abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103756850

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_103756870
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb gewoon niet zoveel vriendinnen Capstan :P
Al was het maar een vage bekende... :P
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je hebt toch niet zo heel lang nodig om het een beetje te leren lijkt me? :')
Ik heb al zo lang nodig om er eens een keer aan te beginnen, dus hoe lang ik over het leren doe wil ik niet aan denken :')
pi_103756923
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waarom vrouwen hierop zouden afknappen :P
Tijd zat om het te leren toch? Wat boeien die eerste paar keren nou.
Bovendien is seks iets wat je samen doet. Dus als hij iets niet goed zal je hem moeten sturen en andersom ook.
Hij kan best al wat ervaring hebben en er nog steeds niet van kunnen. Of als maagd in een keer de juiste plekjes weten te raken.

@ cassandra: ja die ja.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103756927
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:24 schreef Capstan het volgende:

[..]

Al was het maar een vage bekende... :P

[..]

Ik heb al zo lang nodig om er eens een keer aan te beginnen, dus hoe lang ik over het leren doe wil ik niet aan denken :')
Bij jezelf ging vast ook in een wip of niet :P (mja slechte woordkeuze)
pi_103756975
Ik zal vast ook nog steeds geen ster zijn :+
pi_103757025
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Bij jezelf ging vast ook in een wip of niet :P (mja slechte woordkeuze)
Een slechtere woordkeus kan haast niet...maar dat ging inderdaad vanaf de eerste keer al heel goed :P
pi_103757111
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zal vast ook nog steeds geen ster zijn :+
Geen idee vraag het aan je vriend :D
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103757369
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:27 schreef Capstan het volgende:

[..]

Een slechtere woordkeus kan haast niet...maar dat ging inderdaad vanaf de eerste keer al heel goed :P
Ik wist niet hoe ik het anders moest zeggen :P

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geen idee vraag het aan je vriend :D
die heeft niets te klagen hoor :P (ik denk ook niet dat je het anders niet lang vol houdt in een relatie tenzij je niet anders kent)
pi_103757404
Tja, je moet iemand wel 'leren kennen' op seksueel gebied en weten wat die persoon lekker vindt enzovoort.

Rare is, voor mijn relatie van nu had ik ook wel seks met verschillende meiden maar dacht ik niet na over de belangen/wensen van mijn sekspartners, als ik maar genoot. Het waren immers toch alleen maar sekspartners imo, zo dacht ik toen. Nu doe ik dat wel.

Ik ben nu samen met mijn vriendin en ze heeft belangrijke tentamens deze week waar ze voor moet leren. Jammer, ik verveel me namelijk. Ik ga zo maar wordfeud spelen. :P
pi_103757415
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:45 schreef mrk.n het volgende:
Inderdaad. :P

Hahaha minibeer, hoe was het met firefly? Heb je nog vrouwen aangesproken of iets?
Het was lachen, wel wat vrouwen aangesproken (geen massa's, maar dat was ik ook niet van plan, meer gewoon uitgaan om de leuk).
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:46 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Wees blij dat die gitaarspeelt en geen sexgeluiden van je ouders zijn ;) Dat lijkt me zo genant als je als kind je ouders hoort krikken.
Nouja, mijn ouders gaan waarschijnlijk uit elkaar, dus op een bepaalde manier zou het wel mooi zijn als ik ze hoor neuken. Blijft wel erg genant :')
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:52 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Het zou zo maar kunnen gebeuren :Y
Ik weet het niet hoor. Ik heb het sowieso niet op datingsites of relaties proberen te krijgen via internet, maar voor mij geldt: hoe harder ik probeer hoe harder ik faal, en dat zal ook wel via internet gelden.
Finally, someone let me out of my cage
pi_103757486
Wie is er nu weer ontmaagd?
pi_103757550
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

"Het ging vlot", "het ging in een vloek en een zucht"...zomaar wat voorbeelden :P

En dan die TT ook nog...het is niet echt jouw dag wat woordkeuzes betreft, hè? :')
pi_103757557
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef mrk.n het volgende:
Tja, je moet iemand wel 'leren kennen' op seksueel gebied en weten wat die persoon lekker vindt enzovoort.

Rare is, voor mijn relatie van nu had ik ook wel seks met verschillende meiden maar dacht ik niet na over de belangen/wensen van mijn sekspartners, als ik maar genoot. Het waren immers toch alleen maar sekspartners imo, zo dacht ik toen. Nu doe ik dat wel.

Ik ben nu samen met mijn vriendin en ze heeft belangrijke tentamens deze week waar ze voor moet leren. Jammer, ik verveel me namelijk. Ik ga zo maar wordfeud spelen. :P
oew gaan we samen feuden?
pi_103757593
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef Capstan het volgende:

[..]

"Het ging vlot", "het ging in een vloek en een zucht"...zomaar wat voorbeelden :P

En dan die TT ook nog...het is niet echt jouw dag wat woordkeuzes betreft, hè? :')
:*
Als het zo ver is voor jou maken we er een ere-tt van ok?
pi_103757594
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:31 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

[..]

die heeft niets te klagen hoor :P (ik denk ook niet dat je het anders niet lang vol houdt in een relatie tenzij je niet anders kent)
Mooi :) en jij ook niet?

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef minibeer het volgende:

[..]

Het was lachen, wel wat vrouwen aangesproken (geen massa's, maar dat was ik ook niet van plan, meer gewoon uitgaan om de leuk).

[..]

Nouja, mijn ouders gaan waarschijnlijk uit elkaar, dus op een bepaalde manier zou het wel mooi zijn als ik ze hoor neuken. Blijft wel erg genant :')

[..]

Ik weet het niet hoor. Ik heb het sowieso niet op datingsites of relaties proberen te krijgen via internet, maar voor mij geldt: hoe harder ik probeer hoe harder ik faal, en dat zal ook wel via internet gelden.
Niet te veel over nadenken werkt IRL ook niet
14 SHADES OF GREY
pi_103757666
Ik klaag ook niet. Maar ik moet wel zeggen dat het heul anders is met iemand van wie je intens veel houdt :o Dat wist ik heul niet.
pi_103757696
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ik heb deze gebruikt toen ik het vertelde:
I lost my virginity. One second it was there the next it was gone
14 SHADES OF GREY
pi_103757725
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

:*
Als het zo ver is voor jou maken we er een ere-tt van ok?
Ik schrijf het alvast op: in 2037 ere-TT op Fok :')
pi_103757737
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:36 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb deze gebruikt toen ik het vertelde:
I lost my virginity. One second it was there the next it was gone
toen je het vertelde?
pi_103757785
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:36 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ik schrijf het alvast op: in 2037 ere-TT op Fok :')
op je 55e?
pi_103757873
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:37 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

op je 55e?
Ja, als het dan nóg niet gelukt is overweeg ik, hoe treurig ook, om het maar op een andere manier op te lossen :')
pi_103757890
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

toen je het vertelde?
Dat heb ik hier op Fok! in singles gezegd ja :P toen ik vertelde dat ik ontmaagd was. Met al die bullshit die daarna volgende :')
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik klaag ook niet. Maar ik moet wel zeggen dat het heul anders is met iemand van wie je intens veel houdt :o Dat wist ik heul niet.
Dat is zo waar. :Y
14 SHADES OF GREY
pi_103757928
haha welke bullshit? Linkje? :P

Kapitein tegen die tijd kom je vast wel in aanmerking voor een pityfuck *; :P
pi_103757950
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:38 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ja, als het dan nóg niet gelukt is overweeg ik, hoe treurig ook, om het maar op een andere manier op te lossen :')
Waarom lukt het dan allemaal niet?
pi_103757982
Samen! Ik zit op mijn telefoon. :o

Inderdaad Cassandra, als je verliefd bent/van iemand houdt is het sowieso anders, tenminste zo ervaar ik het ook.
pi_103757986

:')
pi_103758016
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:40 schreef mrk.n het volgende:
Samen! Ik zit op mijn telefoon. :o

Inderdaad Cassandra, als je verliefd bent/van iemand houdt is het sowieso anders, tenminste zo ervaar ik het ook.
ja duh moet je mij even inviten op wordfeud
pi_103758059
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:34 schreef tijnbrein het volgende:
Niet te veel over nadenken werkt IRL ook niet
Voor mij wel :s)
pi_103758069
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Cassandra87 het volgende:

Da's op zich ook best treurig, maar ik had gehoopt dat iemand over anderhalf jaar of zo al zo gek zou zijn :P
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom lukt het dan allemaal niet?
Tja, als je geen geluk hebt met vrouwen...
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:42:23 #30
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_103758134
ga eens zoeken buiten je standaardgebiedje. ik ga 6 maanden in Riga studeren en verheug me er enorm op w/
Spreading the Word
pi_103758159
Minibeer, hoe was 't met flupke en firefly?
Zijn zij in 't echt ook van die stoere kerels? :P
pi_103758186
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:41 schreef Capstan het volgende:

[..]

Da's op zich ook best treurig, maar ik had gehoopt dat iemand over anderhalf jaar of zo al zo gek zou zijn :P

[..]

Tja, als je geen geluk hebt met vrouwen...
Er moet toch meer zijn dan gewoon "geluk", het is een kwestie van enorm vaak falen en gaandeweg een vaardigheid daarin ontwikkelen. Of iets. Denk ik.
pi_103758187
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:39 schreef Cassandra87 het volgende:
haha welke bullshit? Linkje? :P

Gelukkig weet ik niet meer welk topic dat was. Of nee het was op irc singles
14 SHADES OF GREY
pi_103758226
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Minibeer, hoe was 't met flupke en firefly?
Zijn zij in 't echt ook van die stoere kerels? :P
Flepke was er niet, het was vet met firefly :Y
pi_103758252
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er moet toch meer zijn dan gewoon "geluk", het is een kwestie van enorm vaak falen en gaandeweg een vaardigheid daarin ontwikkelen. Of iets. Denk ik.
Ondanks al mijn gefaal ben ik er dus totaal nog niet handig in geworden; dat blijkt wel.
pi_103758286
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:44 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ondanks al mijn gefaal ben ik er dus totaal nog niet handig in geworden; dat blijkt wel.
vlotte kleding!
pi_103758321
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:43 schreef minibeer het volgende:

[..]

Flepke was er niet, het was vet met firefly :Y
Wat voor iemand is 't?
pi_103758354
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:41 schreef minibeer het volgende:

[..]

Voor mij wel :s)
Ach op een dag lukt het. :)
14 SHADES OF GREY
pi_103758375
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:44 schreef Capstan het volgende:

[..]

wel eens goede/toffe dates gehad?
pi_103758417
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

vlotte kleding!
Ja, dat had je al eens gezegd. Maar ik ben bang dat ik me daarin helemaal niet prettig ga voelen en dan kan ik me niet op iets anders concentreren :{
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:47:19 #41
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103758491
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:46 schreef Capstan het volgende:

[..]

Ja, dat had je al eens gezegd. Maar ik ben bang dat ik me daarin helemaal niet prettig ga voelen en dan kan ik me niet op iets anders concentreren :{
Beschrijf je stijl eens?
pi_103758498
quote:

[..]

Dat went vanzelf wel :) Eerst op je kleding concentreren, de rest komt wel
pi_103758507
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

wel eens goede/toffe dates gehad?
Ik heb nog nooit een date gehad.
pi_103758517
quote:

[..]

Vlotte kleding kan nog altijd wel bij je passen, je hoeft er niet bij te gaan lopen als Sinji (liefde voor zijn stijl) maar vind daarin gewoon je eigen weg.
pi_103758551
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat voor iemand is 't?
Nouja, dat vroeg al eerder iemand, ik hou het op gewoon een chill iemand, als je mensen beter wil leren kennen moet je iets met ze afspreken :s).
pi_103758692
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:48 schreef minibeer het volgende:

[..]

Nouja, dat vroeg al eerder iemand, ik hou het op gewoon een chill iemand, als je mensen beter wil leren kennen moet je iets met ze afspreken :s).
Naarmate ik firefly beter leer kennen, komt hij op mij over als iemand die graag beter overkomt door anderen de grond in te boren c.q. naar beneden te halen. Daar bedank ik voor, ik heb genoeg mensen om me heen, ik heb hem niet nodig
pi_103758733
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naarmate ik firefly beter leer kennen, komt hij op mij over als iemand die graag beter overkomt door anderen de grond in te boren c.q. naar beneden te halen. Daar bedank ik voor, ik heb genoeg mensen om me heen, ik heb hem niet nodig
Wij gaan wel meeten he *;
pi_103758814
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:50 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wij gaan wel meeten he *;
Tuurlijk schat ;D
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:51:35 #49
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_103758858
waarom wil iedereen de internettekstjes meeten :D
Spreading the Word
pi_103758874
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:47 schreef Sinji het volgende:

[..]

Beschrijf je stijl eens?
Ik zou niet weten hoe. Zo weinig weet ik er nu van.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat went vanzelf wel :) Eerst op je kleding concentreren, de rest komt wel
Ik weet het niet. Op Paiq bijvoorbeeld zien dames ook bitter weinig van mijn kleding en toch weet ik ze niet te boeien. Dan moet het toch ergens anders aan gelegen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')