abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104101354
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Oooh, nee, dan is het goed? :?
Ja, eigen schuld :P
pi_104101451
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 21:55 schreef capricia het volgende:
Die handtekening zette hij toen hij het zonder condoom deed.
Lekker gedramatiseerd. Dat is net zoiets als zeggen dat iedereen die rookt kanker wil.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 22:42:04 #178
236264 crew  capricia
pi_104101497
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Lekker gedramatiseerd. Dat is net zoiets als zeggen dat iedereen die rookt kanker wil.
Je loopt wel bewust het risico.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_104101757
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:42 schreef capricia het volgende:
Je loopt wel bewust het risico.
Verstandig is het niet nee. Maar er zit nog wel wat ruimte tussen seks zonder condoom willen en kinderen willen.
Ja, ik generaliseer.
pi_104102068
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Verstandig is het niet nee. Maar er zit nog wel wat ruimte tussen seks zonder condoom willen en kinderen willen.
Dat is hetzelfde als stoppen met eten en drinken maar niet dood willen gaan :o

Edit: waar gaat het over :+ Je weet toch dat als je seks hebt zonder condoom dat je je sappen bewust in een vrouw achter laat :+ En dan kom je later terug: maar het was niet de bedoeling dat je daar zwanger van zou raken hoor! :') Beetje kinderachtig: wel de lusten, niet de lasten..

[ Bericht 13% gewijzigd door VanHelsing op 07-11-2011 23:00:26 ]
pi_104103510
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:50 schreef VanHelsing het volgende:
Dat is hetzelfde als stoppen met eten en drinken maar niet dood willen gaan :o
Mensen die te vet eten willen ook niet dood. Mensen die in een vliegtuig stappen willen ook niet crashen. Mensen nemen nu eenmaal risico's. Dat is niet hetzelfde als willen dat het gebeurt.

quote:
Edit: waar gaat het over :+ Je weet toch dat als je seks hebt zonder condoom dat je je sappen bewust in een vrouw achter laat :+ En dan kom je later terug: maar het was niet de bedoeling dat je daar zwanger van zou raken hoor! :') Beetje kinderachtig: wel de lusten, niet de lasten..
Hangt allemaal van de situatie af he. Als je een vrouw vraagt of ze aan de pil is en ze zegt ja en vervolgens heb je seks. Dan blijkt ze alsnog zwanger. Waar sta je dan volgens jou?
Ja, ik generaliseer.
pi_104104339
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:13 schreef Northside het volgende:

[..]

Mensen die te vet eten willen ook niet dood. Mensen die in een vliegtuig stappen willen ook niet crashen. Mensen nemen nu eenmaal risico's. Dat is niet hetzelfde als willen dat het gebeurt
Nee klopt, de vergelijking was niet optimaal. Maar de kans op een zwangerschap is in verhouding vele malen groter :') Tot 25% per maand geloof ik.. mag je best rekening mee houden dan :P

quote:
Hangt allemaal van de situatie af he. Als je een vrouw vraagt of ze aan de pil is en ze zegt ja en vervolgens heb je seks. Dan blijkt ze alsnog zwanger. Waar sta je dan volgens jou?
Als je niet zeker kan weten of ze aan de pil is, dan is ze voor jou dusdanig onbekend dat je ook nog eens het risico loopt op een SOA (wat de kans op een zwangerschap toch wel aardig benaderd) :') Als je dan nog zo stom bent om het maar gewoon te doen, dan moet je eigenlijk sowieso geen kinderen krijgen :')
pi_104104714
quote:

[..]

Mensen die te vet eten willen ook niet dood. Mensen die in een vliegtuig stappen willen ook niet crashen. Mensen nemen nu eenmaal risico's. Dat is niet hetzelfde als willen dat het gebeurt.

[..]

Dat vind ik dus raar, inderdaad. Je gaat toch alleen zonder condoom seksen als je een relatie hebt of recent getest bent - beiden? Zo niet, dan vind ik het aandeel verantwoordelijkheid van de man exact hetzelfde als van de vrouw, óók als ze zegt dat ze aan de pil is. Je moet gewoon zo'n sok om, klaar. Dan is de rest van de discussie hier ook niet nodig.
pi_104106138
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:29 schreef VanHelsing het volgende:
Als je niet zeker kan weten of ze aan de pil is, dan is ze voor jou dusdanig onbekend dat je ook nog eens het risico loopt op een SOA (wat de kans op een zwangerschap toch wel aardig benaderd) :') Als je dan nog zo stom bent om het maar gewoon te doen, dan moet je eigenlijk sowieso geen kinderen krijgen :')
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking. *) Overigens neem ik aan dat je net zo denkt over vrouwen die toestemmen in seks zonder condoom?
Ja, ik generaliseer.
pi_104112553
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:57 schreef Heinlein het volgende:

[..]

Kwestie van risico inschatten. Als jij en je partner een beperkt aantal vaste relaties hebben gehad, dan kun je lullen wat je wilt, maar is de kans op een ziekte gewoon minimaal. Misschien heb je geen zin om al die kleine risico's uit te sluiten.
Ach wat schattig, iemand die niet alleen zijn relatie's vertrouwd, maar ook de exen van die relatie!

Dit is dus de grote reden waarom soa's nog vaker voorkomen bij trouwe relatiehoppers dan bij mensen die er echt lustig op los neuken.
Die laatste groep kent het risiko beter en zal sneller verstandig zijn, de eerste groep waant zich veilig, maar is het niet.

Ok, stel, je vindt een hele leuke dame, je bent beide 25 jaar en hebt beide al 5 relatie's gehad, van kalverliefde tot langzaam wat serieuser.
Die 5 partners hebben alle weer 4 partners gehad, die 4 hebben er weer 3 gehad en die 3 weer 2 en om af te sluiten die 2 weer 1.
Reken maar uit hoeveel mensen je dan moet vertrouwen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104112644
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik doel op het vreemde verschijnsel dat de vrouw bij een zwangerschap vrijwel eenzijdig mag beslissen over een abortus. Als jij als man het kind wil houden, maar de vrouw niet, jammer dan. Hoe gelijk is dat dan?
Dit vind ik een hele moeilijke, in de praktijk wordt het heel lastig om een vrouw door een zwangerschap heen te jagen die ze echt perse niet wil, maar aan de andere kant, hoe is het voor een man die echt principieel tegen abortus is en die heel graag een kind wil?
Voor die is het een stevige geestelijke aanslag als dat kind weggehaald wordt.

Nou ja, des te meer reden als man om bewust met je zaad om te springen, dus niet een vrouw zonder bescherming te nemen zonder dat je weet hoe ze over abortus denkt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104112889
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als mevrouw een kind wilt moet zij dat krijgen van een man die dat ook wil, lijkt me. Het overkomt je niet, je kiest ervoor. Bent onderhevig aan de keuze van de vrouw.

Trouwens... als je er voor kiest zoals jij zegt dan geld weer de regel: Seks = Vader willen worden MITS

Wat ik opzicht geen slecht idee vind... Maar zorg er dan wel voor dat het wat duidelijker overkomt op de inwoners van je land.. voordat ze zo kwetsbaar gesteld worden aan de wil van de vrouw. (kort door de bocht)
Hoe moet dat nog duidelijker worden dan?
Iedere gek weet dat van onbeschermde seks kinderen kunnen komen.

Tuurlijk zijn vrouwen die stiekum een kind proberen te krijgen en een man verleiden om het zonder condoom te doen bitches, dat is echt heel laag, maar als man zijnde laat je je toch verleiden, je wordt niet verkracht ofzo, je hebt echt een keuze.
Je kent de gevolgen van seks, van soa naar zwangerschap, je neemt het risiko willens en wetend.
Jij bent het dan als man die een vreemde vrouw zo vertrouwd, jij bent degene die dom doet, die vrouw weet namelijk heel goed wat ze wil, hoe gemeen dat ook is.

Stel, een meisje hier opent een topic, die zegt ik ben zwanger geworden of heb een soa opgelopen, maar het is niet mijn schuld, die man verleide me om het zonder condoom te doen.
Hoe reageren de meeste mensen dan denk je, inc jezelf?
In verreweg de meeste gevallen is de eerste gedachte: DOM!
Waarom is dit dan ineens zo verschrikkelijk anders als het om een man gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 08-11-2011 10:53:38 ]
pi_104113106
quote:

Waar staat de vrouw in kwestie dan? Heb je daar weleens aan gedacht?
Die dacht ook veilig te zijn, maar door ziekte, medicijnen, of gewoon door stommigheid met slikken(pilletje gemist op het verkeerde moment) gebeurd het toch.

Dan zit de vrouw ineens met een vrucht in haar lijf, dat in een lijf dat erop gebouwt is om onmiddelijk dat vruchtje te verdedigen.
Maar gewoon abortus plegen dan als je daar als vrouw zijnde niet achter staat, leuk levenslang in de shit zitten erdoor, hormooncrash van hier tot gunter met geestelijke problemen als gevolg?

Leuk hoor die keuze voor abortus, waar mannen blijkbaar belachelijk makkelijk over denken.
Die keuze is er niet voor iedereen, het is een geweldige keuze mogelijkheid en dat moet nooit veranderen, maar dat betekend nog niet dat het voor iedere vrouw een keuze is.
pi_104115054
quote:
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking. *)
Ja, dat lijkt me logisch, omdat juist die mensen kinderen krijgen :') _O-
pi_104115973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:51 schreef erodome het volgende:
Waar staat de vrouw in kwestie dan? Heb je daar weleens aan gedacht?
Die dacht ook veilig te zijn, maar door ziekte, medicijnen, of gewoon door stommigheid met slikken(pilletje gemist op het verkeerde moment) gebeurd het toch.
Ik doelde meer op de vraag of je een ander moet vertrouwen als die zegt dat het veilig is. Als een man bijvoorbeeld zegt dat hij geholpen is, maar dat bleek slechts een leugen om zonder condoom te kunnen en vervolgens ben je toch zwanger... Ik vond VanHelsing nogal zwart wit, dus gooi ik er wat nuance in.

Natuurlijk is ongepland zwanger worden erg voor zowel man als vrouw.

quote:
Dan zit de vrouw ineens met een vrucht in haar lijf, dat in een lijf dat erop gebouwt is om onmiddelijk dat vruchtje te verdedigen.
Maar gewoon abortus plegen dan als je daar als vrouw zijnde niet achter staat, leuk levenslang in de shit zitten erdoor, hormooncrash van hier tot gunter met geestelijke problemen als gevolg?

Leuk hoor die keuze voor abortus, waar mannen blijkbaar belachelijk makkelijk over denken.
Die keuze is er niet voor iedereen, het is een geweldige keuze mogelijkheid en dat moet nooit veranderen, maar dat betekend nog niet dat het voor iedere vrouw een keuze is.
Niet iedereen denkt zo zwaar over abortus. De jonge vrouwen die ik ken zijn er vrij pragmatisch over. Maar de vrouwen voor wie het geen optie is zijn er zeker (zijn dat seksueel erg actieve vrouwen?) en mannen denken er inderdaad te makkelijk over. Daar zou ook best wat aan gedaan mogen worden.
Ja, ik generaliseer.
pi_104116217
Voor mij is abortus absoluut geen optie en ik ben seksueel erg actief ja.

Ik ben aan de pil en als ik een foutje ontdek in het slikken van de pil neem ik een morning after pil als daar aanleiding toe is (niet dat dat vaak gebeurd, in 10 jaar pil slikken een keer of 3). Maar als dat niet afdoende is, dan ga ik niet nog een stap verder. Dan zou ik dus een kind krijgen.

Ik informeer mannen waarmee ik het zonder condoom doe daarover. Veel mannen vinden het fijner zonder. Ik heb nu bijvoorbeeld een fuckbuddy waarmee ik het sinds we ons beide hebben laten testen zonder condoom doe. Ik vind dat hij dan dus zelf ook die afweging kan maken. Als hij het risico te groot vindt, mag hij het gerust met condoom blijven doen. Ik ga niet ja zeggen tegen een eventuele abortus, puur zodat hij meer voelt tijdens seks.
pi_104117103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:32 schreef Dipkip het volgende:
Ik informeer mannen waarmee ik het zonder condoom doe daarover. Veel mannen vinden het fijner zonder. Ik heb nu bijvoorbeeld een fuckbuddy waarmee ik het sinds we ons beide hebben laten testen zonder condoom doe. Ik vind dat hij dan dus zelf ook die afweging kan maken. Als hij het risico te groot vindt, mag hij het gerust met condoom blijven doen. Ik ga niet ja zeggen tegen een eventuele abortus, puur zodat hij meer voelt tijdens seks.
Maar wat zegt zo'n man dan als je dat ter sprake brengt? En stel dat je ondanks alles toch zwanger zou worden, zou je dan verwachten dat hij de rol van vader op zich neemt? Zou jij dat uberhaupt willen?

Kijk, dat je als man een keer in the heat of the moment een condoom achterwege laat, daar kan ik in komen. Maar structureel? En wetende dat een abortus out of the question is? Ik vind het als man gevaarlijk spel.
Ja, ik generaliseer.
pi_104117344
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de vraag of je een ander moet vertrouwen als die zegt dat het veilig is. Als een man bijvoorbeeld zegt dat hij geholpen is, maar dat bleek slechts een leugen om zonder condoom te kunnen en vervolgens ben je toch zwanger... Ik vond VanHelsing nogal zwart wit, dus gooi ik er wat nuance in.

[..]

Niet iedereen denkt zo zwaar over abortus. De jonge vrouwen die ik ken zijn er vrij pragmatisch over. Maar de vrouwen voor wie het geen optie is zijn er zeker (zijn dat seksueel erg actieve vrouwen?) en mannen denken er inderdaad te makkelijk over. Daar zou ook best wat aan gedaan mogen worden.
Abortus is voor mij geen optie, ik ben niet voor niets altijd meer dan netjes met mijn anti-conseptie+condoom omgegaan ;)

Degene die daar wel makkelijk over denken zullen ook niet degene zijn die een ongeboren kind houden als ze perongelijk, ongewild en niet gepland zwanger raken, het zijn juist degene voor wie abortus geen optie is(op dat moment) waar het over gaat in deze.

En nee, je moet niet vertrouwen op iemand die je amper kent, niet met zulke belangerijke zaken.
Gaat het om een lange relatie dan is het erg belangerijk om te weten hoe de ander ertegenover staat, weet je dat iemand geen abortus zal plegen, denk dan goed na over anti conseptie.
pi_104117578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Welke gek doet dat nou. :') Net als andersom trouwens, bij vrouwen lijkt me dat ook een zeldzame situatie, en al helemaal als je die man amper kent. De gevallen waarin de vrouw heeft gelogen over de pil zou dat niet bij een vreemde zijn maar juist bij een relatie of ex, lijkt me.
pi_104117950
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:10 schreef Taurus het volgende:
Welke gek doet dat nou. :') Net als andersom trouwens, bij vrouwen lijkt me dat ook een zeldzame situatie, en al helemaal als je die man amper kent. De gevallen waarin de vrouw heeft gelogen over de pil zou dat niet bij een vreemde zijn maar juist bij een relatie of ex, lijkt me.
Ok ok, niet erg waarschijnlijk. Maar je zei het ergens aan het begin, mannen nemen waanzinnige risico's voor seks, inclusief waanzinnige leugens.
Ja, ik generaliseer.
pi_104118016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:58 schreef Northside het volgende:
Maar wat zegt zo'n man dan als je dat ter sprake brengt? En stel dat je ondanks alles toch zwanger zou worden, zou je dan verwachten dat hij de rol van vader op zich neemt? Zou jij dat uberhaupt willen?

Kijk, dat je als man een keer in the heat of the moment een condoom achterwege laat, daar kan ik in komen. Maar structureel? En wetende dat een abortus out of the question is? Ik vind het als man gevaarlijk spel.
Eerlijk gezegd is er nog nooit een geweest die er niet mee instemde / die met condoom bleef neuken. Nou waren de meeste wel vriendjes en geen fuckbuddies, maar geen van allen hadden ze de behoefte vader te worden. Volgens mij hebben veel mannen zoiets van ach die kans is zo klein.

Wat ik zou verwachten, geen idee. Ik zou nergens van uitgaan. Ik zou wel vinden dat de man in kwestie verantwoordelijkheden heeft, maar ik zou er niet van uitgaan dat hij ze ook op zich zou nemen. Ik weet gewoon van mezelf dat ik absoluut geen abortus zou willen. Wat andere vrouwen willen moeten ze zelf weten, ik ben niet principieel tegen abortus, alleen zou ik er voor mezelf geen seconde over nadenken.

Ik heb overigens ook nog nooit gehoord van een man die van te voren ging vragen of je wél abortus zou plegen als. Zo raar is het niet, hoe ik er over nadenk. Het afwijkende is dat ik het van te voren bespreek. Dat heb ik een man nog nooit zien doen (verder dan: slik je de pil).
pi_104118751
quote:

Hoeveel situaties zijn er nou mogelijk?

1) Je leert iemand kennen, en je hebt seks zonder condoom zonder te weten of ze aan de pil is en wat haar seksuele verleden is. Kans op zwangerschap (25%) en SOA (12-24%).
2) Je leert iemand kennen en, je hebt seks zonder condoom omdat ze zegt dat ze aan de pil is. Kans op SOA (12-24%) nog steeds aanwezig.
3) Je leert iemand kennen en, je hebt seks zonder condoom omdat ze zegt dat ze aan de pil is en dat ze seksueel niet actief is. Raar scenario als uitgerekend jij dan opeens zo snel bij haar in bed beland :+ Kans op SOA (12-24%) nog steeds aanwezig. :+
4) Je leert iemand kennen en, je hebt seks zonder condoom omdat ze zegt dat ze aan de pil is en je zeker weet op een of andere manier zeker dat ze verder nog niet seksueel actief is geweest. :D Fantastisch, ga ervoor. 8-) Kans dat je "erin geluisd" wordt, aanwezig maar onrealistisch :)
5) Je hebt een vriendin, en je hebt seks zonder condoom zonder te weten of ze aan de pil is en wat haar seksuele verleden is. Lekkere vriendin heb je dan. Kans op zwangerschap (25%) en SOA (12-24%).
6) Je hebt een vriendin, en je hebt seks zonder condoom zonder te weten of ze aan de pil is maar wel dat ze "clean" is. Nogmaals, lekkere vriendin heb je dan. Kans op zwangerschap (25%).
7) Je hebt een vriendin, en je hebt seks zonder condoom terwijl je weet dat ze aan de pil is en ook dat ze "clean" is. Wat wil je nog meer, gaan met die banaan 8-) Maar ze slikt hem stiekem niet? Lekkere vriendin heb je dan :')

Nu zijn er vast meer combinaties mogelijk, maar het realisme daarin neemt steeds verder af :o

In de meeste gevallen loop je dus een aanzienlijk risico om maar even (meer zal het niet zijn :')) seks te hebben zonder condoom, omdat het zo lekker voelt :9 Het ontkennen van risico's, of er niet goed van op de hoogte zijn, is in beide gevallen voor eigen rekening :')
pi_104118769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:25 schreef Dipkip het volgende:
Eerlijk gezegd is er nog nooit een geweest die er niet mee instemde / die met condoom bleef neuken. Nou waren de meeste wel vriendjes en geen fuckbuddies, maar geen van allen hadden ze de behoefte vader te worden. Volgens mij hebben veel mannen zoiets van ach die kans is zo klein.

Wat ik zou verwachten, geen idee. Ik zou nergens van uitgaan. Ik zou wel vinden dat de man in kwestie verantwoordelijkheden heeft, maar ik zou er niet van uitgaan dat hij ze ook op zich zou nemen. Ik weet gewoon van mezelf dat ik absoluut geen abortus zou willen. Wat andere vrouwen willen moeten ze zelf weten, ik ben niet principieel tegen abortus, alleen zou ik er voor mezelf geen seconde over nadenken.

Ik heb overigens ook nog nooit gehoord van een man die van te voren ging vragen of je wél abortus zou plegen als. Zo raar is het niet, hoe ik er over nadenk. Het afwijkende is dat ik het van te voren bespreek. Dat heb ik een man nog nooit zien doen (verder dan: slik je de pil).
Ik zeg nergens dat het raar is he. Het is duidelijk en principieel, en daarmee ben je een stuk verder dan de massa vrouwen die er niet over nadenkt. Abortus wordt nooit besproken, maar veel mannen gaan er impliciet van uit dat het een laatste vangnet is. Zoals gezegd, mannen denken daar te makkelijk over.

Blijft een lastig onderwerp. De mannelijke afkeer van condooms vs het geen vader willen worden.
Ja, ik generaliseer.
pi_104118865
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:49 schreef VanHelsing het volgende:
1) Je leert iemand kennen, en je hebt seks zonder condoom zonder te weten of ze aan de pil is en wat haar seksuele verleden is. Kans op zwangerschap (25%) en SOA (12-24%).
Hoe kom je in godsnaam bij die cijfers want dat slaat nergens op.
pi_104118934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:49 schreef VanHelsing het volgende:
Kans op zwangerschap (25%) en SOA (12-24%).
Waar komen die cijfers vandaan? Bijvoorbeeld die 12-24%, haal je dat uit die link waarin staat dat 12% van de personen die zich heeft laten testen een soa heeft? Want dat zijn vertekende cijfers natuurlijk.

Ik vind ze nogal hoog.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')