abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:28:28 #1
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104116064
Nieuwe Dramaserie van de VARA vanaf donderdag 8 september 11 weken lang om 20.25 uur op Nederland 1.

Zie ook: http://overspel.vara.nl/H(...)2a698d3c76619e85d3c6
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:29:13 #2
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104116086
Ben benieuwd wat er in het tweede seizoen ons te wachten staat. De makers zijn tot nu toe erg goed bezig, je moet op alle details letten en er zijn al genoeg verrassende, uitmuntende plotwendingen geweest dat ik er niet omheen kan om te denken dat het voor seizoen 2 toch echt heel moeilijk zal worden om het te evenaren.

Ben nog altijd erg benieuwd wat de rol van het 'anonieme afluister mannetje' gaat worden. Hij zal naar alle waarschijnlijkheid een sleutelrol gaan spelen, maar het is nog niet precies bekend hoe en of dit al in seizoen 1 of in 2 komt.

Kanttekening is dat ik de rollen van Pepijn en Iris niet overtuigend vind en de blonde politieagente met haar marokkaanse college ernstig op mijn zenuwen werken, hun acteerwerk is echt het minst, zeker vergeleken met Bjorn, Huub. De acteer prestaties van zowel Willem als Joachim, een echte trouwe handlanger met subtiele bewegingen en woordkeus, mogen niet onderbelicht worden.

Willem is verreweg mijn favoriete karakter omdat hij de grootste verandering doormaakt. Zijn karakter is in het begin de nemesis van Pepijn, terwijl later de rollen echt overduidelijk omgedraaid worden. Uiteindelijk is het 'maffiamaatje' Willen die het recht vertegenwoordigt en Officier van Justitie Pepijn die het 'maffiamaatje' wordt. Geweldig. Willem zet alles op het spel voor de liefde en blijft, althans zoals het er nu voor staat, met lege handen achter. Zijn zoon, zijn vrouw, zijn familie en uit eindelijk zijn vrijheid komen vreselijk onder druk te staan. Dit terwijl zijn motieven, de reden waarom hij voor Huub werkt is waarschijnlijk een plichtsbesef vanwege dat 'ongeluk', volkomen legitiem zijn. Waarschijnlijk reed Willem in de auto op de dag die voor Bjorn zijn leven zou veranderen.
Ik vind daarom ook de relatie tussen Willem en Huub verreweg de meest interessante. Het is overduidelijk dat Huub, met pijn in zijn hart, zijn liefde voor zijn zoon Bjorn, maar uiteindelijk ook voor zichzelf, laat prevaleren boven zijn liefde voor Willem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 08-11-2011 12:35:32 ]
pi_104116643
En ook hier maar even het nieuws over het tweede seizoen

quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Tweede seizoen voor VARA-serie Overspel

De VARA gaat een tweede seizoen van de psychologische thrillerserie Overspel maken. De opnames staan gepland voor het voorjaar van 2012. Dat heeft de omroep maandag laten weten. De hoofdrollen in het vervolg worden wederom vertolkt door acteurs Sylvia Hoeks, Fedja van Huêt, Kees Prins, Ramsey Nasr en Rifka Lodeizen. Het gezelschap neemt in totaal tien nieuwe afleveringen van vijftig minuten op, die worden geregisseerd door Frank Ketelaar en Robert Kievit.

Overspel, dat het verhaal van een onmogelijke liefde in beeld brengt, wordt redelijk goed bekeken op de donderdagavond van Nederland 1. Wel behaalt de serie scores die ver onder het zendergemiddelde liggen. Zo keken er deze week 857.000 mensen.

Toch is de serie volgens de VARA een groot succes. “Met wekelijks in totaal ruim één miljoen kijkers en lovende ontvangst door zowel pers als publiek is de serie een ware hit. Ook op Uitzending Gemist domineerde Overspel de Top 5 van afgelopen maand en staat de openingsaflevering zelfs op nummer 1 aller tijden“, zegt een woordvoerder.

Er staan momenteel nog twee afleveringen van Overspel op stapel.

Bron
:)
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:58:32 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_104117104
Stiekem gereekst met deel 1.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:01 #5
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104117379
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef remlof het volgende:
Stiekem gereekst met deel 1.
Dankje Remlofje O+
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:35 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104117400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:45 schreef alors het volgende:
En ook hier maar even het nieuws over het tweede seizoen

:)
Thnx :)
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:08:11 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104121730
^O^
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:18:02 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104122140
In de nieuwe Varagids staat een interview met Kees Prins.

Over the cast: en aantal afleveringen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:00:32 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_104123907
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:18 schreef Staal het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het net gelezen, leuk interview.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:51:04 #10
42366 Staal
pi_104126121
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb het net gelezen, leuk interview.
Ja zeker. Vond het eigenlijk wat sip voor hem dat hij zich kennelijk al vrij lang moet verdedigen over het financiële plaatje. Over de Toppers hoor je echt niemand. Iedereen werkt om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen. Als je kunt doen wat leuk vindt is dat een zegen, niet iets om iemand op af te fikken en mensen die naar zo'n voorstelling gaan vinden het ook leuk want anders blijft men thuis. Het gaat in die wereld juist altijd om win-win want anders is het een financieel verlies, zoals bij Paul de Leeuw.

Maar goed, ik ben wat gekleurd want ik vind het ook een heel goed acteur.
Un certain jeune homme
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:53:27 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_104126238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:51 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja zeker. Vond het eigenlijk wat sip voor hem dat hij zich kennelijk al vrij lang moet verdedigen over het financiële plaatje. Over de Toppers hoor je echt niemand. Iedereen werkt om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen. Als je kunt doen wat leuk vindt is dat een zegen, niet iets om iemand op af te fikken en mensen die naar zo'n voorstelling gaan vinden het ook leuk want anders blijft men thuis. Het gaat in die wereld juist altijd om win-win want anders is het een financieel verlies, zoals bij Paul de Leeuw.

Maar goed, ik ben wat gekleurd want ik vind het ook een heel goed acteur.
Mjah, maar dat komt ook omdat hij door Jiskefet wordt gezien als een linkse die tegen de rijken aantrapt... Maar zoals hij zegt, hij heeft ook gewoon een hypotheek te betalen.

Het zou trouwens wel leuk zijn als ze volgend voorjaar weer met de Skybox komen :D
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:48:43 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_104136656
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:18 schreef Staal het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_104137057
Was er al beetje bang voor en vermoeden met aankondigen van 2e serie krijg ik nog meer de indruk dat er niet echt 100% einde komt.
pi_104138696
Is er niemand in de mogelijkheid om dat interview in te scannen?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_104145496
Leuk dat er een tweede seizoen komt, maar hoop dat ze het niveau vasthouden. Het is zooo spannend nu. :9~
  woensdag 9 november 2011 @ 01:36:18 #16
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104149689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:56 schreef ddx het volgende:
Was er al beetje bang voor en vermoeden met aankondigen van 2e serie krijg ik nog meer de indruk dat er niet echt 100% einde komt.
Dat is ook mijn grootste angst. Vond het eigenlijk wel prima zo, maar waarschijnlijk zal het seizoen eindigen met een cliffhanger en komt het eind pas in seizoen 2. Erg jammer want dit lijkt puur om economische reden gedaan te worden. Dingen die uitmuntend zijn moet je ook kunnen afsluiten, in plaats van ze te rekken met het risico dat het minder wordt, en gezien de lengte van het tweede seizoen ben ik toch benieuwd of ze het niveau kunnen vasthouden en met de nodige wendingen kunnen komen die het verhaal aantrekkelijk genoeg houden. Want toegegeven, we worden verwend met een ontzettend hoog niveau. Zou het zonde vinden als dat zou dalen puur om de reden dat er perse een 2e seizoen moet komen. Dan maar geen 2e seizoen.....

[ Bericht 9% gewijzigd door Arglist op 09-11-2011 02:16:09 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 03:08:28 #17
151134 tochmaarwel
wel, maar toch..
pi_104150484
Wat een heerlijke serie is dit zeg! Net aflevering 9 gezien en kan niet wachten op 10. Ben ook bang voor een open eind, maar dat zien we dan wel weer..
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
pi_104216991
Straks weer!
know'm sayin?
word? word.
pi_104218262
De afluistermeneer wilde wat zeggen!
know'm sayin?
word? word.
pi_104220556
Omg dom kind, je naait je eigen vader erbij! o|O
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:22:45 #21
42366 Staal
pi_104220665
Verdorie weer he. |:( . Donderdag doe ik vanalles op de achtergrond en vergeet het gewoon, grmbl.

Hoop dat het er vanavond nog op zal staan.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 21:25:45 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104220833
Wat blijft dit een krankzinnig goede, en verdomd spannende serie!! Wat ontzettend goed gespeeld. Die scene met Marit, bij opa. En de scene waarin Willem en Huub elkaar zien. Briljant!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_104221094
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 01:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Dat is ook mijn grootste angst. Vond het eigenlijk wel prima zo, maar waarschijnlijk zal het seizoen eindigen met een cliffhanger en komt het eind pas in seizoen 2. Erg jammer want dit lijkt puur om economische reden gedaan te worden. Dingen die uitmuntend zijn moet je ook kunnen afsluiten, in plaats van ze te rekken met het risico dat het minder wordt, en gezien de lengte van het tweede seizoen ben ik toch benieuwd of ze het niveau kunnen vasthouden en met de nodige wendingen kunnen komen die het verhaal aantrekkelijk genoeg houden. Want toegegeven, we worden verwend met een ontzettend hoog niveau. Zou het zonde vinden als dat zou dalen puur om de reden dat er perse een 2e seizoen moet komen. Dan maar geen 2e seizoen.....
bij vuurzee lukte het ze ook om een goed 2de seizoen te maken.
  donderdag 10 november 2011 @ 21:30:21 #24
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104221101
Potverdikkie wat was het weer een spannende aflevering.
Volgende week de laatste, en er moet nog zo veel gebeuren!
pi_104221424
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:24 schreef THeeF het volgende:
Is er niemand in de mogelijkheid om dat interview in te scannen?
Ik scan het interview morgenavond (als ik het niet vergeet en de tijd heb).

Ik heb het wéér gemist, ik hoop dat het nu al online staat. Kan ik even terugkijken.

Vuurzee wordt steeds vergeleken met deze serie? Kan iemand een uitleg geven over die serie en waar kan ik die serie terugkijken?
pi_104221976
Was me weer een aflevering zeg!
  donderdag 10 november 2011 @ 21:52:08 #27
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_104222570
Goeie aflevering weer! Moet inderdaad nog een hoop gebeuren. Hoop niet dat ze het af gaan raffelen...

Die Marit trouwens, wat kijkt die altijd lekker creepy uit haar ogen zeg. Zou ook niet misstaan hebben als dat kind in The Exorcist :o
  donderdag 10 november 2011 @ 22:06:17 #28
42366 Staal
pi_104223555
Ah, ik dacht nog wel dat vanavond het slot zou zijn. Maar logisch, op dinsdag het gidsje lezen van de week erop. Lekker opletten. :').

Zal het morgen wel even inscannen als iemand anders het nog niet gedaan heeft.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 22:10:06 #29
42366 Staal
pi_104223779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef mrk.n het volgende:

[..]

Ik scan het interview morgenavond (als ik het niet vergeet en de tijd heb).

Ik heb het wéér gemist, ik hoop dat het nu al online staat. Kan ik even terugkijken.

Vuurzee wordt steeds vergeleken met deze serie? Kan iemand een uitleg geven over die serie en waar kan ik die serie terugkijken?
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1115683-moord
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 23:10:50 #30
42366 Staal
pi_104227362
http://www.keepandshare.com/doc/view.php?id=3263227&da=y

Hoop dat het werkt, heb mijn best gedaan iig.

Als het banwaardig is, ik plaats dit interview wel in alle onschuld he. Niet bewust met verkeerde bedoelingen, ik weet namelijk niet hoe het werkt met rechten.

Interview is uit de VARAgids.
Un certain jeune homme
  donderdag 10 november 2011 @ 23:14:22 #31
42366 Staal
pi_104227538
Je moet wel onwijs veel geduld hebben wil dat laden. :').

De bedoeling was iig goed.
Un certain jeune homme
pi_104228813
@Staal.
Ik heb me geregistreerd maar:
quote:
have just tried to access a document in another KeepandShare account. To view it you need to ask the owner of the other account to set the Sharing controls to give your KeepandShare user name rights to view the document.
Kun je hem aub via WeTransfer uploaden?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  vrijdag 11 november 2011 @ 01:23:42 #33
42366 Staal
pi_104232397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:40 schreef THeeF het volgende:
@Staal.
Ik heb me geregistreerd maar:

[..]

Kun je hem aub via WeTransfer uploaden?
Ah, dat is ook lullig, moet eik slapen maar ik heb gekeken hoe ik dat moet doen.

Alles ingevuld maar ik moet bij wetransfer een ontvanger opgeven. Mag tot twintig e-mailadressen. Maar ja, daar heeft gewoon helemaal niemand iets aan.

Ik heb eerder vanavond een PDF gemaakt van de pagina's. Zal morgen wel even kijken hoe ik dat anders ga doen. Sorry.
Un certain jeune homme
pi_104232553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 01:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Het kan ook een voordeel zijn dat de acteurs straks (nog) beter op elkaar zijn ingespeeld. Een open einde zou ik ook flauw vinden, vooral omdat het tempo van deze serie een beetje onevenwichtig is: het begin (eerste drie afleveringen) was heel goed, daarna zakte het behoorlijk in en begon het verhaal te slepen - weinig concrete actie, veel informatie - en pas sinds vorige week zit er weer echt schot in. Ik dacht dat die onevenwichtigheid te maken had met de grote hoeveelheid informatie die verteld moest worden om de ontknoping geloofwaardig en helder te maken, maar als ze straks met een open eind komen, hadden ze het allemaal wel wat scherper kunnen doseren.

Verder: geweldige serie :)

Die vrouwelijke politieagent moet heel snel in een bouwput vallen, maar de andere acteurs zijn steengoed. Favoriet: Kees Prins. Volgens mij is hij de beste acteur van Nederland. De acteur die Björn speelt, ken ik niet, maar wat speelt die man overtuigend en ontroerend. Zelfs Ramsey Nasr vind ik te pruimen, of nee: echt goed, terwijl ik hem in zijn prentieuze rol als Dichter des Vaderlands onverdraaglijk vind. Maar goed, hij kan dus wel acteren. Ik merk wel dat ik me steeds meer begin te ergeren aan het personage Iris. In het begin was zij één van mijn favorieten, maar het totale gebrek aan humor en zelfrelativering (ik weet het... het is maar film) begint haar nu een beetje op te breken. Wat een zeikerd. Wel weer erg leuk is de vileine manier waarop Ramsey Nasr haar telkens zijn troostende schouder biedt })
  vrijdag 11 november 2011 @ 07:47:19 #35
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_104234022
Straks even terug kijken :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 11 november 2011 @ 09:40:54 #36
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104235770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 01:34 schreef Nadine26 het volgende:
Die vrouwelijke politieagent moet heel snel in een bouwput vallen, maar de andere acteurs zijn steengoed. Favoriet: Kees Prins. Volgens mij is hij de beste acteur van Nederland. De acteur die Björn speelt, ken ik niet, maar wat speelt die man overtuigend en ontroerend. Zelfs Ramsey Nasr vind ik te pruimen, of nee: echt goed, terwijl ik hem in zijn prentieuze rol als Dichter des Vaderlands onverdraaglijk vind. Maar goed, hij kan dus wel acteren. Ik merk wel dat ik me steeds meer begin te ergeren aan het personage Iris. In het begin was zij één van mijn favorieten, maar het totale gebrek aan humor en zelfrelativering (ik weet het... het is maar film) begint haar nu een beetje op te breken. Wat een zeikerd. Wel weer erg leuk is de vileine manier waarop Ramsey Nasr haar telkens zijn troostende schouder biedt })
^O^
pi_104236336
Ik vind het knap hoe ze ervoor zorgen dat je met alle personages sympathie krijgt. Zoals die opa. Eigvenlijk iemand die over lijken gaat en heel erg egoïstisch, maar hoe dan zijn kleindochter zijn muziekcollectie omgooit....tsja....heb wel met hem te doen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:05:02 #38
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104236437
Dat medelijden had ik ook gek genoeg. Vooral toen hij alles aan het terugzetten was en Björn de kamer in kwam gelopen. Je zag duidelijk dat Huub overstuur was ervan.

Leuk ook die scene met Elsie en Willem in de gevagenis. Dat ze tegen die cipier roept 'Als jij je grote bek nou effe houdt ja!' Merkte naarmate de aflevering vorderde dat de cipier Willem best een toffe vond ofzo.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:19:45 #39
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104236796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 10:05 schreef Purdey het volgende:
Dat medelijden had ik ook gek genoeg. Vooral toen hij alles aan het terugzetten was en Björn de kamer in kwam gelopen. Je zag duidelijk dat Huub overstuur was ervan.
En ik vond het toen weer zielig voor Bjorn hoe hij de kamer uit werd gestuurd en achteruit wegliep..
pi_104237952
Bjorn speelt echt zo goed he _O_
know'm sayin?
word? word.
pi_104239467
Bij de scene met Elsie en Willem in de gevangenis verwachte ik eigenlijk een luide 'niet toegestaan'.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:45:34 #42
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104239805
quote:

Ow wat is die politieagente slecht... Snap ook niet dat ze haar steeds het hoogste woord laten voeren bij aanhoudingen en tijdens de verhoren of overleggen met de officier. In tegenstelling tot jou ben ik niet zo kapot van Pepijn, de manier waarop hij tegen Iris praat is te overdreven, duidelijk geacteerd, en niet in de eerste plaats omdat het een serie is :p, maar het is gewoon niet geloofwaardig, althans het komt niet geloofwaardig op mij over. Zijn stem intonatie stoor ik me het meest aan. Iris vind ik eigenlijk vanaf het aller eerste begin het slechtste personage maar ze begon me nog het meest te irriteren toen ze begon door te drammen op WIllem waarom hij niks kan zeggen, dat die mensen met wie hij werkte criminelen waren, dat hij er mee moest stoppen en dat ze weg moesten etc.

Ik ben wel benieuwd wat er nog gaat komen. Vooral de ontwikkeling van Pepijn kan nog alle kanten op, gaat hij nog meer naar 'the dark side' of komt hij tot bezinning, wat me erg sterk lijkt. Iris en de creepy afluisterman gaan in het proces tegen Willem de sleutelrollen spelen, maar Pepijn zal alles op alles zetten dat zij dat niet zal doen. De vraag is alleen nog hoe. Ook ben ik benieuwd naar het juridische aspect aangezien Pepijn de opnames van het ter zake doende gesprek heeft vernietigd en een getuigenis van iemand die aan het afluisteren is niet waardevol is en niet eens gebruikt mag worden. Dat Iris in haar agenda ging kijken wat ze nu op 16 mei had gedaan is leuk, dat ze zich herinnert dat ze bij Willem was ook, ze waren rond die afleveringen steeds bij elkaar, dat ze zich kan herinneren dat Willem gebeld werd kan ik me nog voorstellen, maar dat ze zich herinnert dat ze zei dat ze van hem houdt en dan ook nog eens de link legt dat het is opgenomen vind ik eigenlijk ongeloofwaardig. Het menselijk geheugen is niet zo goed, zeker als het om details gaat en verklaringen van getuigen zaak vaak de meest onbetrouwbare bewijsstukken, zeker als er tussen de getuigenis en de verklaring hieromtrent al een behoorlijke tijd is verstreken of als het om kleine details gaat.

Verder was het duidelijk dat Willem 'vast' zat in de zaken van Huub vanwege dat ongeluk en vanuit een schuldgevoel niet weg kon of ging. We wisten al zeker dat ze samen in de auto zaten toen het gebeurde en dat ze het water in waren gereden. We wisten echter niet wie reed en wat de echte aanleiding was van het ongeluk. Ik persoonlijk dacht dat Willem een grotere rol speelde dan dit, dat hij misschien beschonken achter het stuur zat en dat als het naar buiten zou komen hij ook strafrechtelijke vervolging riskeerde. Maar het tegendeel bleek, hij zei alleen tegen Huub 'ach laat die jongen toch' of zo en daarna dat hij harder moest. Persoonlijk vind ik dat te weinig en dat ligt ook aan de spanning die er omheen werd gebouwd. Woorden als 'ga je dat in de rechtbank verklaren verklaren' 'Willem dan komt alle zooi naar buiten' 'Wat gaat Elsie zeggen' of in ieder geval woorden van die strekking geven een te grote lading aan iets kleins in mijn ogen, namelijk een net afgestudeerde 17 jarige laten autorijden....... Maar goed ik kan er verder mee leven :p Natuurlijk waren de gevolgen desastreus en is het niet slim om een te jong iemand te laten rijden en dan ook nog eens aan te moedigen harder te gaan en aan hem te zitten, maar het was een fataal ongeluk, en niet meer dan dat als je het mij vraagt.

Het ironische is dat Willem zichzelf helemaal kapot heeft gemaakt, terwijl hij eigenlijk niks gedaan heeft. Hij is alles kwijt en de mensen die hij beschermde, Huub en eigenlijk ook zijn dochter, keren zich tegen hem. Als hij ook maar enige tijd voor zijn dochter genomen had, waar zij meerdere keren om gevraagd heeft, dan zat hij niet in de situatie waar hij nu zit en zou zijn dochter zich ook niet tegen hem gekeerd hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Arglist op 11-11-2011 16:00:07 ]
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:07:29 #43
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104240668
Hoe zit het nu eigenlijk met die rekening?
Waarom heeft Willem die opgesteld voor Huub?
Was dat geld inderdaad ook echt voor het restaurant van Elsie? Dat heb ik even gemist.
En wordt die rekening nu tegen hem gebruikt als bewijs van "vergoeding" voor die moord?
  vrijdag 11 november 2011 @ 12:38:47 #44
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104241796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die rekening?
Waarom heeft Willem die opgesteld voor Huub?
Was dat geld inderdaad ook echt voor het restaurant van Elsie? Dat heb ik even gemist.
En wordt die rekening nu tegen hem gebruikt als bewijs van "vergoeding" voor die moord?
Elsie had geld nodig voor het restaurant maar wilde het niet aan haar vader vragen. Willem zou voor haar kijken of hij zelf aan geld kon komen uit zijn eigen kantoor, maar dat kon niet. Daarom vroeg Willem aan Huub om het geld aan hem te geven, zodat Willem het dan weer vervolgens aan Elsie zou geven. Dat werd dus gedaan, Willem schreef een rekening uit voor Huub, een rekening voor 'speciale diensten', Huub betaalde en Willem gaf vervolgens dat geld weer aan Elsie.

De dochter heeft de rekening echter onderschept, ofwel van het bureau van Willem gehaald en gebruikt het nu tegen hem. Huub gebruikt het ook tegen Willem omdat 'speciale diensten' nu niet echt een specifieke inhoud heeft en hij de rekening nooit heeft ontvangen. Dat 'speciale diensten' heeft hij echter verandert in het leveren van een alibi, waar Willem duidelijk niets mee te maken had en er niets van wilde weten. Willem heeft het geld in cash gehad

[ Bericht 4% gewijzigd door Arglist op 11-11-2011 15:32:57 ]
pi_104247063
quote:

[..]

Het kan ook een voordeel zijn dat de acteurs straks (nog) beter op elkaar zijn ingespeeld. Een open einde zou ik ook flauw vinden, vooral omdat het tempo van deze serie een beetje onevenwichtig is: het begin (eerste drie afleveringen) was heel goed, daarna zakte het behoorlijk in en begon het verhaal te slepen - weinig concrete actie, veel informatie - en pas sinds vorige week zit er weer echt schot in. Ik dacht dat die onevenwichtigheid te maken had met de grote hoeveelheid informatie die verteld moest worden om de ontknoping geloofwaardig en helder te maken, maar als ze straks met een open eind komen, hadden ze het allemaal wel wat scherper kunnen doseren.

Ik erger me ook aan Iris, gek genoeg. :P

Ik vind (itt iedereen hier) die vrouwelijke politieagent helemaal niet zo heel slecht acteren. Niet dat ik er echt verstand van heb, maar zo ongeloofwaardig komt ze niet op mij over.
  vrijdag 11 november 2011 @ 15:53:00 #46
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_104249271
Elsie gaat wat flikken heb ik het idee. Ik denk dat Iris het doelwit zal zijn. Ik denk dat in de rechtszaal Elsie een wapen zal meesmokkelen, aangezien ze toch dat medische pasje heeft voor haar heup. Elsie zal er alles aan doen om Willem weer terug te krijgen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:15:27 #47
251095 Purdey
Better off alone..
pi_104263907
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 15:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Elsie gaat wat flikken heb ik het idee. Ik denk dat Iris het doelwit zal zijn. Ik denk dat in de rechtszaal Elsie een wapen zal meesmokkelen, aangezien ze toch dat medische pasje heeft voor haar heup. Elsie zal er alles aan doen om Willem weer terug te krijgen.
Volgens mij werd daar in het voorstukje voor volgende week ook naar gehint. Dat Elsie een wapen bij zich had in die rechtzaal.
pi_104264022
Ga nou geen voorstukjes bespreken aub, probeer ze altijd te ontwijken.
Al komen ze meestal precies langs als ik in de keuken sta ofzo...
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:01:51 #49
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_104266598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 12:38 schreef Arglist het volgende:

[..]

Elsie had geld nodig voor het restaurant maar wilde het niet aan haar vader vragen. Willem zou voor haar kijken of hij zelf aan geld kon komen uit zijn eigen kantoor, maar dat kon niet. Daarom vroeg Willem aan Huub om het geld aan hem te geven, zodat Willem het dan weer vervolgens aan Elsie zou geven. Dat werd dus gedaan, Willem schreef een rekening uit voor Huub, een rekening voor 'speciale diensten', Huub betaalde en Willem gaf vervolgens dat geld weer aan Elsie.

De dochter heeft de rekening echter onderschept, ofwel van het bureau van Willem gehaald en gebruikt het nu tegen hem. Huub gebruikt het ook tegen Willem omdat 'speciale diensten' nu niet echt een specifieke inhoud heeft en hij de rekening nooit heeft ontvangen. Dat 'speciale diensten' heeft hij echter verandert in het leveren van een alibi, waar Willem duidelijk niets mee te maken had en er niets van wilde weten. Willem heeft het geld in cash gehad
Thanks. Maar Willem hoefde dus eigenlijk helemaal NIKS te doen voor dat geld dat hij kreeg voor Elsie..
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:18:33 #50
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_104276095
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Thanks. Maar Willem hoefde dus eigenlijk helemaal NIKS te doen voor dat geld dat hij kreeg voor Elsie..
Nee, Huub gaf het gewoon omdat de zaak van zijn dochter failliet dreigde te gaan. Hij wist dat zij het niet van hem zou aannemen dus ging het via Willem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')