abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104112192
wat betreft zeuren piepen janken zeiken JANKEn zeuren JANKEN

doen we met je mee. :+ Heel gezellig..en opeens kan elin niets meer zelf, mama moet met alles helpen :+
pi_104112292
Ja hoor hier, idem. Hij wil de hele tijd alles samen doen. Of tv kijken. :+
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:25:41 #103
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_104112427
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:12 schreef Estrys het volgende:
Om eerlijk te zijn de vrije dagen die ik doordeweeks heb echt overleven op dit moment. Het is niet leuk en gezellig. Het is kommer en kwel. Het is zeuren, piepen, janken en drammen. Om over Seb nog maar niet te spreken :+ Dus het idee van zindelijkheidstraining alleen al :X
Gewoon niet doen dan... komt nog wel.

Lennon wil bijna steeds op de iPad... probeer hem af te leiden met puzzels enz. maar dan moet ik wel meedoen.. Hij heeft zondag trouwens een puzzel met 48 stukjes gemaakt... met een heel klein beetje hulp van mij! Maar zo knap van hem!!
Make love, not war ☮
pi_104112435
Ik had gisterochtend wel even een momentje dat ik wilde dat Isabeau al zindelijk was. We moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn en ik had een beetje haast bij het aankleden van Isabeau. Toen ik haar in de auto zetten voelde ik wat nats en mijn hand stonk meteen naar poep. Oh jee, een luieruittreding dacht ik meteen... Dus ik met haar naar binnen om te verschonen... zie ik dat vergeten ben haar een luier om te doen. GETVER! Alles onder de dunne (uiteraard) smurrie.
pi_104112529
Claudia, Bodpa en Troel, dat is precies wat ik denk dat het is ja! Grappig dat jullie het herkennen, want ik lees steeds over jongetjes die er juist graag aanzitten :P

Claudia, zegt Ivan ook steeds "doen" achter een zin? "stukje brood opeten doen" bijvoorbeeld. En "dat is een vogeltje" maar ook "vogeltje is".
O en je vroeg toch of hij het verschil tussen jongetjes en meisjes ziet? Hij zegt sinds vandaag ook meisje ipv alleen maar jongetje.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_104112597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik had gisterochtend wel even een momentje dat ik wilde dat Isabeau al zindelijk was. We moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn en ik had een beetje haast bij het aankleden van Isabeau. Toen ik haar in de auto zetten voelde ik wat nats en mijn hand stonk meteen naar poep. Oh jee, een luieruittreding dacht ik meteen... Dus ik met haar naar binnen om te verschonen... zie ik dat vergeten ben haar een luier om te doen. GETVER! Alles onder de dunne (uiteraard) smurrie.
:D
Meld ze zelf dan niet dat ze geen luier voor heeft. Moet ik bij Leander eens vergeten. Heb je nog nooit zo'n gedoe mee gemaakt :o Mama die daarrrrrrr!!! ;(
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104112695
Lennon wat een grote puzzel :o Knap hoor!

Gatver Sorbo!!! :X
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:37:34 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104112726
Ooh gatver Sorbo :X

Twinkly, ik herken het niet nee, want Harry zit juist het liefst aan zijn plasser. Ik moet wel zeggen dat het iets minder erg geworden is. Nu kan hij in elk geval even wachten tot je het ding ontdaan hebt van poep.
Vindt hij het misschien minder erg als hij zelf mag poetsen?
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:39:07 #109
114177 Diaan73
pi_104112765
Sorbo gadver zeg. -O-
Make love, not war ☮
pi_104112812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:30 schreef Twinkly het volgende:

Claudia, zegt Ivan ook steeds "doen" achter een zin? "stukje brood opeten doen" bijvoorbeeld. En "dat is een vogeltje" maar ook "vogeltje is".
Niet precies op die manier, maar wel dat hij aan het oefenen is met hulpwerkwoorden. En hij gebruikt ook steeds vaker verbuigingen op een juiste manier. Hij lijkt dat alleen te doen met uitspraken waar hij genoeg vertrouwen in heeft omdat hij ze al vaak genoeg voorbij heeft horen komen, "Lena mag geen melk" bijvoorbeeld.

Gister zei hij toen ik zijn broek uittrok: "Ooohhh, Ivan heeft lekkere dikke beentjes!" :D

En OMG, Sorbo! :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104112882
Haha, je kan wel merken dat de meisjesmoeders er de ballen verstand van hebben. ;)

Estrys, gewoon niet aan beginnen dan idd. :) En sterkte!

Sorbo, vreselijk! Nét als je haast hebt natuurlijk.

Gedoe is het idd. Lente poept hier net huilend in de keuken 'huuu, poept, hè?' Doet vervolgens dr plas gelukkig wel op het potje maar wil deze natuurlijk zelf in de wc gooien. Dus terwijl ik kokhalzend een warme drol oppak, slingert Lente dr volle pot richting toilet om de inhoud ernaast te kiepen en er met dr voeten in te gaan staan. Dus ik kon de keuken, de huiskamer en de wc dweilen en zowel de wc als mn dochter schoonmaken.
pi_104112983
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:25 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Gewoon niet doen dan... komt nog wel.

Lennon wil bijna steeds op de iPad... probeer hem af te leiden met puzzels enz. maar dan moet ik wel meedoen.. Hij heeft zondag trouwens een puzzel met 48 stukjes gemaakt... met een heel klein beetje hulp van mij! Maar zo knap van hem!!
Goed zo Lennon ^O^

ja lastig is dat, ik zeg vaak dat de de iPad leeg is en dat accepteert hij meestal wel. Komt hij na een paar uur vragen of de Ipad al 'opgelaaid' is _O-

Ik heb zondag op een tweedehands beurs een aantal spelletjes gekocht voor Seb, voor sinterklaas en zijn verjaardag. Ben benieuwd of hij daar ooit het geduld voor op kan brengen.
En wat pannetjes en 'etenswaar' want hij krijgt het keukentje van Ikea voor zijn verjaardag . Dan zetten we hem in elkaar en pakken hem compleet in. Ik kan me nu al verheugen op zijn gezicht bij het zien van dat grote cadeau O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104113148
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, je kan wel merken dat de meisjesmoeders er de ballen verstand van hebben. ;)

Estrys, gewoon niet aan beginnen dan idd. :) En sterkte!

Sorbo, vreselijk! Nét als je haast hebt natuurlijk.

Gedoe is het idd. Lente poept hier net huilend in de keuken 'huuu, poept, hè?' Doet vervolgens dr plas gelukkig wel op het potje maar wil deze natuurlijk zelf in de wc gooien. Dus terwijl ik kokhalzend een warme drol oppak, slingert Lente dr volle pot richting toilet om de inhoud ernaast te kiepen en er met dr voeten in te gaan staan. Dus ik kon de keuken, de huiskamer en de wc dweilen en zowel de wc als mn dochter schoonmaken.
elin poept ook in de keuken, uit het zicht. ze wil echt niet op de plee poepen. ze komt wel vertellen dat ze moet, dan doen we r een luier aan en dan gaat ze om t hoekje staan :') en Sorbo :')
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:55:18 #114
114177 Diaan73
pi_104113186
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

Goed zo Lennon ^O^

ja lastig is dat, ik zeg vaak dat de de iPad leeg is en dat accepteert hij meestal wel. Komt hij na een paar uur vragen of de Ipad al 'opgelaaid' is _O-

Ik heb zondag op een tweedehands beurs een aantal spelletjes gekocht voor Seb, voor sinterklaas en zijn verjaardag. Ben benieuwd of hij daar ooit het geduld voor op kan brengen.
En wat pannetjes en 'etenswaar' want hij krijgt het keukentje van Ikea voor zijn verjaardag . Dan zetten we hem in elkaar en pakken hem compleet in. Ik kan me nu al verheugen op zijn gezicht bij het zien van dat grote cadeau O+
Lente :o dat doet een meisje toch niet??

Lennon wil ook steeds "apen" kijken: clip van Bruno Mars, lazy song en zingt en danst mee. O+ maar dan het liefst tig keer achter elkaar. :X
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 11:00:36 #115
5428 crew  miss_sly
pi_104113325
Ow Ssserpente en Sorbootje :X

Poepen doet Senna prima op het potje, geen problemen mee. Wij roepen wel al bijna vanaf het begin "poep is goed" als ze gepoept heeft, dus dat vindt ze nu zelf ook :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104113339
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:55 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Lente :o dat doet een meisje toch niet??

Lennon wil ook steeds "apen" kijken: clip van Bruno Mars, lazy song en zingt en danst mee. O+ maar dan het liefst tig keer achter elkaar. :X
troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter Seb :') Ik ben zo blij met gordijnen
pi_104113406
We hebben een open keuken, midden in het zicht dus. :P Ze lijkt nog niet in staat om bij aandrang (op tijd) te bedenken dat ze richting potje moet.

Bij plassen trouwens ook niet. Ze doet het puur op het potje omdat ik r op vaste tijden erop zet en dus tussendoor niet meer moet. Maar als ze tussendoor wél moet, doet ze het gewoon op de grond.
pi_104113452
Ik moest dus ook die knoopjes openpeuteren en zie zaten helemaal onder. alles dus onder m'n nagels... en toen pas besefte ik dat ik de romper ook naar beneden uit kon trekken :')
pi_104113495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik moest dus ook die knoopjes openpeuteren en zie zaten helemaal onder. alles dus onder m'n nagels... en toen pas besefte ik dat ik de romper ook naar beneden uit kon trekken :')
one of those days he :P
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:12:47 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104113648
Wij zijn er echt helemaal nog niet mee bezig, dat zindelijk worden. Oscar toont echt geen enkele interesse voor de WC of Sasha's potje boven, dus ik ga me er ook niet mee vermoeien.

Als echte moeder van deze tijd vertrouw ik op het KDV. :o :@
Sasha kwam daar op een dag vrijwel zindelijk vandaan en toen was het laatste hobbeltje ook heel snel genomen en ik hoop dat het voor Oscar ook zo werkt.
Ze gaan daar zo makkelijk mee in het dagelijkse wc-ritueel dat het vanzelf interessant wordt. :Y
pi_104113680
Terwijl ik zit te fokken, hoor ik vanuit de huiskamer ineens: 'AF!' Heeft ze helemaal in dr eentje deze puzzel gemaakt!

pi_104113700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:13 schreef Ssserpente het volgende:
Terwijl ik zit te fokken, hoor ik ineens: 'AF!' Heeft ze helemaal in dr eentje deze puzzel gemaakt!

[ afbeelding ]
wow :o
*O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104113918
Dit is trouwens een erg leuke puzzel! Bestaat alleen uit vierkantjes en heeft op het onderbord een stukje van het plaatje dat erop moet komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 08-11-2011 12:10:36 ]
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:06:47 #124
114177 Diaan73
pi_104115396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

troost je, de mijne wil alleen het liedje van de Alpenexpress horen. Vervolgens moeten we met zijn allen polonaise lopen achter Seb :') Ik ben zo blij met gordijnen
Ow jeetje, dat is echt erg inderdaad.... :'(

Sssserpente, wat goed zeg!! ^O^

BE, ik denk dat ik mijn hoop ook daarop ga vestigen.. ze zijn al meer bezig dan wij.
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 12:09:08 #125
5428 crew  miss_sly
pi_104115472
Ik vind dat zo knap van Lente, dat puzzelen! Zoals op die laatste foto, dat is misschien ook wel iets voor Senna om te oefenen.

Ons Sinterklaasprobleem is opgelost: we kunnen niet meedoen bij de schoonfamilie, want ze willen het op een dag doen dat wij niet kunnen en noch zij, noch zij kunnen schuiven. Dus dit jaar een rustige Sinterklaas voor ons en, vooral belangrijk, voor Senna.
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:14:15 #126
114177 Diaan73
pi_104115611
Lekker miss_sly! Zo komt het toch goed.

Wij hadden de ouders van Peaceman uitgenodig voor Sinterklaasfeestje... krijg ik een berichtje terug dat zij dan al naar het zusje van Peace gaan die ze dus wel wekelijks zien! .. en dat wij even contact met het zusje van Peace moeten opnemen of wij ook mogen komen dan? Haha, no way!! :N Ik heb teruggemaild dat ik het erg jammer vind voor Lennon dat ze niet komen maar dat we niet onszelf gaan uitnodigen. Als ze ons erbij hadden willen hebben, hadden ze ons wel gebeld, ga ik vanuit.

vervolgens geen reactie meer gehad, misschien is wel gepikeerd...
Make love, not war ☮
pi_104115679
Oh! Lente, wat ontzettend knap zeg! *O*

Miss, dat is een fijne oplossing! Geen centje pijn voor niemand. ^O^

Ik zit wat in dubio, vrijdagavond gaan ze St Maarten lopen met de kresj, dat is natuurlijk hardstikke leuk voor die kindjes. Alleen ik heb er zelf niet zoveel helemaal niks mee en ik vind bergen snoep voor onze uk ook nog niet echt een top-idee. Eigenlijk vind ik hem gewoon wat te jong. Maar ergens vind ik het ook leuk voor hem, samen met zijn vriendjes in het donker met zo'n lampje lopen, dat zou hij geweldig vinden.
Wat te doehoen? :')

Jeetje Diaan, wat een gedoe. :{ Zien je schoonouders Lennon niet zo vaak?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104116023
Gewoon lopen Oeke en later de snoepjes eruit halen die je liever niet aan Ko geeft. Ervaring leert dat als je de rest in de kast zet het snel vergeten wordt ;) veel plezier!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:29:09 #129
114177 Diaan73
pi_104116082
Oeke, lastig zeg. Mijn eerste reactie zou zijn: niet doen. Ik heb er ook helemaal niets mee.. en vind het soms allemaal zo opgelegd. Hoe laat gaan ze lopen?

Nee, ze wonen op ong 2,5 uur van ons af. Ik denk zij hem gemiddeld 1 x 2 à 3 maanden zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make love, not war ☮
pi_104116816
Ik zou mezelf ook niet uitnodigen Diaan. Graag of niet. Mijn schoonfamilie is ook al de hele tijd aan het vissen wat wij met sinterklaas doen. Ik weet wel dat ze er graag bij zouden zijn, de eerste keer echt sinterklaas met Seb. Maar ik heb helemaal geen zin in de hele familie, ik wil gewoon lekker met ons drietjes. Lekkere hapjes op tafel, kaarsjes aan, Seb in pyama O+
pi_104117048
Wij vieren het bij Nils zn ouders samen met zn twee broertjes en hun vriendinnen. Ik vind het zo gezellig dat ik degene ben die het elk jaar voorstelt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:54 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104117416
Gewoon doen Oeke! Op die jonge leeftijd gaat het nog niet over snoep, en is de ervaring al leuk! Onze peuterzaal deed een optocht maar het bejaardenhuis met een klein zakje met een mandarijn en wat 'vriendelijk' snoep als beloning. En dan niet overal aanbellen.

Snoep kan je makkelijk wegzetten dan nog. (mijn grote jongens eten trouwens ook niet alles op bedenk ik me nu :o het os gauw teveel) meestal gooi ik in juninnog een halve bak snoep weg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104117542
ik doe of regel dit jaar helemaal niks. sinterklaas vinden we zelf echt een kinderiets en geen grotemensen iets. dus dat gaan we dus niet met 2 kindjes en een berg volwassenen die alleen maar foto's maken (en dan ook nog eens alleen van het 'eigen kado uitpakken he!) vieren. met de kerst heb ik gezegd dat we thuisblijven en dat mensen welkom zijn. we zijn dit jaar bij allebij de familietakken al uitgebreid geweest (een week) met veel gedoe (carnaval bij de een en ziekenzalving bij de ander). dus we zien wel wie er al dan niet op komt dagen :P
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:11:01 #134
5428 crew  miss_sly
pi_104117580
We gaan op zondagmorgen zo'n jutezak met kadootjes klaarzetten en dan gezellig met drietjes vieren. 's Middags komen mijn zus en schoonzus met de jongens en mijn ouders en gaan we gewoon gezellig met z'n allen bekijken wat iedereen heeft gehad onder het genot van een hapje en een drankje.

Oeke, ik zou het ook gewoon doen. Snoep is nu nog gemakkelijk weg te leggen (zou het hier wel zijn, in ieder geval) en het lijkt me zoo leuk voor ze! Ik geloof dat ze op het kdv niets doen, anders zou Senna zeker mee mogen lopen :Y
pi_104117599
st maarten is hier trouwens helemaal hothothot (vanmiddag op de psz lampionnetjes maken) maar dat heb ik dan weer bestempeld tot papading :Y

en goh, wat sneu: mama moet thuisblijven om de andere kindjes van snoep te voorzien O-)
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:12:40 #136
5428 crew  miss_sly
pi_104117634
ow ja Kerst. Ik had een briljant idee (vond ik zelf dan) maar schaap was het er nog niet zo mee eens. Wij zijn eind november (schaap) en vlak voor Kerst (ik) jarig, dus ik zei al dat we ook een van de kerstdagen iedereen konden uitnodigen voor onze verjaardag. In de middag, gezellig borrelen, en klaar. Hebben we meteen iedereen gehad. Dit jaar gaat hem dat nog niet worden, geloof ik, maar ik leg het in de koelkast voor volgend jaar :P
pi_104117686
haha miss, dat lijkt op mjn idee!

we hebben dit jaar als kerstpakket een wijnpakket :Y)
dus ik heb bedacht dat we eventueel dan wel een wijnproeverij doen :Y
begon sangdrax te griepen over al die mensen die nog moeten rijden: nja, daar zie ik dan het probleem niet! meer wijn voor ons dan :D

hij riep ook nog iets over "niet leuk voor de kinders" waarop ik begon over ravi die zich tijdens die ziekenzalving te buiten ging aan de druivensap (voor de dienst was dat. vonden ze allebei lekker) en de hapjes. nu is het geloof ik nog een optie
pi_104118117
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
pi_104118191
Dat snoep weghalen is inderdaad een optie ja. Ik weet niet, het is niet echt het snoep maar het aanbellen en vragen om snoep. Heel raar eigenlijk dat ik niet goed weet of ik dat nou wel zo leuk vind. :D
Ik denk dat het vooral is omdat ik het hele feest gewoon helemaal niet ken en het me ook niks doet. Niet zoals Sinterklaas, waar ik echt dol op ben.
Maar goed wandelen in de schemer met een lantaarntje, het is om 17.30, en je vriendjes is natuurlijk wel geweldig.

Wat jammer eigenlijk Diaan, dat ze dan zo'n verjaardag niet aangrijpen om extra vroeg te komen. Ach ja, zoveel verschillen tussen mensen he? Kan me er echt over verbazen. Ook tussen de opa's en oma's van Ko zit behoorlijk wat verschil.
Maar ik zou mezelf inderdaad ook niet uitnodigen, daar ben ik veel te trots voor. Daar kan ik soms zelfs wat te rigoureus in zijn. :')

Wat heerlijk al die sintplannen. Wrs vieren we het met mijn oom en tante en hun kroost, Ko heeft een achternichtje en achterneefje, van 1 jaar ouder en 1 jaar jonger.
En misschien hier met mijn moeder en zus. Dat weet ik nog niet precies. Misschien maar eens over na gaan denken.
Ik wil in elk geval een zebra-verkleedpak voor Ko maken als kado. :)
pi_104118343
Ach ja, oeke, zo zijn er altijd dingen die je niet doet met je kind maar die je wel zou kunnen doen omdat hij/zij ze geweldig zou vinden. Ik zou me er niet zo druk om maken en de dingen koesteren die je wél doet met hem, dingen die hij ook leuk vindt. Ik vind het zelf allemaal een beetje te veel, al die feestdagen, al dat gedoe. Het is niet zo vreemd dat je er keuzes in maakt en eruit pikt wat jou aanstaat.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:38:25 #141
5428 crew  miss_sly
pi_104118411
Inderdaad jammer dat ze dat dan niet aangrijpen, Diaan. Ik herken het wel, er is hier ook een verschil tussen de beide families. Ik zou niet alleen te trots zijn om mezelf uit te nodigen, maar ik heb ook altijd de vreselijk aanwezige angst om me op te dringen, bij wie dan ook. Zelfs bij mijn beste vriendinnetje of mijn ouders.

Ik ken Sint Maarten ook helemaal niet, maar die wandeling met lampion vind ik geweldig. Het aanbellen voor snoep hoeft voor mij ook niet zo nodig, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
pi_104118524
Oeke ik zou het wel gewoon doen. Leander heeft hier met halloween meegelopen snoep ophalen. Helemaal geweldig vond ie het. In het donker met allemaal overal kaarsjes en die lampion. Hij was helemaal vol van gezonde spanning. En hij had heel veel snoep. Heb dat wat ik goed vond (pepernoten, maderijntjes, fruitsnoepjes enzo) apart gehouden en de rest mee gegeven met Mikael, die heeft het in zijn klas uitgedeeld!!
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:44:39 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104118600
Oh Oeke, ik heb er ook zo'n hekel aan! En mijn grote en kleine ook merk ik. De belofte aan veel snoep maakt dat ze zich eroverheen zetten, en dat vind ik nog rottiger, want ik wil geen inhalige monsters creeeren :o maar goed, ook geen buitenbeentjes al geldt dat nog niet als je 2 bent.

Maar eerlijk? Met mijn ukken ging ik aanbellen bij de buren, bij de ouders van een vriendje... Oom en tante, en dan weer naar huis. En die stralende koppies boven een zelfbeplakte azijnfles O+ nu merk ik, zij. Ze nog steeds selectief met aanbellen. Voor een deel ook omdat ze sowieso wel wat te snoepen krijgen, de druk van bergen snoep verbodenvrucht is er niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104118956
Buuf, dat herken ik van mijn neefjes en nichtje, die komen uit de kop van Noord-Holland en daar kennen ze gewoon iedereen. Dan lijkt het me weer een leuk feest en traditie.
Maar hier in Amsterdam? Er is bij ons in al die jaren nog nooit aangebeld.
Nouja, voor ik het hele topic hierover vol ouwehoer, vrijdag heb ik ook dienst op de kresj en ik denk dat ik dan gewoon besluit wat we gaan doen. Lekker last-minute. :P
pi_104119149
Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat ze hier aanbellen. Kan ik de hele avond kindjes teleurstellen omdat ik er dit jaar wéér niet aan heb gedacht. En in mijn oude woning kon ik daar elke keer 3 trappen voor op- en aflopen. Op een bepaald moment deden we maar gewoon alsof we er niet waren. :')
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:06:37 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104119301
Toen wij met Halloween een groep kinderen aan de overkant van de straat zagen lopen hebben we de bel er af gehaald en de gordijnen dicht gedaan. :@
Ik heb er echt helemaal niks mee... :N En Sint Maarten dus ook niet.
Dus ik zou het ook niet snel met mijn kind doen geloof ik.

We vieren Sinterklaas met mijn ouders en zus en zwager.
Zij vieren het om en om met onze familie of met haar schoonfamilie zeg maar en wij dus het ene jaar met mijn ouders alleen en het andere jaar met mijn zus erbij.
Mijn schoonouders doen liever kadootjes met kerst, dus voor ons geen gedoe over wie wanneer enzo. :)
pi_104119363
Oeke, weet je zeker dat ze ook gaan aanbellen? Ik weet dat heel veel scholen Sint Maarten vieren door in de namiddag een rondje te lopen met een zelfgemaakte lampion en liedjes te zingen O+ Misschien doen ze dat bij de Kresj ook wel zo? En anders hebben ze misschien afspraken gemaakt bij welke huizen ze aanbellen omdat het in Amsterdam niet de gewoonte is? (begrijp ik uit jullie verhaal).
Wij vierden het vroeger op de manier hoe Buurvrouw het beschrijft: we belden alleen aan bij bepaalde buren waarmee de afspraak gemaakt was. Het was in onze regio ook echt een traditie.
Ik vind het ook stom hoe het hier gaat: (grote!) kinderen met een gekochte lampion die een liedje afraffelen en duidelijk dus alleen maar voor het snoep komen }:| En aan Halloween erger ik me kapot, stom Amerikaans na-aapsel, net als de Kerstman. We hebben gewoon de deur niet open gedaan toen er hier aangebeld werd (was het ook eigenlijk vergeten).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:11:05 #148
5428 crew  miss_sly
pi_104119430
Halloween heb ik ook niets mee. Hier werd ook neit aangebeld, maar we wonen dan ook drie-hoog in een winkelstraat :P
Volgens mij werd hier ook gewoon een Sint Maarten lampion wandeling gehouden, verder niets.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:13:05 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104119482
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggen :+ en dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
pi_104119515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggen :+ en dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
_O- ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104119614
Haha, ik ben dus niet de enige die er niks mee heeft! :D
Ze gaan echt aanbellen Twinks, ik heb het vanochtend nog even nagevraagd, ik hoopte ook op gewoon een leuke wandeling met lantaarns in het donker.
Ik weet trouwens niet of het hier een gewoonte is, ik heb het nog nooit gezien. Maar goed ik zit ook pas 2 jaar in kinderland natuurlijk. :P

Die 3 trappen hebben we hier nog steeds. :(

haha, Buuf, vooral met zo'n uitgestreken gezicht!
pi_104119862
Wij liepen met st. Maarten altijd een lampionnenoptocht met school vroeger, geen snoep ophalen, hoewel ik me wel mandarijntjes herinner, maar waar die nou vandaan kwamen :? misschien van school?
t hele durp deed iig mee aan die lampionnen toestand, was altijd wel leuk.

Tegenwoordig wordt er eigk niets meer aan gedaan, hier ook niet en wel aan halloween, dus daar gaan we maar een beetje in mee. Ik vind het wel leuk. Het is een beetje lood om oud ijzer heb ik het idee, het feest heeft allebei een religieuze origine waar niets mee gedaan wordt, het is allebei in het donker en met een lichtje enzo en het is allebei met snoep en fruit en toestanden.
En het belangrijkst, t is allebei in t donker en spannend en 'leuk voor de kindjes', dus och, ongeacht wat er hier in de buurt meer gevierd had geweest hadden we er wel aan meegedaan denk ik.

Ohja Miss, over dat weggaan en zindelijk zijn enzo. Ik merkte dat het voor mij eigenlijk enger was dan voor haar. Ik heb als we echt lang/ver weggaan en ik niet weet waar ik een toilet kan verwachten altijd een schone onderbroek bij me en een broek die niet zoveel weegt zeg maar. En verder laat ik oudste altijd plassen voordat we weggaan, ook als ze een uur ervoor nog is geweest en bedenk ik me van tevoren even waar we eventueel kunnen gaan plassen (desnoods check ik op inet waar dat kan), dus kortom, checken waar de hema, macdonalds, v&d en de bijenkorf zitten :+ Dat gaat eigenlijk altijd goed. Jij hebt ook maar 1 kind om je om te bekommeren, nofi ;) maar net wat KD zegt. Oudste hier wil helemaal geen luier meer om, ook niet als we weg gaan, dus ik sta dus wél met mn baby en mn peuter in een ranzig veel te klein wc-hokje :{ maar ik hou me maar voor dat ze gewoon hun handjes moeten wassen en dat t dan goed is :P
anyroads, wat ik wilde zeggen, ik zou het gewoon eens proberen, kijken hoe het gaat. En dan wel geplanned, dus eerst eens alleen brood halen in de supermarkt, of als ze met schaap mee broodjes gaat halen dat eens zonder luier doen. Dat je weet dat je binnen een uur zeg maar sowieso weer thuis bent, en als het moet binnen 10 minuten weer thuis kunt zijn, dat idee.

Het is me maar 1 keer gebeurd dat ik het echt benauwd had toen ze zei dat ze moest plassen en we op een drukke markt waren en ik nog naar huis moest fietsen enzo. Wonder boven wonder heeft ze alles keurig opgehouden en aan de straal in het potje en de hoeveelheid te zien waren we net op tijd thuis :') :D
:)
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:26:57 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104120051
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.

Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:30:11 #154
5428 crew  miss_sly
pi_104120191
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.

Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist :')
pi_104120202
Hier hadden we idd ook een "teken" die voor de kinderen duidelijk was waar ze wel en niet mochten aanbellen!!
pi_104120235
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mijn collega in de buurt sturen ze van te voren een brief rond om mensen erop attent te maken dat er een halloween optocht komt. Als je mee wil doen zet je een brandende kaars voor het raam. Heb je dat niet, lopen ze je huis voorbij.

Prima systeem, en ik geloof zelfs dat ik wel mee zou doen als het op zo'n manier gebracht werd. Maar dan kan je er idd ook echt rekening mee houden...
ja zoiets hoor ik vaker :Y ik geloof dat het hier in de regio ging om een licht in de gang/hal/achter de deur aanlaten.

Zoiets lijkt me inderdaad ook gewoon het makkelijkst en het prettigst voor alle partijen. Kindjes vangen geen bot, jij voelt je niet gegeneerd als je het niet wist maar wel mee had willen doen, en als je niet mee wilt doen dan irriteer je je ook niet aan die deurbel. Iedereen blij :Y
pi_104120361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef miss_sly het volgende:
Ow, het zal best gemakkelijker zijn met maar één kind, maar dat maakt niet dat ik nog steeds niet van openbare wc's hou, ook niet met maar één kind.

Dat een keer proberen gaan we zeker ook doen, hoor. Eerst even door laten dringen dat ze thuis geen luier meer aan krijgt. en haar zover krijgen om even te proberen te plassen voor we weggaan, want ze gaat echt alleen uit eigen beweging op het potje. Als ik het vraag, gaat ze dus echt niet juist :')
oh ik bedoelde het niet lelijk hoor met maar een kind!
ik bedoel meer dat je dan gewoon je handen net wat meer vrij hebt en je net wat meer kunt plannen om Senna heen als je hier echt mee aan de gang zou gaan.
Je zou dan ook, als ze alleen uit eigen beweging plast, kunnen gaan zodra ze geplast heeft. Ik zit hier altijd met nog een kind dat dan gevoed en verschoond en aangekleed moet worden en en en nouja, eer dat we weg zijn :')

Het is in ieder geval mijn ervaring dat je dit rustiger aanpakt als je op 1 kind hoeft te letten.
De eerste keren met oudste zonder luier de stad in zijn we hier ook om en om thuis gebleven en met alleen oudste de stad in gegaan, zodat ze eventueel dus snel weer de auto in/fiets op te zetten was om naar huis te gaan of whatever, dat idee.
pi_104120396
ohja en vergeet k t bijna te zeggen nog :D

mn grote is bij de gastouder en heeft het helemaal fantastisch naar dr zin :) goeie keuze om bij die go te gaan <3

en nu zijn mn 60 minuten me-time weer op en ga k weer aan de bak :+
pi_104120577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:28 schreef Ssserpente het volgende:
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
Reb(el) zou wel een goede naam zijn voor hem op het moment ja :D Er zijn ook momenten dat hij heel lief is hoor maar die buien :X
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:40:01 #160
5428 crew  miss_sly
pi_104120590
Nee, ik snap het ook wel dat het met een kind allemaal gemakkelijker is enzo, maar het is natuurlijk wel een klein beetje een pijnlijk plekje hier, en om nou in twee posts binnen een paar uur dat even onder mijn neus geduwd te krijgen, voelde even neit zo fijn. Is mijn zwakke plekje, hoor, dus ik hoef er niet zo op te reageren :)
pi_104120618
Sint Maarten doen we hier wel aan. Alleen even de straat op en neer en bij opa en oma langs.
Morgen hebben ze op school een lampionnenavond bij Kim. Tyler vond net het lichtje erg interessant, die hij vast mee moest nemen. :D Hij wist wel dat het bij de lampion hoort, die wees hij direct aan bij binnenkomst.

Sint vieren we met mijn ouders bij ons thuis.
pi_104123817
verkeerde topic :@
ach wat.. ik gooi t er toch maar uit :')

sintmaarten :D
hier is dat een optocht met lampionnen van de markt naar de kerk,
sintmaartenverhaal naspelen in de kerk,
dan groot vuur (met brandweer erbij)
muziek (harmonie / fanfaar )
en choco en wafels
en daarna
opening carnavalsseizoen op de markt met allerlei activiteiten

mn grote is niet te houden (8> , mn kleine weet van niks oO<

[ Bericht 23% gewijzigd door -Caroline- op 08-11-2011 16:50:14 ]
pi_104135973
Klinkt leuk Cooki.

Ik kreeg bij de winkels een folder. Bij de winkels verzamelen, dan daar ergens optocht, er wordt door rtl4 nog gefilmd van het programma "klus je rijk" (nooit van gehoord)
Die delen ook led verlichting uit voor de lampion. Als je weer terug bent krijg je een verrassing.
Klinkt wel leuk, ontwijk ik de camera wel ;)
Ik twijfel nog om in mn uppie met de 2 koters heen te gaan.
Denk dat Tyler het wel heel leuk vind, alle lichtjes vooral.
pi_104136378
Sint maarten is zo leuk O+ Elin was vorig jaar nog te klein om mee te doen, maar ze heeft wel snoepjes in zakken gesmeten.. maar die tip van die manderijnen voor de grote is wel erg goed :D al zullen we dit jaar zelf gaan lopen O+ elin heeft 2 Lampienjons jonguh
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:27:48 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104138883
Sint Maarten doen ze niet aan hier.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 9 november 2011 @ 17:20:03 #166
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104167522
Sombody's PM-box is vooool....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104170680
Weer 3% plek... :')
  woensdag 9 november 2011 @ 19:00:34 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104171346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:44 schreef Ssserpente het volgende:
Weer 3% plek... :')
Je moet ook af en toe je prullenbak leeggooien. ;)
pi_104172178
Die is altijd leeg, dat is het ergste. :')
pi_104172718
Wij waren vandaag bij het CB, alles was goed op 1 ding na.
Ze is afgevallen :o :{
Iets minder leuk.. ze zit nu echt net boven de grens van ondervoed.
De wkv vind het nog niet zorgwekkend maar wel iets om aan te pakken en op te letten dat de trend niet doorzet.
Hebben jullie nog tips om op een verantwoorde manier er meer calorieen in te krijgen.

Met pap gaat niet lukken dat eet ze niet. We gaan voor haar ook maar over naar volle producten.
Ook hebben we over 2 weken weer afspraak bij de kno arts. Maar aandringen op nogmaals buisjes te plaatsen, want haar oorproblemen zorgen er ook voor dat ze minder eet.

Maar de stats dus bij 2 jaar oud: 9,4 kilo en 80cm.

Vandaag voor het eerst net beide meiden alleen thuis. Het was heerlijk, weer gewoon normaal (eindelijk). Mette en ik hebben dikke pret gehad, als van ouds O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104180373
Getsie wickie, dat is naar....
Is ze niet gewoon erg tenger gebouwd? Ze heeft het niet van een vreemde natuurlijk...
Een dietiste zal je vast goeie tips kunnen geven, maar lastig hoor, helemaal bij een peutertje...eten moet gewoon leuk en lekker zijn, geen issue worden. Maar ja bijna ondervoed is natuurlijk ook niet de bedoeling. Sterkte....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104180647
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 november 2011 @ 22:00:52 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104181408
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Is Fantomalt door haar eten een idee Wickie? Volgens mij heeft Tyler dat ook een tijdje gekregen toch., Ingrid?
ik heb het Jan ook een tijdje gegeven toen hij heel slecht at en op een heel laag gewicht zat. (ik had toen ook issues met de kinderarts die vond dat hij beter moest gaan groeien). Het leek er toen een beetje op alsof hij geen energie had om te eten ofzo. Kan niet goed onder woorden brengen hoe dat toen precies voelde, maar enkele dagen na het starten met de fantomalt was hij in gewicht aangekomen en begon hij weer normaler te eten. Ik gaf het 's ochtends en 's avonds in halve doses door z'n (pap) fles heen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 10 november 2011 @ 07:42:07 #174
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104191524
Sint Maarten vind ik heerlijk, ga ook speciaal daarvoor vandaag met de kinderen naar mijn ouders. Hier in Eindhoven kennen ze het helemaal niet. Vanmiddag of morgen met Bram en mijn zusje een lampion knutselen en dan morgenavond bij mijn ouders, hun buren en overburen een liedje zingen. Ook nog even langs mijn oma en dan is het wel goed. Mag Bram verder helpen met het snoep in de zakjes doen.

Qua zindelijkheid waren we goed op weg, totdat Bram besloot dat hij niet meer wilde. Dus toen weer een luier aan en nu zijn we langzaam aan weer aan het beginnen.
  donderdag 10 november 2011 @ 08:16:55 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104191795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:15 schreef Ssserpente het volgende:
Die is altijd leeg, dat is het ergste. :')
En je sent items dan?

Wicki, wat naar joh, dat ze afgevallen is. -O- Hopelijk gaan ze idd wat aan haar oortjes doen, je hoort vaker dat kinderen daarna idd beter gaan eten. :Y
pi_104191931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef bodpa09 het volgende:
Klopt. Hij is er sinds een maand of 4 denk ik vanaf. Heeft goed geholpen!

Wickie :*
  donderdag 10 november 2011 @ 10:13:22 #177
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104193789
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En je sent items dan?

Wicki, wat naar joh, dat ze afgevallen is. -O- Hopelijk gaan ze idd wat aan haar oortjes doen, je hoort vaker dat kinderen daarna idd beter gaan eten. :Y
Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetje :*

Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).

Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag. :')
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 10 november 2011 @ 10:19:48 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104193932
Tak, Oscar is van eind augustus en die zegt pas sinds een week of 2 'ablief'? En dat is omdat we even daarvoor begonnen met daar een beetje op aan te dingen. En de eerste paar keer zei hij dan 'kannenie' maar ineens was daar toch 'mag ik ablief pap?'.

Dus een kwestie van 'de aanhouder wint', maar ik zou ook niet te veel aandringen want daarvan gaan over het algemeen de hakjes door in het zand. ;)
pi_104194054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Tak, Oscar is van eind augustus en die zegt pas sinds een week of 2 'ablief'? En dat is omdat we even daarvoor begonnen met daar een beetje op aan te dingen. En de eerste paar keer zei hij dan 'kannenie' maar ineens was daar toch 'mag ik ablief pap?'.

Dus een kwestie van 'de aanhouder wint', maar ik zou ook niet te veel aandringen want daarvan gaan over het algemeen de hakjes door in het zand. ;)
:P hebben jou kinderen hakjes aan dan :N

zo grappig, dat Oscra wel kannenie zegt en dan dat betrekt op t niet ablief zeggen ... soort van diskwalificatie door zichzelf..... als iemand begrijpt wat ik bedoel :?
pi_104194100
Leander krijgt het praten ook steeds meer onder de knie. Soms heel slim maar soms heeft ie ook rare dingen die hij vind dat het bij elkaar hoort. Als ik hem zeg dat ie zo na school moet dan is zijn reactie: "Sjool, jah douche. Eesj douche dan sjool jah?" En ik krijg hem dan niet naar de psz als ie niet eerst onder de douche is geweest 8)7
En vanmorgen wilde ik even kijken of de oude sneeuwlaarsen van Mikael hem paste. Hij kijkt ernaar, kijkt naar buiten: "Nee nie sneeuw" en hij wilde de laarsjes niet aan. Tis ook zo'n leuk ding O+
pi_104194103
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:
Vraagje: hoe leren jullie je peuter aub en dankjewel zeggen? Bij Alexa zit het er nog niet in :$ terwijl we wel zelf overal express hardop het duidelijk doen (sorry voor de kromme zin). Ze is nog erg "oer"in haar reacties, (ik wil, ik wil, en hebben, hebben).
Gisteren kreeg ze van oma een koekje, ik zeg: wat zeggen we dan? Zegt ze: daaaag. Nee, zegt oma: Dankjewel. Alexa: ja, daaaag. :')
Takkembah: ik zei/zeg voor wat ik wil dat ie zegt... dus : "zeg maar dankjewel"
nu is t n open vraag :P
btw de gever zegt ook niet altijd netjes alsjeblieft >:)
vroegah/ooit zei ik n keer "wat zeg je dan?" en toen zei de gever: O, sorry, alsjeblieft :@ _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 10:33:18 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104194280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Dat, idd wicks.... Heeft bij mijn neefje ook geholpen. Al blijft dat een tenger mannetje :*

Jan krijgt datgene wat hij wil niet eerder dan dat hij alsjeblieft of dankjewel heeft gezegd. Heeft een hoop "strijd" gekost, en in het begin was het voorhouden, Dank zeggen, en dan meteen geven, toen tijdje na twee keer proberen dank te laten zeggen, en uiteindelijk zegt hij het nu zelf. Nu zijn we bezig met corrigeren van het ik wil naar mag ik? dus als hij iets wil zeg ik: mag ik? En dan komt hij nu zelg mag ik en dan kijk ik hem aan en zegt hij dat wat hij wil hebben. (vaak taksi of fruitshoot of wat te snoepen).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104194289
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:25 schreef wickie het volgende:
Ze is afgevallen :o :{
Iets minder leuk.. ze zit nu echt net boven de grens van ondervoed.
En Ivan zit net onder de obesitasgrens. :') We mogen over een half jaar weer komen.
  donderdag 10 november 2011 @ 10:37:32 #184
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104194399
Annicka was vanaf het begin al zeer beleefd. Een van haar eerste woordjes was 'abieft'. Geen idee waar ze het vandaan heeft... :P Ze durft nog niet altijd wat te zeggen, maar het zit er redelijk in. Ook 'gezondheid' als iemand niest ofzo.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104195520
Wat vervelend dat Mette afgevallen is, wickie. Zeker omdat het al zo'n fijn poppetje is. Ik heb helaas geen tips, hooguit inderdaad volle produkten gebruiken als volle yoghurt en roomboter ofzo.

Senna zegt meestal vrij netjes dank je. Niet altijd, maar ik vind dat dat ook vrij lastig is. Ik vergeet het zelf ook wel eens, hoewel we elkaar hier over het algemeen netjes bedanken als iemand iets voor de ander doet of pakt. Blijven voorleven en het vooral niet te zwaar maken, denk ik. Het zijn nog steeds peutertjes, he!
  donderdag 10 november 2011 @ 11:22:11 #186
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104195578
Ah thanks voor de tips.

Was ze maar zo beleefd als Annicka ;), Alexa is nogal primair in haar reacties. Laatste zaten we op het terras om wat te drinken. Roept ze de serveerder "driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen' :')

"Pardon" kent ze overigens wel.

Ach, en ze pikt ook dingen op op het KDV. Gisteren stak ze een vuist naar mij uit en zei: "ouwe boks" :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_104195630
takkembah, selene is ook zo primair (favo zinnetje: "ik willllllllllll <iets>"). ik heb haar nu zover dat ze (meestal) wel netjes alsjeblieft, dankjewel en sorrie zegt. tis een kwestie van volhouden en zelf ook altijd doen. ik heb de indruk dat ze gewoon niet snapte waar het goed voor was :P
  donderdag 10 november 2011 @ 11:25:44 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104195673
Het hoort ook bij de leeftijd, denk ik, dat primaire gedrag. Ik vind het wel mooi om te zien vaak ook hoor. Ik pas dan gewoon mijn dog wisperer technieken toe :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_104197603
Nou mijn dappere was vanmorgen heel flink bij de tandarts. Maar ik kreeg de zenuwen van het gesprek met allemaal vragen: wat drinkt hij, hoe laat drinkt hij dat, wat eet hij, hoe laat, hoe poetst hij zijn tanden. En ik weet niet eens wat en hoe vaak en wanneer hij drinkt op het Kdv kwam ik achter dus daar voelde ik
me ook wat lullig over. En zo'n tandarts die je dan meteen duidelijk maakt dat wat wij doen eigenlijk niet goed is. Bah, nog erger dan het cb. En er is een stukje van zijn voortand af. Moeten we goed in de gaten houden, en extra poetsen, ivm kans op gaatjes. Als er een ontsteking bij komt moet die tand eruit. Ik word al panisch bij het idee. Seb was super dapper, klom zelf in de stoel, gaf zelfs uit zichzelf een handje bij het weggaan.
pi_104198374
Estrys, wat dapper van hem! Maar wat een vervelend bezoek aan de tandarts zo. Klinkt inderdaad niet fijn. Kun je wel iets met zijn 'tips'?

Wij zijn vanochtend even naar de kdv geweest om foto's te maken. Ben benieuwd hoe ze zijn geworden!

Ik had Senna zonder luier meegenomen. Bij het kdv kon ze naar de wc en het is maar een paar minuten lopen. Allemaal heel goed gegaan, op de erugweg boodschappen gedaan en ze was nog helemaal droog toen we thuiskwamen. Toch gaat er iets niet helemaal goed met de onderbroekjes. Op de een of andere manier wil ze niet op het potje als ze een onderbroek aan heeft. Ik mag hem niet uitdoen, maar ze liep wel de hele tijd moeilijk te doen. Benen bij elkaar te knijpen enzo. Telkens toch even op het potje, geen plasje, broekje omhoog, klein plasje in haar broekje. Nieuw onderbroekje aan, want luier wilde ze niet, zelfde verhaal. Tot ze uiteindelijk heel duidelijk moest plassen, en ik haar op het potje wilde zetten, maar dat wilde ze absoluut niet. En toen deed ze een hele grote plas in haar broekje.
Daarna heeft ze de hele tijd in haar blote billen rondgelopen; geen plasjes. Net wilde ze weer een onderbroekje aan en haalde er zelf een uit haar kast. Om vervolgens twee minuten later weer te moeten plassen maar het niet op het potje te doen. Op de een of andere manier zit dat broekje in weg ofzo.
pi_104198690
Wat goed van Senna. Misschien moet ze gewoon wennen aan de broekjes?

Het was een 'zij' de tandarts. Die zijn het ergst volgens mij. Ik heb er echt een beetje een naar gevoel aan over gehouden moet ik zeggen. Het gevoel dat we maar wat aanklooien zeg maar. Het is leuk voor Seb daar bij de jeugdtandverzorging maar ik vond het een verschrikkelijk mens.Volgende keer mag zijn papa mee
pi_104198858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:17 schreef Estrys het volgende:
.. ik kreeg de zenuwen van het gesprek met allemaal vragen: wat drinkt hij, hoe laat drinkt hij dat, wat eet hij, hoe laat, hoe poetst hij zijn tanden. En ik weet niet eens wat en hoe vaak en wanneer hij drinkt op het Kdv kwam ik achter dus daar voelde ik
me ook wat lullig over. En zo'n tandarts die je dan meteen duidelijk maakt dat wat wij doen eigenlijk niet goed is. Bah, nog erger dan het cb. En er is een stukje van zijn voortand af. Moeten we goed in de gaten houden, en extra poetsen, ivm kans op gaatjes. Als er een ontsteking bij komt moet die tand eruit. Ik word al panisch bij het idee. Seb was super dapper, klom zelf in de stoel, gaf zelfs uit zichzelf een handje bij het weggaan.
Estrys, wat vervelend voor Seb en jou, zo... -O-

t klinkt mij trouwens bijna als een stagiaire , als ik t zo lees... zo formeel en volgens de boekjes.... :? en wat een paniekzaaier.. over die tand ja als als als... :{w
of was t n echte volleerde tandarts, dan heb ik nix gezegd, hoewel dan }:| anders: :?

t doet me denken aan deze situatie:
SPOILER
pi_104199109
miss hier moest er ook gewend worden aan de onderbroekjes :Y
bloot was logisch want sja, bloot en dan plassen, dat hoort zo blijkbaar. Maar zodra er wat om die billen heen zat, broek of onderbroek, dan voelde dat blijkbaar als een luier of iets dergelijks, dat was dan niet logisch meer dat ze dan wel iets om haar billen had maar daar niet in kon plassen.

Geef t een weekje ofzo dan went ze vanzelf. Hier hielp het om haar mee te nemen naar de zeeman en een paar hysterische onderbroeken uit te laten zoeken. ze koos de disneyprinsessen ;( ooooooh maaaissies!!! O+ helemaal verliefd :') :D
pi_104199787
Whahaha, uitgerekend die hysterische dingen he :D :')

Ja, wat je zegt klinkt wel logisch: wel iets aan, maar niet om in te plassen, dus verwarrend. Ik was al bijna zover om het dan maar op te geven ofzo voorlopig, maar misschien heb je gelijk en moet ik het een beetje tijd geven. Ze ligt nu met luier in bed, trouwens. Die luire aankrijgen was ook nog even wat, en toen ze die koud 1 minuut aan had kwam ze vertellen dat ze gepoept had. Ik denk dat dat ook erg dwars zat, en dat ze wel moest poepen, maar niet wilde/durfde in eht broekje, maar op het potje ook even niet vanwege verwarring enzo. Vanmiddag toch nog maar eens proberen. En een bezoekje aan Zeeman uiteraard :D

Thanks trouwens :*
pi_104199862
ghehe succes ;) ik vond het leuk, onderbroekjes shoppen met t kind O+

ik heb hier trouwens ook nog van die hemabroekjes liggen weet je wel? van die oefenbroekjes. Wel maat 62/68, dan zit het een beetje als een onderbroek. Dan loopt er niet zo'n plasspoor door je hele huis iedere keer :+ als je wilt wil ik die best opsturen, kun je ze gebruiken en tegen de tijd dat mn jongste zindelijk wordt ooit stuur je ze weer terug ofzo?
pi_104199888
Wat zijn dat voor oefenbroekjes? Heb de term wel al eens gehoord, maar is dat werkelijk anders dan die pampers easy op? Op zich wel geinteresseerd in deze deal, trouwens :Y
pi_104200185
ja eh, t zijn een soort badstoffen broekjes met aan de buitenkant plastic.
een soort onderbroek van binnen en waterdichte laag van buiten zeg maar.
ik maak strakjes wel even een foto.

ze hebben t model van een tena-slip trouwens maar goed, t gaat om t oefenen :P
pi_104200372
hahaha, niet half zo leuk en hysterisch als een mooi onderbroekje natuurlijk. Maar het klinkt wel als iets dat kan helpen, inderdaad!
pi_104201599

weet niet of t zo duidelijk is, ik geloof dat ie ze automatisch gedraaid heeft? nouja ik moet nu weg maarik hoor t wel :)
pi_104201732
Ik had gewoon HEEEEEEL veel onderbroekjes... En dan ging het maar een paar keer mis. Dan voelen ze ook gewoon wat het is om nat te zijn.. Luiers van tegenwoordig voelen ze zich niet eens meer nat worden denk ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')