En die van zwangerschap dan. Alsof je met 4x neuken zonder condoom gegarandeerd een kind krijgt. Zelfs bij stelletjes die het gericht proberen (dus expres rond de eisprong neuken) is het vaak na een half jaar nóg niet raak.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:54 schreef Northside het volgende:
Waar komen die cijfers vandaan? Bijvoorbeeld die 12-24%, haal je dat uit die link waarin staat dat 12% van de personen die zich heeft laten testen een soa heeft? Want dat zijn vertekende cijfers natuurlijk.
Ik vind ze nogal hoog.
Die kansen tel je natuurlijk niet bij elkaar op, hè. De kans is elke keer weer even groot.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En die van zwangerschap dan. Alsof je met 4x neuken zonder condoom gegarandeerd een kind krijgt. Zelfs bij stelletjes die het gericht proberen (dus expres rond de eisprong neuken) is het vaak na een half jaar nóg niet raak.
De kans om zwanger te worden als je 6 maanden onbeschermd seks hebt is toch echt groter dan als je eenmalig onbeschermd seks hebtquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Die kansen tel je natuurlijk niet bij elkaar op, hè. De kans is elke keer weer even groot.
De kans dat het een keer raak is neemt wel toe, maar wat jij zei over na 4x gegarandeerd zwanger lijkt mij onzin. Maar waarom vertel ik jou dat, dat zou jij met je achtergrond wel moeten weten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:16 schreef Dipkip het volgende:
[..]
De kans om zwanger te worden als je 6 maanden onbeschermd seks hebt is toch echt groter dan als je eenmalig onbeschermd seks hebtje kunt ze niet optellen, maar als het werkelijk zo was dat je iedere keer dat je onbeschermd seks hebt 25% kans hebt op zwangerschap dan is het vrijwel onmogelijk om na pakkumbeet 30x onbeschermd niet zwanger te zijn, en dat is dus juist heel goed mogelijk.
Mijn achtergrond?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:17 schreef Lienekien het volgende:
De kans dat het een keer raak is neemt wel toe, maar wat jij zei over na 4x gegarandeerd zwanger lijkt mij onzin. Maar waarom vertel ik jou dat, dat zou jij met je achtergrond wel moeten weten.
De kans op een zwangerschap na 4x is de 1 - de kans op geen zwangerschap na 4x, kom je uit op (iets meer dan) 68%quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
En die van zwangerschap dan. Alsof je met 4x neuken zonder condoom gegarandeerd een kind krijgt. Zelfs bij stelletjes die het gericht proberen (dus expres rond de eisprong neuken) is het vaak na een half jaar nóg niet raak.
Zullen we de zwangerschapskans bijstellen naar (gemiddeld) 15% dan (is ook afhankelijk van de leeftijd, en inderdaad ook van de tijd van de maand)? Dat is wel de onderkant, nu met bron. Zit je nog op 47,8% kans dat je zwanger bent na 4 maandenquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:40 schreef Dipkip het volgende:
Het kost een gemiddeld stel wat een baby wil een half jaar om zwanger te worden, hoe verklaar je dat dan?
100.000 mensen die een SOA oplopen per jaar vind ik eigenlijk erg weinig. Zelfs al zou slechts één op de 8 mensen wisselende contacten hebben (volgens mij zijn het er meer, maar ok) dan nog is 100.000 besmettingen op 2 miljoen mensen maar een kans van 5% OP JAARBASIS. Wat dus wel even iets anders is dan 25% PER KEER NEUKEN.
Ik heb ook maar een alfastudie. Mijn hoofd doet nou pijn.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:45 schreef Dipkip het volgende:
Heb je ook, maar dat houdt vooral in dat je met spss leert klooien. Statistiek waar je daadwerkelijk iets aan hebt, krijg je niet. Mijn redenatie waarmee ik op 30% uitkwam kwam voort uit het opdiepen van wat ik ooit in 3VWO heb geleerd (of geprobeerd te leren, want ik was echt heel slecht in wiskunde).
Ik snap ook nog steeds niet waarom het niet klopt. Stel je zet 4 deuren achter elkaar in een gang en je hebt bij elke deur 75% kans dat ie open gaat, dan héb je toch ook echt maar 30% kans dat je tot het einde van die gang komt?
Dat klopt dus alweer niet, want die 15% die je er nu van maakt is PER MAAND. Voor stelletjes die aan het proberen zijn. Dus stel dat die de klassieke twee keer per week klokken, dan hebben ze dus 15% kans om na 8-9x seks zwanger te zijn. En is dus de kans na één keer onbeschermde seks niet 15% maar eerder iets van 2%. Een one night stand duurt immers geen maand.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:50 schreef VanHelsing het volgende:
Zullen we de zwangerschapskans bijstellen naar (gemiddeld) 15% dan (is ook afhankelijk van de leeftijd, en inderdaad ook van de tijd van de maand)? Dat is wel de onderkant, nu met bron. Zit je nog op 47,8% kans dat je zwanger bent na 4 maanden![]()
Als er 100.000 mensen met een SOA besmet worden per jaar terwijl de kans om met een SOA besmet te worden 12-24% per nieuw contact is dan vinden er dus maar iets van 400.000 one night stands / wisselende contacten per jaar plaats in nederland. Stel dat er 10 miljoen nederlanders seksueel actief zijn of dat willen zijn, dan lijkt me dat weinig ja. Nog geen halve one night stand per persoon per jaar?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:50 schreef VanHelsing het volgende:
Verder is de kans op een SOA per seksueel contactOf heb je iedere keer een ander?
En 100.000 nieuwe besmettingen per jaar is weinig?
Wie had nou kunnen denken dan neuken zonder condoom zo technisch kon zijn hequote:Op dinsdag 8 november 2011 15:03 schreef Nembrionic het volgende:
Wiskunde toepassing op dit onderwerp![]()
Waarbij je vergeet dat er heel veel zijn die:quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:11 schreef Dipkip het volgende:
Als er 100.000 mensen met een SOA besmet worden per jaar terwijl de kans om met een SOA besmet te worden 12-24% per nieuw contact is dan vinden er dus maar iets van 400.000 one night stands / wisselende contacten per jaar plaats in nederland. Stel dat er 10 miljoen nederlanders seksueel actief zijn of dat willen zijn, dan lijkt me dat weinig ja. Nog geen halve one night stand per persoon per jaar?
Nou, je hoeft maar af en toe om je heen te kijken, te luisteren of een willekeurig SEX-topic op Fok te openen. Je hoort aan alle kanten dat mensen per ongeluk zwanger zijn geraakt of een soa hebben opgelopen. Fuck die statistieken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:11 schreef VanHelsing het volgende:
[..]
Wie had nou kunnen denken dan neuken zonder condoom zo technisch kon zijn heMaar toch denk ik dat het belangrijk is om bij dit onderwerp te proberen een cijfermatige inschatting te maken van de risico's, gewoon voor de bewustwording. Hoe moeilijk dat ook is, want de statistiek is niet altijd even nauwkeurig
Dat vergeet ik niet. Het komt immers ook voor dat een vrouw die haar man trouw is, toch van hem een SOA oplooptquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:12 schreef Nembrionic het volgende:
Waarbij je vergeet dat er heel veel zijn die:
A) helemaal geen seks hebben
B) een vaste partner hebben
2%? Maar met een one night stand op het "verkeerde" moment is dat toch 25% hoe je het ook bekijkt.quote:Dat klopt dus alweer niet, want die 15% die je er nu van maakt is PER MAAND. Voor stelletjes die aan het proberen zijn. Dus stel dat die de klassieke twee keer per week klokken, dan hebben ze dus 15% kans om na 8-9x seks zwanger te zijn. En is dus de kans na één keer onbeschermde seks niet 15% maar eerder iets van 2%. Een one night stand duurt immers geen maand.
Er zijn geen statistieken die dat zouden ondersteunenquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, je hoeft maar af en toe om je heen te kijken, te luisteren of een willekeurig SEX-topic op Fok te openen. Je hoort aan alle kanten dat mensen per ongeluk zwanger zijn geraakt of een soa hebben opgelopen. Fuck die statistieken.
Wat je eigenlijk wil zeggen is: kan ik voor mezelf de juiste statistieken vinden zodat ik met een gerust hart kan rondneuken zonder na te denken over de gevolgen.
Als je een onbeschermde one night stand hebt precies op het moment van je eisprong zal het iets van 10% kans zijn. Wat daarbij niet helpt is dat wij vrouwen meer de neiging hebben iemand ons bed in te sleuren tijdens de eisprongquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:14 schreef VanHelsing het volgende:
2%? Maar met een one night stand op het "verkeerde" moment is dat toch 25% hoe je het ook bekijkt.
Ik heb geen zin meer om meer bronnen te zoekenquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:19 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als je een onbeschermde one night stand hebt precies op het moment van je eisprong zal het iets van 10% kans zijn. Wat daarbij niet helpt is dat wij vrouwen meer de neiging hebben iemand ons bed in te sleuren tijdens de eisprong![]()
Maar dat is dus zonder enige vorm van bescherming, vrij veel vrouwen zijn natuurlijk aan de pil of hebben een spiraaltje. Ik denk dat er vrij weinig vrouwen zijn die helemaal niets gebruiken en die dan one night stands gaan hebben zonder condoom. Dan vraag je er om denk ik...
De kans op een soa is hoger als je de pil slikt volgens jouquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:25 schreef VanHelsing het volgende:
Punt is, mocht je zonder condoom seks hebben en je slikt de pil niet (goed) dan is er een reëele kans om zwanger te raken en/of een SOA op te lopen. De kans op dat laatste is natuurlijk nadrukkelijker aanwezig wanneer je wél de pil slikt.
Oepsquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:28 schreef Dipkip het volgende:
[..]
De kans op een soa is hoger als je de pil slikt volgens jou
Ja.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:28 schreef Dipkip het volgende:
[..]
De kans op een soa is hoger als je de pil slikt volgens jou
Die volg ik toch echt niet. Als je de pil niet slikt dan komen er nog opties bij begrijp ik?quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:29 schreef VanHelsing het volgende:
[..]
OepsZo klinkt het wel he
Ik bedoel als je de pil slikt, dan loop je vrijwel alleen nog risico op een SOA als je seks hebt zonder condoom.
Begin ik onzin te schrijven?quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die volg ik toch echt niet. Als je de pil niet slikt dan komen er nog opties bij begrijp ik?
Ja dat is wél duidelijkquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:34 schreef VanHelsing het volgende:
[..]
Begin ik onzin te schrijven?
Seks zonder condoom -> kans op SOA.
Seks zonder enige bescherming (geen condoom, pil, wat dan ook) -> kans op SOA en/of zwangerschap.
Zo, duidelijk
Oh bij mij is dat juist andersom, maar ik weet natuurlijk van mezelf al dat ik de pil slik.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
Ja.
Hoi
-Hoi
Neuken?
-Ja lekker
Slik je de pil?
-Nee
Mooi, dan hoeven we ons ook niet druk te maken over zwanger worden dus lekker zonder condoom.
Mensen maken zich drukker om zwangerschap dan om soa's.
Bij jou is het andersom? Dus als jij niet de pil slikt dan neuk je eerder onbeschermd?quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Oh bij mij is dat juist andersom, maar ik weet natuurlijk van mezelf al dat ik de pil slik.
Ik bedoelde inderdaad dat ik me drukker maak om soaquote:Op dinsdag 8 november 2011 15:44 schreef Nembrionic het volgende:
Bij jou is het andersom? Dus als jij niet de pil slikt dan neuk je eerder onbeschermd?
Of bedoel je dat je je drukker maakt over SOA's?
Dat is toch logisch? Het is het menselijk lichaam. Daar zijn geen zekerheden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:58 schreef Northside het volgende:
Ik heb ooit wel eens een gesprek gehad met een dokter over de pil op een feestje. Hij zei dat er studies gedaan zijn die erop wijzen dat de betrouwbaarheid van de pil tegen de 100% is, maar dat fabrikanten dat om juridische redenen niet vermelden (als er dan toch iemand zwanger zou worden zou je gigantische rechtszaken krijgen). Dus is er een kunstmatige foutmarge van een paar procent ingebouwd. Toen ik vroeg hoe het dan zat met die vrouwen die ondanks de pil toch zwanger raakten lag dat volgens hem vooral aan onjuist gebruik van de pil, 'of misschien wilde ze stiekem toch een kindje'.
Nou ja, bij correct gebruik van de pil schijnt de kans op een zwangerschap dus rond de 0% te liggen. Volgens die dokter dan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
Dat is toch logisch? Het is het menselijk lichaam. Daar zijn geen zekerheden.
Ik heb nooit iets gemerkt van een kunstmatige foutmarge hoor. Meestal wordt aan de pil bij correct gebruik een betrouwbaarheid van 99 - 99,9% gegeven (bijna 100% dus). En in de praktijk geldt dan een betrouwbaarheid van zo'n 95 - 97%. Dat is dus inclusief vergeten/overgeven/diarree/antibioticagebruik/weetikveelwatnogmeer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:58 schreef Northside het volgende:
Ik heb ooit wel eens een gesprek gehad met een dokter over de pil op een feestje. Hij zei dat er studies gedaan zijn die erop wijzen dat de betrouwbaarheid van de pil tegen de 100% is, maar dat fabrikanten dat om juridische redenen niet vermelden (als er dan toch iemand zwanger zou worden zou je gigantische rechtszaken krijgen). Dus is er een kunstmatige foutmarge van een paar procent ingebouwd. Toen ik vroeg hoe het dan zat met die vrouwen die ondanks de pil toch zwanger raakten lag dat volgens hem vooral aan onjuist gebruik van de pil, 'of misschien wilde ze stiekem toch een kindje'.
ehh nee hoor, dat is helemaal niet lastigquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Blijft een lastig onderwerp. De mannelijke afkeer van condooms vs het geen vader willen worden.
Dat was de strekking van zijn verhaal.quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:55 schreef Mry het volgende:
Of bedoel je dat de pil bij correct gebruik echt 100% veilig zou moeten zijn?
Blijkbaar wel, anders hadden we dit topic niet he.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
ehh nee hoor, dat is helemaal niet lastig
ik geloof t ook wel, alleen vergeet.vrijwel elke vrouw wel ooit haar pil een keer in haar leven. Het blijven mensen he, die vrouwen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:20 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat was de strekking van zijn verhaal.
Het verschil is het kind.. daarom moet er dan nog een tandje bewuster mee omgegaan worden net als iemand die HIV geinfecteerd is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef erodome het volgende:
Waarom is dit dan ineens zo verschrikkelijk anders als het om een man gaat?
Haha, ja eens met Nembrionic... Als de pil niet geslikt wordt zal er vaker met condoom gesekst worden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja.
Hoi
-Hoi
Neuken?
-Ja lekker
Slik je de pil?
-Nee
Mooi, dan hoeven we ons ook niet druk te maken over zwanger worden dus lekker zonder condoom.
Mensen maken zich drukker om zwangerschap dan om soa's.
Dus dé oplossing is de pil maar afschaffen?!quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Haha, ja eens met Nembrionic... Als de pil niet geslikt wordt zal er vaker met condoom gesekst worden.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Dipkip het volgende:
Pfffff de paar keer dat ik het deed terwijl mn pil niet betrouwbaar was (antibioticakuur) lag ik zo hard te bidden dat het condoom niet zou scheuren dat ik compleet droogtrok
lllustreert mooi het verschiI tussen mannen en vrouwen in deze.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Dipkip het volgende:
Pfffff de paar keer dat ik het deed terwijl mn pil niet betrouwbaar was (antibioticakuur) lag ik zo hard te bidden dat het condoom niet zou scheuren dat ik compleet droogtrok
Volgens mij is het zo dat je bij elke eisprong een 25% kans hebt op een zwangerschap, dus echt in je vruchtbare periode.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mijn achtergrond?
Ik dacht dat de berekening zoiets was als na 1x 75% kans op geen zwangerschap, en na 4x 0,75x0,75x0,75x0,75 = ongeveer 30% kans dat je dan nog niet knocked up bent. Maar ik heb nooit ene kloot van wiskunde begrepen dus het is niet bedoelt als een twee keer de helft discussie. Gewoon dat 25% kans me echt véééél te hoog lijkt als inschatting omdat je dan na een paar keer onbeschermde seks een heel behoorlijke kans zou moeten hebben op zwangerschap, meer dan dat je blijkt te hebben als je kijkt naar de mensen die er hun best op doen.
Die is er alquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:23 schreef VanHelsing het volgende:
[..]
Dus dé oplossing is de pil maar afschaffen?!
Edit: vraag me trouwens af wat er gaat gebeuren als er ooit een pil voor mannen komt...
Ik heb trouwens nooit dat soort falen meegemaakt: het condoom scheurt nooit. En dat terwijl ik geen voorkeur heb voor cocktailworstjes. Overigens heb ik wel eens gedacht dat dat die paar procent is waarbij het condoom niet betrouwbaar is; een lekkage. Is dat niet zo? Ik check vrij vaak op lekkage.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:24 schreef Dipkip het volgende:
ik heb t 1 keer gehad en toen schrok ik ook behoorlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nooit dat soort falen meegemaakt: het condoom scheurt nooit. En dat terwijl ik geen voorkeur heb voor cocktailworstjes. Overigens heb ik wel eens gedacht dat dat die paar procent is waarbij het condoom niet betrouwbaar is; een lekkage. Is dat niet zo? Ik check vrij vaak op lekkage.
Zo snel is er niet iets aan de hand, kan, maar zo groot is de kans nu ook weer niet. Mocht er toch een consequentie zijn, beschouw dat dan als een risico van het leven en deal met de consequenties. Het is toch voortgekomen uit lust in het geval je het niet bevalt en niet uit een onvoorwaardelijke liefde (en toekomstplannen) met iemand, jammer dan. De paus waarschuwde er al voor; deal maar met de consequenties. Als je daarvan gevrijwaard wil blijven moet je pas neuken als je getrouwd bent en met die persoon verder wil. Zulke verkeerde ideeen biedt religie blijkbaar niet, bevestigt dit topic maar weer.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:55 schreef picardmike het volgende:
Tja ik kan als man condomen gebruiken wat ik wil maar hij glijd er toch altijd af en blijft in haar gat zitten.. Moet ik dan apeldoorn bellen?
Ik heb ook wel eens gerommeld met m'n pil en dan maar afgewacht tot ik een test kon doen, bereid om een abortus te laten plegen. Toch enige stress, ik doe het liever veilig (= condoom) tot ik in een zekere relatie zit waarbij ik abortus niet de eerste logische optie vind maar ook overweeg het te houden.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb t 1 keer gehad en toen schrok ik ook behoorlijk.
En ik ben vaker dan eens mijn pil vergeten in een relatie, ik ging dan niet gelijk de MAP halen... ik heb nu n spiraaltje omdat daar niks aan te vergeten valt.
Nee, dan moet je Ron Jeremy bellen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:55 schreef picardmike het volgende:
Tja ik kan als man condomen gebruiken wat ik wil maar hij glijd er toch altijd af en blijft in haar gat zitten.. Moet ik dan apeldoorn bellen?
Of condooms importeren uit Aziëquote:Op dinsdag 8 november 2011 23:41 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Nee, dan moet je Ron Jeremy bellen.
Tijdens de daad of direct daarna?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:55 schreef picardmike het volgende:
Sorry, niet herkenbaar, bij mij knellen die dingen als de pest.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:55 schreef picardmike het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |