Waarom zou dat zo zijn? Omdat het eindeloos herhaald wordt? Dat maakt het nog niet tot waarheid.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik heb nog geen aankondigingen gezien van landen die eruit gaan stappen. Het blijft bij wat geklaag en gemompel, ieder land weet dat het zelfmoord is om het daadwerkelijk te doen.
Nee, er zitten geen onverkozen burocraten in Brusselquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Argento het volgende:
Overigens moet je dan niet gaan roepen dat er ONVERKOZEN burocraten zitten. Hou je wel even bij de feiten ja. Dat je al pagina´s lang niks intelligents zegt is al erg genoeg.
Face it, onze buurlanden zijn afhankelijk van ons. Voor Duitsland is Antwerpen helemaal niet zo'n bruikbare haven, en dan moeten ze om Nederland heen. En hoe strenger de maatregelen zijn, hoe leuker en lucratiever sommige landen het vinden om die regeltjes te omzeilen (Frankrijk is daar sterk in). Politiek verliest het altijd van economische kansen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Of Europa slaat zich door de huidige crisis heen en gaat over een paar jaar eensgezind orde op zaken stellen. Lekker ouderwets protectionistisch de eigen markt beschermen. Rotterdam laten ze links liggen en in plaats daarvan gaan ze in Antwerpen investeren. Heffingen op in- en uitvoer naar Nederland. Nog een paar van die fijne maatregelen en Nederland is de paria van Europa.
Face it. We zijn afhankelijk van onze buurlanden.
Omdat het alleen al een godsvermogen kost om je valuta te veranderen. Dat alleen al nekt een staat vooral op een moment als dit, waarbij er al geld te kort is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn? Omdat het eindeloos herhaald wordt? Dat maakt het nog niet tot waarheid.
Er zijn een heleboel dingen die iedereen weet, maar bij serieuze bestudering larie blijken te zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:00 schreef Northside het volgende:
..., ieder land weet dat het zelfmoord is om het daadwerkelijk te doen.
Ik denk dat wij duitsland harder nodig hebben dan duitsland ons. Het is niet voor niks dat voor de euro, de gulden (waar iedereen blijkbaar zo blij mee was) gekoppeld was aan jawel.. de duitse mark.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Face it, onze buurlanden zijn afhankelijk van ons. Voor Duitsland is Antwerpen helemaal niet zo'n bruikbare haven, en dan moeten ze om Nederland heen. En hoe strenger de maatregelen zijn, hoe leuker en lucratiever sommige landen het vinden om die regeltjes te omzeilen (Frankrijk is daar sterk in). Politiek verliest het altijd van economische kansen.
Bij de invoering van de Euro werd er juist verteld dat het veranderen van onze valuta alleen maar voordelen had.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:04 schreef Sayex het volgende:
[..]
Omdat het alleen al een godsvermogen kost om je valuta te veranderen. Dat alleen al nekt een staat vooral op een moment als dit, waarbij er al geld te kort is.
Dat heeft het ook gehad, tot aan de huidige crisis.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bij de invoering van de Euro werd er juist verteld dat het veranderen van onze valuta alleen maar voordelen had.
Als het allemaal zo eerlijk is waarom mag ik dan niet stemmen op partijen uit andere landen. Waarom moet ik in vredesnaam op die Nederlandse nitwits stemmen die ik amper ken, terwijl ik graag mijn stem op iemand anders zou willen uitbrengen. We zijn toch 1 Europa? Of telt toch in de eerste plaats het eigenbelang van de volksvertegenwoordigers uit Nederland?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:06 schreef Argento het volgende:
Er zitten geen ONVERKOZEN burocraten in Brussel die ALLE macht hebben. Het is echt niet zo ingewikkeld. Qua staatsinrichting zit Europa niet wezenlijk anders in elkaar dan Nederland. Je weet toch wel hoe een parlement tot stand komt, wat het doet en wat het niet doet? Tjonge...
Inderdaad wat een naïviteit.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:14 schreef Northside het volgende:
Oh ja, Nederland, grootmacht van Europa. Zonder ons zou dat hele continent nooit lopen natuurlijk. Nederland is niet afhankelijk van de rest van Europa, Europa is afhankelijk van ons! Stom dat ik dat niet eerder zag.
Echt waar...
Juist, vind ik ook jammer. Dan zijn we het eens: meer Europa.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als het allemaal zo eerlijk is waarom mag ik dan niet stemmen op partijen uit andere landen. Waarom moet ik in vredesnaam op die Nederlandse nitwits stemmen die ik amper ken, terwijl ik graag mijn stem op iemand anders zou willen uitbrengen. We zijn toch 1 Europa? Of telt toch in de eerste plaats het eigenbelang van de volksvertegenwoordigers uit Nederland?
Waarom is er in Europa nog steeds geen consensus over 1 gemeenschappelijke taal die iedereen van jongs af aan leert naast zijn eigen taal. zodat over 25 jaar het grootste deel van Europa in 1 taal met elkaar kan communiceren. Dat lijkt me een stuk handiger als besluiten over de kromming van een banaan? Weer telt dat het er niet is, omdat dan weer eigen belang om de hoek komt kijken.
We verkwisten in Europa nog steeds tientallen miljoenen per jaar omdat we niet een enkele locatie kunnen kiezen om te vergaderen. Waarom niet ? Omdat een enkel landje alleen wilde instappen als ze speciale voorrechten kregen. En die kregen ze.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als het allemaal zo eerlijk is waarom mag ik dan niet stemmen op partijen uit andere landen. Waarom moet ik in vredesnaam op die Nederlandse nitwits stemmen die ik amper ken, terwijl ik graag mijn stem op iemand anders zou willen uitbrengen. We zijn toch 1 Europa? Of telt toch in de eerste plaats het eigenbelang van de volksvertegenwoordigers uit Nederland?
Waarom is er in Europa nog steeds geen consensus over 1 gemeenschappelijke taal die iedereen van jongs af aan leert naast zijn eigen taal. zodat over 25 jaar het grootste deel van Europa in 1 taal met elkaar kan communiceren. Dat lijkt me een stuk handiger als besluiten over de kromming van een banaan? Weer telt dat het er niet is, omdat dan weer eigen belang om de hoek komt kijken.
Niet eens, Ik vind dat er eerst over zulk soort dingen consensus moet komen voordat we nog meer Europa gaan doorvoeren. Ik zit echt niet te wachten op een Europa waar je mensen aan de macht ziet die 10 jaar geleden nog list en bedrog pleegden om bij de euro te kunnen aansluiten en die nu de euro crisis moeten gaan oplossen. Dan zakt het vertrouwen me in de schoenen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef Sayex het volgende:
[..]
Juist, vind ik ook jammer. Dan zijn we het eens: meer Europa.
Engels?
Dat ook. Laat ze eens 1 plek kiezen. Maar je, als je het over allemaal van dat soort simpele dingen al niet eens kunt worden, hoe denk je dan ooit de echt grote vraagstukken te kunnen oplossen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
We verkwisten in Europa nog steeds tientallen miljoenen per jaar omdat we niet een enkele locatie kunnen kiezen om te vergaderen. Waarom niet ? Omdat een enkel landje alleen wilde instappen als ze speciale voorrechten kregen. En die kregen ze.
Dat Brussel en haar werknemers verkwisten geld omdat het kan.. En het gaat alleen maar erger worden. We krijgen nu al geen goed overzicht meer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
We verkwisten in Europa nog steeds tientallen miljoenen per jaar omdat we niet een enkele locatie kunnen kiezen om te vergaderen. Waarom niet ? Omdat een enkel landje alleen wilde instappen als ze speciale voorrechten kregen. En die kregen ze.
Juist, het geeft aan dat nog steeds Europa het speelterrein is van een aantal landen, en dat de rest naar hun pijpen danst. Het verder overdragen van bevoegdheden is dus belachelijk, en hoe eerder we uitspreken dat de handtekening van Balkenende onder de Europese Grondwet op persoonlijke titel, en niet als vertegenwoordiger van Nederland, moet worden gezien, hoe beter.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat ook. Laat ze eens 1 plek kiezen. Maar je, als je het over allemaal van dat soort simpele dingen al niet eens kunt worden, hoe denk je dan ooit de echt grote vraagstukken te kunnen oplossen.
had het ook, tot de zuidelijke landen al die leningen omgezet had in BMW's en Mercedessenquote:Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bij de invoering van de Euro werd er juist verteld dat het veranderen van onze valuta alleen maar voordelen had.
maar hals overkop uit de euro en de eu stappen omdat het nu een keer fout is gegaan is een super goed idee?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet eens, Ik vind dat er eerst over zulk soort dingen consensus moet komen voordat we nog meer Europa gaan doorvoeren. Ik zit echt niet te wachten op een Europa waar je mensen aan de macht ziet die 10 jaar geleden nog list en bedrog pleegden om bij de euro te kunnen aansluiten en die nu de euro crisis moeten gaan oplossen. Dan zakt het vertrouwen me in de schoenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |