abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 00:30:33 #76
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_104061522
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:29 schreef Komakie het volgende:
Ik hoorde vanmorgen ook weer eens iets aparts wat ik nog nooit eerder gehoord had.
Iemand vertelde dat hij weer iemand kent die een soort van systeem heeft met koolzuur waarvan om de zoveel tijd een beetje van in het water wordt gespoten automatisch.
Een beetje als zo'n belletjes ding, maar dan met koolzuur.
Het schijnt dat daardoor zijn planten groeiden als gekken en alg en dergelijke weg bleven.
Iemand wel eens wat van gehoord :?
CO2 bedoel je? Wordt vrij veel gedaan bij zwaar beplante bakken inderdaad.
pi_104061576
CO2 idd of bedoel je echt koolzuur? Want co2 systemen werken top, mijn planten groeien als kool, behouden mooie kleuren en algen zijn verminderd sinds het gebruik
pi_104061801
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:18 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik bedoelde slakken eters en algen eters. :) Dus geen slakken.

Even een vraagje over een of ander spul om je aquarium schoon te houden. Zijn Sera Aquatan en Sera Bio Nitrivec goed? De een voor te zorgen dat mn aquarium binnen 24 uur gevuld kan worden met visjes, de ander voor het op helder laten blijven van het water?

Iemand bekend met het Juwel Aqua Clean systeem?
geen idee of het werkt. ik heb zelf het aquarium gewoon 4 weken laten indraaien.
helder water heb ik nu ook dus geen idee waarvoor ik dat middeltje zou moeten gebruiken.
pi_104063478
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:18 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik bedoelde slakken eters en algen eters. :) Dus geen slakken.

Even een vraagje over een of ander spul om je aquarium schoon te houden. Zijn Sera Aquatan en Sera Bio Nitrivec goed? De een voor te zorgen dat mn aquarium binnen 24 uur gevuld kan worden met visjes, de ander voor het op helder laten blijven van het water?

Iemand bekend met het Juwel Aqua Clean systeem?
Trap er niet in, trap er niet in. Geldtrekkerij en de kans dat je vissen gaan hemelen is enorm.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_104064263
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 00:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Toppie! :D

[..]

Welke CD? :@
Oeps.. :@ Verkeerde topic hehe
de nieuwe van Spinvis :P

quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 02:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Crimineeltje.
Volgens de wet mag het O~)
Maar ik had de originele cd al besteld, en nu ligt er een gesigneerde versie binnen. Dus ik ben blij :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 7 november 2011 @ 09:03:31 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104065155
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:24 schreef egelhond het volgende:
Juwel Record 800. 81x35x40 cm. Ik wil zoetwateraquariumvissen gaan houden. Heb alleen geen idee hoeveel je van welke soort mag houden en welke er niet mogen. Ook wil ik slakken/algen eters.
1 Tip, begin niet aan levendbarenden zoals Platy's en Guppies. Het zijn leuke en makkelijke vissen om te houden echter krijg je daar na een half jaar spijt van, want dan heb je er plotseling 180 van in je bak. Of je moet het niet erg vinden om zo nu en dan de kat blij te maken.
  maandag 7 november 2011 @ 10:03:49 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104066256
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
CO2 idd of bedoel je echt koolzuur? Want co2 systemen werken top, mijn planten groeien als kool, behouden mooie kleuren en algen zijn verminderd sinds het gebruik
Ik gok dat het dan CO2 is. Hij had het over koolzuur, maar hij had niet zo veel verstand van aquaria dus het zou best kunnen dat het CO2 is :P

Maar is dat niet met een gewoon pompje wat belletjes blaast? Dat heb ik namelijk ook. ik gebruik hem niet, maakt redelijk wat lawaai (trillingen) en ik heb begrepen dat het niet altijd even goed voor de vissen is. Daarnaast groeien mijn planten snel zat :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 november 2011 @ 10:06:42 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104066324
ik zit trouwens wel met iets aparts.
Mijn planten groeien als kool, maar als je kijkt naar de plant zie je dat het bovenste gedeelte heel veel blaadjes heeft. Dat is het gedeelte dat er vanaf het begin in zit. Het deel wat er bij is gegroeid zitten maar weinig blaadjes blaadjes aan.

Ik moet mijn planten zo langzamerhand gaan snoeien, want ze zijn echt zo lang dat ze al een paar cm boven het water uit zouden komen als ze recht trouwens blijven staan, maar ik ben bang dat als ik er redelijk wat af snoei er weinig behalve een stammetje over blijft...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 november 2011 @ 10:09:16 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 7 november 2011 @ 10:14:47 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104066541
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:06 schreef Komakie het volgende:
Mijn planten groeien als kool, maar als je kijkt naar de plant zie je dat het bovenste gedeelte heel veel blaadjes heeft. Dat is het gedeelte dat er vanaf het begin in zit. Het deel wat er bij is gegroeid zitten maar weinig blaadjes blaadjes aan.

Ik moet mijn planten zo langzamerhand gaan snoeien, want ze zijn echt zo lang dat ze al een paar cm boven het water uit zouden komen als ze recht trouwens blijven staan, maar ik ben bang dat als ik er redelijk wat af snoei er weinig behalve een stammetje over blijft...
Te weinig lichtintensiteit die de onderste waterlagen bereikt. Heb ik ook last van, kun je op zich weinig aan doen. Een reflector achter je TL kan helpen, of je lamp is te oud. Maar over het algemeen doe je er weinig aan.
pi_104067139
Reflectors plaatsen kan al heel veel verschil maken.
Kap aan de binnenkant wit maken helpt ook.

Daarnaast meer TL's erin is ook een optie (kost wat, maar heb je ook wat :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer maandag 7 november 2011 @ 10:51:25 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104067456
Mijn volgende inrichting/aquarium wordt er sowieso 1 zonder planten. Wat een gezeik.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2011 @ 10:56:58 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104067620
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2011 10:51 schreef Kreator het volgende:
Mijn volgende inrichting/aquarium wordt er sowieso 1 zonder planten. Wat een gezeik.
Aquarium kan prima zonder planten, maar je moet wel wat andere vormen van 'verstopplekken' regelen dan. Wat stenen of heel kitscherig plastic verzonken dingen.

Ik heb het ook altijd gezeur gevonden, die planten, zeker met de speciale groeilampen die ik had. Binnen no-time was het een grote sla geworden.
Carpe Libertatem
  maandag 7 november 2011 @ 10:58:29 #89
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104067663
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2011 10:51 schreef Kreator het volgende:
Malawi of Tanganyika :Y :Y :Y
  maandag 7 november 2011 @ 11:29:38 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104068489
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Reflectors plaatsen kan al heel veel verschil maken.
Kap aan de binnenkant wit maken helpt ook.
Klopt, ik heb er ook een reflector in zitten, scheelt een stuk.

quote:
Daarnaast meer TL's erin is ook een optie (kost wat, maar heb je ook wat :P)
Heb ik geen ruimte voor...
  maandag 7 november 2011 @ 11:30:41 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104068520
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:

Aquarium kan prima zonder planten, maar je moet wel wat andere vormen van 'verstopplekken' regelen dan. Wat stenen of heel kitscherig plastic verzonken dingen.

Ik heb het ook altijd gezeur gevonden, die planten, zeker met de speciale groeilampen die ik had. Binnen no-time was het een grote sla geworden.
Krijg je zonder planten niet een verschrikkelijke algenbak?
  maandag 7 november 2011 @ 11:35:32 #92
92409 Twinky
Little star.
pi_104068675
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:06 schreef Komakie het volgende:

Wat ik wel eens doe omdat de blaadjes onderaan gingen rotten (oa door woeste bewegingen van sommige vissen), is het afknippen en weer terug de grond in. Werkt niet bij allemaal maar wel bij sommige snelgroeiers; waterpest heb ik het mee gedaan en nog eentje.
voorbeeld linksonder, bovenaan de steeltjes groeit het heel goed en bij eentje (nu al bij meerdere) heb ik dan de onderkant eruitgehaald en in de grond gestoken.

overigens groeien deze plantjes in de hoogte, er komen dus meer blaadjes bij (en de onderste vallen dus af/laten los/doen het minder goed)
  Official ESF Kreviewer maandag 7 november 2011 @ 11:48:24 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_104069101
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 11:35 schreef Twinky het volgende:

[..]

Wat ik wel eens doe omdat de blaadjes onderaan gingen rotten (oa door woeste bewegingen van sommige vissen), is het afknippen en weer terug de grond in. Werkt niet bij allemaal maar wel bij sommige snelgroeiers; waterpest heb ik het mee gedaan en nog eentje.
voorbeeld linksonder, bovenaan de steeltjes groeit het heel goed en bij eentje (nu al bij meerdere) heb ik dan de onderkant eruitgehaald en in de grond gestoken.
[ afbeelding ]
overigens groeien deze plantjes in de hoogte, er komen dus meer blaadjes bij (en de onderste vallen dus af/laten los/doen het minder goed)
Dat is op zich wel een goede oplossing inderdaad. Ik doe het ook wel eens, maar onderhoud op de bodem is nogal lastig bij mij omdat alleen het water al 65cm hoog is.
  maandag 7 november 2011 @ 11:53:49 #94
92409 Twinky
Little star.
pi_104069299
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2011 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is op zich wel een goede oplossing inderdaad. Ik doe het ook wel eens, maar onderhoud op de bodem is nogal lastig bij mij omdat alleen het water al 65cm hoog is.
ah :D iets met eetstokjes? duikbril? :P wat ik ook best lastig vind is om de plantjes daadwerkelijk weer vast te krijgen in de grond, daar moet je echt even voor prutsen. Als je ze er recht insteekt, gaan ze er ook recht weer uit, helemaal als één van mijn sewelia's er met een noodgang overheen crost.
  maandag 7 november 2011 @ 12:15:45 #95
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_104070236
je hebt toch ook loodjes om aan de planten te hangen of is dat niks?
pi_104070497
loodjes niet om je planten laten hangen. lood lost heel langzaam op in water en stapelt zich op in de lever van de vis is mij verteld.
je kan ook een plantenpincet gebruiken als je zo'n diep aquarium hebt. ik vind het ondingen maargoed.

ik snoei snelgroeiers ook door de onderkant in te korten. dit omdat de bovenkant mooi vol is en bij enkele planten rood kleurt. als ik de bovenkant top dan ben ik de mooie (rode) toppen kwijt en hou je idd zo'n zielig stengeltje over.
reflector moet ik ook maar eens naar kijken. misschien helpt dat nog een beetje. TL lamp is bij mij net nieuw dus dat zou het probleem niet moeten zijn. ik denk dat 1 tl lamp (15wat) voor een 60cm bak gewoon net te weinig is.
  † In Memoriam † maandag 7 november 2011 @ 12:46:28 #97
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104071191
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Krijg je zonder planten niet een verschrikkelijke algenbak?
Nee, een paar enthousiaste algeneters en dat is opgelost. Maar voor kleine bakken is dat geen optie.
Carpe Libertatem
pi_104071219
Reflector werkt echt goed. 1x 15W op 60cm is idd vrij weinig.
Ik weet niet of je in je kap nog een tl kwijt kan?
Indien het past, zou ik er eentje bijplaatsen (ook met reflector).
Je planten zullen je dankbaar zijn ;)
Prrrrttt
  maandag 7 november 2011 @ 13:00:08 #99
92409 Twinky
Little star.
pi_104071658
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Reflector werkt echt goed. 1x 15W op 60cm is idd vrij weinig.
Ik weet niet of je in je kap nog een tl kwijt kan?
Indien het past, zou ik er eentje bijplaatsen (ook met reflector).
Je planten zullen je dankbaar zijn ;)
Hmm, ik ga maar eens een stukje aluminiumfolie boven mijn tl plakken dan.
  maandag 7 november 2011 @ 13:23:17 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_104072424
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2011 12:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, een paar enthousiaste algeneters en dat is opgelost. Maar voor kleine bakken is dat geen optie.
Ah, okee. Ik moet met mijn 60cm bakje alle zeilen bijzetten om het een beetje algvrij te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')