)
Iris is een saaie neuroot, maar blijkbaar heeft Willem daar meer behoefte aan. Hij heeft al genoeg te maken met onvoorspelbaarheid in zijn carrière als advocaat voor de Couwenberg familie. Het is overduidelijk dat hij eigenlijk een hele andere weg prefereert dan op welke hij zich bevindt. Willem zelf heeft ook niks duisters of mysterieus, eigenlijk is het een goede kerel die nu van alles in zijn schoenen geschoven krijgt. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij misschien niet zo'n hele goede vader is.
pi_104340233
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:53 schreef Arglist het volgende:

[..]

Iris is een saaie neuroot, maar blijkbaar heeft Willem daar meer behoefte aan. Hij heeft al genoeg te maken met onvoorspelbaarheid in zijn carrière als advocaat voor de Couwenberg familie. Het is overduidelijk dat hij eigenlijk een hele andere weg prefereert dan op welke hij zich bevindt. Willem zelf heeft ook niks duisters of mysterieus, eigenlijk is het een goede kerel die nu van alles in zijn schoenen geschoven krijgt. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij misschien niet zo'n hele goede vader is.
Ja, dat is waar :)

Ik zie ook wel hoe de scenarioschrijvers zijn persoonlijkheid aan de schrijftafel in elkaar hebben geknutseld: Willem is de brave borst die door een toevallig ongeluk verstrikt is geraakt in een duister leven dat eigenlijk niet bij hem past, maar dan vind ik de verklaring van het toevallige ongeluk net een beetje te mager voor zo'n ingrijpende beslissing, die in feite zijn hele leven heeft bepaald. Ik neem aan dat Elsie ook een grote rol heeft gespeeld in die beslissing. Of moeten we aannemen dat hij nooit echt verliefd op haar is geweest, en dat hij alleen met haar is getrouwd omdat hij zich schuldig voelt? En dat hij dáárom ook geen oog heeft voor de kinderen die hij met haar heeft gekregen?

Ik zie Willem meer als een egocentrische selfkicker; iemand die volledig langs zijn gezin heen leeft, en die zich de duistere zaakjes van zijn schoonvader maar zo'n beetje laat aanleunen, niet omdat hij het slachtoffer is van een gebeurtenis in het verleden, maar gewoon, omdat het hem allemaal weinig interesseert. Dat kan natuurlijk ook aan de acteur liggen :P Ik geloof ook niet zo in zijn verliefdheid op Iris - zij is degene die er enorm zwaar aan tilt en die er allerlei morele dilemma's bij sleept, terwijl hij zich ook in die relatie nogal laconiek opstelt. Hij is de man zonder ruggengraat. Denk ik. Maar ik weet niet of de schrijvers het ook zo hebben bedoeld :+
  maandag 14 november 2011 @ 10:33:10 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104345054
Ik vind Willem wel een hele mooie rol. Volgens mij bedoeld hij het allemaal zo slecht nog niet. Zowel thuis, als in zijn werk niet. Ik heb het niet het idee dat hij enorm achter de vuile zaakjes van Huub staat.

Ik vind Fedja ook echt geknipt voor de rol. Hij ís Willem gewoon.
  maandag 14 november 2011 @ 17:53:14 #65
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_104359652
Vanmorgen eindelijk teruggekeken. Jammer dat het bijna is afgelopen...
Everyone has secrets !
  donderdag 17 november 2011 @ 13:33:28 #66
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_104472962
Vanavond de laatste aflevering van het seizoen ;( . Maar goed, volgend jaar weer.
pi_104477653
Denk inderdaad dat die afluisterman nog een belangrijke rol gaat spelen en ook, wat al eerder gezegd is, dat Elsie een wapen of zo meesmokkelt, anders heeft het ook geen nut om te laten zien dat zij metaal in haar heup heeft.

Wat ik jammer vind, in het begin was er zo'n erotische spanning tussen Iris en Willem, als ze elkaar aankeken of bij elkaar in de buurt kwamen, dat voelde je bijna door het scherm heen. Daardoor ontstond ook het overspel, ze wilden het niet, maar het kon bijna niet anders. En ineens is dat weg. Is een beetje raar.
pi_104477811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk inderdaad dat die afluisterman nog een belangrijke rol gaat spelen en ook, wat al eerder gezegd is, dat Elsie een wapen of zo meesmokkelt, anders heeft het ook geen nut om te laten zien dat zij metaal in haar heup heeft.

Wat ik jammer vind, in het begin was er zo'n erotische spanning tussen Iris en Willem, als ze elkaar aankeken of bij elkaar in de buurt kwamen, dat voelde je bijna door het scherm heen. Daardoor ontstond ook het overspel, ze wilden het niet, maar het kon bijna niet anders. En ineens is dat weg. Is een beetje raar.
Nou idd, het is hier al eerder geschreven geloof ik, opeens denk je, wat zien ze eigenlijk in elkaar? Want je merkt van die aantrekking weinig meer...
know'm sayin?
word? word.
pi_104488421
10 minuten kick
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:55:22 #70
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104490327
Waarom getuigt iris eigenlijk niet?
pi_104490447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:55 schreef Aventura het volgende:
Waarom getuigt iris eigenlijk niet?
Willem wilde haar erbuiten houden en zijn advocaat heeft haar dus niet als getuige opgeroepen...
know'm sayin?
word? word.
pi_104490484
plotwending WHUT!!!!!
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:58:09 #73
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104490486
Thanks, had ik even gemist.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:58:48 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104490522
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef alors het volgende:
plotwending WHUT!!!!!
inderdaad, wtf.
pi_104490613
ik vind dit eigenlijk een beetje freaky/jammer, gewetenswroeging was toch ook genoeg geweest?
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:02:04 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104490700
Béétje over de top. 'Ik heet eigenlijk Willem'.
pi_104490875
Joachim, smeerlap :')
know'm sayin?
word? word.
pi_104491135
Jezus apaath :{w
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:11:06 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104491183
Ze heeft humanofobie toch? Oid.
pi_104491222
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:11 schreef Aventura het volgende:
Ze heeft humanofobie toch? Oid.
oohjaaa
know'm sayin?
word? word.
pi_104491265
Pepijntje toch
know'm sayin?
word? word.
pi_104491322
omg Elsie, you stupid fuck
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:14:04 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104491348
Arme menno
pi_104491558
Arme Bjorn
know'm sayin?
word? word.
pi_104491645
Ze leeft nog *O*
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:20:38 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104491739
Arme pepijn
pi_104491813
Willem heeft het nu pas door...
know'm sayin?
word? word.
pi_104491880
Ik dacht even dat die afluistervent naast dr kwam zitten :')
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:24:21 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104491933
Ik snap niet zo goed hoe dit verder kan gaan. Lijkt mij mooi afgerond. Hoewel, opa couwenberg en bjorn gaan vrijuit...
pi_104491952
Ze waren iig niet voorbereid op een tweede seizoen want het einde is toch redelijk afgesloten :) maar met nog losse eindjes waar ze mee verder kunnen.
know'm sayin?
word? word.
pi_104491960
Die dochter is bést wel knap. Hoe heet ze?
pi_104491994
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Thomass het volgende:
Ik vind het ook een prachtig meiske :Y
know'm sayin?
word? word.
pi_104491996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:00 schreef alors het volgende:
ik vind dit eigenlijk een beetje freaky/jammer, gewetenswroeging was toch ook genoeg geweest?
Nee, de reden is juist dat hij het dáárom bewaard heeft. Anders was het allang vernietigd geweest.
pi_104492038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Aventura het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe dit verder kan gaan. Lijkt mij mooi afgerond. Hoewel, opa couwenberg en bjorn gaan vrijuit...
Pepijn kan nog doorslaan en wraak nemen, de afluisterman is er nog...
know'm sayin?
word? word.
pi_104492104
Beetje onrealistische dingen in de laatste aflevering (alsof een getuige zo ff haar verhaal mag komen doen).

Verder was het een prima serie. Laat genoeg ruimte voor een vervolg.
pi_104492108
Zat op puntje van mijn stoel! Wat een goed slot! :-D Willem is zoooo lekker!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_104492184
Toffe aflevering wel. Ook wel vrij gesloten einde maar nog wel mogelijkheden voor een tweede seizoen.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:30:57 #98
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104492357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef alors het volgende:
plotwending WHUT!!!!!
Ik vond het toch behoorlijk spannend worden daar in die rechtszaal..
Die Elsie..

Jammer dat het is afgelopen.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:32:09 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104492444
Ja, waarom had elsie die gun bij zich? Iris zou in eerste instantie niet eens komen.
pi_104492574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:27 schreef Dandilion het volgende:
Zat op puntje van mijn stoel! Wat een goed slot! :-D Willem is zoooo lekker!!!
hell ja, vond hem in Penoza ook al zo lekker :9~
know'm sayin?
word? word.
pi_104492602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:32 schreef Aventura het volgende:
Ja, waarom had elsie die gun bij zich? Iris zou in eerste instantie niet eens komen.
Ze zag haar toen de gevangenis uitlopen en misschien had ze haar gewoon in het publiek verwacht...
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:36:53 #102
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104492728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef alors het volgende:

[..]

hell ja, vond hem in Penoza ook al zo lekker :9~
En in Loft!
  donderdag 17 november 2011 @ 21:36:55 #103
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_104492729
Ik had op het eind te doen met Pepijn en Elsie. Vooral Pepijn was een gast 'you love to hate', en zijn schorsing is ook zijn eigen schuld, maar aan het eind van de rit staat hij wel compleet met lege handen. Hetzelfde geldt voor Elsie eigenlijk.

Hoewel ik het ergens wel mooi vond hoe juist Iris neergeschoten werd. Om de één of andere reden had ik echt een hekel aan haar. Wat nog erger werd toen ze op het laatst tegen Pepijn zei: 'Ik had je dit niet willen aandoen' o.i.d. Gelukkig kreeg ze meteen een bijtende reactie van Pepijntje terug.

Wat betreft het vervolg... de scenarioschrijver had het over nog meer spanning, lust en intriges. Met dezelfde personages. Ik vraag me af hoe hij dat voor zich ziet, want ik vond het toch uiteindelijk best een vredig einde zo tussen Willem en Iris. Als ik eerlijk ben dan mogen ze het hier ook wel bij laten wat mij betreft.

Hoewel... misschien dat Iris en Willem een relatie gaan opbouwen en in seizoen 2 allebei 'vreemdgaan' met respectievelijk Pepijn en Elsie? Ik zou wel dubbel liggen dan. :D
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_104492897
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:24 schreef Thomass het volgende:
Sigrid ten Napel =)
  donderdag 17 november 2011 @ 21:41:47 #105
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104493025
Prachtige slot aflevering. Jammer dat het afgelopen is. Volgende week bloedverhalen geregisseerd en gemaakt door Michiel van Erp. Even Offtopic:
pi_104493105
Goede serie, maar de laatste aflevering was wel erg slecht.

De serie begon heerlijk traag en nu werd er ineens alles vlug doorheen gedrukt.

Daarnaast zouden:
Willem, Pepijn, Joachim, Couwenberg, en Björn de cel in moeten, maar allen lopen nog vrij rond. |:(
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_104493230
Leuke serie :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2011 @ 22:09:21 #108
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104494654
Ik vond het een goed einde. Op de afluisterman na, dat had er niet in gehoeven van mij. Enorm goed moment dat Elsie ineens Iris neerschoot in die rechtzaal. En het laat inderdaad wat mooie 'oneffenheden' open voor een tweede seizoen :Y

En Willem ja.. Vooral in de laatste scéne ook weer, mooi. Zo'n mooie man. Snel Penoza kijken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Purdey op 17-11-2011 22:22:26 ]
pi_104495276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:39 schreef Hidz het volgende:

[..]

Sigrid ten Napel =)
Thanks
pi_104497039
hele mooie serie, maar van mij had ze wel dood mogen gaan :@
Snap ook eigenlijk niet dat er nog een vervolg komt, vind het wel afgerond zo
  donderdag 17 november 2011 @ 23:07:25 #111
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104497332
Ergens ben ik ook bang dat een tweede seizoen afbreuk gaat doen. Bij vuurzee hadden ze het ook bij 1 seizoen moeten laten achteraf.
pi_104497532
Tja serie was prima tot de laatste 2 afleveringen ofzo, toen hadden ze echt zo van ja eh er moet nog een slot komen ofzo en dat moet heel snel.
Vooral vandaag heel veel dingen die gewoon totaal niet logisch zijn.

Marco die bij Willem langskomt in de gevangenis even elkaar omarmen. (waar is de man die hard 'Niet toegestaan!' roept ?)
Iris gaat even op bezoek bij Wim, Wim heeft haar ook als bezoek aangemeld, maar komt haar niet ophalen/ze weet totaal niet waar hij zit ?
Elsie die even pistool naar binnen neemt, vorige keer werd ze nog gefouilleerd.
Waarom is dat pistool niet gevonden tijdens de huiszoeking die de politie gedaan heeft ?
Joachim die gewoon even met Huub belt over dat pistool, opeens luisteren ze niet meer af ?
Elsie die gewoon ff thuis staat met brief dat ze de gevangenis in moet ?

En zo nog wat van dat soort puntjes.
pi_104497634
<dubbel>
pi_104498051
quote:
11s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:36 schreef Rikketik het volgende:
Wat betreft het vervolg... de scenarioschrijver had het over nog meer spanning, lust en intriges. Met dezelfde personages. Ik vraag me af hoe hij dat voor zich ziet, want ik vond het toch uiteindelijk best een vredig einde zo tussen Willem en Iris. Als ik eerlijk ben dan mogen ze het hier ook wel bij laten wat mij betreft.

Hoewel... misschien dat Iris en Willem een relatie gaan opbouwen en in seizoen 2 allebei 'vreemdgaan' met respectievelijk Pepijn en Elsie? Ik zou wel dubbel liggen dan. :D
Tussen Iris en Pepijn lijkt het me wel definitief voorbij; Iris had het over 'de grootste fout van mijn leven' toen ze het met de therapeute had over haar tijdelijke terugkeer naar hem. Sowieso bleek uit alles dat zij hem niet meer om zich heen kon verdragen. Dat vond ik eigenlijk ook de aangrijpendste momenten in deze serie: de kille, liefdeloze manier waarop Iris omgaat met de man van wie ze ooit wel degelijk heeft gehouden, maar sinds haar verliefdheid op Willem lukt het haar gewoon niet meer. Een heel schrijnend voorbeeld van een gefnuikte liefde, zoals dat zo mooi heet. Dat komt nooit meer goed :N

O ja, laatst hadden we het hier over de eigenaardige aantrekkingskracht tussen Iris en Willem, en toen was de conclusie dat hij bij haar de rust vindt (hoop te vinden) waar hij eigenlijk altijd naar heeft verlangd, maar door omstandigheden... enzovoort. In dat opzicht eindigt de serie wel heel symbolisch, met zijn woorden: "Lekker rustig hier."

Ik vond het een goede aflevering. Alle losse eindjes zijn afgeknoopt, iedereen leeft nog (hoewel Iris van mij best het loodje had mogen leggen) en ik zie ook wel mooie mogelijkheden voor een volgende serie. Hopelijk raakt Iris verlost van al haar psychische hangups en gooit ze alle remmen los. Dan kan ze nog wel een spannend personage worden, want ze acteert wel goed. Iederéén acteert goed in deze serie. Maar Elsie is om de één of andere reden het innemendste personage. Ze komt vast vervroegd vrij, en dan krijgen we de confrontaties tussen de bikkelharde Elsie en de timide Iris O+
  donderdag 17 november 2011 @ 23:37:46 #115
171357 Rikketik
pi_104498614
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Tussen Iris en Pepijn lijkt het me wel definitief voorbij; Iris had het over 'de grootste fout van mijn leven' toen ze het met de therapeute had over haar tijdelijke terugkeer naar hem. Sowieso bleek uit alles dat zij hem niet meer om zich heen kon verdragen. Dat vond ik eigenlijk ook de aangrijpendste momenten in deze serie: de kille, liefdeloze manier waarop Iris omgaat met de man van wie ze ooit wel degelijk heeft gehouden, maar sinds haar verliefdheid op Willem lukt het haar gewoon niet meer. Een heel schrijnend voorbeeld van een gefnuikte liefde, zoals dat zo mooi heet. Dat komt nooit meer goed :N
Mjah, ik denk dat je gelijkt hebt hoor. Ook wat je zegt over wat je de meest aangrijpende momenten in de serie vindt. Dat Iris neergeschoten werd bijvoorbeeld, dat deed me niets. Dat tussen Elsie en Couwenberg vond ik sneu, maar ook niet meer dan dat. Het was pas de dialoog met Pepijn (en zijn break-down op weg naar de jeep) die me echt een gevoel van 'godver, wat verschrikkelijk triest allemaal' gaf.

Het einde maakte wel wat goed, echter. Zoals Willem en Iris naast elkaar op het bankje zaten, gewoon open en bloot, geen geheimzinnigheid meer... ik had voor het eerst in de serie het gevoel van, ja, die twee passen bij elkaar. Het is alleen zonde dat daar zoveel kapot voor gemaakt moest worden.

Eigenlijk vind ik het daarom ook jammer dat er een vervolg komt. Het eindigt zo goed tussen die twee, waarom alles wéér naar de kloten helpen in seizoen 2? (Wat niet bevestigd is of zo, maar dat verwacht ik.)
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:15:06 #116
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_104500035
Wat een prachtige serie was dat O+ Ben benieuwd naar wat ze met seizoen 2 doen

Maar ik ergerde me echt aan dat Iris daar op drie brancard lag. Die wond had vol met gaas moeten zitten e.d. :') Ze laten haar lekker bloeden (daarom dacht ik dat ze dood was, gelukkig niet O+ )

En idd dat Elsie hem gewoon thuis chilled, wtf :? Er is bijvoorbeeld ècht wel kans op herhaling....
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_104500951
Geweldige serie. Geweldig slot (al mocht Iris ook wel het loodje leggen van mij).

En mannen die lijken op Fedja mogen me PM'en. :9~ :7
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:53:43 #118
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104500992
Dat van Elsie zag ik al van 10 kilometer afstand aankomen. Zij is tenslotte een Couwenberg met het bijbehorende temperament. Ik zei ook al tegen mijn vader dat die afluisterman een sleutelrol zou spelen in de laatste aflevering. Pepijn dacht natuurlijk dat hij eindelijk wraak zou nemen, maar hij kwam bedrogen uit.
pi_104501603
Ik erger me aan Iris, wat een schijnheilig personage ook. ;( Inderdaad, dat van Elsie was te voorspellen. Dat van die afluister man helemaal niet. Ik persoonlijk had d'r niet bij nagedacht, want wie heeft d'r nou zo snel 'gevoelens voor iemand' terwijl die persoon die andere persoon feitelijk niet eens kent. :9 Al was het te verwachten dat hij uiteindelijk een grote rol zou gaan spelen aangezien hij vaak zomaar in beeld was.

Jammer dat het is afgelopen. Ik vind het een goede serie en ik hoop dat het tweede deel net zo goed word. ^O^
  vrijdag 18 november 2011 @ 09:37:12 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104504211
Elsie zat niet thuis te chillen hoor, ze had een brief met een oproep voor gevangenisstraf in haar handen.
pi_104504562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 09:37 schreef Aventura het volgende:
Elsie zat niet thuis te chillen hoor, ze had een brief met een oproep voor gevangenisstraf in haar handen.
Dan nog is het vreemd dat ze niet al vast zat..
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:44:05 #122
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104507465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Goede serie, maar de laatste aflevering was wel erg slecht.

De serie begon heerlijk traag en nu werd er ineens alles vlug doorheen gedrukt.

Daarnaast zouden:
Willem, Pepijn, Joachim, Couwenberg, en Björn de cel in moeten, maar allen lopen nog vrij rond. |:(
Waarom zouden zij allemaal de cel in moeten? Wat heeft Willem nu gedaan? Wat heeft Pepijn dan gedaan? Een deal gemaakt met een verdachte, wat binnen zijn bevoegdheid hoort. Hij had de goedkeuring van de hoofdofficier om op te zaak te zitten en verder werd de zaak afgehandeld door de Ruiter. Dat er mogelijke sprake is van belangenverstrengeling en een verlies van objectiviteit is duidelijk, vandaar ook de schorsing.

Joachim en Couwenberg voor meineed misschien maar bewijs het eens, want met de vrijspraak van Willem staat het niet meteen vast dat een van hun twee het gedaan heeft, waar zijn de bewijzen? Zeker niet omdat die oen van een Willem, een scherpe advocaat, er pas nadat zijn dochter hem een hint geeft achterkomt hoe zijn vingers op de fles komen. Dit terwijl Iris zelf er achter komt dat haar stem op de opnames staan (ongeloofwaardig).

En dan Bjorn, waarvoor moet hij naar de gevangenis? Voor een tragisch ongeluk? Hij duwde zijn oom niet naar beneden noch kwam hij met de intentie dat te doen. Er ontstond een worsteling en beiden vielen ongelukkigerwijs in het water, wat het eind betekende voor een oude man. De officier was zelf al in de vroegere afleveringen teleurgesteld over deze uitkomst omdat het niet echt een ernstig feit is, zeker niet met de geestestoestand van Bjorn.
pi_104521308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:44 schreef Arglist het volgende:

[..]

Waarom zouden zij allemaal de cel in moeten? Wat heeft Willem nu gedaan?
Samen met Couwenberg een vals alibi gemaakt voor Björn. Dat is een misdaad, ook als advocaat.

quote:
Wat heeft Pepijn dan gedaan? Een deal gemaakt met een verdachte, wat binnen zijn bevoegdheid hoort. Hij had de goedkeuring van de hoofdofficier om op te zaak te zitten en verder werd de zaak afgehandeld door de Ruiter.
Aangedragen bewijs, dat Steenhouwer vrijpleit, bewust vernietigd, en een onderzoek om privé redenen gesaboteerd.

quote:
Dat er mogelijke sprake is van belangenverstrengeling en een verlies van objectiviteit is duidelijk, vandaar ook de schorsing.
Dit gaat wel wat verder dan 'belangenverstrengeling'.

quote:
Joachim en Couwenberg voor meineed misschien maar bewijs het eens, want met de vrijspraak van Willem staat het niet meteen vast dat een van hun twee het gedaan heeft, waar zijn de bewijzen?
Ook meegewerkt aan een vals alibi voor Björn, daarnaast hebben ze een motief voor de moord en is het aannemelijk om te denken dat zij meineed hebben gepleegd. Lijkt me voldoende om ze nog even vast te houden.

quote:
En dan Bjorn, waarvoor moet hij naar de gevangenis? Voor een tragisch ongeluk? Hij duwde zijn oom niet naar beneden noch kwam hij met de intentie dat te doen. Er ontstond een worsteling en beiden vielen ongelukkigerwijs in het water, wat het eind betekende voor een oude man. De officier was zelf al in de vroegere afleveringen teleurgesteld over deze uitkomst omdat het niet echt een ernstig feit is, zeker niet met de geestestoestand van Bjorn.
Gevalletje dood door schuld.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  vrijdag 18 november 2011 @ 19:44:19 #124
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_104524554
Kleindochter zou ook Opa erbij lappen,mocht getuigen,maar werd onderbroken,verders was het geen item meer in de aflevering.
Ook is er uiteindelijk niemand veroordeeld voor man in water en vermoordt hoertje.
pi_104545231
Practig einde van seizoen 1. Ook kunnen ze nog een mooi seizoen 2 maken want er zijn genoeg losse plotjes over uit het eerste seizoen.
  zaterdag 19 november 2011 @ 12:40:52 #126
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_104547800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 11:14 schreef kenwel het volgende:
Practig einde van seizoen 1. Ook kunnen ze nog een mooi seizoen 2 maken want er zijn genoeg losse plotjes over uit het eerste seizoen.
Ben het er helemaal mee eens :)
Everyone has secrets !
pi_104549516
De serie was in mijn ogen erg goed, tot en met het moment dat ze die prachtige muziek van Cockney Rebel draaiden toen die zoon neergestoken werd.

Daarna ging het snel bergafwaarts: Maar liefst twee keer dezelfde cliffhanger in één serie (is hij dood of niet), de belachelijke geluidsman, de schijnbaar belangrijke, maar superslecht uitgewerkte angst voor groepen van die vrouw (ze laat zich ketsen in een vol hotel, ze staat in haar studio tussen 20 mensen), het oprekken van de serie met twee afleveringen waarin weinig tot niks gebeurd.

De manier waarop uit de laatste aflevering bleek dat ze verschillende eindes hebben overwogen maar geen echte keuze konden maken, dus alles maar een beetje half werd gedaan was voor mij een zware tegenvaller.

SPOILER
Dat tweede seizoen mogen ze van mij in hun achterste steken... oh nee toch niet!
  zondag 20 november 2011 @ 20:53:37 #128
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_104602728
Herhaling van de serie nu de komende zondagen op NED3 20:25 nu dus de eerste
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_104603949
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:53 schreef chufi het volgende:
Herhaling van de serie nu de komende zondagen op NED3 20:25 nu dus de eerste
Je zit bij de verkeerde topic..nu is van god los aan
pi_104616370
Een geweer in de rechtszaal, tuurlijk.
pi_104616484
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:41 schreef dedeurkruk het volgende:
De serie was in mijn ogen erg goed, tot en met het moment dat ze die prachtige muziek van Cockney Rebel draaiden toen die zoon neergestoken werd.

Daarna ging het snel bergafwaarts: Maar liefst twee keer dezelfde cliffhanger in één serie (is hij dood of niet), de belachelijke geluidsman, de schijnbaar belangrijke, maar superslecht uitgewerkte angst voor groepen van die vrouw (ze laat zich ketsen in een vol hotel, ze staat in haar studio tussen 20 mensen), het oprekken van de serie met twee afleveringen waarin weinig tot niks gebeurd.

De manier waarop uit de laatste aflevering bleek dat ze verschillende eindes hebben overwogen maar geen echte keuze konden maken, dus alles maar een beetje half werd gedaan was voor mij een zware tegenvaller.

SPOILER
Dat tweede seizoen mogen ze van mij in hun achterste steken... oh nee toch niet!
Eens, laatste 2/3 waren erg slecht.
  maandag 21 november 2011 @ 01:03:36 #132
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_104616586
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:12 schreef FreckleSs het volgende:

[..]

Je zit bij de verkeerde topic..nu is van god los aan
Oops ja shit
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  maandag 21 november 2011 @ 11:31:02 #133
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_104622676
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 00:55 schreef Paul-89 het volgende:
Een geweer in de rechtszaal, tuurlijk.
Vond het toch wel goed verwerkt met die ijzeren pin en verklaring enzo.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_104659268
Evenals elke plotwending in de laatste drie afleveringen overdreven gezocht en overbodig.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:48:31 #135
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_104760802
Wellicht leuk voor de fans hier: Figureer in de tweede serie van 'Overspel'!
pi_104770438
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:48 schreef Veerboot het volgende:
Wellicht leuk voor de fans hier: Figureer in de tweede serie van 'Overspel'!
Jaaa ik ga me opgeven *)
pi_106302667
de botox kop van rifka lodeizen deed me de hele tijd denken aan http://www.dailymail.co.u(...)hard-stay-young.html ...
verder een goeie serie ^O^
  maandag 2 januari 2012 @ 10:17:00 #138
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_106303283
Botox, tuurlijk :') . Heb je überhaupt wel eens naar d'r gekeken?
pi_106303521
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:17 schreef DrDurden het volgende:
Botox, tuurlijk :') . Heb je überhaupt wel eens naar d'r gekeken?
ja, jij?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:19:43 #140
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_106359722
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:31 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

ja, jij?
Ik wel, vandaar dat ik nergens botox zie.
pi_106404460
Wat een niveautje.......
pi_106435258
Weet iemand waar ik seizoen 1 terug kan kijken? Op uitzending gemist doet ie het niet..
pi_106486043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:02 schreef tompsv18 het volgende:
Weet iemand waar ik seizoen 1 terug kan kijken? Op uitzending gemist doet ie het niet..
http://thepiratebay.org/search/overspel/0/99/0
pi_106493813
quote:
Heb het inmiddels al gedownload, toch bedankt.
pi_106506548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:52 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Heb het inmiddels al gedownload, toch bedankt.
Downloads zijn sowieso beter: Overspel kon ik in HD downloaden.
Op uitzending gemist zit je pixels te tellen.
pi_131104059
De nieuwe trailer voor seizoen 2 staat op de site overspel.vara.nl

Wat is ie vet!

:o
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_131105948
Jeetje, dat het als ze het gaan uitzenden (vanaf 26 oktober) op een maand na gewoon al twee jaar geleden is dat de laatste aflevering van seizoen 1 werd uitgezonden!
Don't you love her madly?
pi_131110911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:38 schreef Lovechild het volgende:
Jeetje, dat het als ze het gaan uitzenden (vanaf 26 oktober) op een maand na gewoon al twee jaar geleden is dat de laatste aflevering van seizoen 1 werd uitgezonden!
Goede serie schrijven kost zo een jaar, scenario's en storyboards maken, casten, locatie scouten, planning, productie opzetten, dan nog filmen. Geloof dat ze daar ook wel enkele maanden over gedaan hebben. Dan nog monteren. Vervolgens duurt het nog 6-12 maanden voordat het op de buis komt.
Valerio heeft bijvoorbeeld al een seizoen van Je zal het maar hebben opgenomen, wat pas in 2014 ergens op de buis komt.
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:02:56 #149
171357 Rikketik
pi_131115651
Ik was ook verbaasd toen ik zag dat seizoen 1 alweer twee jaar geleden op tv kwam, maar dan vooral omdat het nog helemaal niet zo lang geleden lijkt. Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat het vorig jaar herfst uitgezonden werd.

Spannende trailer wel, en zo te zien weer genoeg fragmenten en situaties waarvan je nu al kunt voorspellen dat ze niet zijn wat ze lijken. Wat ze dan wel zijn... tja, dat wordt dus afwachten. Ik ben benieuwd! :Y
pi_131137209
Ja Rikketik, wat jij zegt bedoelde ik!
pi_131138978
Lijkt me best wel weer leuk worden :)
Oh.
pi_131363041
:o Derde seizoen dus ook!

quote:
VARA werkt al aan derde seizoen Overspel
De makers van de succesvolle serie Overspel zijn al bezig aan een derde seizoen.

Schrijver Frank Ketelaar en producent Robert Kievit werken op dit moment aan de derde reeks, die vermoedelijk begin 2014 opgenomen wordt.

Het is opmerkelijk dat de VARA het nieuwe seizoen nu al in productie heeft genomen. De tweede reeks gaat pas eind oktober van start. Over de inhoud van deel drie wil de VARA niets zeggen, maar "alle acteurs die na seizoen twee nog leven keren in principe terug", aldus de makers.
Het eerste seizoen vertelde over een fotografe (Sylvia Hoeks) die hopeloos verliefd wordt op de advocaat (Fedja van Huêt) van de familie Couwenberg die zich bezig houdt met schimmige praktijken. Andere grote rollen zijn voor Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen.

Mysterie
Wat er exact in seizoen twee gaat gebeuren, is nog een mysterie. De tweede serie gaat op 26 oktober van start. Nieuwe acteurs in deze reeks zijn onder anderen Mimoun Oaissa, Kees Boot en Sophie van Winden.
De eerste serie trok in 2011 wekelijks een miljoen kijkers. De Amerikaanse zender ABC heeft zelfs besloten een Engelstalige remake te maken, met grote sterren als James Cromwell en Henry Thomas in de hoofdrollen. Ook deze wordt komend najaar uitgezonden.

nu.nl
know'm sayin?
word? word.
pi_131363450
Alle acteurs die na seizoen twee nog leven? Dat klinkt veelbelovend :Y)
pi_131371887
Productietechnisch snap ik het. Echter draait het tegenwoordig ook om de centjes en de kijkcijfers, aangezien de publieke omroep moet bezuinigen. Mocht seizoen 2 dus niet zo goed bekeken worden, wat doen ze dan? Aan de andere kant is het wel slim om, nu er misschien nog geld is, het al vast te leggen. Vraag me wel af hoe lang je dit nog kunt blijven doen. Zoiets als Penoza dat kun je makkelijk 5 seizoenen vol houden, maar het verhaal van overspel wordt lastig.
pi_132417647
Vanaf zaterdag ned1 21:30 nieuwe serie :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:11:29 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132419268
Ik ga hem weer eens meepakken.
pi_132420754
De tweede serie is nu zo veel gehyped dat ik er een beetje moe van begin te worden. De eerste serie was goed, en ik ben fan van het eerste uur, echter Penoza is beter.

Ik heb van seizoen 1 ook enkele afleveringen teruggekeken (waaronder de laatste afleveringen) en ergens is het gewoon voorspelbaar als je de hoofd verhaallijn kent.

Better get this stuff started, de trailer verraad alvast best veel wat er gaat gebeuren.
pi_132458997
Trailers moet je ook niet kijken.
pi_132468517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:38 schreef ddx het volgende:
Trailers moet je ook niet kijken.
Dat kan best, maar het wordt veel geplugged op dit moment, voor het acht uur journaal, in de reclame.
Dus ik denk dat veel mensen het wel gezien hebben.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:51:55 #160
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132588811
Schopje om het niet te vergeten!
Ik verheug me op Kees Prins en zijn plaatjes O+

http://varagids.vara.nl/Spotify.13239.0.html
pi_132594543
5 minuten kick!
know'm sayin?
word? word.
pi_132594895
Lol, de uitleg intro :')
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:01:30 #164
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132596091
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:33 schreef alors het volgende:
Lol, de uitleg intro :')
Was een lange intro. Maar verder een heerlijke serie #overspel
pi_132597311
Die met die enge kop heeft Willem.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:31:48 #166
251095 Purdey
Better off alone..
pi_132597467
Joachim ja? Waarom denk je dat?

Vond het een mooi begin. De eenzaamheid van Elsie was bijzonder goed voelbaar. Valt me heel erg op met deze serie dat hij zo geloofwaardig wordt neergezet. Alle haat, liefde en somberheid voel je.
pi_132598657
Ik vond het een supergoede aflevering! Zit er direct weer helemaal in.
pi_132599491
SHIIIT is het weer begonnen vandaag? -O-

Ik wil eerst seizoen 1 nog een keer kijken, ik weet echt totaal niet meer wat er allemaal gebeurd is..
pi_132600120
Noem me verwend, met series zoals Penoza, Freddy leven in de Brouwerij en De Prooi maar ik vond aflevering 1 niet de verwachtingen waarmaken van te voren geschetst in de trailer, op de site, op Facebook. Het stukje waarin Menno zegt "is ie dood" gaat waarschijnlijk over zijn huisdier, een kameleon als je het frame voor frame bekijkt.

Door de vele previews had ik stukken uit deze aflevering al gezien op de site. Teveel hypen is ook niet goed, dan zit de kans erin dat het gaat tegenvallen.

Waar bij Penoza de preview van volgende week iets anders weergeeft dan wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, is dat hier niet echt het geval. Ik weet natuurlijk nog niet wat er met Willem aan de hand is, maar toch. Deze serie is ergens meer richting het einde dan Penoza.
De rek is eruit met enkele personages vind ik. Bjorn waar iets voor verzonnen wordt, Marit tja.
Voor Marco wordt een gokverslaving verzonnen. Het ligt allemaal een beetje voor de hand.

Het vechten van Pepijn om zijn vrouw weer terug te krijgen is (nog) niet sterk genoeg, terwijl Ramsey Nasr in het eerste seizoen echt een vechter was. Hij zei zelf ook al in interviews dat mensen op straat ook aanspraken als "die nare man".

On the positive side, Rifka speelt weer een goede Elsie, Kees Prins is nog steeds goed en Fedja speelt sterk. De omliggende karakters, ik weet het niet.

Ik denk dat die onderzoeksjournalist en Royackers nog wel wat met elkaar te maken hebben, en dat daarom ook Willem van het toneel verdwenen is. Anders kon hij getuigen tegen Couwenberg. Vandaar dat ze ook op hun klok keken. Dan zou Joachim er inderdaad wat mee te maken kunnen hebben.
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:06:51 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132602877
Moest er echt weer even inkomen en zit me soms aan de slechte acteerprestaties te ergeren.
Gelukkig maakt Kees Prins heel veel goed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132604552
Ik vind het juist heel goed gespeeld...
En een heel sterk begin. In een aflevering helder waar iedereen nu staat en mee te dealen heeft.
Willem verdwenen en iets met die Rooiakker, en Pepijn iets met wapens? Ook meteen een goeie cliffhanger.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 27 oktober 2013 @ 03:30:57 #172
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_132606666
Penoza is ook een beregoede serie, maar denk toch echt dat de karakter rol van de boef gespeeld door Kees Prins, geloofwaardiger is dan alle karakters in Penoza.
  zondag 27 oktober 2013 @ 03:46:44 #173
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_132606765
Ook best grappig was, dat in de seks scene Sylvia's hoofdharen leken vastgeplakt op haar tepels.
Film het anders b.v. van achteren met een blote rug, altijd beter dan die berekende net niet.
Niet dat Sylvia zo preuts is, het is gewoon de regie.

SPOILER
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:53:14 #174
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:20:00 #175
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_132614258
Die voice-over aan het begin met die terugblik op het vorige seizoen vond ik vrij irritant. Alsof het één of ander sprookjesboek was. Dat hadden ze van mij wel mogen weggelaten. Gelukkig was het verder wel een goede aflevering. Al moet de rol van die Rooijakkers mij nog duidelijk worden.

Maar goede muziek weer ^O^ _O_.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_132614476
Echt een goede aflevering, kwalitatief ook net een tikkeltje beter dan pakweg Penoza. Het is allemaal wat geloofwaardiger en de beelden uit Overspel vind ik persoonlijk ook mooier.

Rifka, Kees, Fedja en Ramsey spelen allemaal geweldig, maar Sylvia Hoeks is voor mij de koningin van de serie. Prachtig hoe zij de fragiele, breekbare Iris neerzet.
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:34:30 #177
174940 W00fer
Maar echt
pi_132617135
Zeker, de sfeerbeelden zijn ook niet verkeerd. Als je daar mee van wilt zien, Bellicher vond ik op dat punt ook erg goed. Blijft nog steeds een van mijn favoriete series.
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:30:58 #178
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132619256
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:20 schreef Peter88Online het volgende:
Die voice-over aan het begin met die terugblik op het vorige seizoen vond ik vrij irritant. Alsof het één of ander sprookjesboek was. Dat hadden ze van mij wel mogen weggelaten. Gelukkig was het verder wel een goede aflevering. Al moet de rol van die Rooijakkers mij nog duidelijk worden.

Maar goede muziek weer ^O^ _O_.

Muziek was mooi. De intro vond ik ook irritant
pi_132622751
Ik ga het vanavond kijken. Zin in!
pi_132643636
Het was goed zeg! Ik vind het ook heel goed gespeeld, je leeft ook met allemaal mee, ook al staan de personages lijnrecht tegenover elkaar.
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:10:16 #181
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132656790
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 01:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Het was goed zeg! Ik vind het ook heel goed gespeeld, je leeft ook met allemaal mee, ook al staan de personages lijnrecht tegenover elkaar.
:Y Goed gespeeld ^O^
pi_132822093
Matthijs van Nieuwkerk zei gisteren in DWDD dat Frank Ketelaar de taak had om een serie, die na seizoen 1 "eigenlijk op was" weer verder te schrijven. Benieuwd naar vanavond.

Hier het interview, vanaf 24 minuten:

http://vara.nl/media/302948
pi_132837240
Begonnen
know'm sayin?
word? word.
pi_132837588
Mimoun Oaïssa
know'm sayin?
word? word.
pi_132838564
Bjorn _O-
know'm sayin?
word? word.
pi_132839229
OMG.

En dat huisje is in Drenthe natuurlijk, 'wat moet je nou in Drenthe?'.
know'm sayin?
word? word.
pi_132839423
Beetje slome aflevering vandaag, met wel weer een spannend einde!
SPOILER
pi_132839446
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:34 schreef alors het volgende:
OMG.

En dat huisje is in Drenthe natuurlijk, 'wat moet je nou in Drenthe?'.
Daarom, het is voorspelbaar. De game van Björn in de kluis, "toevallig" een privé dvd ook.
In de trailer van dit seizoen zag je ook al dat Willem wss nog een keer is vreemdgegaan en dat van Iris in een kamer mag stoppen. Op die dvd was Willem ook te zien denk ik, of Pepijn. Dan kan Couwenberg het gebruiken als chantagemiddel.
pi_132839589
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:39 schreef W00fer het volgende:

[..]

Daarom, het is voorspelbaar. De game van Björn in de kluis, "toevallig" een privé dvd ook.
In de trailer van dit seizoen zag je ook al dat Willem wss nog een keer is vreemdgegaan en dat van Iris in een kamer mag stoppen. Op die dvd was Willem ook te zien denk ik, of Pepijn. Dan kan Couwenberg het gebruiken als chantagemiddel.
Of die Rooijakkers, die benadrukte in de vorige aflevering nog even 'dat hij op zijn imago moest letten' omdat hij de kroonprins van zijn politieke partij is.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 2 november 2013 @ 22:56:07 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132840063
Mooiste zin van de aflevering: "Lieve Iris, wat mij betreft mag jij in de aller-, allerdiepste stront zakken" _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 november 2013 @ 23:02:09 #191
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132840244
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:56 schreef golfer het volgende:
Mooiste zin van de aflevering: "Lieve Iris, wat mij betreft mag jij in de aller-, allerdiepste stront zakken" _O-
Ik moest toen keihard lachen.
pi_132845396
Zit Kouwenberg er nou achter? Heeft hij Willem laten ontvoeren?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 3 november 2013 @ 09:36:10 #193
123170 alors
zlata1234
pi_132846234
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 04:01 schreef Injetta het volgende:
Zit Kouwenberg er nou achter? Heeft hij Willem laten ontvoeren?
Hij weet er nu iig van. Of hij heeft opdracht gegeven of Joachim heeft het op eigen initiatief gedaan en pas net verteld.
know'm sayin?
word? word.
pi_132849362
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:27 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

Rifka, Kees, Fedja en Ramsey spelen allemaal geweldig, maar Sylvia Hoeks is voor mij de koningin van de serie. Prachtig hoe zij de fragiele, breekbare Iris neerzet.
Bij haar heb ik het idee dat ze dit zo goed doet, omdat ze niet anders kan. Ik zag haar voor het eerst acteren in 'Bloedverwanten'. Ik vind Iris een kopie van Antje.
  zondag 3 november 2013 @ 20:49:06 #195
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132866603
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:56 schreef golfer het volgende:
Moest wel beetje lachen :)
  zondag 3 november 2013 @ 21:31:09 #196
228665 Peter88Online
pi_132869543
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 22:38 schreef Sunglasses het volgende:
Beetje slome aflevering vandaag, met wel weer een spannend einde!
SPOILER
Was het niet Elsie die op die dvd te zien was?

Ik vond hem gisteren minder sterk dan vorige week. Ik miste ook deze keer het vaste plaatje dat Couwenberg altijd aan het einde van de aflevering draait. Gelukkig is er dan wel weer een spannende ontwikkeling met Willem.

En voor de muzieknerds onder ons: dit nummer kwam er dit keer in voor.

pi_132875693
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:52 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Bij haar heb ik het idee dat ze dit zo goed doet, omdat ze niet anders kan. Ik zag haar voor het eerst acteren in 'Bloedverwanten'. Ik vind Iris een kopie van Antje.
Moet je 'r eens opzoeken als Ellie de Beer in 't Vrije Schaep en 't Schaep in Mokum...
pi_132878472
Of in Gooische Vrouwen speelde ze die hysterische Limburgse minnares van Martin.
pi_132898986
O, zo had ik haar nog niet eerder gezien inderdaad.
pi_132907994
Op de dvd is duidelijk aan de horloge te zien wie de man is.
De vrouw zou wel eens een advocate kunnen zijn.
pi_132910829
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:09 schreef chamila het volgende:
Op de dvd is duidelijk aan de horloge te zien wie de man is.
De vrouw zou wel eens een advocate kunnen zijn.
Nou, voor de draad er mee dan! (kun je toch in een spoiler zetten).
pi_132914142
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 12:52 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel een beetje. In dat geval is ze in ieder geval goed gecast. :)
pi_133088834
Yes! Ideale zaterdagavond, lekker rustig. O+

[ Bericht 22% gewijzigd door Interv op 09-11-2013 23:03:37 ]
pi_133091409
Kickje
know'm sayin?
word? word.
pi_133091671
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:46 schreef Interv het volgende:
Yes! Ideale zaterdagavond, lekker rustig. O+

Trouwens: vorige aflevering - het was erg onduidelijk, maar toch - waren die twee kinderen alleen thuis en stonden ze in de keuken en zag je iemand daarachter lopen in de gang ofzo (een soort gestalte). Volgens mij is 't niemand verder opgevallen, maar ik vraag mij nou af: was het een fout tijdens de opnames of is er gewoon een indringer en is het heel erg subtiel gebracht?

Hier dus (en hij bewoog dus ook)..

SPOILER
Dat is het raam, lijkt me de weerspiegeling van Marco.
know'm sayin?
word? word.
pi_133091982
Haha Bjorn wil niet werken :D
know'm sayin?
word? word.
pi_133092826
Pff die schrikmomenten in deze aflevering :{
pi_133093225
Best een saaie aflevering.

Ben benieuwd of hij nou dood is.
pi_133093748
Ik heb het eerste seizoen niet gezien, maar heb vanavond en de afgelopen twee weken wel naar het huidige seizoen zitten kijken. Ik moet zeggen dat het wel een intrigerende serie is, met een aantal zeer goede acteurs in de hoofd- en bijrollen. Mijn favorieten zijn wel de onderzoeksjournalist en de Officier van Justitie (Mimoun Oaïssa). En natuurlijk Kees Prins als Couwenberg, wat een acteur _O_

Die rechercheurs zijn wel bloedirritant zeg, ik had ze allang een mep verkocht :{
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_133095361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:37 schreef Interv het volgende:
Best een saaie aflevering.

Ben benieuwd of hij nou dood is.
denk het niet, dan stort toch de hele serie in elkaar..
  zondag 10 november 2013 @ 00:19:25 #211
228665 Peter88Online
pi_133096812
Simon & Garfunkel aan het einde ^O^ _O_. Dat maakt echt de hele aflevering goed.

zondag 10 november 2013 @ 00:39:21 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133097500
Ik denk dat ie nou wel dood is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_133097628
Ik denk dat Couwenberg het gerucht van dood in de wereld helpt om zo een uitspraak van de rechter te forceren. Zoiets.
Ik vraag me af wat Elsie voor berichtje heeft gekregen.
  zondag 10 november 2013 @ 01:33:43 #214
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133098675
Ik heb het idee dat Willem wel weer gaat opduiken a la Yasmin uit Vuurzee.
pi_133136288
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 01:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik heb het idee dat Willem wel weer gaat opduiken a la Yasmin uit Vuurzee.
Ik ook.

Als hij dood zou zijn dan had het niet zo suggestief gehoeven. Bovendien vond ik de preview van de aanstaande aflevering teveel hinten naar een dode Willem.
pi_133137592
Ik weet niet het is allemaal voorspelbaar. OM wil duidelijk deze zaak rondkrijgen, zet politie actie op, zoekt Willem. Onderzoeksjournalist huurt Björn in om informatie los te peuteren.
Deze aflevering was sterker dan de eerste twee maar ik mis nog de snelheid.
pi_133236464
Ik vind dat juist mooi aan deze serie dat het allemaal wat langzamer gaat en wat meer op acteren aan komt dan op aktie.
pi_133328061
Kick.
know'm sayin?
word? word.
pi_133329452
Ja hoor, Pepijn neemt de telefoon van een ander op, net op het moment dat de gouden tip binnenkomt :')
know'm sayin?
word? word.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 november 2013 @ 22:36:38 #220
862 Arcee
Look closer
pi_133329700
_O_ Kees Prins _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133329706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:36 schreef Arcee het volgende:
_O_ Kees Prins _O_
Oh.
  zondag 17 november 2013 @ 00:02:34 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133332434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:29 schreef alors het volgende:
Ja hoor, Pepijn neemt de telefoon van een ander op, net op het moment dat de gouden tip binnenkomt :')
Ja, dat was ook een leuke.

En Willem die al z'n boodschappen verstuurd naar z'n vrouw, die toen hij ontvoerd werd nog gewoon wegens poging tot moord op z'n minnares in de lik zat.
Hoe weet hij nou dat zij gewoon thuis en vrij is?
En waarom naar haar en niet naar Iris? :')
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 november 2013 @ 01:09:24 #223
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133333887
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 00:02 schreef golfer het volgende:

[..]

En Willem die al z'n boodschappen verstuurd naar z'n vrouw, die toen hij ontvoerd werd nog gewoon wegens poging tot moord op z'n minnares in de lik zat.
Die ontvoerders sturen toch die boodschappen. Die zullen dat wel allemaal weten.
Oh.
pi_133334088
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 00:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Omdat hij de boodschappen natuurlijk niet uit eigen initiatief verstuurd. Hij doet het in opdracht. Redelijk duidelijk lijkt mij. :P
pi_133334125
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die ontvoerders sturen toch die boodschappen. Die zullen dat wel allemaal weten.
Je weet toch wie er achter de ontvoering zit? Dus ja, z'n ontvoerders weten dat Elsie thuis is, redelijk logisch.
  zondag 17 november 2013 @ 01:20:39 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133334136
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 01:20 schreef Interv het volgende:

[..]

Je weet toch wie er achter de ontvoering zit? Dus ja, z'n ontvoerders weten dat Elsie thuis is, redelijk logisch.
Ja dat weten we. Het klopt dus allemaal.
Oh.
  zondag 17 november 2013 @ 01:21:40 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133334157
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:

Ja dat weten we. Het klopt dus allemaal.
Maar de politie heeft niet door dat dat niet kan kloppen?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 november 2013 @ 01:22:18 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133334169
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar de politie heeft niet door dat dat niet kan kloppen?
Dat wat niet klopt? Dat de ontvoerders achter die teksten zitten? Lijkt me duidelijk hè
Oh.
  zondag 17 november 2013 @ 01:26:07 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133334249
Dus de ontvoerders laten hem een tekst uitspreken tegen iemand waarvan hij niet beter weet dat ze in de gevangenis zit? En niet tegen z'n vriendin?
Logica?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 november 2013 @ 02:12:23 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_133334872
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:26 schreef golfer het volgende:
Dus de ontvoerders laten hem een tekst uitspreken tegen iemand waarvan hij niet beter weet dat ze in de gevangenis zit? En niet tegen z'n vriendin?
Logica?
Ja, want z'n ex heeft een rijke pa. En dat is de opa van z'n kinderen.

En die heeft 'm zelf laten ontvoeren, alleen dat weet ie niet :')
pi_133338406
Hij weet het wel :6
  zondag 17 november 2013 @ 11:57:09 #232
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133338522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:29 schreef alors het volgende:
De grote vraag is wat Pepijn in zijn schild voert. Ik vertrouw deze ommekeer van hem niet.
  zondag 17 november 2013 @ 12:40:44 #233
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_133339315
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:

De grote vraag is wat Pepijn in zijn schild voert. Ik vertrouw deze ommekeer van hem niet.
Nee ik ook niet..Die is iets van plan die Pepijn. Wie zou er op de foto staan?
pi_133340265
in penoza spelen zowel willem als marit, raar om te zien.
  zondag 17 november 2013 @ 14:08:26 #235
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133341371
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 12:40 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Nee ik ook niet..Die is iets van plan die Pepijn. Wie zou er op de foto staan?
Die foto die hij kreeg?

Willem en zijn ontvoerders.
Oh.
pi_133341969
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die foto die hij kreeg?

Willem en zijn ontvoerders.
Dat denk ik ook. Dat gestreepte shirt had die ontvoerder toch aan toen hij Willem dat water gaf, of heb ik het mis?
  zondag 17 november 2013 @ 14:34:56 #237
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133341990
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:34 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Dat gestreepte shirt had die ontvoerder toch aan toen hij Willem dat water gaf, of heb ik het mis?
Het stond er vrij duidelijk op. Je herkende die ene ontvoerder duidelijk, die een beetje de baas is van dat groepje. En Willem was ook duidelijk te herkennen.

Best een grappige foto eigenlijk _O-
Oh.
pi_133342022
Ik denk dat Pepijn een wit voetje wil halen bij Iris en zo zelf een onderzoek start. Ik vind het wel leuk dat hij wat actie onderneemt, in plaats van steeds de sul uit te hangen.
  zondag 17 november 2013 @ 14:36:52 #239
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133342036
Die Pepijn is geniaal _O_ . Je kan je zo heerlijk ergeren aan die gozer _O-
Oh.
pi_133342059
Droogkloot is het. Hij (Ramsey) zet hem wel goed neer :D
  zondag 17 november 2013 @ 14:39:42 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_133342100
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:38 schreef YogaLove het volgende:
Droogkloot is het. Hij (Ramsey) zet hem wel goed neer :D
Geweldig personage. Net als de personages van Kees Prins en die Björn ook wel. Met zijn rare gedrag.
Oh.
pi_133361944
Ik had eerder het idee dat Pepijn dat bewijs achterhoud zodat hij Iris weer terugkrijgt. Hij heeft er immers belang bij dat Willem niet meer terugkomt. Al zal Iris m dat niet vergeven als ze erachter komt.
Van de andere kant zie je in de promo van volgende week dat hij naar België gaat in z'n Cherokee om te zoeken. Wellicht om een wit voetje te halen bij justitie, z'n werkgever.
  maandag 18 november 2013 @ 01:08:17 #243
104871 remlof
Europees federalist
pi_133406487
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:
in penoza spelen zowel willem als marit, raar om te zien.
Nee hoor.
pi_133409111
Bovendien is Willem in Penoza allang dood.
pi_133417548
Hier staat veel nummers van Overspel:

The Couwenbergh collection

Http://spoti.fi/1j1lDGZ
pi_133418953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Bovendien is Willem in Penoza allang dood.
bedankt, ik ben bij seizoen 1.
pi_133419015
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

bedankt, ik ben bij seizoen 1.
Graag gedaan, maar dan lijkt het me sowieso niet zo handig om in dit soort topics te kijken.
pi_133419028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Graag gedaan, maar dan lijkt het me sowieso niet zo handig om in dit soort topics te kijken.
in een overspel topic niet nee?
pi_133419245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

in een overspel topic niet nee?
Niet als je dan zelf over Penoza begint.
pi_133419261
Maar eigenlijk weet je toch nog niks, wanneer en hoe, net zo spannend hoor.
pi_133419888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar eigenlijk weet je toch nog niks, wanneer en hoe, net zo spannend hoor.
haha ok ik ga vlug verder kijken, goede serie.
pi_133558550
Godverdomme. Op het puntje van m'n stoel, weer.
pi_133558783
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:33 schreef OeJ het volgende:
Godverdomme. Op het puntje van m'n stoel, weer.
Inderdaad, was een goede aflevering _O_

De twist met die flitser vond ik wel mooi, aangezien ik de afleveringsinfo van volgende week al gelezen had en dus wist dat de politie een fout zou maken :D

Het viel me trouwens op dat toen Iris en Raimy elkaar omhelsden de camera iets te lang gericht bleef op het "opgeluchte" gezicht van Raimy... Ik hoop niet dat hij er op de een of andere manier iets mee te maken heeft, ik vind het namelijk een tof karakter ^O^

Ik vraag me sowieso af wat Pepijn van plan is, ik had eigenlijk iets meer actie van zijn kant verwacht :{ Ben benieuwd.
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:23:17 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133560105
Goede aflevering, met natuurlijk weer een domme blunder van de plisie. ;)
Wat Pepijn verder gaat doen met de info die hij heeft over de verblijfplaats van Willem vraag ik mij af.
Is hij als OvJ niet verplicht die kennis te delen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_133560213
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:23 schreef golfer het volgende:

Is hij als OvJ niet verplicht die kennis te delen?
Natuurlijk is hij dat, lieve golfer, maar de pijn zit diep. Heel diep.
pi_133561106
Wat is zo'n aflevering snel afgelopen. -O-
Het is echt spannend. De ontknoping kan nu alle kanten op...
pi_133566815
Oh yes zometeen terugkijken! *O*
pi_133607674
Ik heb echt het gevoel dat die ontvoerders Pepijn neer gaan knallen/steken.
Hoop het niet, want ik vind hem het leukste personage -O- .
pi_133607822
Die film die Couwenberg in zijn kluis bewaarde waar prive op stond en waarop twee neukende mensen te zien waren (wie waren dat eigenlijk), daar is verder ook nog niks mee gedaan, dat zal ook nog wel een rol gaan spelen. Dit zag je een paar afleveringen terug, toen Bjorn in de kluis zat te snuffelen.
  maandag 25 november 2013 @ 14:26:28 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133608496
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Die film die Couwenberg in zijn kluis bewaarde waar prive op stond en waarop twee neukende mensen te zien waren (wie waren dat eigenlijk), daar is verder ook nog niks mee gedaan, dat zal ook nog wel een rol gaan spelen. Dit zag je een paar afleveringen terug, toen Bjorn in de kluis zat te snuffelen.
Marco gaat denk ik zijn opa ermee confronteren of afpersen.
pi_133655262
In de video op Overspel.vara.nl verteld Frank Ketelaar (scenarioschrijver) over de fout van de politie dmv die flitser.
pi_133785822
Kickje, vandaag wat later ivm Koningshuisgedoe.
know'm sayin?
word? word.
pi_133786560
Couwenberg en Joachim die via Word communiceren om de politie te omzeilen :D
pi_133786923
_O_ Kees Prins _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_133787199
SMS'jes zullen wel van Pepijn komen denk ik.

EDIT: Ja dus :D _O_
pi_133787786
Ze schieten hem echt dood?
pi_133787827
Maar wtf, er komt een derde serie, waar moet die dan over gaan?

Ik hoop dat Willem die Serven omkoopt en ze gaan muiten tegen Joachim.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:50:50 #269
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_133787831
Vind dit wel een jammerlijke wending in het verhaal :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_133787854
SCHOFT! Opa gaat over lijken.
pi_133787953
Eerst zien....
pi_133788010
Hm, het zou wel heel makkelijk zijn als Willem dood wordt geschoten. Frank Ketelaar heeft dan wel gezegd dat iemand van de hoofdcast het niet zal overleven, maar dat gaat Willem echt niet zijn hoor :N Dan denk ik eerder aan Marco, Marit of Björn. Of in het uiterste geval Elsie.

Oftewel, gewoon een set-up dus :+
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:55:39 #273
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_133788021
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:49 schreef Injetta het volgende:
Ze schieten hem echt dood?
Ik weet het niet. Ze lieten het niet zien. Zou mij niet verbazen als de shortie misleidend is.

Hoe en waarom?.... Geen idee :{w
Ja ja
pi_133788088
Ja, misschien dat ze zijn dood in scene zetten, met een foto, zodat het lijkt voor de familie én pliesie, maar wat dan, WAT DAN??!
pi_133789300
quote:
19s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:57 schreef OeJ het volgende:
Ja, misschien dat ze zijn dood in scene zetten, met een foto, zodat het lijkt voor de familie én pliesie, maar wat dan, WAT DAN??!
Dan begint Willem een kruistocht tegen Huub?

Er zijn nog een aantal dingen die aan bod moeten komen. 1. De weggemoffelde foto van Pepijn. Die familie moet zich binnenkort toch nogmaals gaan melden? 2. Het filmpje van de wethouder of Willem? met een dame? Nu ik bedenk hoe Huub tegen de secretaresse tekeer ging en hoe liefdevol zij haar hand op de schouder van de wethouder legde denk ik dat zij twee het wel eens konden zijn. Als Huub verder niets meer had zou hij ook niet zo tekeer kunnen gaan tegen die wethouder, hij is immers ook afhankelijk van hem. 3. Björn, die moet zich toch nog wel eens gaan verspreken en écht nuttige informatie geven aan die journalist?

Als Willem dood is, wat dan? Dan is het verhaal wel zo'n beetje klaar, dan wint de wethouder die rechtszaak en gaat alles verder zijn gangetje. Elsie zal hoe dan ook de bak weer in moeten en dus zullen de kinderen bij Huub gaan wonen. Als Huub er ooit achterkomt dat Pepijn achter die smsjes zat dan zal hij Pepijn wel gaan afpersen om een vormfout te regelen. Dat zou geen zin meer hebben als Willem al dood is.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 00:18:56 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133790673
Erg goede cliffhanger-aflevering met mooie rol van Pepijn in het verhaal.
Maar qua acteren kan ie echt niet op tegen Cauwenberg en zoon. _O_
Poef.....gone! ©golfer
pi_133793611
Ik wil het terugkijken, doet de aflevering het niet. Gezeik. :')
pi_133793973
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:12 schreef Interv het volgende:
Ik wil het terugkijken, doet de aflevering het niet. Gezeik. :')
Same here... :{
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 1 december 2013 @ 10:47:22 #279
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_133797019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:55 schreef Piebe het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ze lieten het niet zien. Zou mij niet verbazen als de shortie misleidend is.

Hoe en waarom?.... Geen idee :{w
Denk dat die ene ontvoerder nig even z'n moment pakt (tegen wie Willem over z'n kinderen begon).
  zondag 1 december 2013 @ 10:53:11 #280
123170 alors
zlata1234
pi_133797118
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 10:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Denk dat die ene ontvoerder nig even z'n moment pakt (tegen wie Willem over z'n kinderen begon).
Dat is wel de zwakke broeder van het stel ja, dat zie je steeds.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 12:48:14 #281
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_133799678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:52 schreef Injetta het volgende:
Wat is zo'n aflevering snel afgelopen. -O-
Het is echt spannend. De ontknoping kan nu alle kanten op...
Ja inderdaad ! ik ben benieuwd of willem dood is. ik hoop van niet.
pi_133816694
quote:
99s.gif Op zondag 1 december 2013 12:48 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja inderdaad ! ik ben benieuwd of willem dood is. ik hoop van niet.
Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij nu dood is. Over wie moet het anders gaan, vraag ik me af.

Pepijn is trouwens ook best gek, had ik niet achter hem gezocht. En Couwenberg net zo, maar op de een of andere manier vind ik hem grappig.
pi_133817173
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:58 schreef Interv het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij nu dood is. Over wie moet het anders gaan, vraag ik me af.

Pepijn is trouwens ook best gek, had ik niet achter hem gezocht. En Couwenberg net zo, maar op de een of andere manier vind ik hem grappig.
Welnee dat wordt een gevecht bij het graf, ping hij kreeg een beetje contact met die gast

Ik doe ook maar wat hoor.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 1 december 2013 @ 20:16:48 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133817469
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:58 schreef Interv het volgende:

Kan ook de ouwe Couwenberg zijn die dood is gegaan. Steeds grijpen naar z'n schouder en bovenarm kan een voorloper zijn van een hartaanval.
Poef.....gone! ©golfer
pi_133817614
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Kan ook de ouwe Couwenberg zijn die dood is gegaan. Steeds grijpen naar z'n schouder en bovenarm kan een voorloper zijn van een hartaanval.
Dat lag er een beetje boven op ja
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_133817673
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar dat kan niet want hij komt zelf in beeld en zegt dat zijn kleinkinderen en kinderen in de rouw zijn, tenzij Overspel zo magisch wordt dat doden kunnen opstaan.
pi_133817794
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:20 schreef Interv het volgende:

[..]

Maar dat kan niet want hij komt zelf in beeld en zegt dat zijn kleinkinderen en kinderen in de rouw zijn, tenzij Overspel zo magisch wordt dat doden kunnen opstaan.
Snap je de spoilers niet. Het kan alle kanten op gaan. Deste beter
pi_133817795
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:10 schreef Soury het volgende:

[..]

Welnee dat wordt een gevecht bij het graf, ping hij kreeg een beetje contact met die gast

Ik doe ook maar wat hoor.
Kan, maar achteraf werd die jongen alsnog beïnvloed door de andere twee engerdjes. Ik denk dus dat hij wel dood gaat, wie anders?

Couwenberg zelf is het in ieder geval sowieso niet.
pi_133817877
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Snap je de spoilers niet. Het kan alle kanten op gaan. Deste beter
Ik snap spoilers heel goed, maar jij weet niet wat rouw betekent? Couwenberg zegt (ik heb het net gekeken namelijk): 'mijn dochter is in de rouw, de kleinkinderen zijn in de rouw', dus er is iemand overleden. Hoe kan hij dan zelf zijn overleden?
pi_133817879
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:23 schreef Interv het volgende:

[..]

Kan, maar achteraf werd die jongen alsnog beïnvloed door de andere twee engerdjes. Ik denk dus dat hij wel dood gaat, wie anders?

Couwenberg zelf is het in ieder geval sowieso niet.
We zullen het zien
pi_133817951
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:25 schreef Interv het volgende:

[..]

Ik snap spoilers heel goed, maar jij weet niet wat rouw betekent? Couwenberg zegt (ik heb het net gekeken namelijk): 'mijn dochter is in de rouw, de kleinkinderen zijn in de rouw', dus er is iemand overleden. Hoe kan hij dan zelf zijn overleden?
Leuk toch die clifhangers ;)
  zondag 1 december 2013 @ 20:29:26 #292
123170 alors
zlata1234
pi_133818081
Misschien moet die jongste het wel doen en gaan die andere twee weg voor een andere opdracht? Of loopt er opeens iemand langs en kan hij ontsnappen? Of misschien heeft Willem al stiekem een deal met dat gastje gesloten en schiet hij de twee handlangers dood?
know'm sayin?
word? word.
pi_133818148
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 10:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ik denk dat die ontvoerder (met streepjestrui) zich tegen die grote ontvoerder keert en dat die laatste dus vermoord wordt. Die andere helpt Willem even onderduiken..
Zoiets.. :)
pi_133818209
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:30 schreef YogaLove het volgende:

[..]

ik denk dat die ontvoerder (met streepjestrui) zich tegen die grote ontvoerder keert en dat die laatste dus vermoord wordt. Die andere helpt Willem even onderduiken..
Zoiets.. :)
Dat schept een band
pi_133818455
Maar om wie zijn ze Elsie en de kinderen dan in de rouw? Of zijn ze in de rouw omdat hij maar niet terugkeert? Maar rouw is om een dood iemand/iets. Hmm.

Ik denk dat hij dood is, maar ja, dan heb je geen verhaallijn meer eigenlijk. Of wel, ik weet 't niet.
pi_133818793
quote:
10s.gif Op zondag 1 december 2013 20:36 schreef Interv het volgende:
Maar om wie zijn ze Elsie en de kinderen dan in de rouw? Of zijn ze in de rouw omdat hij maar niet terugkeert? Maar rouw is om een dood iemand/iets. Hmm.

Ik denk dat hij dood is, maar ja, dan heb je geen verhaallijn meer eigenlijk. Of wel, ik weet 't niet.
Ze laten het niet voor niks zien
pi_133820152
OK SPANNEND!
pi_133821100
Of ze maken nog een video daar aan dat gegraven graf waarin Willem iedereen vaarwel moet zeggen. Vervolgens vermoorden ze hem niet, maar nemen ze hem weer mee.
Die Couwenberg wil zo iedereen doen geloven dat Willem dood is om zo diegene van de sms'jes tevreden te houden (wij weten wie het is, maar hij nog niet).
Als iedereen denkt dat Willem dood is, is dat voor hem een voorlopig handig.

Voordat hij alles recht kan breien en zijn geld terug krijgt, gaat hij zelf dood (in de volgende aflevering).
Zoiets???
pi_133823603
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:25 schreef Injetta het volgende:
Of ze maken nog een video daar aan dat gegraven graf waarin Willem iedereen vaarwel moet zeggen. Vervolgens vermoorden ze hem niet, maar nemen ze hem weer mee.
Die Couwenberg wil zo iedereen doen geloven dat Willem dood is om zo diegene van de sms'jes tevreden te houden (wij weten wie het is, maar hij nog niet).
Als iedereen denkt dat Willem dood is, is dat voor hem een voorlopig handig.

Voordat hij alles recht kan breien en zijn geld terug krijgt, gaat hij zelf dood (in de volgende aflevering).
Zoiets???
Beste tot nu toe. Heerlijk logisch en waarschijnlijk de waarheid.
pi_133826715
Pfff.. ik word altijd zo moe van ontvoerings / gijzelings verhaallijnen in series. Of het loopt 'goed' af en we zijn terug bij de status quo en je vraagt je af waarom je eigenlijk gekeken hebt, of het loopt slecht af.

Ik hoop gewoon dat hij dood is, ze hadden het ook niet als een cliffhanger moeten brengen. Deze ontvoering wordt echt veel te lang uitgerekt, en is totaal niet spannend...
Sowieso vind ik het personage van Sylvia Hoeks zeer irritant, het lukt mij niet om daar ook maar enige sympathie voor op te brengen. Dus nee ik hoop niet dat hij het overleeft (bijv. doordat die jonge Joegoslaaf ineens een change of heart krijgt omdat hij 3 woorden met Willem heeft gewisseld :') )
  maandag 2 december 2013 @ 02:40:10 #301
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_133832302
Overspel seizoen 1 versus seizoen 2... welk seizoen is beter?

Zelf vind ik seizoen 2 beter.
Allereerst vond ik de hoofdpersoon die Iris Hoegaarde speelt (Sylvia Hoeks ) en Pepijn van Erkel (Ramsey Nasr ) haar echtgenoot behoorlijk slecht acteerwerk afleveren. Maar niet alleen zij maar ook Iris' minnaar Willem Steenhouwer (Fedja van Huet) was zwak. Eigenlijk werd het hele deel 1 qua acteerprestaties bijna volledig gedragen door Huub Couwenberg ( Kees Prins) zijn hulpje in crime en zijn zoon... De rest van de personages waren doorgaans zwak, of hadden een te kleine rol om te schitteren ( de zoon van Willem Steenhouwer was best okay, maar had een te kleine rol hierin)

Sylvia Hoeks faalde enorm in deel 1. Niet echt alleen haar schuld, het scenario schoot ook te kort. Ze keek als een duf konijn uit haar ogen alsof haar alles maar overkwam... en zelfs als ze schuldgevoelens had richting haar man Pepijn, dan nog was ze hetzelfde duffe konijn die bereid was om naar de slachtbank te gaan voor kerst.
Ramsey Nasr bracht het er niet veel beter vanaf, als Iris' man... het was een grijze muis... en ja misschien behoorde hij ook zo te zijn.
Fedja van Huet ... hetzelfde laken een pak. Net als de andere hoofdrolspelers overkwam hem dit allemaal. Kortom de echte hoofdrolspelers waren als konijnen die in de koplampen van een passerende auto keken, wachtend tot ze werden overreden.

Maar dat werden ze gelukkig niet! De drie hoofdrolspelers kregen een tweede kans in Overspel 2.
Nu de scenarioschrijvers wisten wie de hoofdrollen zouden spelen, lijkt het alsof het verhaal wat meer naar hun toegeschreven wordt. De hoofdrolspelers ( hierboven genoemd) krijgen nu eindelijk een rol waarin ze echt uit de voeten kunnen, een rol dat meer interessant is dan Bambi die verpletterd wordt door een aanstormende auto op een snelweg!

Oh, en dan vergeet ik Rifka van Lodijzen toch bijna... als ex vrouw van Willem Steenhouwer is gewoon goed, zoals ze altijd is. In deel twee misschien minder interessant als in deel 1. Maar net als Kees Prins is Rifka eigenlijk altijd goed, wat ze ook doet.

Maar deel twee is qua verhaal en karakterontwikkelingen minstens twee keer beter dan deel 1

En nu jullie (in elk geval degenen die beide series gezien hebben). Welk seizoen was beter?
.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')