CO2 bedoel je? Wordt vrij veel gedaan bij zwaar beplante bakken inderdaad.quote:Op maandag 7 november 2011 00:29 schreef Komakie het volgende:
Ik hoorde vanmorgen ook weer eens iets aparts wat ik nog nooit eerder gehoord had.
Iemand vertelde dat hij weer iemand kent die een soort van systeem heeft met koolzuur waarvan om de zoveel tijd een beetje van in het water wordt gespoten automatisch.
Een beetje als zo'n belletjes ding, maar dan met koolzuur.
Het schijnt dat daardoor zijn planten groeiden als gekken en alg en dergelijke weg bleven.
Iemand wel eens wat van gehoord
geen idee of het werkt. ik heb zelf het aquarium gewoon 4 weken laten indraaien.quote:Op maandag 7 november 2011 00:18 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik bedoelde slakken eters en algen eters.Dus geen slakken.
Even een vraagje over een of ander spul om je aquarium schoon te houden. Zijn Sera Aquatan en Sera Bio Nitrivec goed? De een voor te zorgen dat mn aquarium binnen 24 uur gevuld kan worden met visjes, de ander voor het op helder laten blijven van het water?
Iemand bekend met het Juwel Aqua Clean systeem?
Trap er niet in, trap er niet in. Geldtrekkerij en de kans dat je vissen gaan hemelen is enorm.quote:Op maandag 7 november 2011 00:18 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik bedoelde slakken eters en algen eters.Dus geen slakken.
Even een vraagje over een of ander spul om je aquarium schoon te houden. Zijn Sera Aquatan en Sera Bio Nitrivec goed? De een voor te zorgen dat mn aquarium binnen 24 uur gevuld kan worden met visjes, de ander voor het op helder laten blijven van het water?
Iemand bekend met het Juwel Aqua Clean systeem?
Oeps..quote:
Volgens de wet mag hetquote:
1 Tip, begin niet aan levendbarenden zoals Platy's en Guppies. Het zijn leuke en makkelijke vissen om te houden echter krijg je daar na een half jaar spijt van, want dan heb je er plotseling 180 van in je bak. Of je moet het niet erg vinden om zo nu en dan de kat blij te maken.quote:Op zondag 6 november 2011 18:24 schreef egelhond het volgende:
Juwel Record 800. 81x35x40 cm. Ik wil zoetwateraquariumvissen gaan houden. Heb alleen geen idee hoeveel je van welke soort mag houden en welke er niet mogen. Ook wil ik slakken/algen eters.
Ik gok dat het dan CO2 is. Hij had het over koolzuur, maar hij had niet zo veel verstand van aquaria dus het zou best kunnen dat het CO2 isquote:Op maandag 7 november 2011 00:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
CO2 idd of bedoel je echt koolzuur? Want co2 systemen werken top, mijn planten groeien als kool, behouden mooie kleuren en algen zijn verminderd sinds het gebruik
Bij mijn weten, koolzuur=Co2.quote:Op maandag 7 november 2011 00:30 schreef Ruis het volgende:
[..]
CO2 bedoel je? Wordt vrij veel gedaan bij zwaar beplante bakken inderdaad.
Te weinig lichtintensiteit die de onderste waterlagen bereikt. Heb ik ook last van, kun je op zich weinig aan doen. Een reflector achter je TL kan helpen, of je lamp is te oud. Maar over het algemeen doe je er weinig aan.quote:Op maandag 7 november 2011 10:06 schreef Komakie het volgende:
ik zit trouwens wel met iets aparts.
Mijn planten groeien als kool, maar als je kijkt naar de plant zie je dat het bovenste gedeelte heel veel blaadjes heeft. Dat is het gedeelte dat er vanaf het begin in zit. Het deel wat er bij is gegroeid zitten maar weinig blaadjes blaadjes aan.
Ik moet mijn planten zo langzamerhand gaan snoeien, want ze zijn echt zo lang dat ze al een paar cm boven het water uit zouden komen als ze recht trouwens blijven staan, maar ik ben bang dat als ik er redelijk wat af snoei er weinig behalve een stammetje over blijft...
Aquarium kan prima zonder planten, maar je moet wel wat andere vormen van 'verstopplekken' regelen dan. Wat stenen of heel kitscherig plastic verzonken dingen.quote:Op maandag 7 november 2011 10:51 schreef Kreator het volgende:
Mijn volgende inrichting/aquarium wordt er sowieso 1 zonder planten. Wat een gezeik.
Malawi of Tanganyikaquote:Op maandag 7 november 2011 10:51 schreef Kreator het volgende:
Mijn volgende inrichting/aquarium wordt er sowieso 1 zonder planten. Wat een gezeik.
Klopt, ik heb er ook een reflector in zitten, scheelt een stuk.quote:Op maandag 7 november 2011 10:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Reflectors plaatsen kan al heel veel verschil maken.
Kap aan de binnenkant wit maken helpt ook.
Heb ik geen ruimte voor...quote:Daarnaast meer TL's erin is ook een optie (kost wat, maar heb je ook wat)
Krijg je zonder planten niet een verschrikkelijke algenbak?quote:Op maandag 7 november 2011 10:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Aquarium kan prima zonder planten, maar je moet wel wat andere vormen van 'verstopplekken' regelen dan. Wat stenen of heel kitscherig plastic verzonken dingen.
Ik heb het ook altijd gezeur gevonden, die planten, zeker met de speciale groeilampen die ik had. Binnen no-time was het een grote sla geworden.
Wat ik wel eens doe omdat de blaadjes onderaan gingen rotten (oa door woeste bewegingen van sommige vissen), is het afknippen en weer terug de grond in. Werkt niet bij allemaal maar wel bij sommige snelgroeiers; waterpest heb ik het mee gedaan en nog eentje.quote:Op maandag 7 november 2011 10:06 schreef Komakie het volgende:
ik zit trouwens wel met iets aparts.
Mijn planten groeien als kool, maar als je kijkt naar de plant zie je dat het bovenste gedeelte heel veel blaadjes heeft. Dat is het gedeelte dat er vanaf het begin in zit. Het deel wat er bij is gegroeid zitten maar weinig blaadjes blaadjes aan.
Ik moet mijn planten zo langzamerhand gaan snoeien, want ze zijn echt zo lang dat ze al een paar cm boven het water uit zouden komen als ze recht trouwens blijven staan, maar ik ben bang dat als ik er redelijk wat af snoei er weinig behalve een stammetje over blijft...
Dat is op zich wel een goede oplossing inderdaad. Ik doe het ook wel eens, maar onderhoud op de bodem is nogal lastig bij mij omdat alleen het water al 65cm hoog is.quote:Op maandag 7 november 2011 11:35 schreef Twinky het volgende:
[..]
Wat ik wel eens doe omdat de blaadjes onderaan gingen rotten (oa door woeste bewegingen van sommige vissen), is het afknippen en weer terug de grond in. Werkt niet bij allemaal maar wel bij sommige snelgroeiers; waterpest heb ik het mee gedaan en nog eentje.
voorbeeld linksonder, bovenaan de steeltjes groeit het heel goed en bij eentje (nu al bij meerdere) heb ik dan de onderkant eruitgehaald en in de grond gestoken.
[ afbeelding ]
overigens groeien deze plantjes in de hoogte, er komen dus meer blaadjes bij (en de onderste vallen dus af/laten los/doen het minder goed)
ahquote:Op maandag 7 november 2011 11:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is op zich wel een goede oplossing inderdaad. Ik doe het ook wel eens, maar onderhoud op de bodem is nogal lastig bij mij omdat alleen het water al 65cm hoog is.
Nee, een paar enthousiaste algeneters en dat is opgelost. Maar voor kleine bakken is dat geen optie.quote:Op maandag 7 november 2011 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Krijg je zonder planten niet een verschrikkelijke algenbak?
Hmm, ik ga maar eens een stukje aluminiumfolie boven mijn tl plakken dan.quote:Op maandag 7 november 2011 12:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Reflector werkt echt goed. 1x 15W op 60cm is idd vrij weinig.
Ik weet niet of je in je kap nog een tl kwijt kan?
Indien het past, zou ik er eentje bijplaatsen (ook met reflector).
Je planten zullen je dankbaar zijn
Ah, okee. Ik moet met mijn 60cm bakje alle zeilen bijzetten om het een beetje algvrij te houden.quote:Op maandag 7 november 2011 12:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, een paar enthousiaste algeneters en dat is opgelost. Maar voor kleine bakken is dat geen optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |