totale kosten 200.000 euroquote:Op zondag 6 november 2011 18:00 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk is het huidige beleid een beloning van crimineel gedrag
die ouders zetten hun kind (nummer 7 ofzo) op het vliegtuig en 8 jaar later krijgen ze hem volledig opgeleid en opgevoed weer terug van de Nederlandse staat ... totale kosten 2000 euro
die word dan computerkneus bij de een of andere NGO of op de NL ambassade of tolk en het hele gezin kan lekker leven!
Op zich een vorm van ontwikkelingshulp, eigenlijk. Maar wel erg duur: 2 ton.quote:Op zondag 6 november 2011 18:00 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk is het huidige beleid een beloning van crimineel gedrag
die ouders zetten hun kind (nummer 7 ofzo) op het vliegtuig en 8 jaar later krijgen ze hem volledig opgeleid en opgevoed weer terug van de Nederlandse staat ... totale kosten 2000 euro
die word dan computerkneus bij de een of andere NGO of op de NL ambassade of tolk en het hele gezin kan lekker leven!
Now you lost me ...quote:Op zondag 6 november 2011 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
totale kosten 200.000 euro
Maar die Angolese nepmoeder heeft er een bak geld aan verdiend, twee keer per week heen en weer, en ieder keer 5000 euro opstrijken voor drie kindjes, kosten drie enkele reis tickets
Hoe denk je dat die kinderen hier komen??quote:
De duizenden Angolezen in Angola die hier al meer dan 8 jaar zijn?quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:57 schreef Scorpie het volgende:
Zet de sluizen maar opende duizenden Angolezen zien hun kans schoon
Nee nu komen er niet mee zoveel, in de Mauro tijd was er een vreselijke oorlog gaande die heel veel Mauros het leven kosttequote:Op zaterdag 5 november 2011 00:57 schreef Scorpie het volgende:
Zet de sluizen maar opende duizenden Angolezen zien hun kans schoon
Precies! Marokkanen stampen nogal al ze door de buurt lopenquote:Op zondag 6 november 2011 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Toch heb ik nog altijd 10x liever zo'n Mauro door m'n buurt lopen dan een Marokkaan.
Stel dat het zo werkt, dan moeten de daders worden aangepakt en niet de slachtoffers.quote:Op zondag 6 november 2011 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die kinderen hier komen??
die staan opeens op schiphol of blijven zitten achter in het vliegtuig, en de zeer tijdelijke moeder is al door de douane, met in haar portemonnee drie keer 2000 dollar beloning van de ouders van die kinderen
Doe dat twee keer per week en je hebt leuk geld per maand
Ja en die zijn dom denk jijquote:Op zondag 6 november 2011 20:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Stel dat het zo werkt, dan moeten de daders worden aangepakt en niet de slachtoffers.
Ik zeg niet dat ze dom zijn, wel dat het vreemd is om dan maar de slachtoffers aan te pakken.quote:Op zondag 6 november 2011 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en die zijn dom denk jij
Ze gaat het vliegtuig uit snel door de douane en de kinderen blijven zitten
Had toevallig een Angolees als huisgenoot die al 8 jaar in afwachting was van z'n verblijfsvergunning, 20 jaar.. ging naar MBO opleiding.. Was onbeschoft als de pest, steelde eten van ons, dreigde iedereen met geweld die erover klaagde, en ging alleen met negers om en wilde alleen 'blanke sletten' (zijn woorden), omdat negerinnen moeilijk onder duim te houden waren.quote:Op zondag 6 november 2011 20:02 schreef Nielsch het volgende:
Toch heb ik nog altijd 10x liever zo'n Mauro door m'n buurt lopen dan een Marokkaan.
Volgens mij is de PVV juist de enige partij die onomwonden duidelijkheid geeft. Wat vooral duidelijk wordt is dat de politiek collectief gefaald heeft door in een individueel geval te treden. Dat is voer voor ambtenaren en eventueel de minister, niet voor de Kamer. De Kamer moet het beleid op hoofdlijnen vaststellen en nooit in individuele gevallen treden omdat dat slecht beleid oplevert.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:32 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is dus één van die andere 75 Mauro's in Nederland.... - Veel meer valt er niet over te zeggen, behalve dan dat de politiek deze kleine groep gewoon snel duidelijkheid moet geven. Zal niet meevallen met een populistisch-rechtse wind en een minister die onder de plak zit bij de Grote Gedoger.
Dit is gewoon weer een truc van die twee CDA dissidenten om het kabinet laten vallen, eerst die twee Afghaanse meisjes en dat was duidelijk dat je die niet kon terugsturen en nu weer een ander gevalquote:Op zondag 6 november 2011 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is de PVV juist de enige partij die onomwonden duidelijkheid geeft. Wat vooral duidelijk wordt is dat de politiek collectief gefaald heeft door in een individueel geval te treden. Dat is voer voor ambtenaren en eventueel de minister, niet voor de Kamer. De Kamer moet het beleid op hoofdlijnen vaststellen en nooit in individuele gevallen treden omdat dat slecht beleid oplevert.
Precies; dat zou humaan zijn. En voor de dombo's die nu nog steeds over 'domino-effect' of 'aanzuigende werking' spreken: het gaat om mensen die hier al een jaar of acht zijn, dus NIET om mensen die zich nu ineens aan de grens melden, of iets dergelijks.quote:Op zondag 6 november 2011 23:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat er 70 ongeveer gelijke gevallen zijn.
Laat die 70 lekker blijven. Zoveel mensen zijn dat niet. En zorg dat de aanvragen van een verblijfsvergunning sneller verwerkt worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Of speciale adoptieprocedures voor jonge buitenlandse kinderen die je moeilijk weer terug kan sturen.
Juist, dus kinderen gelijk terugsturen, oorlog of niet maakt niet uitquote:Op maandag 7 november 2011 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies; dat zou humaan zijn. En voor de dombo's die nu nog steeds over 'domino-effect' of 'aanzuigende werking' spreken: het gaat om mensen die hier al een jaar of acht zijn, dus NIET om mensen die zich nu ineens aan de grens melden, of iets dergelijks.
Trouwens: voor aanzuigende werking moet je alleen vrezen wanneer je je procedures niet goed op orde hebt. Dus heb je toch die vrees, dan onderken je impliciet dat de procedures niet goed zijn. En als je dat onderkent, onderken je dus ook dat er mensen zijn die slachtoffer worden van zulke slechte procedures.
Pak dus de procedures aan, wees humaan voor mensen die mede door overheidsfalen hier al veel te lang zijn, zich hebben gehecht en geworteld.
Heb ik nergens geschreven. Je stuurt mensen sowieso niet terug naar oorlogssituaties...quote:Op maandag 7 november 2011 00:44 schreef michaelmoore het volgende:
Juist, dus kinderen gelijk terugsturen, oorlog of niet maakt niet uit
Wat een onzin. Iets over een ezel en een steen. Hoe vaak is er nu al niet gemiept om uitzonderingen? Keer op keer op keer. Er waren duizenden van die AMA's en het gros is teruggestuurd en nu moeten we opeens uitzonderingen gaan maken? Krek dat die duizenden dan gewoon weer terug komen. En de vorige keer was dat Generaal Pardon van jullie toch al de laatste keer?quote:Op maandag 7 november 2011 00:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies; dat zou humaan zijn. En voor de dombo's die nu nog steeds over 'domino-effect' of 'aanzuigende werking' spreken: het gaat om mensen die hier al een jaar of acht zijn, dus NIET om mensen die zich nu ineens aan de grens melden, of iets dergelijks.
Trouwens: voor aanzuigende werking moet je alleen vrezen wanneer je je procedures niet goed op orde hebt. Dus heb je toch die vrees, dan onderken je impliciet dat de procedures niet goed zijn. En als je dat onderkent, onderken je dus ook dat er mensen zijn die slachtoffer worden van zulke slechte procedures.
Pak dus de procedures aan, wees humaan voor mensen die mede door overheidsfalen hier al veel te lang zijn, zich hebben gehecht en geworteld.
Dus heel Somalie en Sudan mag hier komen? Heel Palestina? Heel Koerdistan? Heel Syrie? Etcquote:Op maandag 7 november 2011 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb ik nergens geschreven. Je stuurt mensen sowieso niet terug naar oorlogssituaties...
Dus beide het land uit knikkeren.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
En ook terecht, als Mauro ook mag blijven. Gelijke monikken, gelijke kappen. Het kan niet zo zijn dat iemand een verblijfsvergunning krijgt enkel omdat hij in de media-aandacht heeft gestaan.
Als je die 70 laat blijven, komen hun broertjes en zusjes ook, in het kader van gezinshereniging. Pa en ma zijn 'zogenaamd' zoek.quote:Op zondag 6 november 2011 23:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat er 70 ongeveer gelijke gevallen zijn.
Laat die 70 lekker blijven. Zoveel mensen zijn dat niet. En zorg dat de aanvragen van een verblijfsvergunning sneller verwerkt worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Of speciale adoptieprocedures voor jonge buitenlandse kinderen die je moeilijk weer terug kan sturen.
wat mij betreft komt heel donker Afrika samen met de rest van de derde wereld hierheen maar we hebben het geld en de ruimte er niet voor en dus zijn er regeltjes voorquote:Op maandag 7 november 2011 07:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus heel Somalie en Sudan mag hier komen? Heel Palestina? Heel Koerdistan? Heel Syrie? Etc
Als dat zo is, waarom zijn er hier nog zoveel Bosniers dan?quote:Op maandag 7 november 2011 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat mij betreft komt heel donker Afrika samen met de rest van de derde wereld hierheen maar we hebben het geld en de ruimte er niet voor en dus zijn er regeltjes voor
als je die regeltjes bewust of onbewust negeert en illegaal hierheen komt dan ben je illegaal en moet je gewoon weer terug als ze je pakken, in het geval van kinderen wachten we tot ze volwassen zijn en dat vind ik heel nobel en humaan enzo maar ga dan niet lopen huilen want je weet waar je aan toe bent
vluchtelingen voor oorlogsgeweld moeten ook terug als de vrede opeens uitbreekt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |