abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103908679

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Do what you love, love what you do!
pi_103908696
Kree, ik had een topic geopend waarin ik vertelde over mijn sociale fobie en toen werd ik verwezen naar deze reeks. Sindsdien post ik zo nu en dan mee.
pi_103908706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:52 schreef Rockefeller- het volgende:
Kree, ik had een topic geopend waarin ik vertelde over mijn sociale fobie en toen werd ik verwezen naar deze reeks. Sindsdien post ik zo nu en dan mee.
Ok ja ken het hele verhaal niet, linkje naar topic? ;)
pi_103908713
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:46 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Ja ik ben van helemaal niks naar relatie gegaan, en nu in de situatie dat er een ander meisje al dan niet in het plaatje komt. En mijn vriendin jaloers is. :')

En ik heb geen idee hoe daar mee om te gaan. Dus allemaal beetje nieuw

Maar ja leer je nog is wat. Maar awesome dat je een vriendin hebt, heb jij haar versierd of andersom?
je bent altijd interessanter als je in een relatie zit he...
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_103908725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:53 schreef kree het volgende:

[..]

Ok ja ken het hele verhaal niet, linkje naar topic? ;)
Zit gigantisch in de knoop
  donderdag 3 november 2011 @ 10:53:44 #6
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_103908726
Genoeg uitgesteld, ik moet nu echt naar school :')
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_103908735
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:48 schreef Rockefeller- het volgende:

[..]

Haha, is 't toch goedgekomen. En het gaat goed allemaal?
We wonen nogal ver bij elkaar vandaan en zien daarom elkaar niet zo vaak, dat is wel jammer...
En soms ben ik niet zo heel handig in het overbrengen van dingen, wat af en toe voor misverstanden zorgt :+
Maar we maken het wel de hele tijd weer goed omdat we op een onverklaarbare manier heel veel van elkaar zijn gaan houden O+
pi_103908745
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:46 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Ja ik ben van helemaal niks naar relatie gegaan, en nu in de situatie dat er een ander meisje al dan niet in het plaatje komt. En mijn vriendin jaloers is. :')

En ik heb geen idee hoe daar mee om te gaan. Dus allemaal beetje nieuw

Maar ja leer je nog is wat. Maar awesome dat je een vriendin hebt, heb jij haar versierd of andersom?
Hehe, naja, altijd duidelijk een keuze maken voor wie je gaat denk. Dat moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn.

Ik heb zelf trouwens geen vriendin; het is meer een scharrel op dit moment. Maar ik sluit niet uit dat er meer in zit... twijfel zelf nog een beetje of ik dat wil of niet. En tja... wie heeft wie versierd? Moeilijk te zeggen eigenlijk. Er was een meid die ik via paiq kende (net 2 dagen, 2 uurtjes mee gepraat), die ging op stap in EHV en vroeg of ik ook langs kwam. Dus toen ben ik op stap geweest met haar en een vriend en vriendin van haar. Uiteindelijk heb ik die avond toen bijna gezoend met die vriendin van haar (denk wel iets meer initatief vanuit mijn kant dan vanuit haar; maar het was wederzijds). En tja... twee weken later had ik een 2 dagen en 2 nachten durende date met die meid :)... zodoende.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:54:59 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103908753
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je komt binnen zonder ook maar enige ervaring, en na een paar weken heb je meteen al twee van de users gezoend :')
(daar schaam ik me nog steeds voor trouwens, maar gelukkig heeft Newbie me vergeven O+)
Hehe, slettebak. :* Erg leuk voor jullie.

Maar er is dus momenteel niet echt een vrouw in dit topic die op zoek is. Dat compliceert het wel degelijk. Sausagefest!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 3 november 2011 @ 10:55:28 #10
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_103908764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

We wonen nogal ver bij elkaar vandaan en zien daarom elkaar niet zo vaak, dat is wel jammer...
En soms ben ik niet zo heel handig in het overbrengen van dingen, wat af en toe voor misverstanden zorgt :+
Maar we maken het wel de hele tijd weer goed omdat we op een onverklaarbare manier heel veel van elkaar zijn gaan houden O+
Dit ja. Komt nog bij dat ik af en toe stikjaloers wordt (door mezelf gewoon) en autistisch ga reageren enzo :')

Shit. Ik zit nogsteeds op FOK!

Oke schatjes nu ga ik echt afsluiten, laters
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_103908783
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je hoeft elkaar niet elke dag te zien toch, soms werkt dat alleen maar averechts. Maar wel lekker dat je nu iemand om je heen hebt
pi_103908807
quote:
Ha ok nou ben 28 en woon ook nog steeds thuis :')
Herken je probleem wel hoewel ik niet echt met psychische klachten zit.
Een dipje af en toe heb ik vooral omdat het voor mij ook lastig is om iemand te vinden (en het zit niet mee met school, langstudeerder enzo).

Maar je zit hier wel goed dan in het topic ;)
Misschien komt er wel een user langs die effe met je wil chatten, had ik ook ineens uit het niks ;)
pi_103908818
Goedemorgen schatjes, ik heb heeeeeeeeeeerlijk geslapen.
pi_103908823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:56 schreef Rockefeller- het volgende:

[..]

Je hoeft elkaar niet elke dag te zien toch, soms werkt dat alleen maar averechts. Maar wel lekker dat je nu iemand om je heen hebt
Liever wel wat vaker dan nu het geval is hoor :@
Ik mis hem de hele tijd na twee dagen al weer enorm :P
En alles gaat natuurlijk niet van een leien dakje wat geheel te wijten is aan mijn communicatieproblemen, vrees ik, maar als we bij elkaar zijn voelt het gewoon perfect allemaal O+
pi_103908849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:54 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hehe, naja, altijd duidelijk een keuze maken voor wie je gaat denk. Dat moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn.

Ik heb zelf trouwens geen vriendin; het is meer een scharrel op dit moment. Maar ik sluit niet uit dat er meer in zit... twijfel zelf nog een beetje of ik dat wil of niet. En tja... wie heeft wie versierd? Moeilijk te zeggen eigenlijk. Er was een meid die ik via paiq kende (net 2 dagen, 2 uurtjes mee gepraat), die ging op stap in EHV en vroeg of ik ook langs kwam. Dus toen ben ik op stap geweest met haar en een vriend en vriendin van haar. Uiteindelijk heb ik die avond toen bijna gezoend met die vriendin van haar (denk wel iets meer initatief vanuit mijn kant dan vanuit haar; maar het was wederzijds). En tja... twee weken later had ik een 2 dagen en 2 nachten durende date met die meid :)... zodoende.
Nou ja ik heb een vriendin, en dat laat je dan duidelijk merken.. Maar dat schijnt de vriendin niet uit te maken _O-

Maar je bent dus actief gaan versieren? Keurig hoor, en ach relaties en dingen moeten groeien ben ik van mening. Dus misschien na een tijdje is het allemaal wel duidelijk en tot die tijd gewoon gezellig hebben..
pi_103908851
quote:
ff de OP gelezen; best heftig man. Misschien om je wat hoop te geven. Ik ben ook 23 en had tot een paar weken geleden eigenlijk nog nooit iemand versierd; nog nooit seks gehad en slechts een enkele date, welke over het algemeen ook voor geen meter liepen. Eerste helft van dit jaar heb ik ook last gehad van een depressie en ik dacht ook dat ik nooit meer iemand zou gaan vinden. Ik had nooit gedacht dat ik een half jaartje later zou staan waar ik nu sta; maar het kan dus wel degelijk omslaan. Hoop blijven houden!
pi_103908877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:53 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

je bent altijd interessanter als je in een relatie zit he...
Mmhaw.. altijd al last van gehad.. alleen nooit een jaloerse vriendin..
pi_103908892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:57 schreef kree het volgende:

[..]

Ha ok nou ben 28 en woon ook nog steeds thuis :')
Herken je probleem wel hoewel ik niet echt met psychische klachten zit.
Een dipje af en toe heb ik vooral omdat het voor mij ook lastig is om iemand te vinden (en het zit niet mee met school, langstudeerder enzo).

Maar je zit hier wel goed dan in het topic ;)
Misschien komt er wel een user langs die effe met je wil chatten, had ik ook ineens uit het niks ;)
Maar heb je wel dates/flirten etc.? of lukt dat ook niet echt?
pi_103908910
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:01 schreef Rockefeller- het volgende:

[..]

Maar heb je wel dates/flirten etc.? of lukt dat ook niet echt?
haha 1 date gehad, en dat was heel leuk maar dat is een heel verhaal.
Doe maar DM of PM als je het wil weten want ik wil ze hier in het topic niet nog een keer vervelen met dat hele verhaal. ;)
pi_103908911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:59 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Nou ja ik heb een vriendin, en dat laat je dan duidelijk merken.. Maar dat schijnt de vriendin niet uit te maken _O-

Maar je bent dus actief gaan versieren? Keurig hoor, en ach relaties en dingen moeten groeien ben ik van mening. Dus misschien na een tijdje is het allemaal wel duidelijk en tot die tijd gewoon gezellig hebben..
Ja actiever idd. Ook vaker op stap geweest weer na de zomer; ook wel meerdere leuke interacties gehad met uitgaan. Op werk ook steeds betere band met collega's, en ben via hun met het uitgaan ook weer nieuwe meiden tegen gekomen. Het duurt allemaal ff, maar opeens begint dat dan, schijnbaar uit het niets, toch te lopen.
pi_103908916
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:01 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Mmhaw.. altijd al last van gehad.. alleen nooit een jaloerse vriendin..
last gehad van aandacht? Of begrijp ik het nu niet goed?
  donderdag 3 november 2011 @ 11:03:20 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103908928
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:58 schreef Myraela het volgende:
Goedemorgen schatjes, ik heb heeeeeeeeeeerlijk geslapen.
Hoi ander schatje. :*
pi_103908984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ja actiever idd. Ook vaker op stap geweest weer na de zomer; ook wel meerdere leuke interacties gehad met uitgaan. Op werk ook steeds betere band met collega's, en ben via hun met het uitgaan ook weer nieuwe meiden tegen gekomen. Het duurt allemaal ff, maar opeens begint dat dan, schijnbaar uit het niets, toch te lopen.
denk je dat het echt iets te maken heeft gehad met een andere instelling, of is er ook een hele grote geluksfactor geweest? Het is natuurlijk makkelijker achteraf redeneren nu het, schijnbaar uit het niets (je eigen woorden), wel lukt?
  donderdag 3 november 2011 @ 11:05:50 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103908992
Zo. Daar zijn we weer.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:06:17 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909002
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:05 schreef heloef het volgende:
Zo. Daar zijn we weer.
heloef, lekker ventje van me. Je weet dat het no-shave november is he?
pi_103909008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

last gehad van aandacht? Of begrijp ik het nu niet goed?
ja "last van aandacht" ik had er nooit last van,het waren alleen altijd van de meiden waar ik dus niks mee moest.. Alleen mijn huidige vriendin heeft er een beetje moeite mee dus nu wordt het last..
pi_103909040
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Actiever is beter.. Op de een of andere manier ga je dan over zo'n "dood punt" heen en durf je opeens meer dingen.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:08:03 #28
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103909060
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

heloef, lekker ventje van me. Je weet dat het no-shave november is he?
Ja sorry maar ik ga de 18de neuken dus die struik daar beneden moet worden gekapt binnenkort.
C'est la vie
pi_103909084
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:08 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja sorry maar ik ga de 18de neuken dus die struik daar beneden moet worden gekapt binnenkort.
Goede instelling ^O^
  donderdag 3 november 2011 @ 11:10:01 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909112
quote:

[..]

Ok, succes kerel! En laat ons vooral weten hoe ze was!
Nog tips nodig?
  donderdag 3 november 2011 @ 11:10:37 #31
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103909128
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ok, succes kerel! En laat ons vooral weten hoe ze was!
Nog tips nodig?
Nee joh door alles wat Myra hier heeft gepost weet ik precies wat te doen.
C'est la vie
  donderdag 3 november 2011 @ 11:11:09 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909138
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:10 schreef heloef het volgende:

[..]

Nee joh door alles wat Myra hier heeft gepost weet ik precies wat te doen.
Nice.
pi_103909170
quote:

[..]

Go heloef!... keurig.
pi_103909249
quote:

[..]

Met wie?
pi_103909255
Ik zoek nog een cadeau voor Newbie voor komende zondag, maar ik heb even geen inspiratie ;(
  donderdag 3 november 2011 @ 11:18:00 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:16 schreef Lokasenna het volgende:
Ik zoek nog een cadeau voor Newbie voor komende zondag, maar ik heb even geen inspiratie ;(
Een voorbinddildo! Doet het altijd goed.
pi_103909296
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een voorbinddildo! Doet het altijd goed.
Ligt eraan.. Is ie keeper ??
pi_103909307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:19 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Ik snap deze niet, denk ik ;(
  donderdag 3 november 2011 @ 11:19:34 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909308
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:19 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Arme Stefan Postma.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:21:09 #40
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103909342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Met wie?
Myra
C'est la vie
  donderdag 3 november 2011 @ 11:21:53 #41
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_103909363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap deze niet, denk ik ;(
De keeper van ADO had ooit een homevideo gemaakt waarin hij genomen werd door zijn vrouw met een voorbind dildo.
C'est la vie
pi_103909366
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:21 schreef heloef het volgende:

[..]

Myra
_O_
pi_103909378
quote:

[..]

Myra
Lucky girl
pi_103909380
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:21 schreef heloef het volgende:

[..]

De keeper van ADO had ooit een homevideo gemaakt waarin hij genomen werd door zijn vrouw met een voorbind dildo.
Ach zo...
Ik ga sowieso niets opnemen, dat is strafbaar namelijk 8-)
pi_103909382
quote:
9s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Arme Stefan Postma.
2x genaaid door zijn vriendin. 1x op bed en 1x op het internet..
pi_103909411
quote:

[..]

Myra
Echt serieus relatie matriaal en dingen? Leuk.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:24:05 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909415
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:21 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij toen bij Wolves speelde.
  donderdag 3 november 2011 @ 11:24:21 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_103909429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ach zo...
Ik ga sowieso niets opnemen, dat is strafbaar namelijk 8-)
Je bent toch al ouder dan 18?
pi_103909435
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je bent toch al ouder dan 18?
zij wel maar hij niet :P
pi_103909437
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]