abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 09:49:29 #76
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104427377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als ik de OP lees denk ik dat die persoon gewoon teleurgesteld is in mensen in het algemeen,
bedrogen of belogen door mensen, hoeft niet persé ''de partner'' te zijn.

Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt, één keer of meerdere malen
zelfs.
war is TS trouwens gebleven?

Ik kan trouwens geen moment bedenken dat ik teleurgesteld ben geweest in het leven, laat ik me zelf daar in gelukkig prijzen.
Terwijl ik toch wat nare dingen heb meegemaakt in mijn leven...o.a. verlies van mijn vader toen ik heel jong was, jeugd waar in er weinig geld was voor extraatjes binnen het gezin etc, .verlies van een heel jong nichtje aan kanker....
maar kijk tot nu toe toch terug op een mooie 42 jaar op de klok
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 16 november 2011 @ 09:50:03 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104427389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk voor een groot gedeelte ook zo.
zo zie ik het ook
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 11:20:25 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_104429675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:49 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

war is TS trouwens gebleven?

Ik zie dat TS even niet kan reageren...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_104433181
ik kan de teleurstelling wel begrijpen.
of het nu in het leven zelf is, of in mensen.in het leven ben ik en ik denk anderen soms ook wel, teleurgesteld in dingen die je niet hebt gehaald of hebt mogen meemaken of, als het nare dingen betreft, juist hebt moeten ervaren.
ik kan zelf wel tegen mijzelf blijven zeggen dat ik bepaalde nare dingen heb meegemaakt omdat 'de kosmos' blijkbaar vond dat ik die les nodig heb, maar dat kun je maar tot op zekere hoogte zeggen.er zitten zeker ook dingen bij waarvan ik denk 'en waarom moest mij dat overkomen?!' en aansluitend krijg je dan ook het gevoel 'wat heb ik gedaan dat dat mij is overkomen?'
dat kan behoorlijk rot voelen.

als het dingen zijn die ook daadwerkelijk zijn aangedaan door mensen, tja, ook dat gevoel heb ik wel geregeld,soms letterlijk gedacht dat als dít het leven is, ik het niet hoef omdat ik het vooralsnog niet veel vind voorstellen, dus waar kan ik mijn geld terugvragen.
nu ben ikdat punt wel voorbij (en ik hoop dat de meesten dat punt ook weer voorbij gaan, heelhuids) maar ik heb nu wel een kijk op mensen in zijn algemeen die minder fraai is dan eerder.

ging ik er vroeger vanuit dat mensen in essentie eerlijk, aardig en goedbedoelend zijn, tegenwoordig ga ik er vanuit dat iedereen er voor zijn eigen belang zit en zich weinig tot niets van mij aantrekt. misschhien zit ik er dan soms bij enkelen van de mensen die ik ontmoet naast, maar de ervaring leert (de mijne in ieder geval) dat ik mij dan beter heb ingedekt tegen alle teleurstellende acties van mensen.
zaken als respect van anderen, vriendelijkheid,anderen in hun waarde laten... het is allemaal niet meer zo vanzelfsprekend heb ik ervaren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_104442549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als ik de OP lees denk ik dat die persoon gewoon teleurgesteld is in mensen in het algemeen,
bedrogen of belogen door mensen, hoeft niet persé ''de partner'' te zijn.

Volgens mij hebben we dat allemaal wel eens meegemaakt, één keer of meerdere malen
zelfs.
Helemaal mee eens! :Y
pi_104443294
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:19 schreef Jorhuunter het volgende:
En de mensen,heb ik dat nu alleen. Dingen die vroeger duidelijk leken te zijn. Ik ben steeds meer teleur gesteld in mensen en het leven.

Het lijkt steeds minder duidelijk. Beetje vaag verhaal maar het gaat mij om minder vertrouwen in het algemeen in alles. Meer die dit hebben na 40+?
Héél véél .Je zal ze de kost moeten geven...
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 18:23:39 #82
9859 crew  Karina
Woman
pi_104444596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef WRH het volgende:

ging ik er vroeger vanuit dat mensen in essentie eerlijk, aardig en goedbedoelend zijn, tegenwoordig ga ik er vanuit dat iedereen er voor zijn eigen belang zit en zich weinig tot niets van mij aantrekt. misschhien zit ik er dan soms bij enkelen van de mensen die ik ontmoet naast, maar de ervaring leert (de mijne in ieder geval) dat ik mij dan beter heb ingedekt tegen alle teleurstellende acties van mensen.
zaken als respect van anderen, vriendelijkheid,anderen in hun waarde laten... het is allemaal niet meer zo vanzelfsprekend heb ik ervaren.
Dit herken ik heel erg, ik ben cynisch geworden en heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die ik kan vertrouwen en dat iedereen (ik chargeer een beetje) een verborgen agenda heeft.

Geen goede instelling, ik weet het, maar lastig om van me af te schudden. Sommige mensen worden milder naarmate ze ouder worden, bij mij is dat niet gebeurt.

@Plumootje :W, dan maar even zo :)
niet zo tof doen
pi_104447201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef lies1947 het volgende:
ik ben nog lang niet klaar met mijn leven hoor!
we hebben nog allerlei plannen, willen graag een motor-sailor om daarmee maanden over de middellandse zee te varen.
plannen om ons huis nog wat te verbouwen, zodat we daar nog prettiger in kunnen wonen.
dit zijn allemaal dingen die met geld te maken hebben, ik weet het, dus blijven we nog een tijdje werken en sparen daarvoor. maar we willen ook ieder jaar 2x een maand op vakantie, dus dat sparen gaat heel langszaam. ook niet erg, vakantie en reizen is geweldig.
...dus goed opletten bij het oversteken. ;)
pi_104450445
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:27 schreef lies1947 het volgende:
ik was, toen ik een jaar of 30 was behoorlijk teleurgesteld in het "leven". dat heeft toch al gauw een jaar of tien geduurd, het enige positieve vond ik toen het feit dat ik een prachtige zoon had.
ik ben nu bijna 65, en heel erg tevreden met mijn leven!
dat komt ook omdat ik het nu goed heb. in ieder geval beter dan toendertijd.
ik ben gezond, heb een goed huwelijk, leuke kinderen, leuk kleinkind, geen geldzorgen, leuk werk, genoeg vrije tijd, woon in een fijn huis in een geweldige omgeving, goede buren en vrienden.
dus: wat wil ik nog meer? /ik wou dat ik de periode voor mijn 40ste gelukkiger was geweest, ik vind het zonde van die tijd dat ik me toen zo voelde........
You can't allways get what you want.
pi_104477853
quote:
99s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:23 schreef Karina het volgende:

[..]

Dit herken ik heel erg, ik ben cynisch geworden en heb het idee dat er maar weinig mensen zijn die ik kan vertrouwen en dat iedereen (ik chargeer een beetje) een verborgen agenda heeft.

Geen goede instelling, ik weet het, maar lastig om van me af te schudden. Sommige mensen worden milder naarmate ze ouder worden, bij mij is dat niet gebeurt.

@Plumootje :W, dan maar even zo :)
wat je krijgt is dat je jezelf alvast (en soms gewoon onbewust) indekt tegen dingen, zoiets als een soort van laag verwachtingspatroon,dan kan het ook niet tegenvallen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator donderdag 17 november 2011 @ 19:29:33 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_104485767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef WRH het volgende:

[..]

wat je krijgt is dat je jezelf alvast (en soms gewoon onbewust) indekt tegen dingen, zoiets als een soort van laag verwachtingspatroon,dan kan het ook niet tegenvallen.
Dat klopt, dat doe ik inderdaad, altijd vantevoren al roepen "dat zal wel niets zijn" of "dat wordt toch niets" en en achteraf zeggen "zie je wel".
niet zo tof doen
  donderdag 17 november 2011 @ 19:51:31 #87
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_104487024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef WRH het volgende:

[..]

Het kan niet tegenvallen, dat klopt maar dan krijgt het misschien ook niet de kans die het verdient. Met een beetje meer extra aandacht of energie krijg je der over het algemeen net iets meer uit gesleept dan als je blijft afwachten.
En zoniet, niet te lang bij blijven hangen. Je hebt het geprobeerd, is niks geworden. Streep deronder, volgende project.

Ik weet het, dit klinkt wel erg makkelijk maar de moeite waard om te proberen.
pi_104497252
Ik ben gelukkig niet links opgevoed en ben dus ook niet teleurgesteld in de mensheid of het leven. Voor mij is het leven dat wat je er zelf van maakt. In mijn geval niet bijzonder veel maar ik vermaak me prima.

Van andere mensen heb ik nooit hele hoge verwachtingen gehad. Tegenvallen kan het dus niet erg. Mijn geluk hangt niet van anderen of mijn maatschappelijke succes af. Ik zou ook als arme kluizenaar een mooi leven kunnen hebben.
  donderdag 17 november 2011 @ 23:17:41 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104497777
Waar komt die sneer naar links nou ineens vandaan?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_104498452
Het is niet echt een sneer.
volgens mij hebben linkse mensen hoge verwachtingen van anderen, gaan ze uit van het goede van de mens. Een beetje meer realistische kijk zorgt voor andere verwachtingen. Want volgens mij gaat dit topic vooral over verwachtingen.
pi_104498507
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
volgens mij hebben linkse mensen hoge verwachtingen van anderen, gaan ze uit van het goede van de mens. Een beetje meer realistische kijk zorgt voor andere verwachtingen. Want volgens mij gaat dit topic vooral over verwachtingen.
Als jij constant op je bek gaat door je verwachtingen dan ben je gewoon naïef, maar het lijkt mij niet dat dit te maken heeft met links of rechts zijn...
Rustig aan.
  donderdag 17 november 2011 @ 23:37:35 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104498599
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:33 schreef blek het volgende:
Linkse mensen hebben een gezonde dosis wantrouwen tegenover mensen die zichzelf met achterbakse praktijken en ten koste van anderen proberen te verrijken. Linkse mensen zijn niet alleen maar gelukzalig glimlachende hippies. :D
pi_104498648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij constant op je bek gaat door je verwachtingen dan ben je gewoon naïef, maar het lijkt mij niet dat dit te maken heeft met links of rechts zijn...
De reageerders gaan niet constant op hun bek. Ze zijn vaak teleurgesteld in de mensheid. Hun mensbeeld was blijkbaar niet realistisch. en dat heeft volgens mij wel wat te maken met links.
pi_104498727
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Linkse mensen hebben een gezonde dosis wantrouwen tegenover mensen die zichzelf met achterbakse praktijken en ten koste van anderen proberen te verrijken. Linkse mensen zijn niet alleen maar gelukzalig glimlachende hippies. :D
Inderdaad. Veel linkse mensen zijn juist van die achterbakse figuren gebleken. Daardoor zijn veel andere zo teleurgesteld .
  donderdag 17 november 2011 @ 23:42:24 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104498759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:41 schreef blek het volgende:

[..]

Inderdaad. Veel linkse mensen zijn juist van die achterbakse figuren gebleken. Daardoor zijn veel andere zo teleurgesteld .
Mooi, nu is het weer allemaal de schuld van links! Top!
pi_104498966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:38 schreef blek het volgende:
Ze zijn vaak teleurgesteld in de mensheid. Hun mensbeeld was blijkbaar niet realistisch. en dat heeft volgens mij wel wat te maken met links.
Wat heeft teleurstelling in de mensheid te maken met het wel of niet hebben van een realistisch mensbeeld?
Rustig aan.
pi_104499125
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat heeft teleurstelling in de mensheid te maken met het wel of niet hebben van een realistisch mensbeeld?
als je mensbeeld realistisch is raak je niet teleurgesteld lijkt mij. Dan is het zo als het is en niet zo als de grote rode leider het bedoelt heeft ;)
pi_104499497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:52 schreef blek het volgende:

[..]

als je mensbeeld realistisch is raak je niet teleurgesteld lijkt mij. Dan is het zo als het is en niet zo als de grote rode leider het bedoelt heeft ;)
Dan raak je alleen maar teleurgesteld en depressief... Misselijk volk die mensheid.
Rustig aan.
pi_104500429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:41 schreef blek het volgende:

Volgens mij zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over anderen. Ongeacht de politieke smaak. :D
pi_104500482
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:28 schreef Eska het volgende:

[..]

Volgens mij zegt zo'n uitspraak meer over jou dan over anderen. Ongeacht de politieke smaak. :D
als je bedoelt dat ik niet naief ben dan ben ik het helemaal met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')