abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:28:40 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104051901
De Peuters:

24 november 2007: R, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
29 februari 2008: Kyelle, dochter van Tjabbobabbekaai
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104052255
Ik ga geregeld met Tess naar de supermarkt toe. Dan mag ze me helpen met de boodschappen pakken. Vaak pakt ze nog tomaatjes of komkommer ofzoiets. En ze mag vaak nog iets lekkers uitzoeken. Meestal pakt ze Dorakoekjes, heel soms pakt ze een snoepje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104052571
Ik ga bijna iedere dag met Senna boodschappen doen. Meestal gaat het goed, soms niet. En als het niet goed gaat, dan heb ik een heel boos meisje bij me, maar dat is dan maar even zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104052599
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef Vicky het volgende:
Ik ga geregeld met Tess naar de supermarkt toe. Dan mag ze me helpen met de boodschappen pakken. Vaak pakt ze nog tomaatjes of komkommer ofzoiets. En ze mag vaak nog iets lekkers uitzoeken. Meestal pakt ze Dorakoekjes, heel soms pakt ze een snoepje
Vicky, dat ja, dat werkt(e) hier ook :Y
en nog n ongevraagde tip: ga met n "volle maag" winkelen/boodschappen doen, werkt voor iedereen: van dreumes, peuter, kleuter, puber t/m volwassene :+
scheelt n hoop ! (onrust, dwarsheid en impulsaankopen :P O-) )
pi_104052873
Senna zoekt hier ook de boodschappen mee, ze weet het ook bijna allemaal te vinden. Geweldig wat een geheugen :D Dus eerst verzinnen we thuis wat we gaan eten, dan gaan we boodschappen halen (krijgt ze vaak nog een extra verantwoordelijkheid: help je onthouden dat we hagelslag/bananen/fruit nodig hebben), en weer naar huis. Gaat prima hier, ze weet heel goed wat wel en niet kan en mag :)
pi_104052952
klinkt gezellig miss! O+
en zo schattig dat ze dan ook een rol heeft he? net als tess die helpt O+
pi_104053077
Ik zeg ook altijd tegen Tess wat we gaan halen.
ZO grappig, als we Amber naar school gebracht hebben zegt Tess altijd: gaan we nu boodschappen doen mama?
Ze houdt van boodschappen doen, zo leuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104053086
Die van mij mogen altijd een toetje uitzoeken. Enne, ze gaan altijd mee boodschappen doen en dat gaat ook eigenlijk altijd goed, volgens mij. :D
pi_104053135
Haha, boodschappen doen met honger is idd funest, Cooki! Dan kom ik met zowel hartige als zoete meuk thuis.

Ik vind dat ook zo knap van Lente, Miss, dat ze precies kan vinden wat we nodig hebben. Ik kan midden in de (kleine, biologische) supermarkt (weliswaar) zeggen dat we boter nodig hebben en we stekkert er zo naartoe.
pi_104053146
Ik ga meestal een keer per week boodschappen doen, alleen. En dan tussendoor nog hooguit een keer voor wat kleine dingetjes, samen met Timo. Hij kijkt dan echt zijn ogen uit vanuit het karretje, vindt alles even schitterend en ik heb dus echt geen kind aan hem in de supermarkt :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:48:03 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104053228
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:33 schreef Vicky het volgende:
heb ik ook al geprobeerd, en soms gaat het idd goed, zolang ik het pad met de pakken taksi maar zorgvuldig vermijd ;) Maar vaak gaat ook dit fout (wegrennen, tegen mensen aanrijden met het kinderkarretje, het brood fijnknijpen, dingen uit de schappen trekken en op de grond gooien, en zo kan ik nog wel even doorgaan. nee zeggen helpt dan echt niet, en na drie keer ben ik dat ook wel weer zat, en gaat hij terug de kinderwagen in. Heb ik alsnog een boze/huilende Jan bij me. Enfin, dinsdag hebben we een afspraak bij de pedagoog, eens zien wat ze voor hulp kunnen bieden...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104053438
over al dan niet meezing: eerst mocht het niet, sinds een paar dagen is samen zingen opeens de bom :) ik zal van de week eens filmen, dan "mogen" jullie allemaal meegenieten ~O>

boodschapjes; eens per week doen we grote boodschappen (eerst de aldi, dan de c1000 en soms nog wat hema enzo erbij) en die doen we bij voorkeur met zn allen. is ons gezinsuitje :P ik laat wel expres dingetjes voor doordeweeks over, zodat we elke dag iets kleins kunnen halen. brood enzo. die doen we dan met zn drietjes. ravi in de buggy of doek en selene los. ze mag van mij trouwens best helpen met dingen. dus bv een smaakje limo uitzoeken ofzo. vinden we allemaal leuk :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 6 november 2011 @ 21:54:34 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104053640
even dit tussendoor, omdat Jan ook echt wel lief kan zijn hoor!
O+

Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:57:13 #14
5428 crew  miss_sly
pi_104053822
Senna gaat altijd te voet mee, maar die is gewend om veel te lopen en doet het graag. Afhankelijk van haar bui neem ik dan een mandje of een karretje. Als ik al wat dwarsigheid voorzie, neem ik een wagentje zodat ik haar erin kan zetten als het fout gaat, maar meestal hoeft dat niet eens. Ze staat altijd stil bij de toetjes (we hebben van die yoghurttoetjes voor haar) en vraagt of we die nodig hebben, maar als ik zeg dat dat niet hoeft, is het ook goed.

En we beginnen altijd met een schone lei. Ik waarschuw haar nooit vantevoren dat ze moet luisteren ofzo, iedere keer is weer een nieuwe start.
pi_104055167
miss: over die schone lei O+ , klinkt zo fijn!

wat ik hier ook wel doe, is vooraf complimenten geven:
"ik vind het zo fijn/gezellig dat je altijd zo goed mee doet met boodschappen doen / dingen uitkiezen" dan zie je ze glunderen en heel parmantig nog meer hun best doen, zo schattig én wat voor mij belangrijk is: ook eerlijk en positief! O+

[trotsemoedermodus]
en ook dit werkt nog jaren door: ik doe t vanaf dat thomas peuter was en nu werkt t ook nog, meneer is inmiddels tiener
[/ trotsemoedermodus]

edit omg :|W :
wat ik nu al bij lucas doe (die overigens gewoon in t karretje moet zitten voor mijn eigen rust): boterham en water in antilekfles meenemen voor noodgevallen... als ie begint te piepen is t vaak 1 vd 2, maar meestal ordinaire dorst!
pi_104055342
dat doe(n) ik (wij) ook altijd Cooki :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104055394
:D Vicky welke?
schone lei
complimenten vooraf
noodrantsoen mee
of gewoon alle 3 :P ^O^
pi_104055537
complimenten, hemel in prijzen :D

schone lei juist niet. Wij spreken altijd heel duidelijk met beide dames af dat er niet gezeurd gaat worden en dat we, zodra er wel gezeurd gaat worden, rechtsomkeer maken en naar huis gaan.

Noodrantsoen neem ik eigenlijk nooit mee. Bij hoge nood trek ik een zak krentenbollen open ind e winkel :@ . Uiteraard betaal ik die gewoon :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_104055716
Leuk he Sserpente, als ze je naam gaan zeggen? O+
Hier is het momenteel de hele dag: Mama A., papa P. hier zitten, hier spelen!
En vanmiddag na het zwemmen was hij zo moe, dat hij getild wilde worden en huilde: mama A! Ik vond het heel ontroerend.

We zijn nog niet echt met zindelijkheid bezig, behalve in het uitleggen. Hij kan bv erg in paniek raken van een poepluier en nu vertellen we hem dan altijd dat iedereen moet poepen. Dus nu hoor ik hem af en toe zeggen dat die en die van de psz ook moeten poepen.
Ik erk dat als hij zonder luier loopt hij het wel kan ophouden, maar ook dat hij erg verbaasd is als hij dan ineens moet plassen of poepen.
Zoals op het strand in Turkije, kwam hij huilend en in paniek naar me toe rennen, had hij gepoept. (hij was in zijn blootje) :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104055824
En wat ik zo ontzettend grappig vond op vakantie was dat hij een aantal keer andere kindjes heeft aangesproken om ze te complimenteren met hun mooie jas of hun mooie schoenen. O+
pi_104056124
Net als gisteren. O+ Je lieve jongetje.
pi_104056248
Ja, ik vond dat zo schattig. Echt iets nieuws.
Die Turkse kindjes maar naar hem kijken van :?
En hij steeds naar hun jas wijzen. :D
pi_104056623
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:23 schreef Vicky het volgende:
complimenten, hemel in prijzen :D

schone lei juist niet. Wij spreken altijd heel duidelijk met beide dames af dat er niet gezeurd gaat worden en dat we, zodra er wel gezeurd gaat worden, rechtsomkeer maken en naar huis gaan.

Noodrantsoen neem ik eigenlijk nooit mee. Bij hoge nood trek ik een zak krentenbollen open ind e winkel :@ . Uiteraard betaal ik die gewoon :D
Oh, die ferme afspraken heb ik hier met oudste gemaakt toen hij 1 keer t karretje tegenhield omdat we t ergens niet over eens waren :{w (tijdschrift/stripboek ofzo) omg... de horror ja... :X
maar ook dat gaat weer voorbij en zijn we weer in complimenten modus O+

noodrantsoen voor jongste: ja das ook waar: als ik nix bij me heb trek ik iets favoriets uit t rek (bolletjes of fruitzakjes of een banaan) , maar water heb ik eigk altijd bij me, hij wil wel uit de literfles drinken, maar dat staat zo tokkie he, daarom een antilekbeker :D

en met oudste in de speelgoedwinkel is t makkelijk: drammen, piepstem of wat dan ook: wegwezen, doei, volgende keer niet meer >:) achgos... wat n rotmoeder / o wacht, nee juist: goede moeder met grenzen :s)
pi_104057017
Joh hier hebben we alle versies van boodschappen al eens gehad. Van zonder problemen tot gillend op de grond liggen en het maakt me op dat moment niks uit moet ik zeggen.

Meest irritant zijn nog de mensen die zich ermee gaan bemoeien :X

Wat hier tegenwoordig een supermanier is om de aandacht te krijgen is: "als jij naar mij luistert, luister ik naar jou". Dus wie non-stop zeurt over onzin, alleen maar kan schreeuwen en niet luistert, hoor ik ook niet als er binnen 5 minuten iets aan mij gevraagd wordt over extra's zoals een koekje, tv kijken of iets anders leuks. Natuurlijk geldt het niet voor de "gewone dingen" zoals eten/drinken etc maar verder... O-) Werkt als een tierelier al vroeg Esmee vanavond bj het eten wel: "mama poep in oren?" :D
pi_104057268
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:48 schreef Stiemie het volgende:
Wat hier tegenwoordig een supermanier is om de aandacht te krijgen is: "als jij naar mij luistert, luister ik naar jou". Dus wie non-stop zeurt over onzin, alleen maar kan schreeuwen en niet luistert, hoor ik ook niet als er binnen 5 minuten iets aan mij gevraagd wordt over extra's zoals een koekje, tv kijken of iets anders leuks. Natuurlijk geldt het niet voor de "gewone dingen" zoals eten/drinken etc maar verder... O-) Werkt als een tierelier al vroeg Esmee vanavond bj het eten wel: "mama poep in oren?" :D
haha Stiemie, goeie ^O^ Esmee *O*
in dat geval heb ik hier: (na 6 keer n nee of dwarsheid van wie dan ook boven de 6): jouw nee is mijn nee ~O>
pi_104057501
Ik zeg regelmatig: nee is nee en nee wordt geen ja..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 november 2011 @ 22:58:16 #27
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104057596
Dwarse peuter hmmm wel eigenwijs telt dat ook O-)
Roy gaat trouwens wel goed vooruit eigenlijk, vandaag heeft hij echt veel alleen gespeeld en het samen spelen gaat ook steeds beter O+
Vanmiddag haalde ik Roy uit zijn bed en hebben we echt een tijdje zitten keten op de bank zoveel plezier O+ dat ik er ook emo van werd deze ellende qua achterstand,epilepsie,hartruisje dat verdiend hij toch niet
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 23:22:43 #28
5428 crew  miss_sly
pi_104058948
Fijn Bar dat Roy goed vooruit gaat!

Ik begin hier soms wel 20 keer per dag met een schone lei. En zoals met naar de supermakrt gaan, dan vind ik het niet eerlijk om haar al te waarschuwen voor iets dat ze nog niet heeft gedaan op dat moment. En als we een slechte dag hebben, probeer ik na iedere nare bui weer te vergeten dat ze die had en weer gewoon en lief te doen. Lukt ook niet altijd, hoor, maar ik probeer het wel, want ik weet dat ze eigenlijk ook niet zo wil doen.
pi_104059690
O ik waarschuw lars ook vantevoren... Ik heb het idee dat het helpt. Hij begint nu zelf al, als ik zeg dat we bijv meike naar school gaan brengen komt er "lash luishehen" achteraan. En als hij dat daadwerkelijk gedaan heeft mag hij thuis een sticker op zijn kaart plakken.
Ik vind het de laatste week heel goed gaan qua luisteren/ dwarse buien. Hopelijk houden we dat vol zo.
Vrijdag nog, beide lievies mee in de winkel, lopend. We hadden bijna alles, alleen de rietjes nog. Meike mocht ze pakken. Toen kwam lars ook met een pak rietjes aanzetten en ik verwachtte al een hoop ellende, maar toen ik zei dat we al rietjes hadden en dat lars ze even terug moest leggen deed ie het gewoon. Pfieuw! Fijn! Trots! Dus toen mocht hij op het groene knopje drukken met pinnen. Lars blij, ik blij, iedereen blij...

Stiemie, haha, bijdehandte tante!
En oeke, ko klinkt zo lief!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104064035
Wij komen ons hier melden. Mette is anderhalve week geleden 2 geworden.

Vanaf de dag dat ze 2 werd is ze volledig in de peutermodus gegaan. Pfoe wat heftig zeg, we moeten er echt even aan wennen. Alleen maar testen en het liefst niet luisteren natuurlijk. We zijn iets minder rechtlijnig geweest de afgelopen weken door al het drama wat we hebben gehad, merk je gelijk aan haar dat ze daar gebruik van maakt.
Het is een rare periode geweest en ze heeft het toch wel erg bewust meegekregen (al heeft ze mijn ziekenhuis opname niet gezien ofzo).
Ook slaapt ze weer slechter en zijn haar oren weer aan het etteren. Eind november hebben een gehoortest (de BERA test), daarna wordt besloten of ze nieuwe buisjes krijgt.

Haar praten begint eindelijk goed te ontwikkelen. Dat is erg fijn en vooral gezellig.
Maar ons kleine meisje is vooral erg leuk en lief.

Maar ik móet eerlijk bekennen dat we aan haar momenteel met zn 2en een dagtaak hebben. Wies is gelukkig erg rustig overdag (die is totaal het ritme kwijt dankzij al het gebeuren..).

Al met al even heel erg pittig en goed herstellen is even wat moeilijker en gaat wat langzamer. Maar het gaat steeds beter, er is licht aan het einde van de tunnel :)

Ik ga me eens inlezen hier. Had me altijd afzijdig gehouden van dit topic als soort van ontkenning dat Mette ook peuter zou worden :D
Maar nu valt er weinig meer te ontkennen :)

Ik ga nog proberen wat te slapen. Er ligt een peuter naast me te slapen die gelukkig weer rustig in dromenland is.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 07-11-2011 07:57:50 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104064184
Hihi, Wicky heeft KD voorgeprogrammeerd staan in dr telefoon.

[/ss-alert]

[ Bericht 15% gewijzigd door Ssserpente op 07-11-2011 07:21:04 ]
pi_104064457
:o :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104064528
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 07:09 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, Wicky heeft KD voorgeprogrammeerd staan in dr telefoon.

[/ss-alert]
ja, zo heb ik de "quote ipv edit"- knop voorgeprogrammeerd :+

Wickie, succes! tis "begonnen" O+
  maandag 7 november 2011 @ 08:34:49 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104064754
Nijna, we zetten hem hier ook in hoor: 'als jij niet naar mij luistert, luister ik niet naar jou'. Is soms nog wel moeilijk om te vatten, maar vaak komt het toch wel aan. :Y

Wat ik heel jammer vind is dat ik toch vaak verval in 'als je nu niet dit of dat, dan...' Na vier keer vriendelijk vragen en niet luisteren komt er toch een 'want anders' uit en dan wordt er wel geluisterd. -O-

Verder ben ik gestart met een soort van medicijn dat helpt bij hormonale disbalans, omdat mijn buien heel erg samen hingen met mijn cyclus en ik weet niet wat me overkomt. Mijn buien zijn zo goed als weg, ik kan weer normaal reageren op de mannen, ik ben niet meer zo geirriteerd, ik kan veel meer hebben, ik kan me beter afsluiten van hun speelherrie etc. etc. *O*
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 08:44:14 #35
5428 crew  miss_sly
pi_104064870
Wat goed BE! Wat die hormonen toch invloed kunnen hebben, he? Bij mij duurde het ontzwangeren (zo noem ik het maar, maar het is meer onthormonen geweest denk ik, gezien ook de voorgeschiedenis) zo vreselijk lang. Pas ergens maart dit jaar begon ik me een beetje echt mezelf te voelen, en pas afgelopen week ontdekte ik weer dat echte, bruisende, blije in mezelf. Dat was ik lang kwijt geweest!!

Ik gebruik niet "als je niet dit, dan..." maar we geven Senna wel vaak een 'laatste kans om....'. Dan wil ze iets zelf doen, of ik heb haar gevraagd bij me te komen, en dan gebeurt dat niet. Dus dan gooi ik de "dit is de laatste kans om zelf hier te komen, anders moet ik je echt komen halen" erin en dat werkt eigenlijk altijd. Alleen de ene dag moet ik dat wel 10 keer zeggen, de andere dag komt het vrijwel niet voor.

wickie, welkom met je peuter! Mette laat dus zien dat ze een echte peuter is. Fijn dat het praten zo goed aan het ontwikkelen is, maar wat ontzettend jammer van haar oortjes.
pi_104064958
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Verder ben ik gestart met een soort van medicijn dat helpt bij hormonale disbalans, omdat mijn buien heel erg samen hingen met mijn cyclus en ik weet niet wat me overkomt. Mijn buien zijn zo goed als weg, ik kan weer normaal reageren op de mannen, ik ben niet meer zo geirriteerd, ik kan veel meer hebben, ik kan me beter afsluiten van hun speelherrie etc. etc. *O*
uhm BE.. linkje/pm? :@
  maandag 7 november 2011 @ 08:51:00 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104064965
Ja, dat is ook wel weer waar ja, de ene dag verschilt soms absoluut van de andere qua luisteren etc. :Y
Ik hoorde je het idd ook zeggen zaterdag 'dit is je laatste kans, ... ' Goeie wel. :Y

Ik ben bij Oscar nu aan het tellen geslagen en dat werkt toch ook wel erg goed. Bij 1 zit hij meestal al weer snel op zijn stoel bijvoorbeeld, hoewel hij gisteren wel erg aan het uitdagen was. En toen hebben we bij 3 ook idd de consequentie uitgevoerd en hem naar boven gebracht.
(En toen na daar rustig worden, toch nog wel even naar beneden. ;) )
pi_104064985
Miss_Sly, dat vind ik ook n prettige manier (laatste kans om ... ) :Y O+
  maandag 7 november 2011 @ 08:57:27 #39
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_104065073
wickie, welkom met je peuter!! :W

Lennon zoekt soms de grenzen ook op, dan waarschuwen we 2x en bij de 3e x gaat hij even naar de gang. Als hij terugkomt, is hij meestal wel weer "normaal". Hij blijft in ieder geval minder lang in een boze/eigenwijze bui hangen dan Twan. Die was heel erg aan het peuterpuberen en kon een boze bui heel lang volhouden, kreeg je hem bijna niet uit.

Boodschappen doen met Lennon wordt steeds leuker. Hij wil al heel lang niet meer in het boodschappenwagentje zitten en heeft dus altijd zelf een klein wagentje. In het begin kon hij nog weleens ruw doen, maar het gaat steeds meer en meer goed. En doet er idd ook zelf boodschapjes in. Ook mag hij altijd het fruit in de zakjes doen en afwegen incl. bon. Ik neem geen noodrantsoen mee... als hij iets wil, pak ik het wel uit het karretje. Bijv. broodje of flesje drinken. Dat hebben we toch altijd in de kar liggen.

Bar, wat fijn dat Roy zo goed vooruit gaat!! *O*
Make love, not war ☮
pi_104065264
Welkom Wickie en Mette *O* O+
Lastig hoor die buien, het is ook niet niks wat ze de laatste tijd meegemaakt heeft natuurlijk.

Bij ons gaat het net zoals bij Miss Sly. We beginnen steeds weer met een schone lei. Voor een peuter is dat ook nog zo natuurlijk, die leven ook nog in het moment zelf en als iets voorbij is is het voorbij.
Wat Cooki doet vind ik wel een goeie, van te voren vertellen dat je het zo fijn vindt als ze je helpen in de supermarkt :)

Cooki, Niels riep "koekiemonster" bij jouw avatar :D

BE, wat fijn dat je een middeltje gevonden hebt wat werkt :o Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het is eigenlijk!

Niels geeft wel vaak aan dat hij gaat poepen en dan wil hij ook wel met kleren aan op het potje zitten en soms doet hij net alsof (?) hij gaat plassen. Maar hij wil absoluut niet rondlopen zonder luier of op het potje of de wc zitten zonder luier. Hij lijkt het eng te vinden. Dus ik heb het potje vorige week maar weer opgeborgen, dan introduceer ik het wel weer in de zomer.

Hij durft ook nog niet op het loopfietsje wat hij op zijn verjaardag gekregen heeft, hij vindt het eng dat het fietsje omvalt wanneer je het loslaat.
-O-
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 7 november 2011 @ 09:12:47 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104065287
Meiden, wie meer wil weten moet maar even PM'en.
Het gaat om een officieel medicijn dat met een aanpassing goede resultaten boekt bij oa. hormonale problemen. Ik ben nooit zo van het zelf-dokteren, maar in dit geval ben ik blij dat ik de stap gezet heb.
  maandag 7 november 2011 @ 09:17:18 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_104065371
BE, wat fijn dat het werkt :)

En als het een officieel medicijn betreft zal zelf-dokteren sowieso redelijk uitgesloten zijn toch :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104065426
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 08:57 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon zoekt soms de grenzen ook op, dan waarschuwen we 2x en bij de 3e x gaat hij even naar de gang. Als hij terugkomt, is hij meestal wel weer "normaal".

Ik neem geen noodrantsoen mee... als hij iets wil, pak ik het wel uit het karretje. Bijv. broodje of flesje drinken. Dat hebben we toch altijd in de kar liggen.
Oeh, dat doet me denken aan wat we hier deden en ook weer gaan doen zodra t kan:
kind moet op de gang als t echt te erg wordt en dan ipv t aantal minuten (vd nanny oid) ... zeggen we : je mag terugkomen zodra je weer rustig doet/lief doet whatever.... dat afkoelen gaat dan best snel :+ soms moest er nog wel n 2e ronde komen, maar wat ik fijn vond/vind is dat t kind er ook iets in te betekenen heeft, zijn eigen gedrag leert sturen oid...

Noodrantsoen? haha ja uh.. om nou een antilekbeker te pakken en die te vullen met water, daar heb ik de centen niet voor _O- garpje...
(ik ben hier nog even soort van illegaal he, ivm dreumes, met ex-peuter deden we t ook zo :Y , alleen smeet ie wel ns zn beker in een ontraceerbaar vak/rek :X :D )

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:11 schreef Twinkly het volgende:
Cooki, Niels riep "koekiemonster" bij jouw avatar :D

Niels geeft wel vaak aan dat hij gaat poepen en dan wil hij ook wel met kleren aan op het potje zitten en soms doet hij net alsof (?) hij gaat plassen. Maar hij wil absoluut niet rondlopen zonder luier of op het potje of de wc zitten zonder luier. Hij lijkt het eng te vinden. Dus ik heb het potje vorige week maar weer opgeborgen, dan introduceer ik het wel weer in de zomer.

Hij durft ook nog niet op het loopfietsje wat hij op zijn verjaardag gekregen heeft, hij vindt het eng dat het fietsje omvalt wanneer je het loslaat.
-O-
Niels, ja maar ik ben niet echt eng heur O+
Twinkly, dat potje of de wc komt toch later wel, luierbroekjes ga ik wel doen, zodra ik aanleiding zie :Y
Loopfietsje: dat is toch ook eng, dat je kunt omvallen, achgossie :* komt ook wel, maja, t zou me nu al veel plezier kunnen geven en dan wil je voor hem dat t dan nu ook al lukt he? ;)
toch ms in een paar dagen, heeft ie t ineens door!
pi_104065465
Haha, hij vindt koekiemonster leuk :D We hebben een cd met Sesamstraatliedjes en "verloor mijn koekie in de disco" is een van de favorieten.

Ik zou het zo leuk vinden wanneer hij mee kan fietsen naar de supermarkt O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 7 november 2011 @ 09:24:23 #45
114177 Diaan73
pi_104065516
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:19 schreef Cooki het volgende:

[..]

Oeh, dat doet me denken aan wat we hier deden en ook weer gaan doen zodra t kan:
kind moet op de gang als t echt te erg wordt en dan ipv t aantal minuten (vd nanny oid) ... zeggen we : je mag terugkomen zodra je weer rustig doet/lief doet whatever.... dat afkoelen gaat dan best snel :+ soms moest er nog wel n 2e ronde komen, maar wat ik fijn vond/vind is dat t kind er ook iets in te betekenen heeft, zijn eigen gedrag leert sturen oid...
Dat inderdaad. Hij mag ook terugkomen als hij weer normaal doet. Werkt idd goed!!
quote:
Noodrantsoen? haha ja uh.. om nou een antilekbeker te pakken en die te vullen met water, daar heb ik de centen niet voor _O- garpje...
(ik ben hier nog even soort van illegaal he, ivm dreumes, met ex-peuter deden we t ook zo :Y , alleen smeet ie wel ns zn beker in een ontraceerbaar vak/rek :X :D )

[..]
Dat is ook wel een beetje vreemd idd. Lennon dronk toen uit zo'n fruitshooter flesje, dat kon hij vrij snel. Maar het gebeurt niet vaak. Broodje of koekje eten in de winkel wel. :@
quote:
Niels, ja maar ik ben niet echt eng heur O+
Twinkly, dat potje of de wc komt toch later wel, luierbroekjes ga ik wel doen, zodra ik aanleiding zie :Y
Loopfietsje: dat is toch ook eng, dat je kunt omvallen, achgossie :* komt ook wel, maja, t zou me nu al veel plezier kunnen geven en dan wil je voor hem dat t dan nu ook al lukt he? ;)
toch ms in een paar dagen, heeft ie t ineens door!
Lennon heeft ook een loopfiets en die vindt het nog steeds eng. -O- Zo jammer... Op de driewieler fietsen vindt hij wel geweldig.
Make love, not war ☮
  maandag 7 november 2011 @ 09:25:17 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104065540
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:17 schreef Troel het volgende:
BE, wat fijn dat het werkt :)

En als het een officieel medicijn betreft zal zelf-dokteren sowieso redelijk uitgesloten zijn toch :)
Nee, ik heb het via een internet-pharmacy besteld. ;)
Het is wel goedgekeurd, maar hier alleen op recept verkrijgbaar, en voor deze toepassing is dat nog niet gebruikelijk. ;)

Oscar vind de loopfiets ook nog heel spannend. Hij wil er alleen naast lopen. ;) :D

[ Bericht 22% gewijzigd door BE op 07-11-2011 09:33:28 ]
pi_104065720
O jee, misschien toch maar zijwieltjes aan zijn loopfiets maken dan :+
  maandag 7 november 2011 @ 09:41:20 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104065815
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:19 schreef Cooki het volgende:
antilekbeker te pakken en die te vullen met water, daar heb ik de centen niet voor _O- garpje...
Ja, en dan laat je ons mooi in de steek ;(

Harry heeft een loopfietsje met 3 wielen en hij gaat er ook niet zo graag op. Soms een metertje en dan wil hij er weer af terwijl hij op zijn hobbelpaard de hele kamer doorschuift!
pi_104065883
Niels vindt zijn loopbakfiets wel helemaal geweldig, maar die kan niet omvallen :P

Oh *smelt* Niels' hobby is zijn drinken uit zijn beker laten druppelen, dat moet hij dan zelf opruimen van mij. Daarnet pakte hij zelf een handdoek van het haakje en ging "de regen" opruimen :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104066077
Wickie welkom met je peuter!
Net of er een knop omgaat he, ik ben 2 en ik zeg nee. Heel herkenbaar.

Niels de Koekiemonsterfreak! :D

Ik heb geloof ik hier de tip weleens gelezen over een keuze geven. Dat werkt hier ook heel goed. Bijv Lars moet naar bed, dan vraag ik hem wat hij wil, zelf op de trap lopen of dat ik hem ga tillen. "zelluf doen!" stuift de trap op, net zo blij....haha sufferd!
pi_104066146
Ja, dat werkt hier ook super.

Niels, wil je naar bed, lekker slapen?
Nee!
Ga je zelf de trap op lopen of zal mama je tillen?
Nieuws zelf trap op naar boven!

:P

Of ik vraag hem welke auto hij meeneemt naar boven, dan zoekt hij er heel specifiek eentje op en neemt hij die helemaal blij mee de trap op O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104066792
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 09:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, en dan laat je ons mooi in de steek ;(
ik heb net weer mn ding gedaan bij de dreumesjes :6
ik heb geweun nix te vertellen over mn huidige kleine kind,alleen over vroegah met oudste :|W

edit: keuzes geven: en dan komt ie boven en dan merkt ie heujj.. dat was n dubbele boodschap :7 of niet? *O* ^O^
keuzes geven werkt heur :Y alleen soms voel ik me zo'n liegerd, net als met sinterklaasverhaal :@
pi_104066967
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:26 schreef Cooki het volgende:
keuzes geven: en dan komt ie boven en dan merkt ie heujj.. dat was n dubbele boodschap :7 of niet? *O* ^O^
Nee, nog niet :P
  maandag 7 november 2011 @ 10:38:22 #54
114177 Diaan73
pi_104067092
Keuzes geven, check! Keuzes die voor papa en mama acceptabel zijn!

Lennon heeft het idee opgevat dat als het donker is, hij naar bed moet en slapen. :D Erg handig nu. :Y
Make love, not war ☮
pi_104067503
hihi hier ook, donker is bedtijd dus we kunnen nu naar eigen irritatiegrens bepalen wanneer t echt bedtijd is.

is ze lief, dan half 9, vervelend, 7 of 8 :+
pi_104067587
KD, ja of om 6 uur zeggen: jeej, t is al donker, nou als je heel lief gaat spelen, mag je nog eventjes opblijven :+
pi_104068056
wow, kindlief zit hier gewoon complete gezichten te tekenen, haar, neus, ogen, oren, mond :o
pi_104068085
knappe kinderen heb je toch ;)
pi_104068463
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 09:58 schreef Twinkly het volgende:
Of ik vraag hem welke auto hij meeneemt naar boven, dan zoekt hij er heel specifiek eentje op en neemt hij die helemaal blij mee de trap op O+
Haha, Ko ging gister naar bed met zijn baby, zijn zebra en 2 lego-scooters. :D
Nog nooit met zoveel spul in zijn bed zien liggen.
pi_104068470

nou, ik vind het wel knap :+ rechts is ze ook aan t oefenen op pap's baard.
de compositie is niet briljant maar het begin is er :P
pi_104068512
:+ ja dat zeg ik toch Kdoos
ik vind t wel jammer van zon bord dat je de kunstwerken niet kunt bewaren, maar ze maakt er vast meer dan 1 per week , toch :D

Oeke, lief gezicht he, ik denk altijd dat t toch pijn moet doen met al die harde dingen in bed, maar daar manoevreren ze blijkbaar omheen ^O^
pi_104068619
Mooi KD, ziet er goed uit zeg!

@Cookie, mijn lief heeft die scooters er maar even uitgeplukt toen hij eenmaal sliep. ;)
pi_104068689
slim ja, anders wordt ie ms wakker met zo'n lego-print op zn gezichtje :X :'(
  maandag 7 november 2011 @ 11:42:12 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104068889
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
nou, ik vind het wel knap :+ rechts is ze ook aan t oefenen op pap's baard.
de compositie is niet briljant maar het begin is er :P
Maar ze heeft toch ook een hele creatieve mama! Ze heeft vast jouw handen ge-erfd! :Y
pi_104070944
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:16 schreef Cooki het volgende:
knappe kinderen heb je toch ;)
zo is t ms beter: KD, wat heb je toch een knappe kinderen O+
ik bedoelde t hier boven ivm knap als in goodlooking én knap als in intelli/crea enzo :Y
nou goed, ik hoop dat t zo wél overkomt :Y *O*
pi_104071178
Wat knap KD!! En wat leuk dat ze ook al aan het oefenen is op baarden :D

Ko O+
Niels neemt de auto's niet mee naar bed, want die gaan parkeren 8-)
pi_104075567
Haha leuk kd!
Ik kwam net nog een oudje tegen van meike, een echte koppoter. Ook zo leuk, en het verschil met hoe ze nu poppetjes tekent....sinterklaas bijv met een x op de mijter
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 15:39:42 #68
5428 crew  miss_sly
pi_104077198
Wat knap dat Elin dat kan :o O+
pi_104077283
ik vind t ook zo leuk O+ ze heeft mij ook gemaakt net..complexwaardig O+

en nee, Elin hoefde niet ' naar te bed '

haar ene helft ligt nu op de bank te slapen en de andere helft ligt ernaast :')
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 15:54:52 #70
5428 crew  miss_sly
pi_104077796
Senna wilde vanochtend per se haar paarse schoenen aan, maat 21 :') Ze heeft er toch twee uur mee door Artis gewandeld zonder te klagen, dus of ze passen echt nog, of ze is gewoon te eigenwijs om toe te geven dat het niet ging :P

Hoera trouwens voor luierbroekjes, want toen we bij de zeeleeuwen waren en er een aantal kinderen 'even een plasje' gingen doen, moest Senna ineens "heel erg nodig plassen, mama". En vanuit het principe dat ik niet wil zeggen dat ze het maar in de luier moest doen, zijn we daar naar de wc geweest. Uiteraard had ze vandaag een tuinbroek aan :')
pi_104078204
Haha, lekker met die gespen in de pot dus. :D

Ik heb vandaag ontdekt dat Lente best een luier om wil, maar dan wel pas nádat ze op het potje heeft geplast. Probeer ik het eerder, dan is het huilen en gillen.

Dus vandaag heel geduldig staan wachten tot er een plasje kwam en dat kwam zowaar! Twee keer zelfs! En daarna wilde ze wel gewoon dr luier aan. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 07-11-2011 17:58:19 ]
pi_104080255
Elin drinkt nu r eerste kopje kaboutertjesthee, met 2 chocolaatjes erbij O+
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 17:16:29 #73
5428 crew  miss_sly
pi_104081455
Senna loopt het liefst de hele dag in haar blote billen, behalve als ik zeg dat ik haar luier uit zal doen :')
De gespen waren niet in de pot, gelukkig, want ik had de broek en luier echt goed omlaag gedaan, maar het was niet lekker handig om te plassen, zo'n tuinbroek.
pi_104082848
KD knap!

Tyler zei net heel duidelijk BAL! *O*
pi_104089506
Wat goed van Tyler!

Hier is het derde plasje van vandaag in the pot! Wmb werkt een beetje sturing best dus. Als ik er niet aan was begonnen, had Lente ook geen aanstalten gemaakt. :)

De grootste beloning is hier trouwens zelf het plasje door de wc mogen spoelen. O+
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 20:13:50 #76
5428 crew  miss_sly
pi_104090093
Goed van Tyler, Ingrid! Er zit dus vooruitgang in zijn spraakontwikkeling? Fijn!

Ssserpente, hoe stuur je dan?

Hier vandaag alle wakkere thuisuren in de blote billen gelopen en geen ongelukjes. Laatste plasje net zei ik dat ik het zo fijn vond dat ze iedere keer zo goed op het potje had geplast, en toen zei ze "ik doet niet op de grond plassen, hoor".
pi_104090274
Tyler *O*

Lente ^O^ edit: en Senna ook!

Net bij het naar bed brengen ging Niels telkens heel zielig huilen wanneer zijn piemeltje aangeraakt werd bij het schoonmaken :'( Net of het pijn deed, maar er is niets te zien. Ik vermoed eigenlijk dat hij het gewoon vervelend vindt dat daar gevoel inzit, normaal voelt hij dat natuurlijk niet omdat hij dan een luier draagt. Misschien dat hij daarom ook nooit zonder luier wil, dan loopt hij helemaal gespannen met zijn beentjes en billen tegen elkaar.
pi_104091198
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:16 schreef Twinkly het volgende:
Net bij het naar bed brengen ging Niels telkens heel zielig huilen wanneer zijn piemeltje aangeraakt werd bij het schoonmaken :'( Net of het pijn deed, maar er is niets te zien. Ik vermoed eigenlijk dat hij het gewoon vervelend vindt dat daar gevoel inzit, normaal voelt hij dat natuurlijk niet omdat hij dan een luier draagt. Misschien dat hij daarom ook nooit zonder luier wil, dan loopt hij helemaal gespannen met zijn beentjes en billen tegen elkaar.
wat vervelend dat Niels t vervelend vindt... ik heb geen tips want meisje (ms je vriend vragen, doe ik ook als t die afdeling is.. ik ben echt noob (wat dat betreft) :P
hier moet Lucas altijd giechelen als ik t schoonmaak en probeert ie m ook vast te pakken en dat kietelt blijkbaar ook, dus dan laat ie weer los _O- en zo een paar keer... :Y
maar idd alleen als luier los ligt, dan komt er lucht bij, ms dat dat al een sensatie geeft :D

^O^ voor Lente en Senna *O*
pi_104091207
twinkly, kan het zijn dat zn voorhuidje misschien wat strak zit nog?

en goede babbels van tyler en plasjes daar waar ze horen van senna *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104091324
Ja, die zit wel vast nog, maar dat is volgens mij nog wel normaal. Als baby heeft hij wel ontstekingen gehad omdat het te nauw was, maar dat is verholpen met hormoonzalf. Het is nu ook helemaal niet rood ofzo.
pi_104091608
Miss, door dr luier uit te laten, het potje neer te zetten en aan te geven dat daarop geplast mag worden. :) Dat vind ik al actief sturen. Iig actiever dan afwachten tot ze out of the blue zelf aangeeft geen luier meer aan te willen. :)

Maar we zijn er nog niet natuurlijk. Mss is ze volgende week wel helemaal klaar met dat potjesgedoe.

Twink, ik denk ook meteen aan een te strakke voorhuid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 07-11-2011 20:50:36 ]
pi_104091632
En zit er geen troep onder dan, Twink?
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 20:44:34 #83
5428 crew  miss_sly
pi_104092060
Ow, zo bedoel je met sturen. duidelijk. Lijkt me niets mis mee, toch?

twink, ik zou ook aan de voorhuid denken, inderdaad.
pi_104110637
Seb heeft echt nul interesse in het potje op het moment. Ook in luiers trouwens. Het interesseert hem allemaal geen drol. Poep in zijn broek maakt hem niet uit, natte broek ook niet. Luier? Ook prima.
Maar afwachten tot hij er interesse in krijgt lijkt me ook geen optie. Geloof niet dat dat moment nog komt voor zijn vierde verjaardag. Dus actief sturen zal ik eens aan gaan beginnen. Maar het is allemaal zo hectisch met afspraken en dingen dat een hele dag in blote kont lopen ook geen optie is.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104110718
Leander vind de luier nog helemaal prima. Als ik die bloot laat lopen plast ie maar daar waar het uit komt. Natte broek vind ie ook helemaal niet erg. En voor poep komt ie ook echt niet naar binnen hoor :N
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:11:10 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_104110727
Twink, datumbroertje heeft dat ook gehad, maar toen was er eigenlijk niets aan de hand. Het begon er op te lijken dat ie piepte omdat er een beetje stijvigheid kwam kijken (hihi, dat klinkt raar zo, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) en dat dat gewoon nog een onbekend gevoel was.
Ik hoop dat het snel over is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 09:20:49 #87
5428 crew  miss_sly
pi_104110908
Estrys, ik heb vanmorgen gewoon meteen toen we uit bed waren de luier uitgedaan. Als we weggaan, gaat er bij het aankleden een luier aan, en ik probeer die dan weer meteen uit te doen als we thuis zijn. Bij het slapen weer aan, enz. ieder moment dat het kan, uitdoen en in de blote billen of onderbroek.
pi_104111048
Vooral dat laatste vind ik ook lastig, Estrys. Omdat er altijd wel wat op de planning staat, had ik geen zin om 'r voor die tussendooruurtjes elke keer d'r luier uit te doen met het risico dat ik nog moest gaan dweilen ook. Gedoe.

Maar besloten daar toch maar even doorheen moeten, da's voor Lente een stuk duidelijker. Er wordt gewoon thuis geen luier meer gedragen.

Het is niet altijd even handig, vooral als je 's ochtends een afspraak hebt, maar dat is dan maar even zo. En als het goed is is het tijdelijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 08-11-2011 09:36:55 ]
pi_104111101
Leander plast trouwens ook niet in 1 keer een grote plas. Die laat steeds een klein beetje lopen zeg maar.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:31:44 #90
114177 Diaan73
pi_104111125
Estrys, Lennon geeft ook niet echt blijk van interesse. Ja, hij vindt zn piemeltje interessant en ook dat hij ermee kan plassen. Zegt ook vaak: pssss wat Twan hem dan voordoet Maar aandrang oid voelt hij nog niet echt volgens mij. Ik wacht nog even totdat hij 3 jaar is en ga dan actief beginnen met zindelijk worden. We vragen en zeggen het nu wel en als hij naar de wc wil, mag hij ook... dat doen ze op kdv ook en daar heeft hij 3 druppeltjes geplast op de wc *O*

Ik vind het wel een gedoe dat zindelijk worden. Pfff.
Make love, not war ☮
pi_104111166
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:31 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys, Lennon geeft ook niet echt blijk van interesse. Ja, hij vindt zn piemeltje interessant en ook dat hij ermee kan plassen. Zegt ook vaak: pssss wat Twan hem dan voordoet Maar aandrang oid voelt hij nog niet echt volgens mij. Ik wacht nog even totdat hij 3 jaar is en ga dan actief beginnen met zindelijk worden. We vragen en zeggen het nu wel en als hij naar de wc wil, mag hij ook... dat doen ze op kdv ook en daar heeft hij 3 druppeltjes geplast op de wc *O*

Ik vind het wel een gedoe dat zindelijk worden. Pfff.
t kost wat moeite idd, niet zozeer het zorgen dat ze zindelijk worden, maar dat constante gesjouw naar de plee en de angst dat ze je ban onderpiesen in t begin :D

en mijn eigen luiheid.. ik trek r echt een luier aan als we gaan 'shoppen' hoor..
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 09:37:05 #92
5428 crew  miss_sly
pi_104111243
Er komt een kantelpunt lijkt me, dat ze of geen luier meer aan wil als ze de deur uitgaat, of ondanks luier toch op de wc wil als ze onderweg moet plassen. Dat vind ik nog het lastigste, eigenlijk. Thuis vind ik allemaal niet zo'n probleem, potje en wc zijn schoon en even dweilen als het fout gaat is ook niet zo vreselijk. Maar dat onderweg moeten en dan een wc zoeken of (vreselijk) in de bosjes ofzo. Wat dat betreft is een luier gewoon erg gemakkelijk.
pi_104111270
oh, Elin is tevreden met een 'zometeen'

dan kan ze mooi r blaas trainen tot we thuis zijn
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:38:18 #94
114177 Diaan73
pi_104111279
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:33 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

t kost wat moeite idd, niet zozeer het zorgen dat ze zindelijk worden, maar dat constante gesjouw naar de plee en de angst dat ze je ban onderpiesen in t begin :D

en mijn eigen luiheid.. ik trek r echt een luier aan als we gaan 'shoppen' hoor..
Ja, dat dus inderdaad. :Y

Ow en Lennon wil dus pertinent niet op het potje. Als hij al wil, is het zitten op de wc...
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 09:39:32 #95
5428 crew  miss_sly
pi_104111313
Ja als we in de buurt boodschappen doen of wandelen, kan dat wel, maar bijv gisteren in Artis was dat toch wat lastig :')
pi_104111388
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:38 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja, dat dus inderdaad. :Y

Ow en Lennon wil dus pertinent niet op het potje. Als hij al wil, is het zitten op de wc...
Elin wilde ook nooit op de pot hoor, wij hebben zo'n pleestoeltje waar ze op kan klimmen.

en idd miss, maar dat is dan ook anders.. als je een keer in artis wat zit te drinken kan je kind daar ook wel ff plassen. 1 kind is dan ook wat makkelijker naar de wc te brengen, dan sjouwen met een kinderwagen/buggy en 1 in de draagdoek of een losse peuter .. en dan jezelf in t miniwctje bij de hema staan frotten :P
pi_104111575
God ja, sta je daar met twee kinderen in een vieze wc. Oeh je tegen de één dat ie met zn handen van de bril moet blijven, graait de ander de maandverbandbak leeg. :X

Zeg, hazelnootpasta hè, valt dat onder het zoete, ongezonde beleg, of is het net als pindakaas en appelstroop best gezond?

Twink? ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Ssserpente op 08-11-2011 10:07:19 ]
pi_104111797
M. vindt zichzelf nu een te grote jongen voor een luier. Wil er echt geen een meer aan. Bij het winkelen gaan we gewoon naar de Hema of duiken een Prenatal in. Ik pies me ook een ongeluk momenteel, dus we plassen knus samen.

Hij durfde gisteren alleen niet meer op de wc te drukken. Ik denk dat hij wat verstopt zit, hij is gister de hele dag aan het persen geweest, maar er kwam niets uit. Daar raakte hij enorm van in paniek. Dus maar gewoon gelaten, dan maar een keertje in zijn onderbroek. Komt wel weer goed.

@Twinkly; wat Troel schreef dacht ik ook ja, misschien dat zijn piemeltje een beetje stijf werd en dat dat raar of eng aanvoelt?
pi_104111821
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:16 schreef Twinkly het volgende:

Ivan heeft precies hetzelfde. Hij ligt dan verstijfd op de commode en het enige wat werk is afleiden. Ik laat hem dan in de tussentijd zijn eigen buik schoonmaken of zo. Naakt rondlopen vindt hij ook niet prettig, en doen alsof hij naar de wc gaat is leuk zolang hij zijn kleren aan mag houden.

Zindelijk proberen te worden is hier dus een non-issue. Hij mag met mij mee naar de wc als hij dat wil en dan veegt hij zichzelf af, gooit het papiertje weg en zegt het vaarwel. That's it.

Oh, en ik heb totaal niet het idee er iets met zijn piemeltje is. Het wordt ook niet stijf op dat moment of zo. Hij zal het wel een gek/vreemd/vervelend gevoel vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104112118
Om eerlijk te zijn de vrije dagen die ik doordeweeks heb echt overleven op dit moment. Het is niet leuk en gezellig. Het is kommer en kwel. Het is zeuren, piepen, janken en drammen. Om over Seb nog maar niet te spreken :+ Dus het idee van zindelijkheidstraining alleen al :X
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')