Mag je nog blij zijn dat het er maar één is.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien heeft hij gelogen.
Dat die twee een kind hebben is nog schadelijker. Eigenlijk zou je dit soort mensen juist geen financiele ondersteuning moeten geven zodat ze juist geen kinderen krijgen.
Tja ik een loonstrookje, jaaropgave en werkgeversverklaring voor een hypotheek maar bij zelfstandigen zal dat wel anders gaan.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelogen? Ik neem aan dat de bank inzage krijgt in je financiele administratie voordat je een hypotheek af kan sluiten. Ik moest ook een lading papieren laten zien, en dat was maar een huurwoning.
Hij is een zelfstandige. Gedonder is snel aan de orde.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelogen? Ik neem aan dat de bank inzage krijgt in je financiele administratie voordat je een hypotheek af kan sluiten. Ik moest ook een lading papieren laten zien, en dat was maar een huurwoning.
Zelfstandigen krijgen vaak amper een hypotheek, maar soms glippen de meest vreemde gevallen er tussendoor.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ik een loonstrookje, jaaropgave en werkgeversverklaring voor een hypotheek maar bij zelfstandigen zal dat wel anders gaan.
Aan banden leggen dus, die hap. Zulke figuren moeten gewoon lekker in een huurwoning gaan zitten. Als je ZZP-bedrijfje dan faalt, dan zit je ook niet opgescheept met een gigantische schuld.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ik een loonstrookje, jaaropgave en werkgeversverklaring voor een hypotheek maar bij zelfstandigen zal dat wel anders gaan.
En dan het geemmer van starters dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan banden leggen dus, die hap. Zulke figuren moeten gewoon lekker in een huurwoning gaan zitten. Als je ZZP-bedrijfje dan faalt, dan zit je ook niet opgescheept met een gigantische schuld.
Lijkt me ook een stuk verstandiger.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aan banden leggen dus, die hap. Zulke figuren moeten gewoon lekker in een huurwoning gaan zitten. Als je ZZP-bedrijfje dan faalt, dan zit je ook niet opgescheept met een gigantische schuld.
Gezien de onzekerheid kan ik me voorstellen dat de banken daar niet zo happig op zijn. Aan de andere kant doen ze bij ondernemers soms moeilijker over een lening van 5.000 euro dan om een van 50.000...quote:Op donderdag 3 november 2011 18:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zelfstandigen krijgen vaak amper een hypotheek, maar soms glippen de meest vreemde gevallen er tussendoor.
Tsja, jammer dan. Ik ben niet degene die het ZZP'erschap zit te promoten.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dan het geemmer van starters dat ze geen hypotheek kunnen krijgen.
Tsja.
Ik ook niet. Maar om strengere acceptatieregels vragen nu, is een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, jammer dan. Ik ben niet degene die het ZZP'erschap zit te promoten.
Nou ja dat betekent dat uiteindelijk anderen voor een groot deel van de schuld opdraaien. En dat is jammer..quote:Op donderdag 3 november 2011 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
Laat die mensen toch lekker kapot gaan aan hun eigen domme fouten. Who cares dat ze in de sanering zitten.
I care. Maar door mensen startersleningen, garantiestelsels of subsidieregelingen te verstrekken creeer je een welvarende klasse die straks niet met geld om kan gaan en huizen van een half miljoen laat ploffen, door slecht beleid binnen het huishoudboekje. Liever een paar starters die op een houtje moeten bijten, dan gezinnen die op straat komen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:43 schreef Voorschrift het volgende:
Laat die mensen toch lekker kapot gaan aan hun eigen domme fouten. Who cares dat ze in de sanering zitten.
Als ik mij om de zaak druk had gemaakt toen ik zo oud was als Robin, had ik toen ook al gewaarschuwd. Nu is het helaas een beetje de pet dempen terwijl het kalf allang verdronken is.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar om strengere acceptatieregels vragen nu, is een beetje mosterd na de maaltijd.
Er komen nog wel meer van dit soort lijken uit de kast als de huizenprijzen blijven zakken.
Gaan niet samen met een woning van een half miljoen, dat scheeltquote:startersleningen, garantiestelsels
Ik vind de starterslening ook een dubieus instrument, hoewel ik het gemeenten ook weer niet kwalijk nemen dat ze het in gang zetten.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
I care. Maar door mensen startersleningen, garantiestelsels of subsidieregelingen te verstrekken creeer je een welvarende klasse die straks niet met geld om kan gaan en huizen van een half miljoen laat ploffen, door slecht beleid binnen het huishoudboekje. Liever een paar starters die op een houtje moeten bijten, dan gezinnen die op straat komen.
Ja.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:45 schreef eriksd het volgende:
Weet iemand hoe lang hij gebanned is?
Dan geef ze gewoon geen hypotheek, laat ze lekker huren.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja dat betekent dat uiteindelijk anderen voor een groot deel van de schuld opdraaien. En dat is jammer..
23 jaar, 4 maanden en 6 dagen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:45 schreef eriksd het volgende:
Weet iemand hoe lang hij gebanned is?
Dat zeg ik!quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan geef ze gewoon geen hypotheek, laat ze lekker huren.
Is het al zolang geleden dat je moeder overleed? Wil je erover praten?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
23 jaar, 4 maanden en 6 dagen.
Daar ben ik voor maar goed dit gaat om gevallen die die hypotheek al hebben gekregen in het verleden..quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan geef ze gewoon geen hypotheek, laat ze lekker huren.
We agree my dear.quote:
Was best erg geweest als het waar was.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is het al zolang geleden dat je moeder overleed? Wil je erover praten?
Eenzelfde zielig zooitje dat nu ook nog aanklopt voor een vette hypotheek. What has been done cannot be undone maar laten we in godsnaam dergelijke idioten uit de huizenmarkt weren.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar ben ik voor maar goed dit gaat om gevallen die die hypotheek al hebben gekregen in het verleden..
Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf dat stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gaan niet samen met een woning van een half miljoen, dat scheelt
Agenda samenstellen,info over IDOP, onderlinge samenwerking bevorderen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anders gaan jullie roemloos ten onder, in de strijd tegen de Romeinse overmacht.
[ afbeelding ]
VP heeft haar ontvoerd naar zijn bunker, I fear its too late.quote:
Hihi die stelsel.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf die stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.
Ik zou daar niet eens van staan te kijken.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VP heeft haar ontvoerd naar zijn bunker, I fear its too late.
Neither would I.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens van staan te kijken.
De starter van morgen voelt de bezuinigingen van gemeenten wel, want met de dalende inkomsten kunnen ze dit soort vastgoedspeculaties en demografische gokjes zich niet meer permitteren. Daarnaast is het principe leuk; zorg ervoor dat je een jongere aan je stad kan binden, dan blijft hij ook later binnen je grenzen wonen, maar in hoeverre dat een realistisch scenario is en of je hiermee geen wedloop tussen gemeenten uitlokt, betwijfel ik.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind de starterslening ook een dubieus instrument, hoewel ik het gemeenten ook weer niet kwalijk nemen dat ze het in gang zetten.
quote:
Ach dan laat je de goeden onder de slechten lijden. Is volgens mij niet zo nodig.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf dat stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.
+1. Die subsidieregelingen moesten maar eens afgelopen zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
I care. Maar door mensen startersleningen, garantiestelsels of subsidieregelingen te verstrekken creeer je een welvarende klasse die straks niet met geld om kan gaan en huizen van een half miljoen laat ploffen, door slecht beleid binnen het huishoudboekje. Liever een paar starters die op een houtje moeten bijten, dan gezinnen die op straat komen.
Vergaderingen met vrijwilligersquote:Op donderdag 3 november 2011 18:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Agenda samenstellen,info over IDOP, onderlinge samenwerking bevorderen.
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dan laat je de goeden onder de slechten lijden. Is volgens mij niet zo nodig.
Professionele vergadertijgersquote:
Ben het ook wel met je eens hoor, daar niet van. Sowieso moeten dergelijke steunmaatregelen worden gedumpt. Punt is alleen dat veel gemeenten hun woningen niet aan de straatstenen kwijtraken. Zo'n starterslening kan huizenzoekers een steuntje in de rug geven. Maar uiteindelijk is het natuurlijk een kutmaatregel.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De starter van morgen voelt de bezuinigingen van gemeenten wel, want met de dalende inkomsten kunnen ze dit soort vastgoedspeculaties en demografische gokjes zich niet meer permitteren. Daarnaast is het principe leuk; zorg ervoor dat je een jongere aan je stad kan binden, dan blijft hij ook later binnen je grenzen wonen, maar in hoeverre dat een realistisch scenario is en of je hiermee geen wedloop tussen gemeenten uitlokt, betwijfel ik.
Een NHG zorgt er juist voor dat veel mensen tegen zichzelf beschermd worden door de beperkingen die het oplegt aan hypotheken. Daar zit niet zoveel subsidie in (je betaalt er zelfs voor bij je hypotheek).quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
+1. Die subsidieregelingen moesten maar eens afgelopen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |