Klopt, je weet er niets vanaf, kom maar terug als je 40 jaar of ouder bent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:25 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben vaak teleurgesteld vanwege de vele overbodige spaties in geschreven teksten.
Maar ja, ik ben pas 30, dus wat weet ik er nou van?
Waarom laat je zo iemand in godsnaam nog langskomen?quote:en me schoonzus komt 1x per week langs
maar die praat alleen maar over zich zelf (zijn altijd blij als ze weg is)
Klinkt me als muziek in de oren. Ik was een onzeker typje, maar dat is bij het ouder worden, een stuk gegroeid. Nu laat het me koud wat mensen van me vinden of als ze over me roddelen. Kan me daar makkelijk vanaf zette, ook op fora.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:19 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou willen dat ik als 20er het zelfvertrouwen had gehad wat ik nu als (bijna) 40 jarige heb. Dan had ik wellicht wat andere keuzes gemaakt.
Gedeeltelijk mee eens. Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid om er van te maken wat ervan te maken valt. Maar het kan ook zo zijn dat je door lichamelijke beperkingen of persoonlijkheidsstoornissen, gewoon niet "met de meute" mee kunt, (zou je dat al willen, denk ik nu). De één is gewoon wat sucecsvoller en gehaaider dan de ander. Vind dat in ene sociale samenleving met alle mensen rekening gehouden moet worden; d.w.z. de tragen af en toe een schop onder hun achterste en de snelle jongens een beetje afremmen d.m.v. een gele prent of een belangstingaanslag.quote:Op zondag 6 november 2011 16:45 schreef Freeflyer het volgende:
Het leven is wat jij ervan maakt.
Als je teleurgesteld bent in het leven dan ben je teleurgesteld in jezelf.
Als er iemand tegenslag in zijn leven gehad heeft dan ben ik dat wel. Ondanks die tegenslagen denk ik er zo over omdat ik het te gemakkelijk vind om mij te verschuilen achter die tegenslagen en mijn leven afhankelijk te maken van hoe anderen het dan voor mij in gaan vullen.quote:Op zondag 6 november 2011 16:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid om er van te maken wat ervan te maken valt. Maar het kan ook zo zijn dat je door lichamelijke beperkingen of persoonlijkheidsstoornissen, gewoon niet "met de meute" mee kunt, (zou je dat al willen, denk ik nu). De één is gewoon wat sucecsvoller en gehaaider dan de ander. Vind dat in ene sociale samenleving met alle mensen rekening gehouden moet worden; d.w.z. de tragen af en toe een schop onder hun achterste en de snelle jongens een beetje afremmen d.m.v. een gele prent of een belangstingaanslag.
Verklaar je nader?quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
Mensen die het voor de wind gaat, denken vaak dat ze hun succes en welbevinden aan zichzelf te danken hebben.
Verklaar je nader. Overigens heb ik meer tegenslagen in het leven gehad dan jij, mocht dat je troost bieden.quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Als er iemand tegenslag in zijn leven gehad heeft dan ben ik dat wel. Ondanks die tegenslagen denk ik er zo over omdat ik het te gemakkelijk vind om mij te verschuilen achter die tegenslagen en mijn leven afhankelijk te maken van hoe anderen het dan voor mij in gaan vullen.
Ik zeg het toch duidelijk? Gezonde arbeidsgeschikte mensen denken dat ze hun geluk aan zichzelf hebben te danken, terwijl het in werkelijkheid afhangt van veel meer factoren dan eigen inzet. Zulke mensen stemmen ook vaak VVD, en dan zie je een geloof in de maakbaarheid van geluk dat niet gestoeld is op de werkelijkheid maar wel toegepast wordt op mensen die minder fortuinlijk zijn.quote:
Ik ga er geen spelletje van maken waarin we tegen elkaar opbieden en dus geloof ik je wat betreft de tegenslagen gewoon.quote:Op zondag 6 november 2011 17:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Overigens heb ik meer tegenslagen in het leven gehad dan jij, mocht dat je troost bieden.
Ik vind dat behoorlijk zwart wit en te kort door de bocht. Ieder zijn mening, ik ben het in ieder geval niet met je eens.quote:Op zondag 6 november 2011 17:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg het toch duidelijk? Gezonde arbeidsgeschikte mensen denken dat ze hun geluk aan zichzelf hebben te danken, terwijl het in werkelijkheid afhangt van veel meer factoren dan eigen inzet. Zulke mensen stemmen ook vaak VVD, en dan zie je een geloof in de maakbaarheid van geluk dat niet gestoeld is op de werkelijkheid maar wel toegepast wordt op mensen die minder fortuinlijk zijn.
Ja, ik lees hierboven dat je denkt dat het leven ook met beperkingen altijd maakbaar is. Ik vind dat altijd zo sneu voor de mensen die echt niet meer mogelijkheden hebben. Het is niet alleen zelfoverschatting maar het is ook nog eens snoeihard.quote:Op zondag 6 november 2011 17:10 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ik vind dat behoorlijk zwart wit en te kort door de bocht. Ieder zijn mening, ik ben het in ieder geval niet met je eens.
Die laatsten worden ook met enige regelmaat in afkickcentra opgenomen, dan wel bungelend aan hun stropdas teruggevonden. Doe jij het nog niet zo slecht in je Vinexhuis met kat, hond en vrouw.quote:Op zondag 6 november 2011 17:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
't Scheelt ook niet al te vaak met anderen te vergelijken, of voor de vergelijking niet naar miljonairs of supersterren te kijken...
Komt ie heur.... een hele diepe...quote:Op zondag 6 november 2011 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ach, heeft niks met je leeftijd te maken toch? Als je vertrouwen hebt in jezelf komt het wel goed lijkt me...
dit is ook GOUDquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:25 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben vaak teleurgesteld vanwege de vele overbodige spaties in geschreven teksten.
Maar ja, ik ben pas 30, dus wat weet ik er nou van?
dat denk ik eigenlijk juist wel.quote:Op zondag 6 november 2011 18:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ach, heeft niks met je leeftijd te maken toch? Als je vertrouwen hebt in jezelf komt het wel goed lijkt me...
niet?quote:Op zondag 13 november 2011 17:19 schreef mrspoeZ het volgende:
Leven is sowieso niet zo geweldig, toch?
Vind ik niet, nee. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, ik zal mn post even aanpassen.quote:
het leven lacht mij elke dag toe...!!quote:Op zondag 13 november 2011 18:57 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Vind ik niet, nee. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, ik zal mn post even aanpassen.
Wat lief! Dankjewel!quote:Op zondag 13 november 2011 19:33 schreef kingtoppie het volgende:
mrspoeZ is wel een schat vind ik(mag wel gezegd worden)
Dat heb ik ook ondanks dat mij baan niet zoveel oplevert zou ik geen ander werk willen doen. Al zou ik 1000 euro meer ontvangen. Het plezier in mijn werk is ontzettend belangrijk.quote:Op zondag 13 november 2011 19:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het leven lacht mij elke dag toe...!!
relatie...........heel gelukkig getrouwd!
gezondheid....prima!
recessie........wat is dat?
baan.............fantastisch!
Maar het is natuurlijk nooit leuk om te horen dat iemand het leven niet helemaal zo plezier ervaart
dat heb ik dus ook, al verdien ik een goede boterham.quote:Op zondag 13 november 2011 19:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ondanks dat mij baan niet zoveel oplevert zou ik geen ander werk willen doen. Al zou ik 1000 euro meer ontvangen. Het plezier in mijn werk is ontzettend belangrijk.
story of my life..... het enige wat niet aan mijn geluk heeft mogen bijdragen is het krijgen van kinderen maar ja,.... je kunt niet alles in het leven hebben ook al zie ik dat altijd nog als een gemis....quote:Op maandag 14 november 2011 15:27 schreef lies1947 het volgende:
ik ben gezond, heb een goed huwelijk, leuke kinderen, leuk kleinkind, geen geldzorgen, leuk werk, genoeg vrije tijd, woon in een fijn huis in een geweldige omgeving, goede buren en vrienden.
Oja het leven is verre van klaar. Ik heb eerder het gevoel dat ik zojuist mijn eerste hap in een nieuw soort koek heb gezet met allerlei smaaksensaties. Ik leef veel meer als 10 jaar geleden. Het is alleen zo stom van me zelf dat ik het zover heb laten komen dat er een burnout voor nodig was om alles weer helder te krijgen. Dat gevoel van toen wil ik nooit meer terug. En daarom is het zo heerlijk om te kunnen zeggen ik ben mezelf en voel me lekker.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:27 schreef WRH het volgende:
maar dat klinkt allemaal alsof jullie al 'klaar' zijn, alsof je nu alles al hebt en wat je hebt ervaar je als voldoende.
ik heb zelf juist het gevoel dat ik er nog langniet ben, ik moet nog zoveel.(nee niet moeten in de zin van 'druk')
ik ben nog lang niet waar ik zijn wil, ik kan nog veel meer, ik wil ook nog veel meer en ben er nog volop mee bezig.
sterker, pas sinds mijn 35ste weet ik een stuk beter wat ik wil en hoe ik het moet bereiken en daar ben ik vol voor aan het gaan.
de mensen die tevreden zijn met hun leven klinken zo.. alsof de koek op is, dit is het eindstation ofzo en het is genoeg, als het zo voortkabbeld dan is dat prima lijkt wel. zijn er dan geen wensen of dromen meer?
en dan bedoel ik echt wel wat anders dan de vakantielocatie van volgend jaar of die nieuwe eethoek.
Wat is af? Ik ben voorlopig ff klaar. Zodra mijn kinderen het huis uit zijn ga ik nog een stunt uithalen en weer een nieuwe start maken. Maar nu ik nog kinderen thuis heb wonen wil ik hun dat risco niet aandoen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:27 schreef WRH het volgende:
maar dat klinkt allemaal alsof jullie al 'klaar' zijn, alsof je nu alles al hebt en wat je hebt ervaar je als voldoende.
ik heb zelf juist het gevoel dat ik er nog langniet ben, ik moet nog zoveel.(nee niet moeten in de zin van 'druk')
ik ben nog lang niet waar ik zijn wil, ik kan nog veel meer, ik wil ook nog veel meer en ben er nog volop mee bezig.
sterker, pas sinds mijn 35ste weet ik een stuk beter wat ik wil en hoe ik het moet bereiken en daar ben ik vol voor aan het gaan.
de mensen die tevreden zijn met hun leven klinken zo.. alsof de koek op is, dit is het eindstation ofzo en het is genoeg, als het zo voortkabbeld dan is dat prima lijkt wel. zijn er dan geen wensen of dromen meer?
en dan bedoel ik echt wel wat anders dan de vakantielocatie van volgend jaar of die nieuwe eethoek.
Eigenlijk dit dus.quote:Op zondag 13 november 2011 17:19 schreef mrspoeZ het volgende:
Leven is vind ik sowieso niet zo geweldig, toch eigenlijk?
quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:20 schreef Karina het volgende:
Als je me tien jaar geleden had gevraagd, is je leven zoals je het je had voorgesteld? Had ik volmondig ja gezegd, lieve vriend, mooi huis, leuke baan. Maar nu, tien jaar later, is daar niets meer van over.
Zo gaat dat soms.
[..]
Eigenlijk dit dus.
De weg er naar toe is belangrijker dan de ''uitkomst'' toch?quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:39 schreef WRH het volgende:
dat zijn dan in een notendop best wel 3 hele verschillende insteken in 'het leven'
ik had juist jaren geleden dat ik eigenlijk niet goed wist hoe en wat ik wenste, toen door nogal een diep dal gegaan (doen we dat niet ooit ergens allemaal?) en daar weer uitgekomen en toen wist ik pas echt wat ik allemaal wilde.
pijnlijk daaraan was dat ik mij toen ook realiseerde dat ik er verder van verwijdert was dan ooit.
inmiddels begint het allemaal weer wat dichterbij te komen, maar ook nu nog heb ik een soort van spijt gevoel wat ik allemaal eigenlijk juist niet gedaan heb.
en ondanks dat ik als veertiger echt nog niet met 1 been in het graf sta, heb ik inmiddels wel een gevoel van haast, angst dat ik het allemaal niet meer op tijd haal.
Ik heb er een hard hoofd inquote:Op dinsdag 15 november 2011 19:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]komt wel goed met jou
Definiëer 'goed' ?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:25 schreef Karina het volgende:
[Komt wel goed met je]
Ik heb er een hard hoofd in
En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??quote:
Niet echt, maar dat betekent niet dat ik een zielepiet ben. Het gaat gewoon wat minder momenteel, dat heb je weleens. Ik probeer het af te schudden, maar dat lukt even niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:52 schreef Aleandra het volgende:
[..]
En zie je ook niet een ienie mienie klein lichtpuntje van verandering in de verte??
Nou ja ...in ieder geval iets wat weer de fun in het leven terug kan brengen?
Ik herken dat wel, al is dat (bij mij) bij vlagen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Het kan zelfs zo stom zijn dat het met je kinderen best goed gaat, je een mooi huis hebt, je een leuke baan hebt en je in je vrije tijd ook genoeg gezellige dingen te doen hebt en dat je toch denkt, waar doe ik het eigenlijk voor? Is niet zielig inderdaad, is gewoon de leegheid voelen.
Is ook zo en als je wat ouder bent vliegt het ook voorbij. Mijn "dipje" duurt nu ook al zeker 2 jaar en ook dat is voorbijgevlogen.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
vrouwen lullen meerquote:Op woensdag 16 november 2011 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Het valt me op dat dit gevoel van leegte etc, afgaande op de posters hier, iets lijkt te zijn wat vrouwen misschien eerder hebben of het eerder zo beleven.
Of zie ik dit verkeerd? en als ik het goed zie, hou zou dit komen?
Zo is dat !quote:Op woensdag 16 november 2011 00:32 schreef Plumootje het volgende:
...zwaar onderwerp, denk er liever niet te diep over na, is 't leven te kort voor.
Dat is natuurlijk voor een groot gedeelte ook zo.quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
Mensen die het voor de wind gaat, denken vaak dat ze hun succes en welbevinden aan zichzelf te danken hebben.
war is TS trouwens gebleven?quote:Op woensdag 16 november 2011 09:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als ik de OP lees denk ik dat die persoon gewoon teleurgesteld is in mensen in het algemeen,
bedrogen of belogen door mensen, hoeft niet persé ''de partner'' te zijn.
Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt, één keer of meerdere malen
zelfs.
zo zie ik het ookquote:Op woensdag 16 november 2011 09:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk voor een groot gedeelte ook zo.
Ik zie dat TS even niet kan reageren...quote:Op woensdag 16 november 2011 09:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
war is TS trouwens gebleven?
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 16 november 2011 09:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als ik de OP lees denk ik dat die persoon gewoon teleurgesteld is in mensen in het algemeen,
bedrogen of belogen door mensen, hoeft niet persé ''de partner'' te zijn.
Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt, één keer of meerdere malen
zelfs.
Héél véél .Je zal ze de kost moeten geven...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:19 schreef Jorhuunter het volgende:
En de mensen,heb ik dat nu alleen. Dingen die vroeger duidelijk leken te zijn. Ik ben steeds meer teleur gesteld in mensen en het leven.
Het lijkt steeds minder duidelijk. Beetje vaag verhaal maar het gaat mij om minder vertrouwen in het algemeen in alles. Meer die dit hebben na 40+?
Dit herken ik heel erg, ik ben cynisch geworden en heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die ik kan vertrouwen en dat iedereen (ik chargeer een beetje) een verborgen agenda heeft.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef WRH het volgende:
ging ik er vroeger vanuit dat mensen in essentie eerlijk, aardig en goedbedoelend zijn, tegenwoordig ga ik er vanuit dat iedereen er voor zijn eigen belang zit en zich weinig tot niets van mij aantrekt. misschhien zit ik er dan soms bij enkelen van de mensen die ik ontmoet naast, maar de ervaring leert (de mijne in ieder geval) dat ik mij dan beter heb ingedekt tegen alle teleurstellende acties van mensen.
zaken als respect van anderen, vriendelijkheid,anderen in hun waarde laten... het is allemaal niet meer zo vanzelfsprekend heb ik ervaren.
...dus goed opletten bij het oversteken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef lies1947 het volgende:
ik ben nog lang niet klaar met mijn leven hoor!
we hebben nog allerlei plannen, willen graag een motor-sailor om daarmee maanden over de middellandse zee te varen.
plannen om ons huis nog wat te verbouwen, zodat we daar nog prettiger in kunnen wonen.
dit zijn allemaal dingen die met geld te maken hebben, ik weet het, dus blijven we nog een tijdje werken en sparen daarvoor. maar we willen ook ieder jaar 2x een maand op vakantie, dus dat sparen gaat heel langszaam. ook niet erg, vakantie en reizen is geweldig.
You can't allways get what you want.quote:Op maandag 14 november 2011 15:27 schreef lies1947 het volgende:
ik was, toen ik een jaar of 30 was behoorlijk teleurgesteld in het "leven". dat heeft toch al gauw een jaar of tien geduurd, het enige positieve vond ik toen het feit dat ik een prachtige zoon had.
ik ben nu bijna 65, en heel erg tevreden met mijn leven!
dat komt ook omdat ik het nu goed heb. in ieder geval beter dan toendertijd.
ik ben gezond, heb een goed huwelijk, leuke kinderen, leuk kleinkind, geen geldzorgen, leuk werk, genoeg vrije tijd, woon in een fijn huis in een geweldige omgeving, goede buren en vrienden.
dus: wat wil ik nog meer? /ik wou dat ik de periode voor mijn 40ste gelukkiger was geweest, ik vind het zonde van die tijd dat ik me toen zo voelde........
wat je krijgt is dat je jezelf alvast (en soms gewoon onbewust) indekt tegen dingen, zoiets als een soort van laag verwachtingspatroon,dan kan het ook niet tegenvallen.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Dit herken ik heel erg, ik ben cynisch geworden en heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die ik kan vertrouwen en dat iedereen (ik chargeer een beetje) een verborgen agenda heeft.
Geen goede instelling, ik weet het, maar lastig om van me af te schudden. Sommige mensen worden milder naarmate ze ouder worden, bij mij is dat niet gebeurt.
@Plumootje, dan maar even zo
Dat klopt, dat doe ik inderdaad, altijd vantevoren al roepen "dat zal wel niets zijn" of "dat wordt toch niets" en en achteraf zeggen "zie je wel".quote:Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef WRH het volgende:
[..]
wat je krijgt is dat je jezelf alvast (en soms gewoon onbewust) indekt tegen dingen, zoiets als een soort van laag verwachtingspatroon,dan kan het ook niet tegenvallen.
Het kan niet tegenvallen, dat klopt maar dan krijgt het misschien ook niet de kans die het verdient. Met een beetje meer extra aandacht of energie krijg je der over het algemeen net iets meer uit gesleept dan als je blijft afwachten.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef WRH het volgende:
[..]
wat je krijgt is dat je jezelf alvast (en soms gewoon onbewust) indekt tegen dingen, zoiets als een soort van laag verwachtingspatroon,dan kan het ook niet tegenvallen.
Als jij constant op je bek gaat door je verwachtingen dan ben je gewoon naïef, maar het lijkt mij niet dat dit te maken heeft met links of rechts zijn...quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
Het is niet echt een sneer.
volgens mij hebben linkse mensen hoge verwachtingen van anderen, gaan ze uit van het goede van de mens. Een beetje meer realistische kijk zorgt voor andere verwachtingen. Want volgens mij gaat dit topic vooral over verwachtingen.
Linkse mensen hebben een gezonde dosis wantrouwen tegenover mensen die zichzelf met achterbakse praktijken en ten koste van anderen proberen te verrijken. Linkse mensen zijn niet alleen maar gelukzalig glimlachende hippies.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
volgens mij hebben linkse mensen hoge verwachtingen van anderen, gaan ze uit van het goede van de mens. Een beetje meer realistische kijk zorgt voor andere verwachtingen. Want volgens mij gaat dit topic vooral over verwachtingen.
De reageerders gaan niet constant op hun bek. Ze zijn vaak teleurgesteld in de mensheid. Hun mensbeeld was blijkbaar niet realistisch. en dat heeft volgens mij wel wat te maken met links.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij constant op je bek gaat door je verwachtingen dan ben je gewoon naïef, maar het lijkt mij niet dat dit te maken heeft met links of rechts zijn...
Inderdaad. Veel linkse mensen zijn juist van die achterbakse figuren gebleken. Daardoor zijn veel andere zo teleurgesteld .quote:Op donderdag 17 november 2011 23:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben een gezonde dosis wantrouwen tegenover mensen die zichzelf met achterbakse praktijken en ten koste van anderen proberen te verrijken. Linkse mensen zijn niet alleen maar gelukzalig glimlachende hippies.
Mooi, nu is het weer allemaal de schuld van links! Top!quote:Op donderdag 17 november 2011 23:41 schreef blek het volgende:
[..]
Inderdaad. Veel linkse mensen zijn juist van die achterbakse figuren gebleken. Daardoor zijn veel andere zo teleurgesteld .
Wat heeft teleurstelling in de mensheid te maken met het wel of niet hebben van een realistisch mensbeeld?quote:Op donderdag 17 november 2011 23:38 schreef blek het volgende:
Ze zijn vaak teleurgesteld in de mensheid. Hun mensbeeld was blijkbaar niet realistisch. en dat heeft volgens mij wel wat te maken met links.
als je mensbeeld realistisch is raak je niet teleurgesteld lijkt mij. Dan is het zo als het is en niet zo als de grote rode leider het bedoelt heeftquote:Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat heeft teleurstelling in de mensheid te maken met het wel of niet hebben van een realistisch mensbeeld?
Dan raak je alleen maar teleurgesteld en depressief... Misselijk volk die mensheid.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:52 schreef blek het volgende:
[..]
als je mensbeeld realistisch is raak je niet teleurgesteld lijkt mij. Dan is het zo als het is en niet zo als de grote rode leider het bedoelt heeft
Volgens mij zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over anderen. Ongeacht de politieke smaak.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:41 schreef blek het volgende:
Inderdaad. Veel linkse mensen zijn juist van die achterbakse figuren gebleken. Daardoor zijn veel andere zo teleurgesteld .
als je bedoelt dat ik niet naief ben dan ben ik het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:28 schreef Eska het volgende:
[..]
Volgens mij zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over anderen. Ongeacht de politieke smaak.
Maar natuurlijk bedoel ik dat niet. Jouw aannames & vooroordelen zitten iets te los voor dit topic, geloof ik.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:31 schreef blek het volgende:
als je bedoelt dat ik niet naief ben dan ben ik het helemaal met je eens.
mja, maar dat is dan eigenlijk precies hoe ik er vroeger inzat en inmiddels door schade en schande en ervaring geleerd dat dit gewoon niet werkt. uitgaan van de negatieve kant blijkt gewoon beter te kloppen met de praktijk dan uitgaan van het positieve, helaas.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:51 schreef Aleandra het volgende:
[..]
Het kan niet tegenvallen, dat klopt maar dan krijgt het misschien ook niet de kans die het verdient.
Ik weet het, dit klinkt wel erg makkelijk maar de moeite waard om te proberen.
dat is echt iets dat pas op latere leeftijd geleerd is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Aleandra het volgende:
En dat ik ook mag zeggen dit gaat het niet worden, kappen dermee, loslaten en op naar iets nieuws.
Vooral dat kunnen loslaten zonder spijt dat vind ik een zege.
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:48 schreef Aleandra het volgende:
Dat ik mezelf nu als een
belangrijk persoon mag beschouwen[knip]
Strikt genomen zijn we dat allemaal, maar in je persoonlijke leven mag je zulke gedachten niet toestaan want het is gezond jezelf de moeite waard te vinden. En dat mag je ook vinden, al lijken de omstandigheden anders uit te wijzen. Je leven is het grootste goed dat je hebt.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:44 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.
Nou mrspoeZ, ik snap je helemaal. Maar als 10 mensen om je heen geen problemen met je hebben en eentje wel, zegt dat meestal meer over die ene dan over jou. Ieder mens is de moeite waard.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:44 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Juist in het licht van eerdere ervaringen voel ik me volkomen onbetekenend. Inwisselbaar, niet ter zake doend. En dat is niet leuk.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:02 schreef Aleandra het volgende:
[..]
En nu effe heel kort door de bocht. Toch ben je belangrijker dan je denkt. Want ik zit nu op mijn enige vrije dag tegen een volslagen vreemde mrspoeZ op Fok mijn hersenspinselen te vertellen. En het voelt nog goed ook.
Ik weet niet of ik je goed begrijp maar ik doe me niet liever voor hoor...ik heb een selecte vriendenkring waar voor ik door het vuur ga, de rest kan wel liefde krijgen maar moeten het wel verdienen....opdonderen met die knuffelmentaliteit..quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:14 schreef kingtoppie het volgende:
Volgens mij willen mensen allemaal een stuk liever voor elkaar zijn dan dat ze nu zijn.
Helemaal mee eens. Kingtoppie, je bent een schatquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat Kingtoppie zegt. Of gewoon je leven leven omdat dat van je verwacht wordt en de dingen doen zoals die van je verwacht worden en dat je bij anderen zoveel liefs en moois ziet dat je het soms wel moet zeggen; KingT, jij kan het soms zo raken, je bent echt een leuk mens. Fijn om je af en toe te lezen.
Klinkt logisch.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:25 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet precies waar een dip ophoudt en een depressie begint, geen verstand van, maar het zou kunnen inderdaad. Als ik tussen de regels doorlees denk ik dat hij/zij door iemand bedrogen is.
Maar goed dat is speculatie natuurlijk.
Ik slinkse stemmerd.... neem mensen zoals ze zijn. En in mijn geval was het een instantie die me het mes (finacieel) op de keel zette. Het zou realistisch zijn als ze hadden gedaan wat correct was. Maar schijnbaar was optellen en delen in procenten niet hun sterkste kant. Wel grappig hoor die aannames van je.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:25 schreef kingtoppie het volgende:
Wat Karina zegt.
Of gewoon simpelweg depressief zijn en in je eigen wereld leven en als je iets leuks wilt zeggen over iemand anders dat je het niet doet omdat iets in jezelf je tegenhoudt... geen idee wat dat precies is.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:43 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat Kingtoppie zegt. Of gewoon je leven leven omdat dat van je verwacht wordt en de dingen doen zoals die van je verwacht worden en dat je bij anderen zoveel liefs en moois ziet dat je het soms wel moet zeggen; KingT, jij kan het soms zo raken, je bent echt een leuk mens. Fijn om je af en toe te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |