Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf dat stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gaan niet samen met een woning van een half miljoen, dat scheelt
Agenda samenstellen,info over IDOP, onderlinge samenwerking bevorderen.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anders gaan jullie roemloos ten onder, in de strijd tegen de Romeinse overmacht.
[ afbeelding ]
VP heeft haar ontvoerd naar zijn bunker, I fear its too late.quote:
Hihi die stelsel.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf die stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.
Ik zou daar niet eens van staan te kijken.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VP heeft haar ontvoerd naar zijn bunker, I fear its too late.
Neither would I.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou daar niet eens van staan te kijken.
De starter van morgen voelt de bezuinigingen van gemeenten wel, want met de dalende inkomsten kunnen ze dit soort vastgoedspeculaties en demografische gokjes zich niet meer permitteren. Daarnaast is het principe leuk; zorg ervoor dat je een jongere aan je stad kan binden, dan blijft hij ook later binnen je grenzen wonen, maar in hoeverre dat een realistisch scenario is en of je hiermee geen wedloop tussen gemeenten uitlokt, betwijfel ik.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind de starterslening ook een dubieus instrument, hoewel ik het gemeenten ook weer niet kwalijk nemen dat ze het in gang zetten.
quote:
Ach dan laat je de goeden onder de slechten lijden. Is volgens mij niet zo nodig.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik dus ook: startersleningen en garantiestelsels zoals de NHG houden de woonconsument klein en veilig, maar als hij een woning van een half miljoen bezit, zijn deze beschermende maatregelen er niet meer. Dat is onwenselijk, schaf dat stelsel af, want starters zijn niet zielig en hoeven niet paternalistisch gepamperd te worden.
+1. Die subsidieregelingen moesten maar eens afgelopen zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
I care. Maar door mensen startersleningen, garantiestelsels of subsidieregelingen te verstrekken creeer je een welvarende klasse die straks niet met geld om kan gaan en huizen van een half miljoen laat ploffen, door slecht beleid binnen het huishoudboekje. Liever een paar starters die op een houtje moeten bijten, dan gezinnen die op straat komen.
Vergaderingen met vrijwilligersquote:Op donderdag 3 november 2011 18:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Agenda samenstellen,info over IDOP, onderlinge samenwerking bevorderen.
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dan laat je de goeden onder de slechten lijden. Is volgens mij niet zo nodig.
Professionele vergadertijgersquote:
Ben het ook wel met je eens hoor, daar niet van. Sowieso moeten dergelijke steunmaatregelen worden gedumpt. Punt is alleen dat veel gemeenten hun woningen niet aan de straatstenen kwijtraken. Zo'n starterslening kan huizenzoekers een steuntje in de rug geven. Maar uiteindelijk is het natuurlijk een kutmaatregel.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De starter van morgen voelt de bezuinigingen van gemeenten wel, want met de dalende inkomsten kunnen ze dit soort vastgoedspeculaties en demografische gokjes zich niet meer permitteren. Daarnaast is het principe leuk; zorg ervoor dat je een jongere aan je stad kan binden, dan blijft hij ook later binnen je grenzen wonen, maar in hoeverre dat een realistisch scenario is en of je hiermee geen wedloop tussen gemeenten uitlokt, betwijfel ik.
Een NHG zorgt er juist voor dat veel mensen tegen zichzelf beschermd worden door de beperkingen die het oplegt aan hypotheken. Daar zit niet zoveel subsidie in (je betaalt er zelfs voor bij je hypotheek).quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
+1. Die subsidieregelingen moesten maar eens afgelopen zijn.
Je vader ook.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef eriksd het volgende:
Wat is die Bob de Jong voor een eikel zeg.
Je mag zelf kiezen of je wel of niet meedoet met de NHG. Er is geen plicht oid.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Volgens mij heb je dat juist met collectieve voorzieningen.
Dat klopt, gemeenten balanceren, als actor in de woningmarkt, enerzijds met hun bezit en het bezit van sociale partners en betrokken regionale partijen, maar anderzijds de burger en de woonconsument als afnemer van die diensten. Dat ze het niet aan de straatstenen kwijtkunnen is spijtig, maar daar de rest van de gemeente of de maatschappij onder laten lijden, is juist een commercieel risico dat niet hoort bij een lagere overheid. Door de winsten te pakken van de residuele grondwaarden, hoort nu het verlies van krimp en daling.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het ook wel met je eens hoor, daar niet van. Sowieso moeten dergelijke steunmaatregelen worden gedumpt. Punt is alleen dat veel gemeenten hun woningen niet aan de straatstenen kwijtraken. Zo'n starterslening kan huizenzoekers een steuntje in de rug geven. Maar uiteindelijk is het natuurlijk een kutmaatregel.
Dat kan inderdaad geen kwaadquote:Op donderdag 3 november 2011 18:55 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij wel cool om ergens te werken waar vergaderen als besmettelijke ziekte wordt gezien.
Alsof er zoveel huurwoningen beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan geef ze gewoon geen hypotheek, laat ze lekker huren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |