Klopt, je weet er niets vanaf, kom maar terug als je 40 jaar of ouder bent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:25 schreef Biancavia het volgende:
Ik ben vaak teleurgesteld vanwege de vele overbodige spaties in geschreven teksten.
Maar ja, ik ben pas 30, dus wat weet ik er nou van?
Waarom laat je zo iemand in godsnaam nog langskomen?quote:en me schoonzus komt 1x per week langs
maar die praat alleen maar over zich zelf (zijn altijd blij als ze weg is)
Klinkt me als muziek in de oren. Ik was een onzeker typje, maar dat is bij het ouder worden, een stuk gegroeid. Nu laat het me koud wat mensen van me vinden of als ze over me roddelen. Kan me daar makkelijk vanaf zette, ook op fora.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 17:19 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou willen dat ik als 20er het zelfvertrouwen had gehad wat ik nu als (bijna) 40 jarige heb. Dan had ik wellicht wat andere keuzes gemaakt.
Gedeeltelijk mee eens. Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid om er van te maken wat ervan te maken valt. Maar het kan ook zo zijn dat je door lichamelijke beperkingen of persoonlijkheidsstoornissen, gewoon niet "met de meute" mee kunt, (zou je dat al willen, denk ik nu). De één is gewoon wat sucecsvoller en gehaaider dan de ander. Vind dat in ene sociale samenleving met alle mensen rekening gehouden moet worden; d.w.z. de tragen af en toe een schop onder hun achterste en de snelle jongens een beetje afremmen d.m.v. een gele prent of een belangstingaanslag.quote:Op zondag 6 november 2011 16:45 schreef Freeflyer het volgende:
Het leven is wat jij ervan maakt.
Als je teleurgesteld bent in het leven dan ben je teleurgesteld in jezelf.
Als er iemand tegenslag in zijn leven gehad heeft dan ben ik dat wel. Ondanks die tegenslagen denk ik er zo over omdat ik het te gemakkelijk vind om mij te verschuilen achter die tegenslagen en mijn leven afhankelijk te maken van hoe anderen het dan voor mij in gaan vullen.quote:Op zondag 6 november 2011 16:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Je hebt zeker de eigen verantwoordelijkheid om er van te maken wat ervan te maken valt. Maar het kan ook zo zijn dat je door lichamelijke beperkingen of persoonlijkheidsstoornissen, gewoon niet "met de meute" mee kunt, (zou je dat al willen, denk ik nu). De één is gewoon wat sucecsvoller en gehaaider dan de ander. Vind dat in ene sociale samenleving met alle mensen rekening gehouden moet worden; d.w.z. de tragen af en toe een schop onder hun achterste en de snelle jongens een beetje afremmen d.m.v. een gele prent of een belangstingaanslag.
Verklaar je nader?quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Disana het volgende:
Mensen die het voor de wind gaat, denken vaak dat ze hun succes en welbevinden aan zichzelf te danken hebben.
Verklaar je nader. Overigens heb ik meer tegenslagen in het leven gehad dan jij, mocht dat je troost bieden.quote:Op zondag 6 november 2011 16:58 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Als er iemand tegenslag in zijn leven gehad heeft dan ben ik dat wel. Ondanks die tegenslagen denk ik er zo over omdat ik het te gemakkelijk vind om mij te verschuilen achter die tegenslagen en mijn leven afhankelijk te maken van hoe anderen het dan voor mij in gaan vullen.
Ik zeg het toch duidelijk? Gezonde arbeidsgeschikte mensen denken dat ze hun geluk aan zichzelf hebben te danken, terwijl het in werkelijkheid afhangt van veel meer factoren dan eigen inzet. Zulke mensen stemmen ook vaak VVD, en dan zie je een geloof in de maakbaarheid van geluk dat niet gestoeld is op de werkelijkheid maar wel toegepast wordt op mensen die minder fortuinlijk zijn.quote:
Ik ga er geen spelletje van maken waarin we tegen elkaar opbieden en dus geloof ik je wat betreft de tegenslagen gewoon.quote:Op zondag 6 november 2011 17:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Overigens heb ik meer tegenslagen in het leven gehad dan jij, mocht dat je troost bieden.
Ik vind dat behoorlijk zwart wit en te kort door de bocht. Ieder zijn mening, ik ben het in ieder geval niet met je eens.quote:Op zondag 6 november 2011 17:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg het toch duidelijk? Gezonde arbeidsgeschikte mensen denken dat ze hun geluk aan zichzelf hebben te danken, terwijl het in werkelijkheid afhangt van veel meer factoren dan eigen inzet. Zulke mensen stemmen ook vaak VVD, en dan zie je een geloof in de maakbaarheid van geluk dat niet gestoeld is op de werkelijkheid maar wel toegepast wordt op mensen die minder fortuinlijk zijn.
Ja, ik lees hierboven dat je denkt dat het leven ook met beperkingen altijd maakbaar is. Ik vind dat altijd zo sneu voor de mensen die echt niet meer mogelijkheden hebben. Het is niet alleen zelfoverschatting maar het is ook nog eens snoeihard.quote:Op zondag 6 november 2011 17:10 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Ik vind dat behoorlijk zwart wit en te kort door de bocht. Ieder zijn mening, ik ben het in ieder geval niet met je eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |