bronquote:AMSTERDAM - Woensdagmiddag om 12.00uur is thuis in zijn woning in Amsterdam acteur Rijk de Gooyer (85) overleden.
Rijk overleed aan de gevolgen van alvleesklierkanker in het bijzijn van zijn zoon Rijk en Babiche Hermans, kleindochter van cabaretier Toon, die Rijk de laatste jaren van zijn leven verzorgde.
Adele Bloemendaal is nog bij ons.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze vallen met bosjes de laatste tijd of ligt het aan mij.
RIP ouwe.
ze gingen elke dag checken. tja als je dan toch een tijdstip mag kiezen is 12 uur wel mooi toch.quote:
Gouden moment was dat idd, staat me nog heel goed bij...quote:Op woensdag 2 november 2011 15:21 schreef Felixa het volgende:
Ik moet bij hem altijd meteen denken aan die keer toen hij zijn net gewonnen Gouden Kalf uit de taxi gooide, bij Maarten Spanjer.
Hij was stomdronken, as usual.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:21 schreef Felixa het volgende:
Ik moet bij hem altijd meteen denken aan die keer toen hij zijn net gewonnen Gouden Kalf uit de taxi gooide, bij Maarten Spanjer.
Tja, de acteurs/comedianten/theatermensen uit die periode, die ons dus nu langzaamaan ontvallen, belichamen een belangrijke (televisie)amusementsperiode. Een periode met een club zeer getalenteerde mensen in een bijzonder tijdperk.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze vallen met bosjes de laatste tijd of ligt het aan mij.
RIP ouwe.
Ohwjee.quote:
De serie heet trouwens "In voor en tegenspoed"quote:
Briljant momentquote:Op woensdag 2 november 2011 15:21 schreef Felixa het volgende:
Jemig, gewoon totaal onherkenbaar. Hij zag er daar echt vreselijk slecht uit. Dit is helaas dus het logische vervolg.quote:
Dat vond ik leuke reclame 'geintje bedaankt op zijn utrechts'quote:Op woensdag 2 november 2011 16:02 schreef Bos81 het volgende:
De Foutje Bedankt reclames van Nationale Nederlanden
RIP
Alleen was het niet voor NN maar voor Reaal.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:02 schreef Bos81 het volgende:
RIP
Jammer dat die foto's er zijn, want zo wil ik hem helemaal niet herinneren...quote:
Wat zag ie er nog strijdlustig en weerbaar uit in zijn laatste dagen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De C&A reclames waren nog beter samen met Johnny.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:02 schreef Bos81 het volgende:
RIP
Ja, ik bedacht me toen ik net even weg was, dat het Reaal was.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen was het niet voor NN maar voor Reaal.
Zo heeft ie in heel wat reclamespotjes gezeten:
‘Het Bier is weer Best’, C&A , Paturain, Reaal Verzekeringen en KPN Telecom. Van ‘Goed gedaan, jochie!’ voor Paturain en ‘Foutje bedankt!’ voor Reaal tot de sketches voor C&A (met Johnny Kraaikamp sr) en KPN Telecom (met Maarten Spanjer).
Daar ben ik net te jong voor, helaas. Ik kan nog wel herinneren dat ik CenA is nog Voordeliger op de TV hoorde, maar gewoon niet meer hoe en wat..quote:Op woensdag 2 november 2011 16:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
De C&A reclames waren nog beter samen met Johnny.
was er ook niet zo'n anekdote, rondom Bridge too Far waarvoor De Gooyer auditie deed, waarbij de regisseur (Attenborough) direkt bij eerste blik op Rijk riep dat hij met zo'n kop enkel SS-er kon spelen....?quote:Op woensdag 2 november 2011 16:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Een geweldige acteur die ook in het dagelijks leven nooit ophield met acteren, altijd bezig met het bespelen van z'n omgeving. Hij viel ook nauwelijks te regisseren, Paul Verhoeven kwam er pas in de montage van Soldaat van Oranje achter dat Rijk een scène die absoluut niet om hem draaide (hij moest gewoon in de achtergrond staan) volledig naar zich toegetrokken had.
En dat terwijl hij juist diende aan de kant van de Geallieerden in WW2.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
was er ook niet zo'n anekdote, rondom Bridge too Far waarvoor De Gooyer auditie deed, waarbij de regisseur (Attenborough) direkt bij eerste blik op Rijk riep dat hij met zo'n kop enkel SS-er kon spelen....?
quote:Op woensdag 2 november 2011 16:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat zag ie er nog strijdlustig en weerbaar uit in zijn laatste dagen.Is misschien ff vreemd om degelijke foto's te zien maar zo is hij ook enkele keren op tv geweest. Daarbij, uiteindelijk vervaagt de herinnering aan deze foto en denk je vooral aan zijn hoogtijdagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De generatie coryfeeën waar onze ouders mee zijn opgegroeid gaat nu, over pak hem beet 25 jaar die waar ik mee ben opgegroeid.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is een slecht jaar voor de TV-grootheden geloof ik.
Zo klopt ie weer.quote:Op woensdag 2 november 2011 20:14 schreef Stokstaart het volgende:
De generatie coryfeeën waar onze ouders ik mee zijn ben opgegroeid gaat nu.
Mwoah, Johhny en Rijk hadden hun hoogtijdagen de jaren 70/80 en daarvoor. Al had Johnny nog redelijk succes met "Het zonnetje in huis" daarna.quote:
Hun hoogtepunt hadden ze vooral in de jaren 60 met de Johnny en Rijk-shows. Maar toen hadden we ook nog maar 1 TV-net.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:50 schreef Stokstaart het volgende:
Mwoah, Johhny en Rijk hadden hun hoogtijdagen de jaren 70/80 en daarvoor. Al had Johnny nog redelijk succes met "Het zonnetje in huis" daarna.
Weet natuurlijk niet hoe oud jij bent?
Ik kende Rijk eigenlijk alleen van die C&A reclames wat Tong zeiquote:Op woensdag 2 november 2011 21:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Hun hoogtepunt hadden ze vooral in de jaren 60 met de Johnny en Rijk-shows. Maar toen hadden we ook nog maar 1 TV-net.
Die heerst nog altijd. Gran Turino als tv-serie is dat gewoon.quote:Op woensdag 2 november 2011 18:39 schreef controlaltdelete het volgende:
RIP Rijk. Ik hoop dat ze binnenkort weer eens In voor - en tegenspoed gaan uitzenden als tribute, met plezier naar gekeken, ik zou het best nogmaals willen zien.
Ik genoot van Johnny en Rijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mwoah, Johhny en Rijk hadden hun hoogtijdagen de jaren 70/80 en daarvoor. Al had Johnny nog redelijk succes met "Het zonnetje in huis" daarna.
Weet natuurlijk niet hoe oud jij bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |