abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104394840
Tja, met zon simplistische kijk op de zaken kan ik me voorstellen dat je het vraagstuk even op een achternamiddag in 4 a 5 regels beantwoordt. Het levert in ieder geval brandstof voor mijn overtuiging dat we dit soort vraagstukken ze ver mogelijk verwijderd moeten houden van het gewone volk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:46:07 #177
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104394877
We moeten gewoon helemaal geen verkiezingen meer houden

Het volk is dom en moet dat blijven
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:46:25 #178
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104394887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Nu heeft het geen nut meer om anti-Europa te zijn. We zitten er tot onze nek in en de enige optie is voorwaarts. Maar toen 'Europa' nog niet too big to fail was waren er best steekhoudende betogen tegen Europa te vinden (of voor een 'beperkter Europa').
Dat is helzelfde argument als met de banken, en evenmin geldig. Waarom moeten we zo fantiek blijven vasthouden aan een model dat overduidelijk gefaald heeft?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:46:53 #179
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104394905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:45 schreef Argento het volgende:
Tja, met zon simplistische kijk op de zaken kan ik me voorstellen dat je het vraagstuk even op een achternamiddag in 4 a 5 regels beantwoordt. Het levert in ieder geval brandstof voor mijn overtuiging dat we dit soort vraagstukken ze ver mogelijk verwijderd moeten houden van het gewone volk.
Politici zijn er voor het volk, niet andersom.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104394973
vrije verkiezingen zijn een bitch ja
in een democratie is het volk de zwakste schakel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:51:06 #181
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104395078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:48 schreef Argento het volgende:
maar zonder verkiezingen is het geen democratie maar een dictatuur en daar hebben we zeeeer slechte ervaringen mee
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:51:07 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:48 schreef Argento het volgende:
Want dictaturen doen het zoveel beter. Qua economie en qua welzijn voor de mensen zijn dictaturen zonder uitzondering perfect, en democratieen waardeloos. Toch? Al die blije Burmezen, Syriers en Noord Koreanen zullen het met je eens zijn.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:53:12 #183
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104395147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

Want dictaturen doen het zoveel beter. Qua economie en qua welzijn voor de mensen zijn dictaturen zonder uitzondering perfect, en democratieen waardeloos. Toch? Al die blije Burmezen, Syriers en Noord Koreanen zullen het met je eens zijn.
ja die zijn erg blij in zo een strafkamp, vooral als je zegt dat je verkiezingen wilt, das net euthanasie
pi_104395201
Ik zeg toch ook niet dat ik een alternatief voorhanden heb? Alleen dat me telkens weer de schrik om het hart slaat als ik buiten om me heen kijk of zelfs maar de TV aan zet of ga FOKken en me realiseer dat het allemaal stemrecht heeft.
pi_104395218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:45 schreef Argento het volgende:
En de politici stammen af van de ubermenschen (of komen die misschien ook onder het gewone volk vandaan?)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104395241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is helzelfde argument als met de banken, en evenmin geldig. Waarom moeten we zo fantiek blijven vasthouden aan een model dat overduidelijk gefaald heeft?
Oorlog hel en verdoemenis, je weet toch.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104395281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:38 schreef mvdejong het volgende:
Terwijl inderdaad Europa zorgvuldig een exit-optie uit alle verdragingen weglaat, kan een Nederlandse regering nog altijd besluiten uit Europa te stappen. Dat levert wel een hoop trammelant met verschillende Europese instanties op, maar zodra we de legitimiteit daarvan niet erkennen, zijn ze verder machteloos. En na wat gebrabbel zullen de meeste Europese landen nog steeds handel met ons drijven, en nog steeds via de Nederlandse havens in- en uitvoeren, want daarvoor zijn de economische drijfveren sterk genoeg. En de economische vrijheid die Nederland dan heeft zal ons een hoop kansen bieden die wij niet hebben door Europese regelgeving.
Of Europa slaat zich door de huidige crisis heen en gaat over een paar jaar eensgezind orde op zaken stellen. Lekker ouderwets protectionistisch de eigen markt beschermen. Rotterdam laten ze links liggen en in plaats daarvan gaan ze in Antwerpen investeren. Heffingen op in- en uitvoer naar Nederland. Nog een paar van die fijne maatregelen en Nederland is de paria van Europa.

Face it. We zijn afhankelijk van onze buurlanden.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:57:10 #188
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104395291
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:54 schreef Argento het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat ik een alternatief voorhanden heb? Alleen dat me telkens weer de schrik om het hart slaat als ik buiten om me heen kijk of zelfs maar de TV aan zet of ga FOKken en me realiseer dat het allemaal stemrecht heeft.
en zeer goed mogelijk hebben zij gelijk en jij ongelijk, dus dan moet je jezelf opsluiten
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:57:26 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395301
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:54 schreef Argento het volgende:
Ik dacht dat jouw alternatief was om alle macht aan onverkozen burocraten in Brussel en Straatsburg te geven? Daar pleit je wel constant voor.
pi_104395302
Ik heb al gezegd dat ik het problematisch vind dat we zon lage drempel hebben mbt het passieve kiesrecht dat werkelijk iedereen zich verkiesbaar kan stellen, welk effect nog vergroot wordt door de lage drempel mbt het actieve kiesrecht omdat de kans dat zo iemand dan ook daadwerkelijk gekozen wordt nog reeel is ook.

Dus nee, politici zijn geen ubermenschen, maar ze zouden op zijn minst capabel moeten zijn. En dat vereist nou eenmaal de kennis en de kunde die lang niet iedereen heeft. Omhoog dus met die drempel.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:58:29 #191
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Of Europa slaat zich door de huidige crisis heen en gaat over een paar jaar eensgezind orde op zaken stellen. Lekker ouderwets protectionistisch de eigen markt beschermen. Rotterdam laten ze links liggen en in plaats daarvan gaan ze in Antwerpen investeren. Heffingen op in- en uitvoer naar Nederland. Nog een paar van die fijne maatregelen en Nederland is de paria van Europa.

Face it. We zijn afhankelijk van onze buurlanden.
Onze buurlanden beginnen anders ook genoeg te krijgen van de EU. En dan heb ik het over het volk, niet de politici.
pi_104395340
Viajero> Je weet dat het Europees parlement gewoon gekozen wordt?
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:58:53 #193
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104395348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik dacht dat jouw alternatief was om alle macht aan onverkozen burocraten in Brussel en Straatsburg te geven? Daar pleit je wel constant voor.
As er verkiezingen komen dan kunne ze allemaal verdwijnen, de ultieme angst van een dictator
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:17 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104395358
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:58 schreef Argento het volgende:
Ja, dat weet ik. Jij weet dat het Europees parlement nauwelijks iets te zeggen heeft?
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:59:21 #195
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104395363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:58 schreef Argento het volgende:
neen das nie waar knul
Dan hadden we niet in deze shit gezeten
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:00:05 #196
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

neen das nie waar knul
Onder welke steen leef jij?
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_104395394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:58 schreef Viajero het volgende:
Onze buurlanden beginnen anders ook genoeg te krijgen van de EU. En dan heb ik het over het volk, niet de politici.
Ik heb nog geen aankondigingen gezien van landen die eruit gaan stappen. Het blijft bij wat geklaag en gemompel, ieder land weet dat het zelfmoord is om het daadwerkelijk te doen.
Ja, ik generaliseer.
pi_104395433
Het Europees parlement heeft genoeg te zeggen. Onderbouw je opmerking ns.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:02:25 #199
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_104395452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wij als Nederland kunnen niet alleen uit de EU stappen.. We zijn afhankelijk van Duitsland, en zijn dat altijd geweest. Als we er uitstappen vormt zich een nieuwe unie met minimaal duitsland en de benelux.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_104395458
Overigens moet je dan niet gaan roepen dat er ONVERKOZEN burocraten zitten. Hou je wel even bij de feiten ja. Dat je al pagina´s lang niks intelligents zegt is al erg genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')