En terecht.quote:
Wederom wijsheid van grote schoonheid.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En terecht.
Natuurlijk snap ik het best dat je verdriet hebt als je oma overlijdt, soit. Maar om nu al een half jaar ontroostbaar te zijn en het over niets anders te kunnen hebben? Echt serieus, als dat het ergste leed is voor je, dan gaat het verdomd goed met je en mag je je handjes dichtknijpen.
Mijn zusje doet SPH en toen zij haar levensverhaal vertelde moesten mensen uit haar klas huilen omdat het zo erg was.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En terecht.
Natuurlijk snap ik het best dat je verdriet hebt als je oma overlijdt, soit. Maar om nu al een half jaar ontroostbaar te zijn en het over niets anders te kunnen hebben? Echt serieus, als dat het ergste leed is voor je, dan gaat het verdomd goed met je en mag je je handjes dichtknijpen.
Het ergste is nog: ik bedoel hem zeker zo dubbelzinnig als ie klinktquote:
Ik heb daarvoor een hoop andere medicijnen geprobeerd. Dat is ook wel gangbaar want vaak pas als je al dat andere geprobeerd hebt, mag je met de medicijnen beginnen die ik nu gebruik. Maar het is nog niet duidelijk of dit een blijvend effect heeft, het is een kuur. Dus wie weet ben ik hierna weer terug bij af, dat is me al eerder gebeurd.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik. 4 maanden is dan niet heel lang. Waarom eigenlijk niet eerder aan die medicijnen begonnen?
Joh wie weet had ze wel een hele goede band met haar oma. Ik vind niet dat je leed met elkaar kan vergelijken en je weet het verhaal er ook niet achter.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:45 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
En terecht.
Nouja, je moet ook niet van alles zo'n punt maken, je hebt zelf ook controle over dingen (niet alles natuurlijk, maar als jij een persoon niet meer wil zien dan is dat meestal heel goed mogelijk).quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het ding is wel dat als je eenmaal iemand dicht bij laat komen, het heel beangstigend kan zijn als die persoon bijvoo9rbeeld een stapje dichterbij komt
Doe ik ook niet hoor. Ik leef echt wel in het heden hoor. Maar ik zie nu wel een stuk beter (nu ik wat meer afstand heb) wat mij gevormd heeft als persoon dmv mijn opvoeding. En daar ben ik niet alleen maar positief over. Het is simpelweg een gegeven nu, maar daar moet ik het nu wel mee doen. Ik ben wel op de goede weg hoor; want nu klinkt het allemaal zo negatief. Ik bekijk het nu even rationeel.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:44 schreef mrk.n het volgende:
Ja, beterebob, blijven janken over het verleden heeft simpelweg geen zin. Je moet wel doorgaan (en geen ouders de schuld gaan geven), moeten meer mensen hier doen trouwens.
Inderdaad. Voor de een kan een onvoldoende halen op school een ramp zijn terwijl een ander de ergste dingen kan meemaken zonder daar last van te hebbenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:48 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh wie weet had ze wel een hele goede band met haar oma. Ik vind niet dat je leed met elkaar kan vergelijken en je weet het verhaal er ook niet achter.
Behoorlijk heftig om op je 16e uit huis geplaatst te worden EN borderliner te zijnquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:44 schreef formerjellybean het volgende:
Ik was op mijn 16 e uit huis geplaatst, mijn moeder was nogal overbeschermend en zag in alles een ramp , ik was niet zoals een meisje hoorde te zijn dus ik deugde in haar ogen niet en daar ging ik ook naar leven en werd opstandig. Ze was ook juist dat ze rampen al zag gebeuren voordat er echt wat was dus kreeg ik niet echt de zekerheid dat dingen goed zouden komen omdat ik het al niet uit mocht proberen.
Toen ik bleek borderline te hebben toen vertelde ze me ook dagelijks wat heb ik misdaan dat ik een dochter zoals jou heb.
Toen therapie aansloeg is zij ziek geworden met psychose en depressie maar we denken dus dat de depressie er al was .
Ik heb juist echt een beetje mezelf kunnen vinden toen ik pas op mezelf woonde.
De dood heeft op iedereen weer een andere impact.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Perfect is geen enkel gezin. Maar persoonlijk heb ik wat moeite nu met een collega die ontroostbaar is dat haar oma overleden is. Ze is 34. Jezus mens, get a grip, als dat nou het ergste is wat je in leven gebeurd op dit moment. Knijp je handjes dicht!
Een andere kennis is teleurgesteld in het leven omdat hij niet meer dan 2000 per maand verdiend en nu geen huis kan kopen.
Dan denk ik: sorry, maar ik heb wel ergere shit meegemaakt.
ik ken wel het verhaal erachter, dat moet ik tot in den treure horenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:48 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Joh wie weet had ze wel een hele goede band met haar oma. Ik vind niet dat je leed met elkaar kan vergelijken en je weet het verhaal er ook niet achter.
Diagnose wist ik nog niet op mijn 16 die is pas later naar boven gekomen op mijn 25e of 26equote:Op zondag 30 oktober 2011 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Behoorlijk heftig om op je 16e uit huis geplaatst te worden EN borderliner te zijn
Ik heb zelf ook een moeder en vader die beiden niet 100% zijn, om 't maar zo te zeggen. Gelukkig heb ik nu wel goed contact met hun, maar das niet altijd zo geweest...
Dit dus.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De dood heeft op iedereen weer een andere impact.Mijn moeder heeft op dit moment vaak last van d'r hart en denkt de 50 niet te halen. Ik denk niet dat ik er ooit overheen kom als zij komt te overlijden.
Oftewel, de een reageert belachelijk overdreven op dingen; is zwakker.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor de een kan een onvoldoende halen op school een ramp zijn terwijl een ander de ergste dingen kan meemaken zonder daar last van te hebben
Inderdaadquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:50 schreef heloef het volgende:
Maar moet de boodschap niet zijn hoe kut het leven ook is, je moet er maar het beste van maken?
je moet de slingers zelf ophangen hahaquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:50 schreef heloef het volgende:
Maar moet de boodschap niet zijn hoe kut het leven ook is, je moet er maar het beste van maken?
Das logisch, maar soms wordt het allemaal gewoon eventjes te veelquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:50 schreef heloef het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind is om als iemand iets verteld daar goed op te reagerenquote:Op zondag 30 oktober 2011 21:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oftewel, de een reageert belachelijk overdreven op dingen; is zwakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |