abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103757064
quote:
99s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:25 schreef Sokz het volgende:

[..]

Niemand heeft het over 'baas zijn'. Zonder bankier heeft de voedselproducent niet genoeg geld om rooi-machines en whatever te kopen. En zo blijft 't cirkeltje rond gaan waar iedereen afhankelijk van elkaar is.
Maar waarom zou een voedselproducent geld nodig hebben voor een rooi-machine? Een economie kan ook prima draaien wanneer de boer een deel van zijn oogst afstaat om een rooi-machine te kunnen gebruiken. Daarnaast een deel gebruikt om whatever te kopen.

Er zijn ook stammen die helemaal geen geld kennen en waar ieder gewoon een taak heeft. Je doet dat omdat de hele groep dat wil. Doe je het niet dan word je verstoten. Een bankier is daarom niet noodzakelijk.

In onze huidige economie vormt het wel een schakel natuurlijk, maar we moeten het niet overdrijven.
pi_103757611
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:55 schreef Floorrr het volgende:
Een bonus is altijd een reflectie van het economische tij
Nee, een bonus zou wel een reflectie moeten zijn van geleverde prestaties. En die link met geleverde prestaties was nou net wat in de financiele wereld de afgelopen 20 jaar nog al eens afwezig was.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:45:17 #53
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_103758339
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:27 schreef snabbi het volgende:

[..]

Maar waarom zou een voedselproducent geld nodig hebben voor een rooi-machine? Een economie kan ook prima draaien wanneer de boer een deel van zijn oogst afstaat om een rooi-machine te kunnen gebruiken. Daarnaast een deel gebruikt om whatever te kopen.

Er zijn ook stammen die helemaal geen geld kennen en waar ieder gewoon een taak heeft. Je doet dat omdat de hele groep dat wil. Doe je het niet dan word je verstoten. Een bankier is daarom niet noodzakelijk.

In onze huidige economie vormt het wel een schakel natuurlijk, maar we moeten het niet overdrijven.
In hele simpele groepen werkt een "geen-geld-iedereen-heeft-zijn-taak-methode" maar in grote groep van miljoenen mensen gaat dat niet werken natuurlijk.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:45:19 #54
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103767033
quote:
2s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:45 schreef monkyyy het volgende:

[..]

In hele simpele groepen werkt een "geen-geld-iedereen-heeft-zijn-taak-methode" maar in grote groep van miljoenen mensen gaat dat niet werken natuurlijk.
Als geld kunnen ook andere zaken gebruikt worden dan fiatgeld wat enkel uitgegeven mag worden door private banken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:05:32 #55
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103768349
Ik hoef alleen maar terug te denken aan de tijd dat de bonus discussie begon. Ergens rond de tijd dat Andries Moberg bij Ahold 10 miljoen per jaar ging verdienen. Het werd toen als zwakzinnig gezien om de waarheid van de juistheid van het bonusbeleid niet te vatten. Toen de discussie aanhield kwam het argument van jaloezie. Daarna het dreigenment het hoofdkantoor te verplaatsen naar een land waar mensen niet zo zeurden. Het tekende de arrogantie van de CEO's.

De vraag of het bonusbeleid wel zo redelijk is en zo goed werkt kwam nooit van de grond. In de economische wetenschap wordt allang onderzoek gedaan naar de effectiviteit van bonussen en daar zitten veel haken en ogen aan. Daaruit blijkt dat er wel degelijk vraagtekens bij gezet kunnen worden. Het lijkt erop dat er een volksbeweging nodig is (OWS of een opvolger) om de mistanden recht te zetten.
The view from nowhere.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:46:01 #56
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_103770298
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als geld kunnen ook andere zaken gebruikt worden dan fiatgeld wat enkel uitgegeven mag worden door private banken.
Stel: wat moet ik aan Nuon geven/doen als ik energie van hen afneem? En als ik naar de kapper wil? En als ik naar de bioscoop wil? En als ik in de winkel sta, wat moet ik doen om eten te krijgen? Als ik nou een bedrijf wil opzetten from scratch, normaal stap ik naar een bank voor een lening en een goed business plan, maar geld bestaat niet, dus wat moet ik nu doen?

Hoe zie je dat voor je, een geen geld-economie, "waar iedereen zijn eigen ding toevoegt"?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:49:20 #57
256829 Sokz
Livin' the life
pi_103770424
quote:
5s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:46 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Stel: wat moet ik aan Nuon geven/doen als ik energie van hen afneem? En als ik naar de kapper wil? En als ik naar de bioscoop wil? En als ik in de winkel sta, wat moet ik doen om eten te krijgen? Als ik nou een bedrijf wil opzetten from scratch, normaal stap ik naar een bank voor een lening en een goed business plan, maar geld bestaat niet, dus wat moet ik nu doen?

Hoe zie je dat voor je, een geen geld-economie, "waar iedereen zijn eigen ding toevoegt"?
Geen electriciteit, iedereen wordt boer .. water uit de rivier, koken bij een kampvuur enzovoorts. :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:50:53 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103770484
quote:

[..]

Decentrale energieopwekking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103775598
quote:

Wie heeft het over een 'geen geld economie'? Ik heb het over het monopoly op geldcreatie dat de banken hebben. Waarom zou een bedrijf geen eigen verhandelbare IOU's mogen uitgeven? Waarom geeft de overheid geen waardepapieren uit? Waarom hebben wij een stelsel waarin geldcreatie het exclusieve recht is van bankiers die daar rente over heffen? Zoiets is alleen maar mogelijk in een corrupte wereld imo.

Geld als universeel ruilmiddel is handig maar vroeger gebruikten we ook edelmetalen als goud en zilver voor geld. Tegenwoordig is dit niet meer mogelijk en ben je over zilver btw verschuldigd. Dat laatste wil toch wel zeggen dat de overheid zilver niet langer als een betaalmiddel ziet. De overheid heeft feitelijk iedereen gedwongen te betalen en zich te laten betalen in fiatgeld wat enkel door private partijen in omloop gebracht mag worden, feitelijk een vorm van fraude met als doel mensen te onderwerpen aan economische slavernij.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103775659
Korte termijn bonussen zijn zoals we nu wel snappen niet de manier om een bedrijf op lange termijn goed te laten werken. Dat wil dus niet zeggen dat lange termijn bonussen, zeg opties die pas na 5/10 jaar verlopen niét zouden kunnen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103775957
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:07 schreef fruityloop het volgende:
Korte termijn bonussen zijn zoals we nu wel snappen niet de manier om een bedrijf op lange termijn goed te laten werken. Dat wil dus niet zeggen dat lange termijn bonussen, zeg opties die pas na 5/10 jaar verlopen niét zouden kunnen.
Maar dan is het geen bonus meer die direct gecashed kan worden en komt de basis waarom die bonussen zogenaamd noodzakelijk zouden zijn (om het beste uit de mens te halen) dus totaal buiten het focuspunt te liggen en zou ik zeggen dat ze dus gewoon weer afgeschaft kunnen gaan worden die bonussen.
pi_103776033
Een bonus kan heel goed werken op de korte termijn, maar als bonussen hun incidentele karakter verliezen gaat er geen prikkel meer vanuit. Of bonussen ook op de lange termijn hun vruchten afwerpen is vooral afhankelijk van de doelstellingen die men voor ogen had. In de financiele sector heeft men daar echter weinig oog voor. We leven vooral in het nu en wensen dan ook NU onze zakken te vullen :Y)
pi_103952793
Het gaat erom welke prestatie je beloont. Het was een flinke prestatie om de wereld in een kredietcrisis te storten en daarvoor zijn een heleboel bankiers rijkelijk beloond. Je krijgt waarvoor je beloond, als je dat niet wil moet je daarvoor niet belonen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103954731
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:14 schreef Sokz het volgende:

[..]

Zonder bankier bakt een bakker geen brood, geneest een dokter niemand en verkoopt de groenteman geen tomaten.
Zonder bankier geen oorlog.

Die bakker en anderen die kunnen best kapitaal vergaren zonder een bank in principe. Daar is geen megaconcentratie aan kapitaal voor nodig en daar hoeft ook geen complete mondiale economie voor te worden gemanipuleerd.
Spijt
pi_104321014
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:14 schreef Sokz het volgende:

[..]

Zonder bankier bakt een bakker geen brood, geneest een dokter niemand en verkoopt de groenteman geen tomaten.
Klopt, wat ik eerder zeg; dat fiches rondschuiven moet ook gebeuren.

Maar: vinden we het ok dat van alle ambachten die er zijn, de fiches rondschuivers het allerbeste betaald krijgen?

Is hun toegevoegde waarde dan zo groot?

Dat is die niet. De reden waarom die gasten makkelijk exorbitante bedragen krijgen is het oud hollandse gezegde: wie appeltjes vaart, wie appeltjes eet.

Als jij een kaasboer bent heb jij thuis altijd genoeg kaas. Als jij bakker bent, heb jij thuis altijd genoeg brood. Daar banken feitelijk geld maken, is het voor een bank inderdaad niet zo'n probleem om een bak met geld richting de werknemer te schuiven. Ze maken het immers.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_104321116
TS vindt het topic kennelijk niet genoeg en stuurt nu ook al DM berichtjes o|O
pi_104321230
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:57 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

...
Daar banken feitelijk geld maken, is het voor een bank inderdaad niet zo'n probleem om een bak met geld richting de werknemer te schuiven. Ze maken het immers.
Heb je niet opgelet tijdens de lessen economie? De enige banken die geld (kunnen) maken zijn de centrale banken. Zakenbanken, spaarbanken etc. maken geen geld.
pi_104321416
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
TS vindt het topic kennelijk niet genoeg en stuurt nu ook al DM berichtjes o|O
Yup :Y

Maar verder gaan kan ook hier ;)
pi_104321454
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heb je niet opgelet tijdens de lessen economie? De enige banken die geld (kunnen) maken zijn de centrale banken. Zakenbanken, spaarbanken etc. maken geen geld.
Onzin. Doe je huiswerk, geld komt voort uit schuld.
pi_104321747
Hoe maakt een zakenbank dan geld?
  zondag 13 november 2011 @ 17:27:38 #71
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_104322062
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Decentrale energieopwekking.
Jij gaat zelf je zonnecellen produceren? Zo niet, dan zal je eerst geld moeten lenen, indien wel dan zal je nog meer geld (voor machines) moeten lenen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_104322164
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat kan verschillen. Minder te waarderen zijn:
1. Een bedrijf opkopen met het geld, dat dit bedrijf uiteindelijk zelf leent :), zoals sommige hedgefondsen.
2. Het speculeren op de financiele markten door de economie te analyseren en de onevenwichtigheden / zwakke plekken te zoeken.
The view from nowhere.
  zondag 13 november 2011 @ 17:30:16 #73
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_104322171
quote:
Dat zou ik ook wel willen weten want dan start ik morgenochtend meteen een zakenbank (om vervolgens te gaan rentenieren).
  zondag 13 november 2011 @ 17:38:50 #74
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_104322478
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat kan verschillen. Minder te waarderen zijn:
1. Een bedrijf opkopen met het geld, dat dit bedrijf uiteindelijk zelf leent :), zoals sommige hedgefondsen.
2. Het speculeren op de financiele markten door de economie te analyseren en de onevenwichtigheden / zwakke plekken te zoeken.
1. Hedgefondsen maken gebruik van investeerders.
2. Speculeren levert gemiddeld niet echt veel op want anders zou natuurlijk iedereen wel speculant worden (turf bv. maar eens het aantal succesvolle speculanten in jouw straat - je kunt ze herkennen aan de Ferrari's).
  zondag 13 november 2011 @ 17:39:11 #75
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104322490
quote:
Ze maken geen geld ze verzinnen schuld.

Als de bank een eigen vermogen heeft van 100 euro, mag het simpel gezegd 1000 aan leningen uitschrijven, die weer als deposito's bij de bank op de rekening komen.

Hebben ze te weinig reserves lenen ze dat even bij.

Dat mooie cirkeltje wat gebruikt wordt om het systeem uit te leggen, wordt in de praktijk helemaal niet gehanteerd.

Ze mogen zelfs meer leningen uitschrijven dan het eigen vermogen toelaat, als ze maar binnen bepaalde tijd weer aan de ratio's voldoen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_104322497
quote:
Zakenbanken en consumenten banken zijn anno nu 1. Dat is ook een deel van het probleem.

En het voorbeeld wat ik op dag 1 bij economie kreeg:

Bank heeft 2 loketten, bij loket 1 leg ik 100.000 spaargeld in.

Loket 2 komt iemand 100.000 lenen.

Maar mijn geld is niet ineens weg? Dat bestaat nog, zij het giraal?

Er zijn dus door magie ineens 100.000 extra eu's verschenen, in de totaal circulatie, die in tegenstelling tot wat veel mensen denken, dus niet uit de geldpersen van de ECB zijn komen rollen.

Zakenbanken, the root af all evil wmb :') , hebben een veelvoud aan dit soort trucjes.

Wil je weten how deep the rabbit hole goes, lees eens over de gekte die we CDO's noemen.
  zondag 13 november 2011 @ 17:42:18 #77
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_104322610
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Zakenbanken en consumenten banken zijn anno nu 1. Dat is ook een deel van het probleem.

Er zijn dus door magie ineens 100.000 extra eu's verschenen, in de totaal circulatie, die in tegenstelling tot wat veel mensen denken, dus niet uit de geldpersen van de ECB zijn komen rollen.

Zakenbanken, the root af all evil wmb :') , hebben een veelvoud aan dit soort trucjes.

Wil je weten how deep the rabbit hole goes, lees eens over de gekte die we CDO's noemen.
Vergeet de YouTube filmpjes niet!
pi_104322645
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2011 17:42 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Vergeet de YouTube filmpjes niet!
Klopt.
pi_104322661
quote:

[..]

Dat wat je hier beschrijft is gewoon het normale bankieren, je vergeet het loket van de zakenbanken wanneer je hier een punt van wilt maken,
pi_104322953
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:38 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

1. Hedgefondsen maken gebruik van investeerders.
2. Speculeren levert gemiddeld niet echt veel op want anders zou natuurlijk iedereen wel speculant worden (turf bv. maar eens het aantal succesvolle speculanten in jouw straat - je kunt ze herkennen aan de Ferrari's).
Speculeren gaat het best met 'inside information'. Als je zoveel belangrijke klanten hebt als Goldman Sacks, waar je een kijkje achter de schermen neemt, dan wordt het eenvoudiger.
The view from nowhere.
pi_104322968
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:43 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat wat je hier beschrijft is gewoon het normale bankieren, je vergeet het loket van de zakenbanken wanneer je hier een punt van wilt maken,
Ook zakenbanken lenen (elkaar) geld, niet voor niets een bank. Dan geld die geld creatie net zo goed.
pi_104323059
quote:

[..]

Sorry, maar hier verkondig je toch wel onzin. Je 100.000 is inderdaad niet weg, dat heeft die persoon die 100.000 kwam lenen "gekregen". De bank heeft een vordering op die 100.000 euro (plus rente), net zoals jij een vordering hebt op de bank (plus interest).

Als je 100.000 euro spaargeld naar je bank brengt, dan "leen" je 100.000 euro uit aan de bank, zo werkt het.
pi_104323396
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Sorry, maar hier verkondig je toch wel onzin. Je 100.000 is inderdaad niet weg, dat heeft die persoon die 100.000 kwam lenen "gekregen". De bank heeft een vordering op die 100.000 euro (plus rente), net zoals jij een vordering hebt op de bank (plus interest).

Als je 100.000 euro spaargeld naar je bank brengt, dan "leen" je 100.000 euro uit aan de bank, zo werkt het.
Maar hebben zowel ik als die lener 100.000 tot hun beschikking?

Wanneer ja: waar komen die extra 100.000 dan vandaan?
pi_104323688
Andere geld creërende factor is de dekkingsgraad van 1/8ste. Moet jij eens proberen, 8 keer zoveel geld uitlenen als dat jij op je rekening hebt staan.

Banken mogen dat.
  zondag 13 november 2011 @ 18:18:09 #85
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_104323712
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:07 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Uit de toekomst. Geldcreatie is een manier om inkomen en welvaart over de tijd her te verdelen. Dat in zichzelf geeft al aan dat je dat niet eindeloos kan volhouden.
Never explain, never apologize.
pi_104323783
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 18:18 schreef Lurf het volgende:

[..]

Uit de toekomst.
En kan jij dat ook?

Of zegt zoiets als de AFM dan: nee, jij bent geen bank?
  zondag 13 november 2011 @ 18:20:36 #87
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104323790
http://www.rayservers.com/images/ModernMoneyMechanics.pdf

Lees dit, ook de laatste hoofdstukken, daar staat hoe het werkelijk gaat.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 13 november 2011 @ 18:23:38 #88
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_104323874
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En kan jij dat ook?

Volgens mij staat het iedereen vrij om een bankvergunning aan te vragen bij DNB.
Never explain, never apologize.
pi_104323916
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 18:23 schreef Lurf het volgende:

[..]

Volgens mij staat het iedereen vrij om een bankvergunning aan te vragen bij DNB.
Dat klopt. Maar het startkapitaal wat er van je vereist wordt is niet misselijk.
pi_104324537
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En kan jij dat ook?

Dat doe je in feite elke keer als je een lening afsluit. Je legt bv. een bewijs voor dat je een vast inkomen hebt. Niets garandeert dat je dat vaste inkomen over 20 jaar nog hebt, toch sluit je op basis van die "garantie"/"belofte" een contract met de bank.

Tenzij je je huis cash betaalt, doe je dus net hetzelfde als de bank.
pi_104324989
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:17 schreef SeculasStatius het volgende:
Andere geld creërende factor is de dekkingsgraad van 1/8ste. Moet jij eens proberen, 8 keer zoveel geld uitlenen als dat jij op je rekening hebt staan.

Banken mogen dat.
Ah, de fractionele reserves. Maar daar beslist nog steeds de centrale bank over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 18:58:25 ]
pi_104325616
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:07 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

De lener krijgt 100.000 euro en daar staat zijn schuld tegenover. Bij elkaar opgeteld is het niets.
The view from nowhere.
  zondag 13 november 2011 @ 19:25:15 #93
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_104326046
quote:
Onderschrijven/verkopen van effecten
Vermogensbeheer
Traden met eigen vermogen
PE-achtige activiteiten.

De eerste twee zijn over het algemeen de belangrijkste activiteiten.
The more debt, the better
pi_104327168
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:25 schreef flyguy het volgende:

[..]

Onderschrijven/verkopen van effecten
Vermogensbeheer
Traden met eigen vermogen
PE-achtige activiteiten.

De eerste twee zijn over het algemeen de belangrijkste activiteiten.
Ik bedoel geld maken vrij letterlijk, dus niet geld verdienen maar geld creëren. Er werd beweerd dat (niet-centrale) banken geld konden drukken. Ik was erg benieuwd hoe dat dan in zijn werk zou gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 19:50:29 ]
  zondag 13 november 2011 @ 21:20:15 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_104331805
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 18:18 schreef Lurf het volgende:

[..]

Uit de toekomst. Geldcreatie is een manier om inkomen en welvaart over de tijd her te verdelen. Dat in zichzelf geeft al aan dat je dat niet eindeloos kan volhouden.
Het is een pyramidespel. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_104335672
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2011 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een pyramidespel. :Y
Zolang de (werkende) bevolking en de voorraad grondstoffen blijft groeien, kan het spel doorgaan, dat klopt.
Wat betreft de groei van de (wereld)bevolking zit er dus nog flink wat rek in. Wat de grondstoffen betreft is dat maar de vraag.
  zondag 13 november 2011 @ 22:29:11 #97
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104335743
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 19:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik bedoel geld maken vrij letterlijk, dus niet geld verdienen maar geld creëren. Er werd beweerd dat (niet-centrale) banken geld konden drukken. Ik was erg benieuwd hoe dat dan in zijn werk zou gaan.
Doe toch niet zo vervelend als je weet hoe het werkt.
  maandag 14 november 2011 @ 03:55:37 #98
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104341827
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:27 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Zolang de (werkende) bevolking en de voorraad grondstoffen blijft groeien, kan het spel doorgaan, dat klopt.
Wat betreft de groei van de (wereld)bevolking zit er dus nog flink wat rek in. Wat de grondstoffen betreft is dat maar de vraag.
Mwah, we hebben een hele grote aarde, wij leven alleen op die hele dunne schil aan de buitenkant. En anders is er nog een heel zonnestelsel met onze maan, heel wat andere planeten en allemaal planetoïden. Waarom denk je dat Obama, maar ook landen als China, zo geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van nieuwe commerciële ruimtevaart en missies naar deze planetoïden? Dit zijn heel veel grondstoffen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_104342007
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:29 schreef iamcj het volgende:

[..]

Doe toch niet zo vervelend als je weet hoe het werkt.
:? Huh?
pi_104402273
Nee. Het is aan private bedrijven om te beslissen hoe ze hun werknemers belonen. Een bonus is m.i. juist een prima prikkel om mensen te laten presteren. Je moet er wel handig mee omgaan natuurlijk.

Geef je een bonus op basis van omzet, dan gaan mensen voor omzet i.p.v. rendement. Kijk je alleen naar de korte termijn, dan zullen mensen eerder risico's nemen om snel even een flinke bonus te cashen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')