Vicky, dat ja, dat werkt(e) hier ookquote:Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef Vicky het volgende:
Ik ga geregeld met Tess naar de supermarkt toe. Dan mag ze me helpen met de boodschappen pakken. Vaak pakt ze nog tomaatjes of komkommer ofzoiets. En ze mag vaak nog iets lekkers uitzoeken. Meestal pakt ze Dorakoekjes, heel soms pakt ze een snoepje
heb ik ook al geprobeerd, en soms gaat het idd goed, zolang ik het pad met de pakken taksi maar zorgvuldig vermijdquote:Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef Vicky het volgende:
Ik ga geregeld met Tess naar de supermarkt toe. Dan mag ze me helpen met de boodschappen pakken. Vaak pakt ze nog tomaatjes of komkommer ofzoiets. En ze mag vaak nog iets lekkers uitzoeken. Meestal pakt ze Dorakoekjes, heel soms pakt ze een snoepje
Oh, die ferme afspraken heb ik hier met oudste gemaakt toen hij 1 keer t karretje tegenhield omdat we t ergens niet over eens warenquote:Op zondag 6 november 2011 22:23 schreef Vicky het volgende:
complimenten, hemel in prijzen
schone lei juist niet. Wij spreken altijd heel duidelijk met beide dames af dat er niet gezeurd gaat worden en dat we, zodra er wel gezeurd gaat worden, rechtsomkeer maken en naar huis gaan.
Noodrantsoen neem ik eigenlijk nooit mee. Bij hoge nood trek ik een zak krentenbollen open ind e winkel. Uiteraard betaal ik die gewoon
haha Stiemie, goeiequote:Op zondag 6 november 2011 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Wat hier tegenwoordig een supermanier is om de aandacht te krijgen is: "als jij naar mij luistert, luister ik naar jou". Dus wie non-stop zeurt over onzin, alleen maar kan schreeuwen en niet luistert, hoor ik ook niet als er binnen 5 minuten iets aan mij gevraagd wordt over extra's zoals een koekje, tv kijken of iets anders leuks. Natuurlijk geldt het niet voor de "gewone dingen" zoals eten/drinken etc maar verder...Werkt als een tierelier al vroeg Esmee vanavond bj het eten wel: "mama poep in oren?"
ja, zo heb ik de "quote ipv edit"- knop voorgeprogrammeerdquote:Op maandag 7 november 2011 07:09 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, Wicky heeft KD voorgeprogrammeerd staan in dr telefoon.
[/ss-alert]
uhm BE.. linkje/pm?quote:Op maandag 7 november 2011 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Verder ben ik gestart met een soort van medicijn dat helpt bij hormonale disbalans, omdat mijn buien heel erg samen hingen met mijn cyclus en ik weet niet wat me overkomt. Mijn buien zijn zo goed als weg, ik kan weer normaal reageren op de mannen, ik ben niet meer zo geirriteerd, ik kan veel meer hebben, ik kan me beter afsluiten van hun speelherrie etc. etc.
Oeh, dat doet me denken aan wat we hier deden en ook weer gaan doen zodra t kan:quote:Op maandag 7 november 2011 08:57 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon zoekt soms de grenzen ook op, dan waarschuwen we 2x en bij de 3e x gaat hij even naar de gang. Als hij terugkomt, is hij meestal wel weer "normaal".
Ik neem geen noodrantsoen mee... als hij iets wil, pak ik het wel uit het karretje. Bijv. broodje of flesje drinken. Dat hebben we toch altijd in de kar liggen.
Niels, ja maar ik ben niet echt eng heurquote:Op maandag 7 november 2011 09:11 schreef Twinkly het volgende:
Cooki, Niels riep "koekiemonster" bij jouw avatar
Niels geeft wel vaak aan dat hij gaat poepen en dan wil hij ook wel met kleren aan op het potje zitten en soms doet hij net alsof (?) hij gaat plassen. Maar hij wil absoluut niet rondlopen zonder luier of op het potje of de wc zitten zonder luier. Hij lijkt het eng te vinden. Dus ik heb het potje vorige week maar weer opgeborgen, dan introduceer ik het wel weer in de zomer.
Hij durft ook nog niet op het loopfietsje wat hij op zijn verjaardag gekregen heeft, hij vindt het eng dat het fietsje omvalt wanneer je het loslaat.
Dat inderdaad. Hij mag ook terugkomen als hij weer normaal doet. Werkt idd goed!!quote:Op maandag 7 november 2011 09:19 schreef Cooki het volgende:
[..]
Oeh, dat doet me denken aan wat we hier deden en ook weer gaan doen zodra t kan:
kind moet op de gang als t echt te erg wordt en dan ipv t aantal minuten (vd nanny oid) ... zeggen we : je mag terugkomen zodra je weer rustig doet/lief doet whatever.... dat afkoelen gaat dan best snelsoms moest er nog wel n 2e ronde komen, maar wat ik fijn vond/vind is dat t kind er ook iets in te betekenen heeft, zijn eigen gedrag leert sturen oid...
Dat is ook wel een beetje vreemd idd. Lennon dronk toen uit zo'n fruitshooter flesje, dat kon hij vrij snel. Maar het gebeurt niet vaak. Broodje of koekje eten in de winkel wel.quote:Noodrantsoen? haha ja uh.. om nou een antilekbeker te pakken en die te vullen met water, daar heb ik de centen niet voorgarpje...
(ik ben hier nog even soort van illegaal he, ivm dreumes, met ex-peuter deden we t ook zo, alleen smeet ie wel ns zn beker in een ontraceerbaar vak/rek
![]()
)
[..]
Lennon heeft ook een loopfiets en die vindt het nog steeds eng.quote:Niels, ja maar ik ben niet echt eng heur![]()
Twinkly, dat potje of de wc komt toch later wel, luierbroekjes ga ik wel doen, zodra ik aanleiding zie![]()
Loopfietsje: dat is toch ook eng, dat je kunt omvallen, achgossiekomt ook wel, maja, t zou me nu al veel plezier kunnen geven en dan wil je voor hem dat t dan nu ook al lukt he?
![]()
toch ms in een paar dagen, heeft ie t ineens door!
Nee, ik heb het via een internet-pharmacy besteld.quote:Op maandag 7 november 2011 09:17 schreef Troel het volgende:
BE, wat fijn dat het werkt
En als het een officieel medicijn betreft zal zelf-dokteren sowieso redelijk uitgesloten zijn toch
Ja, en dan laat je ons mooi in de steekquote:Op maandag 7 november 2011 09:19 schreef Cooki het volgende:
antilekbeker te pakken en die te vullen met water, daar heb ik de centen niet voorgarpje...
(ik ben hier nog even soort van illegaal he, ivm dreumes, met ex-peuter deden we t ook zo, alleen smeet ie wel ns zn beker in een ontraceerbaar vak/rek
![]()
)
ik heb net weer mn ding gedaan bij de dreumesjesquote:Op maandag 7 november 2011 09:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, en dan laat je ons mooi in de steek![]()
Nee, nog nietquote:Op maandag 7 november 2011 10:26 schreef Cooki het volgende:
keuzes geven: en dan komt ie boven en dan merkt ie heujj.. dat was n dubbele boodschapof niet?
![]()
![]()
Haha, Ko ging gister naar bed met zijn baby, zijn zebra en 2 lego-scooters.quote:Op maandag 7 november 2011 09:58 schreef Twinkly het volgende:
Of ik vraag hem welke auto hij meeneemt naar boven, dan zoekt hij er heel specifiek eentje op en neemt hij die helemaal blij mee de trap op
Maar ze heeft toch ook een hele creatieve mama! Ze heeft vast jouw handen ge-erfd!quote:Op maandag 7 november 2011 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
nou, ik vind het wel knaprechts is ze ook aan t oefenen op pap's baard.
de compositie is niet briljant maar het begin is er
zo is t ms beter: KD, wat heb je toch een knappe kinderenquote:
wat vervelend dat Niels t vervelend vindt... ik heb geen tips want meisje (ms je vriend vragen, doe ik ook als t die afdeling is.. ik ben echt noob (wat dat betreft)quote:Op maandag 7 november 2011 20:16 schreef Twinkly het volgende:
Net bij het naar bed brengen ging Niels telkens heel zielig huilen wanneer zijn piemeltje aangeraakt werd bij het schoonmakenNet of het pijn deed, maar er is niets te zien. Ik vermoed eigenlijk dat hij het gewoon vervelend vindt dat daar gevoel inzit, normaal voelt hij dat natuurlijk niet omdat hij dan een luier draagt. Misschien dat hij daarom ook nooit zonder luier wil, dan loopt hij helemaal gespannen met zijn beentjes en billen tegen elkaar.
t kost wat moeite idd, niet zozeer het zorgen dat ze zindelijk worden, maar dat constante gesjouw naar de plee en de angst dat ze je ban onderpiesen in t beginquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:31 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, Lennon geeft ook niet echt blijk van interesse. Ja, hij vindt zn piemeltje interessant en ook dat hij ermee kan plassen. Zegt ook vaak: pssss wat Twan hem dan voordoet Maar aandrang oid voelt hij nog niet echt volgens mij. Ik wacht nog even totdat hij 3 jaar is en ga dan actief beginnen met zindelijk worden. We vragen en zeggen het nu wel en als hij naar de wc wil, mag hij ook... dat doen ze op kdv ook en daar heeft hij 3 druppeltjes geplast op de wc
Ik vind het wel een gedoe dat zindelijk worden. Pfff.
Ja, dat dus inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t kost wat moeite idd, niet zozeer het zorgen dat ze zindelijk worden, maar dat constante gesjouw naar de plee en de angst dat ze je ban onderpiesen in t begin
en mijn eigen luiheid.. ik trek r echt een luier aan als we gaan 'shoppen' hoor..
Elin wilde ook nooit op de pot hoor, wij hebben zo'n pleestoeltje waar ze op kan klimmen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, dat dus inderdaad.
Ow en Lennon wil dus pertinent niet op het potje. Als hij al wil, is het zitten op de wc...
Ivan heeft precies hetzelfde. Hij ligt dan verstijfd op de commode en het enige wat werk is afleiden. Ik laat hem dan in de tussentijd zijn eigen buik schoonmaken of zo. Naakt rondlopen vindt hij ook niet prettig, en doen alsof hij naar de wc gaat is leuk zolang hij zijn kleren aan mag houden.quote:Op maandag 7 november 2011 20:16 schreef Twinkly het volgende:
Net bij het naar bed brengen ging Niels telkens heel zielig huilen wanneer zijn piemeltje aangeraakt werd bij het schoonmakenNet of het pijn deed, maar er is niets te zien. Ik vermoed eigenlijk dat hij het gewoon vervelend vindt dat daar gevoel inzit, normaal voelt hij dat natuurlijk niet omdat hij dan een luier draagt. Misschien dat hij daarom ook nooit zonder luier wil, dan loopt hij helemaal gespannen met zijn beentjes en billen tegen elkaar.
Gewoon niet doen dan... komt nog wel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:12 schreef Estrys het volgende:
Om eerlijk te zijn de vrije dagen die ik doordeweeks heb echt overleven op dit moment. Het is niet leuk en gezellig. Het is kommer en kwel. Het is zeuren, piepen, janken en drammen. Om over Seb nog maar niet te sprekenDus het idee van zindelijkheidstraining alleen al
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had gisterochtend wel even een momentje dat ik wilde dat Isabeau al zindelijk was. We moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn en ik had een beetje haast bij het aankleden van Isabeau. Toen ik haar in de auto zetten voelde ik wat nats en mijn hand stonk meteen naar poep. Oh jee, een luieruittreding dacht ik meteen... Dus ik met haar naar binnen om te verschonen... zie ik dat vergeten ben haar een luier om te doen. GETVER! Alles onder de dunne (uiteraard) smurrie.
Niet precies op die manier, maar wel dat hij aan het oefenen is met hulpwerkwoorden. En hij gebruikt ook steeds vaker verbuigingen op een juiste manier. Hij lijkt dat alleen te doen met uitspraken waar hij genoeg vertrouwen in heeft omdat hij ze al vaak genoeg voorbij heeft horen komen, "Lena mag geen melk" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, zegt Ivan ook steeds "doen" achter een zin? "stukje brood opeten doen" bijvoorbeeld. En "dat is een vogeltje" maar ook "vogeltje is".
Goed zo Lennonquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gewoon niet doen dan... komt nog wel.
Lennon wil bijna steeds op de iPad... probeer hem af te leiden met puzzels enz. maar dan moet ik wel meedoen.. Hij heeft zondag trouwens een puzzel met 48 stukjes gemaakt... met een heel klein beetje hulp van mij! Maar zo knap van hem!!
elin poept ook in de keuken, uit het zicht. ze wil echt niet op de plee poepen. ze komt wel vertellen dat ze moet, dan doen we r een luier aan en dan gaat ze om t hoekje staanquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, je kan wel merken dat de meisjesmoeders er de ballen verstand van hebben.
Estrys, gewoon niet aan beginnen dan idd.En sterkte!
Sorbo, vreselijk! Nét als je haast hebt natuurlijk.
Gedoe is het idd. Lente poept hier net huilend in de keuken 'huuu, poept, hè?' Doet vervolgens dr plas gelukkig wel op het potje maar wil deze natuurlijk zelf in de wc gooien. Dus terwijl ik kokhalzend een warme drol oppak, slingert Lente dr volle pot richting toilet om de inhoud ernaast te kiepen en er met dr voeten in te gaan staan. Dus ik kon de keuken, de huiskamer en de wc dweilen en zowel de wc als mn dochter schoonmaken.
Lentequote:Op dinsdag 8 november 2011 10:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Goed zo Lennon![]()
ja lastig is dat, ik zeg vaak dat de de iPad leeg is en dat accepteert hij meestal wel. Komt hij na een paar uur vragen of de Ipad al 'opgelaaid' is![]()
Ik heb zondag op een tweedehands beurs een aantal spelletjes gekocht voor Seb, voor sinterklaas en zijn verjaardag. Ben benieuwd of hij daar ooit het geduld voor op kan brengen.
En wat pannetjes en 'etenswaar' want hij krijgt het keukentje van Ikea voor zijn verjaardag . Dan zetten we hem in elkaar en pakken hem compleet in. Ik kan me nu al verheugen op zijn gezicht bij het zien van dat grote cadeau
troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter Sebquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lentedat doet een meisje toch niet??
Lennon wil ook steeds "apen" kijken: clip van Bruno Mars, lazy song en zingt en danst mee.maar dan het liefst tig keer achter elkaar.
one of those days hequote:Op dinsdag 8 november 2011 11:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moest dus ook die knoopjes openpeuteren en zie zaten helemaal onder. alles dus onder m'n nagels... en toen pas besefte ik dat ik de romper ook naar beneden uit kon trekken
wowquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:13 schreef Ssserpente het volgende:
Terwijl ik zit te fokken, hoor ik ineens: 'AF!' Heeft ze helemaal in dr eentje deze puzzel gemaakt!
[ afbeelding ]
Ow jeetje, dat is echt erg inderdaad....quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter SebIk ben zo blij met gordijnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make love, not war ☮
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggenen dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
ja zoiets hoor ik vakerquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.
Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
oh ik bedoelde het niet lelijk hoor met maar een kind!quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.
Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist
Reb(el) zou wel een goede naam zijn voor hem op het moment jaquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:28 schreef Ssserpente het volgende:
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
ik heb het Jan ook een tijdje gegeven toen hij heel slecht at en op een heel laag gewicht zat. (ik had toen ook issues met de kinderarts die vond dat hij beter moest gaan groeien). Het leek er toen een beetje op alsof hij geen energie had om te eten ofzo. Kan niet goed onder woorden brengen hoe dat toen precies voelde, maar enkele dagen na het starten met de fantomalt was hij in gewicht aangekomen en begon hij weer normaler te eten. Ik gaf het 's ochtends en 's avonds in halve doses door z'n (pap) fles heen.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
En je sent items dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Ssserpente het volgende:
Die is altijd leeg, dat is het ergste.
Klopt. Hij is er sinds een maand of 4 denk ik vanaf. Heeft goed geholpen!quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetjequote:Op donderdag 10 november 2011 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En je sent items dan?
Wicki, wat naar joh, dat ze afgevallen is.Hopelijk gaan ze idd wat aan haar oortjes doen, je hoort vaker dat kinderen daarna idd beter gaan eten.
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tak, Oscar is van eind augustus en die zegt pas sinds een week of 2 'ablief'? En dat is omdat we even daarvoor begonnen met daar een beetje op aan te dingen. En de eerste paar keer zei hij dan 'kannenie' maar ineens was daar toch 'mag ik ablief pap?'.
Dus een kwestie van 'de aanhouder wint', maar ik zou ook niet te veel aandringen want daarvan gaan over het algemeen de hakjes door in het zand.
Takkembah: ik zei/zeg voor wat ik wil dat ie zegt... dus : "zeg maar dankjewel"quote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:
Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).
Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag.
Jan krijgt datgene wat hij wil niet eerder dan dat hij alsjeblieft of dankjewel heeft gezegd. Heeft een hoop "strijd" gekost, en in het begin was het voorhouden, Dank zeggen, en dan meteen geven, toen tijdje na twee keer proberen dank te laten zeggen, en uiteindelijk zegt hij het nu zelf. Nu zijn we bezig met corrigeren van het ik wil naar mag ik? dus als hij iets wil zeg ik: mag ik? En dan komt hij nu zelg mag ik en dan kijk ik hem aan en zegt hij dat wat hij wil hebben. (vaak taksi of fruitshoot of wat te snoepen).quote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetje
Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).
Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag.
En Ivan zit net onder de obesitasgrens.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:25 schreef wickie het volgende:
Ze is afgevallen![]()
Iets minder leuk.. ze zit nu echt net boven de grens van ondervoed.
Estrys, wat vervelend voor Seb en jou, zo...quote:Op donderdag 10 november 2011 12:17 schreef Estrys het volgende:
.. ik kreeg de zenuwen van het gesprek met allemaal vragen: wat drinkt hij, hoe laat drinkt hij dat, wat eet hij, hoe laat, hoe poetst hij zijn tanden. En ik weet niet eens wat en hoe vaak en wanneer hij drinkt op het Kdv kwam ik achter dus daar voelde ik
me ook wat lullig over. En zo'n tandarts die je dan meteen duidelijk maakt dat wat wij doen eigenlijk niet goed is. Bah, nog erger dan het cb. En er is een stukje van zijn voortand af. Moeten we goed in de gaten houden, en extra poetsen, ivm kans op gaatjes. Als er een ontsteking bij komt moet die tand eruit. Ik word al panisch bij het idee. Seb was super dapper, klom zelf in de stoel, gaf zelfs uit zichzelf een handje bij het weggaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een stuk van het glazuur volgens mij misschien dat dat verschil maakt. Ik zal het de volgende keer eens aan mijn eigen tandarts vragen hoe het zit.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:55 schreef Troel het volgende:
Estrys, wat bijzonder. Bij Jochem is er ook een stuk van een tand af () en daar werden dat soort dingen helemaal niet over gezegd?
Hm, ik zie nu dat ik niet echt duidelijk heb gemaakt dat ik het erg naar vond om te horen, vooral toen ze zei dat zijn lijntje echt af moet gaan buigen omdat extra vet rond zijn organen niet goed is. Tegelijkertijd zwakte ze het verhaal af door te zeggen dat we alles goed doen en dat ze Ivans hoge BMI niet aan hem af kon zien. Best verwarrend.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En Ivan zit net onder de obesitasgrens.We mogen over een half jaar weer komen.
huh wie wat waar bedoel je? ik snap em nietquote:Op donderdag 10 november 2011 14:37 schreef WupWup het volgende:
![]()
Ik was ervan overtuigd dat het luierbroekje dat hier ligt een verkeerde maat had, want 62/68 zit ze natuurlijk al een tijdje niet meer in. Niet dus.
Het is ook een gevoeligheid van mij. En het raakt me daarbij als moeder heel erg dat ik misschien iets wel of juist niet doe waardoor ik hem een slechte start in zijn leven geef.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het klinkt me toch als een gevoeligheid van jou in de oren en niet zozeer als een gevoeligheid van Ivan.
Herkenbaar!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:39 schreef mignonne het volgende:
Ik hoor mezelf nu ook wel eens de jongste corrigeren die dan vol enthousiasme en onder luid gejoel de boekjes uit de kast smijt._! bij oudste had ik daar niets van gezegd, maar omdat oudste dat nu niet meer mag, heb ik het gevoel dat ik jongste daar wel in moet corrigeren, al was t maar om 1 lijn te trekken naar oudste toe.
Dat lijkt me ook lastig. Ik denk alleen dat ingrijpen veel ongermerkter kan dan waar jij nu bang voor bent en dat het heus niet schadelijk is voor kinderen als je ergens moet ingrijpen. In mijn ogen draag je dan gewoon zorg en neem je verantwoordelijkheid. Ik kan me niet voorstellen dat Ivan dat anders zou zien later.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook een gevoeligheid van mij. En het raakt me daarbij als moeder heel erg dat ik misschien iets wel of juist niet doe waardoor ik hem een slechte start in zijn leven geef.
Ik vind het lastig in te schatten of we ermee aan de slag moeten of dat ik het moet laten voor wat het is en er vertrouwen in moet hebben dat we het goed doen en het om die reden goedkomt. Waar trekken we de grens? Wanneer grijpen we wel in? Heel lastig.
Tess is dan ook wel heel actief.. die loopt de hele dag te rennen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik beperk Senna Tess dus nooit bij het gewone eten, omdat ik wil dat ze zelf leert dat ze moet stoppen als ze genoeg heeft. Niet omdat ik vind dat ze genoeg heeft.
Wel zal ik nee zeggen tegen een tussendoortje als ik denk dat ze genoeg heeft gehad.
Senna rent ook de hele dag door, zullen de onderburen blij mee zijnquote:Op donderdag 10 november 2011 19:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess is dan ook wel heel actief.. die loopt de hele dag te rennen.
Van de week is ze op haar driewieler van huis naar school naar huis gefietst (totaal b ijna 2km), bijna helemaal zelf. Alleen met oversteken heb ik d'r geduwd.
Is het dan wellicht een idee, voor je eigen gemoedsrust, om voor Ivan een afspraak te maken bij de diëtist, maar hem niet mee te nemen, maar om daar aan te geven wat hij inderdaad eet. Gewoon voor een advies? Maar dus wel zonder hem te belasten?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook een gevoeligheid van mij. En het raakt me daarbij als moeder heel erg dat ik misschien iets wel of juist niet doe waardoor ik hem een slechte start in zijn leven geef.
Ik vind het lastig in te schatten of we ermee aan de slag moeten of dat ik het moet laten voor wat het is en er vertrouwen in moet hebben dat we het goed doen en het om die reden goedkomt. Waar trekken we de grens? Wanneer grijpen we wel in? Heel lastig.
En dat is 20!quote:Op donderdag 10 november 2011 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Tot 20!
Denk je dat hij begrijpt dat er een baby in aantocht is?
Sorry, ik roep het ook wel erg gemakkelijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ja ach, je gaat er niet heen voor je lol maar omdat er iets is, en dat is gewoon niet fijn. Ik kan bovendien 100 andere dingen bedenken die ook nog moeten. Eerst maar eens rust in de tent en dan maken we de balans op.
Mijn jonste zoon is nog elke dag tot minstens 22.00 wakker [/ voorwaarschuwing]quote:Op donderdag 10 november 2011 22:12 schreef Kleurdoos het volgende:
ik wilde net in het gezicht van mijn peuter gillen
ga gewoon slapen man
en oeks! elin sloeg eerder ook de 6 over..en de 14
Djmo Toetje is hier standaard, of Roy nu eet of niet, het hoort bij de maaltijd. Ik zou dat zeker niet afpakken omdat hij een keer niet wilt eten.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef DJMO het volgende:
Mijn peuter leeft ook van de liefde en de lucht op 't moment. Hoe het kan dat hij niet afvalt, geen ideeSoms heb ik wel eens woorden met mijn man: als hij z'n bord niet leegeet krijgt hij geen toetje. Nee, geen toetje, maar wél z'n zakje knijpfruit! . Ik heb hier nu de stelregel: avondeten mág, fruit moet, en toetje is optioneel. (dus mits goed gegeten
)
Wat ik ook gedaan heb om Jan iig wat te laten aankomen en niet af te laten vallen: wat vaker theebiscuitjes en / of een handje kaasknabbels geven. Oh en voor het tandenpoetsen een beker zuiveldrank (perziksmaak) te laten drinken. Wellicht dat het voor jullie peuters nog een optie is om peutergroeimelk te geven (gewoon koud uit de koelkast)?? Daar zitten toch net wat extra dingen in die in koemelk niet zitten.
Hier is het volkoren brood, volkoren macaroni, spaghetti, vlindertjes, slakjes, spirelli. Zilvervliesrijst, Volkoren crackers, volkoren toastjes, volkoren, volkoren, volkorenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor koek en snoep tussendoortjes. Ik wilde iets geven waar ook iets voedzaams aanzit. Ik vond het al rottig dat ik het toch in de suikers moest zoeken. Maar dan dus volkorenachtige cornflakes. Eventueel met melk (volle)
Sofradex? Geloof ik, hebben we nu bij prutoren. Da's wel met AB. Die zonder AB weet ik niet meer, da's te lang geledenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef wickie het volgende:
Dat gaat ze wel lekker vinden denk ik. Cornflakes, kan ik zelf mooi ook eten als vervanger van chips.
Buurvrouw, weet he nog welke oordruppels je gebruikte?
Miss, wij maken er nooit een issue van dat ze niks eet met avondeten. Ik wil niet dat het een strijd wordt. Maar geven erna dus niks, dit als signaal. Maar dat gaat dus niet meer.
Misschien móet ik ook maar een 's middags warm eten proberen. Met de lunch eet ze altijd graag, misschien eet ze dan een warm prakkie beter.
Ik geef haar ook vaak de pasta die over is van de dag ervoor met de lunch, dat werkt ook altijd goed.
dat dus. heel in 't begin heb ik Jan wel dagelijks een toetje gegeven, maar a) door geldzorgen werden die danoontjes me te duur en b) hij spuugde ze op een gegeven moment steeds weer (express!) uit. Toen was het snel bekeken, nu worden er toetjes gegeven als beloning voor goed gedrag (tijdens de maaltijd met name) en dat werkt prima voor ons.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef mignonne het volgende:
wij hebben ook nooit toetjes in huis hoor djmovoor ons hoort het niet bij de maaltijd dus ik vind het wel goed,ik ga dat dus niet apart kopen omdat het voedingscentrum (bijvoorbeeld) vindt dat het er wel bij hoort
![]()
soms koop ik het wel eens om te verwennen, vindt ze prachtig
ik heb een goeie week geleden ofzo, Jan mee laten lopen ipv in de wagen (bij onze oude supermarkt) en hem toen ook mee laten helpen met boodschappen in zijn karretje te doen. We liepen langs het zuivelschap en bingo, meneer trok binnen een seconde de ah smikkeltoetjes uit de koeling (die tegenwoordig achter van die glazen deuren zitquote:Op donderdag 10 november 2011 22:34 schreef Vicky het volgende:
Toetjes is ook niet standaard bij ons.. Soms neem ik ze mee als ik boodschappen ga doen.
Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over dat ik soms ook wel eens denk dat wij met eten te gemakkelijk zijn. Maar wij scheppen gewoon wat op, ze eet wat ze wil, en als ze zegt genoeg te hebben (na 2 likjes, 5 happen, een vol bord) is het genoeg, Daarna krijgt ze altijd een toetje (suikervrije vruchtenyoghurt of -kwark) en klaar. Ik heb echter zelf niet het idee dat ik iets geleerd heb van moeten eten vroeger. Sterker nog: ik ben pas beter gaan eten en dingen gaan proberen toen ik al lang en breed op mezelf woonde en het deed omdat ik het wilde.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
Lastig Wick! Kan me voorstellen dat je in een spagaat zit. Enerzijds wil je juist de maaltijd ontspannen houden; anderzijds móet ze gewoon eten.
Ik was als kind ook véél te dun en had nooit honger. Avondeten was drama, elke avond opnieuw. Het werd zo'n ding, uren aan tafel bijvoorbeeld waarbij ik gedwongen werd om te eten, dat mn leek letterlijk blokkeerde. Ik ben zelfs een keer gedwongen om mn eigen uitgekotste eten weer terug op te eten.
Ik probeer dat nu uit alle mocht bij ons aan tafel te voorkomen en ben daardoor soms wel te gemakkelijk.
Toetje hoeft ook geen Danoontje te zijn. Yoghurt puur of met een klein scheutje siroop voldoet ook.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat dus. heel in 't begin heb ik Jan wel dagelijks een toetje gegeven, maar a) door geldzorgen werden die danoontjes me te duur en b) hij spuugde ze op een gegeven moment steeds weer (express!) uit. Toen was het snel bekeken, nu worden er toetjes gegeven als beloning voor goed gedrag (tijdens de maaltijd met name) en dat werkt prima voor ons.
knijpfruit is in verhouding idd duur. maar ik moet _iets_ om hem iig iets binnen te laten krijgen wat nog redelijk aan de gezonde kant is ook zeg maar. (overigens had ik ook nooit danoontje al noem ik ze wel zo; ik had meestal eigen merk, behalve als danoontje 1+1 gratis was bij de AHquote:Op donderdag 10 november 2011 22:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Toetje hoeft ook geen Danoontje te zijn. Yoghurt puur of met een klein scheutje siroop voldoet ook.
Knijpfruit vinden ze allebei smerigIs dat niet trouwens minstens net zo duur als Danoontje?
dat eet jan volgens mij niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef miss_sly het volgende:
Als het ook om geld gaat, zou ik gewone appels en peren en bananen tussendoor geven en yoghurt uit een pak als toetje.
hij weigert gewoon fruit. ik kan hoog en laag springen, m'n adem inhouden of juist de boel bij elkaar krijsen, hij moet het niet. Knijpfruit eet hij wel, en zolang hij niet fatsoenlijk eet, zal ik hem dat knijpfruit niet ontzeggen aangezien het toch nog voor iets aan inname zorgt waar het gezonde troep betreftquote:Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef miss_sly het volgende:
Als het ook om geld gaat, zou ik gewone appels en peren en bananen tussendoor geven en yoghurt uit een pak als toetje.
Ik heb dat bedacht! ( van dat belegquote:Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had het er toevallig laatst met mijn moeder over dat ik soms ook wel eens denk dat wij met eten te gemakkelijk zijn. Maar wij scheppen gewoon wat op, ze eet wat ze wil, en als ze zegt genoeg te hebben (na 2 likjes, 5 happen, een vol bord) is het genoeg, Daarna krijgt ze altijd een toetje (suikervrije vruchtenyoghurt of -kwark) en klaar. Ik heb echter zelf niet het idee dat ik iets geleerd heb van moeten eten vroeger. Sterker nog: ik ben pas beter gaan eten en dingen gaan proberen toen ik al lang en breed op mezelf woonde en het deed omdat ik het wilde.
Met brood doen wij ook niet moeilijk. Ze mag best een boterham met twee verschillende dingen beleggen: half met stroop, half met hagelslag bijvoorbeeld. wie heeft ooit bepaald dat een boterham volledig met een soort beleg moet worden belegd?
Daar staat tegenover dat we geen gewichts- of groeiproblemen hebben. OK, ze is klein, maar dat is vrij logisch en ze is geen fijn poppetje, maar ook niet te dik. En het geeft zoveel ontspanning als het op deze manier kan.
quote:Op donderdag 10 november 2011 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik heb dat bedacht! ( van dat beleg) sterker nog, ze moeten hoer twee boterhammen beleggen met een keer beleg. En dan nog koop ik elke week een pak hagelslag, en om de twee weken megapotten speculoos, pindakaas en hazelnootpasta.
Ik zet in op ongezond, want suiker toegevoegd?quote:Op donderdag 10 november 2011 22:51 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, over hazelnootpasta gesproken! Ik gooi mijn vraag er nog een keer in.
Is hazelnootpasta 'ongezond' beleg dat in de categorie hagelslag valt, of is het net als appelstroop en pindakaas eigenlijk best gezond?
Haha, 'op' werkt hier ook nog als een trein. Als Lente het woord 'ijsje' hoort, zegt ze meteen: "IJsjes op, hè?"quote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef mefke79 het volgende:
boterhammen doe ik niet moeilijk over. Heb wel altijd een leeg pak hagelslag staan om em te kunnen vertellen: is op, kies maar iets anders. Werkt nu nog, ben benieuwd voor hoe lang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |