quote:Leers: Niet zeker of Mauro in Nederland mag wachten op visum
Minister Leers bekijkt of de Angolese jongen Mauro in Nederland de beslissing over een studievisum mag afwachten.
Het CDA, de partij van Leers, wil daarover een motie indienen, maar de minister is niet van plan met de regels te gaan marchanderen. "Ik begrijp de kamer, maar we hebben regels hier", aldus de minister.
Afwachten vanuit Nederland
De Tweede Kamer besloot dinsdag dat een permanente verblijfsvergunning voor Mauro er zeker niet inzit. Het CDA had na lang crisisberaad ingezet op een tijdelijke visum, dat Mauro dan, tegen de regels in, vanuit Nederland zou mogen aanvragen.
Alleenstaande asiel
Mauro kwam negen jaar geleden als alleenstaande minderjarige asielzoeker (ama) naar Nederland. Hij moet nu weer terug naar Angola omdat zijn asielverzoek is afgewezen en hij inmiddels volwassen is.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tsss, gaat die lafaard zelfs zijn dooie mus nog terugdraaien. Geertje heeft zeker weer gesproken.
quote:Op woensdag 2 november 2011 16:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En toch zijn het Leers en Wilders die continue de schuld krijgen. Vind ik vreemd.
Zeker gezien het feit dat de socialen onder ons gewoon de andere AWA's laten verpieteren omdat ze geen gezicht hebben.
En dan? Over een jaar debatteren over gezinsherenigingen?quote:Op woensdag 2 november 2011 17:13 schreef Elfletterig het volgende:
Partijen als de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie willen niet alleen uitzondering voor die ene Mauro (met een gezicht) maar ook voor zijn lotgenoten. Daar is zelfs nog over gestemd in de Tweede Kamer, gisteren.
was wel een leuke bijverdienste voor die Angolese moeder met een paar eigen kinderen op haar Nederlandse paspoort en die al in Nederland thuis had, maar alleen even op bezoek ging bij haar moedertje, die nam op de terugvlucht een paar leenkinderen mee voor een paar duizend dollar per stukquote:Op donderdag 3 november 2011 10:23 schreef Truffelvarken het volgende:
Als er snotterde buitenlandse 9 jarige jongentjes op een bank in de aankomsthal van Schiphol zitten te huilen omdat hun zogenaamde mensenhandelaars moeder in het gedrang verdwenen is,
haha ik denk dat er een nieuw programma op tv moet komen:quote:Op vrijdag 4 november 2011 21:30 schreef Proletenjager het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)de_nieuwe_mauro.html
[ afbeelding ]
The Voice Of Angolaquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
haha ik denk dat er een nieuw programma op tv moet komen:
blijft ie of blijft ie niet
presentator: 1 of ander overrated idealist
quote:Een grote Voice of Angola. Met juryleden Wilders, Leers, Koppejan en Ferrier. Die draaien zich dan, na gelang het verhaal schrijnend genoeg is, dan om als ze iemand willen behouden.
Worden ze dan ook coach van een mini-Mauro?quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
The Voice Of Angola
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola #6
[..]
nou iemand heeft er veel geld voor over gehad om hem met een andere moeder mee te geven naar Europaquote:Op zaterdag 5 november 2011 12:10 schreef Gia het volgende:
Tja, die Patricio is eigenlijk zieliger. Die heeft geen moeder waarmee hij nog contact heeft of naartoe kan. Mauro wel.
Natuurlijk. Alles voor de kijkcijfers.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Worden ze dan ook coach van een mini-Mauro?
Oh ja en dan inbellen met zijn allen, alle lijnen overbelast, maar niemand die zijn girlie weg wil geven aan hem hé we zijn zo begaan!!!!!!quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
haha ik denk dat er een nieuw programma op tv moet komen:
blijft ie of blijft ie niet
presentator: 1 of ander overrated idealist
Inderdaad. Nelsa moet blijven. En zo zijn er wel meer.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nelsa moet ook blijven!!
http://www.ed.nl/regio/de(...)n-beter-weten-in.ece
Ja en iedereen die voor Mauro was moet natuurlijk ook voor Nelsa zijn. Nelsa heeft nu ook een gezicht!
Nelsa heeft geen gezichtquote:Op zondag 6 november 2011 04:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inderdaad. Nelsa moet blijven. En zo zijn er wel meer.
kinderen ??quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:52 schreef El_Matador het volgende:
Als kinderen geen ouders in Angola meer hebben, is het een stukje anders.
Mauro's verhaal was precies het verkeerde om aandacht te krijgen. Er zijn veel schrijnender gevallen.
© Novumquote:'Verhagen hakte knoop Mauro door'
Laatste update: 6 november 2011 10:31 info
AMSTERDAM - Politiek leider van het CDA Maxime Verhagen kwam uiteindelijk met het voorstel de Angolese asielzoeker Mauro in Nederland een studievisum aan te laten vragen.
"Ik heb de oplossing aangedragen en die is uiteindelijk gekozen", zei hij in het televisieprogramma Eva Jinek op Zondag.
De situatie van de 18-jarige Mauro houdt de politiek al weken bezig. Het CDA kwam dinsdag na een hoogoplopend intern conflict tot de conclusie dat Mauro geen asiel kan krijgen, maar wel in Nederland een studievisum mag aanvragen. Normaal gesproken moet dat in het land van herkomst.
Op de vraag of de kwestie nu naar tevredenheid is opgelost wilde Verhagen niet direct ja of nee zeggen. Hij wees erop dat het conflict het CDA lang verdeelde.
Emotionele discussie
"Maar het is mooi dat we elkaar hebben gevonden, het is een heel emotionele discussie. Het is goed dat we hebben gezocht naar een oplossing die recht doet aan de emoties en die toch in de regels past."
Cabaretier en schrijver Vincent Bijlo, ook in de uitzending, merkte op dat hij de gevonden oplossing 'merkwaardig' vond. Verhagen zei zich dat goed te kunnen voorstellen, maar wees erop dat het een lastige kwestie was.
Oplossing
Of Mauro door de oplossing in Nederland kan blijven, staat overigens nog niet vast. Minister voor Immigratie en Asiel Gerd Leers (CDA) zei vrijdag voor de camera van RTL dat niet zeker is dat Mauro in Nederland een visum kan aanvragen.
"Als de Tweede Kamer mij vraagt ergens goed naar te kijken, dan doe ik dat, maar wel zodanig dat het past binnen de regels", zei de minister. Leers zei ook te hopen dat Mauro snel een studievisum aanvraagt.
Sterker, alle illegale immigranten mogen wat mij betreft blijven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nelsa moet ook blijven!!
http://www.ed.nl/regio/de(...)n-beter-weten-in.ece
Ja en iedereen die voor Mauro was moet natuurlijk ook voor Nelsa zijn. Nelsa heeft nu ook een gezicht!
dan kun je het legaal VISUM verstrekken wel stoppen, en de poort openzettenquote:Op zondag 6 november 2011 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, alle illegale immigranten mogen wat mij betreft blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |