abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:02:44 #201
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395466
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb nog geen aankondigingen gezien van landen die eruit gaan stappen. Het blijft bij wat geklaag en gemompel, ieder land weet dat het zelfmoord is om het daadwerkelijk te doen.
Waarom zou dat zo zijn? Omdat het eindeloos herhaald wordt? Dat maakt het nog niet tot waarheid.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:03:43 #202
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Argento het volgende:
Overigens moet je dan niet gaan roepen dat er ONVERKOZEN burocraten zitten. Hou je wel even bij de feiten ja. Dat je al pagina´s lang niks intelligents zegt is al erg genoeg.
Nee, er zitten geen onverkozen burocraten in Brussel _O-
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:04:20 #203
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_104395532
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Of Europa slaat zich door de huidige crisis heen en gaat over een paar jaar eensgezind orde op zaken stellen. Lekker ouderwets protectionistisch de eigen markt beschermen. Rotterdam laten ze links liggen en in plaats daarvan gaan ze in Antwerpen investeren. Heffingen op in- en uitvoer naar Nederland. Nog een paar van die fijne maatregelen en Nederland is de paria van Europa.

Face it. We zijn afhankelijk van onze buurlanden.
Face it, onze buurlanden zijn afhankelijk van ons. Voor Duitsland is Antwerpen helemaal niet zo'n bruikbare haven, en dan moeten ze om Nederland heen. En hoe strenger de maatregelen zijn, hoe leuker en lucratiever sommige landen het vinden om die regeltjes te omzeilen (Frankrijk is daar sterk in). Politiek verliest het altijd van economische kansen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:04:34 #204
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Omdat het eindeloos herhaald wordt? Dat maakt het nog niet tot waarheid.
Omdat het alleen al een godsvermogen kost om je valuta te veranderen. Dat alleen al nekt een staat vooral op een moment als dit, waarbij er al geld te kort is.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:05:05 #205
8252 mvdejong
pi_104395557
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef Northside het volgende:
..., ieder land weet dat het zelfmoord is om het daadwerkelijk te doen.
Er zijn een heleboel dingen die iedereen weet, maar bij serieuze bestudering larie blijken te zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_104395602
en de grap is, als er al een Europese superstaat zal ontstaan, so what? Onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen (etc. etc. etc.) zullen niet beter weten. En dan moeten wij over ons graf heen een beetje moeilijk gaan lopen doen over een compleet logische ontwikkeling?

Er zitten geen ONVERKOZEN burocraten in Brussel die ALLE macht hebben. Het is echt niet zo ingewikkeld. Qua staatsinrichting zit Europa niet wezenlijk anders in elkaar dan Nederland. Je weet toch wel hoe een parlement tot stand komt, wat het doet en wat het niet doet? Tjonge...
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:06:42 #207
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Face it, onze buurlanden zijn afhankelijk van ons. Voor Duitsland is Antwerpen helemaal niet zo'n bruikbare haven, en dan moeten ze om Nederland heen. En hoe strenger de maatregelen zijn, hoe leuker en lucratiever sommige landen het vinden om die regeltjes te omzeilen (Frankrijk is daar sterk in). Politiek verliest het altijd van economische kansen.
Ik denk dat wij duitsland harder nodig hebben dan duitsland ons. Het is niet voor niks dat voor de euro, de gulden (waar iedereen blijkbaar zo blij mee was) gekoppeld was aan jawel.. de duitse mark.
pi_104395770
wat zou de gulden van 2012 uberhaupt waard zijn ten opzichte van de euro van 2012. Lijkt me niet dat dat hetzelfde is als de gulden uit 2001.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:11:17 #209
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef Sayex het volgende:

[..]

Omdat het alleen al een godsvermogen kost om je valuta te veranderen. Dat alleen al nekt een staat vooral op een moment als dit, waarbij er al geld te kort is.
Bij de invoering van de Euro werd er juist verteld dat het veranderen van onze valuta alleen maar voordelen had.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:12:15 #210
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395835
Ik wacht trouwens nog steeds op de nieuwe holocaust die ons beloofd was als we nee zouden stemmen.

Of is die voorkomen doordat onze politici zo slim waren het volk te negeren?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:13:14 #211
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bij de invoering van de Euro werd er juist verteld dat het veranderen van onze valuta alleen maar voordelen had.
Dat heeft het ook gehad, tot aan de huidige crisis.
pi_104395886
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:06 schreef Argento het volgende:

Er zitten geen ONVERKOZEN burocraten in Brussel die ALLE macht hebben. Het is echt niet zo ingewikkeld. Qua staatsinrichting zit Europa niet wezenlijk anders in elkaar dan Nederland. Je weet toch wel hoe een parlement tot stand komt, wat het doet en wat het niet doet? Tjonge...
Als het allemaal zo eerlijk is waarom mag ik dan niet stemmen op partijen uit andere landen. Waarom moet ik in vredesnaam op die Nederlandse nitwits stemmen die ik amper ken, terwijl ik graag mijn stem op iemand anders zou willen uitbrengen. We zijn toch 1 Europa? Of telt toch in de eerste plaats het eigenbelang van de volksvertegenwoordigers uit Nederland?

Waarom is er in Europa nog steeds geen consensus over 1 gemeenschappelijke taal die iedereen van jongs af aan leert naast zijn eigen taal. zodat over 25 jaar het grootste deel van Europa in 1 taal met elkaar kan communiceren. Dat lijkt me een stuk handiger als besluiten over de kromming van een banaan? Weer telt dat het er niet is, omdat dan weer eigen belang om de hoek komt kijken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104395890
Oh ja, Nederland, grootmacht van Europa. Zonder ons zou dat hele continent nooit lopen natuurlijk. Nederland is niet afhankelijk van de rest van Europa, Europa is afhankelijk van ons! Stom dat ik dat niet eerder zag.

Echt waar... :')
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:15:05 #214
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:14 schreef Northside het volgende:
Oh ja, Nederland, grootmacht van Europa. Zonder ons zou dat hele continent nooit lopen natuurlijk. Nederland is niet afhankelijk van de rest van Europa, Europa is afhankelijk van ons! Stom dat ik dat niet eerder zag.

Echt waar... :')
Inderdaad wat een naïviteit.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:18:13 #215
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104396025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als het allemaal zo eerlijk is waarom mag ik dan niet stemmen op partijen uit andere landen. Waarom moet ik in vredesnaam op die Nederlandse nitwits stemmen die ik amper ken, terwijl ik graag mijn stem op iemand anders zou willen uitbrengen. We zijn toch 1 Europa? Of telt toch in de eerste plaats het eigenbelang van de volksvertegenwoordigers uit Nederland?

Waarom is er in Europa nog steeds geen consensus over 1 gemeenschappelijke taal die iedereen van jongs af aan leert naast zijn eigen taal. zodat over 25 jaar het grootste deel van Europa in 1 taal met elkaar kan communiceren. Dat lijkt me een stuk handiger als besluiten over de kromming van een banaan? Weer telt dat het er niet is, omdat dan weer eigen belang om de hoek komt kijken.
Juist, vind ik ook jammer. Dan zijn we het eens: meer Europa.

Engels?
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:31:42 #216
8252 mvdejong
pi_104396535
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

We verkwisten in Europa nog steeds tientallen miljoenen per jaar omdat we niet een enkele locatie kunnen kiezen om te vergaderen. Waarom niet ? Omdat een enkel landje alleen wilde instappen als ze speciale voorrechten kregen. En die kregen ze.
pi_104396651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef Sayex het volgende:

[..]

Juist, vind ik ook jammer. Dan zijn we het eens: meer Europa.

Engels?
Niet eens, Ik vind dat er eerst over zulk soort dingen consensus moet komen voordat we nog meer Europa gaan doorvoeren. Ik zit echt niet te wachten op een Europa waar je mensen aan de macht ziet die 10 jaar geleden nog list en bedrog pleegden om bij de euro te kunnen aansluiten en die nu de euro crisis moeten gaan oplossen. Dan zakt het vertrouwen me in de schoenen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104396695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]

We verkwisten in Europa nog steeds tientallen miljoenen per jaar omdat we niet een enkele locatie kunnen kiezen om te vergaderen. Waarom niet ? Omdat een enkel landje alleen wilde instappen als ze speciale voorrechten kregen. En die kregen ze.
Dat ook. Laat ze eens 1 plek kiezen. Maar je, als je het over allemaal van dat soort simpele dingen al niet eens kunt worden, hoe denk je dan ooit de echt grote vraagstukken te kunnen oplossen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:36:19 #219
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104396739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:31 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat Brussel en haar werknemers verkwisten geld omdat het kan.. En het gaat alleen maar erger worden. We krijgen nu al geen goed overzicht meer.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_104396817
http://video.elsevier.nl/11857539

Dit is nu een voorbeeld van een open benadering zonder allerlei op niets gebaseerde angstscenario"s te gebruiken teneinde de burger bang te maken op oneigelijke gronden!!
Sla een nieuwe munt met dezelfde waarde als de huidige Euro, krijgt de overheid en het bedrijfsleven niet weer de kand om zijn zakken te vullen nover de rug van de burger!!
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:38:45 #221
8252 mvdejong
pi_104396832
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat ook. Laat ze eens 1 plek kiezen. Maar je, als je het over allemaal van dat soort simpele dingen al niet eens kunt worden, hoe denk je dan ooit de echt grote vraagstukken te kunnen oplossen.
Juist, het geeft aan dat nog steeds Europa het speelterrein is van een aantal landen, en dat de rest naar hun pijpen danst. Het verder overdragen van bevoegdheden is dus belachelijk, en hoe eerder we uitspreken dat de handtekening van Balkenende onder de Europese Grondwet op persoonlijke titel, en niet als vertegenwoordiger van Nederland, moet worden gezien, hoe beter.
pi_104396934
mvdejong:
Helemaal met je eens!!
De meest ultieme vorm van democratie namelijk referenda wordt de kiezer onthouden!!
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:42:26 #223
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104396967
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

had het ook, tot de zuidelijke landen al die leningen omgezet had in BMW's en Mercedessen
.
er komen eerder meer landen dan minder in Europa, italie en Belgie zie ik in tweee gaan
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:45:08 #224
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104397055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Niet eens, Ik vind dat er eerst over zulk soort dingen consensus moet komen voordat we nog meer Europa gaan doorvoeren. Ik zit echt niet te wachten op een Europa waar je mensen aan de macht ziet die 10 jaar geleden nog list en bedrog pleegden om bij de euro te kunnen aansluiten en die nu de euro crisis moeten gaan oplossen. Dan zakt het vertrouwen me in de schoenen.
maar hals overkop uit de euro en de eu stappen omdat het nu een keer fout is gegaan is een super goed idee?
pi_104397131
De euro is al sinds zijn invoering een debacle, maar de politiek heeft dit (te) lang weten te verbloemen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')