Gewoon niet doen dan... komt nog wel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:12 schreef Estrys het volgende:
Om eerlijk te zijn de vrije dagen die ik doordeweeks heb echt overleven op dit moment. Het is niet leuk en gezellig. Het is kommer en kwel. Het is zeuren, piepen, janken en drammen. Om over Seb nog maar niet te sprekenDus het idee van zindelijkheidstraining alleen al
quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had gisterochtend wel even een momentje dat ik wilde dat Isabeau al zindelijk was. We moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn en ik had een beetje haast bij het aankleden van Isabeau. Toen ik haar in de auto zetten voelde ik wat nats en mijn hand stonk meteen naar poep. Oh jee, een luieruittreding dacht ik meteen... Dus ik met haar naar binnen om te verschonen... zie ik dat vergeten ben haar een luier om te doen. GETVER! Alles onder de dunne (uiteraard) smurrie.
Niet precies op die manier, maar wel dat hij aan het oefenen is met hulpwerkwoorden. En hij gebruikt ook steeds vaker verbuigingen op een juiste manier. Hij lijkt dat alleen te doen met uitspraken waar hij genoeg vertrouwen in heeft omdat hij ze al vaak genoeg voorbij heeft horen komen, "Lena mag geen melk" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Claudia, zegt Ivan ook steeds "doen" achter een zin? "stukje brood opeten doen" bijvoorbeeld. En "dat is een vogeltje" maar ook "vogeltje is".
Goed zo Lennonquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gewoon niet doen dan... komt nog wel.
Lennon wil bijna steeds op de iPad... probeer hem af te leiden met puzzels enz. maar dan moet ik wel meedoen.. Hij heeft zondag trouwens een puzzel met 48 stukjes gemaakt... met een heel klein beetje hulp van mij! Maar zo knap van hem!!
elin poept ook in de keuken, uit het zicht. ze wil echt niet op de plee poepen. ze komt wel vertellen dat ze moet, dan doen we r een luier aan en dan gaat ze om t hoekje staanquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, je kan wel merken dat de meisjesmoeders er de ballen verstand van hebben.
Estrys, gewoon niet aan beginnen dan idd.En sterkte!
Sorbo, vreselijk! Nét als je haast hebt natuurlijk.
Gedoe is het idd. Lente poept hier net huilend in de keuken 'huuu, poept, hè?' Doet vervolgens dr plas gelukkig wel op het potje maar wil deze natuurlijk zelf in de wc gooien. Dus terwijl ik kokhalzend een warme drol oppak, slingert Lente dr volle pot richting toilet om de inhoud ernaast te kiepen en er met dr voeten in te gaan staan. Dus ik kon de keuken, de huiskamer en de wc dweilen en zowel de wc als mn dochter schoonmaken.
Lentequote:Op dinsdag 8 november 2011 10:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Goed zo Lennon![]()
ja lastig is dat, ik zeg vaak dat de de iPad leeg is en dat accepteert hij meestal wel. Komt hij na een paar uur vragen of de Ipad al 'opgelaaid' is![]()
Ik heb zondag op een tweedehands beurs een aantal spelletjes gekocht voor Seb, voor sinterklaas en zijn verjaardag. Ben benieuwd of hij daar ooit het geduld voor op kan brengen.
En wat pannetjes en 'etenswaar' want hij krijgt het keukentje van Ikea voor zijn verjaardag . Dan zetten we hem in elkaar en pakken hem compleet in. Ik kan me nu al verheugen op zijn gezicht bij het zien van dat grote cadeau
troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter Sebquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lentedat doet een meisje toch niet??
Lennon wil ook steeds "apen" kijken: clip van Bruno Mars, lazy song en zingt en danst mee.maar dan het liefst tig keer achter elkaar.
one of those days hequote:Op dinsdag 8 november 2011 11:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moest dus ook die knoopjes openpeuteren en zie zaten helemaal onder. alles dus onder m'n nagels... en toen pas besefte ik dat ik de romper ook naar beneden uit kon trekken
wowquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:13 schreef Ssserpente het volgende:
Terwijl ik zit te fokken, hoor ik ineens: 'AF!' Heeft ze helemaal in dr eentje deze puzzel gemaakt!
[ afbeelding ]
Ow jeetje, dat is echt erg inderdaad....quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter SebIk ben zo blij met gordijnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make love, not war ☮
quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggenen dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
ja zoiets hoor ik vakerquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.
Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
oh ik bedoelde het niet lelijk hoor met maar een kind!quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.
Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist
Reb(el) zou wel een goede naam zijn voor hem op het moment jaquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:28 schreef Ssserpente het volgende:
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
ik heb het Jan ook een tijdje gegeven toen hij heel slecht at en op een heel laag gewicht zat. (ik had toen ook issues met de kinderarts die vond dat hij beter moest gaan groeien). Het leek er toen een beetje op alsof hij geen energie had om te eten ofzo. Kan niet goed onder woorden brengen hoe dat toen precies voelde, maar enkele dagen na het starten met de fantomalt was hij in gewicht aangekomen en begon hij weer normaler te eten. Ik gaf het 's ochtends en 's avonds in halve doses door z'n (pap) fles heen.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
En je sent items dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Ssserpente het volgende:
Die is altijd leeg, dat is het ergste.
Klopt. Hij is er sinds een maand of 4 denk ik vanaf. Heeft goed geholpen!quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetjequote:Op donderdag 10 november 2011 08:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En je sent items dan?
Wicki, wat naar joh, dat ze afgevallen is.Hopelijk gaan ze idd wat aan haar oortjes doen, je hoort vaker dat kinderen daarna idd beter gaan eten.
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tak, Oscar is van eind augustus en die zegt pas sinds een week of 2 'ablief'? En dat is omdat we even daarvoor begonnen met daar een beetje op aan te dingen. En de eerste paar keer zei hij dan 'kannenie' maar ineens was daar toch 'mag ik ablief pap?'.
Dus een kwestie van 'de aanhouder wint', maar ik zou ook niet te veel aandringen want daarvan gaan over het algemeen de hakjes door in het zand.
Takkembah: ik zei/zeg voor wat ik wil dat ie zegt... dus : "zeg maar dankjewel"quote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:
Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).
Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag.
Jan krijgt datgene wat hij wil niet eerder dan dat hij alsjeblieft of dankjewel heeft gezegd. Heeft een hoop "strijd" gekost, en in het begin was het voorhouden, Dank zeggen, en dan meteen geven, toen tijdje na twee keer proberen dank te laten zeggen, en uiteindelijk zegt hij het nu zelf. Nu zijn we bezig met corrigeren van het ik wil naar mag ik? dus als hij iets wil zeg ik: mag ik? En dan komt hij nu zelg mag ik en dan kijk ik hem aan en zegt hij dat wat hij wil hebben. (vaak taksi of fruitshoot of wat te snoepen).quote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetje
Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).
Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag.
En Ivan zit net onder de obesitasgrens.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:25 schreef wickie het volgende:
Ze is afgevallen![]()
Iets minder leuk.. ze zit nu echt net boven de grens van ondervoed.
Estrys, wat vervelend voor Seb en jou, zo...quote:Op donderdag 10 november 2011 12:17 schreef Estrys het volgende:
.. ik kreeg de zenuwen van het gesprek met allemaal vragen: wat drinkt hij, hoe laat drinkt hij dat, wat eet hij, hoe laat, hoe poetst hij zijn tanden. En ik weet niet eens wat en hoe vaak en wanneer hij drinkt op het Kdv kwam ik achter dus daar voelde ik
me ook wat lullig over. En zo'n tandarts die je dan meteen duidelijk maakt dat wat wij doen eigenlijk niet goed is. Bah, nog erger dan het cb. En er is een stukje van zijn voortand af. Moeten we goed in de gaten houden, en extra poetsen, ivm kans op gaatjes. Als er een ontsteking bij komt moet die tand eruit. Ik word al panisch bij het idee. Seb was super dapper, klom zelf in de stoel, gaf zelfs uit zichzelf een handje bij het weggaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |